:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
ÁRPI! TE jutottál arra a pontra hogy nem hallgatod meg a másik érvelésér csak fújod a magadét zsigerből legyen az bármekkora tévedés. De azokban a témákban is amiben szinte ugyan azt mondod mint a többiek, csak más szavakkal és érzelmi töltettel, ott is kapásból tagadásban vagy, mert nem figyelsz oda a másikra, de ezek a viták engem nem érdekelnek.
Viszont ha műszaki témában ekkora tévedéshez ragaszkodsz nem tudok elmenni mellette.
Ha tanultál statikát, akkor szerinted a pongyola megfogalmazáson túl, azon a váznyúlványon mi az alátámasztás?
NEM nem a kerék. Az is alátámasztás, de nem a váznyúlvány alátámasztása.
Ha az a kérdés hogy mekkora erővel kell nyomni a váznyúlványt, hogy megemelkedjen a motor eleje, na akkor vehetjük a kereket az alátámasztásnak és akkor számít az erőkar hosszának, a váznyúlványra ható erővektorból indított merőleges a tengelyig.
Nagyobb kép az oldalcsomagtartóról:
http://www.imagebam.com/image/fe3c7062562643/
Csomagok: Én a csomagokat a hátsó kerék fölött és a két oldalán képzeltem el, pontosan ott ahol az utas ülne. Számomra teljesen magától értetődőnek tűnt hogy értelmes ember nem a motor leghátuljánál is hátrább csücsülő csomagtartódobozba pakolja a legnehezebb dolgokat. Nem csak terhelés, de a súlypont miatt sem. Pont ezért gondoltam ki a kerék két oldalánál lévő csomagtartót. Úgy a csomagok súlypontja közvetlenül mögöttem van, ott ahol az utasé volna, illetve annál jóval lejjebb, a hátsó tengely fölött valamivel ami az egész motor súlypontját lent tartja vagy még lejjebb viszi, ami jó a stabilitásnak (ugye a gravitációval szemben az erőkar hossza a motor súlypontja és a talaj távolsága, és mivel alulról támaszt a talaj az erő dőlésnél oldalra kezd hatni és tovább dönt).
Valahogy így:
http://thumbnails19.imagebam.com/6257/fe3c7062562643.gif
(A képet történetesen a szocimotoros fórumban találtam. :P http://www.szocimotoros.hu/hu/forumok/topic/8 )
A korábban említett merevítéssel együtt atomstabilnak illene lennie.
Utak: Azok az "olyan rossz utak" valójában rendes autópályák! Ladakh egy rendkívül fontos kereskedelmi zóna India, Pakisztán és Kína közt, így hol kereskedelmi céllal, hol a katonai csapatmozgásokat segítendő folyt a szorgos útépítés. Ennek következtében a terület kényelmesen bejárható, sőt, Leh már egyenesen turistaközponttá vált repülőtérrel, szállodákkal, kávézokkal meg mindennel.
Ladakhi autópálya:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ladakh_Highway.jpg
Kanyargós, de sima. ;) Az egyetlen rosszabb út az utolsó, Leh-Zangla szakasz, de az már viszonylag rövid, és azért az sem teljesen járhatatlan.
Egyébként nem azt mondtam hogy nem hallottam endurós túráról, hanem hogy olyanról nem hogy valaki aszfaltutakon haladó hosszú távú túrára ment ilyennel. Harleykat, Yamaha túramocikat (azt a fajtát ami tele van dobozokkal és több rajta a karosszéria mint egy autón), cruisereket meg hasonlókat láttam.
Viszont ami az árukat illeti, innentől felejtős a dolog.
Hát, ha a 10000 kevés, akkor tényleg keveset mentem vele.
Ezért most itt a világ előtt elismerem, hogy nagyot tévedtem, a Jawa nem kicsit erősebb mint egy ETZ, hanem JELENTŐSEN! :-D
Egyébként az az érdekes, hogy, ha neked írok Storm köt bele, ha meg neki akkor te!
Ez már összeesküvés! :-D
Egy Enfieldre meg végképp nem beszélnék rá senkit! :-)
A többi lényegtelen.
Ja igen, mi támasztja alá a hátsó váznyúlványt? Mert nekem úgy rémlik, hogy semmi, rajta ül az utas, meg a csomagok, ha vannak.
Mentem túra endúróval. Síma endúrom pedig volt két évig. De elég ránézni. Vagy azokra akik előszőr ülnek rá. Főleg lassú kanyarban, vagy amikor keresztül hajtanak egy fekvőrendőrön.
Leítam honnan hiszem hogy Attila nem ment jawáwal. Az állításai alapján, amik teljesen eltérnek a valóságtől.
Az erőkart pedig mindig az alátámasztástól kell mérni. Ez fizikai alap dolog. Ettől független hogy hol hajlik el.Sőt. Az alátámasztásnál csavarodik. De a dolog ennél bonyolultabb ebben az esetben. A váz elég összetett tartó. Mielőtt megint megkapnám hogy megint okoskodok, közlöm hogy természetesen tanultam statikát is. És nem szeretem a pongyola megfogalmazásokat.
De mindegy a dolog.Eljutott odáig a vita ameddig el szokott. Mindenki fújja a magáét, a másik érveit nem vesszük figyelembe, vagy hamis érvekkel próbáljuk cáfolni.Illetve símán megpróbáljuk a másikat hülyének beállítani, mert akkor semmiféle érvelés nem szükséges. Én viszonylag ütésálló vagyok, de elértem megint arra a pontra hogy nem látom semmi értelmét annak hogy ide írogassak. Tanulni nem tanulok belőle, másoknak nem vagyok hasznára, fizetést nem kapok érte, nem is szórakoztat.
Azt hiszem, egy ideig más, hasznossabb elfoglaltságot keresek magamnak.
ennyi marhaságot :)))
Honnan tudod milyen egy túra endúro ha soha nem mentél vele.
Honan tudod hogy Attila nem ment még Jawaval?
Az erőkart pedig a váz csatlakozásánál kell nézni, és ott is szokott elgörbűlni.
Az enduróval kapcsolatban.
Ez nem olyan mint a bringa. A túraendúró motorok arra valók hogy úton rossz minőségű úton is megállják a helyüket, ráadásul jól pakolhatóak, kényelmesebbek és túrázásra hangolt motorjuk/futóművük van.
Amire te gondolsz az a krossz motor, az valóban nem praktikus az úton.
És azért kell neked túra endúró mert már magyarországon is olyan szarok az utak hogy sokkal praktikusabb azzal túrázni mint egy sportmotorral, vagy egy klaszikus motorral.
Higgyél nekünk régi tapasztalat ez és nem bringás ;-)
Azon a váznyúlványon ül, de a közepén, ami 20cm erőkar.
A csomagtartó tömegközéppontja a vége után 20cm-el van vagyis több mint fél méteres erőkar csavarja, ami 3*-os forgatónyomaték, ráadásul a csomag képes be lengeni, amit az utas nem szokott.
Elárulom honnan szűrtem le hogy keveset mentél Jawával. amikor azt írtad hogy a a 638 ereje közel megeggyezik az ETZvel. Nagyon elvarázsolt embernek kell ahhoz lenni, hogy pár ezer kilométeren ne vegye észre valaki, hogy a jawa nem lassul le a felüljáróknál, ha nem huzol rá plussz gázt akkor sem. Nem csökken le harmadásval a sebessége ha hirtelen hatvanas szél kezd szembe fújni. Átlag ember számára az is feltűnő amikor csomagokkal is tudja tartani a 120as utazót, ami ETZvel csomag nélkül sem megy. Az is gyanúra ad okot ha valaki jawa 638nál, 634 nél váztörésről beszél. Aki egyszer is jobban megnéz egy jawa kéthengerest, látja hogy egy jól összeheggesztett bölcsővázról van szó.Igen remdes baleset kell egy vázsérüléshez, nem gödörbe hajtás.
Apropó gödör.... Hajtottam jawával akkora gödrökbe hogy annál nagyobb csak akkor van ha kutat ásnak valahol. Elég volt a rugóút. Persze normális olaj kell a csillapítókba.
Lehet hogy mentél 638al. Csak az esetleg nem volt 638, hanem egy leharcolt roncs.Csak te gondoltad hogy jó állapotú. Ha átlagos állapotú lett volna, érezted volna különbséget.Nézz utánna. Rajtad kivül mindenki más elismeri hogy a Jawa jelentőssen erőssebb. Még azok is elismerik, akik egyébbként útálják a jawát.
Az indiai utakról pedig én egész mást hallottam. Azt, hogy mehetsz bármelyiken, eszement a forhalom rajtuk. elefántok, tehenek, mindenféle a világ más részén nem használható autó roncsok. De még a földutak sem annyira kátyúsak hogy ne menjen el rajtuk egy átlagos motor.Csak nem százzal. Amennyivel egyébbként se mehetnél a szent marhák miatt. A hegyi utakat is úgy alakították ki hogy a lepusztult teherautók is bírják az emelkedőt. Tehát igazából nem indokoltad meg az enduró szükségességét. Arra nem is válaszoltál hogy miért lenne jó ha egy kezdő kezét lábát törné a motor magas sulypontja miatt. Egy kezdő fele akkora gödörben el fog esni mint ami sok lenne már egy jawa telójának.
szerintem nem fogsz kapni 250 ezerért túraendúrót kapni . Márpedig 250ből egy 638at meg lehet venni, plussz garantáltan gyári állapotba hozni.90-100 egy pöpec állapotú, 150 marad felújításra, felkészítésre. Ne felejtsd el, a jawa alkatrészek ötödébe ha kerülnek mint a japók. A jawához nem csak utángyártott szarokat lehet kapni. Szlovákiából be lehet szerezni kvázi eredeti minőségű cuccot.Viszont próbálj jóminőségű alkatrészt szerezni egy 5 évnél időssebb nyugatihoz. Meglehetősen sok motorossal állok kapcsolatba. Különféle kategóriájú, koru motorkkal. Viszonylag tisztában vagyok az árakkal, beszerezhetőséggel, megbízhatósággal. Az én tempóm mellett semmi sem indokolja hogy ne jawát vagy ETZ-t használjak.A srác is az én tempómban fog közlekedni, talán még lassabban is, a forgalmi viszonyok miatt.
De még egyszer: Ha az ottaniaknak jó a Royal Enfield, akkor miért ne lenne jó a Jawa. ? Ők Csak tudják milyen erejű, sebességű, rugozású motor elég az úthoz.
Tényleg. Ha már le akarod a szoci motorokról beszélni, miért nem az Enfieldre beszéled rá, ami bevált ott, és meg lesz neki forintra átszámítva max 150 ezerből? Szükség esetén pedig még a legeldugottabb faluban is meg tudja javítani a vegyes bolt tulaja, még alkatrésze is van hozzá.
Egy abszolút kezdnőek keressük a legoptimálissabb megoldást, aki ráadásul szegény mint a templom egere. Majdnem olyan szegény mint én.
Ajánlhatjuk neki hogy vegyen egy sugárhajtású Cessnát. Igaz hogy nem fogja tudni vezetni, kifizetni, de biztos nem zavarja pár gödör az úton.
Végre Árpád is előkerült!!
Szia!
Azért kell aszfaltra túraendóró, mert ez az aszfalt nem a német aszfalt.
Mondjuk szerintem ott is jó dolog... :-)
Azt vajon honnan szűrted le, hogy soha nem vezettem Jawat?
Motoros túra 12305 számú hozzászólás.
Mellesleg pont egy 638.5-ös volt.
Egész pontosan 2 évig volt meg, dolgozni jártam vele, meg ritkán ide-oda. (Mint írtam, én nem szerettem, de ez nem tartozik a témához.)
Nem sokat mentem vele, saccra talán 10 000 km volt a 2 év.
Közben semmi baja nem volt. Többeknek hihetetlen, de még a gyújtással sem!
Vigyáztam rá karban tartottam, nagyon jó állapotban vettem és úgy is adtam el!
A kérdésed, hogy miért írtam motorokat?
Volt még egy ilyen kérdés régebben, hogy mivel mennék én, ne csak fikázzak, írjak valami okosat is.
Hát most írtam! :-)
De nektek semmi sem jó!! :-D
Szerintem, ha veszel egy Jawat és felújítod úgy, hogy kibírjon 20 000Km-t, az nem piskóta!
Azon a pénzen veszel egy kisebb, egyszerűbb túraendúrót, amit nem kell felújítani, mert maga a motor biztos kibír 20 000Km-t, a váz sem törik ketté, (A többi nyűgjét meg megoldod a svájcibicskáddal!) :-) kevesebbet eszik, erősebb és kényelmesebb is, és még vezetni is jobb!
De hagyjuk ez csak az én véleményem, a srác már eldöntötte, hogy Jawa, akkor legyen Jawa.
Vegye meg újítsa föl, járja körbe a földet, azután írjon nekünk róla cikket! :-)
Még annyit, hogy arra kicsit nagyobbak a gödrök, meg sokan is vannak. Tapasztalatom szerint tőlünk keletre kétféle utat választhatsz, a kicsit rossz, (esetleg egész jó) minőségű teherautókkal agyontömött utat, ahol minden csupa szemét és eltaposnak a kamionok. Vagy a rosszabb minőségű, de csak a helyiek által használt kis utak, ahol kicsi a forgalom, szép a táj és az emberek is sokkal kedvesebbek.
Én az utóbbit ajánlom. Persze ezzel sem kell vele egyet érteni! :-D
tudom hogy reménytelen, de csak rákérdezek.
Mi a fenének astfalt útra endúró? Ha akkora kátyúk vannak az úton hogy jawa nem megy el 50enel, akkor azt az utat lebombázták.Nagyobb sebességgel pedig úgyis örült száguldozás menni Indiában.
Tehát mi a fenének a hosszabb rugóút?
Mi a fenének a a nagyobb teljesítmény? Honnan tudod milyen erős a jawa 638, ha nem mentél vele még? Ha a helyiek túrákat szerveznek erre az útra Rolyal Enfielddel aminek a rugózása és a teljesítménye is rosszabb a Jawánál, miért ne lenne jó a Jawa? Miért ajánlsz nehezen motorzható kategóriát kezdőnek?
Figyelembe vetted e hogy a srác írta, hogy a motorra csak kevés pénze van? Az általad ajánlott tipusokhoz csak a lánc szett többe kerül minr a teljes jawa, és az út előtt ugyanúgy kell generáloztatni. Nem jönne ki a dolog fél millából.
De még egyszer megkérdezem, mennyit mentél kéthengeres Jawákkal?
Az erőkaros dolognál vedd figyelembe hol van a hátsó kerék. Onnan számít a távolság.
Ha ezt nekem írtad, a válaszom a következő:
A Jawa, a merevítés jó ötlet, az lukacsos acéllemez szintén, szerintem az megoldja a problémát. Azt élében meg nem hajtod, keresztben meg tartja a cső.
A probléma, hogy az utas nem ott ül ahol a csomagok vannak, (Pláne a hátsó csomagtartó.) Tudod, mert tanították: erő szorozva erőkar...
Enduróban nagy a szórás, a kis bokorugróktól a nagy testű túraendúrókig, ami max. földútra jó. Ami neked kell, az aszfaltra való esetleg kicsit terepre.
Nagyobb darab (Bár nem tudom milyen magas vagy.) de nem a dögnehéz túraendúrók.
A kerékpáros összehasonlítás azért sántít, mert nem krosszmotorról és sportmotorról beszélünk, hanem pont a köztük lévőkről.
Pár olcsó árú:
Honda dominator 650
Yamaha xt 600z
Suzuki dr 600 vagy tán 650
Stb stb.
Azon csodálkozom, hogy nem hallottál még endúrós túrázókról, (pláne azokután, hogy a Keri is benyomott egy linket.) a legtöbb ember aki olyan szar utakon akar menni mint arra van, azzal indul el.
De még helyben is csomó ember van, itt a szocimotoros oldalon is!
Én például, egy Yamaha TDM -el nyomom, a Mora pedig egy Bmw 650f-el. (Idén mondjuk pont mindketten MZ-vel megyünk túrázni.) A Czövi meg egy Yamaha Transalpal.
És hogy az igazi nagytestű dögöket is nézzük a Hygy-nek Suzuki DL van a Petair nak pedig egy varadero.
Ha eddig nem, most már hallottál pár (helyi)emberről! :-D
Jawa hátsó váznyúlvány elhajlás: Találtam egy képet az említett 638/634 típusok vázáról:
http://img.youtube.com/vi/T081eEzDIQM/0.jpg
Ha jól értem a bal-felső részen látható, az ülést és csomagtartót tartó részről van szó. Ez valóban gyenge pont mert csak egy cső van, merevítés nélkül, de azt hallani hogy ez lehajlott csomagoktól azért furcsa, mert ezen ül az utas is. Szóval ha egy 80-90 kilós utastól nem hajlik le, akkor elég sokat pakolhattál rá. Mindenesetre egy alá hegesztett, furatokkal kikönnyített acél lemez csíkkal szerintem atomstabillá tehető. A kényes pont a merevítő lemez csatlakozása ahhoz a lemezhez amihez a lengővilla csillapítói is csatlakoznak.
Enduro: AZ enduro terepmotor, nem útra való. Mármint ez még biciklinél is igaz, egy terepre tervezett,durva felületű gumikkal és hosszú lengéscsillapítókkal szerelt bicikli rettentően sok energiát pazarol el egy sima úton, az útra tervezett, keskenyebb, sima gumikkal és merev vázzal bíró gépekhez képest. Amíg úton a Mountain Bikeos kezd marhára izzadni és lihegni, addig a sportbringás röhögve húz el mellette. Terepen viszont a sportbringa szétesne nagyon hamar, ezért olyan a MnB amilyen, hogy azt bírja.
Ezek után tizenvalahány éves bringás tapasztalattal nem fér a fejembe, mégis miért lenne jó egy terepmotorral lemenni egy kizárólag utakon haladó túrát? Még fenn a hegyekben is olyan utak vannak amiken autóval, motorral és bringával közlekednek, nem értem hova kéne ott nekem enduro.
Egyébként egy-két nagy túráról már olvastam, de soha egyetlen olyat se láttam hogy valaki utakon enduroval túrázott volna. A sivatagi buckákon igen, de az más kategória.
Nekem van egy 1987-s kiadás,még 109Ft vettem székesfehérváron,teljesen új állapotú.20cmX14cm a könyv mérete.Budapesten a 6 ker.a dessewffy u 49-be lakom vagy esetleg Ferihegyen a reptéren is odatudom adni.06 70 337 87 67
Hoppá, most látom anno ide is beírtam a felhívást... no szóval, aki most olvasna bele, ezen felhívás nyomán elindult egy kötekedőmaraton amiből aztán vita lett, most azt itt folytatnám hogy a "motoros túra" topikot megkíméljük.
Tehát ott tartottunk hogy milyen szoci motor a legelfogadhatóbb még egy nagyobb túrára (azon túl hogy többek szerint semelyik).
U.i.: AZ alábbi felhívás valóban elhamarkodott és rosszul kigondolt volt, és azóta értelmét is vesztette.
Kedves szocimotorosok!
Nagy álmom kijutni Tibetbe, és most lehetőségem lenne jövő nyáron majd három hónapig ott élni és közben önkéntes munkát végezni. De ehhez nekem kell megoldanom a kijutást. A sors jeleit követve arra jutottam, hogy egy szoci túramotoron akarok kimotorozni Tibetbe, majd nyár végén vissza.
Ha választhatnék, a szívemhez a Pannoniák állnak legközelebb, azon belül a T5-öshöz vonz legjobban a megérzésem, de ha más gépet tudok szerezni, azzal is beérem.
Motorom még nincs, és mivel munkanélküli vagyok, nem engedhetem meg hogy vegyek egyet. Így ezúton szeretnék segítséget kérni!
Ha valakinek van, vagy tud olyanról akinek van egy akár rossz állapotú, felújításra szoruló vagy hiányos szoci túramotorja, ami a garázsban, pincében porosodik és csak a helyet foglalja, de nem bánná ha egy olyan emberhez kerülne akinek szüksége van rá és megbecsüli, és hajlandó az álmom megvalósulását azzal támogatni, hogy a motort ingyen, vagy szívességért cserébe felajánlja, azért nagyon hálás lennék.
A tervem az, hogy saját kezemmel újítanám fel, tenném rendbe a motort amihez hozzájutok. Az se baj ha hiányos, mert alkatrészeket már könnyebb szerezni, akár ingyen is. Számítok arra is hogy ha már van egy motor amin dolgozok, akkor lesznek akik támogatnának ingyen alkatrészekkel. Ha olyan alkatrészt kapnék ami ahhoz a motorhoz nem jó, azt elcserélném olyanra amire szükségem van.
Többet olvashattok rólam és az álmomról a blogomban amit csak ezért hoztam létre: http://tibetimotoros.blog.hu/
Minden segítséget és felajánlást előre is köszönök.
Üdvözlettel:
Storm
Sziasztok!
Nemrég hozzám került Ternai Zoltán: A motorkerékpár c. könyve. Nincs meg valakinek a hozzá tartozó néhány melléklet egy fénymásolás esetleg scannelés erejéig?
Előre is köszönöm.
Kismacsek
Sziasztok!
Ételutalványért is elvihetők!
Simson-hoz alkatrészek eladók.
Néhány példa:
teleszkópok
kerekek
hátsó sárvédők
konzolok
kormányok
vázelemek
sztender
gyujtások
lendkerekek
s50es blokk
oldal deknik
egyéb apróságok
stb stb
Érdeklődj, vagy nézz körül!
Posta előre utalással , akár vaterán keresztül! Székesfehérvár
Tel: 06209623250
email: ugrobeka09@gmail.com
üdv
ui: bocs hogy ide is kiraktam
Pár hét után végre megint van netem.
Elég szégyen hogy manapság már nemtörekszik egy gyártó olyan téren a tökeletességre amiböl plusz profit van ha nem tökéletes...
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/2010/05/04/miert_nem_szerelnek_lancvedo_burkolatot_a_mai_motorokra/
Köszi:D
sorszám: 6923 (121369)
( előzmény: Fejes Attila, 2010-04-15 20:09:40)
Szia,bőrzén pannoniát kapsz.
helló valaki tudna szerezni mz-s illetve pannóniás felvarrót kabátra? köszi mindenkinek.
Nemrégen én is olvastam az eddigi szavazások eredményeit.Még 1 érdekes felmérést lehetne csinálni: Eladná e a szocimotoros a motorját ha egy új,nem szoci gépet venne??? és ez a felmérés elárulná hogy hány százaléka a szocimotorosnak marad örök szocimotoros :) Én biztos nemadom el majd és addig nemis akarok más motort venni amíg nemlesz pénzem nagy sportsterre. A HD-ben az jó hogy megvan benne a szocimotor egyszerüsége,a szportsterben pedig az fogott meg hogy olyan volt mintha a CZ471-esemen ültem volna csak több erö/nyomaték lett volna benne :) Volt lehetöségem több motort kipróbálni de csak a sportster elégitette ki igényeimet(útfekvés,irányíthatóság,súlyelosztás...) melyeket a CZ-nél már megszoktam(kivéve erö és nyomaték)V2 párti vagyok szóval csak azokat próbáltam. Ja, és a szocimotor imázsa is lényeg szóval a szporiból majd hasonló kinézet lesz,mostanában bobbernek hivják...
De hogy a CZ-m nemfog beporosodni a szpori mellet az beton!
Gyári állapotú bontatlan verhovina eredeti gépkönyvvel üzemképesen eladó!!! érdeklődni: janeeka@freemail.hu
ez igaz...az én szobámban is van egy 250 es pannónia :)...ajna a garázsba már nemigen fért el amig nemlesz restaurálva addig itt lesz...hapedig restaurálásra kerül a sor utána is bekerül :)
Gratula ezért az elemzésért, nem kevés munkád volt benne és érdekes, átfogó képet ad.:)
Nézegettem a szavazásokat, amik alapján:
Az átlagos szocimotoros viszonylag fiatal, többségük 15-30 éves és középiskolát végzett. Ugyanannyian laknak falvakban, mint százezres városokban, de többségük a Dunántúlon él. Szocimotoros tehát bárhol teremhet. Szerintük a szocigép egy feeling, de sokaknak másra nem is telik. A tulajdonosok között az MZ-sek vannak többségben, ennek ellenére a magyar márkákat preferálják leginkább. A gazdák leginkább motorkerékpárjukkal szeretnek hálni, de sokan tartják egyéb zárt helyen. A többség már esett, de erről nem szeretne beszélni.
A szocimotoros mindenhol élvezi a motorozást, lényeg, hogy vigye előre a vas. Télen is szeretnek gurulni, hiszen a hideg időt felváltva használják ki szerelésre és motorozásra. Tavaszra nem is készítik fel a motort, mivel egész télen nyomták. Ennek ellenére a legkedveltebb hőmérséklet a 21-25 celsius fok. A szocimotorosok kedvenc hónapja a július.
Egy átlagos szocimotor jellemzői a következők: 15-30 éves, jelenleg a 3. tulajdonosa gondoskodását élvezi, 3-5 literes fogyasztása van és 100 km/h fölötti sebességre képes. A motorok külleme általában olyan ronda és olajos, hogy nincs szükség lopás elleni védelemre. A csomagok az asszonyok hátán vannak hátizsákban, mert a szocimotort rondítják a dobozok. A kilmotérórában nagyjából 20-50ezer km van. Éves szinten a karbantartása kevesebb, mint 10ezer forintot emészt fel. A szocimotorok gyenge pontjai egyértelműen az elektromos részek. A gépek közel egynegyede már veterán korban van, többségüket idegentől vették, belföldön.
A szocimotorosok, természetesen fontosnak tartják a bukósisak és a protektorok használatát, de utóbbira sajnos nincsen pénzük. Bukósisakból a feketét szeretik, de átlagosan 15ezer forintnál többet nem szívesen adnának ki érte. Leginkább az autósoktól és az úthibáktól tartanak. Szerintük az autósok nagy része figyelmetlen.
A legfontosabb szempont a motorkerékpár megbízhatósága. A gépek általában 3-6ezer kilométert mennek el javítás nélkül, de a tulajdonosok egynegyedének még ezer kilométert sem adatik meg. Az átlag mocis ennek ellenére - habár még nem járt motorjával külföldön - a szomszédos országokig bátran el merne poroszkálni. A maximális távolság 200 és 400 km között volt, ameddig valaha elmerészkedtek. E mellett akadnak olyanok, akik a világ végére is elmennének. A tulajdonosok 2005-ben átlagosan 2-4ezer kilométert motoroztak. A 2005-ös évet egyöntetűen jó évnek könyvelték el.
A tulajdonosok egynegyede úgy véli, hogy korhű veteránján szó sem lehet imbusz csavarokról, viszont a többség inkább a 8.8-as rozsdamentest preferálja. A szerelést általában egyedül és egy szerelési könyv segítségével végzik otthon, vagy egy ismerősnél és mindent meg tudnak csinálni. Az akkumulátorok közül a savasat részesítik előnyben, míg a gyertyák közül az Isolator mögött főként NGK-t és Brisket használnak. A többségnek fogalma sincs róla, hogy mikor venne legközelebb új motorkerékpárt, de nem adna érte 100ezer forintnál többet.
A gépek tuningolását természetesnek veszik, de csak ésszel. Szinte ugyanolyan arányban vannak azok, akik szerint 15-30, illetve 30-50 lóerő az ideális egy motorkerékpárba. A legkedveltebb stílus a naked és a chopper. Egy 250-es ETZ-t leginkább túrázásra tartanak alkalmasnak. A legkedveltebb hengerszám az 1, de sokan szeretik a V2-eseket is. A többség szerint egy négyütemű motorba körülbelül 500-800 köbcenti kell, valamit egy motorkerékpárnak 160-200 km/h végsebesség elegendő.
Az átlag szocimotoros civilben napi több órát internetezik, az oldalt többnyire hetente egyszer-kétszer olvassák és egyáltalán nem írnak a fórumra. Fogalmuk sincs, hogy ki a f*sz az a HyGy, az ETZ kupa versenyei pedig hidegen hagyják. Nem tudják, hogy kik, ha nem ők és mikor, ha nem most, de páran a kakas...
Laci CZ-je ott fénylik jobb oldalt...szép darab.
üdv.: R
Tudom, ott voltam :)
Szerintem a harley találkozókra is többségében azok járnak, akiknek van olyanjuk. Sőt, ha van nekik, akkor miért mennének oda, mondjuk egy hondával. Ez a kép egy kicsit groteszk, ezért bátorkodtam felhozni :)
Pedig a képen látható emberek közül akit felismeretem mindenkinek van szocimotorja. Szégyen :))
A Pécsi találkozón sok Jawa volt, pár MZ és csak 2-3 nem szoci.
Én is egy kis TS-el mentem.
http://szocimotoros.hu/galeria/m1/m5/m172/m176/7945o.jpg
Jól kikoptak ezek a szocimotorok... :(
sziasztok!
Jó állapotú konyhabútor garnitúra elcserélhető motorra, főleg simsonra! Ajánlatokat várok!
fejesmiklos@citromail.hu
hirdetés:
http://www.expressz.hu/vegyes/hirdetes-18062749/
Keress bátran!
üdv
B.U.É.K. Mindenkinek!!!!!!!!!!!!!!
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és olcsó benzines Boldog Új Évet Kivánok minden szocimotorosnak!
Békés Boldog Karácsonyt és km-ekben gazdag Boldog uj esztendöt kivánok.
piki24
Tájékoztatásul:
Az értelmetlen személyeskedő vitát töröltem, a résztvevőit pár napra, amíg megnyugodnak, felfüggesztettem.
"Keress rám a neten" http://www.nold.hu/index.php?mode=help
Igen a melegítés az lágyítja a műbőrt és könnyebb formázni, de nekem nem kellet. Simán úgy kértem a műbőrt, hogy kültéri használatra és rugalmasat. Így a feszítéstől rásimult már az elején.
Mostanra ahol ülök kicsit gyűrött, de nem csúnya.
Gyakorlatilag a legvékonyabbat ajánlotta az eladó amiben kételkedtem eleinte de mostanra már bizonyított.
Először én is vastag műbőrt használtam, de az olyan merev volt hogy nem sikerült már ráhúzni sem a szivacsra.
Nem kellett beindítani. Utánfutón is vihettem volna. Neszmélyről vittem lábon.
Helló..Nem kelett beinditani a motort műszaki vizsgán? Amúgy te Tatabányai vagy? Én Tatai.
Pont ma voltam a 638-ad vassal műszakin.Tatabányán, NKH-nál, mert végleg ki volt vonva a forgalomból.
Elmondom neked szóról-szóra, hogy zajlott.
-Jó napot!
-Tolja be oda oldalra!
Csinált 4 fényképet, matatott a számítógéppel.
-Fizessen be ott a pénztárnál 3800 forintot!
-Mekkora teljesítményú ez a motor, mert nekem semmi ilyen adatom nincs? 19 KW? Oké.
-Ezzel a műszaki adatlappal menjen az okmányirodába! Viszlát!
Ennyi b+. Semmi kapcsolja be! fékezzen! hol a mentőcsomag?, semmi...
Én meg még kora reggel lecseréltem az első kerékanyát, mert koronás volt fent, de nem volt hozzá sasszegem, és inkább felraktam egy sima muttert, meg paráztam, hogy gyorsan villog az indexem...
Nem ám fékellenőrzés padon...
Nagyon jól sikerült! Én is magamnak csináltam, de kellett vagy 2 hónap mire teljesen hozzásimult a műbőr a szivacshoz... Lehet, hogy melegiteni kellett volna kicsit ráhúzáskor.
Üzemképtelen motort is ellehett vinni műszaki vizsgára? Vagy ott nem kel beinditani?
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|