:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
http://totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=61948
http://totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=59233
Azt hiszem ezért fogok még jó pár évig MZnél maradni.
Ja, épp ma hallottam hogy leomlott egy új épülő híd Kínában...... Azért a koreaiak korábban kezdték a járműgyártást, szerintem a kínainak még idő kell még utolérik őket. A keeway-ről meg érdemes megnézni a Népítéletet a totalbike-on.:-)
Kb. egy éve megnéztem egy eladó 250-es Shadow-t. Nem volt még 1,5 éves sem, de a szervizben már cserélték a váltó fogaskerekeinek jelentős részét, mert iszonyat hangja volt. Nem szeretek általánosítani, lehet, hogy csak egyedi gond volt, de azért sokat is mondhat. Olyat is hallottam, hogy jelentős színvonal emelés volt náluk a motorgyártásban, szóval akár még jó is lehet, bár kétségtelenül nehéz eladni e márka típusait.
Ja, és hogy a kínaiak mennyire elmaradottak, azt hadd érzékeltessem Sanghai látképével:
Ezek betegre keresték már magukat az elmúlt tizenöt évben, űrrakétát, atombombát építettek, évi 9 millió személygépkocsit gyártanak, lassan mi vagyunk elmaradottak hozzájuk képest. :-(
Nekem volt egy keeway endurom. Egy nyolcvanas évekbeli honda XL-200 licensze (vagy inkább szemtelen koppintása) volt, feldíszítve néhány divatos műanyag idommal. Egy évig futárkodtam vele. Nem mondom, hogy sosem volt baj vele, de semmi extrém gagyiság nem volt, hacsak az nem, hogy a főtengelykiegyensúlyozás nem volt valami hűde, és emiatt baromira rezonált az egész (de ez valószínűleg csak belenyúlás kérdése vala).
Szerintem aki nem túl sznob, és el bírja viselni a kínai dizájnt, nyugodtan megveheti, normális évi 5-7e km futásteljesítmény mellett hosszú évekig el fog szolgálni, mire egy kerék fogát megújítni kell.
Szerintem egyelőre még a kínaiak a dél-koreiaktól is el vannak maradva még, úgyhogy a régi bevált technika még mindig jobb.:-) Igaz hogy a kínai elég olcsó, de gyanítom ez a minőség és megbízhatóság rovására megy.
Sztem nem olyan vészes mint ahogyan írják.Főleg ezek már újabbak.Ja és a lényeg,a Keeway mennyivel jobb?Mert gondolkoztam a superlight nevű szépségen is,kérdés a kínaiak tartanak e már ott ahol az angolok 50éve? :D
És mekkora szerelőcsapat tart velük?:DDDD
Ha a himalájába hivatalos Royal Enfield túrát szerveznek indiában, akkor nagyon gáz nem lehet sztem :))))
Hogyan oldják meg a karbisnál nem tudom, ha működik akkor okés.:-) Egy dolgot nem tudok még, hogy mennyire értéktartó a vas, mert lehet nem éri meg újat venni (persze az lenne a legjobb).
Alapból senkit nem érdekel, ha publikálod, nem hivatalból üldözendő bűncselekmény. A srác ellen viszont nevesített feljelentés érkezett, és ezt már kötelességük volt kivizsgálni. A Maróti autóműszaki könyvkereskedés jelentte fel. Náluk akkoriban lehetett kapni ilyesmiket um. "saját kiadásban", vagyis fénymásolatban árultak fiat 850 javítási kézikönyvet, jawa használati utasítást meg ilyesmit súlyos ezrekért. (Hogy aztán ezek után mennyi jogdíjat kaphattak a szerzők, az egy nagy kérdés. Én javasoltam Békának, hogy éljen ellenkeresettel, aztán egyezzen meg velük, hogy ha visszavonják a feljelentést, akkor ő is visszavonja a sajátját. Hogy aztán végülis volt-e benne elég vagányság ehhez, vagy bevonult a kaptárba a ternaiért, azt már nem tudom.)
Pluszba nem értem ki szerzőijogvédősködik egy évtizedek óta nem nyomott könyven,mit kell ezeknek hisztizni,hiszen kapni sem lehet,aki meg szeretné venni könyvben biztos megvenné,de ha nincs sehol... még jó h nekem megvan :D,szerzőijogot a pdf-re is :DDDDD!!! ;)
Hja,kár,hogy az már nem 660ezer lesz,hanem 1milla fölött.Egyébként ezt a café racer stílust bárki elkészítheti,hiszen a royal hazai forgalmazója rengeteg kiegészítőt kínál (tankok,bukókeretek,kipufogók,táskák,mindenféle címkék stb stb.).Lényeg sztem tutira pidzok drága lesz az az új modell,sajnos,nekem annyi nincs rá,marad a sima karbis,az is euro nemtommenyi :D,van valami plusz környezetvédelmi berendezés is hozzá plusz ha jól tudom kötelezően katalizátoros az európai modell.Hogy azt hogyan oldották meg nem tudom...
A foszforsavas polírozásban van valakinek tapasztalata ?
Hi. Engem rettentő mód érdekelne a könyv, ha felraknád valahova azt megköszönném. :)
Nem kell bescannelni. Egy Béka nevű srác már megtette. Egy ideig kint is volt a weben, de aztán a szezői jogvédők elvitték a srácot. Hogy ennek mi értelme volt, azt nem teljesen értem, hiszen a Szechenyi könyvtárban bárki ugyanúgy elolvashatja, de mindegy, a lényeg, hogy még mielőtt lefoglalták volna a viccmesterét, én lementettem magamnak a könyvet, úgyhogy ha kell valakinek, mail nekem. Mivel 19MB, emailben nem küldeném, de mondjuk fel-ftp-zhetem valahova, akár ide a szocimotorosra is, ha valaki megmondja, hogy kell.
Meg azt se felejtsük, hogy a 350-es pont a bizti-kategóriahatár, ha túlléped, 5x annyit fizethetsz ugyanazért a biztosításért évente.
Gondolhatod én mit tudnék szenvedni ha az oldalasomat kellene tolni.:-) Múltkor elfelejtettem megnyitni a benzincsapot és pont egy nagy kereszteződés kellős közepén állt le, gyorsan tolhattam kifelé.:-)))))
Viszont nem tudom mennyire nehéz lenne megszokni, hogy a lábfék és a váltó ellenkező oldalon van.
Ja.Sztem pont ideális,legalábbis nekem bejön.Valamivel bátrabban fogok elindulni vele :).Tudod mi tetszik benne nagyon?Analóg töltés mérő!!!Nem fog kiégni mint a jawamba a töltésjelző lámpa, mire az akku is lemerült... képzeld ma is tolnom kellett,majd leégett a pofámról a bőr ilyen szép motort tolni,ráadásul majd leszakadt a derekam mire hazaértem... iszonyú súlya van ha tolni kell...
Na, megnéztem a magyar és az angol honlapot és nem egészen passzoltak az értékek. Az angolt vettem alapul, ami alapján a 350-es Classic 18LE/27Nm, az 500-as Classic meg 26LE/35Nm, a motorok súlya között 5kg a különbség. Ha most a 350-est nézem és a Jawa-hoz hasonlítom, akkor a súlyban alig van különbség. Az Enfield nyomatéka picit kisebb, de jóval alacsonyabb fordulaton is ébred, nomeg négyütemű ugye, de ez is nyomatékos motort sejtet, és aki túrázásra használja tartós 90-100 körül, annak biztos jó lenne ez is.
Az az igazság, hogy a Bullet 350 uagyan az mint az 500-as,csupán a henger és tartozékai különböznek.Ám kevesebbet eszik,ugyan olyan nyomatékos,és igen az ára is persze olcsóbb pont egy simsonnyival :D.Meg ha megnézed a 350-es nem sokkal gyengébb, sztem felesleges az 500as. Az ős Royal is 350-es,plusz a JAWA-m is,így egyértelmű nálam ez a favorit.Az új motorok terén ilyenek,hogy GS500,hát nem tom,inkább ne,nem stílusom.
A teszt szerint motorszerelőnek kell lennie aki ilyet vesz. Persze amiért Indiában gyártják nem jelenti feltétlen azt hogy megbízhatatlan. Viszont ha valami elromlik akkor nagyon korlátozott az alkatrészek elérhetősége, kevés a szervizponz az országban. Az ER-5-ös nekem is bejönne, kezdőknek is nagyon ajánlják.
Köszönöm, ezt én is olvastam korábban, meg azóta az egyik magazin is tesztelte az Army változatot. A honlapos árlista szerintem nem tartalmazza a regadót, így azért már millió környékére, fölé kúszik a számla. Kérdés, hogy a retró fíling megér-e ennyi pénzt, vagy akkor egy GS 500, esetleg egy kifutó ER 5 inkább?
Szia! Itt találsz róla tesztet. Egy ideig nálam is nyeregben volt, de én meg pont ma lettem kész az álommotorommal!;)
Nekem a Ternai-könyv 1987-es kiadása van meg, fehér kemény fedeles, motorsziluettel az elején. Szeretem olvasgatni, a mérete A5-nél nagyobb, A4-nél kisebb. A Royal Enfield nekem is mozgatja a fantáziámat, csak az a kérdés, hogy mennyire megbízható? a tesztekben nem kicsit kritizálják, egy új motort pedig nem szerelésre vennék, hanem gondtalan motorozásra és elismerő pillantások begyűjtésére :D Véleményetek a minőségéről?
Hú azok a mocik nekem is nagyon tetszenek.Sajna nem hiszem hogy nekem valaha is lesz ennyi pénzem motorra.Pedig tényleg az olcsó motorok közé tartozik.Igy marad a TS 250/1.Egyébként megrendeltem a könyvet.1-2 nap mulva itt lesz.
Az 500-ason nem gondolkodtál? A honlapon lévő árlista szerint nem sokkal drágább, vagy az is számít?
Nekem leginkább a Royal Enfield miatt jó ez a könyv,nagyon sok ilyen info van benne ami hasznos hozzá.Teljesen letettem a jawa dandy 125-ről,sehol semmi konkrét ár,valami... Inkább a Royal,ott van ár,minden technikai információ.Amit kinéztem magamnak: Royal Enfield Bullet 350.Ez az álom motor,és remélem még idén ősszel meg tudom venni.Egyszerűen fantasztikus,tényleg csak dicsérni tudom,persze vannak sajátosságai,de ennyiért ilyet nem kapsz újonnan... ez a tuti,és valahol megmarad veteránnak,ugyan 0km-es :)) 2007-es modellek :))))) imádom a hangját!!!
Megnéztem a linket, a borító valóban nincs tökéletes állapotban, de ha a lapokat nem gyűrték, firkálták össze, akkor megéri megvenni. Én sokat kerestem mire meg tudtam venni egy börzén, a motoros változat sokkal ritkább mint a gépkocsis.
Azt irják róla hogy jó állapotú olvasható,egyedül a boritó széle viseltes.De hát egy 40 éves könyvnél ez nem csoda.http://antikvarium.hu/ant/start.php
Megéri szerintem, főleg ha jó állapotban van. Rengeteg minden van benne...
Ebben igazad lehet.Nem kis meló.Bár itt a szakirodalomban is vannak sok oldalas könyvek.Csak ugy felvetettem.Egyébként nekem azt hiszem meglesz.Találtam egy példányt a neten egy antikváriumban.Megrendelem valószinüleg.Még egy kicsit filózok rajt.3500 ft postaköltséggel együtt.Nem vagyok jól eleresztve pénzzel de ezt beáldozom.
Ehh :)) Valaki vállalja az órabérem :)) beszkennelni 320 oldalt...komoly kihívás :)) Arról nem is beszélve, hogy az öreg Ternai mit szólna ehhez :D
Üdv mindenkinek.Ha már az egész Ternai féle mizériát én inditottam el azzal hogy a mellékletet szkennelve feltettem egy bárki által letölthető helyre(http://hevizms.extra.hu/pannonia.zip),akkor adott a kérdés hogy valaki valhogy nem tudná-e az egész könyvet közkincssé tenni?
Esetleg itt is lehet érdekes dolog bár a jawak-hoz fingom sincs.http://www.maroti.net/products/category_175.html
Hi. Engem érdekelne. Mit kérsz érte?
Ha jól látom jelenleg nem kapni:-(, de legalább tudod már hogy mit kell pontosan keresni.:-)
Fúúú, pontosan ilyenre gondoltam!!!
Engem érdekel minden ilyesfajta nyalánkság:) Ha eltudnád küldeni e-mailben, akkor annak nagyon tudnék örülni. Köszi
Ha valakinek kell van eredeti 1969-es kiskönyvem simson starhoz. Nem fénymásolat,amiket a börzén lehet kapni.
Kék és elég jó állapotban van.Jawahoz van ilyen???634-eshez.
Most jut eszembe, hogy nekem pdf-ben van egy ilyenem, hogy Honda Technical - The carburetors. Én innen tanultam ki a porlasztót:), akit érdekel, annak szívesen elküldöm.(bár szerintem itt rajtam kívül mindenki expert:)) +van egy általános szervízkönyvem is (szintén Honda), abban egész jó tippek is vannak, azt is bátran tudom ajánlani! Persze főként technika: csavarbiztosítási módok mikéntje, mikor kell megolajozni a menetet, stb.
Én egy pár éve gyűjtögetem :D
A Ternai gyűjteményem a következőkből áll:
A gépkocsi
A motorkerékpár
Korszerű gépkocsijavítás
Gépkocsik önműködő tengelykapcsolói és sebességváltói
Korszerű gépkocsiszerkezetek
Személygépkocsi vezetők tankönyve
Gépjárműszerkezetek méretezése
Gépjárműmotorok méretezése
Nagyon sok könyvet írt és én is hiányolom manapság kevés jelenik meg, az is inkább az elektronika térhódítása miatt van, noha azért a mechanikus szerkezetekben is történt fejlődés.
Amelyik könyv még nagyon tetszett, az Flamisch Ottó porlasztókról, befecskendezőkről szóló könyve.
Ami jó könyv sztem: A Motorkerékpár; Csepeli motorkerékpárok; Német motorkerékpárok; Magyar motorkerékpárok; A motorkerékpár története; Motorversenyek, motorversenyzők; Motorkerékpárosok vizsgakönyve /1969, Surányi/ ..még van pár külföldi is, de azokat nálunk nemnagyon lehet kapni....: The story of the motorcycle, stb...
Ilyen szocis szinten egész sok dolgot lehet megtanulni belőlük....Végülis majdnem mindenki itt kezdte.....
Én pár oldalt olvastam el belőle, de azóta sem vettem elő, ha jól emlékszem, akkor ott akadtam ki teljesen, amikor azt kellett olvasnom, hogy a CB1300 meg a ZRX1200 (mellesleg két nagy kedvencem:)) dízellel mennek.
Ellenben ebben a fórumban még tényleg nem csalódtam!;) Amit írsz nekem is tetszene, az értékesebb hozzászólásokat ki lehetne gyűjteni, hogy aztán lehessen keresni közöttük.
A Motorozás enciklopédiáját már többen meg akarták venni nekem is ajándékba - szerencsére mindig idejében szóltam, hogy senkinek eszébe se jusson, mert ritka nagy fércmunka.
A Szocifórum hozzászólásaiból ezerszer nívósabb könyvet lehetne írni amolyan Wikipedia módon...
Nekem Surányitól van meg a Motorok és gépjárművek szerkezete, igen olvasmányos. Érdekes, hogy manapság hasonló könyvekkel nem találkozok.
Az 52-est én is kerestem, de még nem sikerült összefutnom vele. Biztos nem két fillér az ára, de annyit bőven meg fog érni. És a régi könyvekben rengeteg hasznos dolog van ami még ma is megállja a helyét.
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|