:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Pf, ráadásul ez a motor amit Miklósbácsi behivatkozott, stíluskavalkád, 638 kipufogó, ez a korai hátsó lámpa ezzel a festéssel nem létezett... Ezek mondjuk szőrszálhasogatások, de a lényeg, hogy 6voltos, tucatmotor, és azt sose tudod szétszedés nélkül, hogy milyen minőségű volt a felújítás, szóval teljes lutri.
Csak jelzem, hogy a szocilapok címszó alatt mz-b.de címen csak elektronika van az MZ és JAWA alktarészek az mz-b.com webcímen elérhetőek.
Dávid szerint gyártanak, de nagyon keveset. Egy-két megrendelésük van évente az üzbegisztáni rendőrségtől, meg hasonló közel-távol-keleti helyekről... Az EU-ban meg ugyebár nem is lehet forgalomba helyezni őket.
Itt http://www.ujpestimotorcenter.hu/jawa.htm érdeklődj!
:D ebben lehet igazad van :D
Az jutott eszembe, hogy gyártanak e még 350-es jawat?
Mert ha igen, az új sem lehet sokkal drágább...
:) Jawaert en olyan 150 korul adnek, ha gyonyoru allapotban van. Itt is volt nagyon szep, 1600 zl-ert ment el, van egy masik remek 634-es, bor oldaltatyokkal az 2100 zl. Egy oldalas pl 4000zl... ami kicsit sok, de 420.000 huf-ert mar kapsz egy XV700-at is... Oldalasok mennyiert futnak otthon? Itt egy oldalkocsi olyan 70.000, sima Jawa 350 100.000 egyutt a ketto, osszerakva 300.000. :D van benne biznisz, csak kellene egy garazs...
Két éve adtam oda az ugyanilyen tipusú Jawámat 140.000-ért, és az tényleg garantáltan 9000 km-es volt,és semmi lényeges nem volt benne cserélve.Árulhattam volna én is 420-ért de még mindig az enyém lenne:)
És csak nagyon halkan jelzem meg, hogy bármennyire is megkimélt motor volt, "csak" Jawa maradt, nem mz..
(na ezért kapni fogok:))
Ismerős helyzet. Nekem is az MZ felújítása az évek alatt közel 200 ezerbe került,de lehet felette volt. De ez csak durva sacc. Én is tudom mennyiért merném meghirdetni, de nem teszem, mert a TS a saját szórakoztatásomra készült örök időkre, szóval sose fogom eladni annyira szeretem. :) Nekem többet ér mint amennyiért el tudnám adni. Ez egy lelki kapcsolat. És nem másért, hanem a gép iránt érzett szeretetből öltem bele ennyit. És tudni illik egy jó motor soha nincs kész, ezért merem megkérdezni, hogy esetleg nincs valakinek egy 250-es ts-hez (4 seb.) kuplungagya? Esetleg komplett kuplungja?
üdv
Persze... ezért linkeltem be, mert én is megmosolyogtam. Gondolom, a gyári állapotot arra érti, hogy alkatrészt nem nagyon kellett cserélni benne. Mellesleg a 250ezret is sokallom, amit adnál érte. Szerintem 150 a teteje, amiért el lehetne adni, de még annyiért is nehéz lesz. Egy oldalasért adnék 150-200 között, ha a bőrfotel mellé jár az autórádió :)
Nézd, én elhiszem hogy ennyit költött rá, meg dolgozott is vele, de ennyit akkor sem ér. Azt a pénzt amit beleölt soha nem fogja visszakapni az ember, vagy legalább is tényleg nagyon muzeális motornak kell ahhoz lennie, de ha jól tudom azokra is többet szoktak költeni mint az értéke.
Pl. MZ-ről tudok aki 300ezernél többet költött rá. Tényleg jó meg minden, de a tulajdonos is tudja, hogy ennyiért nem fogja eladni, de ezt ő is tudja, mert magának csinálta.
Nagyon szép, de személy szerint kicsit haragszom arra, hogy valaki azt írja, hogy gyári állapotú, amikor már fel volt újítva. Nekem már nem gyári állapotú a motor, ha már fel kellett újítani a blokkját és újra volt fényezve. Sokkal inkább felújított, vagy restaurált. De ez csak nézőpont kérdése. Függetlenül ettől szép moci, bár kicsit sok sztem érte ez a pénz. Ezért már nem szocimotort vennék. Mivel nekem is van több motorom otthon, többek közt 2 MZ TS 250 és egy Simson (és nem csak dísznak) nem lenézés képpen mondom elhihetitek. De ennyi pénz sztem abszurd egy ilyen motorért, akármien gyönyörű és szépen megy. Nemrég ment egy kisebb beszélgetés egy 125-ös ETZ-ről, ami állítólag full gyári volt, blokkja sem volt bontva. Azért vmi félmillát kértek. Nevetséges, de csak szerintem. Én anno a teljesen gyári állapotú (és az tényleg az volt) 125-ös ETZ-met 150.000 ért tudtam eladni 11.000 km-rel, még gyári szőrös gumikkal és új akksival. Ez volt a max, amit az sztem anno megért és ember nem lett volna, aki többet adott volna érte. Elég hamar el is kelt, hozzátszem, de sztem jobb az ésszerű keretek között mozogni. Én pl ezért a Jawaért nem adnék 250.000 ft tól többet. Sztem nem ér többet. De véleményeket várok, és mégeccer hozzáteszem ez csak a személyes látásmódom, semmi támadás nincsen benne. Kíváncsi lennék ti hogy lőnétek be a reális piaci árát (és a max összeg érdekelne). Mert sztem ez nem reális. :)
Azert ez kicsit tenyleg tul van arazva. :D
Hasonloan szep allpotban levo 634 De Lux-ert nem adtam 1600 zlotyit mult honapban. Az mennyi is? 120e korul...
:D
http://www.hasznaltauto.hu/motor/jawa/jawa_350_634-4095544
Csak 420e. Szerintetek mikor lel új gazdára?
Már akartam is kérdezni tőled, hogy melyik a jobb motor az MZ, vagy a Jawa? :-D
Lebuktam :)))
Hát izé, az MZ túl megbízható :)
De ha megnyugtat, egy 250-es MZ TS-t is be akarok szerezni. Meg azért vald be, hogy a 250-es Jawa rohadt jól néz ki.
Én most egy hófehér-króm kombós 638-ast szeretnék összerakni, enyhén caféracer stílusban. Gondolatban már nagyon fain :) P20-asra is fáj a fogam, de baromi drágák, meg kissé óvakodok is tőle, mert nem nagyon ismerem. Habár a múzeumos srác mondta, hogy nyugodtan keressem meg őt, szóval van valami támpont. A 638-asra sok ötletem lenne, az biztos... :)
Nekem is szep emlekeim vannak az oreg jawamrol. egy 634 -est alakitottam at, most inkabb ugy nez ki, mint egy 1960-as motor. Elmentem vele angliaba (ott dolgoztam) aztan ott neztek rendesen, hogy mi az... meg az odauton is integettek, neztek. :D A most vett 638-amat is at akarom faragni ugyan olyanra. ;)
sorszám: 7074 (124269)
( előzmény: Sparrow Kapitány, 2010-09-15 09:35:38)
Néha az utcán, hozzám is odajönnek idősebb/öreg szivarok.
Nézegetik a mocit és ilyeneket mondanak: "Nekem is ilyen volt. Csak még nem volt tárcsafékes." "Ilyennel versenyeztem!" :-)
Néha úgy belejönnek a storyzásba, hogy alig lehet tőlük elindulni. :-)
De ettől függetlenül jó dolog! :-)
Más:
Valaki tudna abban segíteni, hogy miképpen lehet az oldalon saját fotóalbumot létrehozni?
A vicces, hogy én anyagi lehetőségeim miatt vettem mindig halál olcsó motorokat, jól lepukkant állapotban, de mindig olyan sokáig életben tartom őket, hogy a "szociális motor" kategóriából menő oldtimer-é nemesedik.
Nekem a céges biztonsági őr nosztalgiázik mindig amikor megyek motorral melózni.
Meg a vizsgasoron szokott összeszaladni a brigád. Persze ilyenkor már az sem zavarja őket hogy a fékerő mérő durva hullámzást mutat, akkor is átlökdösik :)
Másik Ausztriában volt ilyen élmény. Már a határon odarohant az összes osztrák határőr. Azt hittem le akarnak teperni, de csak az öreg szakadt Jawamat csodálták meg, hogy mennyire fel van pakolva és azt kérdezgették hogy tényleg egy Alpok körutat fogok ezzel menni? :)))
Meg az Eisenertz-nél a parkolóban beálltam egy motoros társaság mellé. Goldwing, VFR, Chopperek... sok csilivili motor, erre hol verődött a tömeg, az én Jawám körül. Na azért ez is hízelgett nekem.
Leopold see-nél meg összefutottam egy oldalkocsis Jawaval. Egy Osztrák férfié volt aki teljesen elolvadt a gyönyörűségtől, hogy találkozott egy Jawassal :)
Éppen ezért gondolkodtam el, hogy venni fogok egy Jawat :) ...ha kész lesz a házam :(
Ez nem feltétlenül volt negatív beszólás. Bár ki tudja. Nekem is be szoktak szólni: Uram, had gratuláljak a motorkerékpárjához! :) Azt is megfigyeltem, ha leszedem az oldaltáskát, akkor jobban megismerik. Lehet, hogy túlságosan takar. Volt olyan is, hogy sorompónál dekkolva jöttek előre fotózni. Nekem csak ilyen élményeim vannak :)
sorszám: 7070 (124262)
( előzmény: Sparrow Kapitány, 2010-09-14 20:21:51)
Üdv. Mindenkinek!
Csak azért gondolkodtam el a dolgon,mert megnézném, hogy sok nagymenő, aki jó úton büszkén száguldozik, az mit csinálna jégen, hóban, sárban.
Volt beszólás is, de más jellegű:
Állok a géppel(kissé átalakított JAWA 350) egy lámpánál, a zöldre várva. Ekkor mellém gurult valaki egy elég modern sportmocival és átszól, hogy: "Mi van? Betörtél a Közlekedési Múzeumba?"
Erre én: "Ilyen mocid van és csak a lámpánál bírsz utolérni?"
Először azt hittem, hogy a terepmotorost akarod a gyorsaságihoz hasonlítani... Ez hogy jutott eszedbe? :) Egyébként 150-nel hasítva a kézbesítő nem sokáig maradna nyeregben, nulla rutinnal.
sorszám: 7068 (124259)
( előzmény: Sparrow Kapitány, 2010-09-13 21:15:53)
Azt nem tudom mit csinálnának egy postásmotorral, de azt tudom hogy milyen arcot vágnak amikor egy sima MZ-vel 2 körön 1 kört verek rá a modern gépére mert azt hitte a technikán múlik minden...hát az érzés megfizethetettlen :))))
Beszolt neked valamelyik, hogy így eszedbe jutott?
sorszám: 7067 (124255)
( előzmény: Sparrow Kapitány, 2010-09-14 10:36:48)
Cső Attila!
Csak azért írtam fel az előbbi kérdést, mert sokan annyira menőnek hiszik magukat a modern gépeikkel. De kíváncsi lennék, hogy mit csinálnának olyan körülmények között, amilyenekkel én anno postásként találkoztam. :-D
Ez meg milyen kérdés? Eszem megáll...
Eszembe jutott egy a kérdéshez méltó válasz:
Szerintem a legjobb motoros az, aki normál útviszonyok között 150-körül, vagy gyorsabban hasít és jégen, hóban, bokáig érő sárban, az előbbiekkel borított emelkedőkön és lejtőkön, valamint, egyéb-nem létező útviszonyok között próbálja a küldeményeket kézbesíteni. :-D
sorszám: 7065 (124239)
( előzmény: Sparrow Kapitány, 2010-09-13 21:15:53)
Szerintetek ki a jobb motoros? Aki (viszonylag) normál útviszonyok között 150-körül, vagy gyorsabban hasít; vagy az, aki jégen, hóban, bokáig érő sárban, az előbbiekkel borított emelkedőkön és lejtőkön, valamint, egyéb-nem létező útviszonyok között próbálja a küldeményeket kézbesíteni?
Kedves hygy! Esetleg lehetne-e, hogy a régi felhasználónevemhez az új emilcímemre megkapjam a jelszavamat? A régi emilcímem a szolgáltató megszűnésével megszünt. Én meg újabban feledékeny vagyok, ja és a memóriám sem a régi. Régi név Matifu
No, ha még valakit érdekel, beindulóban van az új, személyes blogom. Az alábbi linken megtekinthető, de előre szólok hogy őszintén kimondom benne a véleményem.
http://egykalandornaploi.blog.hu/
A Zanglai úttal kapcsolatos blog még mindig félkész, lesz majd pár post Zangláról, az egész terv hátteréről és hasonlókról. Találtam is pár érdekes cikket és beszámolót a vidékről. Hamarosan aztán hazajön a magyar csapat és fel tudom nekik vázolni a terveimet. Többen nem egyszer jártak már ott így remélem hasznos infókkal szolgálhatnak majd.
Az adó részbe szerintem sok magyar politikus beleköthetne ha akarna... ;)
Hitvita ide vagy oda...Veszekedni értelmetlen dolgokon, minek gyerekek? Főleg itt... Úgyis csak két dolog biztos ebben az életben: a halál meg az adó! Nah ebbe kössön bele valaki :D
Kedvenc filmem :)
De én csak simán cserélgettem az órákat :)
Attól én nem félek. Mivel a kormányzati szoftver beszerzés ugyan úgy korrupt mint minden más, soha nem lesz egy rendes, egységes adatbázisuk :D
Volt olyan időszak amikor a jogosítványban nem jelölték hogy "A" korlátos, vagy korlátlan. Na haver elvesztette a jogsit és korlátos helyett korlátlant kapott. Nem tiltakozott :D
Na, majd egyszer valaki összegyűjti az adatokat és végünk lesz, mit a botnak! :-D
Fluxuskondenzátor is van azon a motoron? :P (Vissza a jövőbe után szabadon)
Nekem is felírják, soha nem zavarta őket hogy néha kevesebb mint előzőleg :)
Tőlem műszakin mindig megkérdezik mennyi km van benne. Mindig szorgosan fel is írják ugyanazt az állást, mert nincs km óra kihajtásom! :-D
Úgyhogy elvileg érdekli őket!
Most megy műszakira a gép, és idén rendes voltam, feláldoztam a teljesítményt a láncvédő javára, így most mérni fog az óra. (Míg el nem romlik benne valami.) :-)
Jogilag a kutyát nem érdekli a km óra. Inkább csak eladáskor tisztességtelen ha nem a tényleges távot mutatja, és még le is tagadják.
Nekem is 35ezret-öt mutat az órám, de sokáig nem működött, szóval eladáskor véletlenül sem mondom azt, hogy ennyi a tényleges táv.
Mondjuk nem is akarom eladni. Elég sokat kellet várnom hogy 20 éves motorból 30 éves legyen :D
A kilométeróra állása lényeges a papírok (forgalmi stb.) szempontjából? Csak mert gondoltam rá hogy ha lesz egy működő gépem, feljegyzem valahova az állást, majd kinullázom az órát, mert jópofa lenne ha tisztán azt mutatná amit már én mentem vele. Gondolom jogilag megoldható, mert ha új gyári órát vennék, akkor az is nulláról indulna.
Őt is szívesen látom majd az új blogomon. ;)
:)))
Te nekem van egy CB750-esem aminek az órájában garantáltan 35ezer van...a motorban nem tudom mennyi, de kompresszió tuti nincs benne :D
Nekem erre adtak egy választ, hogy miért van így.....Mert én voltam olyan kedves és rákérdeztem egy másik vevő orra előtt az eladónál... :)
"Azért, mert a japánok ennyit használják a motorjaikat és utána eladják"
És ott álltunk egy akkor 28 éves CB750-es Honda előtt, amiben 23E km volt állítólag... :D
Mikor nem álltam meg és kiszámoltam neki gyorsan, hogy az éves futásteljesítményben mennyit is takar, akkor nem szólt sokat....De még azért rákérdeztem ,hogy előfordulhat-e, hogy valaki visszatekerte az óráját.....?
"Mit képzel maga, mi tisztességes kereskedők vagyunk!"
De utána gyorsan távoztam :DD
Na az meg a másik, mindegy milyen öreg, sok km egyikben sincs. Hát persze...
Főleg, hogy az ÖSSZES motorjukban véletlenül 23-27 Ezer km volt/van :D
Az R80 RT burkoltan tényleg nem szép. Szerintem olyan mintha egy ruhásszekrényt vinnél az elején.
Csupaszon viszont elég kívánatos darab! :-)
Kár, hogy olyan öregek, nagyon ki kell fogni, hogy jó darab legyen.
Ezekben a "motorfelújítós" cégekben én sem bízom, szerintem nagy szemfényvesztés.
Legjobb példa a Red Baron a felújított motorjaival. Ők még garit is adnak hozzá, ennek ellenére a franc se venne 5 motorból összetákolt és kiglancolt vasat arany áron. Ha jól is dolgoznának (Amit nem hiszek, mert az érdekük a minél nagyobb profit, nem a jó motor.), akkor is, rakhatják azt össze bárhogy, szarból nem lehet várat építeni.
Itt újabban minden fórumon eszik egymást az emberek! Ha valaki, akkor én szeretem a hülyeségekkel teletűzdelt, értelmetlen, na meg parttalan vitát, de ne személyeskedjetek már.
Ha valakivel nem értünk egyet, az jó, mert annak van értelme, ha valakit nem értünk az is jó, mert legalább nem vagyunk egyformák.
Lehet egymást utálni is, de azt meg minek?
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|