:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Hihető a történet, de viszont a mai poroltók már nyomás alatt vannak. Ami azt jelenti hogy az óra mutatja a nyomást benne, és nem oltás előtt kell a patrontból a nyomást kiengedni a tartályba (ráütni a tetejére a biztosító kihúzása után).
Akkor most én is mesélnék egy rémtörténetet. Kb.10 éve történt, hogy az egyik gépészeti műhelyben tűz ütött ki. Mint később kiderült, nem volt túlzottan komoly tűz, de a további károkat megelőzendő, az egyik alkalmazott egy oltókészülékkel hozzálátott az oltáshoz. Illetve látott volna, ha a készülék nem robban szét a kezében. A lerobbanó teteje darabokra törte az arccsontját és az állkapcsát. A készülék mindenféle engedéllyel és időszakos felülvizsgálati igazolással rendelkezett. Tudom, hogy egy ilyen balesetnek minimális az esélye. Az is nyílvánvaló, hogy jó ha van kéznél valamilyen tűzoltó szerkezet. De én személy szerint valahogy a történtek óta kicsit bizalmatlan vagyok ezekkel szemben, úgyhogy nem szívesen motoroznék egy ilyennel a fenekem alatt. Természetesen ez csak az én valószínűleg teljesen alaptalan félelmem, amivel véletlenül sem szeretnék lebeszélni senkit a porraloltó beszerzéséről.
Ja és van a csomagban hozzá tartó kötyü amivel fel lehet fogatni valahova.
Ami nekem van az is autós talán 1-2 literes körüli és pisztoly van a tetején meg műszer. 2400 HUF volt ennyit megér még akkor is ha 1-2 évente cserélni kell elméletileg mert lejár a szavatossága nem azt jelenti ugye, hogy nem jó utána.
Én a Plus-ba vettem de láttam ilyet a Penny-ben is ugyan ennyiért.
És asszem halonos ez is de most nincs itt nemtom megnézni....
Tegnap voltam a budaörsi Auchan-ben (Remélem jól írom) És épp autó tűzoltópalack akció van. Vegyél egyet, van akkorka is mint egy defektspray!
Egyébként az igazi rémtörténethez nagyobb dráma kell! Minimum meg kell sérülni valakinek, és minimum 10-szer le kell írni benne, hogy "és akkor eszembe jutott, hogy mindez nem történne meg velem, ha lenne tűzoltókészülékem ..." :-D
Nekem egy darabhoz sikerült hozzájutnom, egy vasat sem kértek érte. Nézz körül tűz- vagy munkavédelemmel foglalkozó vállalkozások környékén, esetleg a neten.
Mindig tanul az ember valami hasznosat. Ezeket a gigantikus szódapatronokat hol használták? Gondolom nem a háztartási szifonokban :).
Talán érdemes lenne valami clearwateres, vagy presszóautomatás szakembert meginterjúzni, hogy manapság milyen patronok vannak...
Aztán elkezdeni az applikátumok sorozatgyártását és mesés haszonnal értékesíteni a feldíszített szódapatronokat.
De előbb be kell paráztatni a motorosokat valami horrorisztikus rémtörténettel:
"Tizenöt évet dolgoztam a csopperemen, csak a krómozás volt másfélmillió rajta, de tegnapelőtt túlfolyt a benzincsap és a szokásom szerint a blokkon nyomtam el a csikket, macsósann. Nejlonszatyorban vittem haza a maradványokat. Szerintetek erre mit fizet a kaszkó?"
vagy:
"Ica szólt előre, hogy valami meleg bizsergést érez a bal lábán. Megálltunk, de már nem volt idő semmire, a kétmillás Hornet b..meg lángolt, pedig még csak a fele volt befizetve. Baszki, ilyen csak velem történehet. Vagy mégse? :((( "
Most selejtezik a Halotronokat? Hol? Párat félrerakhatnál :).
Csak poroltó a jó ? A Halotron (I) töltetű készülékeket most selejtezik, mert a zeuba' már tilos használni azokat, viszont kicsik és tök jól működnek.
Régen volt un extra nagy szódásszifon, amiben 5 vagy tíz normál szifonnak megfelelő töltet volt. EZ ugye CO2 gáz, amit szoktak tűzoltásra használni... csak nem tudom, létezik-e még ez. Ha igen, akkor megfelelő szerelvénnyel kiválóan alkalmas lehet.
Az oldalas topikban egyébként ott a link amiről a múlkó beszéltem...
A féktéma.
Tulajdonképpen jól csinálta csak a sorrenden kell legközelebb változtatni.
Előbb meg kell állni aztán csapkodni.
Illetve elsőként áramtalanítani és elzárni a benzincsapot.
Nekem az egyik haverom gyulladt ki menet közben. Észrevette, bepánikolt meg csapkodott, és ettől izomból bement egy buszmegállóba. Emberek szét spricceltek, ő megakadt a padkán, utána meg kongott egyet a dobozban.
Jó poén, főleg a megállóban várakozóknak tetszett! :-D
Nekem amikor vittem eredetire (ez volt nagyjából az egyetlen utam vele) kigyulladt alattam. Igen kellemetlen volt mert még lese tuttam brunzolni a sok bámészkodó miatt. Szerencsére elaludt magától. Az elektromos fesszab valamiért leégette a vezetéket az akksiról és kigyolladt az egész vezetékköteg de mire lekaptam az ülést elaludt szerencsére.
Másnap vettem tűzójtót a Plusba 2400ért de ez is nagy de az oldalason elmegy.
Biztos van kissebb is mert szerintem is szükség van rá...
Régóta töprengek, hogy mit csinálnék, ha lángra lobbanna valamilyen oknál fogva az motorbicikli alattam.
Az erősen tagolt szerkezet miatt nem lehet beburkolni a tüzet valami fóliával, és ami poroltóval találkoztam, az mind túl nagy egy szoci gép szerszámtáskájához.
A legkisebb, amit itthon láttam a fél liter töltőtérfogatú, de ehhez képest bazi nagy palackos Firekiller vagy mifene.
Tudtok esetleg valami motoros poroltóról?
Bár szerintem a csúcs ez:
http://www.werner-broesel.de/werner.html
Igaz nem dízel
Aki teheti nézze meg: RTL II.:
20:15 Werner 2007 okt 3.
Igazi motoros kultuszfilm a németeknél, sajnos még nem szinkronizálták, hírtelen nem tudom melyik rész lesz, de szinte mindegy is.
Vigyázat! RAJZFILM!
Egyébként szerintem nem hülyeség, és amerikában állítólag tényleg sokkal több az aszfaltdög (itthon évente egyszer halátok egyet). De valami alternatív hajtás kéne. Én már LPG-n is gondolkoztam. Végülis most már úgyis vizesek a motorok, van mivel fűteni a reduktort, a karburátorral könnyű összehozni, és egy kis buksi méretű csehszlovák túrista gázpalack pont elférne a túradobozban is, ügyesen megcsinálva nem bántaná a hatóságok szemét. És azért a gáz még mindig csak 170 körül van...
és egy kis túristagáz-palack el is férne a túradobozban
Vazze, a döggel működő motoron könnyeztem a röhögéstől :DDDD, megnéztem, tényleg nagyon súlyos!!! Ez kész!!! Elképzeltem, ahogyan a kamionsofőrök a friss hantok után kutatnak a temetőben egy hosszabb út előtt :DDD ez durva!!! Nagyon!!! Az a mókusos hasonlat annyira súlyos volt... :)))))))
Bah, az csak poén. Lindsay egy piti könyvügynök. Nagyon érdekes könyvekkel foglalkozik, de neki magának nincs semmiféle laboratóriuma, se prototípusai, talán még alkalmazottai sem. Viszont a "roadkill cooker" egy korablei illusztrációból van fotosoppolva. Hogy mi lehetett, nem tudom, valószínűleg fagáz. Régebben volt egy könyve, ami csak a fagázos technikákról szólt. De már nem kapható nála. De gyanítom, hogy a két kép abból származhat.
sorszám: 6525 (83915)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-09-23 08:22:25)
Ahogy maegláttam a döggel működő járművet, elgondolkoztam rajta, ha véletlen nem találtak az út szélén semmit akkor direkt kisállatokra vadásztak? Gondolom az út szélén legelésző tehénnel csak nem próbálkoztak volna:-).
Jó kis lap, mi? Ó, istenem, legszívesebben az ÖSSZES könyvüket megrendelném, annyira okos és hasznos dolgok vannak bennük. Csak azért nem teszem, mert bár a könyvek nem túl drágák, de sem időm, sem pénzem, sem felszereltségem megvalósítani mindazt a szépet és jót, amiről írnak benne, akkor meg minek? Felesleges porfogók lennének csak a polcomon.
sorszám: 6523 (83856)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-09-22 18:45:11)
És kettőnt kattintva tovább már láthatod is a low-rider ősét.http://www.lindsaybks.com/lab/inven/index.html
Köszönöm szépen!
Tudtam, hogy bíz6ok benned >:/
Három héttel a bisiklissel való ütközéssel, fejsérüléseinek következményeibe belehalt apósom. ENNYI, egymotorossal ismét kevesbb-:(
Nesze
Bár ez nem fagázos, hanem aszfaltdögökkel működik... 4 mérföldet megy egy mókussal, 10 mérföldet egy nyuszival, és 18 mérföldet egy kutyával...
Ja... itten pesten nem ilyen jók a lehetőségek... ha utcárol besétálsz, húzzák az orrukat, hogy szériázni szeretnek, ha mégis bevállalják, akkor meg embertelen árakon. Múltkorjában akartam öntetni egy kis (kb. 10x5x5 centis) aluminium alkatrészt, még csak nem is viaszveszejtéses téma volt, csak bele kellett volna nyomni egy láda homokba, kivenni, majd ráönteni pár megolvasztott kiskanalat, de hát nem elkezdett rá az öntő nyolcezrezni? (Számla nélkül.)
Általában itt annyiért akarják adni a tejet is, mint a tehenet. A karosszérialakatos annyiért akarta kifoltozni a polski fiatomat, amennyiből vehettem egy saját hegesztőgépet, a motorbicikliszerelő annyiért akarta leszinkronozni a guzzimat, amennyiből vehettem két vadonatúj manométert, csak föl kellett őket csavarozni egy akármire, slagot tenni rá, és már mehetett is a móka, és még sorolhatnám. Így aztán lassan telik az istáló. :-)
Akarom mondani: ad anyagot, ha kell
Hát alapból én szerszámkészítő volnék, úgyhogy azért van fogalmam róla mivel jár ez!
Azért ha kell egy pohár tej, ne vegyünk tehenet!
Itt a környéken van öntöde is, jól felszerelt gépműhely is, ismerős is aki az anyagot kis tételben ha kell, meg egy pár sör ellenében beenged a (gép)műhelybe dolgozni, ha én akarom megcsinálni.
Szóval ez a része nálam kiváltható pénzel!
A többi meg megvan otthon. Nem látom megoldhatatlannak, ennek ellenére annyi áldozattal járna, hogy nincs esélyem nekiállni.
Reaktort a motorokba!:DDDDD
Fagázos motorról nincs linketek?
Nem csak elhivatottság, idő és pénz kérdése. Felszereltségé és szaktudásé is. Házi öntöde, nagyobb fajta eszterga és marógép (és csillió kiegészítő: supportköszörű, osztófej stb), valamint hegesztőapparát nélkül hozzákezdeni sem érdemes, de azon kívűl, hoyg ezeket tudnod is kell használni, még anyagtanból is rendkívül felkészültnek kell lenned. A helyzetet súlyosbítja, hogy sok fémanyag csak feleslegesen nagy mennyiségben (pl. 6 méteres szálban) kapható, vagy éppen sehol sem kapható.
Én összetákoltam már ezt-azt életemben, van saját műhelyem is, egész jól felszerelt, de egy ilyen gőzbicikliépítésről még én is csak álmodozhatok.
Már volt szó itt a gőzmotorról, én imádom a gőzgépeket!
Sőt szerintem a többség szereti őket.
Ez a Gőzmotor nagyon jó, meg kéne építeni!
Nem bonyolult, csak elhivatottság, idő és pénz kérdése. Ebből az első már nagyjából megvan... :-)
A leírás szerint pl. a Nortonnak több forgódugattyús típusa is volt sorozatgyártásban!
Sorozatgyártású volt a Suzuki RE5 is, és a Van Veen OCR 1000 is, amit majd 5 éven át gyártottak!
Szóval nem csak a Herkules volt sorozatgyártott.
Egyébként gyönyörű az a motor!
És azt tudtátok, hogy a Lada is gyárt sorozatban ilyen autót, sőt a mai napig gyárt wankel repülőgép motorokat is gyárt!
Néhány érdekes link:
wankel motoros gépek
Van Veen
Lada típusok (itt katt a wankel motorral szerelt ladák linkre.)
Másik Lada link Az oldalt görgetve kb a közepén vannak a nem autóba szánt Lada motorok.
Egyébként azt szeretem az ilyen témákban, hogy sokat lehet belőle tanulni. Az információ adott és elérhető, csak nem nézi meg az ember. Ilyenkor meg böngészek 1000-el, és nem győzök csodálkozni, hogy mik vannak!
A víz, meg gőz problémára találtak már megoldást, pl a Stirling motor külsőégésű és a munkavégző gáz bele van zárva. Ott csak az a gond, hogy nagyon rossz a méret-teljesítmény arány. De bármivel lehet fűteni, vagy akár csak hűtéssel is elmegy pl folyékony nitrogénnel. Mondjuk ilyennel még csak mozdony, vízpumpa, meg generátor készült, motorkerékpárról nem tudok...
Kösz hogy megosztoddat velünk az oldalt, eszméletlen jó az a gőzbicikli, főleg a hangja! Mégegyszer köszi :-)
Maga a kazán is elég. Csak a víz, amit viszel magaddal... de ha eltökélt vagy, hát nesze, itt egy szakkönyv, nem is drága, és ha pontosan követed az utasításokat, végül neked is lehet gôzbiciklid
Sőt, a Dnyepr is csinált. De a legtöbb gyártónál ezek megmaradtak egyedi versenymotorként vagy prototípusként, úgy, mint az MZ-nél. Ami ténylegesen tömeggyártásba került, és néha fel is bukkan a nyugati használtpiacokon, az egy Sachs-Hercules, meg valamelyik japán gyárnak volt még egy sorozatgyártott wankelje.
AZ én személyes kedvencem egyébként a Guzzi régi falcone-ja, az ember bokája mellett forgó 8 kilós krómozott lendkereket nehezen pótolhatja bármi is. :-) És ezt nem a huszas években, hanem 1962-ben! Állatok. :)
Na jó, volt azért ennek egy szelidített kistesója is. (Figyelemre méltó rajta a márkajelzés is.)
Komolyra fordítva a szót.
Mondtad, hogy a wankel is lejárt lemez. Megnéztem, mert nem is tudtam, hogy motorkerékpár is volt wankel. Hát rájöttem, hogy majdnem minden nagy cég csinált ilyet. De ami igazán meglepett, hogy a MZ is! Tiszta őrület!
A Norton meg versenyzett is vele még a '90-es években is...
Egyik ámultból esek a másikba!
Megjegyzem egy 600-as Norton commanderrel kiegyeznék!
Dehogy!
A gőzgép marad, csak, hogy ne kelljen a kuliból a szenet dobálni ha mondjuk épp előzni akarok, elé tenni egy mini reaktort. Olyat mint egy nagyobb kukta!
Szabályzó rudakat kihúzni, hagy rotyogjon benne a víz, utána meg gázt (illetve inkább gőzt) neki!
Jó ötlet!
Sugárzás? Na nemá' amit nem látok, nem hallok, és még szaga sincs, az nincs! :-D
pár mázsa ólom/beton szigeteléssel vagy éjszakánként világító pénisszel gondolod? ;-)
Akkor mini atomreaktor? :-)
Tényleg jó h nem lett komolyabb baj. Elmesélem én is a mai történetemet. Haladok főúton, előttem kisárúszállító alacsony tempóban annál nagyobb füsttel. Távolságot betartva követem egy pár km-t. Egy letérőnél indexel balra és húzódik a felezőhöz. Mondom motorral elférek jobbról elmegyek. (Ha jól tudom szabályos.) Erre mire mellé érek úgy dönt inkább jobbra áll meg az út mellett. Hát megijedtem de a patka széles volt és el tudtam menni. Nem álltam meg, már bánom, de siettem. A következő lámpánál kiszólt nekem egy kedves ember h jól nyakon kellett volna vágni a kisteherautóst. (utánam jött és látta h mit csinál ez a birka) Szóval inkább várjuk meg míg lekanyarodik, mert ezek a birkák néha azt se tudják mit akarnak.
Balesetmentes közlekedést
Jó hír hogy komolyabb sérülés nem történt, mielőbbi gyógyulást neki. Örülök hogy a rendőrség azt tette ami a dolga.
Remélem a taxist jól seggbe rúgják, a helyszín megváltoztatása miatt, a telefonálás nem engedése miatt személyi szabadságjogok korlátozása eset állhat fent, nomeg a személyi sérülés elhallgatása, akár a segítségnyújtás elmulasztása. A rendszámot aki teheti jegyezze meg.
Megtörtént az újabb szocis baleset: Arnold nem kapta meg az elsőbbséget a kereszteződésben. Kisebb sérülésekkel megúszta (a rendőrök mentőt hívtak hozzá), a motor eleje és a ruházat, a sisak cserés.
Természetesen az autóstársadalom legaljához tartozó utolsó akárki, egy taxis pondró volt a ludas. Először átrendezte a területet (taxit és motort máshová, a kereszteződdésen kívülre), aztán nem engedte Arnoldot sem telefonálni amikor rendőrt akart hívni, sem a helyszínt és a járműveket lefényképezni. Csak hogy képben legyetek: személyi sérüléses ügyet akart a féreg eltussolni. Végül én hívtam a rendőrséget az ország másik feléből... A kiérkező újpesti rendőrök maximálisan korrektek voltak - ha olvassák, köszönöm nekik a segítséget.
A taxi rendszáma: EBV-334 (6x6-os)
Egy esetleges csúcstípusra terveznék egy teljesen zárt kasztnit, amilyen a 30as-40es évek art decós sebességirekorder gépein volt, ugyanakkor az egy nagy körlámpát meghagynám elől dominálni.
De ezt leírni úgysem lehet.
Fontos, hogy ne legyen se a vezető, se az utas koszos, magától a géptől főleg ne.
A blokkot nem kell túlbonyolítani, egy csodás összevissza vezérelt és olajpumpás, injektoros, relatíve hosszúlöketű kéthengeres kétütemű, az idomok alól kandikáló hengerekkel.
Vagy egy sima akármilyen négyüteművel.
A váltót mindenesetre meg kéne bonyolítani, tiptronicizálni, hogy ha az ember városban szerencsétlenkedik, dolgozzon a gép, ha meg elmegy élménymotorzani a zember, váltogathasson maga. Talán ez a váltóbizgerálás a legfontosabb.
Nem drótküllős kereket nem vennék, esetleg ha telikerék van fenn, akkor azt igen.
De emellett jó lenne egy strapamotort is csinálni 150kcm körüli négyüteműben, hagyományos (ma ezt hívják asszem Csoppernek) felépítésben.
Ami vonalaiban emlékeztetne a régi T5-re, de as tömege 100 kiló körül maradna, hogy élvezhető és biztonságosan kezelhető maradjon a gép.
Központi rugóstag, kétküllős könnyűfém kerék és krómfestett fityulák itt sem játszanak.
Idegen alkatrészekre viszont nem vagyok kíváncsi. Fődarabok esetében főleg nem, de egy randán hivalkodó Brembo felirat is végérvényesen a kedvemet szegné.
Az osztrák és a német szabályozást nem ismerem,viszont az angoloknál lehet 125-öst B kategóriás jogosítvánnyal vezetni.
wankel már volt, legalább kétféle volt sorozatgyártásban, mára már a feledés homálya lepi. Diesel kapható, de nem nagyon keresik, mert egy kehes simson menetdinamikáját hozza (vagy olyan nehéz, hogy ha eldől, segítség kell a fölállításához). Gőz... te a lábad közé vennél egy nagynyomású gőzkazánt? Én azért ezt meggondolnám... meg aztán egyensúlyozás közben elég macerás a kuliról a német brikettet lapátolni bele... ;-)
A piaci rés csak egy dolog. Ahhoz, hogy egy járművet be tudj vezetni, ahhoz komoyl háttéripar is kell. Legalább megyeszékhelyenként egy szerződött partnerszervíz, meg ilyesmi. Szóval beruházásigényes az ágazat.
Akkor kéne gyártani egy egykerekű motorkerékpárt! Vagy egy 5 kereküt?
Vagy 2 kerekű, de diesel, gőzmotor, turbina, wankel, stb
És meg is van a piaci rés!!! :-D
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|