:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Először lelövi gumilövedékkel, aztán a földön helybenhagyja viperával. Így szokták.
A magyar rendőrségről meg van a véleményem, de ilyenkor nem irigylem a rendőrt!
Mit tud csinálni vele, hogy megálljon, fellöki? Mert sisak nélkül motorozott? Az durva lenne! Csak simán utána megy? Akkor meg menekül, vagyis átmegy a piroson, elüt valakit, stb stb
Hagyja elmenni? Hát...
Szóval nem egyszerű!
Nem is tudtam, hogy azt még gyártják!
A maga korában jó kis kocsi volt!
Egyébként írtad a lada 111-et, de már az is régi típus.
(Kicsit rákerestem a neten.)
Új típusok (A sor végén):
http://ladarevolution.atw.hu/index_elemei/torestesztek.htm
Jól néznek ki, és akinek a biztonság a lényeg, annak a 4* meg 5*-os törésteszt sem rossz!
Állítólag Amerikába exportálják, ha nekik jó, akkor vajon nálunk miért nincs ilyen autó?
Na ezt el kell mesélnem mit láttam ma hajnalba. Öröm ittasan megyek hazafelé:) És hallom messzitávolból veszettül szirénázik rendőrautú. Ketten mentek ki TS-el utas bukónélkül,sofőr nyilván részegen. A poén az egészbe, hogy szerintem 50-el se ment a srác a motorral, ahoz képest emíg láttam őket, a rendőr nem tudta megállítani.
Gyártanak még rendes autót. Pl. a kockalada mai napig készül, euro-2-es motorral. Kb. egymilla az ára. De ide nem engedik be, mert -jujj micsoda környezetszennyezés!- köhögni fognak a mókusok a fán ekkora füsttől, meg zavarni fogja a mormoták alvását az ilyen zajos kipuffogó, meg úgy egyáltalán, a magyar pronyó vegyen csak drága autót, mert a drága autón gyurcsánynak százezrekkel több az áfabevétele, mint az olcsón. Ha meg nem bírja megfizetni, akkor ne autózzon, úgyis csak zavarja a gazdagokat a furikázásban. Hát itt tartunk.
Elkészült a túraleírás!
Mivel uborkaszezon van, az oldal szerkesztői pedig izomból nyaralnak, a leírást itt lelitek:
sz-a.tvn.hu
Mindenki hozzon magával még 1 embert!
Akkor próbáld meg Focus-ban vagy Astrában. Nekem egy 7 éves Clio-m van, a duplaoptikás fényszórós kivitel és 1 perc alatt ki lehet cserélni a tompítottét, a távolsági is max. 2 perc és szakember sem kell hozzá. Úgyhogy nem francifüggő a dolog.
Kisszínes:
http://www.ocskavas.hu/media/jamaica.pps
Ez már szentigaz.Fel nem foghatom hogy miért belülröl kell azt a rohadt égőt cserélni?Egyszerübb lenne ha az egész lámpát mondjuk két csavar kicsavarása után kihuzná az ember ELŐRE azt szép nyugodtan hozzáférve kicserélné.Egyébként pont azért nehéz belülről hozzáférni mert minden szarral telerakják a motorteret,azt nem fér el a kezed.
Akkor talán próbáld meg a Skoda Fabia tolatólámpájában is...
Ez az égőcsere dolog, azért csak a franciákra jellemző, ha jól tudom. Fater primerajabn gond nélkül kicseréltem multkor a kiégett izót.
Az égőcsere is külön misét megér, a legtöbb mai autóban szinte csak szakszervizben lehet cserélni, és mit tegyen az egyszeri autós mondjuk szombat éjjel amikor az egyik kiég és netalántán egy rendőr is észreveszi? Olyankor honnan kerít az ember szerelőt? Assistance szolgálat vagy mentőangyal? Mire valaki hozzáértőt kerít az ember megvirrad...
Eddig azt hittem ezek csak engem zavarnak!
Közvélemény-kutatást kellene végezni az autógyáraknak, lehet, hogy összejönne annyi ember, hogy érdemes lenne gyártani nekik egy rendes autót! :-)
Nekem ennél sokkal egyszerűbb problémáim vannak. Pl. hogy a legtöbb autóban otromba középkonzol van, és nem lehet szépen elterpeszkedni, vagy ne adj istók átcsusszanni a másik oldalra, ha szűkös a parkolóhely. Zavarnak az otromba oszlopok, hogy alacsony a szélvédő, ami miatt nem látom a középre belógatott kreszes lámpát (bár ez a hiba a trabantban is megvolt), nem látni a kocsi elejét, hátát manőverezéskor... utálom a vastag pici kormányt, a sok kopogós műanyagot is.
Egyébként csendesek, kényelmesek a modern autók, ezt nem vitatom (bár az azért eléggé megrázó volt, amikor a bátyám volvo s40-ében kevesebb helyet találtam, mint a zsiguliban), de mindewn érdemeik elismerése mellett véleményem szerint ergonómiai szempontból nagyon súlyos hiányosságok vannak a legtöbben. A dizájnról nem is szólva.
És csak mindezek után jönnek az olyan őrültségek, mint a can buszos oldalvillogó, hozzáférhetetlen, kicserélhetetlen első villanykörték, meg a többi ecceri szervizes életét nap-mint-nap megkeserítő konstrukciós kretinizmus.
Sokszor még a szakszervizbe se tudják hogy mi a baja az autodnak, az opelom alacsony fordulaton rángatott sokszor nem volt alapjárat, mezei szerelö hozzá se tudott fogni megfelelö szerszám hiányába ( marad a saxszerviz) . természetes itt se ment a legtökéletesebben minden, de a lényeg most már olyan mint a doxa!
Ha meg egyszer ugy hozza a sors hogy tudok venni egy 2-3 éves motort akkor ahhoz nem lesz hozzákontárkodva, mindig ebböl lesznek a gondok!
Egyetértek, amit manapság autónak hívnak, az elég gáz. Nekem specko a sok szar elektronika is böki a szemem. Jó, legyen benne egy hallos gyújtás meg egy szabkat, de az a sok felesleges szirszar... sensor cluster, esp, gps, active steering meg mittudoménmég mi minden bárgyúság... csak egy csomó hibaforrás, amire azért az átlag autósnak nem igazán van szüksége a dempszli dugójában.
A miniautó meg úgy ahogy van, megszűnt. még amit ma annak hívnak (wagon-r, morris, nuova fiat 500 stb) az is otromba aszfaltpattanás, akkora, mint egy zsiga, másfélszer nehezebb, és a belterében össze kell kucorodni. Az utolsó normális (praktikus, szolid, gazdaságos) autók a magyar piacon a skoda felicia, fiat seicento, renault twingo voltak, meg talán az ős-swift. De ez a kategória (a népautó) úgy látszik, teljesen kihalóban van, ma már kizárólag fogyasztómobilok kaphatók újonan. :-( (Na nem mintha nem gyártanának még normális autókat, pl. lada 111, yugo stb, csak éppen ide nem hozzák.)
A motorok sajnos szintén nem normálisak. Ott sokasodnak a hengerek, a szelepek, zsúfoltak, sokat kell szerelni, hogy egyáltalán hozzáférhess a cuccokhoz. Szelephézagállítást felejtsd el, mert ahhoz ki kell venni a vezérműtengelyeket, valamint kell egy szelephézagállító korongocska készlet, mert nincs ám csavar, a karburátorállítás szintén felejtős, szinkronteszter és gázanalizátor nélkül nem fog sikerülni (az injektorosokról nem is beszélve). No szóval nem ember léptékű a technika, ki vagy szolgáltatva a szaxervíznek, az meg jól megkéri az árát az alkatrésznek is, munkának is. Jobban mondva tulképp nem vészes a dolog, hanem mi keresünk keveset. 1000 eurós német munkanélküli segélyből vagy 1700 dolláros amerikai minimálbérből nyilván nem nagy kaland egy rizskályhát leszervizeltetni.
Országúton ritkán van lámpa. ;-) Városban viszont én is el szoktam húzni. A faxom akar a sok vakegérrel tötymörögni, többször megesett már, hogy tükör/index nélkül rámhúzták a kormányt, hogy ők sávot váltanak, kikerülik a kátyút stb. Nincs én nekem az ilyenekhez semmi kedvem, inkább majd megvárom őket a következő lámpánál. Arról nem is szólva, hogy elcsúfítják a kilátást, és ha netán olyan útakadály van, amin én simán átférnék, akkor ők hermetikusan lezárják a közelekdési utat, megállnak, és bambán várnak, én meg állhatok meg mögéjük, és várhatom, amíg történik valami. Na nem, a motorosnak elöl a helye! De csak ésszel, mert van egy csomó idióta, aki az ajtóval legyezi magát a piros lámpánál, meg ilyesmi, szóval surranni csak egyesben, lábbal a féken, és persze kizárólag mozdulatlanul álló kocsisorok között, különben valamelyik még fehér egér kerülgetés közben rádhúzzaa a kormányt, és még örülhetsz, ha nem hívja ki a helyszínelőt, mert akkor a vizitdíj meg a motorjavítás mellé még bírságot is fizethetsz szabálytalan előzésért. :-(
Elkéstél ezzel,mert már van 50-esben is :D Keeway Knight 50 :)))).Egyébként ezeket olyan jóérzésű fiataloknak kínálják akinknek M, vagy A1 jogosítványuk van még.Nekik viszont minden igényt kielégít,és igazából lehet,hogy vannak a Keeway és társaival rossz tapasztalatok is azért pofás motorokat tudtak összehozni,szerintem a Superlight a kategória legszebb 125-öse,függetlenül attól,hogy nem Suzuki van ráírva.És ahogy hallottam annyira nem vészes.Ettől függetlenül maradok a Royal Enfieldnél...
De lehet a végén még 50-esben is kiadják.....
Az biztos, hogy soha nem vennék ilyesmit. 125 cruiser? Nevetséges.
És így lesz belőle lábhajtásos gép, subidubidúúúúúú!:DDDD
Nem kell szél, elég, ha bekapcsolod az összes lámpát! :-)
Aztán az első kisebb szembeszélben meg megáll.:DDD
Ja... és a 350-es Jawa annak idején egy kimondottan nagy motor volt, ma meg a legksiebbek között van. A kedvencei egyébként azok a 125, 250-esek, amelyeket mindenféle burkolatokkal akarnak nagyobbnak láttatni. Ha a Praktikerben jártok, ott most pont van egy ilyen. Csillogó fekete cruiser, egy rakás ködlámpa, dobozok, franckarika - 125 ccm-es motor.
A gyűrődési zóna inkább az autó orrában van.
Ha megnézel egy mai autót, a motortér szöge majdnem ugyanolyan meredek mint a szélvédőé! Szerintem ezért akkora a műszerfal, ha közel ülnél a lapos szélvédőbe bevernéd a homlokod! :-)
És persze ezért van, hogy mikor beülsz nem látod a kocsi orrát.
Ha meredekebb lenne a szélvédő közelebb ülhetnél hozzá...
Viszont ez így "ájrodinamikus"! :-)
Ez igaz. Én arra gondoltam, hogy az autókkal ellentétben a motorokat próbálják minnél könnyebbre csinálni. Ez alól csak a kisköbcentisek kivételek. 1962-es Jawa pionier 555
motorom 55kg. 2001-es Aprilia rx 50 120 kg... Jawa 350-638 160 kg, Suzuki GSX R 1000 160kg... Hmmm... Elgondolkodtató.
Ellenkező tendencia ??? Tele van minden motor műanyag szirszarokkal, szerviz csinálja az olajcserét, már egy kisjavítás is többnapos munka - a szociknál egy generál is max. 3 óra...
Ja,mert ha a mocival esel tök mindegy miylen biztosnságosra tervezték :D
Azért van messze a szélvédő, hogy nagy gyűrődési zónát tudjon kialakitani a gyártó. Ez engem is nagyon idegesit az új kocsikban, de az még jobban, hogy manapság a biztonság mindenekelőtt, mégis több a baleset mint bármikor máskor(igaz,több az autó is). Új autókban, tiszta műanyag minden, ha nagy, bent akkor is kicsi, ha kicsi, akkor is nehéz, ha erős a motorja, akkor is szarul megy, sokat fogyaszt stb. pl. Mai középkategóriás 130 Le-s kocsi 0-100 km/h kb, 10-11s. Golf 2 GTI leggyengébb
kivitel 115 LE 0-100km/h 7,8s de sokkal nagyobb élményt nyújt, mert 100-nál érezni, hogy megy. Mi kell az embereknek? Böszme, drága de biztonságos nak érződő kocsi (160-nál úgyis mindegy
mennyire biztonságos) egy életen át szenvedés vele, vagy könnyű, olcsó sportos autó kis költségekkel, nagy élménnyel? A mai autógyártás nem jó irányba halad szerintem, nem hiszem, hogy erre van igény... Mindegy még szerencse, hogy a motoroknál éppen ellenkező tendenciákat lehet megfigyelni.
Ez tényleg így van, minél modernebb az autó, annál nehezebb kilátni belőle, és annál kevésbé érzed a sebességet is.
Emlékszem beültél egy ladába láttad az elejét, láttad a hátulját, a műszerfal szinte nem is volt, az oszlopok mint a ropi. Parkolni is jobb volt vele, meg kilátni is jobb volt belőle. Persze 80-nál már fütyült a szél, meg ordított a motor, és úgy érezted mész mint állat. :-)
Vezettem nemrégiben nagy böszme volvot, belesüppedsz, ki nem nagyon látsz, (Bízd magad a tolalóradarra) és tényleg semmi sebességérzeted nincs benne!
De szerintem ez nem mentség, szokni kell ezt is, ennyi az egész!
Ez olyan mintha a mozdonyvezető minden kanyarban kisiklana a gyorshajtás miatt, és azt mondaná, ja kérem ez olyan nagy meg olyan magas, hogy ki se látok, nem érzem mennyivel megyek! :-)
Kisszínes:
Motor Revü 9. szám, 78-79. oldal, Szakál barátunk és motorja.
Behajtott tükör?Én lerúgtam volna a tükrét,minek neki ha úgy se használja? :D
A haverom amíg a Toyotánál dolgozott mindíg elhozta a legújabb modellt egy két körre próbajáratásra.A legújabb modell,az Auris valami hihetetlen.Bent tök kuss van már-már bántóan nem hallasz semmit,és csak a végén derült ki,hogy valójában dízeles a kicsike...megdöbbentő,hogy egy dízeles autó ennyire csendes legyen,holott nekem a dízel járművek mindig a kerepelésükről jutnak eszembe,nah ezt el lehet felejteni.Komolyan mondom még benzineshez képest is nagyságrendekkel csendesebb.Ami azonban az összes új autó esetében szerintem eszméletlenül zavaró,az a kormány és a szélvédő közötti bántóan nagy távolság,olyasmi érzés,mintha hajót kormányoznál,egyszerűen nem lehet látni az elejüket és ez őrülten idegesítő,ez egyébként márkától független,az új Seatban ugyanúgy mint az új Toyotában...remélem nem ezért lesz több baleset.
Kedves Szocimotoros társak!
Akkor most következzék egy baleset forgatókönyve, már csak azért is hogy mások tanuljanak belőle.
Tegnap munkába indultam a kis 250/1-es Mz-mel, megláttam a polgármester autókáját és utánna húztam, mentem mögötte egy 50-es tempóval, amerre mentünk volt egy domb, annak a tetején egy kereszteződés. Balra a TÉESZ iroda jobbra egy alárendelt út. Az Úr kihúzódott középre mint aki balra megy, index nem volt. Közötte és az út széle között volt kb 1,5 méter. 40-es tempóval közelítettem meg és jobbról el szerettem volna mellette húzni. Merthát ugye aki középre húzódik az balra megy tanították. Nem így történt..... A járgányon elferdült a kormány, a lábtartó és eltört a kormány végütköző meg lett egy kétujjbegynyi horpasz a tank elején. Az Opel Corsa jobb első ajtaja kapott egy csodás horpaszt kb 2-2,5 tenyérnyit a karom meg levitte a BEHAJTOTT jobboldali tükör burkolatát. Nos kedves tavarisok, ebben a helyzetben én sem voltam tisztább mint őméltósága mert belemertem abba a játékba menni hogy ő balra megy tehát jobbról elsunnyoghatok mellette. Ennek eredménye lett ami, meg nekem a levert baloldalam, szerencsére megúsztam zúzódásokkal levertem a sípcsontom meg a bokám, és a vállam. A fentieket azért írtam le hogy mindenki tanuljon a káromból és a helyzetből!
Balesetmentes közlekedést!
Balázs
Zircen átépítették a Tesconál a kereszteződést, most már egy szűk ívű kanyar amibe becsatlakozik a parkoló útja. Győr felől mentem, mivel oldalassal nem lehet ott még 50-el sem bevenni kanyar, így 40-el battyogtam. A Tescoból látom hogy ki akar jönni egy ürge, de látom hogy folyamatosan jobbra néz csak. Még jó hogy belém hasított egy rossz megérzés, lassítottam és pont jól tettem, mert a hapsi megindult és már csak későn vett észre. Ha nem lassítok akkor tuti fellök. Azt nem értem, hogy először balról érhet oda jármű, akkor hogy a fenébe nem néz arra? És már láttam ilyet többet is. A bringások is szép világ, 99%-uk úgy kanyarodik jobbra, hogy balra nem néz, gondolván az autók úgyis beljebb mennek.
Bizony-bizony a mai kocsikban nagyon nem érezni a sebbességet, ráadásul mivel azt hiszik nem mennek gyorsan, még figyelmetlenek is. És nem csak városi utakon. Tegnapi eset. 21:30- gurulok haza a Simsonommal, gyér forgalom, vidéki utak, 70km/h, semmi gond. Erre egy új autó új jogsi tipusú faszi beláthatatlan mellékútról mit sem törődve velem, kihajt elém, de elég sietősen. A gond ott van, hogy ha már a fejét nem volt képes elforditani, hogy szétnézzen, akkor is messziről láthatta a lámpám fényét az úton, ami nem világit rosszul. No most fékezni NEM volt idő. Kormányrántás, majdnem perec-majdnem ütközés stilusban. Csak pár cm-en múlott... Ilyenkor hálát adok az égnek, mert ha a JAWA-val megyek pont ott, akkor
már lehet, hogy nem élek.
Ez az autós motoros összeférhetetlenség egyébként egy pár elborult állat miatt van,akik a speed motorokkal gyorsulnak a forgalomban,nem csoda,hogy általánosítanak,hiszen az autós is félti a kocsit,rengetegszer láttam,ahogy teljesen önfejűen másokkal nem foglalkozva szlalomoznak,és más motorosra,mint versenytársra néznek,ezért ilyenekkel szemben mindenki veszélyben van.Én igazából egy csőröskamionban érezném magam biztonságban,gallytörővel,vadráccsal,jöhet aki akar...
Tökéletesen egyetértek, még azzal egészíteném ki, hogy mivel a turbódízelek nagy nyomatéka alacsony fordulaton jön, a sofőr nem érzi kínzásnak, ezért hajlamos nagy gázt adni még az olyan ember is, aki egyébként nem gyilkolja az autót.
Sziasztok! A barátom árulja az izs planeta3-03 motorját. 85-ös, szürke, zárható túradobozzal, rendezett papirokkal, friss műszakival, 150.000Ft az ára. A motor.hu-n van róla kép is, ha valakit érdekelne.
Ha van kérdésetek, én is szívesen segítek. Sziasztok!
Ennyi pízér már mocit is lehet venni:DDDDD
Nakérem, lehet jaszkarizni:
http://www.vatera.hu/oakley_romeo_2_x_metal_33181190.html
A forgalom tempója ma már elég irgalmatlan. A modern fogyasztó észre se veszi, hogy 90-nel zakatol el a hatvanas tábla mellett, mert nem üvölt a motor, tökéletes a zajszigetelés.
És ez áll a városi forgalomra is. Ha nincs dugó, 50 helyett mindenki 60-70 között mozog és a lámpánál csakis padlógázzal indul. Mintha lenne hová és miért jaszkarizni.
A 125-ös Mz meg nem tudja tartani a városi forgalom dinamikáját sem, a kisteherautók is legyorsulják és még egy Jáwának, nagy emzének is akkora gázokat kell húzni, hogy simán kijön a hat-hét literes fogyasztás.
Mindezt nyilván a sorok között előrearaszolva sok időt megtakarít az ember, de városban csakis vadulva lehet közlekedni, mert a közlekedési viszonyok is elég agresszívek - mégha ezt az autóban csücsülő résztvevők nem is érzékelik annak.
Aki békésen szotyorog nagy forgalmú utakon a szélső sáv szélén, azt előbb-utóbb letolják.
Meg a legtöbb mai autóból életveszélyesen rossz a kilátás is. Akár egy A-oszlop mögött, vagy a tükrök holtterében motorral együtt el tud tűnni az ember és gyanútlanul, minden rossz szándék nélkül ráhúzzák a kormányt. Ezt figyelembe kell venni. Működő duda nélkül pedig öngyilkosságszámba megy a motorozás. Egy jó duda sokkal fontosabb a féknél.
(két jó duda meg maximális öröm:-)))
Köszönöm! Nem gondoltam, hogy gugli kidobná, bár megnézhettem volna.:S
Gyorsan menéshez: de ha sikerül is mindenkit lenyomni, akkor tuti, hogy az első lámpánál ugyanúgy velük fogod várni, hogy zöldre váltson.:)
Az a baj a gyorsan menéssel, hogy akkor mindig utolérsz valakit, és meg kell előzni, de jönnek szembe, akkor beállsz mögé, akkor nem látsz ki, bukkanó, kanyar, végül nekiállsz előzni, nem gyorsul, visszavágod kettőt, kielőzöd, és akkor kb. másfél percig mehetsz gyorsan, utána megint utolérsz egy másik madarat. Egy idő után rém bosszantó. Én is inkább megyek a többivel, ha meg sietős a dolgom, akkor autópálya, ott a párhuzamos közlekedés miatt szinte mindig ki lehet előzni.
És nem volt nálad biciklipumpa? :-)
sorszám: 6047 (81413)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-08-16 20:51:17)
Hali. Én a minap Kecskeméten hasítottam a melletem lévő sávban lévő nem fehérbőrű testvérünk a trabantot megszégyenítő füstölésű mercédeszével szépen sávot váltott, miközben én satufék és duda együtt. Erre nem is reagált nyomott egy teligázt és lefüstölt. Ha nem fékezek akkor leszorít.
Mindenkor szívesen olvasok hasonló (szerintem) elfogulatlan hozzászólást.
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|