:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Gratulálok! És milyen motorral jött a világra? :)
No, akkor gratula!
Teknőc
Gratulálok, így kell ezt!
Jó egészséget mindkettőjüknek!
Na jó, a papának is!
Üdv.: R
Újabb motorossal bővült a csapat, ma 14 órakor megszületett a kislányom!!!!!!
Velem sosem történik semmi. Én nem csuktam össze a TDM-et, hanem eladtam. Most van az MZ, az oldalkocsis MZ meg egy GS1200-es Suzuki.
Nálam se gyerek, se Pannónia! :-)
Nem is tudtam, hogy eladtad a Trophy-t!
Szégyelld magad!
A TDM-el mi történt? A balesetről is lemaradtam, valaki megsérült, vagy csak a TDM csukódott össze?
Hát én is így voltam az etz-vel, hogy az szabad préda, modernizálok:)Aztán időröl időre rá kell jönnöm, hogy a modernizálások nagyrésze csalódás, mert mondjuk mire kiforr a dolog, rengeteg pénzt, és energiát emészt fel.Pl.ledes lámpát akartam, meglett, aztán mégis maradt a hátsó izzós,és az is tökéletes.(mondjuk ezen a ledes dolgon futni kellett pár kört Kerivel, ezúton is mégegyszer köszi).
Lényeg, hogy azok a fehérköpenyes fehér mérnökök, nagyon agyasok voltak amikor terveztek, 50 év elteltével is megállják helyüket, ezek a motorok.
Egy példa:
A trophy középsztenderen annyira középen áll, hogy egy újjal áthelyezhető a motor súlypontja.(billegtetni).
Amúgy az ETS elkelt így megmarad a trophy is,most már elárulhatom, hogy én voltam az egyik elmebeteg aki 300-ért árulta,és délután egy fickó alku nélkül tette le a pénzt.De mivel Ets nincs, így eladás sem jött össze.
Troster07!
Keri számból vette ki a szót.
Osztom a véleményét.
De nem a más munkáját néztem le, hanem a jelenlegi piaci állást foglaltam össze.
Egy jó, üzembiztos motortért gyakran mélyebbre kell nyúlni, mint max 40 ezer.
Aki meg roncsot vesz, vegye a fáradságot, hozza rendbe.
Manapság igen nehéz jó pénzért eladni bármit is, főleg egy jó mz-ét, értékének megfelelően.
Ezért mondtam, hogy nem biztos, hogy értékének megfelelően tudod eladni.
A másik: a bemutatkozásban olvastam, neked mit is jelent a trophy,
biztos, hogy jó neked azt eladni..?
De te tudod, s te érzed…..;)
Ha meg megadnak annyit érte, amennyit kérsz, akkor ne is gondolkozz.
Tied a pálya! :)))!
A 300-200 ezret azonban már túlzásnak érzem.
Sőt olvastam már 450-500 ezerért is hirdetést, igaz, oldalkocsisat.
Ez már igazán túlzás!
De egy jó állapotú kis ts, ami szép is, eredeti is, az megéri akár a 100-110 ezret is.
De annak tényleg olyan állapotúnak kell lennie.
Ebben benne van a munkadíj is reálisan, szerintem.
A 70-80 egy közepes állapotú kis ts-nek megfelelő ár.
Hiszen ebben még sok olyan is van, amit kell rajta csinálni.
Mostanság egy ismerősöm adott el sok kis ts-t, átlag 60-ért.
Pedig elég jó kis gépek voltak.
Ennyit a nagyon megfizető piacról.
Nálam a kis mz a 13 év alatt fogyasztást nem számolva 220 ezerben van mindenestül.
Ebben tényleg benne van minden, a benzinen kívül.
Pedig, már látszik rajta az idő vasfoga, hiszen 27 éves,
s sokszor napi használatban volt, (kivéve az utóbbi néhány hónap).
Sőt, manapság engem is izgat a modernizálás,
gondolok az elektronikus gyújtástól- a ledek használatáig mindenre-
De ezek még gyakorlatba vételétől messze állok.
Teknőc
Látod, ez a baj ezzel. Olyan alkatrészeket nem lehet az árba beszámolni, amiktől a vevő elvárja, hogy jók legyenek. A gumi is ilyen, meg a fényezés is... Az utángyártott alkatrészekből összerakott motort komolyan gondoltad? Az egy dolog, hogy az ajtókilincsből öntött alkatrészeknek horror ára van, de hogy a felét sem érik, az is biztos... A vevőt sem érdekli, hogy te most cseréltél az ülésen huzatot és hasonlók, mert alap, hogy jó legyen. Ezen kár lovagolni. Ha én összeszámolnám, hogy mennyit költöttem a 638-asomra, szerintem mindketten sírva fakadnánk :)) A Pannónia meg megint más kategória. Presztízse van idehaza és 50 év körüli modellekről beszélünk, amik kikoptak.
Van olyan ismerős aki üzletszerűen Pannóniákat restaurál, és haszonnal adja el,ami azt jelenti, hogy T5-ért megadnak 500-at,TLB-ért van, hogy 900-at is!
Na ezen én is nagyokat néztem.
Mindenesetre volt egy katonai Etz a használtaautón azt 1 hét alatt eladták ami 400-ra volt hirdetve, 322km-el.
Mondjuk ha azt nézzük, hogy csupa utángyártott alkatrészekből összerakott rendkívül szép etz közel 200, akkor egy ilyen megér 300-at, ha nem is 400-at.
Ez a kapitalizmus.
Minden annyiba kerül, amennyiért megveszik, nem annyiba amennyibe neked került.
2-300ért nem veszik meg, mert azért sokkal használhatóbb motorokat lehet kapni, ezért akármilyen tip-top, nincs rá kereslet. Az a pár fanatikus, aki adna érte ennyit, nem nagy piac.
Ha már csak pár darab lesz, és több a fanatikus mint az adott motor, na akkor még többet is megadnak ugyan azért.
Kis TS-ek is régen nagyon sok volt, igazi tucatmotor, szó szerint ismerek olyat aki kirakta 2 TS-ét is lomtalanításkor, mert 10ezerért nem tudta eladni, és ahova költözött, oda nem tudta magával vinni (persze nekem nem szólt :(( ).
Én 5ezerért vettem egy működőt, amit saját lábán hoztam el donornak. Most már megfogyatkoztak, és megy is fel az áruk rendesen.
Régen mindenki fikázta a TS-emet, hogy milyen ronda kis gép, most meg utána fordulnak, hogy milyen szép kis oldtimer.
Annak idején 25ért vettem és csak kipufogót kellet cserélni. Direkt azért vettem mert olcsó, megbízható tucatmotor kellet, nem azért mert annyira tetszett. Most meg lelkiismeret furdalásom van, hogy egy oldtimert napi használatban nyúzok :D
Komolyan mondom nem értem a motor árakról való gondolkodásotokról.
Tudjátok mi mennyibe kerül, fel is soroljátok, és ennek ellenére nem ér egy motor 200-300-at?
Szerencse, hogy van aki megbecsüli és átlátja más munkáját, és meg ad egy nagyobb összeget egy olyan motorért ami még ettől is többe volt.
Trophynál nem tudom, de:
Azt elhiszem, van ilyen is, aki ennyiért árul. De van más is.
Volt, aki 20 ezerért akart venni igen jó állapotú kis tst.
Persze, az ilyen emberek miatt van rossz híre a szocimotornak.
Aki annyiért vesz, az ne is várjon mást, csak roncsot.
De ezt pont nem érti meg, utána jön mindenféle magyarázat, amire senki nem kiváncsi.
Általában az emberek 20, esetleg 40 ropin belül gondolkodnak, ha kis ts-ről van szó.
Valljuk be, azért ennél tényleg többe kerül, ha megfelelő állapotban van.
PL: új, minőségi gumi,(2db 20-24 ropi) új akksi,(5) motorikusan (30) is jó állapotban van, érvényes műszaki,(10) biztosítás (1-2 ropi) is rendben, törzskönyv, stb. ennek ára 70-80 ezer.
Ennyit persze nem akarnak adni egy jó állapotú kis mz-ért, akkor meg kár is eladni.
Aki meg 300-ra tarja, annak tényleg elszállt az a valami.;)
Ez pedig a másik oldal, aki isten tudj pénzre, vagy nem tudom, mire hajt.
Hidd el, minden motor igényli a karbantartást, alkatrészeket,
még az Indian is igényli.
Ha ezt megkapja, akkor hűen s jól szolgál minden motor.
Indian?-Itt jön az, hogy ki, mit istenít, mit tart etalonnak.
Az hogy kinek, mit jelent a motor, milyen emlék fűzi hozzá,
saját szuvenír joga, az pénzre sosem,- senki nem váltja be.:))!
Esetleg, ha azonos emlék miatt akarja megvenni.
Erre is volt már példa, még Indian motornál is.
De a jó emlékeket érdemes meghagyni, mert a múltunk is
hozzájárul az ember értékeihez, jövőképéhez.
A múltat, emlékeket nem szabad megtagadni, se eltörölni mert nem lesz érték,
amihez tartaná magát az ember.
Bízok benne, hogy ezzel nem bántok meg senkit, ez csak saját véleményem.
Teknőc
Miért, mennyit ér? :-)) Tele vannak a hirdetések 200-300ezres motorokkal... Aztán csodálkoznak, hogy a kutyának sem kell. Azért ezek nem Indianok... sem nevükben, sem pedig minőségükben. Ezzel nem leszólni akartam, de egy-két ember azért rendesen el van tévedve. Az a tény, hogy az asszonyt 30 éve ezen szedte fel, az nem emeli a motor értékét, szép emlékek ide, vagy oda :D
100%-ig igazad van!Nagyon szeretném megtartani, lehet meg is marad, viszont ha megadják az árat akkor szert teszek egy ETs-re, ami egy nagy álom.A trophy mellett most nem tudnám megvenni, meg még egy etz is van, és ezen kívűl még egy pár kisebb nagyobb,de azok csak sufnisok.
Szóval vagy Ets, vagy trophy, minden azon múlik, hogy kell-e a trophy valakinek, különben nincs Ets.
Ha szabad tanácsolnom:
-Ne Add el!
-Nem éri meg!
1. Nem adnak érte annyit, amennyit ér.
2. Neked sokkal többet ér, sok emlék, azaz eszmei értéke miatt sem szabad!
Azaz: ne tedd! Utána bánnád meg rendesen.
De ez csak az én véleményem....
Teknőc
Hát sajnos eddig ez a megoldás a legjobb, bár az lesz a vége hogy, kifúratom egy hozzáértő emberrel aztán lehet új menetet is kellesz bele vágnia ..
Én lehet eladom a trophyt.:(( Bár nagyon nem szeretném.
Nekem nem jött meg az eszem a korral. Én állandó gyerek vagyok. Először infantilis voltam, most meg már szenilis. :D
De én is egyre jobban vonzódom a régi dolgokhoz. Nem csak autóban, motorban. Csak nők esetében nem igaz a dolog. :D
A 634 szerintem hálás darab. Esetleg kell vele egy picit pepecselni az elején, de utána használható is, szép is.(szerintem)
Pár hete láttam egy tökéletes festésű, krómozású 634-et, polírozott blokkal. Még a hengerfejek is polírozva voltak. Sokkal jobban mutatott mint egy mai vacak.
Én tavasszal fényezem a tankot. Krómozásra nincs pénz egyenlőre. Átmenetileg marad a rozsda foltok ki polírozása, majd hőálló lakk. Nem az igazi, de azért nem annyira csúnya. A blokkot lehet hogy én is polírozom, az csak idő és munka. Időm meg mint a tenger.
Pannóniát is szeretnék egyet-kettőt, de nincs hova tennem őket. :( Persze pénz se nagyon. :(
Gútentág!
mióta összecsuktuk a TDM-et azóta csak a pannóniáim vannak. már a kisfiamnak is megvan a motorja, bár neki még 15 évet várnia kell a jogositványra...(anyát másképp nem lehetett meggyőzni, hogy kell még egy pannónia a portára :-)) most kaptam egy 634-es jawat s azzal foglalatoskodom. a korral jön meg az ember esze. piszkosul sajnálom, hogy eladtam a trophy-mat. visszasirom. Attila veled miújság?
Majd megpróbálom,most épp költöző félben vagyunk,idő hiányba szenvedek.
Segítek azért ha kell, nem vagytok magatokra utalva :)
Én köszönöm a segítséget. Ha kicsit gyakrabban jelennek meg cikkek, az felpörgeti a közösséget :)
Na akkor majd a kezdeti bénázásunkkal kisegítjük egymást emilbe!Végigfutottam nem egy nagy ördöngősség, de tényleg időigényes:)
De vannak már ötleteim:)
Üdv újra itt! M van veled és a motorjaiddal?
Egyébként engem még ilyen nyíltan senki nem mert le gyökerezni, pedig nem vagyok egy agresszív típus... :-)
Halihó!
Ha Keri nagy leveléről van szó, azt én is megkaptam, egyelőre csak átolvastam, de igyekszem komolyan megtanulni, hogy hasznomat vegyetek.
Teknőc
Köszi Keri megkaptam a levelet, hétvégén lesz egy kis időm elmélyülök a dologban,aztán neki látunk...:)
Csavarokat úgynevezett ütve csavarhúzóval lehet. Ennek a végére ha ráütsz, elfordul a hegye. Nagyon hatékony berohadt rossz csavarok kiszedésére.
A blokkfelet, pedig spec. szerszámmal tudod szétsajtolni.
Biztos hogy neked kell ezt a műveletet csinálni? Jawa blokkot különösen könnyű tönkretenni szakszerűtlen beavatkozással.
Hello mindenkinek, lenne egy olyan gondom hogy a 350-es jawamnak nem tudom leszedni a bal oldali részét ahol a sebességváltó és a fogaskerekek helyezkednek el. Valószinű 91-től tehát mióta le lett gyártva nem volt leszedve, valaki nem tudná hogy hogyan lehetne kiszedni a csavarokat ? Mert így csak szétszakítom őket..
Sziaszok!
Keresünk a gyereknek jó állapotú 350-es Jawa-t vagy 250-es Mz-t.
Ha valakinek van, vagy tud ilyen eladó gépet legyen szíves jelezze!
Csak barkácsolás és átalakítás mentes, lehetőleg újszerű állapotban lévő érdekel.
Köszönettel: Tomi1
szia!
digitális géppel le tudnád fotózni a papir képet? a minőség nem most nem mérvadó. köszönöm!
(és biz időröl időre vissza kell térni a gyökerekhez...!)
Mi a szösz visszatértünk?Nekem a velencei 86-s a legrégebbi,még smenával készült papírképek,azt hiszem van rajta marhabőrös motor.
szervusztok!
érdeklődni szeretnék, hogy a kilencvenes évek elején megrendezett motoros találkozós fotói nem volnának-e valakinek véletelül?
akkorában divott a matt fekete fényezés és marhabőr leteritve az ülésre, valamint marha tülök a lábtartóra húzva... a motorosok is piszkos kopott bőr gúnyában jártak...
ilyen jellegű fotója volna valakinek?
köszönöm!
német istván -miskolc-
Ha valakit érdekel kiadó a pesti 6.ker Dessewffy utcai lakásunk.Teljesen berendezett 6 éves,egy szobás, teraszos,teremgarázsba motor betehető. Akár évekre is kiadjuk .Minden közmű egyedi mérős,nagyon alacsony a rezsi.70 337 87 67
Alföldiek! Old motorosok!
Veterán börzék!
2011. Szeptember 17. (Szombat)
Szegedi Veterán Börze, Szeged, Budapesti út 3.
(Cora parkoló)
2011. Október 02.(Vasárnap)
Alföldi Veterán Börze
Szolnok, Felső Szandai-rét
Teknőc
Nem sokat mer
t
lemerült
a telefon,pedig volt látni való bőven a jawa peráktól a bőregeren keresztül az R60-as BMW-ig minden,ja és persze alkatrész is volt dögivel mindenhez.
Csináltál képeket? Kiváncsi lennék rá!
De ha kell akkor elküldöm neked hétfőn és a vasárnapi veterán börzéről is csinálok egy pár képet.Előre is köszi
hygy saját e-mail cimére küldtem.
e-mailben küldted?
Melyik címre?
Vagy FTP?
Hali Keri.A segitségedet szeretném kérni,kb.5 hete küldtem pár képet hygy úrnak hogy ha van rá mód és leheőség akkor rakja már ki a galériába az emberek és motorok-hoz de azóta semmi hir.Köszsönöm előre is csabi
Admin az a HyGy.
Csak nekem is van jogom beleturkálni az oldalba.
Kiteszem a PDF-eket de nem kaptam meg.
Cikk kirakás bajosabb, az egy napi munka/cikk és jelenleg házat építek így ilyeneket nem vállalok, más pedig nincs.
HyGy csinálja nagyritkán.
Ha nem jönnek meg holnap estig, akkor küldök egy FTP címet, oda kéne felrakni.
Keri, ha jol neztem te vagy az Admin, keszitettem 2 pdf-et a 638 szerelesi konyvbol meg az MZ hogyan tovabb konyvbol. A meretuk jelentosen kissebb, mint ami fent van, meg szerintem egyszerubb is kezelni egy pdf-et, mint kepeket, ha olajosan akar az ember megsasolni valamit. :D A Jawa szerelesi konyv az nagyon kompakt lett. Ha gondolod elkuldom neked oket.
(a 638 konyvet mar elkuldtem, meg egy cikket is anno motorriasztorol, de nem jelent meg semmi... :( )
Hasonló a helyzet motornál/kerékpárnál is.
Minket is utálnak az autósok mert nem értik mit miért csinálunk, néha akadályozzuk őket, meg különben is CSAK.
De azt én is észrevettem, hogy kb. 2000 után javult az irányunkba tanusított hozzáállás. Gondolom a motorok/bringák számának növekedésével arányosan.
Köszönöm a bizalmat, a kollegák nevében is!
Egyébként minket is egyre jobban elfogadnak. 15 éve képtelenség volt, hogy idehaza egy személyautós segítsen minket bekanyarodáskor, ez ma már egyre gyakoribb.
Ha kolléga alatt a kamionosokra gondolsz, szerintem velük van a leg kevesebb gond.
Elég sokat motoroztam a 3-as és 4-es úton is, ahol sok a kamion, de mindig nagyon korrektek voltak, legyen akár Magyar, Ukrán, vagy Román kamion.
Szerintem a kamion eleve nem az ideges emberek járműve :)
Igen, igen. Szerintem egyébként pontosan ki lehetne számolni, mennyi ideig kellene sárgának lennie: fékút+kereszteződés hossza és a megengedett sebesség ismeretében. Így aki szabályosan közlekedik az sárgán érne át. A visszaszámláló is nagyon jó dolog, de lehet költségesebb, mint a villogó zöld.
Mivel ez nem kamionos oldal, ezért csak annyit, hogy sajnos nem minden kollega vezet felelősségteljesen, de ennek is sok oka lehet...
Valóban, ahogy Keri is mondja, itthon ebből nem nagyon csinálnak problémát. Viszont néha ráállnak erre a rendőrök, hogy sárgán átcsúszásért 50ezrekre büntetnek. Az esetek többségében egyértelműen el lehet dönteni, hogy ki az, aki felett sárgára váltott a lámpa és ki az, aki nyomott egy padlót. Főként azért, mert valami minimális követési távolságot még a pesti reggeli csúcsban is szokás tartani. Kamionnal... meg hát, igen. Jogos. De azért valljuk be, ha nagyon akarnál, meg tudnál állni, másrészről meg egy 40tonnás monstrummal nem biztos, hogy 70-nel kell menni a körúton. Miskolcon egyébként nagyon jól meg van oldva a lámpák többsége. Van egy visszaszámláló a pirosnál és a zöldnél is, ami kímélő hatással van az idegrendszerre :)
Valóban Bécsen át lehet jutni megállás nélkül, még kamionnal is igaz, ha egyszer meg kell állni akkor az első lámpáig nagyon kell tolni, különben mindegyiknél meg kell állni, de ez csak kamionra igaz.
Erről meg az jut eszembe, hogy itt Újpesten a villamosra van hangolva a zöldhullám.
Ami azt jelenti, hogy az egyik lámpa zöldre vált a következi 2 másodperc múlva pirosra. Kocsival, MZ-vel esélytelen elértni, de a Hondám olyan jól gyorsul, hogy direkt azzal szórakozok, hogy még zöldön átérek :) és még a sebességkorlátozást sem sértem meg közben.
Mellesleg jobb helyeken van olyan hogy zöldhullám, ami normális tempóra van hangolva, tehát egyenes úton normális tempóval nem nagyon kell sárgán átcsúszni.
AZ egy dolog hogy megállok intenzív fékezéssel, de vajon van értelme?
Adok egy kis gázt, talán bevillan picit a piros. Összességében mindenki jobban jár.
Természetesen ebben benne van az is, hogy nem foglalkoznak vele a rendőrök, de amíg nincs ebből gond, szerintem nem is szükséges görcsölni.
Ha szigorítanak akkor természetesen meg fogok állni csikorgó kerékkel a sárgára is, de addig nem pazarlom a gumit, féket, benzint, időt.
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|