hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 26. péntek 
Ervin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás

Összesen: 170 oldal

pdaranyi
válasz erre | email2004-03-21 23:34:40
Hello lajos,

Köszönom szépen, hogy megosztottad velem (és mindenkivel aki olvasta) a tapasztalataidat.

Viszont lenne még két kérdésem.
A stift az az kis kiálló rész amitől nem tud körbeforogni a gyűrű ha ráteszem a dugóra és összenyomom?
Mi az tüske, amit a derékszögelésnél és a dugattyú rögzítésénél kell használni?

Tudom, eme kérdések banálisak. Mentségemre legyen mondva, hogy még kezdő vagyok és a szakzsargon ismeretem meglehetősen hiányos.


Üdv!
sorszám: 794 (7140)
(előzmény: lajos, 2004-03-21 11:13:07)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-03-21 16:31:29
Kedves Lajos,aki Laci!:-)

Az ETZ blokkom -ha minden igaz- péntekre kész lesz és ha minden jól megy,jövő 7végén már gurulok is vele!!
A FSZ az eddigi szokásos pozitúrában várja a feltámadást,de előbb fog eljönni mint Jézus,ezt garantálom!!
A gép bátyámé és lehet,hogy nekem fogja adni,de ha nekiállok szépen felújítani,lehet,hogy már nem is akar megválni tőle,szóval itt a 22-es csapdája:-)
Nemsokára frissítem a képtárat is.
Gratulálok a fejlesztéseidhez,az enyémek valszeg jövőre fognak eltolódni:-((

byee
sorszám: 793 (7105)
(előzmény: lajos, 2004-03-21 13:23:54)

 
 
lajos
válasz erre | email2004-03-21 13:23:54
Kedves Tesho!
Nem aludtam téli álmot. Mivel akárhogy fölöltöztem a lábam akkor is fázatt a főtetlen műhelyben valamint a kapu alatt(ott állnak a gépek) ezétr a konyhában megépítettem Hygy féle elektronikus gyujtás 6 V-os változatát. A mágneses jeladón változtattam, 180 fokon folyik áram a gy.tr-on 180 fokon nem folyik. Asztalon 6000 ford/perc működött. Temészetesen figyeltem a lapot. Mesélj a Fekete Szépségről. Hogy haladsz vele? A legkényelmesebb gépek egyike. Nem szép dolog de irígyellek érte. És mi van a hétköznapló MZ-vel? Megjavult-e az egészsége? mivel-gondolom-a FSZ temploba járó, vásár és ünnepnapi gép lesz.
Mint ahogy említetem, figyeltem a hozzászólásokat ahogy a gumicsonton rágódtak egyesek megfeledkezve azon tényről, hogy ők is voltak kevés zsebpénzből összespórolt kisebb motorral rendelkező igen fiatal kezdők.
Nézetem szerint kár kirekeszteni őket egy szoci tóráról. Szervezéssel sok kényelmetlenség áthidalható. Túrára indítás korábban történhet, érkezésük lehet később. Az idő beosztásunk egyébként is nagyon laza. Az eddigi találkozókon résztvevőktöl a kezdő motorosok magatartást, viselkedés kultúrát tanulhatnak.
Nos jó egészséget,jó időt, valamint jó motort a motorozáshoz. Üdvözlettel Laci
sorszám: 792 (7100)
(előzmény: tesho, 2004-03-18 20:09:11)

 
 
lajos
válasz erre | email2004-03-21 11:13:07
A 250 559 Jawa-hoz a télen megrendelt gyűrűs dugattúra ,NAGYON nehezen ment rá a henger, hasonlóan le. Aztán végül rákínlódtam a hengert egyedül (nehéz öntött vas). Első utam kb 500 m csörgés szorulás. Indítás 500m szorul. Dugattyú szidás a gyártóval együtt. Néhány napig járatás, szorolás, szorulás. Péntek délután szétszedés, elájulás. Dugattyú jobb oldalából az első gyűrűhoronyig 1,5 cm hosszban és az első gyűrű 2/3 része valamint a második gyűrű végéből 1 mm hiányzik. Hengerfej összeverve. Szerencsére a henger ép. Megállapítottam hogy a letörésnél volt egy kb 2 mm kitüremkedés, melegen az szorulhatott.(Ezért fontos a derékszög ellenőrzése mert ha hidegen egy picit feszül melegen megszorulhat.) Mikor ezt elmeséltem a szomszédomnak aki szintén "jómotorosember" azt kérdezte ellenőriztem-e a gyűrűn a stiftnek kialakított rész méretét a stift vastadságával, akár szemmel is összenyomott gyűrűt odailleszteni a stift alá és összevetni. Midjár eszembe jutott vártam a egy duóra az esztergályosnál és a gyűrűn tűreszelővel igazított.
Tehát érdemes e fenti ellenőrzést is elvégezni és azután segítséggel, miután egy hosszú tüskével rögíted a dugattyút (beledugtad a csapszegbe) a beolajozott hengert az összenyomott gyűrűjű dugattyúra gyűrűként ráengeded.Még valamit. Úgy emlékszem neked 350-es géped van.A csapszeg lyuka midkét hengernél kifelé legyen. Így könnyebb derékszögelni.
Igyekeztem szűkszavú lenni, de úgy tűnik ez olyan mint a bagdadi borbély az Ezeregy éjszakából. Nos, leírtam ahogy gondolom, ahogy csinálom meg amit elmulasztottam, Te pedig úgy jársz el ahogy jónak látod.
Üdvözlettel Laci
sorszám: 791 (7095)
(előzmény: pdaranyi, 2004-03-18 23:53:42)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-03-21 10:39:24
Vadmotoros!!!

Bocsi, de mit is kéne küldeni??!! Mert akkor még ma dobok egy mailt!!!!

Fisi
sorszám: 790 (7093)
(előzmény: vadmotoros, 2004-03-20 21:30:26)

 
 
lajos
válasz erre | email2004-03-21 09:48:50
Kedves Pdaranyi!
HyGy már válaszolt kérdésedre. Nem fog a hajtókar elállítódni a gyűrűk felhelyezésekor, mivel kovácsolt acélból van és meglehetősen rugalmas. Ha hajlítani kell tapasztalni fogod, hogy tisztességesen bele kell kapaszkodni a tüskébe. Kisfiam a Simson hajtókar derékszögelésekor jött, hogy nem akar beállni. Húztam rajta egyet és a véletlen úgy hozta, jó lett. Azóta valamiért levettük a hengert, a dugattyú gyönyörű, teljesen egyenletes midkét oldala. A 350-est megszorítottam első összeszerelés után, a főtengely is elhúzódott-elzsibbadt a lábam a reszketéstől míg hazaértem-szétszereléskor bizony látszott és az esztergályos is felhívta a figyelmem, az egyik dudattyú FERDE kopására.
Akik aggódnak a főtengelyért,elmondom, láttam régebben egy motorszerlő könyvben célszerszámot derékszögeléshez: 2 db franciakulcs szerű nem állítható és csak egy oldalon van nyílása. Az egyikkel a főtengely közelében kell rátartani a másikkal a durattyónál kell feszegetni a hajtókart.
Ha nem veszed rossz néven elmondom eppen most hogyan jártam. Tudod okos ember más kárán a buta saját kárán tanul.
sorszám: 789 (7088)
(előzmény: pdaranyi, 2004-03-18 23:53:42)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2004-03-20 21:30:26
Helló!

HYGY milyen címre küldhetem az elkészült szocitérképet?Eddig vártam, de csak 4-en vagy 5-en küldték el a címüket.A többiek nem akarnak ezekszerint szerepelni.Ha esetleg valaki meggondolná magát a címem: michaluttin@freemail.hu
sorszám: 788 (7084)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-03-19 15:20:14
A gyuruk a dugra rakashoz :) kozben nem tudod elhajtani a hajtokart. :) Igazabol nem is nagyon ertem en ezt a derekszogeles dolgot. Az aki csinalja a fotengelyt annak ezt meg kellene csinalnia.
sorszám: 787 (7043)
(előzmény: pdaranyi, 2004-03-18 23:53:42)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2004-03-18 23:53:42
Hello lajos,

Látom te sem most kezdtél motorokat javítani. :)
Ha már sikerült szépen mindent megcsinálni, ahogy mondtad, akkor nem hajlítom megint el a hajtókart mikor a gyűrűket rakom a dugóra?
Vagy ha már be van állítva a hajtókar, leveszem a dugókat, rá a gyűrűket, és óvatosan vissza a dugó a hajtókarra?


Üdv!
sorszám: 786 (7022)
(előzmény: lajos, 2004-03-18 18:22:53)

 
 
Pool
válasz erre | email2004-03-18 23:00:01
Hello Lajos!


Tetszik a derékszög megállapításának módszere! Tényleg jó és ötletes!
Jössz egyébként most szombaton Budapestre a motorkiállításra?


Üdv.: Pool
sorszám: 785 (7018)
(előzmény: lajos, 2004-03-18 18:22:53)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-03-18 21:31:15
Te lajos! Nem cseszi el ez a hajtogatas a fotengelyt?
sorszám: 784 (7012)
(előzmény: lajos, 2004-03-18 18:22:53)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-03-18 20:09:11
Üdv újra Lajos!!!

Csak nem téli álmot aludtál?:-)
Előbújtál tavasszal,mint a motorosok és nagy örömömre rengeteg szoci is!!

byee
sorszám: 783 (7008)
(előzmény: lajos, 2004-03-18 18:31:13)

 
 
lajos
válasz erre | email2004-03-18 18:31:13
Még valami nagyon fontos! "zéger" gyűrűk behelyezése a csapszög rögzítésére: Én már dobtam el henget mert egyik oldalt elmaradt a zéger a derékszögelés után.
Laci
sorszám: 782 (7006)
(előzmény: pdaranyi, 2004-03-18 00:49:57)

 
 
lajos
válasz erre | email2004-03-18 18:22:53
Nem mertem tovább írni mert egyszer már elnyelte mikor többet írtam mint amennyi hely van a hozzászóláshoz.
Most jön a mérés. Dugattyú a fölső holtpontba állítva, hézagmérőt a dugattyú jobb, bal oldalán kicsit előre hátra mozgatva letoljuk amennyire hagyja magát. EGYFORMA MÉLYSÉGIG EGYFORMA ERÖVEL KELL LEMENNIE a hézagmérő lemezének úgy hogy a lemezt nem fogjuk meg kézzel csak a "nyelét" azt mozgatva és tolva lefelé. Kezdjük 0,05mm utána 0,1mm esetleg lemegy a 0,15mm.Ha külünbség adódik a jobb és bal oldal között: szétszedés csapszegbe tüske dugás, megfelelő irányba hajlítani a hajtókart, összeszerelés, mérés ,szét, hajlítás, össze,mérés káromkodás ....Hajlításkor előfordult már velem, hogy megfogtam a hajtókart egy egyetemes csavarkulccsal (franciakulcsal)és végül csak beállt a derékszög. Nos, én így csinálom Te pedig ahogy jónak látod.
Üdvözlettel:Laci
sorszám: 781 (7004)
(előzmény: pdaranyi, 2004-03-18 00:49:57)

 
 
lajos
válasz erre | email2004-03-18 17:46:01
Kedves Pdaranyi!
Ezt a müveletet hajtokar derékszögelésének hívja a szakzsargon.KÖnnyű belátni:ha a hajtókar jobbra ferde lenne akkor a dugattyú fenő éle jobb oldalon mig a szoknyája (alsó éle)bal oldalon feszülne a hengernek és kopna eősen.Ezért ellenőrizzük a dugattyu derékszögben mozog-e a főtengelyhez viszonyítva.Én így tanultam az esztergályostól és be is vált:Az idézett utasítás szerint hengerfej nélkül összeszerelem a hengert a dugattyúval.Fontos a tőcsavarok meghúzása , hogy üzemi helyzetbe kerüljön a henger. A tőcsavarra nagyobb anyákat vagy csödarab távtartót teszek.
sorszám: 780 (6999)
(előzmény: pdaranyi, 2004-03-18 00:49:57)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2004-03-18 00:49:57
Hello andris,

Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Jól jön, ugyanis most fogom először csinálni.
Abból, amit írtál úgy látom, nem vagy kezdő a témában. Ezért szeretnék még valamit kérdezni.
A következő sorokat a szervízkönyvből vettem:

"Avégett, hogy biztosak legyünk abban, hogy a hengerdugattyú tengelye ne legyen eltolódva, a dugattyúgyűrűk beszerelése előtt a következő módon ellenőrizzük:
A gyűrű nélküli dugattyúkra ideiglenesen rátesszük a henegereket és a forgattyúszerkezetet indítókar segítségével elforgatjuk, s így ellenőrizzük, hogy mind a két oldalon ugyanaz-e a dugattyúhézag a felső holtpontban. Ha az állandóan a henger egyik oldalához nyomódik és eltoláskor ugyanarra az oldalra tér vissza, ki kell venni a hengert, s a dugattyút óvatosan az ellenkező oldalra kell hajlítani. Ezt a műveletet a dugattyúrúd szögeltolásának nevezzük."

Kérdésem a következő:
Mit is jelent ez pontosan? Szerintem még ha a gyűrűk nincsenek is a dugón, akkor sem elég nagy a hézag, hogy jól láthatóan mozogjon a dugó a hengerben.

Mindenki segítségét előre is köszönöm!


Üdv!
sorszám: 779 (6966)
(előzmény: andris, 2004-03-17 23:17:33)

 
 
andris
válasz erre | email2004-03-17 23:17:33
Szevasztok.Pdaranyi gyűrűzéskor amire figyelj:-a dugattyú és a henger is legyen bekenve egy kis olajjal,de ne ússzon benne minden,mert akkor meg csúszni fog a cuccos azt amiatt lesz törés -a hengert mindig abban a helyzetben csúsztasd a dugóra amilyenben a blokkban fog állni,mert ha már ráraktad sikeresen a hengert a dugóra akkor már nem lehet(nem szebad)forgatni,mert összekarcolhatja(ák) a henger falát a gyűrű(k)
-mielőtt a henger belső fala érintkezne a gyűrű felső peremével,ellenőrizd le mégegyszer,hogy megfelelően össze van-e fogva(tolva)a gyűrű két vége
-ekkor rá kell szépen csúsznia egy kis lefelényomással megsegítve a dolgot
-ha nem megy akkor ne erőltesd,mert ha a gyűrűből letörik egy darab,és előtte nem tömted be egy(tiszta)ronggyal a lendítőkerekek("sonkák")fölötti üres teret,akkor bizony az belehullhat a főtengelyhez,és ezt bizony csak egy teljes blokk széthúzásssal tudod megjavítani
-szóval inkább ellenőrizd le mégegyszer,hogy mi a gáz,ugyanis ha ez a kis fémdarab ott marad,akkor tönkrevághatja a hengert és fúrathatod egy mérettel feljebb a mocit
-ja és még egy dolog,ha már sikeresen rajta van a henger a dugón,akkor már csak a nenger "szakállára" kell odafigyelni(természetesen ekkor a rongydarab már nincs ott)

Remélem tudtam segíteni.Szevasztok és vezessetek óvatosan.
sorszám: 778 (6964)
(előzmény: pdaranyi, 2004-03-17 12:53:41)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-03-17 21:35:33
Hali mindenki

Asszem már említettem, hogy restaurálunk a haverommal egy 1929-es dkw luxus 300-ast. Nos, itt van néhány kép a gépről. Most összepakoljuk, hogy megnézzük, hogy mi kell hozzá, aztán fényképrengeteget csinálunk, hogy tudjuk, mi-merre-hány méter, majd ismét szétszedjük és csinosítunk. Most így áll a gép:

http://gexxx.fw.hu/04[1].03.17.(01).jpg
http://gexxx.fw.hu/04[1].03.17.(02).jpg
http://gexxx.fw.hu/04[1].03.17.(10).jpg

Nos, ehez a masinához keresünk tankot. Nincs véletlenül valakinek? Vagy esetleg a nagyfaternak? Vagy másnak?...

Üdv: Gexxx
sorszám: 777 (6958)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2004-03-17 12:53:41
Hello vadmotoros,

Mi okozta a gyűrűtörést? Szar minőség, elöregedés, rossz felrakás összeszereléskor?

Ha a legutóbbi, mire vigyázzak?


Üdv!
sorszám: 776 (6926)
(előzmény: vadmotoros, 2004-03-17 10:41:50)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2004-03-17 10:41:50
Helló!

Itt a tavasz nekem meg sikerült egy jó ki gyűrűtörést szenvednem, ugyhogy most a motorozást 1 darabig hanyagolom.
üdv:Norbi
sorszám: 775 (6919)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-03-16 11:59:14
7végén végre kiszedtem a blokkomat,a sejtésem beigazolódot,a hajtókar alsó csapágya halt be,de a dugóóó szerencsére nem állt be,de azért kapott rendesen.
A tisztogatás után ma elvittem a szerőhöz,jövő 7végére kész lesz. Ha szerencsém van,akkor nem kell fúrni,csak hónolni,mert nem tűnik túl vészesnek a henger.
A fickó abban is egyetértett velem,hogy a sz@r MOL-os keverék miatt történt a dolog. Azt is mondta,hogy anno a Shell megvizsgálta az Arol 2T-t és kiderült,hogy csak 3000-es fordulatig ken rendesen!! Soha többet nem fogok ilyen szutyok keveréket tankolni,az biztos!!

byee
sorszám: 774 (6877)

 
 
jeno
válasz erre | email2004-03-14 19:44:44
hello!
kossz a valaszt,de meg azt szeretnem pontosan megtudni, hogy debrecenben hol lehet kapni(inkabb dugo mert gyurut mar kaptam).azert kene debrecenbol mert en kolozsvari vagyok es ott vannak ismeroseim.kossz,pa
sorszám: 773 (6829)
(előzmény: hygy, 2004-03-12 17:48:53)

 
 
Buny
válasz erre | email2004-03-14 13:09:03
Azért nem találtok különbséget, mert nincs is. Attól hogy valamit becsomagolnak, még a lényeg nem változik. Az akkor is kétkerekű marad, amit beépített belsőégésű motor hajt, függetlenül attól, hogy mekkora.Azt hiszem többeknek el kéne vonatkoztatniuk (szép magyar szóval absztrachálni), és akkor esetelg látnak valami olyat, amit ma nem. Funkcionálisan kell tekinteni a robogóra, nem a rajta ülő embert kell nézni. (Persze, ha valami kellemes hölgyike az más!Lányok itt értelemszerűen gondolhatnak valami dögös fickóra. De azért vigyázzunk, nehogy guminő legyen!)
sorszám: 772 (6824)

 
 
Atilla
válasz erre | email2004-03-14 11:51:31
Hello

Nekem az XV-n olyan idióta módon van vezetve a kipufogó hogy rendszeresen rásül az utas cipője. :-)
Eleinte bemelegítettem a gépet majd egy szögletes fadarab élével levakartam. Ez elég hosszadalmas meló, azóta fejlődtem vettem egy flakon oldószert és az hidegen simán lehozza. Az van ráírva, hogy minden szennyeződést leold. Nem szeretem az ilyen univerzális szereket általában átverés, de ez tényleg tuti csak vigyázni kell vele mert a műanyag alkatrészeket is oldja! A Rubachem gyártja és multifunkcionális tisztító a neve. (Kicsit átverős, mert össze lehet keverni, van multifunkcionális karbantartójuk is vettem azt is, teljesen más az olyan WD40 szerű anyag)

HyGy
Hát nekem az oldalhoz ugye nem sok közöm van, neked kell eldöntened hova rakd.
A cikkek között jól megtalálható helyen lenne, más kérdés hogy ez nem cikk. :-)
Szóval rádbízom, a lényeg hogy megtalálják az emberek.

Üdv Attila
sorszám: 771 (6822)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-03-14 00:34:15
Nem 250-es, 125-ös. De sztem a lényeg hogy ETZ. :))
sorszám: 770 (6810)
(előzmény: hygy, 2004-03-14 00:27:32)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-03-14 00:27:32
250-es ETZ mi? :) Nekem a PeetAir motorjan maradt egyszer ott a fel cipom. :) Valamivel le tudta szedni de mar nem tudom mivel.
sorszám: 769 (6808)
(előzmény: Massino, 2004-03-14 00:17:09)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-03-14 00:26:09
En a kresz konyvbol szedtem ki....

Atila: igen megjott a kep, holnap vagy hetfon kiteszem de nem igazan tudom, hogy hova kene. Cikkent? Vagy csak tegyem fel valahova es mondjam meg a cimet? Vagy valami turakent? Vagy nemtom.
sorszám: 768 (6807)
(előzmény: tesho, 2004-03-13 19:34:38)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-03-14 00:17:09
Volt már nektek olyan hogy az utasotok cipőjének a talpa ráolvadt a kipufogóra? :)
Jót röhögtem mikor megláttam hogy Semi cipőjének nagy része a kipuffon maradt. :))
Csak azt nem tudom még hogy mivel szedem le. :)
sorszám: 767 (6806)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-03-13 23:32:29
Aki még nem vette észre,van új szavazás,éljetek demokratiqs jogotokkal és menjetek balra el szavazni!
:-)
sorszám: 766 (6801)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-03-13 19:34:38
Látom nem szabadulunk a témától:-)))
Szerintem még az is robogó-ismérv,hogy automata váltója (is) van.

Ezeket a könyvekből kiszedett meghatározásokat már csak azért sem szeretem,mert sok segédmotor igen is képes utast szállítani (hely és lábtartó is van).
sorszám: 765 (6792)
(előzmény: Atilla, 2004-03-13 14:41:40)

 
 
izirajder
válasz erre | email2004-03-13 14:53:37
Robogósok között is van több fajta, de a kedvencem a sisakot zselével a fejére rögzítő Kejó-Nájk-Enerdzsi cuccos suttyó, aki majd pár év múlva már az ültetett Bömös mellett ácsorog majd a didzsi előtt, és a hifi hangerejével próbál bevágódni a csajoknál.
Egyébként nem baj, hogy vannak ilyenek is, mert a mocihoz nem nyúlnak, hanem hozzám kerül bütykölésre jó pínzír.
1ébként pont múlt héten ültem olyan robeszra ami kényelmes és jó volt nekem (nem számolva a 4 kilós Burgmant). 125-ös 4 ütemü segghajtány volt, városi kóricálásra fasza.
sorszám: 764 (6787)
(előzmény: hygy, 2004-03-13 10:36:38)

 
 
Atilla
válasz erre | email2004-03-13 14:44:46
Jut eszembe HyGy megkaptad a képet?
sorszám: 763 (6786)

 
 
Atilla
válasz erre | email2004-03-13 14:41:40
Hello

Soha nem foglalkoztam vele, így utánnanéztem, mi is a robogó. Átnéztem egy halom motoros könyvet, és igen érdekes dolgokat leltem!
Szóval a robogó nem mai találmány, az első robogókat a Monet Goyon, készítette a múlt évszáz elején, azóta párhuzamosan fejlődött a motorral!
Sok találmány a robogóktól indult
Pl.:
- öntött könnyűfém váz (DKW 1930-as évek!)
- egyoldali kerékfelfüggesztés
- A forgatyúsház és a sebváltó, egy egységé építése. (Vespa) (Ma már ugye milyen természetes!!!)
- Elektromos önindító (DKW)
- Fokozatmentes autómata váltó (Ducatti-DKW)

Nekem ez elég meggyőző ahoz, hogy ne nézzem le a robogót mint szerkezetet.
Mint már írtam az ember aki rajta ül az már más kérdés, sok hülyegyerek használja, de azért ne általánosítsunk!!
Egyébként is ez az ellenszenvesebb fajta általában igen fiatal! Kell az utánpótlás, és sok "menőző" robogósnak idővel be nő a feje lágya, és később jómotorosember válik belőle.

Hivatalosan tényleg nincs külön robogó, meg motorkerékpár de több helyen egységesen azt találtam hogy a robogót kb az alábbi dolgok külömböztetik meg:
- Kis kerék
- Burkolt motor, vagy a hátsó kerékre épített motor
- Utasvédelem (Szél-Por nem baleset!)

Azt szűrtem le, hogy amelyik moci be van burkolva, (hogy ne érjen a szellő :-) a motorja is be van burkolva (vagy a kerékre építve) kis kerekei vannak az a robogó.
A váltó mindegy milyen, és a ccm is mindegy mekkora. Ennyi!

Egyébként nekem sem tetszenek, soha nem is volt robogóm, de most ahogy nézegettem egy ős vespát, vagy ős lambrettát el tudnék viselni!

Üdv Attila

Bocs, jó hosszú lett!
sorszám: 762 (6785)
(előzmény: hygy, 2004-03-13 10:36:38)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-03-13 10:36:38
Szoval olyan hogy robogo nincs is a jogban szerintem, hanem segedmotoros kerekpar. Igazabol a robogosok azok a faszok akik a 125-os meg ilyen robogoikra amik siman mennek 100-at (40 helyett) siman felulnek B-s jogsival. Es feelingelnek, hogy ok mekkora menok. Szal a robogos olyan mint a szoke no.

Nem vitatom, hogy motoros ember is ulhet robogora, de o nem azert fog ra ulni, hogy menozzon vele, hanem, hogy kozlekedjen.
sorszám: 761 (6781)
(előzmény: hygy, 2004-03-13 10:33:51)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-03-13 10:33:51
Vezeto: Az a szemely, aki az uton jarmuvet vezet vagy allatot hajt- vezet. -tekintet nelkul a korara, nemere, allapotara es jogosultsagara.

Segedmotors kerekpar: olyan ket- vagy haromkereku jarmu, ill. negykereku betegszallito kocsi, amelynel a hajtomotor hengerurtartalma az 50cm3-t nem haladja meg, sik uton 40km/h sebessegnel gyorsabban haladni nem kepes es a vezeton kivul szemely szallitasara nem alkalmas.

Motorkerekpar (A kategoria): olyan gepjarmu amelynek ket kereke van, illetoleg 3 kereke van, es a sajat tomege nem haladja meg a 400kg-t.

Motorkerekpar (A1 kategoria): a 125cm3 hengerurtartalmat es a 11kW-os teljesitmenyt meg nem halado hajtomotorral ellatott motorkerekpar.

Motorkerekpar (A korlatozott): a legfeljebb 25kW teljesitmenyt es 0,16 kW/kg teljesitmeny/sajattomegaranyt meg ne, halado motorkerekpar.
sorszám: 760 (6780)
(előzmény: Czövi, 2004-03-13 01:22:03)

 
 
Czövi
válasz erre | email2004-03-13 01:22:03
Nincsen robogóm ,valamikor volt egy nagy kerekű ROMETEM.Látom azért te se a motort mint szerkezetet ítéled halálra inkább azt veted meg aki és,ahogyan használja.

Valaki megírhatná akkor a 2004 évre érvényes motor besorolást amiből kiderül, hogy a robogó mint motor hova tartozik!
köszi! !!
sorszám: 759 (6773)
(előzmény: andris, 2004-03-13 01:01:03)

 
 
andris
válasz erre | email2004-03-13 01:01:03
Czövi nem kavartad fel a lelkivilágom,csak nem értem,hogy hogy tudsz egy 50 évvel ezelőtti könyvet alapul venni a mai világhoz.Nem tudom miért véded őket?Talán te is bősz robogós vagy?Otthon egy köcsög robogós kis faszkalap nem intene nekem amikor szembejövünk egymással.Ők nem éárzik át ezt a dolgot.Utálom őket és kész.De azért ne vedd magadra.Na csá.
sorszám: 758 (6770)

 
 
Czövi
válasz erre | email2004-03-13 00:17:22
Ma sokat jártam az utakat és azt láttam ,hogy rajzanak kifelé a motorosok!!Hétvégén karbantartás egy kis fényesítés aztán hajrá!!!
sorszám: 757 (6764)
(előzmény: Massino, 2004-03-12 20:22:23)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-03-12 20:22:23
Hühű nagyon király idő volt ma!!! :))
Megszenvedtünk érte, de itt a tavasz. Na jó azért még lekopogom. :)
sorszám: 756 (6750)

 
 
dadis
válasz erre | email2004-03-12 19:02:35
Hello mindenkinek!
Én a Dnepr-ekkel kapcsolatban érdeklődnék. Aki tud írni valam rövid ismertetést írní a K750 típusú motorról.
Előre is kössz!
sorszám: 755 (6747)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-03-12 17:48:53
Hello!

Na szal utangyartott dugo 1600-2400 ft/darab aron van. A gyuruk azok nem voltak dragak. Csapszeg kb 200 ft/darab tugorgo is parszaz. Tomitesgartniturak szarok mert a hnegertalphoz papir tomitest adnak de az tul vekony.

Gyari dugot meg nem tudtam szerezni. A furas tavaly nekem 3000HUF/henger volt.

bye
HyGy
sorszám: 754 (6745)
(előzmény: jeno, 2004-03-12 17:01:12)

 
 
jeno
válasz erre | email2004-03-12 17:01:12
xa!
erdekelne, hogy pontosan mennyibe kerul jawa 350 638-hoz:-2db dugattyu (masodik furas)58.5 ;-6db gyuru ;-2db csapszeg ;-2db tugorgo es 1 szet motorpakolas.azt hiszem debrecenbol fogom beszerezni es mielott elmennek szeretnem tudni, hogy kb. mennyies hol lehet kapni.kosszi szepen.
csa!
sorszám: 753 (6744)

 
 
Zsandatara
válasz erre | email2004-03-12 15:47:00
A jegyet már most meg lehet venni, és meg is kellene venni, mert ma ott voltam, és simán napközben olyan sor áll, mint a BKV jegypénztáraknál hóelején. Képzelem mi lesz ott a rendezvény napján. Tehát, vedd mag a jegyed, MOST! :-) (A Stadionok című metrómegálló körút felöli kijáratánál felkanyarodsz az Aréna felé, és már ki is van táblázva a jegypénztár - nyitva: hétköznap 10-től 18-ig, szombaton 14-ig)
Nyilvánvaló, hogy csatlakozhatsz, mert ha eljösz, ott leszel :-) Egyébként én is a jó kis MéZesemmel jövök.
Üdv,
Zsandatara
sorszám: 752 (6741)
(elözmény: free, 2004-03-11 21:32:22)

 
 
Pali
válasz erre | email2004-03-12 15:27:57
Ahoj!

Én is BMV-vel megyek (Busz, Metro, Villamos).

Üdv,
Pali
sorszám: 751 (6739)
(előzmény: tesho, 2004-03-12 15:13:07)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-03-12 15:13:07
Lesznek akik mocival jönnek??
Én szerencsétlen tömegközlekedéssel érkező meg csak csorgassam a nyálamat,he?
:-)
Holnap nekiállok kiveni a blokkot a vázból..
sorszám: 750 (6738)
(elözmény: free, 2004-03-11 21:32:22)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-03-12 12:24:52
hygy@jpm.hu
sorszám: 749 (6737)
(előzmény: Zsandatara, 2004-03-12 12:18:47)

 
 
Zsandatara
válasz erre | email2004-03-12 12:18:47
Hygy!
Lefordítottam azt a gyertya diagnózist. Hová küldjem? Egy kb 300 KB-os Word file.
Üdv,
Zsandatara
sorszám: 748 (6735)

 
 
Buny
válasz erre | email2004-03-11 22:15:46
Régi találkozó látogatók ismerik a mobilszámomat, az új vidékieknek szívesen állok rendelkezésükre e-mail formájában, nyugodtan írjatok, én meg küldöm a telefonszámomat, és már beszélhetünk is. Vodásokat visszahívok a hétvégén, mert olyankor nekem ingyen van!(Meg este 9 után is, ha olyankor is jó hétközben.)
sorszám: 747 (6716)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-03-11 22:08:37
Pontosan! Valamelyik netes oldalon olvastam hogy jegyek elővételben a pénztáraknál.
sorszám: 746 (6714)
(elözmény: free, 2004-03-11 21:32:22)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-03-11 21:39:43
90%, hogy én is megyek az interwheelre. 10-kor kezdődik a buli?
sorszám: 745 (6712)

 
  Összesen: 170 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49033)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu