hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. március 28. csütörtök 
Gedeon, Johanna

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás

Összesen: 170 oldal
|< 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Atilla
válasz erre | email2017-08-17 20:42:04
Jut eszembe! Jó 10-15 éve egyszer előfordult, hogy satuféket nyomtak előttem, mert én motoroztam, a hülyegyerek autós meg mint kiderült azt hitte versenyzünk.
Arra tisztán emlékszem, mert durva volt! Az egy Subaru volt. Tök jó ütemben ment én meg mentem utána motorral, egyszer csak nyomott egy padló féket a tök üres úton. Satuztam én is, de volt helyem kikerülni, így inkább elmentem, mint megpróbáljak megállni mögötte. Mikor melléértem, hallom, hogy már ordít az autó és persze épphogy kielőztem, rám állt fél méterre.
Nem volt egy acélos Subaru, mert menekülésből húztam egy kövéret és nagyon lemaradt, de addig rendesen féltettem az életem!
A legdurvább, hogy beértünk a városba, utolért és integetett vigyorogva feltartott hüvelykujjal, hogy fasza volt! Hát szerintem nem annyira...
Nem tudom leírva mennyire megy át a szitu, de ez volt a legdurvább idióta, akivel életemben találkoztam az utakon.

Mint írtam, szerencsére mostanában sokkal normálisabban közlekednek az emberek, mint 10-20 évvel ezelőtt.
sorszám: 8394 (146614)

 
 
Atilla
válasz erre | email2017-08-17 20:26:53
Én nagyon sokat megyek, havi 5-6 ekm körül. Nagyrészt autópályán és ráadásul egy nem túl acélos teljesítményű autóval. Ezen a héten is páran rámhúzták a kormányt (mert minek tükörbe nézni sávváltáskor), ez szinte mindennapos. A rossz ütemben közlekedők is mindenaposak. de ez annyira nem zavar, én is tévedtem már életemben.
Engem az önkéntesrendőr típus tud kiakasztani.
Azt a fajtát rühellem.

Pár hónapja villogtak le a külső sávból, pedig tök ártatlan voltam, és még enyhén gyorshajtottam is.
Az végül is visszatekintve vidám volt, de akkor felbaszta az agyamat :-)
Az M0 végén az M1 felé haladtam. Ott van egy olyan sáv, ahol felhajtanak a pályára, majd nem szűnik meg, hanem a sávból lehajtó lesz, ezért elég hosszú.
Ezen a szakaszon haladtam a külső sávban, elég enyhe forgalomban. Mire utolért az önkéntesrendőr (Nem tudom megerősíteni a sztereotípiákat, mert nem tudom milyen autóval volt) és gondolta, hogy most jól megnevel. Ezért ahelyett, hogy bement volna az egyébként tök üres belső sávba, beállt mögém jó közelre villogni.
Konstatáltam, hogy ez hülye, majd pár száz méter után a kijáratnál elfogyott a kanyarodósáv, a hülyéje meg rájött, hogy én valójában a külső sávban megyek nem a középsőben, úgyhogy bement a belsőbe és simán kielőzött. Majd a sávba visszatéréskor látványosan jó közel jött vissza elém, hogy érezzem a törődést és fékeznem kelljen.
Na az ilyen az idióta, bármennyivel is megy!
Ha simán bemegy egy sávot és elment volna mellettem, nyert volna vagy 2km-t. Nem veszélyeztet senkit és ment volna ő is és én is nyugodtan tovább. Függetlenül attól, hogy én tévedtem e, vagy nem, mire jó izmozni?

Szerencsére egyre ritkábban találkozok ilyennel, mintha kezdenének kihalni!
sorszám: 8393 (146613)
(előzmény: Keri, 2017-08-17 19:38:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-08-17 19:51:19
Vagy ha valaki nem bírja a forgalom ritmusát, lehet vissza kéne adni a jogsit, mert alkalmatlan a vezetésre.

Fura, velem miért nincs ilyen eset? 130 már gyorsnak számít, gyakorlatilag folyamatosan a belsőben kell menni, de ha látom hogy jön mögöttem egy gyorsabb kihúzódok, ha nincs senki a külsőben, kihúzódok, ha véletlenül utolér persze hogy közel van, de amikor látják hogy úgy sem tudok lehúzódni akkor soha nem veszélyesen, csak simán utolért.

Mentem én 120-as Skodával, Opel Astrával is, azok nem épp erőbajnokok, de azzal sem voltak ilyen problémáim. Annyi hogy figyelni kell másra, együtműködni a többi közlekedővel és nem háborogni, ha ő gyorsabban akar menni az autópályán mint ahogy mi.
Bunkó furakodó 1000ből 1, szóval ha valaki többel találkozik, szerintem benne van a hiba.
sorszám: 8392 (146612)
(előzmény: Teknőc, 2017-08-17 14:24:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-08-17 19:43:56
Alacsony tempós tötymörgés jobban fáraszt, már csak az eseménytelensége miatt is. A tempó élvezetes, fenn tartja a figyelmet. Nem fáradok el sűrűbben ettől. Azonos idő közönként fog elzsibbadni a seggem, sőt ha nincs tempó, akkor előbb fog zavarni.
sorszám: 8391 (146611)
(előzmény: Teknőc, 2017-08-17 13:11:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-08-17 19:38:51
Mellesleg időt is nyerek :)
Azon felül, nagyrészt csak akkor másznak bele az ember seggébe, ha megtehetné hogy kimegy, de nem húzódik jobbra.
Az a fajta bunkó, aki ha kell ha nem tol, és villog elég ritka.
Manapság a BMW-s száguldozók is legfeljebb messziről villantanak, jelzés értékűen hogy gyorsan jönnek, szeretnének menni, ha bent felejtettem magamat a belső sávban.

Azt sokkal jobban utálom, hogy jövök, és a kinti sávból nem jön ki időben, hanem megvárja amíg odaérek és 90-el behúz elém...aztán hőbörög, hogy a sok bunkó a seggébe ragad, meg villog.
Egyrészt ha időben bejön, jelez, lelassítok és megvárom míg előz.
Másrészt ha már volt olyan béna hogy utolért egy kamiont, és le is fékezett, akkor várja már meg míg elmegyek.
De ugye ez simán mazsola, nem szándékosan hülyék, és nem is zavarna ha nem hőbörögnének aztán ilyen cikkekben :D
sorszám: 8390 (146610)
(előzmény: Atilla, 2017-08-17 11:53:16)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-08-17 14:26:38
Bocsi, valamiért duplikált nálam most minden. Túl sok program fut(ott) nálam.
Nem vírus. :)
Teknőc
sorszám: 8389 (146609)
(előzmény: Teknőc, 2017-08-17 14:24:21)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-08-17 14:24:21
Persze, hogy nem azért..
De ez a feltételezés még mindig jobb, mint a valóság, a tény.
Mert csupán rosszindulat, kicsinyesség, s ki ha én nem...nehogymá.. Szomszéd is ennyivel megy... Meg a forgalom ritmusa.. Meg tudok, más nem..Ne is élj, ha én létezem, nem hogy itt menj előttem..
No, ez a baj. csak kimondtam. Mint ahogy kimondtad, leszarják más életét, biztonságát. Viszont lehet hogy épp az Ő feleségével, édesanyjával, édesapjával -Valaki más- pont ugyanezt teszi, később, vagy hamarább. S mikor már baleset lesz- lett,, akkor meg szidja az illetőt, közben azt hiszi, hogy ő tökéletes... Pedig nem. Be kén látni, s figyelembe venni a többi létező embert, s életét, belátással.
Nos,, itt kezdődik az emberi gondolkodás... Élni, s élni hagyni más létet, tisztelettel bánni. Mert te is lehetsz öreg, ha megéled, lehetsz beteg, segítséget kérő, stb. Embernek válni, s maradni. Nehéz ezt belátni. Inkább be kell magyarázni a gyorshajtást, forgalom ritmusát, s saját ego fényezését, vagy saját eszköz-kocsi teljesítmény bemeszelését. De biztos hogy-csak- ezért?Egy ponton tovább nincs visszaút, se az, hogy sajnálom... egy életünk van, kár elrontani néhány perci gyorshajtásért, kicsinyes önzésért.
Teknőc
Teknőc
sorszám: 8388 (146608)
(előzmény: Atilla, 2017-08-17 13:48:17)

 
 
Atilla
válasz erre | email2017-08-17 13:48:17
Tudom mit fejteget, elolvastam.
Csak ismételni tudom magam, hibás az alapkoncepciója. Nem akarnak hamarabb odaérni azok akik így vezetnek. egyszerűen ők ezt így szeretik! A furakodással, a nulla követési távolsággal és a levillogással.
Ennyi. Leszarják a fogyasztást, az érkezési időt, meg a balesetveszélyt is. Nem fognak elgondolkodni, mert nem azért csinálják ezt, amit a cikk fejteget.
sorszám: 8387 (146607)
(előzmény: Teknőc, 2017-08-17 13:11:17)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-08-17 13:11:17
Nem is arról van szó.
Az egy kifejtés pusztán..
Próbálja megfejteni a villóógós s.gg-effektust, amikor csak azért is..- nem hagyom magam elv mögött mi lehet..?
;) :)

Más fórumról idézve cikkről vélemény:

Minden szava igaz.

Idén nyáron volt szerencsém úgy 3000 km-t autópályázni (6 országban) és az alábbi megállapodásokra jutottam:



1. Magyarországon divat bejönni a másik seggébe. Hiába mentem néha 140-el, akkor is bejöttek a seggembe. Ha előztem 4 vonatozó kamiont, akkor is. Nem tudom, ilyenkor mit gondol? Hogy kimegyek a két kamion közötti 2 méteres részbe?

2. Hosszú távon nem az átlagsebesség számít, hanem az, hogy minél kevesebbszer állj meg. Aki siet az hamarabb elfárad vagy hamarabb kifogy a benzinből, tehát gyakrabban kell pihennie vagy tankolnia, ez eltart 10-20 percig, azalatt mindent elveszít, amit a nagy sebességgel nyert.

Tudom, mert kipróbáltam, hogy a napi 6-800 km-t hogyan tudom gyorsabban teljesíteni. Egyik nap mentem 150-160-al, másik nap 110-130-al és utóbbi sem tartott tovább, de kevesebb benzint kellett vennem és kevesebbszer kellett megállnom. Hosszú távon ezért nem nyersz vele semmit, rövid távon meg a rövid táv miatt.

Olyan viszont volt, hogy egy közelgő esőfelhő elől kitértem és gyorsan mentem 10-20 percig, az belefér. De akkor sem lehet villogni meg letolni másokat...

Konkrétan erről van benne fejtegetés...
Teknőc
sorszám: 8386 (146606)
(előzmény: Atilla, 2017-08-17 11:53:16)

 
 
Atilla
válasz erre | email2017-08-17 11:53:16
De ez így nem igaz. Alapvető tévedése a cikknek, hogy valójában nem azért hajt az ember gyorsan, mert azzal időt nyer!
sorszám: 8385 (146604)
(előzmény: Teknőc, 2017-08-17 08:57:48)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-08-17 08:57:48
Jó cikk..
S igaz is..
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2017/08/16/mennyit_nyersz_vele/
Teknőc
sorszám: 8384 (146603)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-08-09 09:47:08
Nehéz döntés...
http://ontherun.blog.hu/2017/08/08/kell_egy_lo#
Hm. Megadott paraméterek tekintetében...
2017 Ktm duke 390..?
Teknőc
sorszám: 8383 (146589)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-07-26 11:48:27
Szép túra, életre szóló kaland egy 125-tel!
https://hegylakok.hu/2017/04/kismotor-nagy-kaland-1-resz/

https://hegylakok.hu/2017/04/kismotor-nagy-kaland-2-resz/

https://hegylakok.hu/2017/04/kismotor-nagy-kaland-3-resz/

https://hegylakok.hu/2017/04/kismotor-nagy-kaland-4-resz/

https://hegylakok.hu/2017/05/provance-kismotor-motorostura/

https://hegylakok.hu/2017/05/andorra-kismotor-nagy-kaland/

https://hegylakok.hu/2017/05/kismotor-tura-spanyolorszag/

https://hegylakok.hu/2017/05/kismotor-lisszabon/

https://hegylakok.hu/2017/06/gibraltar-kismotor/

https://hegylakok.hu/2017/06/gibraltar-kismotor-2/

https://hegylakok.hu/2017/06/kismotor-ronda-spanyolorszag/

https://hegylakok.hu/2017/06/kismotor-toledo-malaga/

https://hegylakok.hu/2017/07/kismotor-belgium-motorostura/

Teknőc
sorszám: 8382 (146527)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-07-26 10:00:49
https://hegylakok.hu/2017/07/ismet-olajjal-locsoltak-fel-sirokra-vezeto-utat/
:(
Teknőc
sorszám: 8381 (146526)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-07-03 20:27:14
;):)
Helyre jövünk, motorokkal együtt, s megyünk. Viszont a hétvégén ismét megyek, Tokod, Esztergom.... De remélem, Péntek és Szombat reggel lesz valaki ismerős a Dorozsmai kempingben, kinézek, beszélgetni, ha tudok. Utána öltözök csinosba, hajón, rendezvényen, öltöny, nyakkendő...ez jutott, nem motor. Majd, lesz az is. remélem. :)
Csak úgy csöndesen.
Teknőc
sorszám: 8380 (146452)
(előzmény: Árpád, 2017-07-03 16:50:07)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-07-03 16:50:07
Én is szeretek falusi utakon andalogni, de a ritkán járt települések közötti utakat is kedvelem. 80 felett akkor se megyek ha nem szédülök éppen és autóúton haladok. Szeretem látni a tájat. Időm pedig van elég általában, különben el sem indulok.
A jawás túrák elég eseménytelenek szoktak lenni. Mivel kedvelem a jószágot, sűrűn átnézem, és elég strapabíró is. Az a néhány útszéli szerelés azért van mert kevés nálam pechesebb ember létezik. De annyi szerelgetés még kell is, hozzátartozik a hangulathoz. Mint ahogy az eltévedések is. Nem is igazi a túra ha annyi kilométert megyek amennyi a térkép szerint szükséges.
Ideges ember ne motorozzon.
sorszám: 8379 (146451)
(előzmény: Teknőc, 2017-07-03 11:18:07)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-07-03 11:18:07
Mások számára- érthetőbb részletek:
(Bemásolom)

„Egyre jobban kedvelem a lassan, lassu geppel poroszkalast, es nagy orom olvasni a hasonloan elmerottyant (mar bocs) emberekrol, akik komoly tavokat motoroznak le. (Pl a babettas csapat le delre? Vagy az Austral hazaspar, akik vegigmentek Alaszkabol Tierra del Fuegoig 2 CT110-esen...? ) Nemreg dolgom volt Budapesten, ezert elmotoroztam odaig egy CZ175-on. (en ezeket szeretem) Krakkobol. 11 ora alatt. :D Haza is hozott. Aztan elszallt a dinamo. :D
Szerintem is nagyon kellemes 50-70 kozott csettegni kis falusi (mellek-bekoto-al) utakon, ahol csak a falujaro busz meg a szippantoskocsi csortet….”

Bizony, jó móka..
Teknőc
sorszám: 8378 (146450)
(előzmény: Teknőc, 2017-07-03 07:48:09)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-07-03 07:48:09
hzoltaan!
Olvastam a legutóbbi hsz-edet a totalbike-on.... Le a kalappal! Egyre szimpatikusabb krapek vagy, jó volna egyszer összeakadni!
Hasonszőrű elveket vallok én is...
Teknőc
sorszám: 8377 (146449)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-28 15:33:25
Olvasgatok,sziesztázok légkondi alatt.. :)
http://moped.blog.hu/2014/10/23/mire_jo_a_moped
http://tesztmotor.hu/ti_irtatok_mire_jo_a_moped/
Lassan vége H. Béni túrabeszámolójának is:
https://hegylakok.hu/2017/06/kismotor-toledo-malaga/
Ez volt a 13. rész, már csak egy fejezet van hátra…
Teknőc
sorszám: 8376 (146423)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-13 08:48:45
Sok sikert!
https://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/amit_az_ot_vizsgarol_tudni_kell-5450
https://www.sportmotor.hu/magazin/veteran-muzealis-minosites-vizsga
Teknőc
sorszám: 8375 (146383)
(előzmény: Keri, 2017-06-13 08:07:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-13 08:07:50
OT vizsgát csinált valaki innen?
Gondolkodom, hogy a TS-t és a CB-re is megcsinálom. Nem mintha nagyon kéne, de ez egy jó életcél, és ha független bizottságnál tudom elérni, hogy szeretett és nyugdíjba vonult motorjaimat szépnek titulálja, nem csak az én atyai szemem mondja, akkor azért az mégiscsak jó érzés.
sorszám: 8374 (146382)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-09 22:17:40
LaciK.. nos, erre magamtól is rájöttem...
Olvasván, a motor, a hsz stílusa azonos volt.. ;) :)
Teknőc
sorszám: 8373 (146375)
(előzmény: Keri, 2017-06-09 20:48:39)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-09 22:16:15
Így van..
Teknőc
sorszám: 8372 (146374)
(előzmény: Árpád, 2017-06-09 21:44:24)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-09 22:15:03
4 próba...
No írtam egy hsz.-t de ezt elnyelte.. Lényeg, hogy heti 70-80 óra alap helyett sztem a 40 nagyon jó, s emberi bánásmódot kapok nap, mint nap.Emberi bánásmódot,-emberként bánnak velem. Az órabérem változatlan, viszont nem havi 210-240 órát dolgozok ténylegesen, hanem tényleg 8 órás vok. Saját iroda, asztallal, korlátozott nettel...Saját szobában, ágyamban alszok, nincs éjszakázás tehát, stb-stb. fura mindez. De jó. A végén úgy elpuhulok, hogy kell derékalj, vagy rosszabb, csak ágy és faház kényelme kelleni fog... vagy mi... ;) :) A Mellék munka nem jön sztem össze, túl nagy a csönd. Nem baj, hogy nem leszek bömös, nem én vok. Valamint a mások megfelelésének a része is benne van. Tény, ezzel sem fogok megfelelni, senkinek.. Mert női motor, kezdő motor, műmájer propelleres, -Kis görcs- motor.. stb. Magamnak kell hogy jó legyen, s így se, úgy se felelek meg, maradok annak, ahogy nekem jó.. Kis duke jó lesz nekem.. ,Teknőcnek... :) aztán majd kiderül, tényleg mi lesz velem...
Teknőc
sorszám: 8371 (146373)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-06-09 21:44:24
Izlések és pofonok...:)
Nekem a 12 órás volt a halálom. Annál még a 16 órást is jobban bírtam.
Most egy kicsit elterjedt a környéken hogy halálomon vagyok. Így nagyon úgy néz ki hogy nem mernek felvenni ősszel a rendszergazdás helyre. Máshova sem a kerületben.Ezért egy kerülettel odébb bevállalok egy határozott időtartamú napközis állást egy évre. Heti huszonkét óra. Nettó havi 176 ezerért nem olyan rossz bolt. A napi négy-öt órát csak kibírom valahogy. :) Ha ez bejön. Jövőre pedig majd csak lesz valami megint.:) Tizenkét órázni biztos nem fogok. Biztos? ... :)
sorszám: 8370 (146371)
(előzmény: Keri, 2017-06-09 20:48:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-09 20:48:39
Hát nem is tudom. 12 órás munkarend mellet én nagyon élvezem hogy két napig itthon vagyok. 8 órástól be is kattannék most :)

A cikket én is kommenteltem LaciK néven. :)
sorszám: 8369 (146369)
(előzmény: Teknőc, 2017-06-07 08:14:00)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-07 08:14:00
Ez is jó cikk, főleg a hozzászólások, az se kutya.. :)
https://hegylakok.hu/2017/05/motorostura-szervezes/#disqus_thread

Ja, s igen, gyakran vagyok irodában is, gép mellett...Belvárosban... :) De ez csak átmenet, még lehet hogy terepre kerülök... Oda jobban illenék, de azért itt se rossz. :) Igyekszem megtanulni a 8 óra munkaidőt, és a 8 óra alvást. Ja, s fura, hogy van némi szabadidőm is.. Tök jó, de fura ez még nekem.
Teknőc
sorszám: 8368 (146364)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-07 05:31:31
Hm, hogy is fogalmazzam..?
Elvileg, belföldi,rövid távú motoros futár..Vagy minek nevezem. Őszintén, kicsi esély, hogy megkaphassam. Pedig, még megkockáztatnám akár főállásnak is. De ne menjek előre. Még megkapni is (-nagyon-nagyon)kétséges.Vannak jobb pályázók is, öszintén. Mindenesetre új utakat járok, új munkát is keresek.Jelenleg. Szeretnék családot, s csak utána a munka,(néha most is jó volna egy masszív kis motor, főleg városi, és városközi távokra, hát még később,..?) olykor egy minimalista kis motorozás, kikapcsolódásnak, ha kiakarok kapcsolódni, egyedül.(évi 3 alkalom, pár napra) Túl sok miindent vesztettem, hogy lássam, mi is maradt ki az életből, s mi az igazi boldogság... S az a legszebb, hogy azt se tudom, holnap mi lesz, csak álmodozom, és küzdök. S fogalmam sincs, hogy tényleg mi lesz velem..Valóságban. Annyit tudok, hogy most is néha futárkodom, s lehet hogy később is jó volna valami jármű.(gyalog és tömegközlekedés nem olyan jó, mint egy kismotor hatékonysága) Bár egyre inkább autó felé hajtanak, mint a melóhely, mint a feleségem, -család tekintetében. De éltem egyik része vonzódik a kétkerék felé, s látom még lehetőségét, célját, boldogságát vele. De majd kiderül mi lesz még.
Teknőc
sorszám: 8367 (146363)
(előzmény: Keri, 2017-06-06 18:32:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-06 18:32:26
Mi lesz a meló? Ha lehet tudni.
sorszám: 8366 (146361)
(előzmény: Teknőc, 2017-06-06 08:24:48)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-06 12:10:40
jó cikk!
https://www.sportmotor.hu/magazin/gianni-favaron-trofeo-motorline
Teknőc
sorszám: 8365 (146360)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-06 08:24:48
Tény. Pontosan, próba.. Viszont Ktm-nél több esélyem van,(ténylegesen) -hiába ismertem /ismerek pár(csak nagy) properellest. De ha mellékmunka e téren még közbe szólhat, ugyanis ott mindenki hithű (nagy) bajormotoros.. Ha összejön egyáltalán az a meló. Akkor kénytelen, de nem kedvtelen lesz a kis bmw. Kötelező lesz... :) De mindent majd.. Isten engedelmével. Addig pedig a kis duke felé hajlok...
Teknőc
sorszám: 8364 (146356)
(előzmény: Keri, 2017-06-05 19:03:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-05 19:03:30
Köbcenti semmivel nem helyettesíthető, pláne ha még csak nagyobb teljesítményt sem szednek ki belőle, karakterisztikában tuti meglátszik.
De ki kell próbálni, ha odakerülsz és megérzed a különbséget és ez alapján dönts, neked mi tetszik jobban.
sorszám: 8363 (146346)
(előzmény: Teknőc, 2017-06-05 18:07:15)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-05 18:07:15

Oksa, így képek alapján vélemény meghallgatva. Igen klassz kis összegzés, de hirtelen így is.. -Le a kalappal!
Ár: Sajna, már minden itt kezdődik, sőt, jelenleg ők ár/érték arányban a legjobbak.
-A nagyobb, a jobb..?
Hm. A menet teljesítményük, fordulatuk majdnem azonos. Tény, a BMW A2 legalja,(teljesítményben, s talán már motor is..? Vagy ez se…? DDDD) így tény, erősebb, de azonos a fordulatszámon forognak. Nem látom azt, hogy melyik a szét hajtósabb.
Tartalék erő: végig nézve a BMW-nél -kb 10-18%- kal talán több van.
10-20 km/h -val többre képes,(ha pedig –„topspeed”- erőltetik a két gépet Duke 110 fölött, a másik 150 fölött megy szétesőben) de mindkét motor 100 alatt van motorikusan. Tesztekből is ez jön le…
Fenntarthatóság, alkatrész..-Jó kérdés, jövő zenéje…. A fogyi szintén azonos szinten.
Igen.. De úgy nézzük, mindkét motor bonyolult, s a BMW szereti túl komplikálni, ebből soha nem tanulnak… Ebben igazad van.

„Pofás, és presztízs faktorral” -a BMW mellett szól- Meg a „motoros feelleing” is..
(De nem tartom magam motorosnak, s tudom, ezzel se lennék az tehát..?)
(Aztán itt jön az, hogy ha már BMW, egyik szerint jó, a másik szerint műmájer, a 3. szerint jobb, erősebb motor kellett volna venni..s ekkor villan belém az érzés: kinek is kellene, hogy jó legyen..? Hát, aki használja..  az ő igényeinek)
Viszont, a KTM se kutya. Amellett öreg vagyok én, hogy villogjak, s nem is járok olyan helyre, helyekre hogy csilli-villizni akarjak. (S nem is fogok) sőt, ezek az un. „nagymotoros -cm3 és le és márka elvárások, -nagymotoros érzések miatt már meguntam az un villogási, presztiz faktort. Végleg.
Nem is tartom magam motorosnak, csupán „rendszámos segédmotorosnak”..
Ez nagyon jól talált, s nekem pont elég. Tetszik, megmarad rajtam örökre.. ;)
Tény, viszont a kis BMW váza, kialakítása tetszetős, de a kis KTM ülési pozíciója nagyobb, tankja nagyobb, nagyobb a hatótávja, valamint tetszik a gyári többféle felszerelése, pl. a 48 literes topcase hozzá, bmw-nél max a sok felfüggesztés… :(
Váz, mindkettő egyforma, sztem itt valaki másolt, jegyezném le csendesen..
De többivel egyetértek.
Sőt a futómű is hasonló, néhány cm különbséggel…
Viszont poénból dobtam be a kérdést, s köszönöm ettől függetlenül a komoly értékelhető választ.
Tény, ez csak elméleti szócsata volt, tetszik a BMW, főleg a formája,-viszont úgy érzem, az új kis Duke, egy jó topcase-vel több használhatóságot adna nekem.
Teknőc
sorszám: 8362 (146345)
(előzmény: Keri, 2017-06-05 09:13:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-05 09:13:31
Még annyit hogy a BMW ordas nagy kipufogójától elég nehéz lesz oldaldobozt felrakni.

CB650-esnél ez is elég szimpatikus hogy a kipufogó a motor alatt van lényegében, nincs útban egyáltalán.
sorszám: 8361 (146340)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-05 09:07:44

Szögezzük, le hogy csak fotóról láttam mindkettőt, tehát nincs tapasztalatom a motorokkal semmi. Így alkotok véleményt a te kérésedre :)

Majdnem azt mondtam hogy Suzuki, meg Kawát nézzél, mert azok olcsóbbak és elég jók, de az árlistát nézve igazából nem is olcsóbbak. Pedig pont a KTM és BMW az ami általában túlárazott.
Ha az ár is szempont akkor az pláne nem a te motorod, de amúgy szimpatikus tulajdonságokkal bír. Én a nagyobb motort választanám. 125 jó városba de országúton nekem kevés. 250-es körüli méret hasznosabb, akkor is ha csak 80-al mész, van benne tartalék anélkül hogy széthajtanád.

Azonban pár észrevétel:
180 fokkal megfordított hengerfej, azaz a szívó előre, a kipufogó hátra néz a hengerfejen. Ez így logikusnak tűnhet, mert egyenesebb a gáz útja, de ez az elrendezés szinte minden évtizedben felbukkan. Az elrendezési problémák mellet, az szokott a gond lenni vele, hogy a henger mögött nincs rendes légáramlás és hűtés a kipufogónak, összességében nagyobb a hőterhelés a hengerfejen.
Nem tudom megoldották e ezt a BMW-nél de mindenképpen komplikálja a dolgot.
Mondjuk ahogy nézem a BMW szereti a furcsa motor elrendezéseket. A boxerrel is küzdenek is a tervezők, erre még egy egyhengerest is képesek elkomplikálni, hogy véletlenül se legyen könnyű dolguk :D Megjegyzem ennek ellenére pofás gépet sikerült összerakniuk.

Nézd meg a KTM-et. Klasszikus delta híd váz, rácsos acél szerkezettel. A blokk szerves része ennek, kiegészíti mint alsó tartó elem és így egy tetraédert alkot ami a természet legstabilabb formája, kezdve a gyémánt kristályszerkezetével.
Ezzel szemben a BMW-nél szemmel láthatólag nagyon zavarta a váz tervezőit hogy még egy blokknak is helyet kell biztosítaniuk :)

Mondjuk a Suzuki Inuzamán jobban el tudnálak képzelni. Az valahogy higgadtabb motornak tűnik, a maga klasszikus kinézetével. A kéthengeres motornak is egyenletesebb a nyomaték leadása.
Azonban mindkettő 1.6Millió...ezek után nem kérdés hogy a BMW-t venném, a komolyabb futóművével és nagyobb motorjával, na meg a jóval komolyabb fagyizó előtti presztízs faktorral :)
sorszám: 8360 (146339)
(előzmény: Teknőc, 2017-06-04 18:24:12)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-04 18:24:12
Most nézem, hogy csak a kis ktm-ről beszélsz,a másikról nem teszel említést se.(Érdekelt volna, főleg, hogy szerinted nekem melyik való jobban) Sztem a kis Bmw is tetszetős, g310r. Leginkább forma, alak, valamint könnyűsége, fürgesége révén. Viszont az igényemhez lehet hogy jobb lenne a kisebb(KTM) gép. De majd kiderül mi lesz. Most inkább a kocsit erőltetik jobban, mint szolgálati eszközt, és itthon is.. Nem tetszik, hiszen motornál rugalmasabb eszköz nekem nem nagyon van. De lehet, hogy többre kell később... De még beosztás kérdése..(?)De ennek ellenére kismotoros szeretnék lenni..
Teknőc
sorszám: 8359 (146338)
(előzmény: Keri, 2017-06-01 11:10:38)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-01 11:26:53
DDD
Na, igen. Van. Méretben is jó.
a Kis honda..
Mielőtt kijött volna az új kis Duke,(2017) akkor még azt néztem..:) Szolgálati motornak..:)
Teknőc
sorszám: 8358 (146337)
(előzmény: Keri, 2017-06-01 11:21:54)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-01 11:24:33
Plussz átírás, meg némi felszereltség,(topcase,a 46-48 l-es) oszt mindjárt 1,5 alatt van kicsivel.. :(
Ja igen Van ABS..Sőt, ha így haladunk, kötelező elem lesz.(Majd) Únyió, mi meg ezen is kárálhatunk, hogy mi is van. Én már engedelmes birka Únyió bélyeggel homlokomon... DDD
Sőt, ma már szinte minden új motoron van alapjáraton.. Ezért.
A kis ts meg van, de nem tudom mit hoz a jövő még. Képlékeny, mint a fejemben a gondolatok.
Teknőc
sorszám: 8357 (146336)
(előzmény: Keri, 2017-06-01 11:07:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-01 11:21:54
Most nézem hogy azért van ízlésed.

Fordított 43mm-es teló, radiális féknyereg, ABS, 15LE

Még a 650-es CB-nek is csak szimpla telója, úszó féknyereg, és 41mm-es szár van :)

Egy CB125f (vagy hasonló igásló) lehet hogy megfelelőbb lenne neked árképzésben és tudásban is.
http://honda-szallerbeck.hu/motor/modellek/robogo-125cm3/119?view=vehicle&layout=motor#adatok-%C3%A1rak
sorszám: 8356 (146335)
(előzmény: Teknőc, 2017-06-01 09:19:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-01 11:10:38
Most nézem, már a 125-ös KTM-en is ABS van???
Hova jutott ez a világ, borzalmas.
Ezért ilyen drágák ezek a motorok.

CB hátsó kerekén teszteltem az ABS-t hát nekem nem hiányzik az a kerregés, pedig a Hondának állítólag elég jó az ABS-e.
Mondjuk a KTM is ugyan azt használja ha jól tudom.
sorszám: 8355 (146334)
(előzmény: Keri, 2017-06-01 11:07:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-01 11:07:22
1.3M Ft a Duke.
Mondjuk az sem kevés pénz.

TS legalább megy még?
Ha nem lenne pénzem én is arra feküdnék inkább rá, hogy menjen, mert még mindig az a legjobb motorom :)

Engem amúgy a szerelés is megnyugtat.
Teljesen kizárom a külvilágot olyankor...igaz hogy egy kocsis is megirigyelné olyanokat káromkodok, a szívásokkal, de alapvetően ez a hangulat része :)
sorszám: 8354 (146331)
(előzmény: Teknőc, 2017-06-01 09:19:41)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-01 10:28:09
Csak úgy...
Ha már oldalt feldobta..
Háttérben Pápics barátom figyeli a beszédünket..
http://szocimotoros.hu/galeria/m1/m5/m234/m235/9968o.jpg
Teknőc
sorszám: 8353 (146330)
(előzmény: Árpád, 2017-05-31 11:36:47)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-01 09:19:41
Egyetértek.
Nézelődök, volt már mindenféle kis és nagy motorom, de új még nem volt soha.
S mint utolsó motorként jó volna egy új.
Az új kis ktm duke (125), a 2017-es tetszik is, valamint a legkisebb BMW, G310R. Igaz, ezek igazán megfelelnének az (én) igényeimnek, de ehhez kellene legalább 1,5-1,8 misi. Sok,(nagyon sok) főleg, hogy nálam az egész életem felborult, s még azt se tudom, holnap mi lesz velem. De látható, a beteg meggyógyult, újra örült gondolatai vannak.. :)
Teknőc
sorszám: 8352 (146329)
(előzmény: Keri, 2017-06-01 09:00:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-01 09:00:49
Én is most untam meg hogy mindig csak szerelek.
Hondán hullámos a féktárcsa, ezért megbukott a műszakin még tavaly...előtt. Azóta nem volt időm kicserélni, meg amúgy is nagyon le van pukkanva. Bár egész jól indul, de több olajat eszik mint az MZ.
TS még mindig darabokban, bár ahhoz legalább minden alkatrész új, zsírpapíros, tehát ha egyszer összerakom akkor szebb és jobb lesz mint, amikor kijött a gyárból. 30+ éve.
Blokk egyben van, szóval igazán nem is lenne nagy munka. Ha neki állnék szerintem egy hét alatt kész lennék a csicsázással együtt is.

Az a baj hogy még én is öregszem. Régebben meg sem kottyant egy pár napos maratoni szereléssel összerakni a motorjaimat, de már nagyon be vagyok lassulva, és mintha a feladatok is csak szaporodnának.

Szóval eldurrant az agyam hogy már megint motortalanul ért a motoros szezon. Bementem a Honda szalonba nyálat csorgatni. Eladó rögtön be is hülyített, egy új CB650-re, most valami 1,7% THM-el, de mondom nem akarom elkapkodni. Erre rábeszélt, hogy ki is lehet bérelni egy hétre egészen barátságos feltételek mellet, na ezt viszont nem tudtam kihagyni, szóval most éppen endorfin túltermeléstől szenvedek :)
1000km-es limit van a motoron, de az első nap beleraktam 500km-ert, szóval mostanra már csak a városban motorozgatok vele.
Jellegét tekintve ugyan az mint az öreg CB-m, csak sokkal finomabb, könnyedebb, fürgébb az égész.
Munkába járós motornak mondjuk nagyon nem jó. Ma ezzel jöttem de 5km-re lakok a munkahelyemtől, mégis 50km-ert motoroztam reggel :D szóval nem túl gazdaságos.

Ez a bérbeadás nagyon jó marketing trükk volt. Olyan mint a drogosoknak a beetetés. Most azon filózok hogy kaparom össze az árát, mert nem akarom hitelre venni.
Van egy kis takarékszámlám, amin motorra és kocsira spórolok, talán őszre össze is jön az ára, ha jobban takarékoskodok...addig lehet hogy még lejjebb is megy az ára.

Talán neked is érdemes lehet utána nézni, mert most egészen barátságos részletekért lehet venni új motort.
Persze sok, de úgy vagyok vele hogy 35éves a Hondám, a következő motorom is nálam fog megöregedni, akkor meg jobban járok, ha nem egy más ember által szétgányolt motorral kell sokáig együtt élnem.
sorszám: 8351 (146328)
(előzmény: Teknőc, 2017-06-01 08:14:10)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-01 08:56:16
Egyenlőre mentálisan nem érzem magamban azt, hogy jól menne.... S igen, ma már tudom, milyen könnyű a halál, sérülés. S igen félek, hogy mi lesz, ha megint megindul az emlékek sora a fejemben, avagy, ha motorozástól megnyugszom, s fáradtan elalszok vezetés közben... S ezért most szinte sehová nem megyek motorral, nem érzem még magam hozzá késznek. De március óta egyre jobb, bátrabb vagyok. Ősszel, és télen, valamint idén a tömeget,tömegrendezvényeket szoktam, s újra bízni az emberekben. Ma már nem félek, s nem menekülök a tömegtől, sőt, igen jól el is vegyülök, félelem és rossz emlékek nélkül. Már nem azt nézem, kijön felém, hogyan akarhat megölni, meg kivan a hátam mögött,s mivel, meg legalább két menekülési útvonal biztosítása minimum, meg a személyes terem 2 méter, aki belép, az támad,..KERÜLNI, -Menekülni.. Ezeken már túl vagyok, sőt a személyes terem is már az átlagnak megfelelő fél méter. S bízok már az emberekben ismét, szerintem. De így talán könnyebb megérteni, milyen ez. Lényeg, túl vagyok rajta, túléltem, a betegségen is lassan túl vagyok. Majd alakul a többi is.. Talán a motorozás is, kedv is bizsereg, tehát....Majd Vigyorgok én is.. :)
Teknőc
sorszám: 8350 (146327)
(előzmény: Keri, 2017-06-01 08:32:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-01 08:32:38
Ha jól értem, a PTSD miatt az a kockázata egy motorozásnak, hogy vezetés közben lépsz ki a valóságból?

Ha ilyen kockázat nincs, akkor viszont nagyon jó antidepresszáns a motorozás.
Elvégre láttál te már depressziós motorost? Mindegyik vigyorog a bukósisak alatt. Dokik örülnének, ha ilyen jó Vigyorex tablettájuk lenne, mint a motorozás.
sorszám: 8349 (146326)
(elözmény: Teknőc, 2017-05-31 10:38:55)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-01 08:14:10
Most minden téren... Nem veszünk össze, tény..:)
Azért tegnap voltam némi gyalogtúrán, ami 19 km volt, Szegeden. Igaz, előtte is volt némi gyalogolás a munkából kifolyólag, így a tegnapi gyalogtáv 23-25 km.(Még jó hogy hozzászoktatott az elmúlt évtized) Jó olykor kimenni az irodából, de motorral jobb (sokkal, oszt még nem is mentem át a másik Városokba) lett volna a terveket, -egyebeket szállítani, hiába csak kell egy jó városi, városközi mindennapi igásló.
Bor:Tegnap este az emléktúra végével, azért elment fél liter veres bor, amin nem kicsit meglepődtem, hiszen évek óta alig ittam... De jól esett. Hazafelé viszont már nem gyalogoltam, lusta városiként inkább tömegközlekedést vettem igénybe.... Viszont ha motorral mentem volna a túra kiindulópont helyszínére, akkor nem lett volna bor.. Pro és Kontra.. De azért csak kellene valami könnyű, fürge kisgép, minden napra, egy személyre nekem munkára és néha egy kis kerülésre..De Majd... :)
Teknőc
sorszám: 8348 (146325)
(előzmény: Árpád, 2017-05-31 11:36:47)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-05-31 11:36:47
Ezen nem veszünk össze. :)
Akkor igyál bort. :)
Egy jó kis lazulás jobb bármilyen dokinál. Bár gondolom neked az elindulás a legnehezebb.
sorszám: 8347 (146324)
(előzmény: Teknőc, 2017-05-31 11:24:33)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-05-31 11:24:33
Tudod, én sört sosem.. Inkább egy jó kupa bort, -estére, motor után, de a többivel egyetértek... :)
-Tócsni, ha azóta is meglátom, eszembe jut az a bizonyos répáshutai reggel..;)
Teknőc
sorszám: 8346 (146323)
(előzmény: Árpád, 2017-05-31 10:53:20)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-05-31 10:53:20
Szerintem egy kis tócsni evés Répáshután, az sokat segítene. Valahogy elovatoskodnál az én tempómban odáig, aztán kezdődhetne a valódi rehabitáció. Egy pici sör csak rásegítene.
Erdő, motor, jó kaja, esetleg jó társaság, ezek csodákra képesek. Csak el kell jutni odáig.
sorszám: 8345 (146322)
(elözmény: Teknőc, 2017-05-31 10:38:55)

 
  Összesen: 170 oldal
|< 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu