:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
1996-os Opel Vectra 1.7 td Isuzu motoros.
Hát tanulságos volt az tény!
Eddig, csak azt tudtam, hogy míg nem volt ABS jobban éreztem magam...
Most viszont nem is az ABS-re, hanem mint írtam az úttartásra gyanakszom! (Amiről eddig is tudtam, hogy rossz...) Körülnézek , és ki fogok próbálni egy "rendesebb" autót, majd leírom a tapasztalatokat!
Neked most milyen ABS-es autód van?
Ne ijedj meg, nem azt akarom kipróbálni, csak kérdezem! :-D
Én éppen ma csináltam meg egy egész napos vezetéstechnikai tréninget. Fantasztikus volt, de elsősorban tanulságos. Kipróbálhattam, mit jelent határon autózni, és hogyan reagál az front és a hátsókerék meghajtású verda jeges úton, valamint azt is, hogy mit jelent vészfékezni ABS-sel és anélkül. A biztonság adott volt, mert zárt pályán csináltuk, a bátorság meg azért, mert nem a saját autó gumijait nyígattuk egész nap :D A legnagyobb tanulság az volt, hogy egy modern autóban sokkal több tartalék van még veszélyhelyzetben, mint az átlagos vezetőjében, ettől biztonságos.
Majd elfelejtettem.Irtam Furfaragnak a népligetes bolt ügyében és válaszolt is.Köszönöm.Már irtam nekik emailt hogy foglalkoznak-e még bronzgyürüs generátorral.Várom a válaszukat.
Számomra igen hiszen elég sok minden kiderült amit nem tudtam eddig.Ezek az eszmecserék pont azért jók.Nem kell hogy egyezzen a véleményünk.Ettől még mindkettőnknek lehet igaza hiszen még a szakirók se egyértelmüek mint ahogy a cikkekben látszik.Én még a generátoros vitát is élveztem pedig a végére már kicsit eldurvult,de nagyon sok mindent tanultam abból is.
Na ezt jól kiveséztük!
Szerintem a gazdasági érdekek mindíg messze megelőzik a biztonságot.
Pl Háborúk...
Jó sok infót kaptunk, és mindkettőnk véleménye ugyanaz maradt!
Akkor most sikeres volt az eszmecsere vagy nem? :-)
Ezt nem is tudtam.Csak remélni tudom hogy biztonsági okok vezettek ide nem a gazdasági.Bár az eddig kibeszéltek alapján félő hogy elkell adni az ABS-eket.Azt hiszem megállapithatjuk hogy nem derült ki egyértelműen jobb-e avagy sem az ABS-es autó.Én személy szerint maradok ABS párti.Ha egyszer megszivat azonnal megirom.
Ja igen, én sem tenném kötelezővé, döntse el mindenki maga!
De már azzá tették, új autót az EU-ban már csak ABS-el lehet forgalombahelyezni! :-(
Jó ez a cikk!
Már értem, hogy miért van az, hogy ha kis fékezésnél 1 kerékkel kátyút fogsz, akkor visszaveszi a fékerőt a másik keréken is!
(lásd 3 csatornás, 4 kerékre ható!)
Szóval, ha jól értelmezem, amikor akár csak az egyik első kerék is megáll, (mert teszem azt levegőbe került a kátyú miatt, én meg közben nyomtam a féket) akkor elveszi a fékerőt a másikról is, nehogy elhúzzon oldalra a járgány.
Ebből szerintem rájöttem mi nekem a bajom, és ez nem az ABS!
Egyébként semmi bajom az autóval, meglepően jól bírja a strapát, de a Kalos futóműve nem egy remekmű. (Mondhatnám borzalmas!) Lehet, az a baj, hogy nem követi az utat rendesen, és mikor 1-1 szintkülönbség miatt elszakad az aszfalttól (És ugye ilyenkor fékezés közben természetes, hogy megáll az az 1 kerék.) akkor az ABS közbelép, a kerék egy pillanat múlva már újra tapad, de az ABS már elvette a fékerőt, és lassabban reagál, így értékes méterek vesznek oda.
Egy stabilabb futóművel, és gyorsabb ABS- el el tudom képzelni, hogy nincs ilyen!
Persze ez csak ötlet, de nagyon valószínűnek tartom, hogy ez a gond!
Ki kellene próbálnom valami jobb autóban! Majd körülnézek a haverok között…
Egyébként ez a cikk is tanácstalan:
„Tesztek során bizonyította, hogy az esetek nagy részében csökkenti a féktávot, és a vészfékezés közbeni irányítás lehetősége is fennáll, azonban a közúti balesetek elemzései nem igazolták, hogy az ABS tevékenységének áldásossága egyértelmű lenne.”
Másik az amerikai piac: http://www.a5.hu/cikkek/1/5533.shtml
Én innen vettem az ötletet, ez a cikk meg azt írja, hogy folyamatosan csökken az ABS-es autók száma az USA-ban. „Az Egyesült Államokban azonban akadályokba ütközik a rendszer elfogadtatása. A kiélezett piaci verseny miatt az autógyárak igyekeznek minden "szükségtelen" extrától megfosztani új típusaikat. A legnagyobb autópiac 70 százalékos ABS-telítettsége így egy-két százalékponttal csökkent az utóbbi években.”
Hát, nem zárja ki egymást a 2 cikk, mert az 58% tényleg kisebb, szóval csökkenhet az a 70%
Ez is Amerika"Napjainkban az eladott új autók 58, a kisteherautók 93%-ában (USA) megtalálható a blokkolásgátló rendszer."
"Egy a lényeg, van olyan, hogy ABS-szel rövidül a féktáv és van olyan is, hogy megnő! Sok apróságtól függ, a való világban nincs könnyű válasz." Azért ehhez a méréshez az is hozzátartozik hogy száraz aszfalton mérték.Ezek az eltérések amikről irnak annyira minimális hogy az átlag vezető észre sem veszi.Azt viszont már igen amikor ahogy a cikk is irja vészfékezésnél az autó kitört oldalra és vissza kellett engedni a féket aztán ujra nyomni.A legtöbb ember ha vészfékezik csak nyomja egyfolytában a pedált eszébe sem jut gondolkodni csak megszeretne állni.Na itt látom én az abs előnyét.Valószinü te tudatosan felengednéd meg ujranyomnád(pumpálás),de a legtöbb ember köztük én is megijed aztán csak nyomja nyomja nyomja.A téli utakon is megcsinálhatnák ezt a tesztet kiváncsi lennék.Egyébként kötelezővé nem tenném.Döntse el mindenki maga.
Köszi az infokat ennyivel okosabb lettem én is.Csak aszemélyes tapasztalataimat irtam meg és nálam azok jók.Nekem még nem okozott gondot az abs sőt.Még az is lehet hogy én is jártam igy csak másra fogtam magamban.Nem tudom.Mindenesetre érdekes.
http://www.timeslip.hu/valtoztatas.php#absvsnoabs
Itt a helyes cím!
Informálódtam!
Tesztek:
http://www.timeslip.hu/valtoztatas.php=absvsnoabs Érdekes ezen az oldalon a teszt!
(8- as pont)
Motor teszt idézetek: (Főleg ezt találtam a neten, biztos azért, mert a motorokon újdonság)
GS BMW: „Az opcionálisan kérhető rész-integrál ABS meglepő szabályzással zavarja össze a pilótát, különösen lejtőn lefelé szűnik meg időnként túl hosszú időre a fékhatás.”
BMW K 1200: „Ahogyan az opcionális részintegrált ABS is. Hol máshol lenne értelme az ABS-nek, ha nem az alpesi utakon, ahol nehezen megsaccolható a tapadás minősége?
Ilyen körülmények között azonban különösképpen jelentkeznek az Integrál-ABS gyakran emlegetett szabályozási problémái. A szabályozási elektronika meredek, hullámos lejtmenetben olykor korábban közbeavatkozik, mint ahogyan azt az ember szeretné, és ez nem hat éppen pozitívan a bizalomra.”
CB 1300: .” A CB az ABS-szabályozási tartományban még akkor is elképesztően lassít, ha lejtőn lefelé, igencsak lyukacsos talajon rosszul választottuk meg a fékezési pontot. Ez bizalmat kelt.”
Triumph: „Az ABS ellenben kritikát érdemel, hiszen az alkalmazást követően kell neki némi idő, amíg ismét maximális fékhatást tud kifejteni. Ez hosszabb fékutakat eredményez, ami különösen kellemetlen néhány hágó egyenetlen terepén, amelyeken az ABS-nek gyakrabban kell közbeavatkoznia.”
Hát ezek szerint van hogy jó, van hogy nem.
Még egy idézet:” Jó 25 évvel feltalálását követően 2004-ben ipari szabvánnyá lép elő Európában a blokkolásgátló (ABS) fékberendezés. Az Egyesült Államokban azonban a világpiaci vezetőnek számító Robert Bosch gépgyár már komolyabb ellenállásra számíthat, ha el akarja fogadtatni a szabványát”
Hát ez jellemző! Az amerikai gyárak szerint az ABS egy szükségtelen extra, nálunk meg kötelező.
Ennyit a neten való turkálásról, itt derült ki, hogy a Bosch lobbizta ki magának, hogy az EU-ban kötelező legyen az ABS. Egyébként van amikor jó, és van amikor nem. Az Amerikaiak szerint hülyeség!
Fogyasztói társadalom…
Ma jöttem dolgozni, és kipróbáltam, hátha én vagyok a hülye! Lakott területen 50 Km/h- nál átmentem egy útjavításon. (Valami cső miatt felvágták keresztben, és ugye azt mifelénk szintben visszaaszfaltozni már nem tudják.)
Szóval nem jött senki, így amikor átmentem az útjavításon, közben fékeztem egy rendesebbet. (Nem padló, csak határozott lassulás) A rendszer recsegett ahogy kell, a fékhatás meg hosszú méterekre eltűnt! De most nem ijedtem meg! :-)
Azt hiszem okosabb nem lettem, viszont megtudtam, hogy a rendesebb autókban kikapcsolható az ABS!
Gondolkoztam és arra jutottam, hogy nem győztek meg, én akarok vezetni, ha elcseszem a fékezést és csattanok, az az én felelősségem. Viszont ha az autó gondolkodik rosszul helyettem, Bosch bácsit nem veszi elő senki!
Szóval nem kell ABS, max kikapcsolható formában, és ha jég van majd bekapcsolom!
Bocsi, hogy hosszú lett!
Az Ázsia, ez itten meg Európa.:DDDD
A Keeway az szocinak számít?Kínában még népköztársaság van! :D
Na nálunk kiszedték a konnektort úgy hogy az áram benne volt.Én pont melóztam csak a nejem meg a 6 éves kislányom volt otthon.Persze Murphy(ugye igy kell irni?)törvénye szerint a kislányom amikor a festők épp pihiztek megakarta fogni a kábeleket.Szerencsére ugy rázta meg az áram hogy fellökte,magyarul elengedte egyből.Nekem csak akkor merte a nejem elmesélni amikor már vége lett a festésnek.
Az igazat megvallva én nem nagyon értek az abs-hez.Tulajdonképp ha nem lenne tél és csúszós utak valószinü azt se tudnám hogy van-e a kocsimban.Személy szerint én ezért csodálkoztam a te eseteiden mert én nem vagyok egy Fittipaldi a közúton és talán ezért még sose dolgozott alattam.Egyedül télen a sikos uton szokta rugdosni a talpamat.
Mögötte lefesteni? Arra se veszik a fáradságot, hogy azt a rohadt konnektort egy darab celluxal körberagasszák, hogy a szélein se legyen még véletlenül se festékes. Vagy legalábbis én ezt feltételezem róluk. Tisztelet a (kevés) kivételnek.
Hát köszi, azon vagyok!
Mint írtam, ebben 108000 km van, most 2 éves az autó. Ez az első ABS-es járgányom, szóval nincs más tapasztalat, ez meg ilyen, még nem törtem össze e miatt, de kollégám azt mondta ő emiatt tört össze egy Kalost. Mást nem hallottam még szidni.
Viszont ti dicséritek rendesen, és gondolom nem a levegőbe beszéltek.
Kezd érdekelni a dolog, azt hiszem utánajárok egy kicsit, mi a helyzet.
Csak az enyém szar, vagy a kalos szar?
Mondjuk az is tény, hogy a kalost nem érdemes a superb-vel összehasonlítani... :-)
Na majd referálok mit derítettem ki!
Túl az egy millió km-n, ebből közel a fele ABS-es autóval és csak jót tudok mondani róla.
A sok elektronikus kütyüt azért találják ki és szerelik az autókba, hogy megkönnyítsék az ember dolgát.
Három évig jártam egy Skoda SuperB-vel, 150 paci, Elegance felszerelés millió kütyü csak szép emlékeim vannak róla.
Ezeket használni és "élvezni" kell, viszont ezekre nem szabad bízni magunkat.
Az ABS pl. csak télen szokott működni, és akkor is inkább ha próbálgattam.
A fizika törvényeit ezek sem tudják felülmúlni de ezt sajnos sokan elfelejtik.
Régen amikor a Trabival elindultunk és megrugott a kerék, tudtuk hogy csúszik.
Manapság ezt a "megrugást" nem veszik észre.
Ez a helyzet a kanyar stabilizátorokkal, kipörgésgátlókkal és a hasonló okosságokkal.
Akinek van lehetőség ezeket használni tegye meg, de ésszel!
Akkor vigyázz magadra nagyon.További sok ezer baleset és koccanás mentes kilométert kivánok.
Egyébként arra gyanakodtam én is, hogy ez nem igazán van így rendben.
Elvittem, hát és bemérettem!
Rázták- fékezték, szóval szemre alapos munkát végeztek.
Azóta van egy A4-es papírom 4 szép grafikonnal, meg sok szöveggel. a lényeg, hogy szerintük minden OK!
Nekem nincs sok tapasztalatom! Ahogy már írtam, ezt ugyan sokat vezettem, de ez az első ABS-es autó a kezeim között!
Ez meg ilyen... :-(
Biztos igazad lehet ha igy jártáL.Teljesen felesleges lenne ha most elkezdenénk a kilométerekkel licitálni egymásra,azt tudom hogy eleget vezettem már ilyet is olyat is de én még nem tapasztaltam semmi ilyet hogy az abs szivatott volna.Most vagy én vagyok szerencsés vagy tényleg kifogtál egy rossz abs-t.Őszintén mondom még nem is hallottam ilyet senkitől pedig sok ismerősöm van.Elég gáz lenne ha minden kis gödörtől az emberek ütközgetnének.Azért ha ez igy lenne ahogy irod, a jó magyar utakon mindenki menne egymásba.
Vagy éppen azért mert a fal színére festett radiátor nem a legszebb. Már a hőleadására is gondolva:-).
Leszereled a konnektorokat és a radiátorokat :))) de csak azért,hogy segíts nekik,ne kelljen annyit szerelgetni.Nem is gondolja itt senki,hogy azért mert azt hiszed elbliccelik mögötte lefesteni :DDD
Azért hagyományos autóban sem kell azt a fékpedált úgy nyomni, mint süket a csengőt... ha csúszik az autó, nyugodtan feljebb lehet azt engedni. Persze ehhez kell egy kis lélekjelenlét, meg esetleg egyszer-kétszer kissé gyakorolni...
Amúgy nem vagyok a kütyüknek ellene, de azt azért tudja minden elektronikával telezsúfolt kocsi tulajdonosa, hogy csak addig él, ameddig azok közül egyik sem romlik el. Mert könnyű a jót megszokni... de így elnézve mondjuk egy pc vagy egy mobiltelefon megbízhatóságát, én inkább köszönöm, de tartozkodnék a kütyüzéstől.
Bár én egyébként is gyanakvó és rosszhiszemű alak vagyok, a gázfűtés mellé cserépkályhát rakatok, az ügyvédek után nyomozok a kamaránál, és a szobafestő előtt leszerelem a konnektorokat meg a radiátorokat.
Én tegnap este 7-körül voltam Pápán, akkor már nem esett, de igazán teljesen mindegy volt, miután fonyódon úgy elvert a jég+felhőszakadás:))))
Esőruha rulz.
Üdv
Nekem ez az első ABS-es autóm, kicsit több mint 100 000km-t tettem bele. Szóval van már tapasztalatom vele, viszont más ABS-es típussal nincs. (Ez koreai, vagyis nem kizárt, hogy a többi jobb!)
A legdurvábbat már leírtam, most leírom a legelsőt. (Az is meghatározó élmény... :-))
Szűk utcában parkolóhelyet keresek, az autók 45 fokban parkolnak, szóval beállni könnyű. A keresés közben némi iramot azért illik diktálni, mert nagy a forgalom, és sorakoznak mögöttem az autók. Szóval üres helyet megláttam, megörültem, ráfékeztem, becsűrtem a kormányt, (Semmi extrém, nem csikorgó kerekekkel vagy ilyesmi, csak kanyarodás közben fékeztem egy kicsit!) és lendületesen beálltam volna, ha nincs a parkoló és az úttest között egy kb 5cm-es szintkülönbség. (lefelé, azaz gödör) Az ABS gondolkodott helyettem, és átsuhanva a parkolón a járdán álltam meg. Ha keskenyebb a járda, vagy esetleg ott is szinteltérés van akkor a házfalnak csattanok. Nem is beszélve róla, ha arra gyalogol valaki.
Szóval annyira rühellem az érzést mikor száraz az út tapadhatna a kerék, nyomom a féket, az meg nem fog, hogy azt leírni nem tudom.
Ilyenkor vérnyomás 200, pulzus kicsit több... Tiszta szívemből utálom!
Megértem, hogy a padkán itt is egy-egy pillanatra biztos a levegőbe kerültek a kerekek, én meg közben fékeztem, meg kanyarodtam is, ezért az ABS azt gondolta megcsúszott, de inkább csússzak meg, azután majd tekerem a kormányt!
Bár itt sem csúsztam volna meg, akkor sem ha az ABS nincs. (Mint írtam lendületes voltam, de semmi extrém.) Viszont így ijedtemben a kicsit fékezek helyett izomból nyomtam a féket, és így is kb 2m-el lett hosszabb a féktávom, ami egy kb 20km/h-s parkolásnál azért elég alapos!
Erről ennyit, tök jó dolog télen, meg olyan országban ahol egyenes az út!
Az a baj, hogy ha az ember valamiért épp vészfékezik, akkor nézi legkevésbé, hogy hol van a kátyú! És ha azt akár egy kerékkel is megcsíped, akkor fékerő sehol!
A kikapcsolhatóban benne lennék, mert jeges úton király!
Másik téma:
(Ez nem tudom mennyire igaz) Nálam tapasztaltabb emberek azt mondták, hogy az a baj ezekkel a menetstabilizátor, kipörgésgátló, meg egyéb elektronikával megpakolt autókkal, hogy nagyon lehet velük kanyarogni, és sokkal stabilabbak, mint a mezei társaik.
Viszont, nem érezni a határt, ha egyszer megcsúszott, ott a vége. Csinálsz amit akarsz korrigálni nem tudsz! Míg a hagyományos futómű a csúszáshatár előtt már bőven jelez, hogy nem lesz ez így jó. (Ezt az érzést szerintem mindenki ismeri.) És ha meg is csúszik, meg könnyebben lehet fogni.
Én egyrészt nem vagyok egy versenyző típus, másrészt nem volt ilyen agyonelektronikázott autóm, de el tudom képzelni, hogy ez ilyen!
Kedves mindenki! Fájó szívvel megválnék hűséges kétkerekűimtől hely és időhiány mitt.
Simson Schvalbe KR 51/1 turbőhűtős, korának megfelelő állapotban, régóta nem használva : ( http://youtube.com/watch?v=yctJLqDSA2U )
és Babetta 28 elsőszériás, laposkormányos, nagykerekű. merevvillás ritkaság felújított motorral ( http://youtube.com/watch?v=ExWIGEo1jdE ) eladók. Irányár a kettőért együtt 60 000 Ft.
Érdeklődni a zsozol@freemail.hu címen.
Mindez ZALAEGERSZEGEN!
Jól mondod, a fizika törvényit nem lehet áthágni. De én is úgy vélem jó hogyha van az autóban.
Ez igy igaz.Nem csodaszer.De én fenntartom most is hogy jó dolog.Természetesen attól még a fizika törvényei érvényesek az autóra.Egyébként ki kell próbálni télen egy néptelen helyen az abs-t meg az anélkülit.Én már megtettem nem egyszer.Sokkal jobb amelyikben van.
A Balcsin elkapott egy hatalmas jégverés, helyenként dió nagyságúak potyogtak. Olan hirtelen jött hogy csak egy nagy napozóernyőt tudtam gyorsan a kocsi fölé tenni, de sajna a motorháztető védelem nélkül maradt, lett kb 10 horpadásom. A fényezés nem sérült, ha jól tudom látezik egy módszer amivel javítani lehet újrafényezés nélkül. Casco van, holnap futhatok egy kört a biztosítónál.
Az ABS jó dolog de nem csodaszer. Az a gond, hogyha ezzel meg más kütyükkel meg van spékelve az autó, a sofőrök is többet bevállalnak. Aztán egy latyakos, jeges úton, hiába működik az ABS, fal vagy másik kocsi lesz a vége.
Én, nem Pápa környéki vagyok, de most értem haza, ritkán ázik így el az ember! :-)
Azt hallottam, hogy valami EU-s marhaság miatt a jövőben minden jármű ABS-es lesz.
Mert csak így lehet üzembe helyezni.
Nekem a kikapcsolható az tényleg bejönne!
Jeges úton jobb, de jeges út évente van mondjuk 20 napon át. (Tavaly még annyit sem.) A maradékban meg kikapcsolnám!
Suzukit annak idején nem lehetett ABS és dupla légzsák nélkül kapni.
remélem Pápa környékén nem nagyon motorozik senki 4( piszkosul esik)
Jeges úton tényleg jó!
Ettől függetlenül, ha autót veszek, vagy nem lesz benne, vagy kikapcsolható legyen. (Bár, nem tudom van e olyan...)
Ez csak egy példa volt, ijesztett meg már sokszor.
Az is lehet, hogy a kalos különösen szar.
Fékezés közben 1 kerékkel elkapsz egy kátyút, és a fékerő eltűnik. (Érthető, nehogy keresztbe álljon az autó...) valószínűleg a gyár szerint gyorsan visszajön a fék, de ha nem is mész neki semminek, benn a kocsiban ez egy örökkévalóságnak tűnik!
Azért szerintem az ABS nem rossz találmány.Lehet hogy neked szerencsétlenül jött ki a sorompós eset de azt bizton állithatom hogy télen ezerszer jobb az ABS-s autó mint az amiben nincs.Ez tapasztalat nem elmélet.Volt már ilyen és olyan autóm is.Most is ABS-s van mert direkt olyat akartam.A többi elektromos izét nem ismerem gyakorlatból.Fogalmam sincs hogy a kipörgésgátló milyen vagy a menetstabilizátor.Szerintem nem hülyéknek teszik bele ezeket a dolgokat.Nem mindenki születik autóversenyzőnek,van akinek nagy segitség egy tolatóradar.Nekem speciel nem kell de biztos sok olyan van akinek nem annyira jó a térérzékelése.Egyébként majd minden autógyár kinálja az alapmodelljeit amiben ha megnézed ezek a dolgok nincsenek benne.
Fú, vazze, ez az abs-es story nagyon gáz. Megírtam volna a gyártónak a helyedben... hátha küldenek egy kalosos pólót. ;-)
Az meg teljes elmedöbbenet, hogy az egészséges aki hülye haljon meg elv helyén valóságos darwini kontraszelekció alakult ki, a sok idióta tele pofával követeli, hogy neki joga van hülyének lenni, és ha a mikrosütő használati utasításában nincs benne, hogy macska szárítására nem alkalmas, akkor őt kártérítés illeti meg. No szóval az emberi értékek helyébe a vagyon mértéke lépett, az viszont elsősorban nem attól függ, hogy ki mit tud felmutatni, hanem hogy hova születik. Undorító ez a kapitalizmus, úgy ahogy van: meg kellene szüntetni.
Ami meg az árakat illeti: véletlenül tudom, hogy egy sensor cluster (az ESP érzékelője) előállítási költsége 14 euro. Hogy mitől kerül az autósboltban a tízszeresébe, ha elromlik? Hát istenem, valamiből a yuppiknak új mikrót (meg új macskát) is kell venni.
Tényleg nem értem, miért nem tudnak összerakni egy autót, amiben a szükségesnél nincs több elektronika, egyszerű, strapabíró.
Biztos, hogy lenne rá igény!
Nem kell bele ABS,SRS,ESP meg a tököm tudja még mi...
Régen voltak ilyenek, sőt a legkisebb, és legigénytelenebbek hódítottak legjobban! (Bogár, mini, kacsa, R4)
De nézz meg most egy új minit, vagy bogarat! Pont a lényeget tüntették el belőle!
Mellesleg most egy kalossal járok, ezért nagyon megértem a rendes autóra sóvárgásodat! Az ABS, már annyiszor ijesztett meg, hogy utálom tiszta szívből.
Legutóbb egy sima fékezés, közben átmentem a vasúti átjáró előtti aszfaltba épített fényvisszaverő soron, gondolom egy pillanatra megcsúszott a kerék, mert a fékerő közel 0-ra esett, és mire úgy ahogy visszajött már ott volt a következő fényvisszaverő sor. Azután meg az álló kocsisor vége. Szerencsére, ha a sorompó csukva van szemből sem jönnek, így kormány balra ránt, és elsuhantam 1-2 autó mellett mire megálltam! Mindezt kb 40Km/h-nál! Hát elkívántam az ABS-t a halálba!
Egyébként az oka szerintem, hogy már a hülyéknek gyártják az autót!
Nem tudsz fékezni: Blokkolásgátló!
A Kuplungot-gázt nem tudod kezelni: Kipörgésgátló!
Váltani sem tudsz. Automata váltó!
Nem tudsz tolatni: Tolatóradar!
Parkolni sem tudsz: Automata parkolórendszer!
Egyszerre rángatod a kormányt, meg fékezel, és ész nélkül túlléped a fizikát: Elektronikus menetstabilizátor!
Stb.
Stb.
Stb.
Hát ennyi, nem baj, ha nem tudsz vezetni!
Az meg, hogy ez miért ennyibe kerül?
És, hogy Magyarországon miért kerül többe mint mindenhol máshol?
Hát mert ez kell nekünk!
Nem a lustaság meg a gyávaság itt az ellenfél, hanem az önzés. Mindenki csak magával törődik, csak magának akarja kikaparni a gesztenyét, és ha a szomszédja meggebed, vállat von, és átlép a hulláján, siet hajtani a mókuskereket, hogy meglegyen a suzukirészletre valója, és nem foglalkozik a kormánybuktatással. Amíg pedig nem lesz szolidaritás, addig nem lesz összefogás sem, amíg nem lesz összefogás, nem lesz forradalom sem, és amíg nem lesz forradalom, addig nem lesz változás sem. Mert azt már tudjuk, hogy egyik kutya, másik eb, akárkire is szavazhatsz, ugyanazt kapod, mert az egész rendszer a rossz: senki nem felelős semmiért, szélhámoskodással, csalással megszerezhető a négy éves pünkösdi királyság, és akkor aztán aki amennyit nem szégyell. Ezen kéne változtatni.
Hogyne, egy csomó szocautót csináltak még. Kispolszki 2001-ig, daciat (keresztmotorral, dacia nova néven) a logan színrelépéséig, Kragujevácban is újjáépítették a zastava gyárat, ott is csinálják a jó öreg jugo ráncfelvarrott változatát, 2003 nyarán saját szememmel láttam fiat pandákkal rakott teherautót kigurulni a Mirafiori kapuján (tessék, ehun a kép róla, pusztán érdekességképp), szóval azért nem olyan nagy az ínség, csak a magyar közönséget éheztetik az igénytelen, de túlárazott aszfaltpattanásokkal.
A ladának meg mindig is volt piaca amerikában. Kanadai emigráns haverom komolyan le is döbbent, amikor 1986-ban fáradságos disszidálás után az első, amit meglátott az ottawai reptér parkolójában egy csomó lada, skoda, és két ikarusz busz volt. (Állítólag visszament megkérdezni, hogy nem seremetyevon van-e véletlenül. :-))
Bár a kockalada szerintem is anakronizmus a XXI. században... de hát a szovjet piac még igényli ezt a típust, tehát gyártják is. (Sőt, pár éve még a kétkörlámpás ezeröcsit is csinálták az IZS gyárban.)
Viszont egy injektoros samara szerintem teljesen rendben lévő dolog, én, ha új autót akarnék venni, és lehetne kapni, simán megvenném. Olcsó a gyári alkatrész, minden szerelő ért hozzá, de házilagosan is bütykölhető, kényelmes, nayg autó, és méreteihez képest viszonylag gazdaságos üzemű.
Nem. A színtiszta igazság az, hogy köztörvényes bűnözők irányítanak évek óta lusta, gyáva férgeket. És azért mondom, hogy nem politikai kérdés, mert már Pintér is egy gazember volt.
Igazad van ez nem politizálás.A te meglátásod szerint ez a szintiszta igazság.
Politizálunk ? Neeem... Ide hozták a nyakunkra ezt a vasprefektusnak nevezett szarházit, minek eredményeképp pár év alatt oda jutottunk, hogy a rendőrség vérengzést rendez a kamerák szeme láttára, viszont a kerületi kapitányságok közvetlen szomszédságában is képtelen betartatni a KRESZ-t. Ez nem politikai kérdés.
Ugy látom lassan politizálunk is a motoros forumon.
Milyen humánus! Könnygázt nem is használ?
Péntek este egyik kollégám legénybúcsúját tartottuk, az éjszaka folyamán eljutottunk a város legismertebb diszkójába, ahol rengetegen voltak mint mindig. No egyszercsak megjelent egy halom rendőr, razziát tartottak. Folyamatosan jöttek be az ajtón, én úgy 30-nál abbahagytam a számolást, hányan is voltak (utóbb kiderült Pestről is jöttek). Mindenkit leellenőriztek, volt akit el is vittek. De a lényeg az hogy az ellenőrzésből én kimaradtam, pedig végig ott ültem az asztalnál a többiekkel együtt. Na ennyit az alaposságról.:-)))
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|