:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Ez még autóra is igaz, ha valami kis dodzsemmel közlekedsz, a nagyobbak sokszor semmibe vesznek és itt nemcsak a nagy bmw-esre és társaikra gondolok!
"Tipikus eset" - kitetted nyiltan!!!
Nap mint nap az ujságokba olvashato autos-motoros összeférhetetlensége! ma 3 fele jövök haza Györből a cirka 50 kmalat csaknem 5*szoritottak le az autosok , 90es temponál akkor kérdem én hogy van ez, ki a köcsög ?? Csak legyen már egy igazi nagymocim és akkor bizti én leszek a nagyobb!
Ha már olyan a forgalom irama,hogy egy 350es Jawaval se lehet felvenni akkor már tényleg baj van...Én tudom tartani vele sztem de még egy 125-ös MZ is tudja.Sztem.Mondjuk nem arra való,hogy előzgessünk,de a kresz maradéktalan betartására megfelelőek.Amivel lehet tartani :) mondjuk az SV az a kresz maradéktalan be nem tartására alkalmasabb(szlalom az autók között,egykerék,kerékfüstölés,stb :D:D:D:D).Félre ne értsd természetesen sokkal stabilabb motorok,hiszen új technológia,sokkal de sokkal jobb menettulajdonságokkal,dehát szocimotorosok vagyunk vagy mi :) tipikus eset: nincs pénzünk ezért szidjuk az új technológiát :D:D:D:D:D nade hát ez van ;)
Legalább a hallókészülékesek is hallják, mi?:)
Patika mellett ? Én akkor exponenciális tölcsért is tennék fel az üres cső helyett.
Hidd el, hogy bírja!:) Egy másik blokk 40000 km-t ment ezzel a kidörrentővel és a szelepeknek nem volt semmi baja. Én azt hittem, hogy az ETZ 6s alatt gyorsul 100-ra. Ezek szerint félrevezettek?(neten olvastam)
Egyébként kizárt, hogy bírja a szelep!
Felgyorsul a gáz áramlás, sokkal több hőt ad le, és elég. Ha húzod neki hamar elég, ha finom vagy bírja egy darabig. De előbb-utóbb elég az 100%!
Elolvastam a hozzászólásokat, és rájöttem, hogy egyik féllel sem értek egyett!
(Természetesen...) :-)
Szóval:
ETZ 250 gyári adatok:
Gyorsulás 0-100km/h: 10.9s
Végsebesség: 130 km /h.
Úgy tudom a Jawa 350 is hasonlóan halad, talán kicsit gyorsabb.
Ha megnézed az átlag autók 90%-a sem gyorsul jobban. (Most nem a BMW, meg egyébb sokmillás luxusdögökről beszélek.)
Én általában egyedül, és hosszú távon max 100-110km/h körül szoktam használni. Lakot területen kívül beállok a kocsik közé, haladok velük, és ennél nem szoktak gyorsabban menni.
A 80-al pöfögő teherautókat is simán ki lehet előzni.
Szóval nem értek vele egyet, hogy nem lehet velük felvenni a forgalom ritmusát.
Az autópálya az más téma, oda nem való, és nem is megyek oda!
És nem csak ETZ vel nem megyek oda, hanem a Yamaha TDM-el sem, mert dög unalom rajta motorozni. Inkább elindulok hamarabb, csak érdekes legyen! :-)
Egyébként ETZ-vel 115 felett nem jó tartósan menni, az a határ.(Az enyémmel szerintem jó kiindulási alap, mert jó bőrben van, és semmi extrém tuning.) Szóval onnan nem is gyorsul igazán, 120- nál már ordít a motor, rezonál minden, instabillá is válik, na meg levisz a szél róla! Szóval hangos és kényelmetlen, nem egy nagy élmény! :-)
Persze, az sem mind1, hogy 115- nél már bizony 7 litert megzabál, míg finoman haladva max 90 körüli tempónál 4 liter körüli benyával beéri.
Ennyit erről, lényeg, hogy simán lehet vele menni a forgalommal.
A másik téma:
Nekem is van nagyobb, tele nyomatékkal, és egész más élmény vezetni. De nem azért vettem, mert az ETZ nem tud haladni a forgalommal!
Viszont ha feldobok három dobozt, telepakolom több heti kemping cuccal, és esetleg még ketten is ülünk rajta, az már valami. Oda egy 500-as már igenis kicsi!
De pl a Morával szoktunk túrázni, és csak 1 személlyel, de 2 hétre megpakolva a 650-es BMW, épphogy határeset!
Tapasztalat, hogy így azonos tempónál kb 1,5- szer többet eszik mint a 900-as, és a cammogó kamionok előzgetése is kihívást jelent neki.
Összefoglalva, a normális állapotú szocik még bírják az iramot, és bizony van mikor kevés az a 650ccm!
Nem is beszélve róla, ha valaki nem közlekedni, hanem ökörködni akar, és 200-al akar haladni a körúton, meg 300-al az autópályán.
Nekik pláne kevés...
Megjegyzem, ők azok akiket nem szeretek, de ők is léteznek, és nekik is gyártanak motorkerékpárt. (A biznisz az biznisz...):-)
Na bocsi a könyvtárnyi szövegért! Üdv
Ha szépen kérlek, megadnád az elérhetőségét?
Semmilyen kipuszelep sem bírja a nyitott csövet sokáig.
Amúgy az enyimet is kiherélte az előző gazdája, hát meg lehetett nézni, hogy milyen volt. Ezt csak azért mondom el, mert elmentem a Sima Béláékhoz, és megkértem őket, hogy csináljanak vele valamit addig is, amíg lesz felesleges 200 euróm egy pár trombitára, mert bizony én is röstelltem magam a szomszédok előtt az üvöltő kipuffogóval. Meg is csinálták valami tízegynéhányezerért a két trombitát viszonylag szolidra, neked is ezt javasom.
Ennél a típusnál a kipufogószelepek bírják a durvább kiképzést is, szelepülékek is. De amint lesz pénzem, tényleg hozatok rá Angliából egy gyárit, mert szerintem az egész város gyűlöl, amikor beindítom, nem beszélve arról, hogy patika mellett lakunk.:S
Bah, nem egy nagy tudomány: vidd el a cuccot homokfújni (pl. mattfény), aztán fú'dd le budaprimerrel, ahol horpis, tapaszold meg neoflexel, majd fú'dd le nitrós szórókittel, végy 600-as, 800-as és 1000-es csiszpapírt, áztasd be, folyó víz alatt csiszolgasd tükörsimára a festeni kívánt felületet. Utána ha megszáradt, akkor már csak le kell fú'ni színre, rá a matrica, színetelen lakk, és kész.
Nem tudom, nekem a 638-as jawaval tök jól sikerült a piros lámpáknál felvennem a forgalom ritmusát, ha meg elől voltam, fölényesen ott is hagytam a forgalmat. Inkább a fékhatás meg a fogyasztás volt nála az ellenfél... gyanítom, hogy egy 250-es MZ is elég lehet.
Most egyébként egy 350-es guzzival járkálok, és még eddig soha nem éreztem kevésnek sem a végsebességét, sem a gyorsulását a pesti forgalomhoz, a 90-100-as utazó tempó meg simán kifér a csövön hegyen át, völgyön át, de még a 120 is. Igaz, a fölött már tényleg nem ugrik olyan nagyot, autópályán előzgetni nem való, de ettől független azt hiszem, túlzás azt állítani, hoyg 600cc alatt ne lehetne felvenni a forgalom iramát.
Nem osztom a véleményed, ezek a szocik igen csak kicsi motorok.Legfőbb baj az,hogy már sajna nem lehet velük igazán felvenni a forgalom iramát. Szerintem az igazi egy 600ccm körüli vas(pl az SV), amivel lazán lehet 90-100-as utazó tempóval motorozni, és még úgy is van benne erőtartalék.
Ne értsetek fére, szeretem a szocikat,de sajna ezek már kevesek.
Sziasztok !
Az origó fórum motoros rovatában olvastam, hogy itt a szocimotorosoknál megjelent egy rövidke tanács arról, hogyan érdemes házilag lefesteni egy motorkerékpárt. Nem tudjátok véletlenül, merre keressem ?
Kösz:
Bali
Hát igen, egy idő után mindenki. Biztonságosabb. Különben centizgetnek az idegbeteg hülyegyerekek.
Kedvencem egyébként a 811-es út Etyek és Alcsútdoboz között. Ott jó kanyargós, és nincs rajta nagy forgalom, mert azt elviszi az M7, 70, M1, 100. Ott aztán nyomják a hülyegyerekek... és nincs olyan kanyar, amiben ne lenne legalább egy-két koszorú. Nagyon vicces. :-)
Ki a fenét érdekli? Faterjainknak sem lett volna több esélyük a wartburgban vagy ladában, mégsem volt egy jellemző halálnem a kocsival való betonfalnak rongyolás az elmúlt száz évben. Én még csak soha nem is hallottam olyanról, akinek sikerült volna. Oldalirányú ütközésnél a kocsi egyszerűen kicsúszik a gumikon, és az a súrlódás nyeli el az energiát, szóval nem kell ütközőzóna, a frontális ütközést meg fogyasztomobilban sem éled túl, mert ott nem 60kmh a sebességkülönbség, mint a törésteszten, hanem min. a duplája. Az egész NCAP törésteszt csak egy nagy reklám. Én szemrebbenés nélkül megvenném a kínai autót, ha annyival olcsóbb lenne, mint amennyivel a kínai motor olcsóbb a hasonló kategóriás japánnál. És még azt sem bánnám, ha néha elromlik.
Ha ki van herélve a kipuffogó, akkor ne csodálkozz. A kipuffogószelep is el fog égni, ha sokáig úgy hagyod. Vegyél rá egy gyári (!!!) kipuffogódobot, és megszűnik a gondod.
Már nem teszem, bent megyek a sáv közepén.
Ezért nem szabad lehúzódni.
Meg olvastam valaol egy cikket egy zsír új kínai autóról, ami az NCAP törésteszten 1 csillagot kapott csak, azért a koreaiak ennél picit jobbak.:-)
Na jó, itt bármilyen mociról lehet hányást találni. MZ-ről is:
http://totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=59403
http://totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=58861
http://totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=57906
Nem kell a köpködő fogyasztókkal sokat törődni. Vegyenek jappán motort másfél melláért 28% kamatú hitelre, ha nekik az a jó. Talán tényleg soha semmi bajuk nem lesz vele, vagy legalábbis az első öt évben. Csakhogy ennek megvan az ára.
Én jobban szeretek bütykölgetni, mint eladósodni. Mert a bütykölést el lehet halasztani, ha közbejön valami, a bank viszont könyörtelenül viszi a mocit, ha nem törlesztesz, és ha a bank viszi a mocit, tuti, hogy azzal rosszul jársz.
Nekem is kb akkora moci kellene csak, ami akár két személlyel is simán tudja a 100-110-es utazót, esetleg autópályát és a dombokon sem hal meg az erőlködéstől.
Az a híd már elég öregecske volt, a kínai meg még el sem készült..... Na mindegy, mindenki azt vesz amit akar.:-)
Amerikában is leomlott egy híd, akkor most a harley is szar lett? ;-)
A keewayról meg azt kell tudni, hogy egy un. OEM brand, több különböző gyár termékeit árulják hazánkban ezen a néven. A choppereket a Jingcheng Industries csinálja, az endurokat a Zonshen, és gyanítom, hogy a robogókat is egy (vagy több) teljesen különálló gyár. Szóval a keeway minőségéről általánosságban beszélni nincs értelme. Az egyes típusok minőségéről lehet beszélni. Van is kivel, mert a keeway tulajdonosoknak is van egy efféle fórumuk, mint emez itt, ott első kézből való infókat kaphatsz.
Én meg hallottam olyat, hogy a srác megvette a Hondát 2millió körüli összegért hitelre, majd egy hét után rommá törte.Végül is szar ügy 10évig fizetni a hitelt egy roncs után...Ez van,én nem tudom minek csinálnak 100lóerős motorokat,mert teljesen értelmetlen,az 1400ccm-es kawasaki is egy hihetetlen túlzás,nem értem kinek van szüksége 200lóerőre?Minek???Aztán meg van aki ilyennel jön,hogy az SV650 neki már kicsi...ugyan már,ugyan már.Azt még elhiszem,hogy a 125ös MZ kicsi egy idő után,mert mondjuk nincs benne olyan nagy tartalék,mondjuk nekem az is nagy,pedig 350es jawam van az én 60kilómhoz minden nagy...nade egy 650es.Főleg amikor sokszor látom,mint ahogy írtátok is, kanyarban letett lábbal szerencsétlenkedik,aztán gázt neki...Én is próbáltam egy 600as gsxr-el,de én azt mondom az egyáltalán nem városba való motor,annyira nehezen lehet vele tényleg kanyarodni,hogy hihetetlen,mindenképopen dőlni kell,csakhogy itt az úttal is számolni kell,az pedig nálunk nem éppen alkalmas ilyenekre.Magyarul sok idióta motoros is van,mint ahogyan nagyon sok bunkó autós is,de ne felejtsük el,sok motorosnak is van autója,szóval sztem nem attól függ a közlekedési morál,hogy valaki motoros e vagy autós,az mindenképp bunkóság ha belekényszerítenek valakit az árokba,mindkettőt ütni kell :D
Motorosokkal nincs is gond, ők könnyen rajtolnak és kis helyet foglalnak. De autóvál már más tészta. A múlt héten viszont láttam zsarukat, akik a kereszteződés után állva figyelték ki csinálja meg ezt a sorelőzést. Egy hétig kint lennének több helyen, megtelne a yard kaszája az tuti.:-)
Hű, miket írok így visszaolvasva!
Úgy látszik a fórum engem is diszlexiássá tesz... :-)
Pont nemrég jártm így! Megyek a MZ-vel a városban és beáll mögém valami sportkocsi 2 hülyegyerekkel.
Lámpa piros elmegyek a sor mellett előre, lárom ők is! Én beállok a sor elé, ők meg a szembe sávból startolnak.
Persze legyorsulnak mindenkit, bevágnak a sor elé, a szembejövő (Illetve inkább a szemben álló, mert elindulni azt nem mert) kisé megilyed, de kit érdekel.
Következő lámpánál ugyanez, elgurulnak balról a sor mellett mintha motorral lennének,(Persze nem a sor mellett, hanem a szembe sávban, mert mégsem motor méretű a gép) de ott már járdasziget is volt, hát balról megkerülik, és elstartoltak a járdasziget mellől a szembe oldalon. Ahol elfogyott a járdasziget visszajöttek a helyükre. Persze szemből is elindultak, és ők meg nyél gázon centizték a járdaszigetet, meg a szembejövőt.
Szerencsére eltűntek, mert kezdtem tőlük félni!
:-), akkor csak húzd meg.:-)
Hajjaj, én is láttam nem egyszer egykerekező motorost a városban. Viszont egy másik dolog a láthatóság. Az oké, hogy világítással kell közlekedni, de a fekete, szürke motorok és a hasonló színű motoros ruhák miatt szerintem sokan beleolvadnak a környezetükbe, visszapillantóból nem mindig venni észre őket.
Szorgalmi időszakban a Kármán Tódorban vagyok Pesten, hát néha amikor kinézek a nyolcadikról látok meredek dolgokat. Srác gixerrel kanyar előtt úgy lassít, hogy bólogat meg szaggat a motor, letett lábbal beveszi a kanyart nagynehezen, aztán egykeréken elhúz a ZöldPardonból kikecmergő részegek mellett...
A hengerfejtömítést teljesen elfelejtettem! Most hogy mondod, csipázik mellette az olaj, úgyhogy lehet az lesz! Köszi!;)
Atilla, én kezdő vagyok és naív:). Eddig többet szereltem, mint motoroztam.:(
Az meg a másik, tegnap ezt is megfigyeltem, hogy függetlenül attól mit előznek, sokan szabálytalanok. Záróvonal, forgalomtól elzárt terület nem létezik számukra. Nem tudom máshol tapasztaltatok-e ilyet, de újabb divat, hogy lámpánál a balra kanyarodó sávból megelőzik a kocsisort.
Nagymotorral is letúrnak az útról!
Sajnos ez Magyarország! Én elég régen motorozom, és ez egyre csak romlik, tisztára meg vannak marhulva az emberek! :-)
Ja igen, a szelephézag sem mindegy. Viszont az ellenőrzés előtt érdemes megnézni a hengerfejcsavarokat és utánhúzni, az első melegtől kicsit meglágyul a hengerfejtömítés.
Elég pokoli hangja van, pedig "csak" 400-as, de hát nem hiába Super Sport.;) Annyi a gondom, hogy alkatrész alig van hozzá, a gyári új dob (aminek örülnék, mert ezt kifúrták pár helyen) meg horribilis összeg. Délután rá is nézek a gyertyákra, köszi, meg benézem a szelephézagokat, lehet elállítódtak az első indítás után. Ha nem haragszatok, akkor még írnék ide, igaz nem szocimotor, de más fórumon nincsenek olyanok, akik teljesen maguk szerelnek egy ilyen 30 éves gépet.:) (de ha ez számít, van egy Simsonom is:D)
Hónoláskor lesznek egymást keresztező csigavonalak, az a jó, láthatók is szabad szemmel.:-)
Érdemes lenne kivenni a gyertyát, hogy milyen a színképe, az sokat elárul, hogy milyen körülmények között üzemel a motor. Hát nem lenne rossz, ha sikerülne szerezni egy hangtompítót. Mégha kölcsönbe akkor, is, le lehetne koppintani és csinálni vagy csináltatni egyet. A zajjal nincs gond? Nehogy a yard vagy a műszakin gond legyen.
Velem szembe előztek már úgy, hogy le kellett mennem az útról. Nem is zavarta a faszit, hogy ott vagyok, persze valami agyontuningolt Puntóval volt. Ezért kell NAGY motor.
Gyöngyözve lett minden és még tiszta. Karburátort hagytam a régi beállításon, gyújtást tesztlámpávál állítottam. 2 km megtétele után már szószerint égetnek a hűtőbordák. Sajnos egyik előző tulaj kivette a hangtompítót, ezzel megváltoztatva az öblítést, de nem hiszem, hogy ennyire brutálisan elszegényedne a keverék. Fúvókával nem tudok utánamenni, mert nincs.:( Hangtompító sincs. Viszont ami nekem szemet szúrt, hogy a hengereken fúrás után csigavonal-szerű dolgok látszódtak, lehet hogy csak a durva megmunkálás miatt ilyen.(remélem)
Tegnap a 85-ös főúton motoroztam, ami köztudottan nagy forgalmú.
Noha amennyire lehúzódva mentem az oldalasommal, volt egy fasz aki szemrebbenés nélkül úgy előzött hogy jöttek szemből, az meg már dudált és a padkára húzódott hogy elférjünk. Marha sürgős lehetett a pacáknak, valahol biztos várták már a veséjét. És nem értik meg, hogy ilyen nagy forgalmú úton pár percet tud csak a sok előzgetéssel elérni, de azzal több a stressz, a veszély, a fogyasztás, de ezeknek az iqlight-oknak amúgy is hiába magyarázna az ember....
Gondolom a henger, hengerfej hűtőbordái teljesen tiszták. Esetleg nincs lefestve? Az tudja rontani a hőátadást.
A melegedés konrétan miben nyilvánul meg? Tűzforró a henger? Nem lenne rossz egy olajhőmérséklet mérés.
Sajnos elég sok Audis köcsögre illik a leírás...:( Rendszámot nem látta? Jobbulást a srácnak, gondolom nem volt egy élmény!
Powerarc, köszi a tippet, az a baj, hogy ez 4ütemű.:) Remélem tényleg csak a bejáratás miatt melegszik ennyire.
A kurva nénikéjét az ilyennek! Remélem baja nem esett a srácnak. Feljelentést tettetek a yardon? A segítségnyújtás elmulasztásáért jól seggbe lehetne rúgni.
Tegnap egy Audis köcsög fellökte a fiamat Újpesten, a Szigeti József utcában, majd megállás nélkül elment. Az Audi világos színű volt, egy baseball-sapkás típushülyegyerek vezette, a fiam pedig egy kék Simsonnal volt, az út szélén lévő szemeteskonténereknek ütközött. Ha valaki látta az esetet vagy tud róla, szóljon.
A seítséget előre is köszönöm.
Én tegnap kilométereket battyogtam rossz földutakon 30 fokos melegben, 2-est alig kapcsolva és nem volt semmi gondom a melegedéssel. Igaz, hogy 33-as keverékkel járok, biztos ez is számít.
Az elején melegszik rendesen, kerülni kell vele a lassú városi tötymörgést. Meg kicsit több olaj kell bele és menni vele, hamar összekpoik és nem fog annyira melegdni.
Nem-e??? Én pont egy olyannal fürödtem be... De azt hozzátenném, hogy szétszedés után kiderült, hogy nem a motoron múlott. De valószínűleg valami átok ül rajta, mert 50 km-t mentem az újraépítés óta (felújítás megvolt) és olyan veszedelmesen melegszik, hogy félek az olaj nem bírja az ütemet. Mennyire normális ez egy léghűtéses gépnél?
Na igen, a népítélet alapvető szabálya, hogy vedd a legjobb és a legrosszabb ítéletet, azt ne vedd figyelembe, a többit meg átlagold. Bár az igaz, hogy elemeire hullott japán motort nem igazán találsz.
Azért vannak ott jó itéletek is nem csak ez a kettő.Szerintem nem szabad általánositani.
Na, pont ezekre gondoltam....
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|