:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Minden ami MZ (trophy, ts, etz) hez, SIMSON hoz és JAWA hoz kell!!
ÚJ alkatrészek NAGYKERÁRON! Gyári és utángyártott alkatrészek! 5000 ft felett Bp.-en belűl ingyenes kiszállítás! Blokk és váz alkatrészek, gumik, akksik, tuningok, dobozok... stb.
Vidékre postai utánvéttel is!! Hívj infóért! 06/30 4096093 Péter
Először minden esetben fel kénes ismerni a folyás eredeti helyét. Az is lehet, hogy az olajleeresztő csavarnál van némi repedés, és ott szivárog az olaj. Én így jártam annak idején a /1-essel. Ez adódhat a csavar túlhúzásából pl. De folyhat maga a karter összeillesztésnél, ennek is meg van az oka, esetleg a széthúzásnál a méretes csavarhúzó általi feszegetés eredményeként az öntvény kicsit gyilkolódott, és a felfekvési felület ezen része hézagos.
Szerintem nézd meg először, utána gondolkodj azon hogyan old meg a problémát.Utólag a karterek között elég nehézkes a tömítés, azt inkább a tákmesteri főiskolát végzettek körében elterjedt tanok szerint szokták gányolni.
Bemesz a csapagyboltba es kersz blokktomito pasztat.
Mindenki masra eskuszik.
Sziasztok,szakemberek mivel lehet(kell)maximális tömitettséget előidézni a blokk testek között?Jött a rosszhir otthonrol,hogy folt van az MZalatt,és ha hazavergődöm majd 1szer,orvosolni kellene.
Czövi,
Hondáról infó jöhet magánba is. Köszi.
Hequila: szerintem a kezdok nyugodtan feltehetik ebben a csevegoben vagy akar a motorszerviz temaban a kerdeseiket, itt sokkal nagyobb az esely, hogy valaki halado elolvassa es valaszol is. Szoval batran kerdezz itt is.
HyGy
Ehhez nem tudok mit hozzátenni,én is így gondolkodom. 10 évvel ezelőtt én ugyanezt játszottam végig, de én építettem törött Hondát, hiányos Kawasakit, ma azt gondolom tanulni jó volt, de nem vennék ma már ilyen motort.
A polo rendeles el, jovhet masodik feleben remenyeim szerint megkerkeznek a polok azoknak akiknek fuggoben van a rendelesuk.
HyGy
Ja és még annyit, hogy a póló-rendelés él-e még?
Szerkesztőség:
Szerintem kellene egy olyan témát létrehozzni, hogy "Kezdő vagyok..." vagy valami hasonló, ahova az olyan lámák, mint én feltehetnénk a másnak egyszerű, viszont a ketzdők számára kevésbé olyan egyszerű kérdéseket.
Látom sikerült az állóvízbe kavicsot dobni!
Az anyagiakat tekintve átlagasnak tartom magamat :egy ház , három gyerek ,egy skoda felicia ,egy feleség minden jóval és rosszal,egy kutya.Lakás átlagosan berendezve.
Nem tagadom ,hogy nem jött jól az a pénz amit az Mz-ért kaptam,de nem ez volt a fő indok ,ez csak pár héttel előrébb hozta a dolgokat.
Szervízzel kapcsolatban azt tudom mondani, hogy a rezsi óradijak mindegy, hogy motor vagy autó nyugati vagy keleti 4000eHU Ft/ó körül vannak.Tehát ha beviszed a járgányt innen indul minden.Az alkatrészt vagy a szervíz szerzi be vagy te jársz utánna, az pedig megint idő és megint pénz.Szerintem az otthoni szerelgetés a végén nem mindig jön ki olcsóbbra.Volt pár autóm amit anyagi okok miatt magam javítottam de nagyon sok idő elment vele.Nem érdekelt mert mással nem kellett foglalkoznom.Engem már nem hoz lázba egy blokk széthúzás vagy porlasztó tisztítás,inkáb bosszant, hogy megint beszart és megint javítani kell.Az Mz -vel nagyobb problémám nem volt ,tényleg jó volt. Remélem annak se lesz sok gondja vele aki megvette.
Végül anyit,hogy akik nemtetszésüket fejezték ki ez ügyben azokkal majd 10év múlva egy baráti sörözgetesnél majd újra beszélünk erről és biztos vagyok abban ,hogy nem csak szoci motorjuk lesz.
Attila!
Azt hiszem váltottunk már levelet ez ügyben, és írtam akkor neked, hogy Svájcban ez az alkatrész 300.- SFr körül lett volna. Ha ezt átszámoljuk 45000.- Ft körüli összeget kapunk. Egy posta költséggel is legfeljebb 50.000.- Ft, és ebben már az ottani kiskereskedői haszon is benne van. Tehát nem mindíg az alkatrész a drága, hanem a kereskedői nyereségráta.
Azt azért leszögezhetjük, hogy ez az alkatrész elméletileg a motor élete során soha nem ment volna tönkre, ha nem történik egy olyan malőr, mint ami veled történt.
Azt mér többször írtam, hogy én nem azért nem szedem szét, mert nem tudnám megcsinálni, hanem azért mert nem vagyok szerszámokkal úgy felkészülve, mint a szervíz. Talán Czövi tudná azt alátámasztani, hogy az embernek el kell tudni dönteni, hogy a saját munkáját végzi, és ezt másra hagyja, vagy motort szerel, és az így megspórolt pénzt tartja a zsebében.Le kell ülni kiszámolni, melyik hoz többet a konyhára. Bár azért azt ne felejtsük el, hogy a motorszereléssel bevétel nem keletkezik, csak nem lesz kiadás, azért az nem ugyanaz, hiszen ez feltételez egyfajta anyagi felkészültséget.
Bár tudom, hogy ez nálad nem nagy probléma, hiszen vasvillával hánytorgatot a pénzt a padláson, hogy ebben az időben ne legyen penészes!:-)))
A másik ok, amiért én a szervíz mellett döntöttem, hogy a felelősség az övék az elvégzett munka után, így a legnagyobb lelki nyugalommal vihetem vissza, ha valami nem megfelelő.
A szervízzel kapcsolatban én nem a 320.- Ft-os bowdenre gondoltam éppen, hanem arra, hogy a szervíz óradíja ugyanott van, vagy nem sokkal alatta, ahol a márkakereskedői díj van.
Persze én sem veszek mindent a szervízben, az olajat is magam cserélem, de a porlasztó beállítás, a kuplung csere legyen az ő gondjuk.
Azt már írtam, hogy azért van ez a váltás, mert nagyon megszaladt (szerintem a matrica az oka), de tavaly már beszéltem egyszer Czövivel arról, hogy ő az ETZ-t azért vette, hogy megszokja a motorozást, és ha tehetősebb lesz vesz majd valami mást. Nem is adta volna el, ha olyan jó anyagi helyzetben lenne, mint te Attila, hogy az MZ-t is, meg Yamahát is tarthatna egyszerre.(Lásd megjegyzésemet fent a vasvilla-padlás-pénz ürügyén.):-))))))))
Pool!
Azért annyit mondanék, hogy a Suzukinál átlag felett is lehet keresni, azt nem tudom, hogy a dolgozók átlag bére mennyi, de azért szerintem a minimálbért meghaladja. A multik sokkal többet fizetnek, mint a hazai cégek, ezt tapasztalatból tudom, ezért állítanak olyan magas mércét a felvételizők elé. Azért spórolnak, amiért te is tennéd, ha egy üzemet kéne vezetned, és anyagilag érdekelt lennél abban, hogy ne sokat fizess ki. Ezt máshol is tapasztalhatod, ehhez elég egy kis céghez elhelyezkedned, ahol a főnök néhány év alatt rajtad keresztül szeretne a 100 leggazdagabb közé kerülni.
A másik szerintem ebben a kérdésben az, hogy Japánban másképp látják a világot, mint mi itt Európában. A szemléletük szerint a kicsi és takarékos dolgok a jók, a feleslegesen nagynak nem látják értelmét.
Hello Bello!
Nemrég találkoztam a Suzuki tulajdonosával, vezérigazgatójával és még egy vezető volt velük valamint tolmács.
Csak annyit szeretnék mondani róluk, hogy nagyon de nagyon illemtudóak. Mellesleg a tulajdonos fiatal gyerek, harmincnál nem több.
Még egy dolog: a Suzuki egy spórolós cég, ami a béreket illeti. Magyarországon a multik közül ő fizeti a legkevesebbet a dolgozóknak. Vagyis a minimálbérért dolgozik szinte mindenki.
Japánban egyébként minden nap a főnölért dolgoznak még plusz pár órát. Azaz nem fizetett túlóra, hanem a főnökért teszik ingyen.
Általában szombaton is dolgoznak.
Nem csoda hát, hogy a Japánok gyártják a legjobb autókat és motorokat. És a legolcsóbban.
Pool
Japánt nyugatra is el lehet érni. Igaz egy picivel többet kell utazni, mint keletnek. Úgyhogy japán lehet távol nyugat is.
Nana! Azért hátrább az agarakkal! Ameddig csíkszeműek mosolyognak az új R1 mellett meg a többi csoda mellett, hogy milyen fasza motort csináltak, addig ne nyugatizáljuk őket!
Kérdezz meg egy japánt hogy ő nyugati motort csinál-e vagy sem!!
Azok mondják a japcsi motorokat nyugatinak akik többet szeretnek utazni! :-) Mert ugye arra messzebb van az őshaza! :-))
ciao
Semi
Ezen a szervíz dolgon vitatkoznék.
A tavaszi renoválás alkalmából most cseréltem kuplung bowdent. Az eredeti yamaha közel 16000Ft a MZ-hez 320Ft (és majdnem passzol is!) Némi alakítás után maga a tökély!
A fesszabályzó 70000Ft lett volna (a legolcsóbb is 40000.
stb stb.
Ha nem értek hozzá akkor elviszem a szervízbe és a gatyám is rámegy!
Egy kuplung bowden árán a MZ-t kompletten fel lehet újítani! :-)
Szóval hihetetlenül drága a japán alkatrész, ezért a szervíz is. Bár azt mondják az európai típusok olcsóbbak. (már alkatrész szempontjából)
Más kérdés hogy a haszontalan dolgokhoz ragaszkodni az tényleg bálványimádat!
Ha valami már nem kell el kell adni, ki kell dobni, stb stb ennyi az egész.
Csak azért lepődtem meg hogy Czövi eladta a MZ-t mert mikor beszéltünk róla nagyon meg volt elégedve vele, ezért csodálkoztam hogy lecserélte.
Üdv Attila
UI.: Most jut eszembe láttam én már régen hogy Czövit nem szereti az a motor a kemping bejáratában is ledobta magáról! :-)
Persze földrajzi értelemben igazad van, de társadalmi berendezkedés szerint nem, mert a kelet-európai demokráciák nem minősülnek még nyugati tipusunak, és ezért használják még ma is sokan a gazdasági berendezkedés jelzőjeként a nyugatit. Értsd így a jelzőt.
Annyit még hozzátennék, hogy a legtöbb japán gyár áthelyezte gyártó részlegeit Európába, és csak fő egységeket szállít Japánból. Ha csak a magyar Suzukira gondolsz, vagy a Yamaha olaszországi gyáraira, de a Suzuki Katana formaterve egy német stúdióból származik.Ilyen értelemben már beszélhetünk nyugati motorokról, mert nagy részük tőlünk nyugatra fekvő országokban készül. A Honda Nagy-Brittániában vett üzemeket, és ott gyártja az európai piacra szánt gépeit. Nem véletlen, hogy Valentino Rossi Londonban él, a Honda versenyközpontja is ott van emlékezetem szerint.
"Az alkatrészekkel és a szervízzel kapcsolatban annyit, hogy aki a szoci motort javíttatja, attól közel annyi pénzt kérnek egy műhelyben, mintha egy NYUGATIT javítanának."
De mért nyugati motor?? Nem hondáról meg suzukiról volt szó? Sztem azok nem nyugati gépek, és ezt már sokszor hallottam mástól is. Mostmár érdekel. Tudomásom szerint a japcsik meg az ilyen húzott szeműek távol-keleten élnek. :-) De lehet hogy én vagyok a hülye. :-)
Teljesen igazad van Czövi.Én egy MZ-vel kezdtem,és egy japcsi motor miatt eladtam.De a szerelem az MZ iránt nem múlt el,és amint tehettem,pótoltam a hiányosságot,és igy most boldog vagyok mert megvan a kecske is no meg a káposzta is.Üdv bambi.
Talán egyszer Attila fogalmazta meg valahogy úgy ezt a dologot, hogy az értelmetlen tárgyakhoz való ragaszkodás bálvány imádat. Czövi megválaszolta azt, hogy a motor cserénél mi között kellett döntenie. A döntés nem azon áll, hogy meg akarja-e valaki tartani a régi motorját vagy sem, hanem az a kérdés, hogy van-e értelme megtartani.
Mint azt Czövi írta azért tartani valamit, hogy egy garázsban tönkremenjen nem sok rációt látok. Akkor a jobbbik döntés az, ha olyan valakinek a kezébe kerül,aki gondját viseli. Sok motort eladtam már, de ha rossz kezekbe került inkább nem volt kedvem megnézni mi lett abból, amit annyira szerettem.
Én nem kövezném meg Czövit a döntésért, abban pedig majd meglátjátok, hogy van valami, hogy előbb-utóbb aki teheti átül.
Ja, erról jut eszembe, akinek korlátozott A vez. engedélye van, most csapjon le a lehetóségre, mert hamar le tud vizsgázni, mert a motoros iskolákban nagy motorra csak ők vizsgázhatnak a jogszabály hibája miatt.
Teljesen igaza van mindenkinek,én is úgy gondoltam,hogy megtartom.Az volt a tervem ,hogy majd nosztalgia motor lessz belőle és veszek mellé egy jobb gépet. Sokáig dillemáztam rajta ,hogy mitévő legyek.Buny hittársunkat már biztosan az őrületbe kergettem a sok kérdésemmel. Kettő motort nem tudok rendesen zárt helyen tárolni.Az egyiket 60Km-re kellett volna vinni,ha el viszem sokat nem megyek vele és biztos vagyok abban ,hogy az állás nem használ egyik technikának sem.Az MZ-t ismerősöm vette meg akinek nincs több mocija és egy ilyen katonait szeretett volna,de nem tudtunk neki keríteni.Úgy gondolom jó kezekbe került és aki jár veterános találkozókra az biztosan fog vele találkozni.
Nem kell a cikket visszakeresni mert szó szerint azt írtam és nem is tagadom de az is igaz, hogy le is hurrogtak sokan érte.Aki teheti és minden feltétele adott arra ,hogy eredetiben megtudja őrizni annak most is azt mondom, hogy tartsa meg!
Ahogy egyre jobban megismerem a társaságot,biztos vagyok abban, hogy mindeki bele fog kerülni ilyen döntési helyzetbe ahogy korosodik és az anyagi helyzete alakul.
A májusi túrán személyesen majd ennél is bővebben bárkivel szivesen megvitatom ezt a barbár döntést.
Matya!
Én vitatkoznék veled mindkét dologban. Szerintem a 4 japán márka közül a minőséget mindíg a Honda képviselte. Nekem volt szerencsém mind a négy márkához, tehát nem beszélek a levegőbe.Kétüteműben és négyüteműben egyaránt volt szerencsém összehasonlítani a tipusokat. Nem mondok igazat, a 4 ütemű Yamahát csak használtam, az nem volt az enyém, illetve 2 ütemű Kawasakim sem volt. A tapaszatalataim azt mutatták, hogy a Honda egy kicsit mindíg többet tudott, mint a többiek.Akár a részlet megoldásokban, akár a kivitelezésben. Most Suzukin ülök, mert nem volt annyi pénzem, hogy egy Hondát kifizessek. Azt kell mondjam nem bántam meg a választást, ma már úgy gondolom nem választanék mást, ha újat vennék, akkor sem.
Az alkatrészekkel és a szervízzel kapcsolatban annyit, hogy aki a szoci motort javíttatja, attól közel annyi pénzt kérnek egy műhelyben, mintha egy nyugatit javítanának. A nagy javítások nem mindíg 40000 km-nél esedékesek, mint a szocialista tipusoknál, talán ez betudható a minőségi alkatrészek használatának.Ha most valaki arra gondol, hogy a magas fordulatszám tartomány miatt hamarabb tönkre megy az téved, mert a 80-as években készített motorok is képesek voltak 100000 km-es futásteljesítményre.
Szerintem is barbárság volt eladni a katonai MZ-t..
Ha lenne most időm megkeresném Czövi hozzászólását,miszerint tilos eladni ezeket,mert már muzeális értékek,már nem gyártják őket és az ország sem létezik,ahol legyártották őket,tehát történelem...
Akkor most hogy is van ez????????
Czövi
Eladtad a katonai gépet? Van neked szíved?
Szia Czövi!
Mennyi idős a Hondád?
Tapasztalatok? :-)
Én is szemeztem korábban egy régi darabbal, de elég sok baja volt szegénynek.
Hali Czövi!
Hát nem tudom, ezt a nagyon keleti motor dolgot.Az még lehet, hogy átül előbb-utóbb mindenki, de az azért nem olcsó mulatság.Nem is a megvétele, hanem a fenntartása.Tudom, mert nekem is volt/van japán minőség:Yamaha.Abban az egyben nem értek egyet veletek, hogy a Honda a csúcs.Persze minden szentnek magafelé hajlik a keze.
Ma néhányan (köztünk PeeAir is - üdv Néked) ellátogattunk a lepencei szerpentinen keresztül a lepencei strand parkolójába és mértünk néhány köridőt. Hoztam az unikumot és mindját a második körben akkorát estem, mint az ólajtó (futár motor nem egyenlő versenymotor). Ezután szépen leporolgattam előbb a MéZest, majd magam és róttam tovább a köröket, mintha mi sem történt volna. Nos, CB-vel valószínűleg nem így tettem (estem) volna :-) És itten nem arra akarok kilyukadni, hogy a szoci motort zúzni kell, hanem arra, hogy az bíííírja! Tehát távozz tőle sátán, maradok hitű szoci. Uff.
Üdv,
Zsandatara
Részben igazak amit Buny barátunk írt. Az igaz ,hogy eladtam a harci gépet ,jó kezekbe került.Az is igaz, hogy vettem egy CB250F Hondát.Napok óta folyamatosan konzultáltam vele és Ő BESZÉLT RÁ!!!!.Ma be akartam szervezni a bizniszbe de határozottan tiltakozott.Állandoan rendszámtartót akar eladni TÁVOLKELETI MOTOROS felirattal.Mottója:Úgy is minden szocis elöbb vagy utobb átt ül egy nagyon keleti mocira,lásd Furfarag.
Azt hiszem most sajnálom igazán a dolgot, hogy nem jött össze a rendszámtartó kerettel a dolog, mert Czövi olyat kaszált ezen a matrica dologon, hogy már az ETZ-t is eladta, mert kellett a hely a Hondának. Próbáltam rábeszélni egy Suzukira, hogy ne lógjon ki a sorból, de finoman értésemre adta, hogy csak minőségi gépet hajlandó venni, a japánok között, pedig ez a Honda. Csak nem fog közösködni a legolcsóbb motorokat gyártó cég termékeivel közlekedőkkel?!
-Mikor kell az anyóson gyujtást állítani?
-???
-Ha első rugásra nem indul.
Buny Hittárs kérése továbbítva lett általam az LS-Laci jómotorosemberhez,aki teljes mellszélességgel készül felverni sátrát az gyönyörű tájon e nemes társasággal..
Üdv!
Aki furatott már ETZ-t Bp-n adjon pliz tippeket hogy hova vigyem, ill. hova semmiképp se.
Elsősorban a Futár mocis bolt érdekelne, milyen munkát csináltat.
köszi!
tike.
Hello!
HyGy! A képeket megkaptad a multkor?
Ez engem is. Kituggya mikor kerul ra sor:)
Hygy!
Mondjuk egy ETZ blokk felujitas mennyire tudna boldoggá tenni???
tike.
Megszólítá a nemesb társaság az Ls-Laci hívőtársunkat, és neki szegezé az kérdést, hogyan halad motoroskerékpárja állapotának javításával. Válaszola Tesho,és közlé az állását dologknak. Örvendve hallja az társaság a mikéntjét a dolog ilyetén állásának, és nyugvást veszi azt. Bár Ls-Laci betűvetését is szivélyesen fogadnánk.Legyen az vége így históriás elbeszélésemnek.
LS-Laci ott volt az Interwheel-en ott volt rá lehetőség dumcsizni vele...:-)
Most fizette be a biztosítást,cserélt olajat,amúgy még minden a régi..
Az is,hogy csendes kipuffot kell szerezni,ha azt akarja,h a bnője is menjen vele motorozni..
Idén még biztos az LS-el fog jönni,később meg majd kap másik nevet:-)))
Amúgy időnként be szokott nézni és olvasgat,de nem hallatja a hangját,nem úgy mint a gépe:-))
byee
Hello!
Ha netan valaki neki all motort szerelni es lefotozza a lepeseket meg utana leiirja es elkuldi nekem akkor boldog lennek.
bye
HyGy
Szép Jó Napot!
2004. április 23-25. UEM Alpok-Adria Bajnokság
- AA 125 Sport
- AA 125 GP
- AA 250 Sport
- AA 250 GP
- AA Supersport
- AA Superstock
- AA Superbike
Irány a Hungaroring. Mi a kollégámmal 25-én megyünk.
istenemkirályom miért is nem alszol eme késői órán?
Most akkor Pool isten, új királyotok megnyitja az új évezredet.
Mostantól, akkor újra bátran szólhattok e fórumon!
:-)))))
Csevegő 1000
Hip-hip-hurrrrrááááááá
Még egy pár hozászólás...
Hát, valami ilyesmi
Időközben megjöttek a múltkor készíterr képek. Megtekinthetőek:
gexxx.fw.hu/motors/Image(01).jpg
gexxx.fw.hu/motors/Image(02).jpg
.
.
.
gexxx.fw.hu/motors/Image(24).jpg
Az egyiken én is feltűnök egy Norton-on. Kurva jó kis gép.
Tényleg mi van Ls-Lacival ezer éve 1 szót se szólt!
Nem rossz ötlet, én pl. benne lennék. De hogy épülne fel a cikk? Miről szólna pontosan? Hogy hogyan szerezte a motorokat, különböző történetek stb.?
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|