:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Semmi gond, te sem figyeltél arra amit írtam ;-)
Éppen azt mondom hogy nem kell technologia váltás a villanyautókhoz, minden adott.
Amúgy nem értem mi a bajod az Aixammal. Kényelmes városi autó, és ideális az elektromos átalakításhoz.
Ja elmondtad, "nem akarnak Aixamban zötykölődni" persze, értem én, Hummer méretű városi terepjárók sokkal jobbak, pénisz hosszabbítónak ;-)
Ha már csúsztatás:
"pl a nanoTitán alapú akku. Ezek már a benzin energiasűrűségét közelítik, " Persze hogy közelítik, csak még nagyon messze vannak tőle! :-D
Mellesleg nem csúsztattam, csak nem érted amit leírtam.
Például nem tudom hol olvastad, hogy nem volt fejlődés a számítástechnikában, mert én azt írtam, hogy nem volt technológia váltás. Ugyanazon az elveken egyre fejlettebb eszközök készülnek, de nincs kvantumszámítógépem, meg szerves számítógépem sem otthon. Pedig ezer éve ezt mondják, hogy ez az irány. Sőt még az architektúra sem sokat változott az elmúlt 20 évben, hiába beszélnek róla.
Szóval maradjunk annyiban, hogy Luigi Galvani óta az akku is fejlődik, mint ahogy Otto óta a motor is fejlődik, de semmi forradalmian új nincs.
Remélem így érthető.
Az elektromos autó is jó dolog, csak jelenleg még nem életképes. Ha 100 évvel ezelőtt az elektromos hajtás terjedt volna el és nem benzinkutak lennének, hanem töltőhálózat ugyan olyan jó lenne mint a benzin motor. De most nem az.
És mint írtam, az emberek miatt nem életképes, mert nem akarnak egy "Aixam" típusú dobozban zötykölődni, még ha ingyen is van akkor sem.
Ennek a gazdaságossághoz semmi köze.
Mellesleg a jövőt úgy sejtem, hogy a túlnépesedés és a kimerülő források miatt egyre több háború fog kitörni. Esetleg újabb világháború és akkor kezdhetünk mindent a nulláról. Akkor akármilyen új technológia jöhet. minden jobb lesz, mint gyalogolni!
Persze remélem azért ez nem 2020-ban lesz.
Fú vazz. Itt annyi csúsztatást látok, hogy nem is tudom mire reagáljak :)
Nyugodj, meg a számítógépem 1/5 annyit fogyaszt, mint 5 éve a számítási teljesítménye meg többszöröse.
Ezt konkrétan egy konnektorba dugható teljesítmény mérővel ellenőriztem.
Neumanni elvekhez képest valóban nem történt fejlődés, de tudod mit az akkuk is mind galvanikus úton működnek, szóval Luigi Galvani óta tényleg nem történt fejlődés ;-))))
Megvan már a versenyképes technológia. Villanyautót sokkal jobbat, olcsóbban tudunk gyártani mint benzinest, az akku az egyetlen gát, azonban utóbbi 10 évben ez is drasztikus fejlődésnek indult és még nem állt meg.
Gondold el 10 éve ólomakkus villanyautók volt a csúcs, mert az volt megfizethető, de gyorsabban tönkrement az akku, minthogy megtérült volna a nagyobb hatékonyság.
Mostanra már a LiIon akku olcsóbb mint az ólmos, és mondanom sem kell, hogy könnyebb. Ezzel pedig már ott tartunk, hogy ha bemegyek a tech-mobil.hu oldalra, megrendelem az elektromos autó összetevőket, berakom egy Aixamba, akkor a teljes költséget nézve, ténylegesen olcsóbban fogok autózni nappali árammal is, mint benzinessel.
És az akkuk fejlődése, és árcsökkenése nem állt meg.
A Németek közönséges Lithium alapú akkut csináltak polimer alapú ion membránnal feljavítva a tulajdonságait. Ezzel jóval kisebb Li mennyiséggel tudtak jobb paramétereket elérni. Ez olcsóbb gyárthatóságot is jelent egyben.
És a Li, nem is a legjobb lehetőségünk. Van több fejlesztési irány, pl a nanoTitán alapú akku. Ezek már a benzin energiasűrűségét közelítik, nem kell nagy mennyiségű drága anyag hozzá, és tartóssága is jóval nagyobb mint a jelenlegi akkuknak. Ugyan akkor a nanotechnológia nagyüzemi gyártása még gyerekcipőben jár, ezért nincs kereskedelmi forgalomban.
Nem azt mondom, hogy most azonnal gazdaságosan lecserélhető a benzines technológia, csak azt, hogy 2020-ra már elavult lesz a benzin, a sok hátránya miatt, ami felett hajlamos elsiklani a felületes szemlélő.
Ez robbanás szerű fejlődés kis méretben egyénként már bekövetkezett a modell helikopterek terén. Ott már nem nagyon látsz benzinest, mert a villanymotorosok kiszorították, kisebb súlyukkal, nagyobb teljesítményükkel, egyszerűbb, olcsóbb, megbízhatóbb, jobban kezelhetőbb, tisztább szerkezetükkel.
Ez fog bekövetkezni nagyban is.
Ha azt vesszük, hogy pl, napelemekre is ugyan ilyen kifogásokat mondtak, sőt egy két lemaradt elme, még mindig mondogatja, akkor én bizakodó vagyok. Napelemek is pár éve még 1000ft/w feletti áron mentek, hatásfokuk 8% volt. Most 200ft/W áron veszek napelemet, és 18% a hatásfoka.
Ha végre megkapom az építési engedélyemet, és lesz házam, én be fogom fedni a tetőt napelemmel, összerakok egy kis Aixamot elektromosra és napelemmel töltöm. 2020-ra nekem ingyen lesz a városi autózás, és röhögök majd nagyokat amikor emelik a benzin árát.
benzin: kb 13 kWh/kg
Akumulátorok: kb 100Wh/kg
Ez itt a baj, nem az arabok.
Amúgy az egészben nem hiszek.
A villanyautó megoldás lenne, de senki nem akar kényelmetlenebbül utazni, többet fizetni, lassabban menni, stb stb. Úgyhogy nehezen lesz az a jövő.
Technológia váltásra több száz év szokott rámenni, ha nem több ezer.
Írtátok itt a kütyüket, hogy pl egyre gyorsabb és okosabb mobilok vannak a zsebünkben. Az nem technológia váltás, ugyanazon a Neumann elven működnek. Nagyobb az órajel, az adatszélesség, a háttértárak stb. De azon kívül semmi, közben lassan egy számítógép fűtési teljesítménye nagyobb mint a számítási. :-D
Szóval a látszat ellenére a leggyorsabban fejlődő iparágban sem történt semmi különös.
Az autóipar meg ráadásul nem is ilyen gyors.
Nem hiszek benne, hogy az íróasztalok fiókjaiban hevernek a szuper autók várva, hogy elfogyjon az olaj. A kőkorszak sem azért ért véget, mert elfogyott a kő és az olajkorszaknak sem az lesz a vége.
Amúgy is ott vannak a repülők, a hajózás, a kenőolajak, a műanyagipar, stb stb.
Nem halnának éhen az olajtermelők sem.
Be kell látni, hogy egyenlőre nincs meg az a technológia, ami kevésbé környezetszennyező módon, olcsón leváltaná a benzin/dízel motorokat.
Az Audinál is lehet például arra gondolni, hogy olyan ritka fémeket használtak ehhez az akkumulátorhoz, ami a gazdaságos tömeggyártást eleve kizárja.
Most komolyan. A tesztek szerint kenterbe vágja többszörösen a jelenlegi technológiát, gazdaságossá tehetné a villanyautózást, kereskedelmi gyártásra kész állapotban volt, erre eltűnik a süllyesztőben.
Mégis mi másra lehet gondolni mint valami csúnya összeesküvésre?
Na mindegy, van még pár ígéretes fejlesztés, azért gondolom hogy 2020-ra robbanni fog a villanyautó piac, mivel ezekből addigra lehet kereskedelmi változat.
Az elektromos autók már most rég megennék a belsőégésűeket, ha ezt a szuperhatalmak hagynák.Senkinek sem érdeke, hogy a saját állama becsődöljön, mert az értékes olaj egyik napról a másikra semmit sem érne.
21-ik századot írunk, lomplett mini számítógéppel járunk a zsebünkben, szondák szaladgálnak a Marson, 100-szor erősebb működő műizmokat telepítenek az emberekbe az igaziak helyett, és akkor nem tudunk megoldani elektromos autót 500 km-es hatótávval 130km/h- ás átlagsebességgel?Ugyan már.
Míg kőolaj van, és Közel kelet, és USA addig főként brümmögni fogunk.:)
Németek csináltak új fajta Lithium akkut, amibe kevesebb anyag kell, ezért jóval olcsóbb a gyártása, a kapacitása viszont többszöröse.
Pár éve volt egy demó, egy Audi A2-ből kivették a motort, beraktak egy villanymotort, meg egy akkora akkut mint a Tesla-ban is van. Se az utastér, se a csomagtartó nem lett kisebb.
600km-et mentek vele normál közúton, és autópályán.
Sajnos azóta sincs semmi hír erről. Az a cég aki csinálta szünetmentes tápegységeket árul, de elég szegényes az infó.
Azért arra még várhatunk, a technológia iszonyú drága, meg problémás a jó akksi is ami kibírna ~500 km-t. A Tesla gépeit is ezért csak a miliomosok veszik. Jólenne mondjuk, elektromotorokban is van erő, ha a trolisofőrökre rájön az 5 perc akkor az utas nem győz kapaszkodni.. :D
Amúgy meg pár év és robbanni fognak az elektromos járművek. 2020-ra már ezekből fognak többet eladni, és azon fogunk háborogni az euro5 helyett, hogy jövedéki adót vetnek ki a háztetőnkön lévő napelemek után, mivel az emberek nagy része autót fog töltelteni vele.
Csak az új motoroknak, nem az összesnek.
Az ellen nincs kifogásom, mivel a motorok nagyrésze már most is megfelel.
Amúgy meg fura lenne ha kitiltanák a futó motorokat, hiszen még a trabantok sincsenek kitiltva, pedig azt is akarták egy időben. De ennek sincs értelme, hiszen idővel elfogynak az öreg járgányok, az a pár oldtimer meg nem sok vizet zavar már, meg eleve nem mindennapi használatra tartják.
S ezt is olvastad?
.."a javaslat értelmében 2016-tól minden motorkerékpárnak meg kell felelnie az Euro 4 kibocsátási követelményeknek. 2017-től ez a robogókra is vonatkozna, 2020-tól pedig minden forgalomba hozott új motorkerékpárnak a még szigorúbb Euro 5 normának kell majd megfelelnie"...
Habár, ahogy recseg-ropog az egész,(saját súlya és hibái miatt) addigra, már emléke se nagyon marad ennek a "kék kényszer és pénzéhes b.r.k.....áciának"
-Szerintem és Remélem. Bocsánat, ez kissé nem motorvételű....
Elnézést bef. S bocsánat.
Teknőc
Arról nem is szólva, hogy az ABS mennyivel is csökkenti a baleseti statisztikákat? Mert erről mélyen hallgatnak. Egyszer találtam egy cikket, miszerint az ABS elterjedése után azt hitték hogy javulni fog a statisztika, de kiderült hogy statisztikai hibahatáron belül nem változtatott semmin.
Éppen most olvastam és anyáztam én is.
Hogy esne a pusztulat a motort soha nem látott köcsög EU politikusokba.
Egyértelmű hogy valamelyik üzleti lobbi erőszakolta ki, mert ugyan mondja már meg nekem, hogy a balesetek hány százalékáért felelős a motor, és ebből hány százalék következett be azért mert elfékezte magát?
Nos, mi is van?
http://totalbike.hu/hirek/2012/11/20/2016-tol_kotelezo_az_abs/
Teknőc
Egy kis terepezés...vidéki Móka! ;)
http://youtu.be/i2H6Il686SY
Teknőc
Hű! alig várom már, Hogy a Szögedi Gallyatetőn, nov. 10.-én összejöjjön a csapat,Leszünk egyjópáran.
Néhány új emberke is lesz, s remélem, Csáprágó haverom is végre felbukkan ott.
Még ha csak most Kawával is jönne...;)
Szakít ránk már időt. Ja, Alberciék is jönnek, őket már ismered.
Témakörök:
Ismerkedés, duma, motor,(-mz) túraötletek jövőre, stb.
Kaja, pia, Olimpia! DDD
Elkezdek most már szervezkedni, de nagyon...:)))!
Teknőc
De hogy szebb témát is említsek Dél-Alfödről:
http://www.delmagyar.hu/sport/visszatert_a_salakmotorsport_csongrad_megyebe/2303277/
Teknőc
Akit esetleg érdekel:
http://fmp-motorosok.hu/component/content/article/1-friss-hirek/214-fmp-s-megemlekezes-es-szezonzaro-felvonulas
Teknőc
Kösz Teknőc! Nekem tetszett.
http://youtu.be/RPcyl-qX3n8
Teknőc
Ha fiam lesz, ha lányom,
Motorozni megtanítom, hogy kedve szerint járjon….
http://auto.indavideo.hu/video/Irany_az_ovoda?utm_source=flash&utm_medium=watchoninda&utm_campaign=videoplayer
http://auto.indavideo.hu/video/utcai_motorozas?autostart=1&utm_source=flash&utm_medium=relatedvideos&utm_campaign=videoplayer
Teknőc
http://www.sportmotor.hu/motoros_hirek/veteran/balassagyarmat-mami-kupa-2012.html
Teknőc
http://totalbike.hu/magazin/2012/09/17/azt_hittuk_ver_folyik/
;) :))))!
Teknőc
Monológ folytatódik...:D
Azon gondolkodom hogy ha nagyon felvet a pénz, lecserélem a tankot csepptankoséra. Jó, nem lesz veterán utána, de szerintem szép lesz. Valahogy magas kormányt varázsolok a motorra. A 18as kerekek helyett 16osok. Kap még egy kellemes egyszemélyes ülést. Az utas helyére doboz, mellé két oldaldoboz. Mint a rendőr motorokon.:D
Tudom, nehéz elképzelni így szóban leírtak alapján, de ha valakinek jó a fantáziája, megköszönném ha véleményt nyilvánítana.
Azt se tartsa senki magában ha tudja hogy hogyan a legegyszerübb a cseptankot feltenni 634re.
Úgy látszik csak én csevegek.:D
Úgy néz ki, gazdára talált az ETZ-m.
Kicsit fura érzés a dolog mert olyan valaki veszi meg aki pénzt adott amikor a motoromra gyűjtöttek, de még munkával is hozzájárult. Nem lenne szabad pénzt elfogadnom. De van egy tartozásom ami már rohadtul nyomaszt és jelenleg másból nem tudnám törleszteni. Ha a minimális motorozást is elhagynám akkor talán, de akkor meg rövidesen becsavarodnék. És ez nem tulzás. Tehát marad a pénz elfogadása a motorért. Pedig ez is szar érzés. :(
Még az az illúzióm se lehet hogy egyszer végre szerzek melót és törlesztem az ilyen hátralékaim. Anyám nap 24 órás felügyeletre szorul, meló szóba se jöhet.:(.
Jó hír viszont az, hogy a minimális motorozás biztosított a jövőben. Annyi pénzt le tudok csippenteni a költségvetésből. A benzin, olaj biztosan meg lesz legalábbis.
Megszünt az itt regisztrált mail címem.
Vagy a lapomon lehet megtalálni, vagy az új mailcímemen.
takacsarpad.hu vagy info@takacsarpad.hu.
Keri ha van rá időd, átállítanád a mailem?
Ez lesz talán az uccsó ilyen kérésem.:) Talán a domain nevem már nem vesztem el, a szolgáltatómtól se függ. :) Két év mulva kell majd kétezer valamennyit fizetnem a hosszabításért. Csak lesz majd annyim.:D
Nem is tudom miért nem szerez mindenki saját domain nevet.:D
http://www.hir24.hu/belfold/2012/08/29/uj-rendszamot-kaphat-magyarorszag/
Teknőc
Dióhéjban:
Nagyon kevesen, alig voltunk. :(((!
De jó kis csapat volt. :)
Szállás jóval olcsóbb volt,
mint ott kiderült. ;) :))))!
A motorosok közül egy full felszerelt, oldalas Ural 650 volt a nálam befutó.
De volt egy szép, tetszetős öreg, egyhengeres 250-es BMW motor is....
Ezzel körbe is lehetett menni a kempingben, aki akart....
Az autók közül egy 1,3-as szép kis Lancia nyűgözött le.
A város szép, a fürdő nem éri meg, inkább a körösi szabad strand jobb választás lett volna sztem.
S olcsóbb is az jóval.
A vár ezerszer jobb, mint volt.
Nagyon szép felújítva, szépen berendezve, végig a szobák, termek fegyverekkel, középkori bútorokkal, konyha, éléstár, tömlöc avagy várbörtön, fogadóterem, stb.
A többit meg majd személyesen...
Teknőc
Teknőc milyen volt a KVVT?
Szia!
Fontos infó!!!!
Dél-Alföldi Motorosok!!!!
"Az előbb kaptam az infót Kalmár Szilvitől (Yamaha Kalmár), hogy ELMARAD a holnapi vezetéstechnikai tréning, melyet a Rendőrség szervezett Szegeden a Cserepes sori parkolóba. Személyesen beszéltem is a Rendőrséggel, sajnos valóban nem lesz holnap, de szeptember 23.-án meg lesz tartva. Kérem, hogy akit csak tudtok értesítsetek! Köszönettel: Zvoli (FMP Elnöke)"
Teknőc
http://www.tesztmotor.hu/biztonsag/magazin/teherszallitas-motoron.html
Vajon BBkapitány gépe ennek megfelel-e? :D
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/szukseg-torvenyt-bont-106385
Nekünk így telt a hosszú hétvége (www.danuva125.hu Általános fórum 6539)
Ez is igaz.
Mi másért cipelné magával az ember?!!! :D
De meg kell jegyeznem, egy tartalék aksi olcsóbb mint egy asszonyka.:D
Ha meg völgyben, akkor tolja az utas.
A plusz teher 1l tea+ pár szendvics. Az út oda-vissza 220km volt.
Tudom, s akkor nagy ts-t ajánlottam.
Hidd el, jobb két személynek és +túracuccnak. Kell azért erő akkor már.
Főleg, ha 200-300km-re túráztok el.
Azaz 500-700km túrát vállaltok be ketten.
Jó a fogyasztási érték.;)
Főleg egy 150-esnek, két személlyel.
De gondolom, itt még nem volt túrafelszerelés.
Teknőc
Ne idegeskedj lesz ez még szarabb is,a 10.5 millió koldús országa.
Ha valahol hegytetőn merítetted le az aksit és nem tér magához az aksi, semmi gond.:) Csak el kell kezdeni legurulni. :D
Talán nincs tanusítványa a fórumnak, vagy rossz. Talán valami sütit akart elhelyezni, ezt vette zokon a géped. Elkezdek utána járni a dolognak. Kérdés,másnak megy e fórumom.
Legalább van mivel töltenem a rabságom idejét.:D
A lapodon a fórumra való belépést nekem letiltotta a vírusirtó. A hiba az én készülékemben van?
Igazad van, de miután elindult, az öröm nagyobb volt mint az okok keresése.
Ha nem mértél feszültséget vagy nem nézted a világítást, akkor nem biztos hogy a trafó lehülése segített. Ha csak egy bizonyos szintig meríted le az aksit a gyújtással, akkor a terhelés levétele után pár perc alatt magához tér egy picit az aksi, ki szokott bírni egy-két berúgási kísérletet.
Más, szolgálati közlemény: Már élnek a fórumok is a lapomon. Pár nap és a motorelektronikai részt is elkezdem érdemi dolgokkal feltölteni. Csak az már több agymunkával jár. :D
A két személy miatt kérdeztem, hogy Ts vagy Etz 250-es közül melyiket válasszam, de egyre jobban a szívemhez nő a kis Ts. Emelkedő nélküli úton viszont semmi gond. Talán egy kicsit lassabban gyorsul, de nem vészes. A fogyasztásom 4.1 l/100 lett.
Asszonykám viszont élvezi a motorozást. Lassan gond lesz egyedül csavarognom.
Hát igen! -Szép teljesítmény!
Hasonló a le/cm3 arány is...
Mert ott ketten voltatok a kis ts-en.
Grat(!) előttetek és a kis gép előtt!
Az asszonykád előtt különösen!
Köztudott, hogy az én oldalbordám brutálisan fél bármilyen két és háromkerekűn....:(((!
Ezért is elég a kis ts nékem.
-Ja, igen! :(
Motor bizonyított, s mások lenézésével nem kell foglalkozni!;)
Viszont látod, megint mások elismerik, hogy nem cm3 a lényeg!
A nagy csatahajók, cirkálók, nagy motorokról legtöbbször a lenézést kapja az ember az országúton...
De mikor kiderül, hogy hasonló Túrán, távon, emelkedőn, stb. vagy a kis géppel...
No, akkor az a polgárpukkasztás! DDDDD
S utána már az elismerés is jön!:)
Mert van, aki beismeri, hogy kár volt lenézni a kisebbet!
Igaz, hogy kevés, aki ezt belátja,
de kevés is az igaz ember!;)!
A többi meg érdemtelen, nem is kell rájuk figyelni.;) Carpe Diem!:)
Teknőc
Szombaton mi is túráztunk egyet asszonykámmal. A Pilisben voltunk. Pilisszántón kettesben felfelé, a Pilis keresztje parkolójában 8-10 chopperes röhögött rajtunk. Mosolyogva intettem nekik, egy visszaintett. Felmentünk Dobogókőre is, majd visszafele az Üvegtigrisnél ittunk egy kávét. Piliscsabán viszont egy szintén chopperes pár ránkdudálva üdvözölt bennünket. Egy problémánk volt. Miután a gyújtást elfelejtettem levenni, a tűzforró trafót megfogva,a mentésen agyaltam. Fél óra után viszont elindult a kék villám, és gond nélkül hazahozott bennünket.
Biztosan! Ez nem kérdés;) :)))!
És fel a fejjel!
Teknőc
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|