hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás

Összesen: 170 oldal

Keri
válasz erre | email2009-09-28 22:57:38
Ja rosszul fogalmaztam. Át kell hangolni hogy tudja a 125Mhz-t.
sorszám: 6794 (117721)
(előzmény: Árpád, 2009-09-28 22:51:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-28 22:55:41
Reptéren dolozok :))) elvileg én üzemeltetem ezt a csatornát, de szerencsére csak messziről láttam :D
A pálya hőmérséklet, látástávolság, levegő hőmérséklet, szélerősség és irány adatokat ismételgeti egy géppapagály angolul.

A frekiben nem vagyok biztos, de nagyságrendileg ezen a környéken megy.
Meg asszem keskenysávú FM csatorna.
sorszám: 6793 (117720)
(előzmény: Árpád, 2009-09-28 22:51:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-28 22:51:28
Középsuliban csináltunk.
1 tranyó, egy pici rezgőkör, meg egy elektret mikrofon 3 gombelemmel. Az egész akkora volt mint egy nagyobb kapszula.
10méterre lehetett normál FM rádióval venni.
sorszám: 6792 (117719)
(előzmény: Árpád, 2009-09-28 22:41:04)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-28 22:51:27
Miket nem tudsz.... Reptéri info csatorna...:)
Ez a rádió dolog bennem is felmerült, Aztán előjöttek a régi emlékek. Valahogy az az érzésem támadt, hogy a rádiók csak 108 megáig mennek el.Az a CCir rádió sáv felső határa,
sorszám: 6791 (117718)
(előzmény: Keri, 2009-09-28 22:37:40)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-28 22:41:04
Hát, egy házilag barkácsilt poloska csodálatos lenne. Sőt egyenesen óriási. :D
Másként megfogalmazva csernobili fajta lenne.
sorszám: 6790 (117717)
(előzmény: Keri, 2009-09-28 22:33:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-28 22:37:40
Ja nem, az a reptéri infó csatorna.
Szerintem sima rádiót oda lehet hangolni.
sorszám: 6789 (117716)
(előzmény: Keri, 2009-09-28 22:33:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-28 22:33:16
Poloska? :)
sorszám: 6788 (117715)
(előzmény: kilozulu, 2009-09-28 21:37:49)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-28 21:44:13
Elvileg igen. De minek neked olyan?
sorszám: 6787 (117713)
(előzmény: kilozulu, 2009-09-28 21:37:49)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-28 21:42:42
Mindenem nekem se lehet. Van mindenféle szív és gyomor nyavajám, vesekő már nem fért belém. :DÉrdekes módon a májam is jó:D
sorszám: 6786 (117712)
(előzmény: Keri, 2009-09-28 21:27:19)

 
 
kilozulu
válasz erre | email2009-09-28 21:37:49
Halika
tudtok-e építeni rádió vevőt, ami csak a 125,2 veszi? Adnia nem kell.
sorszám: 6785 (117711)
(előzmény: Árpád, 2009-09-28 20:07:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-28 21:27:19
Én ne tudnám? Orvos a feleségem :)
De azt nem tudtam hogy neked ilyen van :(
Veseköved is van hozzá?
sorszám: 6784 (117709)
(előzmény: Árpád, 2009-09-28 20:07:34)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-28 20:07:34
Úgy látszik, még se vagy olyan okos.:D Nem tudod,, hogy krónikus hasnyálmirigy gyulladásra nem lehet alkoholt inni.:D
Bár gondolhattál alkohol mentes sörre is. De az az első lépés a guminő felé.:D
Amúgy ihatnék üdítőt is, csk az a baj, hogy ilyen kiruccanások esetén a motoromat is itatni kell. Ahhoz képest, hogy október már hűvös szokott lenni, van pár ajánlott jelenésem egyesületileg. Ünnepi megemlékezések, taggyűlés.Nem tudom, mennyi benzinem marad gurulgatni.A demonstrációkat nem említettem. bár biztosan lesz jópár, október ilyen szokott lenni, dehát ez politika mentes oldal, így azokat Nem mondtam.:D
Amúgy a rádiókkal kapcsolatban valóban nem érdemes vitatkozni. Azzal ha a mi járművünk zavar másokat, nem kell foglalkozni, az legyen az ő dolguk, ha a mi rádiónk fütyül nem kell rádiózni. Ha a cd vagy az MP3 is zajos, akkor pedig félmarék kondi, tekercs segít a dolgon. A rádió, a zaj, meg minden ismerete nélkül is.A zavarszűrők álltalában teszik a dolgukat, nem igénylik hogy folyamatossan konzultáljunk velük a fizikáról. :D
sorszám: 6783 (117702)
(előzmény: Keri, 2009-09-28 19:49:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-28 19:49:21
Árpi, most mi a csudán vitatkozunk?
Úgy is mindketten kurva okosak vagyunk :))))

Menjünk inkább sörözni :)

HyGy ide költözött pestre, kéne szervezni valami szoci piálást.
sorszám: 6782 (117701)
(előzmény: Árpád, 2009-09-28 17:49:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-28 17:49:16
Bocsi, ha kötözködésnek tűnik amit írtam. Akkor folytatom is.:D
A pll nem csak hangolási mód, demodulálnak is vele. A felharmonikusokat a bemenő hangolható szűrőkör szedi ki, amennyire egy varikappos egy, max két tekercses rezgőkör kiszed valamit. ha van olyan a kapcsolásban. A rádiók igazán új generációja nem a csöves és a tranzisztoros között volt, mert kb azonos darabszámú, funkciójú elemet tartalmaztak. Az ugrás az IC-k megjelenésekor történt, amikor is akár több ezer tranyóból álló kapcsolások is megjelentek. Az ennél bonyolultabb IC-k jobára csak a számítás technikában fordulnak elő. Az IC-s rádiók esetleges gyengébb minőségét a gyengébb IC-k okozzák. Mind a mai napig nehéz korrekt egykristály nagyfrekis icket csinálni, nagy a belső áthallás például. De vannak jó ick is, azokkal kiváló rádiót lehet építeni. Csak drágát-
A rádiók kissé érdekelnek. De az utánna nézést elnapolom.:) Viszonylag emlékszem még a dolgokra.:) Ez a téma nem csak határ területe a szakmámnak, hanem egész pontosan ez az eredeti szakmám, keveset dolgoztam is a környékén. Hiradásipari üzemmérnök vagyok, ezen belül mikrohullásmos és rádió tévés. Valamennyire emiatt az új cuccoknál is képben vagyok. Persze ettől még jocskán tévedhetek is, csak nem valószínű, hogy alap dolgokban tenném azt.
Ki merem továbbra is jelenteni, hogy az autórádiók a zajuk tulnyomó részét a tápból szerzik. Az utcán haladó gépkocsik is inkább a nagyfrekis részt szórják meg. Ez abból is látszik, hogy zenetornyok kevebbszer lesznek idegessek ilyesmire. Ha valamelyik ismerősömnél a torony vette az elhaladó autókat, majdnem mindig kiderült, hogy a dinamikus lemezjátszó előerősítője volt rosszul árnyékolva. Mióta nincs lemezjátszó a tornyokban, nem is nagyon sírnak az ismerőseim a zavarok miatt.Még valami: A gyújtás okzta rádiós zavar vehető Dirac delta impulzusnak. Szerintem tudod, ez mit jelent. Csak a jóisten tudja megmondani, milyen felharmónikusokat tartalmaz, mekkora amplitúdóval. Gyakjorlatilag minden szűrőn keresztül mennek, ezért illik már a kibocsájtási helyükön, a gépjárművekben eltüntetni őket. Zavarszűrős pipa, meg ilyesmik.
No, gondolom ezt se sokan értették meg rajtad kivül.:) Még jó, hogy átjöttem vele ebbe a topicba. Lett volna sikítozás rendesen, ha ezt nem csevefőben művelem:D Ráadásul jogosan.
sorszám: 6781 (117695)
(előzmény: Keri, 2009-09-28 16:53:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-28 17:02:36
http://wiki.ham.hu/index.php/PLL
És tessék itt a PLL is.

A digitális rádió valóban jelent elvi változást, ez még nem létezett amikor én amatőrködtem, csak hallottuk hogy állítólag van ilyen. De az autórádió nem ilyen.
sorszám: 6780 (117693)
(előzmény: Árpád, 2009-09-28 10:03:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-28 16:53:23
Laikusoknak megfogalmazva mondok valamit te meg belekötsz szakmailag? Nagyon unatkozhatsz :D

Ráadásul nem figyeltél mert egyáltalán nem azt mondtam amit te nekem tulajdonítasz, alapvetően jól mondtad a dolgokat.

Hogy kötekedjek én is: A harmónikus frekit ki kell szűrni, erre van az egész felhajtás egy jó rádió esetén.

Egy sima egy rezgőkörös detektoros rádiónál sem lépnek fel olyan jelenségek csak nagyon erős közeli adók esetén amit te leírtál és AM modulációban. FM-nél az erősebb jelet hallod.

A PLL pedig csak egy hangolási mód, akár a forgó kondi. Nem a rádió működési elve.

Ha érdekelnek az elvek, akkor itt vannak:
http://wiki.ham.hu/index.php/R%C3%A1di%C3%B3vev%C5%91_logikai_fel%C3%A9p%C3%ADt%C3%A9se

Itt magyarázatot kapsz pár dologra, pl mi az a szelektivitás, akár a nagyobb sávszélességű FM csatornák esetén is.
sorszám: 6779 (117692)
(előzmény: Árpád, 2009-09-28 10:03:36)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-28 10:03:36
Ide jöttem át, hogy ne offoljam szét az MZ topicot. A fütyülő rádiókró van szó....
A motornál, az autónál a rádió bizony leggyakrabban a tápfeszen szedi fel a füttyöt. A kondis zajszűrésnél figyelni kell arra, hogy a beépített kondenzátorok nem ideális kondenzátorok. PL az elektrolit kondenzátorok már tíz kilohertzes tartományban is úgy viselkednek, mintha ott se lennének. A nagyobb frekis szűrésre kerámia lapkondikat és tekercseket, trafókat használunk.
A ház előtt elhaladó jármű sem feltétlen a hangfrekis részre zavar be. Miért van ez? Keri véleménye nem igazán helyes. A rádió nem egy frekire érzékeny. Ez két dolog miatt van így: Egyfelöl a rezgőkörnek van egy bizonyos sávszélessége. Másfelelöl rezgőkör a keverő és a és a naagyfrekvenciás erősítő után van. A keverő oszci nem csak egy freki kever be a kf frekire, amire a szűrő állítva van, hanem a nemlíneáris karekterisztika miatt egy re csökkenő mértékben a felharmónikusokat is.De bekeveri a hányados frekiket is, amiket jobb szó hijján alharmonikusoknak lehet nevezni. De még a miatt sem egy frekire érzéken a rádió, mert a rádiók többsége frekvencia modulált.Tehát eleve egy frekvencia tartomány érzékelésére készültek.Azért a hangfrekis rész a kevésbé érzékeny, mert ott már a jel szintje sokkal magassabb, mint a bemenő, nagyfrekis erősítőjé.
Azt is javítanom kell, hogy a rádiók nem sokat változtak az idők folyamán. Oriási a különbség a közép hullám amplitúdó modulációja és az urh frekvencia modulációja között. Nem is szólva arról, hogy a modern rádiókban PLL van, amit most talán nem fejtek ki bővebbenn, de annyit elég tudni róla, hogy a tranzisztoros rádiókban az alkatrész igénye miatt nem használták, csak az IC korszakban lehetett értelmes méretben megvalósítani.Szóval a mostani rádiók gyakorlatilag teljesen mások, mint a régiek.Szerintem legalábbis így állnak a dolgok. Igaz, én nem voltam rádió amatőr. :D
sorszám: 6778 (117677)

 
 
Kuci
válasz erre | email2009-09-21 16:57:20
Igazat szólsz!

Az egyetlen igaz tudomány!!! :)
sorszám: 6777 (117463)
(előzmény: Árpád, 2009-09-21 16:38:53)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-21 16:38:53
No ez az, akinek nem tetszik írja át.
Szeretem a wikit, de meg kell jegyeznem, bizonyos fentartással kell kezelni, mert szabad szerkesztésű, azaz mindenki írhat rá, lektorálva viszont nincs. De legtöbbször azért igazat ír.

Nem vitatkozom veled, mert igazat szólasz. A konstans fügvény lineáris fügvény. Annak egy speciális esete. Látzsik hogy az, hiszen a képe egyenes. Abban is amikor szoros kapcsolatokról szólsz. Csak annyit jegyzek meg, a szoros kapcsolat nem jelent azonosságot.A matekban az a szép, hogy minden egyértelmű benne. Ezért kell ra vigyázni, hogy pontosan miröl is beszélünk, hogy az egyértelműség meg is maradjon.Például a fügvényekből lehet egyenletet csinálni, de az egyenletből függvényt nem mindig. Az egyenletnek lehet akárhány helyes megoldása, a függvény egy adott változónál csak egy értéket vehet fel.Például ha a parabolát elforgatjuk 90 fokkal, azaz a tengelye az x tengely lesz, akkor egyenletet írhatunk rá, a görbét is ábrozalhatjuk, de az a görbe nem egy függvény képe lesz.Nem tudomn, elég érthető voltam e, jól vázoltam e, hogy az ördög a részletekben rejtőzik, és a mateknál a részletek, apróságok pont annyira nem hanyagolhatók el, mint a fő dolgok. Minden szónak jelentősége van Ettől matematika a matematika. Az egyetlen valóban objektív tudomány. Sőt, az egyetlen tudomány. Minden más csak okoskodás.
sorszám: 6776 (117462)
(előzmény: feri2360, 2009-09-21 14:06:09)

 
 
feri2360
válasz erre | email2009-09-21 14:06:09
Ide, ide, matekosok! Találtam nektek még 1 linket (elemi algebra, benne lineáris egyenlet): http://hu.wikipedia.org/wiki/Elemi_algebra
Ja, és a sorozatoknál (jawa topikban megadott link) olvasható a függvényekkel való szoros kapcsolat. A lineáris függvénynél pedig olvasható, hogy a konstans függvény is az. De velem ne vitatkozzatok, nem én írom, hanem a wiki, akinek nem tetszik, írja át.
sorszám: 6775 (117456)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-08-31 20:50:02
Igazán sajnálatos dolog, részvétem az érintetteknek...

R
sorszám: 6774 (116768)
(előzmény: mz250, 2009-08-31 00:09:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-31 08:27:01
:-( részvétem a családjának és barátainak...
sorszám: 6773 (116743)
(előzmény: mz250, 2009-08-31 00:09:56)

 
 
bambi99
válasz erre | email2009-08-31 07:59:10
:-(
sorszám: 6772 (116742)
(előzmény: mz250, 2009-08-31 00:09:56)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-08-31 00:09:56
Újabb motorost veszítettünk el szombat este egy balesetben, aki ma töltené be a 20-ik életévét a temetése napján.Nyugodjék békében.
sorszám: 6771 (116738)

 
 
hygy
válasz erre | email2009-08-29 13:53:55
Hello mindenki!

A +36 20 319 kezdetu szamomat toroljetek ki a telefon konyveitekbol tobbet nem lesz nalam.

HyGy
sorszám: 6770 (116692)

 
 
ada79
válasz erre | email2009-08-20 12:28:26
Családi okok miatt eladó egy 1989-es Jawa 350 Twin Sport. A motor friss műszakis (2011.07.07.), törzskönyves, új a fényezés, új gumik, új akksi, ülés újrabőröztetve, a bukókeret előre készülőben.
Irányár: 159 000 Ft. Tel.: 06/70 4595-066, e-mail:ada79@citromail.hu
sorszám: 6769 (116382)

 
 
zsivanyka
válasz erre | email2009-07-31 21:01:16
2009 augusztus 09-én ismét megrendezésre kerül a veterán motoros börze. Helye: Budapest. XXIII.ker. / Soroksár / Haraszti úton lévő A és M Vámügynökség területe. További információ: Bézi Lajos. 06-70-374-2948 és 06-20-291-7828.
sorszám: 6768 (115720)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2009-07-26 17:56:59
szijasztok! valaki tudna mondani egy honda motoros fórumot? (ingyeneset) vagy valakinek cb 650 c '82 alkatrésze?
sorszám: 6767 (115599)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2009-07-20 17:32:45
Nem.
sorszám: 6766 (115337)
(előzmény: Trophygabi, 2009-07-19 20:28:51)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-07-20 17:25:07
Sziasztok.
A hétvégén az adai Cobra moto clubb találkozóján voltam.Jó kis buli volt.Kicsit kevés volt a szocimotoros, de volt egy két ember ízig vérig szocis.A legbarátságosabb fajtából mert minden szoci motor története érdekli és ezért talán mint a piaci légy mindenkihez odapofátlankodik és bemutatkozik.Megkérdezi motorunk történetét, elmeséli a sajátját is.Így kezdődött barátságom egy Z25Z nevű fickóval akinek aztán tényleg odavág.Erre énfelém ritka ha valaki egy szicimotorossal találkozik az pedig hogy ilyen jó barátok legyenek még ritkább.
Ezért szeretném ha több ilyen ember jönne el hozzánk topolyára a Freedom találkozójára amit most hétvégén tartunk meg.táborozási lehetőség,koncertek, buli és jókedv jellemzi.
Szeretettel várunk titeket.
sorszám: 6765 (115336)

 
 
sanko
válasz erre | email2009-07-19 23:25:30
Helo Trophygabi!Szolnokon simán van az általad emlitett kitételeknek megfelelő csajszi.Jawa 350-es oldalkocsival és nem müanyag a söfőrje!Szerintem erre születni kell,mert az én feleségem simán csinált nekem egy hetes melót anno'az én oldalkocsis Jawámon,szóval nem egyszerü ez férfiaknak sem ,lássuk be!!De kurva jó oldalassal gurulni(miért adtam el vaze)Üdv nektek Sanko voltam
sorszám: 6764 (115326)
(előzmény: Trophygabi, 2009-07-19 20:28:51)

 
 
Trophygabi
válasz erre | email2009-07-19 20:28:51
Szép napot!!

Na motoros társaim!Olyan kérdésem van hozzátok,hogy láttatok-e már lányt oldalkocsis motort vezetni?Node nem csak 2-3 métert,hanem rendesen a forgalomban?
Minden jót!
Trophygabi
sorszám: 6763 (115312)

 
 
bibumm
válasz erre | email2009-07-08 14:50:03
Sziasztok !
Tavaly részt vettem egy találkozón Tiszadorogmán, ahol családias légkörben, közvetlenül a Tisza partján, a kompkikötő mellett töltöttünk két nyugis, de bulizós napot, baráti áron !!
Az idén 3.500,- HUF összesen!!
Ennyiért sátrazás, étkezések, programok, buli, zene.
Minden olcsó, a helyi vendéglátósok kivonulnak kajával, piával, de hozni is nyugodtan lehet, nem néznek ki.
Szívesen látnak mindenkit, akinek van bármilyen kétkerekűje, ha több kerekű, az sem baj.
Veterán korú járművel érkezők kiemelt figyelemben részesülnek.
Érkezés péntek este, vagy szombat délelőtt.
Idén az időpont :
Július 24-25-26
Link : http://www. quadorzo. mlap. hu/
Mindenkit szeretettel vár a rendezőség, és a barátságos helyi lakosok.
KPZs
sorszám: 6762 (115006)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-07-06 16:24:25
Sajnos nem a kamionvezetőn múlt hogy nem lett komoly baja a motorosnak, hanem a szerencsének. Ilyen esetben a kamion alá is eshet az ember. Belegondolni is szörnyű. Nem szeretném így látni a motorom. Ez nem a szocimotoron múlt, lehetett volna csillivilli 2,5 millás motor is. Az még durvábban összetört volna.
sorszám: 6761 (114892)
(előzmény: Miklósbácsi, 2009-07-06 15:50:51)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2009-07-06 15:50:51
http://www.langlovagok.hu/html/galeria/3394.shtml

A jó kis MZ :(
Szerencsére nagyobb baj nem lett.
sorszám: 6760 (114891)

 
 
fejes
válasz erre | email2009-06-29 07:36:52
Simson alkatrészek eladók! Lista itt:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=fejesbence
üdv
sorszám: 6759 (114689)

 
 
fejes
válasz erre | email2009-06-29 07:36:43
Simson alkatrészek eladók! Lista itt:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=fejesbence
üdv
sorszám: 6758 (114688)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-06-14 12:35:37
Milyen Pannonia? Ismerősöm biztos fogja tudni.
sorszám: 6757 (114008)
(előzmény: TLT Csabi, 2009-06-14 11:10:00)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2009-06-14 11:10:00
szijasztok!
Nem tudja valaki mejik a legrövidebb hátsó teleszkóp ami pannonia vázra felmegy?
sorszám: 6756 (114002)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-06-11 08:34:33
Egy ilyen különolajozást utólag hogy és mennyiből lehetne beépíteni? Ismerősömet nem lehet leállítani, neki mindenképpen kell.
sorszám: 6755 (113873)

 
 
mnorbi
válasz erre | email2009-06-04 19:47:24
A különolajozás alapból nem zárja ki az Arol 2T használatát. Viszont tudni kellene hozzá hogy milyen motorról van szó, ugyanis ha a gép valamilyen olasz vagy japán robogó, akkor feltehetően legalább félszintetikus olajat ajánlott hozzá használni.
Ha az olajtartályban a szint egy meghatározott szint alá csökken, azt a műszerfalon lévő, olajkannát ábrázoló lámpával szokták jelezni. Persze, ha működik még ez a lámpa, illetve a szintjelző. Viszont ajánlatos nem megvárni ezt a jelzést, hanem időnként utánatölteni.
A sima keverékes üzem az olajszívattyú kikötésével megoldható. Egyik ismerősöm Italjet robogója is így üzemel már kb. 1 éve. Igaz, ott kényszerből lett kikötve, lévén a szivattyú meghibásodott. Azóta a gép ugyanolyan szar, mint a szivattyú kikötése előtt, szóval a keverékes üzemre való átállás nem befolyásolta érezhetően a működést. De gondolom, valami miatt mégis jobb lehet a különolajozós megoldás, különben nem tervezték volna így a legtöbb "menő" 2T gépet.
sorszám: 6754 (113380)
(előzmény: Skodry, 2009-06-03 21:05:07)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-06-03 21:45:24
Régebben hallottam ilyet is: vettem egy motort, 'osztRiga !
A haver használt egy Verhovinát, úgy nevezte: "VérHonda"!
Szerintem vannak ilyenek még...

üdv.: R
sorszám: 6753 (113313)
(előzmény: TLT Csabi, 2009-06-02 14:18:47)

 
 
Skodry
válasz erre | email2009-06-03 21:05:07
Fontos kérdésem lenne:
Vany egy kétütem léghűtéses motorom,ami tisztával megy plusz külön van olajzása.
Eddíg nem volt ilyen mocim,kérdés az hogy sima arol 2t öntsek oda bele?Illetve szintet hogy tudok nézni? Esetleg ki lehet iktatni hogy keverékkel járjak?
sorszám: 6752 (113308)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2009-06-02 14:18:47
Hali csak ugy témaként. ti milyen szocimocis beszólásokat ismertek?
pl.: Laza mint a rigalánc, megyizs megy nem izs stb.
sorszám: 6751 (113150)

 
 
Czövi
válasz erre | email2009-06-01 21:07:07
A katonai MZ után volt egy CB250Jade-m igen pörgős gép volt,90-s tempónál 8000-t forgott.Elég hamar sikerült megszokni vele az indulást.Nekem az volt a trükköm,hogy nem folyamatosan húztam neki,hanem finoman szinte pöcögtettem a gákart.Így nem ugrott egyesben akkorát.Kettestől felfelé már lehetett folyamatosan húzni.Nagyon jó volt városban mert szinte 5-ben lehett vele meni folyamatosan.Most egy 650-s Transalpom van tényleg nem ugrik,de az alacsony fordulatra sokkal érzékenyebb,jól berázza a láncot.Városba sűrün kell kapcsolgatni.Jobbos kis ívű kanyarvételnél 2-ben még kuplungal is néha rákell segíteni.Próbálj ki ha van modod egy Vt250-t,vagy egy Suzuku GS500-t.
sorszám: 6750 (113095)
(előzmény: feri2360, 2009-06-01 15:50:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-01 20:26:33
Nem is gondoltunk ilyen rútságot :)
Én sem adtam még el motoromat :)
Csak a Jawat miután összetört.
sorszám: 6749 (113093)
(előzmény: feri2360, 2009-06-01 20:16:44)

 
 
feri2360
válasz erre | email2009-06-01 20:16:44
Valóban furcsa volt már a CB 400-on is, hogy 80-nál 5000-et forgott, de meg fogom szokni. Jelentkeztem az új XJ6 vezetésre is, meg majd próbálok a kisebbik Banditra is (a hollós tesztnapra nem tudtam elmenni, sajnáltam is nagyon), hogy legyen összehasonlítási alapom. De ne számítson senki arra hogy az első gazdától vett buherálás-mentes ETZ-imet elkótyavetyélem, ők maradnak. Aztán majd egyszer mérünk is, ha normális idő lesz.
sorszám: 6748 (113091)
(előzmény: Keri, 2009-06-01 17:46:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-01 17:46:56
Ja amit még jó tudni.
Haveromat aki szintén Jawaról váltott XJ600-ra zavarta hogy a 100-as tempó 5000-es fordulatot jelent. Ez soknak tűnik MZ után, de valójában ez egy jó közepes alacsony fordulat ezeknek a gépeknek.

Csak azért mondom mert, ha téged zavar az hogy forog a motor akkor ne vegyél sor4-est mert ezeknél ez a normális és a kívánatos.

Ja és egy jótanács. Ha új motorra ülök ami irtó erős és nem ismerem a sajátosságait akkor 2. fokozatból indulok, és amint lehet kapcsolok fel 3.4. fokozatba, így általában könnyebb ismerkedni vele és nem akar kiugrani alólam.
sorszám: 6747 (113087)
(előzmény: Keri, 2009-06-01 17:38:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-01 17:38:47
Hondámmal ugyan ezt tapasztaltam, mint te, amikor átültem a Jawaról. Kis idő kell hozzá, de meg lehet szokni.

Bár az igaz hogy a mostani motorok (autókban is) elképesztően gyengék és rugalmatlanok az alapjárat közeli tartományban. A Hondámnál, azért nem így van, ott szinte össze van kötve a fordulatszámmérővel a gázkar terheléstől (szinte) függetlenül, még ha érzékeny is.

Ha nem az MZ utáni kezelési szokatlanság amit érzel, akkor viszont jó lehet neked a V2. Azoknak jobban hasonlít a karakterisztikája a régi sor4-esekhez.

Szeretném még hozzáfűzni, hogy a Hondámról átülve sem a Yamaha Fazer600 sem a Yamaha R6-nál nem voltak ilyen tapasztalataim. A CBF600-al nincs tapasztalatom, de szerintem az sem tér el ettől jelentősen.

Szerintem nem lesz gondod vele, csak meg kell szokni. Amit inkább el kell döntened, hogy kényelmes e az ülés, és a testhelyzet, és tetszik e a motor színe. Ezen kívül nem nagyon lehet melléfogni ebben a kategóriában.
sorszám: 6746 (113086)
(előzmény: feri2360, 2009-06-01 15:50:06)

 
 
feri2360
válasz erre | email2009-06-01 15:50:06
Sornégyeseket ismerőktől kérdeznék dolgokat. Nekem kizárólag különböző 250-es MZ-kkel van tapasztalatom (eddig). Hétvégén voltam egy Honda kereskedőnél tesztvezetni, CBF 600-at. Előtte egy motoros iskolában kicsit gyakoroltam CB 250-nel és CB 400-zal, hogy a tesztvezetésen nem érjenek meglepetések. Ezek mind sornégyesek. Mindegyiknél az volt a gondom, hogy elindulásnál sokat kellett játszani a kuplunggal és a gázzal, hogy ne fulladjon le és ne is rakétaként lőjön ki. Másik, hogy 1-ben, 2-ben nem tudtam annyira finoman meghúzni a gázt (pedig nagyon igyekeztem), hogy ne jókora rántással induljon meg. Ezek általában így vannak, vagy én fogtam ki ilyen példányokat? Valaki azt javasolta, hogy próbáljak ki V2-eseket, azokkal nincs ilyen gond.
sorszám: 6745 (113084)

 
  Összesen: 170 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu