:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Egyenesen imádom ha egy pótkocsis IFA némi téglával megpakolva a bakonyi szerpentinen szenved felfelé, és szinte sehol sincs hely megelőzni.
Szeva!Örömmel jelenthetem, hogy itt Békéscsabán van igazi motoros oktató. Magyarul nem autóban ülve ugat, mint a többiek, hanem egy cruiser-rel megy a motorosok után, rajta is T betű, csak piros "oktató" felirattal, illetve egy motor utánfutó is van utána, benne minden szükséges cuccal. Ha baj van, melléd megy és elmondja mit kell csinálni, illetve BEMUTATJA. Nyilván ezt autóval nem lehet, autóval egyszerűen nem lehet bemutatni semmit csak ugatni a mikrofonba. Legalább egy ilyen oktató van, tisztelet az ötletért és a motoros felfogásért!
Na jó, eleve ott kezdődik a dolog, hogy a tanfolyamnak nem arról kellene szólnia, hogy a motoros 50,00 km/h-val halad a sorban, merthogy az emberek nem azért vesznek motort, hogy ezt tegyék. Aztán persze nem ártana, ha olyan vizsgabiztosok lennének, akik legalább kocamotorosnak mondhatók, mert a mostani faszari idióták képesek azért meghúzni az emberfiát, ha jobbkezes kereszteződésben balra is betekint - pedig mindenki, aki egy kicsit is motorozott életében, tudhatja, hogy ez alapvető önvédelmi reflex. Sőt, továbbmegyek, jó volna, ha az oktató nem egy kocsiban meresztené a seggét, hanem felülne a hátsó nyeregre, és ténylegesen instruálna, igazgatna, tanítgatna pl. a 80kmh körüli kanyarvétel helyes technikájára. (Ez mondjuk a rutinvizsga része kellene hogy legyen, de ott ilyesmiről természetesen szó sincs.) No szóval a tanfolyamok több sebből véreznek. Pedig a motorosokra sok veszély leselkedik, melyek többségére csak akkor gondol az ember, ha már túlélte egyszer.
Sziasztok! Én hallottam olyan rémtörténeteket, hogy Kiskőrösi szimó súlya alatt ripityára tört.(álló helyzetben eldőlt a motor, sisak meg a kormányon volt) Gondom ezzel csak annyi, hogy szerintem ezek az olcsóbb sisakok sem tudnak sokkal többet, de akinek amúgy is kevesebb pénze van az benzin helyett költheti látszatvédelemre. Ezért szerintem ezt a területet tényleg nem kellene jobban szabályozni. Ellenben tanfolyamon nyugodtan beleférne egy óra, hogy miért jó, ha mégis felöltözünk, miket lehet vele megúszni. Sőt, én egy komolyabb rutinvizsgának is örülnék.
A sisak héja arra való, hogy a pontszerű ütéseket minél nagyobb felületre eloszlassa, a bélése meg (az a fehér nikecell, nem a rongy) meg arra való, hogy lapuljon, "elnyelje az energiát". Ha a sisak törik, akkor a kilméterkő sarkának vagy a szalagkorlát szélének a nikecell már nem nagyon fog ellenállni, akkor az illető meg is halt.
A fentiekből következik, hogy minél gyorsabban szeretne fejre esni a motoros, attól jobban ki kell bélelni a sisakját. Gondolom, a kiskőrösi sisakot nagyjjából szocimoci tempóra méretezték (ha ugyan egyáltalán foglalkozott ezzel valaki), szóval egy donorbiciklin simán meg lehet benne halni - de ettől még egy csúzlin dószt elég lehet.
Egyébként meg szerintem nem vagyok egyedül, aki szívesen venne Schubert sisakot is, ha nem kerülne egy picivel többe, mint a motorom értéke. Innentől fogva viszont nincs miről beszélni, marad a "rendőrvakító" tessék-lássék sisak, az óvatos vezetés, és idegenhibás baleset esetén a súlyos sérülés kockázata. Ez a magyar életszínvonal, na.
Az sem kevésbé idegesítő, amikor 60-nal "vonatoznak" a kanyargós mellékutakon, ahol te szeretnél nézelődni, friss levegőt szívni.
Hát, ilyesmi esete szerintem mindannyiunknak van. Nekem legutóbb egy stop tábla mögül kezdett szép komótosan kinyammogni valami kombi opeles tatter, fékezni már késő volt, centikre mentem el az orra előtt, csodálkozhatott. Utána kiálltam, és leültem a járdaszegélyre megvárni, amíg elmúlik a szívdobogásom. (Frankón aszittem, átugrom az opel elejét.)
Basszus! Úgy látszik átok ül rajtam! pár napja kóstoltam meg a nedves aszfalt ízét, erre tegnap: Négy motorral, városban 60km/h-val éjszaka, minden kihalt. Én mentem másodiknak a sorban. Egyszer csak a
sort vezető haverom hatalmasat fékezett, visszapillantójával pedig elkaszált egy részeg imbolygó F@szt, aki az útra ugrott,mit sem törődve velünk. Amikor megláttam, 10m-re volt, satufék, motor farolt, fék elenged kb.0 cm-re mentem el tőle, miközben ő szerintem észre sem vett, úgy be volt akasztva. Mögöttem jövő motorostársaim ugyanezt eljátszodták vele. Hála a jó Istennek, nem történt baj, de a kezem még most is remeg, ha visszagondolok rá, nagy mázli volt. Ja, és bárcsak betiltanák az alkoholt:)
Persze, aki futár, és egész nap a biciklin ül, az beöltözhet. De most azért, hogy elcsússzak a postára egy ajánlott levélért ugyan hadd ne legyen KÖTELEZŐ teljes lovagi vértezetet öltenem!
Nem is azzal van senkinek a baja, hogy te hogy érzed magad, hanem azzal, hogy elő akarja bárki is írni, hogy én hogy érezzem magam.
Amikor a forgalomban motorzani kezdtem, felesleges parasztvakításnak véltem a védelmet adó motorosruházatot: nyitott sisakban, napszemüvegben mentem, legfeljebb az elmaradhatatlan bőrkesztyű jelképezte a biztonságot. Ebbéli véleményemet itt is fejtegettem akkoriban, ma pironkodva olvasom vissza azokat a sorokat.
Forgalomban balesetem azóta sem volt szerencsére, - pedig sokat és nem épp a legmegfontoltabban motoroztam, télen-nyáron - mégis ma már eszembe nem jutna állvédős-plexis sisak, térdvédők és enyhén protektoros kabát nélkül nekivágni.
Városlakóként - mint mindannyian, úgy én is - több alkalommal láttam motorosokat (is) csúnyákat zuhanni, egy alkalommal éppen mögöttem szaltózott egy endurós olyat, hogy a pofán csúszó jóember sisakját még a röptéből érkező vas faridoma is a flaszterhoz kalapálta (képzeljük ezt el állvédő nélkül). Jómagam is szereztem szép nagy felületű horzsolásokat és menetszéltől homloküreggyuszit, kaptam szuicid kitinpáncélosokat a pofámba, támasztottam meg térdkaláccsal a jégen elcsúszó emzét, dobta már meg nem egyszer váratlanul a mocit aszfalttaraj és persze hetente húzzák rám a kormányt.
Ilyen körülmények között a védelmi felszerelések nélkül szinte meztelennek érzem magam a bicillin.
Ez sem merev, sem erős nem volt :D.
Beugrott, hogy olvastam egy cikket, ahol pont azt fejtegették, hogy nem biztos, hogy jó a túl merev, túl erős sisak, hiszen valaminek el kell nyelnie az energiát, namost, ha a sisak törik, akkor az lehet jó is, sok balesetben a sisak egyben marad, de a motoros koponyaalapi törésben meghal.
Sajnos hozzá kell szoknunk, ahogy nő a forgalom, úgy nő az esélye a balesetnek, ráadásul a nagy forgalom miatt állandóan útfelújításokra is számíthatunk, majd lassan mi is hozzászkunk, mint tőlünk nyugatabbra
Egyébként nekem sincs túl jó véleményem a kamionosok nagy részéről.
Na ja, ott lettem volna előb is, de egy céges konferencián kellett ott lennem, és nem tudtam előbb eljönni. Belefértem volna az időbe, de ahhoz pont ilyenek nem kellettek volna. Dugó baleset bármikor lehet, csak bosszantó ha ilyenek hátráltatják az embert vagy valaki folyamatosan a belső sávban cammog 120-al...
Mindig mondja a feleségem, hogy az emberek szővegértése a béka segge alatt van.:)
Ez nagyon bonyolult dolog.
Az autópálya mindenkié, érdekes angolban az irányjelző első villanására beengedik a kamiont...
Meg kellene tanulnunk elfogadni a másikat a közutakon is.
A menetidő a mai világban kiszámíthatatlan, álltam én már 6 órát is dugóban-egy helyben, sőt volt, hogy 2 órás késés miatt egy nappal később értem haza, dehát mi ez a Te 10 perces késésedhez képest-bagatel.
Egyébként én temetésre fél órával hamarabb szoktam megjelenni...
Volt más is, a legkönnyebben egy bizonyos Nolan gyártmányhoz lehetett hozzájutni. Miután puszta kézzel sikerült összetörni az egyiknek az állvédőjét, inkább a Kiskőrösi mellett maradtam.
A fiatalabbak kedvéért: nézzetek csak bátran utána, hogy mi is tulajdonképpen a Grex...
Ja, és hány sofőr nem tartja be a kötelezően előírt pihenőidőt, hány baleset volt elalvásból?
Nekem most pont rosszul jött ki hogy 10 percet késtem egy temetésről, mert ott tököltek előttem a belső sávban.
Én semmi ilyesmit nem mondtam...
3 km/óra az még nagyon jó sebességkülönbség, de nézzünk kicsit a dolgok mögé, egy héten 45 órát vezethet egy sofőr, az szorozva 3 km-el az 140 km ennyivel juthat távolabb az aki gyorsabban megy 3 km/ órával, az fizetésben is jelentkezhet sok cég esetében, nem beszélve, hogy esetleg ezen múlik, hogy otthon hétvégézik a sofőr, vagy mondjuk csehországban, azt hiszem nem mindegy. Ehhez képest egy úrvezető mondjuk 5 perccel később ér oda valahova-szörnyű milyen targédia ahhoz képest, hogy valaki monjuk 3 hete nem volt otthon, de mindegy a kamionos nem ember.
R.A: a 40 tonnások nem teszik tönkre az utakat, a gond a tulsúlyosakkal van, ami szabályozás hiányában még egy darabig marad is.
Ha még kiskőrösi lett volna...
A régi időkben nem volt más csak a kiskörösi.Sajnálatos az eset de tényleg nem lehet mindenre tutira felkészülni.Egy jó sisak életet is menthet az igaz.De mindig talál az ember utólag olyan dolgot amin rágódhat hogy mi lett volna ha.Sajnos az ember pénztárcája eléggé behatárolja ezt a sisak témát is.Hiába tudom hogy egy jobb minőségű sisak esetleg jobban véd,ha egyszer nincs annyi pénzem.Inkább megpróbálom ellensulyozni azzal hogy óvatosabban vezetek.Persze attól még más hibájából is lehet perecelni ez benne van.
Na amit meg utálok, amikor a kamionok egymást előzgetik az autópályán és csak annyin múlik a dolog hogy az egy 82-vel megy, a másik meg 85-el, amire a sebességkorlátozó van beállítva. Amelyiket meg előzik még véletlen se venné el picit a gázt, hogy segítse a másikat. Közben meg feltelik a sor a belső sávban, mindenki ideges, meddig szüttyögnek ezek a behemótok. Ja és pofátlanul be is vágnak eléd, hiába jössz a szabályos 130-al, léphetsz a fékbe, a jó édes anyjukat.
Ja, és közben 90-ekkel előzgetnek a hülye aszfaltpattanásaikon, mert vakon bíznak az abs/esp/gps és ki tudja még milyen fedélzeti kütyüikben. (Majd pedig az árokban csodálkoznak, mert a fizikát nem lehet megerőszakolni.)
Dehogynem. Hogy ne menjek messzire: egy piros lámpánál megizzadás utáni autópályás rohangászásból egy jó kis tüdőgyulladás is kinézhet, és abba már akár bele is lehet halni (ha elhanyagolod). De egyébként sem szerencsés, ha szántszándékkal felborítod a szervezet hőháztartását. No persze motoron kissé melegebben kell öltözni, mint utcán sétálva, mert a menetszélnek van hűtő hatása, de nyáron, 35 fok meleg fölött nem szabad egy farmernél komolyabb hacukákban gondolkozni (hacsak nem vagy 200-al teperő donorjelölt).
Azzal meg messzemenőleg nem értek egyet, hogy a kultúra ismérve az lenne, hogy kötelezően előírják, hogy mit vegyek meg a saját pénzemen. Azt talán mondhatjuk, hoyg a kulturáltabb országokban maguktól fölveszik a vesevédőt (vagy oda tekernek egy meleg sálat a dzseki alá) a lények, hiszen ez némi felelősségtudatról és műveltségről árulkodik, de az, hogy kötelezően előírják a táncoló elvis vagy éppen a teljes lovagi vértezet beszerzését, az nem klutúra, hanem a marketing sajátos balkanisztáni formája.
A főútvonalak szerintem nem voltak rosszabbak, most meg nézd meg, ezerszámra járnak a 40 tonnás kamionok, helyenként akkora nyomvályút okozva, hogy autóvalmenni sem egyszerű rajta, pláne esőben. Nemrég mentem át Csornán, a körforgalomnál a vályú mélysége 10-15 cm, egy sávváltás elég kockázatos még szárazon is.
Én se ruhárol, csak egy kißott quva sisakról, ahelyett a müanyag bili helyett, amit a 60-as években sisaknak hívtak, és ami az esés első jelére leszakadt a fejről...
Elnézést az ordenáré hangvételért.
Az utak a '80-as években sem voltak jobbak, talán csak nem volt akkora igény 170-nel motoros túrázni (motoros túra, bazz - autópályán menni mint a barom). Mondom, hogy én itt ragadtam...
Matifu: nem tudsz mindenre felkészülni. Én is estem annak idején - nem is kicsit, baromi nagy perec volt - de nem azt tanultam az esetből, hogy másmilyen ruhát kell felvenni.
Három nappal ezelőtt azt mondtam volna, tegyen mindenki a belátása szerint, csakhogy csütörtök este anyósom barátja elé kitoltak egy biciklit, ha normális sisak lett volna rajta talán, most nem lenne emlékezetkiesése, és nem várna arcplasztikára, a kis Mz-nek nem lett semmi baja, tehát túl gyorsan nem mehetett, viszont elég rossz volt nézni a lassan alvadó vért, ami maradt utánna az aszfalton, ugyanis mire a helyszínre értem már elvitték Kecskemétre a megyei korházba...
Szegény biciklis se járt sokkal jobban.
Szerintem nem baj, ha az EU-hoz hasonló, megegyező szabályok vannak bevezetve itthon is, a forgalom, a járművek mennyisége messze más mint anno volt. Való igaz, hogy a sokféle védőfelszerelés rontja a motorozás élményét, korlátozza a szabadság érzetét, de jobb meglőzni a bajt a lehetőségek szerint. Engem inkább zavarnak a katasztrofális minőségű utak, a kátyuk töménytelen számú mennyisége, ezek sokkal nagyobb kényelmetlenséget okoznak.
Amikor én először motorra ültem, még nem volt kötelező a bukósisak, nem kellett 26 papírt magammal vinnem, egyszerűen csak felültem és mentem. Szerintem hiba kritikátlanul menni az agyonszabályozott EU-tagállamok után, mert ezek a szabályok lesilányítják a motorozást a motorral közlekedés szintjére. Lassan egy szöget sem verhetsz be a falba sisak és lánckesztyű nélkül... lehet, hogy a késő Kádár-korszakból ittragadt felelőtlen alak vagyok, de számomra inkább Kuba és Dél-Amerika gyakorlata lenne a követendő.
Attól, hogy kicsit beizzad az ember még semmi baja nem lesz...
Nem véletlen, hogy kulturáltabb országokban pl. a vesevédő ugyanúgy kötelező, mint a bukósisak.
De legalábbis mazochista. valamint saját egészségét veszélyezteti vele. (Kérdezd csak meg akármelyik dokit, hogy fontos-e az évszaknak megfelelő öltözködés... persze, lehet télen fürdőgatyában ugrálni, meg nyáron nagykabátban állni a piros lámpánál, csak aztán ne csodálkozz, ha minden bajod lesz tőle.)
Teljesen mindegy, hogy miről van vita, valakinek úgyse tetszik a téma, és követeli, hogy fejezzék be, esetleg lehetne úgy is hozzáállni, mint a rádióadáshoz, ha nem tetszik, elkapcsol...
Ha valaki estleg felöltözik, mert nem úgy gondolkodik mint Te, akkor az csakis hülye lehet?
jaja+ pólós, papucsos speedmotoros!!! meg lehet találni az aranyközéputat ruházat terén is ( ami talán nem meleg +megvéd esésnél ja és egy esetleges méhecsipéstől)!!
42 fokos júliusokban csak az igazi hülyék aszalódnak hosszú nadrágban és cordura kabátban.
Hopp, most megfogtál. Hiszen köztudott, hogy az igazi motoros addig nyomja, amíg legalább két végtagja megvan. Szóval nem számítanak a tenyérnyi hámhiányok, sem a baltától eredő artériás vérzés.
Innentől nem vicc, hanem kicsit rémtörténet: van egy fazon a fővárosban, akinek mindkét keze sajnos tőből hiányzik.
Összeépítettek neki két újszerű SR 125-öt trike-ká és rokkantmobilnak nyilvánítva azzal közlekedik, csak a lábait használva a vezetéshez.
Amikor először láttam tavaly a Margit körúton, azt hittem hallucinálok. De lehet, hogy tényleg, mert ez már extrém dolog.
Ja igen, és az igazi motorost onnan lehet megismerni, hogy hófehér a segge!
Mert ugye a bőrgatyót még a strandon sem veszi le!!!! :-)
Foltokkal a végtagokon nem lehet!
Ezért a leopárdok, foltos hiénák, zsiráfok, stb nem igazi motorosok!
Miért, foltokkal a végtagokon nem lehet motorozni ? Már csak azért, hogy kimarad egy szezon...
Legyen vége, de ki kellene tenni szavazásba! Ki az igazi motoros?
a) aki legalább 10x annyit megy egy évben mint a motorja hengerűrtartalma b) aki egyrészes bőrruhát hord c) aki annak tartja magát d) akinek csoppere van e) én, senki más ... :)
Nem kellemes hordani, sőt, a kívülállók számára kifejezetten riasztóak a feltűnő színű és érintésre fájdalmas, váladékozó foltok a perecelt kezdő motoros végtagjain.
Az agresszív rovarok, felfröccsenő forró kátrány stb. ruhanemű és a bőrfelszín közé eresztése pedig egészen balesetveszélyes.
Tehát igazi motoros nem hord rövidnadrágot. Meghagyja azoknak, akik jól bírják lelkileg, ha kimarad egy motorosszezon, ráadásul a saját felelőtlenségükből.
Tényleg, hord rövidnadrágot az igazi motoros ?
http://www.vatera.hu/ktm_motoros_rovidnadrag_34311634.html
Jó, azt kifelejtettem, hogy az igazi motoros alapból tudja magáról, hogy ő igazi motoros. Bár ez magától értetődő, ezért nem írtam.
Ezt tudni lehet, belül mindenki tudja hogy áll a motorozáshoz.
Innen már csak össze kell magát hasonlítania másokkal és egyből kiderül, hogy ők is "motorosnak" számítanak-e, vagy csak kényszerközlekedőnek, feltűnősködő "papavettemotolyom" suhancnak, esetlen csokkereknek kiskőrösivel a fejen.
De ami a legtávolabb áll az igazi motoros fogalmától, az a női motoros.
Hát az meg mi? Viccnek is rossz az olyan csaj, aki elnézte a házszámot és azt hiszi, valaki attól már motoros lesz, hogy leteszi a vizsgát és átutalja a fizetséből a csillivilli yamaha árát. Olyan, mintha női külügyminiszterünk lenne.
Talán a guminyomás tréfált meg. Aljas dolog ám... én is mindig elfelejtek vele foglalkozni, csak amikor intenzív halálfélelmem kezd lenni a kanyarokban, akkor szoktam csodálkozva konstatálni a legközelebbi benzinkútnál, hogy "jé, már megint csak 1,2 légkör van a kerekeimben"
Írok mindjárt mailt ADDI, köszönöm szépen előre is, de én is megpróbálok azért most egy kört futni itt a szikkadt szarmata síkságon, hátha van vmi bót, aztán árulnak ilyent. Útba amúgy nem esek (Győr), de szombaton lehet inkább Tardosra kéne jönnöd! :)
Igen, jól érzed, ezt a fajta divatot kívánom elkerülni:DDD
Anything but Tecsószatyor:) AUCHAN! :D
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|