:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Az oldalast ne is emlegesd, öt éve olyanon nyomom.:-) Hát összességében egész más, közel sem olyan kényelmes meg élvezetes mint a kétkerekűek.
egyetértek. a mopedautó hiába alig erősebb egy simsonnál azért lényegesen más közlekedést igényel. Kicsit nagyobb, négy kerék stb...
Szerintem meg éppenséggel pont az a butaság, hogy valaki levizsgázik egy honda dion, és aztán beleül egy mopedautóba és megpróbál betolatni mondjuk a te kocsid mellé a parkolóban, avagy levizsgázik egy suzuki swiften, és aztán ráül egy kisenduróra szlalomozni a mozgó kocsisorok között. Ez a szabályzás tulajdonképpen a rutinvizsga szükségszerűségét kérdőjelezi meg! Szerintem nem árt rendbe tenni a dolgokat, a motor az motor, az autó meg autó, akármekkora a hengerűrtartalma. Sőt, szerintem külön vizsgához lehetne kötni az oldalkocsis motorkerékpárt is, mert az aztán teljesen külön műfaj.
Újat, olcsót, négyüteműt, és motorkerékpár formájút, vagyis olyat, amin nincsenek felesleges krómfestett műanyag csingilingik, amik csak arra jók, hogy letörjenek, és utána randa legyen. És alufelnikkel, mert a faxom akarja örökké a küllőket puccolgatni meg utánhuzogatni. És kardánnal, mert a faxom akarja 2000km-enként a láncot mosogatni, állítgatni, zsírozgatni. És önindítóval, mert rugdosson a ló. De még akkor is kétszer meggondolnám, hogy megvegyem-e, elnézve a magyar utángyártott autó és motoralkatrészek döbbenetes színvonalát. Tudom, szokás kínát fikázni, de bizony a magyaroknak sokszor sikerül még azt is alulmúlni méretpontosságban, anyagminőségben egyaránt, egy ilyen színvonalon előadott komplett motorbicikli szerintem halálos méreg volna. ;-)
Hogy a jogosítványkategóriák hogyan fedik le egymást ez még kérdéses, jó lenne nem kellene mindenhez külön jogosítvány. Ha jól tudom vagy németeknél vagy az osztrákoknál az autós jogsival lehet 125-ös mocit is vezetni.
most akkor lesz kismotor jogsi, kisautó jogsi, meg autó jogsi. hmm. A B-s jogsival lehet majd vezetni ezeket a négykerekű smkp-kat? Érdekes.
most akkor lesz kismotor jogsi, kisautó jogsi, meg autó jogsi. hmm. A B-s jogsival lehet majd vezetni ezeket a négykerekű smkp-kat? Érdekes.
Nekem is a régi forma tetszik. Illetve akkoriban nagy divat volt az oldalkocsi, az is kéne. Természetesen 4ütemű blokk (AWO 425 ? :P). Az elektromos rendszert korszerűsíteni, de a forma maradjon a klasszikus. És szerintem is a piaci rést kellene megtalálni és felvenni a versenyt az árakkal.
Ui.: és ha lenne pannónia quad???
Egyetértek a kezdeményezéssel, ezek a kategóriák se legyenek kihagyva a szabályozásból.
Újabb csevegnivaló: http://www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=175652
Sajnos a kubaiaknak nincs pénzük ilyesmire (nekik még nem konvertibilis a pénzük, tehát nem tudnak külföldről vásárolni), a mongoloknak pedig könnyebb és olcsóbb Kínából venni. Futármotornak nálunk is van kínai, koreai, tajvani, a két utóbbi nem is rossz minőségű és olcsó (a japókhoz képest). Árverseny ezekkel eleve reménytelen, ha be akarják tartani a magyar adó és munkaügyi szabályokat. A Rotax blokk nem megoldás. A Rotax-os ára BMW 2 millió felett van, a 40 lovas Jawa 1,5 millió, ennyiért a Honda 58 lovas motort ad, ennél kevesebbért a Hyosung 78 lovas motort kínál. Tehát a Rotax blokk túl drága. Zapkortéhez hasonlóan úgy gondolom, hogy csak valami egyedivel érdemes kirukkolni, tehát találni egy piaci rést, nincs más esélyük. A Pannónia márkanév külföldön nem nagyon ismert, így leginkább a hazai piacra számíthatna, az pedig igencsak kicsi. A márkanév amúgy sem minden. Nézd meg a MuZ próbálkozásait. Nálunk évente jó ha 1-2 darabot eladnak.
Igen igen lehet olyan, mint anno azzal nekem sincs gondom. Egy új elektromos rendszert tennék bele, meg egy négyütemű egyhengeres blokkot kb 24Le-vel. Kicsit a futóműven hangolnék, és ennyi.
Tényleg ki milyen Pannóniát venne meg szivesen?Jómagam egy olyat vennék ami ugyanolyan mint anno volt.Maximum annyit tennék csak hozzá hogy a mai környezetvédelmi előirásoknak megfeleljen.Meg egy jó generátort bele hogy elektromosan ne legyen már gondja.
Igen, erre gondoltam! Egy olcsó, használható, egyszerű, kis szervizigényű, megbízható kis ccm-es motort! Futároknak, iskoláknak, kezdőknek, na meg eladni a kubaiaknak, vagy a mongoloknak, had kergessék a rénszarvasokat a tajgán!
Van rá kereslet hidd el!
A régi irány zsákutca volt: akkoriban a motorbicikli közlekedési eszköz volt, ma meg szabadidő-sport. Mondjuk csinlnak egy GS500 vagy CB250F szerű pannóniát... ki fogja azt megvenni? A futárok? A motoros iskolák? És mit tudnak majd nyújtani nekik? A legendás magyar minőséget? Nem, ez üzleti szempontból nagy bukta lenne. Kicsik ők ahhoz, hogy kitúrják a japókat a piacukról, az egyetlen esélyük, ha valami olyasmit tudnak csinálni, amit nevezettek nem csinálnak. Vagy a könyörtelen árverseny... de abban azért a kínaiak elég komoly ellenfelek lennének.
Üdv! Milyen V2-esed van? Csak nem olasz?
Hát, kinek a pap, kinek a paplan. Nekem volt már egyhengeres négyüteműm, kéthengeres kétüteműm, négyhengeres négyüteműm, most éppen V2-esem van, és mind közül ezt szeretem a legjobban. Egyszer azért kipróbálok egy boxert is... ;-)
Félek, olyan lesz mint a Kínai kis agyoncicomázott "chopperek".
Abból a stílusból meg már van elég! :-(
Szerintem nem jó úton járnak!
Tényleg valami egyedi kéne, ami felismerhetően Pannónia, ami megőrzi a márka hívőit, és nem is kerül sokba.
Ehhez szerintem a régi irányvonalat kellene folytatni, úgy, hogy megfeleljen a mai elvárásoknak. (szervízigény, környezetvédelem, megbízhatóság, stb,stb)
Ezt leírni egyszerű, megcsinálni nem annyira...
Én egyhengeresre csinálnám, aztán hadd kalapáljon. Az a jó benne :D
Pedig jó elrendezés ám a V2 nagyon. Az olaszok szeretik (ducati, guzzi, nagy aprilia stb.) Szerintem is sokkal jobb, mint egy béna kispolszkiutánzat, ami szétkalapálja a seggedet, ha nincs benne legalább három kiegyenlítő tengely. ;-)
Ha szabad beleugatnom nekem is csípi a szemem. Eleve egy olyan motorról van szó, amire csak egy szűkebb kör tart érdeklődést (csopper) mindezt egy olyan blokkal, aminél még a p20-as 21-es is erősebb volt...ráadásul abszolút feladva a régi szellemiséget. Tudom könnyű a frankót megmondani,csak nehogy ez is egy pénzmosodaként végezze. Szerintem egy 350(a járulékos költségek miatt) meg egy 5-600-as olyan gs500 vagy er-6 féle univerzális négyütemű sorkettes gépben lenne a megoldás. Így már engem is érdekelne.
Nem tudom kik állnak mögötte, de gyanus, hogy olcsó koreai szívet raknának bele, pedig itt van a közelben a Rotax, érdekes, a Jawaba, meg a BMW-be jó, akkor esetleg Pannónia oldaldeknivel is jó lehetne.
Trabi, kétütemű dízellel?-:)
Úgy tűnik, ez a V2-es motor nemcsak nekem csípi a szemem... egyébként úgysem lesz belőle semmi, dilettáns az egész banda.
A Trabi nekem is tetszik, bár el tudnék képzelni egy kicsit konzervatívabb formát is. Ja, és kétütemű legyen a motorja :D
Pannonia, ha legalább nem V2-es lenne... Mondjuk a kevésdarabos :DD TL350 mintájára soros kettes, mondjuk 4ütemmel és megtartva a régi designt, lásd Royal, sokkal jobban vennék majd, főleg a Pannonia fanok... De így, hát nem tudom, minek erőltetjük ezt az ázsiai mintát... Van benne lehetőség de így kevés esélyt látok a felemelkedésre, könyörgünk, hogy ne v2-es legyen... A Trabi mindenesetre nagyon komoly, nekem komolyan bejön! Atomkirály a terv!!! Remélem lesz is belőle valami, valami nagyon vad dolog van készülőben...
Lehet, hogy egyesek már tudnak róla, de azért szólok, hogy a http://www.veteran.hu oldalon a "könyveink" menüpont alatt nagyon sok jó, és érdekes könyvet lehet rendelni!!
Érdemes megnézni!!
No, melyik lesz kész hamarabb? Az Pannonia T-2007, vagy a Trabant ?
http://index.hu/gazdasag/vilag/trabgy070913
Szev. Nem lehetne megoldani, hogy a galériába közvetlenül fel lehessen tölteni a képeket?
http://www.youtube.com/watch?v=4g7_bHlQhd8&mode=related&search=
Ez olyan, mint a 180-al a halálba és a képen egy Pannonia volt... emlékeztek? :DDD
Ezekre a képaláírásokra vigyázni kell, egyszer a HVG-ben egy vetőgéppel ábrázolt traktor alá valami olyant írtak, hogy "Baranyában szántanak".
Amikor olvastam a királyhenger kifejezést, egyből a királytengelyre gondoltam, de nem mertem írni, mert azért, mert nem hallottam valamiről attól még lehet, hogy létezik, de ezek szerint az első gondolatom volt a helyes.
Aki esetleg kiváncsi az elirt könyvre a királyhenger-királytengely témában,az itt
megnézheti
A királytengely, kúp fogaskerekekkel a végein a felső vezérműtengelyt hajtja. Ez utóbbi a Norton motorkerékpárokon és a repülőgépmotorokban terjedt el.
Üdv papa!
sorszám: 6463 (82980)
( előzmény: pannonkondor, 2007-09-04 14:53:35)
Ezekben az értekezésekben pont az a jó hogy nem mindenkinek tök nyilvánvaló a dolog.Akinek nyilvánvaló az persze magában kineveti az erről irogatókat,de van aki ezekből sokat tanul és megtud olyan dolgokat amit eddig nem.
sorszám: 6462 (82975)
( előzmény: pannonkondor, 2007-09-04 14:53:35)
http://s5.bitefight.hu/c.php?uid=51688
érdekes egy oldal, ismeri valaki?
Hát uraim így elnézve, hogy mit tudunk értekezni egy olyan tök nyilvánvaló dolgon, hogy elírták egy könyvben azt hogy királytengely,ne csodálkozzunk vezetőink hülyeségén.Egy röhej az egész.
Annyira azért nem kuriózum, a Kawasaki is gyártott nem régiben egy retro gépet királytengellyel! Na meg a traktorokban is használják még.
Ennyit a vezérlésről, egyébként királytengelynek hívnak minden olyan tengelyt, aminek kúpfogaskerék van a végén. (Gondolom, mert olyan koronaszerű) És így nézve már nagyon sok helyen alkalmazzák!
Vagy ismét félreértettem, és a hibás könyv a kuriózum, nem a királytengely?
Zapkorte, akkor éhenhalnál! (Mint pl Svájc!) :-)
Különben tök mindegy minek hívják, ha valakinek van olyan az már önmagában is kuiózum nem?
Egyébként szerintem azért hívta hengernek mert a henger tetejére egy csomó minden került mintegy megkoronázva az egészet, innen jöhetett a király, de lehet, hogy csak szimplán így gondolta: Hmm, ez a henger király :D:D:D. Így leírta a könyvbe ami nekünk megvan. De biztos nem ezért a kifejezésért fogom elégetni, más sokkal jobb dolgok is vannak benne: Pl. ablaktörlős sisak a crossmotorosoknak, fűthető motorosruha a hideg napokra, gázturbinás Velocette és még sorolhatnám. Olyan ez, mintha ők olvasnának a közvetlen befecskendezésről, cgi gyújtásról, DOHC-ról, ABS-ről... Nekik király volt az a henger és kész... :))))))))))
Nem is mondtam hogy te írtad hogy milyen a kúpkerék. Nem szükséges beszkennelned az oldalt, persze hogy elhiszem, hogy így van benne leírva. Még az is könnyen előfordulhat, hogy valakinek csak ez a könyv jut a kezébe, más motorok szerkezetéről szóló nem, így a királytengely foglamát is simán elkerülheti. Azt, hogy mennyire volt zajos, vagy megbízható ez a hajtás, inkább kérdésnek szántam, hátha találkozott valaki ilyen motorral.
Szó nincs támadásról,még csak vitáról sem.Egyszerűen véleményt cseréltünk.Nem kételkedem benne,hogy van hibásan szedett változat is.Meg gyanítom,hogy legtöbben autodidakta dilettánsok vagyunk(a dilettáns eredeti értelme szerint)és nem kioktatjuk,hanem segítjük egymást.
Igen ,pontosan erre gondoltam.
Na még mielőtt engem kezdenek támadni a nálam sokkal jobban hozzáértő fórumozók gyorsan tisztázok valamit.Nem irtam ilyet hogy egyenes fogazású kúpkerékhajtás.Azt irtam hogy a tengely végén kúpfogaskerekek vannak.Már amennyire lehet ezen a rajzon látni.De még ez sem biztos hogy jól értelmezem amit látok.Nem vagyok fogaskerékszakértő.Arra próbáltam rámutatni hogy egyértelműen királytengely.Hisz a királytengely sok féle lehet.Lásd a vizimalmok esetében.Ha arra irtad a kuriózumot hogy királyhenger kifejezés van benne,akkor zsivesen beszkennelem azt elküldöm email-ban hogy lásd nem kitaláció.Még egyszer hangsulyozom a rajzon annyit látok hogy a vezérműtengely felül van és egy oldalsó tengely viszi át a fötengelyről a meghajtást.Ennek a tengelynek a végén én ugy látom hogy kúpfogaskerék van.
Akkor az a könyv kuriózum, többet ér mintha hibátlan lenne.:-)
Mondjuk maga a megoldást nézve kíváncsi lennék, hogy ez a hajtás mennyire lehetett zajos, egy egyenes fogazású kúpkerékhajtás nem igazán nevezhető halknak.
Köszi a segitséget de alant irtam neked hogy letisztáztam magamban a királytengely dolgot.Teljesen igazat adtam neked.Ezek szerint az én kiadásom hibás.Valószinű Esox-nak is ez van meg és abból irta a hozzászólását.
Nekem az 1965-ös 4. kiadás van meg.Abban a 257. oldalon a 291-es ábra.Kétkirályhengeres Nsu motort ir.Utána a 290. oldalon 334--ES ábra.Szintén egy Nsu motor és ott is a királyhenger kifejezést használja.Már teljesen belátom hogy elirás lehet,hiszen világosan látszik hogy királytengelyes motor.Még azt is el tudom képzelni hogy a királyhenger kifejezést is használták a királytengelyes motorra.Nagyon sok olyan kifejezést használunk nap mint nap aminek köze nincs a dologhoz de mégis elterjedt.
Szia Zsakfos!
Az én Ternaim 1958-as kiadású,a Horex és NSU gépekkel illusztrálja a királytengelyt,és ott a kép alatt nem nyomdahibás a szöveg.Ettől még lehet tévesen szedett kiadás is.
Talán segíthetek az értelmezésben.A királytengelyes vezérlés az OHC olyan változata ahol nem lánc,hanem tengelyre rögzített fogaskerekek működtetik a vezérműtengelyt.Akkor ez számított elegáns megoldásnak.
Nekem az 1958-as kiadás van meg, a 293. és 335. ábra egy-egy kétkirálytengelyes NSU motort ábrázol, erre gondoltatok ti is? A színes ábrák között is láttam ezt a megoldást, vagy erről lenne szó?
Hát lehetséges.Azóta kicsit utánaolvastam és igaza van Bohumilnak tényleg az ábrán egyértelműen látszik a két végén kúpfogaskerekes tengely.Teljesen világos hogy az egy királytengely.Akkor ez letisztázódott számomra.Nyomdai hiba.Attól függetlenül igy van irva a könyvben"királyhenger".Mondjuk most már kiváncsi lennék hogy ez minden kiadásban igy van?Tényleg senki nem szólt a szerzőnek?
Ekkoriban még nem volt elektronika, a nyomdászok a kéziratot másolták, szóról szóra. Ha fáradt volt a szedő, simán előfordulhatott, hogy elnézett egy-egy szót, és ha éppenséggel nem volt szakmabeli, nem ismerte a szakzsargont, akkor ez még csak fel sem tűnt neki. Az olvasószerkesztő meg vagy észrevette, vagy nem. (Vagy el sem olvasta a könyvet, csak felvette a gázsiját. :))
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|