:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Hali!
Ez a katalizes dolog nekem se tecc, bár a trabantoknál sem vonatkozik a veteránokra, de csak azokra amik azzá vannak nyilváníttatva hivatalosan. Az én Trophym idén 31 de nem hiszem hogy veteránná nyilváníttatom, mert van rajta néhány átalakítás meg az pénzbe is kerül. Tudomásom szerint. A demonstrációban meg én is benne lennék, szal jobban össze kéne fogni. Mert nyáron volt hogy meg kellett állnom műszaki hiba miatt, és az első motoros aki jött (CBR1100RR) megállt, és segített megcsinálni. Nagy az összetartás, de még lehetne csiszolgatni. A Közlekedésfelügyelet meg bekaphatja!
Fisi: milyen lakkot használtál, hogy nem marja le a benzin?
Nem kell beszarni gyerekek, nem eszik olyan forrón a kását! Nekem 12 éve volt egy Trabantom, még régi rendszámmal. Már ekkor pedzegették, hogy a kétüteműekre katalizátort kell szereltetni, vagy motort kell benne cserélni. Eltelt 12 év, én is pánikszerűen eladtam a Trabantomat, kettő év műszakival, új rendszámmal. Próbáljátok meg, keressetek katalizátorral felszerelt Trabantot. Szerintem egyet sem fogtok találni. A nagy cégeket próbálták meg rákényszeríteni arra, hogy cseréljék le a kétütemű mtoros járműveiket. Ez nagyjából sikerült is, magánszemélyeknél ugyanúgy meg vannak a kétütemű Wartburgok, Trabantok. Ezek szépen ki fognak öregedni, ami marad, az már csak kuriózumnak, látványosságnak fog megmaradni. Szerintem ezekre semmilyen korlátozást nem fognak bevezetni. Így fognak járni a mi kis kétütemű kedvenceink is.
Én szívesen benne lennék egy össznépi motoros demonstráló felvonulásban!!
Csak a badacsonyi példából oqlva,nem tudom mennyire nyernénk el az emberek szimpátiáját!:)
Motoros erdekkepviselet? Mar akkor kiakadtam amikor motorra egesz evi biztositast kellett kotni! Pedig akarhogy is szamolom egy idenyben max. jo ha 6 honapot tudunk menni,de lehet hogy sokat mondtam??!
Ezzel a katalizatoros dologgal meg a kutya se fog a motorosok melle allni?! Egy orszagos osszefogas kene amolyan taxis sztrajkhoz hasonlo,marmint osszefogasilag....
Fisi
A veteránokra szerintem nem fog vonatkozni,de mennyi lóvé lesz 1 kib. kataliz??? A motor értékének a fele?!
Felháborító...
Azon kívül "éljen" a motoros érdekképviselet...
Majd meglátjuk ezt a dolgot!
Egyébként nem "kijelentés", nekem ezt mondta a vizsgáztató zöldkártyán, tehát ez az ő kijelentése.
Dobot ki lehet cserélni arra az egy napra, tehát így elég sokáig elég lesz a kütyü! Nem sokszor állítottak meg zsaruk, nemhogy mérők! Szerintem nem olyan nagy gép ez hogy végveszélyben nem lehetne őket megkenni??!! Valami kiskapu biztos van??!
A pancsik nagy része meg igencsak veterán, ezekre meg szerintem nem fog vonatkozni ez a dolog, de remélem senkire sem!
Egy kicsopperesített pannonián meg már tök mindegy milyen idétlen dob van!!!??? Nem???
Fisi
Én most cáfolnám a kijelentéseidet.
1. A cikk szerint 50cc felett már elleni fog a kataliza
2. Nem a teljesítményesésen van a lényeg, hanem azon, hogy az ablakon dobod ki a pénzt, mert sztem nem 200 forint 1 katalizás dob.
3. Egyébként is: Hogy fog kinézni egy ilyen hiperszuper dob mondjuk 1 Pancsin. És ezzel együtt már az sem biztos, hogy egy ilyen dobbal mondjuk kap veteránvizsgát.
Jó lenne utánanézni vhol, csak azt nem tom, hogy hol
Na még mielőtt teljesen bepánikolnátok!!!
Tavaly szeptemberben beszéltem kocsi zöldkártya alkalmából, egy vizsgáztatóval, és én is azt kérdeztem hogy mi lesz a 250- es Tz- mmel???
Azt mondta, hogy ez a gép olyan kicsi köbcentis (???!!!) hogy ezekre nem fog vonatkozni a rendelet ,nem kell majd katalizátort rakni bele!!! És állítólag ez biztos!!!
Meg amúgy is mitől vagytok beijedve??
Simocica szerint az ő gépében gyárilag van ilyen kütyü, és nem vesz le semmit a teljesítményből!!!
Ha meg szintetikussal jártok akkor az olajtól sem fog eldugulni, tönkremenni!!!
Nem hiszem hogy olyan drága lenne, és csak egyszer kell megvenni!!! Legfeljebb majd zöldkártya után levesszük a katalizátoros dobot és felrakjuk a régit a következő zöldkártyáig!!!!
Fisi
Na még mielőtt teljesen bepánikolnátok!!!
Tavaly szeptemberben beszéltem kocsi zöldkártya alkalmából, egy vizsgáztatóval, és én is azt kérdeztem hogy mi lesz a 250- es Tz- mmel???
Azt mondta, hogy ez a gép olyan kicsi köbcentis (???!!!) hogy ezekre nem fog vonatkozni a rendelet ,nem kell majd katalizátort rakni bele!!! És állítólag ez biztos!!!
Meg amúgy is mitől vagytok beijedve??
Simocica szerint az ő gépében gyárilag van ilyen kütyü, és nem vesz le semmit a teljesítményből!!!
Ha meg szintetikussal jártok akkor az olajtól sem fog eldugulni, tönkremenni!!!
Nem hiszem hogy olyan drága lenne, és csak egyszer kell megvenni!!! Legfeljebb majd zöldkártya után levesszük a katalizátoros dobot és felrakjuk a régit a következő zöldkártyáig!!!!
Fisi
De nem ám!!!
Úgyhogy hamarosan rendelek még 1 IP-cimet mire jön a JAWA szavazás...
:)
tike.
Ja, majdnem elfelejtettem: A rendelet segédmotorra nem vonatkozik, bár ez engem nem igen vígasztal
Hali ismét
KÉSZÜLJETEK, mert előfordulhat, hogy HAMAROSAN LÁZADNUNK KELL.
Elcsíptem egy hírt az indexes MZ fórumból, melyszerint 2005.06.30 után a kétütemű motorkerékpárok csak katalizátorral közlekedhetnek. Ez asszem igen nagy érvágás lenne midannyiunknak. Sztem egy kataliza kb annyit ér, mint az MZ-m.
További info: http://totalcar.hu/totalvam/031211a/
Vélemény?
ÓÓÓÓÓ JEEEEEE
Úgy látom, megérkeztek az antiETZ-sek és munkába kezdtek a szavazásnál.
Ez szerintem nem szép dolog :)
Ahogy nézem, Gyoszor még nem szavazott.
"Szántásban/gáton motorozni" (0)
:)
tike.
HyGy:
mekkora van? Kb 20 mega, ha nem túl nagy dolog. mekkora méretben és milyen minőségben célszerű a képeket felrakni?
tervbe volt. :)
Majd jol leszarozod mi? :)
Kössz HyGy,örülök!:)
A Jawa-ról is lesz hasonló szavazás?:)))
Nem, egyedul az enyem. A peetair mostanaban nem nagyon er ra. Elment pestre dolgozni.
Es, hogy orulj ott a kert valasz.
bye
HyGy
Megint én,hihi:)
Aki jót akar röhögni,vagy nem is tudom mit csinálni/érezni,szal olvassa el ezt az érdekes cikket:
http://totalcar.hu/tukor/palik/
Kissé késve írom,de jobb későn,mint soha!:)
A túrán az átlagtempó 65-70 szokott lenni. Ebből kifolyólag fantasztiqsan alacsony fogyasztási értékek szoktak kijönni!:)
Látom új szavazás van... szavaztam is,bár nem volt könnyű!:)
Hiányoltam pl azt a választ,hogy "Fejleszteni a szerelési tudásomat"!
:-)
Csak nem Peetair 5lete volt??
:-))))
byee
Upszi, a te hozzaszolasod valahogy kimaradt az olvasasvol. :) De a kerdes jo. Legkozelebb az lesz. :)
HyGy
Háááát!!
Próbálkozhatsz azzal is, de a spray- k nagyon durván porlasztanak, és így könnyű a megfolyás, túl sok festék szindróma elérése!! Itt többek közt az is a lényeg, hogy a felirat ne álljon ki nagyon a síkból mert akkor a lakk alatt is úgy néz majd ki mintha matrica lenne!!!
Ja és a pisztolyt szigorúan merőlegesen tartsd a sablonra, mert ha ferdén áll akkor már alá is szórtál!!!!
Inkább szerezz egy kompresszort meg egy kis pisztolyt!!!
Fisi
meg fogjátok ismerni a zsírkirály MZ Trophy 125+ -t :)))))
Hi!
fisi:
lehet sprével is fújni? mert nincs kéznél kompresszor. Egyelőre és asszem mostanában nem is lesz.
JA A MOTOROMAT A WWW.WILD.HU-n a FELTÖLTÖTT KÉPEK KÖZÖTT MEG LEHET TEKINTENI!
HAHÓ ILLETÉKESEK! (pl. HyGy)
Lesz új szavazás, vagy majd kérjek a Jézuskától? Jan. 6.-án én is és Tesho kolléga is vetett fel ötleteket. Vagy ezek nem tetszettek?
Most én is véleményt nyilvánítok.
1x én a 250esemmel viharos erejű (hát)szélben mentem 130-at utassal a moci órája szerint. Mondjuk én "csak" 80 kiló vagyok, az utasom meg max 55.
De többé nem próbálkozok ilyenekkel, mert az ETZ ekkor már felvette a higanymozgást, úgyhogy a köv. kanyarba már csak 90-100 körül mentem be.
Amúgyis járatós lesz, örülök, ha azt 1x túlélem, nem lenne jó széthajtani, mert az megint egy halom időt, pénzt és nyugodt éjszakákat emészt fel.
Jó lesz nekem később az a 100-110 is.
POOL! istenkirálycsászár vagy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
20+10=30! :-)))))
ki mennyit ment motorral...? én 100 kiló vagyok. 50 kilós ember alatt 120-at menő motor alattam biz már csak 100! jó esetben.
és mindenki gondolja utána a következő mondatot...
minden jót!
Az MZ 200 ból sem szeretnék kimaradni. Had mondjak egy hasonló hihetetlen történetet ami velem történt meg.
Múltkor a szobámban 20 Celsius fok volt, odakin 10 C volt. Kinyitottam az ablakomat, szellőztetni akartam, de amint kinyitottam nagy meleg csapott meg. Az a kinti 10 C bejött így bent 30 lett. 20+10. Utána már nem mertem kinyitni az ablakot, nehogy újabb 10 C adódjon hozzá a szobahőmérséklethez. Azóta óvatosabb vagyok...
A Simsonos témához annyit szólnék hozzá, hogy szegény gyereket nagyon elporoltátok itt a fórumon, pedig azt hiszem Ti is és én is voltam hasonló kezdő. És kezdőnek nem szégyen lenni.
Nem is olyan régen még nekem is volt Simsonom, gyárilag 60-65 -öt tudott, de tuninggal 80-at ment, 50-es hengerrel. Rezonátor nem is volt rajta. Persze fogyasztás 3,2-3,5 re ugrott fel és csak magas fordulaton húzott.
A fújáshoz minimum 2 ember kell!!!
Mi 3- an voltunk... :P
Amikor fújod akkor végy magadhoz sok ceruzát!!!
Ezekkel kell lenyomni a papír szélét!!! Nekem is kissé aláporzott de ha kb 0,5- max 1 barral szórod fel akkor nem tud nagyon porolni, és így alá sem sok megy!!!!
A 0 közepét pedig belerakod a körbe és szintén ceruzával lenyomod amíg szórod!
Kis nyomás ,keskeny szóráskúp, kevés festék!!!!
Ennyi lenne!
Fisi
Hi!
HyGynek:
El küldöd nekem az ftp-jelszót?
fisi:
hogy csináltad, hogy nem ment a sablon alá a festék a fújásnál? Meg hogy a 0-nak a széle teljes (nincs kis rész ami a közepét tartja a sablonon)? Mert a sablonig én is eljutottam.
A sebesség témához: nekem a Trophym gyári kipuffal, felújítás után, autóval mérve (Opel Astra) 110-et ment sík úton. 55 kg vagyok.
A jó motort olcsón témához meg annyit, hogy én elmentem, megnéztem, kipróbáltam, igaz nem volt műszaki és ki volt vonva forgalomból, 28000 ért egy éve sztem megérte. Majd látjátok a képeken, hogy milyen jó állapotban van!
Üdv: Ádám
Hat ha valakinek 170-et megy az etz-je akkor az en jawam 200-at. ;)
Hello
Az én km órám nem hajlandó egy hétnél tovább működni, valami baja mindíg lesz. (Érdekes, hogy mindíg más...:-))
Ez a 145 is érdekes, túl soknan tűnik. Szerintem biztos hogy csal az óra. Jut eszembe nem csak 140-ig van skálázva?
Az az érdekes, hogy mindenki ilyen sebességekről beszél, van otthon 3 db MZ a legjobb meg ha megy 120-at fülig ér a szám, (most nagyzoltam mert éppen csak 1 megy a háromból :-))és régen a ts250/1-es is hasonlóan ment.
Mentem egy haver motorjával (ETZ) aki szerint stabilan 140-et megy a gép, hát az is csak 120-at ment alattam ráadásul határozottan lejtőn lefelé.
Egy a lényeg én elég kétkedve szoktam fogadni az ilyen adatokat. Egyébként hallottam már olyat aki szerint 170-et megy az ETZ-je!! :-O
Üdv Attila
Ugy tudom hogy olyan 100 korulig nagyjabol altalaban pontos, es 100 folott egyre durvabban kezd csalni.
bye
HyGy
Hi!
Ha már sebbeségekről van szó:az ETZ(251)órája mennyire megbízható??Szerintetek??
Én egyszer 145-öt mentem az enyémmel??!A gyári óra szerint.Mondjuk kajakra feküdtem és kb 70kg vagyok.:)
Üdv Dani
Atilla!
Csak semmi aggodalom a gyerek miatt!! Anno apám ugyanezt mondta rám,mert voltam kb 16 éves, "hót hülye" és mielőtt elkezdtem a B-s jogsit csinálni,apám levitt a kocsinkhoz és (eredetileg autószerelő az öreg) nekiállt mutogatni,hogy mi micsoda,mit csinál stb.. Én meg csak néztem hülyén,mert talán akkor láttam először motorteret és nekem egy nagy össze-vissza qszaság volt az egész... Meg is kaptam -a hátam mögött-, hogy műszaki analfabéta vagyok. Múltak az évek és a főiskolán 5-ösre vizsgáztam a belső égésű motorokból,majd letettem a motorkerékpár-szerelői vizsgát. Tehát aggodalomra semmi ok,lehet még belőle egy Galuzzi, Tamburini vagy vmi hasonló:))
Anno a mi kis Simsonunk ment 70-et,de mi voltunk az első tulajok és vigyáztunk is rá..
byee
Hello
Buny
Na azért annyira nem vagyok lelssulva, még van amit fel bírok fogni :-)
Nem is jutott eszembe, hogy a MZ 21 Ló valami 17-re emlékeztem de beugrott, hogy ebben tényleg egy egész ménes vágtázik. :-)
Annyi a ló, hogy nem is bírnak egyszerre szaladni!(ezért rángat 200-nál :-DDD
Egyébként teljesen új generátor van rajta, (Eredeti DDR a szovjet szabvány szerint szép eredeti medvezsíros papírba csomagolva) :-) a régi az teljesen hulla lett.
Először kb 5000 fordulatnál tünt el a töltés, azután 4e körül, itt mintha némi javulást mutatott volna, és még sokáig jártam vele. Azután persze teljesen meghalt. A szénkefék beették magukat a forgótészbe
(tengelyig) majd hirtelen ötlettől vezérelve összetörtek és persze bedarálódtak a forgó és állórész közé.
Az állórész az túlélte, de úgy nézett ki mint aki most jön a bányából, így inkább azt is kicseréltem.
Egyébként már nem az enyém a MZ, a gyerek most lett 18 (novemberben) és megkapta! Remélem jómotorosember lesz belőle. (Bár műszaki analfabéta, de majd kialakul!)
Üdv Attila
Ja a sámson és a sebességhez még annyit, hogy olvasd el mégegyszer a cikket, szerintem nem vetted észre a sorok között a lényeget. Lehet, hogy kinövi a srác, de most elég hülye!
Én már mentem a Szimómmal 70-et..
Csak az egy 4 felömlős 70-es tábori henger, és nyélgázon megy 70-et (84 kg vagyok)
bicikliórával, kalibráltan.
Szóval aki azt mondja, hogy az ő 50ese megy 70-nel ugyanilyen méréssel, azt kinevetem...mert gyári órával lehet, de rendesen mérve....
Na :)
Szal az en simson swalbem sajat ora szerint ment 75-80-at. (Azt hiszem egyszer kocsival is lemertuk). Persze ezt csak sik terepen tudta produkalni. Hja es volt benne +1 sebesseg es rajta egy rezos kipufogo.
bye
HyGy
Hát nem tudom, én már anno 17 éves koromban sem hittem el azt, hogy a Simson robogók tuning nélkül lábvédőt leszedve stb 90- et mennek!!!
Bár derekasan bevallom hogy kattogott rajta egy kissé az agyam!
Akkor elég sok Simson (electronic, B- és ) ment 70- 75- el gyári állapotban, és ráadásul ezt a meséket idősebb mukik (45- 50) terjesztették!!!
Ja!
Ezelőtt 4 hónappal a fajszi kompnál beszéltem egy öreg Simson robogós fazonnal és váltig állította hogy az ő (totál szutyok, majd szétesőfélben lévő) Sr50- e biza 80- al is megy tartósan!!!!
Persze sebmérő cáger már mutatóban sem volt a gépen!
Anno a zsír újaonnan vett Simo robogóm még fojtás kivétel után sem ment jobban 55- 60 (ritkán) - nál nyélgázon...
Fisi
Olvasgattam itt a hozzászólásokat, és néhány dolog szöget ütött a fejembe:
Ti még nem metettek Simsonnal 70-nel? Ez akkora különbség, amit nem hiszem, hogy halandó csak úgy viselni tudna, tehát mindenképpen valami különleges szükséges hozzá.Például az, hogy a kérdést feltevő elég időt töltsön motoros körökben és szerezzen elég tapasztalatot. Azért annak idején szerintem ti is beszéltetek néha össze-vissza, vegyétek ezt úgy, hogy ő még nem jutott el oda, ahol ti vagytok.
Vaughan, akkor most már értem, miért volt olyan furcsa elsőre a vastag szemöldököd!:-)))))))
Attila!
Ez az MZ 200 elég durva dolog! Talán csak nem azt akarod mondani , hogy téli unalmas óráid egyikén visszaállítottad a sárga csodán a töltést, és ez annyira megtáltosította a verdát, hogy a 21 mén azonnal vágtázni kezdett, és a sebbességeik összeadódtak, mintha frontálisan ütköztek volna. (Ezt a képzavart csak azért írtam, hogy az LS rejtvény után legyen min gondolkodni.)
Hali!!!
Nabazz!!!
Ki vagyok akakdva ezeken a köcsög képtárasokon!!! Az Mz- ről készült képek már kb. 4 hónapja feldolgozás alatt vannak, e Babiról készült képek meg 2 nap alatt már láthatóak???:(((
A f@sz ki van velük!
Attila!!!!
Nem mázli dolog ez, hanem nem kell kapkodni, és ki kell várni a megfelelő alkalmat!!!
Sok haver ezen csúszott meg, hogy 1 héten belül motort akartak minden áron, és persze megvették a legszutykabb Mz- t, Jawat stb...
Nyitott szemmel kell járni, és persze kell hozzá szerencse is, de nem ez a legfontosabb "kellék".
Fisi
Fisi,szép a moci!
De hogyan sikerült,hogy nincsenek "Feldolgozás alatt" a képek?:)
Hello
fisi
Mázlista vagy, én mindíg leharcolt szakadékokat birok csak vásárolni.
Egyébként jó nagy tűz lehetett, ha lekonyult tőle a hűtőborda! :-)))
Üdv Attila
Hi Fisi!
olvasván a sztoridat bennem is feldereng egy hasonló. TLT pannonia hengerfejen oldalt van a gyertya. valami oknál fogva nem akart beindulni. gyertya ki (de ekkorra már piszkosul meg lett szivatva...). a pipában a gyertya, az oldala a hengerfejhez nyomva, egyik komám a berugó karon, én meg néztem a szikrát a gyertya nyilásra merőlegesen. komám rúg.... benzingőz hengerből ki.... a tyertya meg a henger és a szemöldököm közt félúton.... gyújt....láng a szemöldökömig....aztán kicsi füst... :-)))
három hét alatt nőtt vissza.
de tanultam az esetből asszem...
ja! és mind ez csak azért mert kilencvennél mikor felkapcsoltam negyedikbe egy kicsit mindig megtorpant :-))
Steelheart6!!!
Köszi a dícsérő szavakat!:))
Gondolkozz egy kicsit! Szerinted hogy csinálhattam???
Te hogy csinálnád???
Fogtam a számgépet, meg a Coreldrawot és kinéztem a több száz betű közül egy olyat ami tetszik.
Ezt megfelelő méretben kinagyítva kinyomtattam, kivágtam sablonként használva, és a metál szín és a lakk közé felfújtam a feliratot felületre! Azt a fedőlakkal lelakkoztam és kész!
Tehát így készült.
Fisi
Hell!
fisi:
néztem a képeidet, a Babetta az zsírkirály, meg az a kérdésem, hogy a Tézére hogy csináltad az MZ és az ETZ 250 feliratokat? Mert én is szeretnék a Trophymra feliratot, és nemtom hogy kezdjek neki. Ja és mit csináljak a 150es Trophymmal ha 120-nál többel sehogy se akar menni? :) (felénk is vannak ilyen simsonosok)
Üdv!
EZT NÉZTÉTEK MÁR????
A következő mocim ilyen lesz!!!:))))
http://dongomotor.freeweb.hu/
Na hali!!!
Végre itthon!
Attila!!!
Lehet hogy szobadísznek használták, nem tudom de mint mondtam megint egy öreg, igaz most nénitől sikerült megvennem, 1987 óta kemény 2333 km- ert sikerült belegyilkolnia!!!!:)))
Egyébként úgy jártam vele mint a Tz- vel, csak alaposan meg kellet suvickolni, és így néz ki!!!!
Semmit nem cseréltem ki rajta, csak meg lett mosva!!!!
Egyébként majdnem sikerült felgyújtanom, ugyanis először a tűszelep a koszos karbiban fennakadt, és a kipuffból is vagy 2 dl benyát öntöttem ki!!
De előtte meg akartam nézni, hogy az alapos mosás után nem- e áztattam el az elektronikát, és kivettem a gyertyát is hogy megnézzem jó - e a szikra??!!
Na a pedálozás hatására valami koszos lé jött ki a gyertyanyíláson!!!
No én barom gondoltam jól belocsoltam a motort, még a hengerben is víz van!!!
Gondoltam kihajtom belőle, és jól megtekertem a pedálokat. Jött is ki még vagy egy jó adag belőle, és ebben a pillanatban a gyertya gyújtott...
Persze nem víz volt a lötty, hanem benzin, és be is gyulladt úgy ahogy meg van írva!!!:((
Az első sárvédő, és kerék a másodperc tört része alatt fél méteres lángokban állt!!!
Én meg hirtelen nem találtam rongyot hogy eloltsam!!!
De aztán kezembe akadt egy és gyorsan megfékeztem a tüzet!
Szal fasza volt a szitu!
Egyébként megtetszett a gép, annyira primitív, hogy az már szép!!!:))))
De tényleg bicaj helyett ha sietek nagyon bejön! Kis városban élek minden pontjába eljuthatok vele 15 percen belül! Ennél nem kell több, ha meg száguldani akarok ott a 250- es Etz.
Egy rugásra indul, csak hidegen eléggé makrancos, de utána nincs vele baj.
Tényleg! Nincs valakinek a karbi alá való benzingyűjtő tálcából egy felesleges darab?????!
Elpostázhatná nekem, de mailben, vagy telón pontosíthatunk előtte.
Fisi
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|