:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Boldog névnapot Árpád!
üdv.: R
És ezt nem próbáltad még fújni, hogy úgy milyen?
Ott van az az ikon, hogy azt is lehet.
Eszembe jutott, hogy anno a Barkasom szürke radiátorfestékkel fújtam le (Mert az volt ingyen). A rozsdamentes állapot volt a cél és ahoz képest tök jó lett.
A egy autentikus TSZ Barkast varázsoltam belőle! :-)
Hívd fel az Öreget, tuti megcsinálja.
De a felsoroltakon kívül nem sok alkatrésze van egy ETZ-nek. A sárvédők feltűnőek, de a váz alig látszik. Azt szerintem otthon is be lehet vállalni, ha spórolni akarsz.
Az ETZ-t. A tankot, légszűrőházat és az akksi fedelet lefújta egy ismerősöm, de a többit nem vállalta :) Mondjuk megértem, eléggé pepecs meló. A fényezők is ezért nem szeretik elvállalni, mert amíg megcsinál egy vázat, annyi idő alatt lefényez egy komplett autót is.
Ezaz:
http://www.mestervagyok.hu/alkyton-femfestek-fenyes-fedo-es-korroziogatlo-alapozo-egyben-szurke-alumini-AK0007_27.html/hun/
Jó mondjuk azért nagy függőleges felületeken nem lesz olyan mint ha fújnád, de a villákat ezzel festettem, jó vastagon, hagytam lecsöpögni és tökéletes tükrös felület lett.
A műhelyemben az vas szerkezetekt meg úgy általában mindent ami vas ezzel szoktam festeni. Ott simán szivacshengerrel. Az ad egy kis rücskösséget neki, amitől profi kinézete lesz a szerkezetnek, mintha szintereztem volna. Tartóssága is kb. ott van. Bírja a verődést, kopást a két hetes száradás után.
Millió féle van már.
A zsigulik simán a silány festék miatt nem voltak olyan szépek mint a nyugatiak.
Manapság ha akarnál sem tudnál profi (10-20ezerHUF/kilós) festékkel olyat összehozni.
Sőt nekem van kerítés festékem is olyan amit az ETZ-re felkentem ecsettel, mondván törni jó lesz, erre mindenki ott álmélkodott hogy milyen szépen lefújtam :D pedig az oldószeres, de amúgy marha jól terül és több nap a száradási ideje.
Nem ismerem a mai eljárásokat, de régebben a nyugati autók olyan laktkal voltak festve általában , amelyek csak hőre lettek lakkok. Emiatt néztek ki másként mint a Zsigulik.😀
A hőkamra amúgy szerintem a munka gyorsítására kell elsősorban, mert amúgy egy autóval hetekig el lehet szórakozni a száradási idők miatt.
Nem a hőkamra a lényeg, hanem a fényező gyakorlata, no meg a pormentes környezet :)
Házilag a pormentesség nehezen kivitelezhető, ezért nincs igazán tökéletes házi fényezés, de tudod van az a pénz amiért letojom. :)
Nagyapám azt sem tudta mi az a hőkamra 80-as években, mégis szebbet tudott festeni a neolux festékkel is mint amit te szépnek mondasz. Ne tudd meg milyen szép fényes piros zsigulik voltak a környéken :)
Amit én fényeztem a kocsimon, azon is csak én látom a hibákat. Átlag embernek nem tűnik fel hogy a kocsi eleje újra van fényezve, legfeljebb megmutatom hogy hol ragadt bele a darázs és vergődött végig a motorháztetőn :)
Ha normálisan akarod akkor mindenhez kéne, de azért megszárad anélkül is.
Én is ettől félek. De én nem csak metált, hanem a más festést is csak hőkamrást láttam igazán szépet. Annélkül szerintem olyan mint a színezett vaj. Fényes ugyan, de nem az igazi. Bár a mostani modern festékek közül nem ismerem a drágákat,
Sajnos biztos vagyok benne hogy rászorulók majd a méregdrága fényezőkre.
De ha csak egy picit is vigyázok rá, már ki fog tartani a motoros pályafutásom végéig.
Egyszer pedig talán csak megengedhet magának ilyesmit az ember.
Nyugdíjasként úgyis busszal járok majd horgászgatni meg az sztk-ba.😀
Viszont meg mindig nem tudom, hogy oldom majd meg a meghajtást kisebb hátsó keréknél. Lehet hogy a hátsó lánckerék arányosan kisebb a kisebb kereken?
Azt se találtam még meg, hogy a lánc azonos e a két típusnál. Igaz, meg nem is nagyon kerestem.
Pedig még egyszer leírom:
Egy csepptankos, kis kerekes 634es nagyon király lenne. Szép, kényelmes, stabil jószág lenne a végeredmény. És meglehetősen erős is. Jó, az úthibákat kevésbé szeretné. Azt hiszem.
A metál festék+lakk normális kivitelezéséhez nem kell hőkamra?
Egyébként melyik motort akarod fényeztetni?
Metált elég macerás javítani, s drága az alapanyag, ezért nem szeretjük házilag.
Ugye van egy alapréteg, ennek is jónak kell lennie, meg van egy lakkréteg, ezt is jól kell felvinni, vagyis duplán nem szabad hibázni.
Sima színnél legfeljebb letörlöd és újra kezded. Ha valami apró hiba lesz benne akkor azt könnyedén ki lehet polírozni.
De igen, a motor viszont még vidéken van. Itt semmit sem tudnék vele kezdeni, se hely se szerszám sincs.
Keri
Nekem is olyan árat mondtak, hogy abból meg tudnám venni a fényező szerszámokat és még a festékre is jut pénz :-)
Én ha sok pénzem lesz metál ribizlit szeretnék. Metált még nem láttam házait elfogadhatót.
De ez úgyis legkorábban ősszel lesz esedékes.
Viszont addig is érdemes a másik álmom ön gondolkodni, szeretném a 18as kerekeket 16osra cserélni. Két agályom van. Egyik a lánckerék. Vajon használhatnám e a jawa 250es lánckerekét?
A másik az, hogy leér e már egy kisebb kátyúba is a kipufogó ?
Pedig jó lenne. Kezd a térdem végképp kikészülni, nem lenne hátrány ha stabilan tudnám letenni a patáimat,
Utánna jöhetne egy hengerfúrás. Majd az esztétikai rendbe rakás befejezése. Egy csepp tank talán még a kerekeket s megelőzné. Nem tudom mikor likad ki a tankom. 150ből azt hiszem nagyon király motorom lenne. Alacsony, metál piros, csepptankkal. Most egy közeli szakközéppben is bent van a pályázatom. Vagy mérnököt, vagy műszakitanárt keresnek, a szakma gyakorlati oktatására is. Én mind a kettő vagyok. Rendes gyakorlati tapasztalattal. Ha ez tetszik nekik, a szezont már csoda motorral zárom. Sőt talán majdnem idejében el is kezdem.
Az a baj, hogy akit én ismerek motorfényezőt az alapból (baráti alapon) olyan árat mondott hogy bőven megérte megtanulni fényezni :)
Igen, őt: http://berkiesfiakft.mindenkilapja.hu/html/18383739/render/fenyezo-muhely
Már nem Budapesten laksz?
Üdv!
Ismertek Esztergom környékén fényezőt aki vállal motorokat is? Múltkor ajánlottak valakit, de nem igazán akarta elvállalni és ezért mondott egy olyan árat, amitől nekem is elment a kedvem tőle.
Akkor pont nem de amúgy mindig esik!!
Szia!
Nem esett :))) ?
Ha esett is, szívesebben motoroztam volna, minthogy influenzával nyűglődjek...
Már alakulok valamire, remélem.
üdv.: R
Hali!
Már gurulgatok,mentem 100-100km.
Remélem nem halt ki a szocimotoros társadalom!
BUÉK!
Majd lesz, mikor a hó eltűnik,s jön a meleg.. S jönnek majd a túratervek!
;) :)
Persze, van aki motorozik, s olykor kávézik Január elsején, Szögeden..
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=962310557189786&set=a.468818293205684.1073741825.100002325510749&type=3&theater
Teknőc
Boldog új évet mindenkinek!
(Hű, de marha rég jártam erre és azóta mennyire nem történt itt semmi.) :-(
Boldog karacsonyt es Boldog uj esztendot kivanok nektek!
Z
Boldog Karácsonyt nektek is!
Békés boldog karácsonyt,minden motorosnak!
Békés Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=957245031029672&set=a.110854449002072.25631.100002325510749&type=3&theater
:) Teknőc
Békés Boldog Karácsonyt kívánok minden fórumtársnak!
Allasajanlat!
Nemet nyelvu ugyfelszolgalatba keres a ceg aminek dolgozom kozel 50 embert. (kibovitik az amugy is hatalmas nemet nyelvu service-t)
A ceg: Shell (igen az a Shell)
Hely: Krakko, Lengyelorszag
ami kell, Jo angol (ez a ceg alap nyelve, es Krakkoban ezzel jol el lehet lenni lengyel nyelv nelkul is) illetve nemet B2 minimum. Tobbfele customer service van, akar logisztika, vagy hasonlo is elony lehet.
A fizetes korulbelul 200.000huf-lehet. (emelle relokacios csomag is kialkudhato, en kaptam, mikor angolbol idekoltoztem, az extra par havi fizu)
Magyar nyelvvel is akad munka, bar most a nemet a divat, erre kell a nep eppen.
Ha info kell, szivesen valaszolok a hzoltaan@gmail.com cimen.
szerintem a shell az marha jo ceg es Krakko kimondottan egy vilagvaros.
Remek, koszonom, Igy fogom csinalni
Drótkoronggal, vagy fazék formájú drótkoronggal szoktam addig amíg tiszta fémet nem találok. Ha nem szedi le, akkor finomabb lamellás csiszolóval fémig, ha nagyon elvékonyodik akkor a sérült részeket kivágni az ép részekig, és behegeszteni oda való idommal, vagy lemezzel ha jobb nincs.
Utána cinkes alapozó. Régen cinkkromát vagy mi volt a jó.Erre mehet a glettelés, szórókit, festék.
Ha csak a rozsda gátlás a cél akkor cink alapozó, és ecsettel Alkyton festék, az ugyan kerítésre való, de a legellenállóbb amivel eddig találkoztam, és szépen terül.
ETZ-t szoktam javítani vele :)
lehet, hogy tulmisztifikaltam es nem kerult bele a valos kerdes. :D Szokasom.
Hogyan aljak neki?
Flexel csiszoljam le a festeket, amig csak tiszta femet latok? A rozsdapettyes darabokat aztan vagjam le? ha csak par potty van rajta, akkor is vagjam ki a darabot, vagy azt valami vegyszerrel le lehet zarni, megallitani a rohadast? Nem csinaltam meg ilyet, legalabis nem kesobb hasznalando auton. ;)
Rizspapír, de azért '85-ös :)
Próbálj meg találni egy 85'-ös Alfaromeot, vödörben hazaviheted :D
Szívás egy ilyet javítani, még szerencse, hogy alvázas, így kaszabolhatod bátran. De mi a kérdés? A végét nem értem...
Gondoltam leirom ide azt ami kicsit nyomaszt... Karosszerialakatosok figyelem!
Van nekem egy japan kis furgonom (suzuki carry 1985 800cc ) nna, ezek a cuccok szeretnek rohadni ugyebar. Alvazas a cucc, az alvaz jo allapotunak tunik. Az elso kerekek mogotti sarcsapoknal azonban csunyan kirohadt. Eloszor csak azt lattam, hogy a kerek mogott oldalt felholyagosodott, aztan mikor megkapargattam, mar darabokban tephettem ki a rozsdat. Meg nem pucoltam meg, nem vagtam meg, de hamarosan ez lesz.
MEgbeszeltem egy kozeli kareosszeriassal, hogy a telen meghegeszti ha en elokeszitem. Utana talan majd en fogom lealapozni meg hasonlok affela tanulas jelleggel. A kivagashoz, pucolashoz kerek segitseget. Ha lehet, irjatok le, hogy mekkora lehet a rohadt, kuka resz, ha kb egy tenyernyit ki lehet szabni belole. Kicsit rizspapir a kis furgon...
Tudok egy nagyon jó állapotú 250-es ETZ-t,dobfékes.
Fekete,évekig nem használták!Sikerült elindítani,nagyon jól megy.
Kösz, olvastam az amerikai honlapon a hozzászólásokat. Elképesztő, hogy egy jó konstrukciót így elrontanak.
Amcsi motorokhoz képest talán még megbízható is :D
Najó azért a HD-t meg lehet jól csinálni, de azért a rendes HD esetén is alaptartozék az olajfolt a gép alatt :D
Sok embernek pont az a jo, hogyha valami tokeletlen. Amcsiban nagy divatnak tunik az Ural, mert eladtak belole par ezer darabot es ezekrol megannyi post, cikk keletkezik. Erdemes elolvasni az advrider.com-n a why you should not buy an Ural. :D
Brad Pittnek is talan az tetszett, hogy oldalkocsi, oldalt is hajt meg ruszki. :D
Kösz, magush! Akkor neked is az a véleményed, mint Kerinek.
Az Uralnál az is megtévesztő volt, hogy Brad Pittnek is van, és ő hozta divatba az Államokban. Gondoltam, akkor biztos jó.
Egyelőre elnapolom a motorvásárlást. Megvárom, míg az ETZ kifekszik, és akkor valami stabil gépet kéne venni.
Két új uralos ismerősöm van:
Egyikőjüknek egy ural retro típusú új uralja volt, fekete festés, fehér diszcsíkokkal. Gyönyörű, és neki sok gondja nem volt vele tudtommal, egyszer magam is kipróbáltam, nagy élmény volt.
Aztán lehet azért nem volt vele gondja, mert maga bütykölte, felfúratta 850 esre a hengereket, stb.
A másik egy ural wolf choppert vett, amivel állandóan nyűgje volt, pl. Horvátországba amikor ment, adott neki a szerviz tartalékba (!) Három (!) generátort, és hazafelé a magyar határon rakta be a harmadikat..
Jelzem, egyiküknek sincs már meg.
Sztem 800e körül mehetnek most ezek, annyiért már kapsz r1100/850 km-t, és az azért motor, nem egy új szoci, új árért, régi mechanikával, nulla megbízhatósággal.
Szerintem neki is ugyan az az Uralos ismerőse volt mint nekem :D
Kösz, Keri. Ezt a honlapot már láttam, de a lényeget, a megbízhatóságot nem olvastam. Igaz, hogy azok a régi gépekre vonatkoznak. Hihetetlen, hogy az újak is olyan elromlósak.
Azért magushtól is várnék választ a kérdésemre. Vajon ő is ugyanezt osztja?
Ezt olvastad?
http://www.motorrevu.hu/motorteszt/hasznaltmotorteszt_uraldnyeper
No igen, az R71 erősen oldtimer és emiatt elszabadult ára lehet ha felbukkan 1-1 ritka példány.
Ennél azért fiatalabb BMWre gondoltam.
Ha körbenézel a használtmotor keresőkben, a fiatal Uralok 1millió körül mennek. Ennyiért egész jó használt BMW-ket kapni, igaz nem a háború előtti változatokat :)
Kösz az információt. Jelenleg egy ETZ 250-esem van, de régóta tetszik az oldalkocsis BMW R-71-es. Gondoltam ez az ára miatt elérhetetlen, úgyhogy marad a koppintás, az Ural vagy a Dnepr. Az új Uralról azt gondoltam, hogy megbízható ha már új, de ezek szerint nem. Tehát jól írtad, hogy a boxer meg a hangulat miatt tetszik, de a megbízhatóság is fontos. Van esély egy BMW-t beszerezni? Nagyon csodálkoznék, ha én azt ki tudnám fizetni.
Kaptam a Futár Motorosboltból egy e-mailt, hogy eladót keresnek a Bp. Zichy utcai boltjukba.
Hátha valakit érdekel.
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|