:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Én is ilyesmi csomagtartóra gondoltam, de fix hegesztett/hajlított alsó résszel, a felhajtó csukló ugyanis gyenge pont, a fix vason nem sok minden tud tönkremenni, ha csak nem esek egy jó nagyot.
Csomagmennyiség, hát az majd elválik de alapvetőn hozzá vagyok szokva a spártai körülményekhez és szeretem a multifunkcionális, pariktikus dolgokat, úgyhogy igyekszem majd minél minimálisabb mennyiséget vinni.
Indiában Royal Enfieldet tudnék venni kb. annyiért amiért itthon Jawát. De mivel így nem lenne időm és lehetőségem felkézíteni, így ez marad a B-terv. Ha olyan 100 ezer HUF-nyi Rupiát sikerül az útig félretenni erre a célra, mint vésztartalék, akkor ha a Jawa darabokra esik India közepén, tudok helyben venni egy Enfieldet. De pénzről egyelőre hülyeség beszélni mert nem tudhatom előre mennyi pénzem lesz addigra... kis szerencsével a héten lesz melóm, de csak minimálbérért, és az nem sok. Addig meg még rengeteg mindenre kell költeni. Kapásból a jogsi lesz vagy 200, és akkor még nincs motor... :(
Most meg te nem figyeltél. Tudom hogy a váznyúlvány végén szokott lenni csomagtartó doboz. NEM azt mondtam hogy épeszű ember nem tesz oda semmit, hanem hogy nem abba teszi a legnagyobb SÚLYT, mert logikus hogy ott billenti ki leginkább a motor súlypontját, és ott okozza a legnagyobb feszültséget a vázban.
A képet nézem, jól meg van pakolva. A tankon lévő táskát nem lett volna jobb az ülésre tenni? Vagy volt utasod is?
A lehajthatós csomagtartó terén egyet értek, ezért mondtam hogy "hasonló", mert én masszív fixen hegesztett darabra gondoltam.
A túraendurós képet illetően nem mondtam volna meg hogy ez enduro. Ezek szerint ez jóval tágabb fogalom mint hittem. Ez tényleg nem rossz. De továbbra sem hiszem hogy számomra ez lenen a megoldás.
Sziasztok Motoros Barátaim!
Régen írtam, akkor még "Munyi" voltam. Régen beszélgettünk! Mindenkit üdvözlök, régi és új ismerősöket egyaránt. Most regisztráltam, úgyhogy remélem tudunk majd jó sokat dumcsizni. A motoros túrákat azt hiszem újra bepakolom a hátizsákomba!
Sziasztok!
Hernádon falunap Augusztus 8 veterán motor,autó kiállítás és szépségverseny.
Ügyességi verseny,felvonulás,este KARTHAGÓ koncert,tüzijáték.
A rendezvény INGYENES,a veterán nevezés ingyenes + egy ebéd anevezőknek!
Hernád Bp től 32 km 50es út50.km
Szeretettel várunk mindenkit.
HERNÁD HUNGARY MOTOROS CIVIL EGYESÜLET
Infó 0670 321 39 85
Sziasztok!
Hernádon falunap Augusztus 8 veterán motor,autó kiállítás és szépségverseny.
Ügyességi verseny,felvonulás,este KARTHAGÓ koncert,tüzijáték.
A rendezvény INGYENES,a veterán nevezés ingyenes + egy ebéd anevezőknek!
Hernád Bp től 32 km 50es út50.km
Szeretettel várunk mindenkit.
HERNÁD HUNGARY MOTOROS CIVIL EGYESÜLET
Infó 0670 321 39 85
Én is ráuntam a 10000Km-es hajtókarokra, így Bambitol kb 2 éve szereztem egy gyárit. Összeraktam, a TS-t vele, csodás hangja volt. Azután max 2000 km felhőtlen motorozás következett. Na akkor eltört a felső csapszegnél a jófajta kínai tűgörgő kosara. a dugó teteje belebólintott a hengerbe, beállt mint a szög.
Szétszedtem, és a zsír hajtókarban az összes csapszeg helyét látni lehetett. Azt hittem elsírom magam! Azóta ismét Tajvani van benne! :-(
Viszont tavaly szintén Bambitól szereztem újra egy gyárit és hozzá SKF tűgörgőt. Ha minden igaz most vasárnap kerül bele az ETZ-be! Azután majd meglátjuk.
A TS-ben azóta meg egész jól muzsikál a Tajvani, úgy látszik abból is van egész jó, csak ki kell fogni!
Igaz, az oldalkocsis, lassabban is közlekedek vele, meg kevesebbet is
Én is elhittem, csak a módszer és az ok érdekelt, mert egy 4T CB-ről nem annyi lekapni a hengerfejet, indok nélkül nem érdemes szétszedni, mert károsítja a gépet, plusz pár egyszer használatos alkatrészt cserélni is kell (tömítések stb.).
Így, ahogy Tibi 2T írta, már világos.
üdv.: R
Ja, így értem, ez valójában egyfajta ellenőrzés.Szóval, nem hiba miatt és nem teljes szétszedéskor láttad.Ez nagyon rendben van, hasonlóan szoktam eljárni esetenként.Az ellenőrzést nem pótolja semmi.
üdv.: R
Néha, főleg hosszabb út előtt elkötöm a könyököket a hengerektől és bekukkantok a kipufogónyiláson lámpával. Eközben ide-oda megmozgatom a főtengelyt és figyelem, nincs-e valamilyen rendellenes holtjáték. Kb. 10 perc munka.
Sajnos az utángyártott hajtókarok nem bírnak annyit. Nekem még eredeti van, de jövőre már nekem is cserélni kell.
Ez a vízkapálás tetszik! Még soha nem hallottam!:-)
Ha lenne vizilovam felszántanám a Balatont... :-D
Ma a vezérgép megkapta 2 évre a műszakit!
Majd hívlak és megbeszéljük az asztal szállítást!
Jó neked,hogy annyit elmegy. Kb. én is úgy használom mint te, de az enyém széthullik olyan 10000km alatt. :-)
Az 1 szezon, legalább van mit csinálni télen! :-D
Általában a hajtókar adja meg magát, és furcsa hangokat kezd hallatni...
Bár még nem próbáltam, lehet, hogy a fülem túl érzékeny és még elzörögne egy szezont. :-D
Ja még valamit, 24órás veterán megbízhatósági versenyen egy MZ ETS250-es nyert a japó motorokat is tartalmazó mezőnyben.
Ja igen, és ez hibám. Nem 80, hanem inkább 90-95%-on hajtom a gépeimet, de nem ritkán 100%-on, tehát a gyenge láncszemek ki szoktak derülni nálam.
A henger közepén én is láttam már honolást nagy távok után. Szóval én hiszek neki. Hengerfejet le lehet venni. Néha én is belenézek.
Szeretném megjegyezni, hogy ÉN voltam az aki felvetette Storm túrájára hogy Jawaval kellene mennie, mert minden baja ellenére a szoci motorok közül szerintem a leg megfelelőbb. Megfelelően karbantartva pedig a megbízhatósággal sem lenne nagyobb gondja egy ilyen úton mint más motorokkal. (P20-ast egyáltalán nem ismerem, lehet hogy az is jó)
Látod ebben így egyetértek.
De én szeretem kihasználni gépeim képességeit. Ha nem lehet kihasználni a gyári lehetőségeket az számomra hiba amit meg kell oldani.
Tehát nem azzal van kifogásom hogy csak 20-30 ezret megy el egy Jawa vagy MZ alattam, mert tisztában vagyok hogy a nagyobb igénybevétellel ez jár.
Az is evidens hogy folyamatos karbantartásra van szükség ezeken a gépeken és akkor mindegyik megbízható.
Igen a Jawaval is el mertem indulni bárhova miután én raktam össze, de akkor is több szívás volt a Jawaval mint az MZ TS-el.
A CB750-esem nekem megbízhatatlan.
De erről nem a konstrukció tehet, hanem az a motor tényleg el volt hanyagolva és ebből fakadóan jönnek elő a hibák. Rendesen megcsinálni egyszerűen nem éri meg így együtt élek ezzel. Persze ettől függetlenül azzal a motorral is mentem legalább 30ezer km-et, és még a Hungaroringre is jártam vele, ahol csutkára kopott a lábtartó, de a Hondámhoz képest a TS-t is megbízhatóbbnak tartom :))
Jogos a kérdés! :)
Széthullott?
Ez a helyes, bármilyen motor és erre naponta látunk példákat.Az ősrégi "regula" ma is él, legjobb a teljesítmény/sebesség 75- max. 80 százalékával használni, akkor olyan élettartamú lesz, amire számították.Persze, lehet időnként "megszellőztetni", amíg a hőegyensúly megengedi, de hosszú távon ennek megvan az ára, sajnos.
De, hogy kérdezzek is valamit: 20 ezer után hogy láttad a hónolásnyomokat, gondolom, nem szedted szét azért, hogy kíváncsiságból megnézd?
üdv.: R
A hosszú távon csutka nem rendeltetésszerű használat. Nem csoda egy öreg motornál, ha nem minden 100-as. Ezektől a gépektől nem lehet ezt elvárni. Bármilyen motor szarrá megy rövid idő alatt, ha rendszeresen igy használják. Ja, a CB-t nem lehet mindig csutkázni :DDD Nekem 20ezer km után még látni lehetett a hónolást a hengerben, pedig jópárszor megvolt a 150 :-)
Ja és elég keveset mentem 100 alatt vele :)
LEginkább Győr-Budapest-Debrecen távon használtam heti rendszerességgel és kanyarvadászatra, meg nagyon sokat túráztam vele, és mindig csutkát húztam.
Na így bírja 20ezer km-et 50helyett. :)
Volt olyan is hogy 4. fokozat elszállt, 3. fokozatban 120-al mentem le Győrbe.
Na ez is egy szép eset volt mert eltört a váltó tengelye...ilyet sem pipáltam még rendes motortól. Ennek ellenére szerettem vele motorozni. MZ-vel borzalom motorozni, de az műszakilag legalább jól ki van találva.
Most már tudom rólad hogy Jawa fanatikus vagy, szóval nem akarok a lelkedbe tiporni :))))
De talán picit :))
Az első pár évben volt rossz állapotú, de megcsináltam. Innentől csak te mondod hogy nem volt jó a motorom :)
De egy csomó konstrukciós marhaság van benne ami nélkül egész jó motor is lehetett volna.
A mostani melegért NEM a termosztát és a kazán a hibás :D
Nincs köztünk egy jóra való fűtés szerelő? Vagy tud valaki ajánlani ilyet? Kösz, és bocs az off-topic-ért! Inkább csak mail-ben válaszoljon, aki teszi!
üdv: Boky
Sziasztok!
Lenne e igény egy ratbike /patkánymotor/
találkozóra?
Lenne börze, érdekes motorok veteránok,zene,sör,STB.
Csak egy napról lenne szó.
A hely az HERNÁD BP-től 32 km 50út 50.km
Ha lenne rá igény akkor megcsináljuk,szeptember végén, október elején.
Jelzéseket várok!
vespagyuri@gmail.com
Tel: 0630 215 61 50
Nemrég magad is írtad, hogy nagyon rossz állapotú volt a Jawád. Ennek ellenére gyakran leirod, hogy mennyire megbízhatatlan motor. Nekem van jó állapotú Jawám és japán motorom is. A Jawa van annyira megbizható, mint a japán vas. Nekem elég régen volt vele problémám. Megfelelő módon hajtva 50-ezer km-t is kibir generálozás nélkül, 80-100 km/h járás mellett. Hol lehet venni 20 000 km -es útra használható japánt 150 ezerért? :D Talán valami lepukkant egyhengeres endurot, papirok nélkül. A 600-as legkalapácsok még annyit sem birnak, mint egy szoci.
Most írtad le az igazat.Ez a lényeg,a többi csak vízkapálás,levegőbe pufogtatás.Motor,pénz,tapasztalat,(jogsi talán van),segítők nélkül elég meredek ötlet ez a túra.Egy ilyen táv még rutinosoknak is komoly kihívás.
Most találtam Stromnak egy Keri által ajánlott gépet.
Híresen megkímélt állapotút!
Ráadásul ócsó! :-)
http://totalbike.hu/hirek/2010/07/20/elado_a_vilagjaro_bmw/
És pont most adják el! Ez tuti, hogy valami jel! :-)
Mi ez a kommunista hozzáállás?
Semmi eszmecsere, meg gondolkodás, csak a munka!
Persze abból is csak a fizikai! :-)
Jó, hogy nem gulágra akarod küldeni, aki hozzászól a fórumhoz! :-D
Kétség kívül.
Egy fél millióból felkészített túramotor kétségkívül nagyobb megbízhatósággal teljesít 20000km-et mint egy ugyan ennyiből felkészített Jawa, de ha valami gond van, akkor a Jawat könnyebb "kerítésdróttal" javítani, ha valaki ért hozzá.
Belegondolva 20000km nem is sok egy japónak. 2-3 olajcsere, 1 garnitúra gumi és 1 garnitúra láncszett.
Ha nem egy széthajtott gépet veszünk, akkor ezen felül még le lehet mosni, de más gondja nem lesz.
Jawanál ahogy én használtam 30ezernél többet nem bírt ki egy fúrással és amikor 2000km-et hiba nélkül ment akkor már marhára örültem neki.
Amúgy meg éppen építőtáborosdit játszok saját házamon, de ebben a melegben képtelenség rendesen dolgozni.
Üdv a táborunkban ;)
És különben is, nem munka után. Munka helyett! :)
http://www.facebook.com/pages/JAWA/45997493191
Egy régi hír, nem ismeretlen.Az 50-es évekről van szó, ahogy a cikkből kiderül.Akkor a Jawa kb. 80 országba szállított.
Abban persze igazad van, hogy ha egy Jawat kell felkészíteni az útra, majdnem ott vagy a költségekkel, mint egy frissebb géppel, de mindkét verziónak vannak buktatói és előnyei is ugyanakkor.
üdv.: R
Mennyi szót tudtok fecsérelni a semmire :D Irigylésre méltó az a nemzet, akinek fiai ennyire ráérnek munka után..... Lehet, hogy vissza kéne hozni a régi építőtáborokat....Hamarabb elkészülne a metró is asszem :D ;)
Így van, az, hogy gyenge erre a célra, az nem a váz baja, hanem azé aki rátesz egy hátsó dobozt, és még az oldaldobozokat is oda terheli. (mert máshová nem egyszerű...)
Erre írtam anno, hogy a Jawat minden napi használatra gyártották, nem világ körüli útra, és arra a mai napig tökéletes is. Csak közben letekerték a fejem, hogy merek én ilyen eretnekségeket írni Jawa őszentségéről. :-D
"több embernek elgörbült/letört már tőből"
Ilyen egyszerű dolgokról nem kellene vitázni és szamárságokat mondani.Aki konzolos tartót akar terhelni, győződjön meg róla, mi a terhelési határ, de nem ez az út.Zárt rendszerű tartó kell, amint azt Gyula-bá mondja, ami a furcsa nekem, hogy ez egy alap-alapdolog, rendben, hogy belefutottatok páran ebbe a hibába, de nem ezt kellene továbbadni, hanem a jó megoldást inkább, mert régesrégen van.
Aki konzolos tartón képzeli el a csomagtartó rendszert, inkább kérdezzen meg valakit, aki belülről látja a dolgot, minden tanácsot meg fog kapni.
Nem a bármilyen márkájú motor váza a gyenge, hanem az elképzelés.
Pár példa: Honda 450-esek eltörték (régebben) a segédvázat, mert szintén konzolos tartót készített a gyenge utángyártó cég.GL 1000-es a vázat törte el a nem számított, amatőr módon épített orridom+szélvédőplexi miatt.Ettől még nem a Honda vagy akármi más vázak a gyengék, hanem kínált pótfelszerelés veszélyes és ócska.
Sajnos, olyan vackokat is lehet kapni a piacon, ami sok esetben életveszélyes.Nagyon körültekintően kell válogatni.
üdv.: R
Ez csak példa arra, hogy enduró a legjobb túrázásra. :)
Egy endurós haverom szerint viszont minden motor enduró. Ezt támasztja alá, amikor a képen látható Hondával és felszereléssel+asszonnyal az utas ülésen, rátévedtem egy földútra ami egész jó minőségű volt, majd kicsit emelkedett, aztán kicsit jobban emelkedett, végül annyira emelkedett, hogy nem lehetett megállni, ezért húztam neki, de közben a jókis földútat vízmosások kezdték szabdalni és mindenféle kövek. Húztam a motornak, pörgött a hátsókerék, táncolt alattam a motor, asszony visított és fojtogatott, de megállni nem lehetett vagy elesünk, ami tekintve a keskeny utat és a meredek hegyoldalt, nem volt alternatíva. A végén felértünk a hegy tetőre, de után le is kellet valahogy jutni :D
Keri, azért lássuk be, gonosz dolog volt pont egy r1200gs adventure-t berakni példának, touratech dobozokkal, alsóhangon ötmillás árral... :D
Bár állítólag tényleg _ez_ a világ legjobb túramotorja.
Árpád szerintem a fórum lelkes segítője, de sajnos a legtöbbször sokat fog, viszont csak keveset markol...
Ne bosszankodj Árpád!
Elöször is nem ér annyit az egész, hogy itt bedurcázz. Másrészt az a gond, hogy ha leír neked az ember valamit, akkor nem úgy érted ahogy le van írva, hanem úgy ahogy te gondolod, hogy a másik biztos úgy gondolja.
Az sem baj, ha ez ellentétes a leírtakkal. Ezen pedig felbosszantod magad!
Jó példa erre, hogy leírtam volt Jawam, ismerem, következő hozzászólásod az volt, hogy alkothatok véleményt róla, ha még nem is mentem Jawa-val.
Leírom, hogy én nem mennék se Jawawal, sem MZ-vel Tibetbe,
erre válaszolod, hogy a Jawa jobb túrázni mint az MZ.
Mikor (Egyébként Strom kérésére, hogy írjak konkrétumokat is, ne csak beszóljak) felsorolom, hogy én mivel mennék, te válasznak, azt írod, hogy honnan tudom milyen erős a Jawa (miután már lebeszéltük, hogy volt nekem) utána pedig hosszan ecseteled, hogy a Jawa nem lassul le a felüljárón, a MZ meg igen stb stb. Holott a felsorolásban MZ-ről szó nem volt, sőt azt mondtam nem mennék egyikkel sem.
Mikor azt írom, hogy csak a véleményemet írtam le, ha a srác eldöntötte, hogy Jawa-t vesz, akkor vegyen azt.
Erre hozzászólsz, hogy milyen jó a Jawa, meg mekkora gödörbe mentél vele és miért akarom lebeszélni róla.
Stb stb.
Szóval bármit írhatok az lényegtelen, rám vetíted a gondolataid és magadat idegesíted fölöslegesen!
Mint írtam, ha Jawaval akar menni , akkor azzal fog. Ha Riga Deltával, akkor azzal. Valószínűleg a túra mindennel megoldható.
Mint ahogy sört bármivel lehet nyitni, csak sörnyitóval a legpraktikusabb! :-)
Ebben alkottam véleményt!
A váznyúlványról meg ne beszéljünk, mert annyira nem értem miről beszélsz, hogy el sem hiszed! :-D
Egy a lényeg, több embernek elgörbült/letört már tőből, ezért érdemes megerősíteni valahogy.
Na ennyit mára, este még benézek!
Még szerencse, hogy csak belekezdtél. Ha azt mondod bocs. de nem a tengelyre hanem a hátsó lábtartó rögzítő csavarjára gondoltam azt mondanám, OK bárki tévedhet de így ajánlom gondolkozz el azon ki a buta és ki osztja az észt (vagy a hülyeségeket)?
Jó hogy benéztem. Tipikus buta rosszindulat.
Ugyanis: Írtam hogy felejtős módszer. A rugalmas változtatja a hosszát. Ha nem, akkor azt írtam volna hogy hajlékony.
Ha valaki nem tud szövegérteni, ne szóljon hozzá. Ha valaki nem gondolja át hogy mit fedhet a rugalmas szó, az ne ossza az észt. Rugalmas rúd pont úgy támaszt mint a teleszkóp.Mivel a teleszkóp is az.
Nem mondom hogy gépész a szakmám, de belekezdtem rendesen mielőtt átnyergeltem.
De ez már tényleg az utolső beírásom volt, mert mostmár nem csak únom, hanem bosszús is lettem.
Kedves Árpád
Már sok mindent olvastam ebben az "utazzunk Tibetbe" vitában, jókat is szórakoztam de ekkora hülyeséget rég nem hallottam (nehogy az mond, hogy gépész a szakmád)"Magyarán egy rúd ami a keréktengely és hátsó csomitartó aljának vége közé kerül. Mivel a kerék felfüggesztés rugalmas, a rúdnak is rugalmasnak kell lennie." és ezenkívül még a hosszának is változnia kell ugyanis h. tengely egy körív mentén mozog, de ha változik a ossza akkor hogyan támaszt?
Üdv: Gyula-bá
Na szóval, itt van pár helyi kép a DDR csomagtartóról:
Harcra kész állapotban:
http://www.szocimotoros.hu/galeria/m1/m5/m81/m84/2308o.jpg
Becsukva:
http://www.szocimotoros.hu/galeria/m1/m5/m148/m149/6109o.jpg
Felcuccolva: Jobb képet nem találtam hirtelen, az első motor az, bőr oldaltáskákkal, és hengertáskával az ülésen.
http://www.szocimotoros.hu/galeria/m1/m5/m129/m152/6233o.jpg
Egyébként ez egy aránylag olcsó megoldás és aránylag vízálló is. (A bőr kezelésén sok múlik) Azért a kemény doboz klasszisokkal többet ér, pláne az aludoboz.
Ennél több cuccot szerintem nem nagyon szabad vinni. Több hét, vagy három nap, az nálam majdnem ugyanannyi csomag. A legtöbb helyet a sátor-hálózsák-matrac foglalja.
A csomagtartó lehajtható alsó része tényleg felesleges. Elég egy sima keret is, hogy a táska ne essen be a kerékhez. Vagy hozzáfogasd a dobozt. A súly sokat számít, nem szabad túlzásokba esni a csomagtartó készítésben sem! :-)
Nem olyan rossz, az a csomagtartó! A gyári MZ-hez hasonlít. Csak azon nincs rács és az alsó része sokkal rövidebb. Az enyémen is hasonló van, most nem igazán érek rá, de majd keresek egy képet róla.
Ezt az indiai példát nem értem, ott akarsz Jawat venni?
Bár megfogadtam hogy nem írok, de mégis, utoljára.
A motorkerékpár egy bonyolult , két alátámasztásos rugalmas tartó. A váznyulványnál ugyanúgy mint mindenhol máshol a motornál a két alátámasztás a két kerék. Erőkarról pedig igazából forgató nyomatéknál szoktunk beszélni. Amikor egy emelőről vagy erővágóról van szó, az erőkar ott is a forgató nyomatékra vezetendő vissza. Tartónál hajlító, nyíró, csavaró, nyomó(húzó) erőről szoktunk beszélni. Ezek a dolgok csak azért érdekesek mert így határozhatjuk meg hogy hogyan lehet a vázat megerősíteni.Jelen esetben vagy az igénybe vett rész mnegerősítésével, ami az erő iránya miatt egy lapos vassal célszerű, vagy egy plussz tartóelemmel(rúd) ami az alátámasztás és a tartó vége közé kerül. Magyarán egy rúd ami a keréktengely és hátsó csomitartó aljának vége közé kerül. Mivel a kerék felfüggesztés rugalmas, a rúdnak is rugalmasnak kell lennie. De ez nem igazán kényelmes megoldás. A valódi megoldás egy egy vaslap a teló vázhoz rögzítési pontja és csaomagtartó vége közé mindkét oldalra. Persze a vázas végén a lapnak elfordíthatatlannak kell lennie. Vagy heggeszteni kell(nem szerencsés) vagy két csavar kell oda.
De.... Nagyon behatárolt mekkora súlyú csomag kerülhet a hátsó csomagtartóra, mert megemeli a motor elejét. Az oldal csomagtartók kifelé lennének növelhetők, annak pedig az szab határt hogy minél szélesebb, annál kisebb súly különbség esetén válik instabillá a motor. ezért írtam hogy 100 liternél sokkal több csomagot nem fog tudni vinni.
De nézzük az általános részét a vitának. Az egész úgy indult el, hogy a srác ötletére jött a reakció hogy hülyeség nem lehet megcsinálni, de legalábbis ő képtelen lesz rá.Emiatt ami tanács jött az olyan volt, hogy abszolút nem passzolt a lehetőségekhez. Pl vegyen endúrót. Nem érdekes hogy a helyiek szerint nincs rá szükség. Nem érdekes hogy nem tudja kifizetni.Az endúró szükségességét úgy bizonyítottátok hogy jelntősen csökkentettétek a valóságostól a jawa, Enfield használhatóságát és magyar szántóföldnél rosszabb minőségűnek állítottátok be az indiai aszfalt utak minőségét.A jawa és a felújításánák árát eltúloztátok, az endúróét megfeleztétek.Miért? Hogy elmenjen a srác kedve az úttól, vagy ne tudja megcsinálni. Mert akkor nektek lesz igazatok.Én viszont úgy álltam hozzá az egészhez mint ő. Alig van lehetlen feladat az ember számára. Tehát ha csak Jawára tudja összevakarni a pénzt, a jawát kell úgy felkészíteni hogy alkalmas legyen a feladatra. Ha akarjuk, fel is lehet készíteni.Ha más nem akad, megcsinálom én. Nem ez lenne az első jawa mit szétkapok. Aki ismer, tudja utánna nem fog szétesni. Hiszen eddig épp az volt a baj velem itt, hogy túl aggályos vagyok. Tehát ha én késznek nyilvánítom, az valószínüleg kész is lesz. Ha szerez a fiu motorra 200-250 ezret, a motor mint feltétel teljesítve lesz az úthoz.Persze a józan ész határain belül. A pár ezrelékes esélyű anyaghibákért vagy szintén kis esélyű személyes tévedésekért azért nem válalok felelősséget.De pont ez lett volna a fórum értelme. Mivel ez szocimotoros forum azt kellett volna megbeszénünk hogy hogyan készítsük fel a jawát. Mert az igazi szocimotoros tudja, a jawa alkalmas erre.Nem mindenféle endúrót ajánlgatni ami nem fér bele a költségvetésbe és nem tudja majd motorozni. Ha a jawa felkészítésével foglalkoztunk volna, tutira alkalmas gépet hoztunk volna össze, annyian vagyunk itt, akkora tapasztalattal. De ha nem, hát nem. Még így is jó eséllyel sikerülhet a dolog.
De tényleg ez volt az utolsó beírásom egy darabig, mert valóban elment a kedvem az írkálástól.
Ha azt írjátok nincs igazam vagy hülye vagyok, nem tragédia. Nem leszek se soványabb, se kövérebb tőle.
Egy hasonló vitában találtam:
"Régen a Motor Revüben volt egy koncepció összehasonlító teszt, ahol azt vizsgálták, hogy egy átlag motorosnak milyen jellegű motor lenne a legideálisabb.
A végeredmény az lett, hogy egy átlagos motorosnak a túra enduró lenne a legideálisabb. Úgy emlékszem, hogy a körideje is ezzel volt a legjobb a motorosnak.
Volt chopper, túraenduró, naked és sportmotor. A túraenduró azt hiszem ott is egy ilyen Africa Twin volt.
#10 speedimi - 2008. január 6. 09:39
0
Ja,emlékszem a tesztre én is.Nekem volt endúróm is,meg sport,de az endúrón biztonságosabban éreztem magamat.Lehetettt dönteni azt is mint állat...
"
De amúgy feleslegesen beszélünk ezekről elméletben.
Szerezz egy motort, gyere el kisebb túrákra és szépen ki fog alakulni mi a jó és célszerű.
Látod, hiába hiszed magad okosnak, mert motorokon úgy hívjak azt amit szerinted ép eszű ember nem tenne hogy "topcase"
Nekem is volt a Jawan, mert az oldalcsomagtartó nem elég, bár kétségtelen hogy szükséges.
Légyszíves nézd meg hogy 2 hétre mit pakoltam úgy hogy csak 2000km-et mentem, és még az alsógatyát is én mostam európán belül. :)
http://keri.szocimotoros.hu/CB750/index.htm
A Jawan is ugyan ezek a csomagok ugyan ebben az elrendezésben voltak, azzal a különbséggel hogy a Jawa szuper masszív bölcsőváza csavarodott a kanyarban a túlpakolástól.
Itt egy kép a topcase elhelyezkedéséről:
http://keri.szocimotoros.hu/CB750/index.htm
Ja és a linkelt csomagtartó konstrukciója hibás. Sokkal kisebb és nem lehajló rész kell. A rárakott táska alját kell csak megfognia, nem arra pakolsz. Az én oldalcsomagtartómnak még olyanja sincsen, mert csak egy váz amire ráakasztom az oldaldobozt. Ezt így jól bevált megoldás.
Így pedig egy vérbeli túra(endúró) néz ki:
http://cameira.files.wordpress.com/2008/01/bmw.jpg
Persze a dobozok tetejére és a hátsó ülésre nyugodtan pakolhatsz még. Hosszú úton ha viszel alkatrészt is akkor szükséges.
A Japó motorok ára pedig csak új korukban magasabb. Attillának igaza van, hogy egy öreg Transalp vagy hasonló túragéppel jóval kevesebb gondod lenne és mire a Jawat felkészíted árban ugyan ott vagy.
Árpi meg megint hülyeségeket beszél, mert ezekhez az utángyártott alkatrészek is jobb minőségűek mint a Jawahoz a gyári.
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|