:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Én csak azt tudom, amit hallottam. De lehet igaz is (gondolj a nitro-ra, attól is jobban mennek a gépek)
Hello
Hát szeretném ha akkora árréssel dolgozhatnék mint a MOL, nem is beszélve a mennyiségről. :-)
Egyébként az az érdekes ebben, hogy az kb mindig annyit költök üzemanyagra, ha drágább a nyál vagy többet eszik a gép, akkor kevesebbet megyek. Ha olcsó lenne a benzin a budira is motorral járnék! :-)
A CZ olajozásával apámnak nem volt semmi baja. Az az érdekes, hogy az egész CZ-nek nem volt baja!
Igaz újonnan vette a mocit, nagyon vigyázott rá, télen eltette, mindig lemosta, olajat cserélt, teletankolta, bakra tette, letakarta stb... tavaszig kb hetente kivette a gyertyát öntött kb egy kupaknyi 2T olajat bele, rúgott rajta 1-et, visszatette a gyertyát, megnézte a guminyomást feltöltötte/lemerítette az akkut. stb.. Tavasszal kipufogó kipucol, moci leporol és mehet is.
Szóval az volt a szeme fénye.
Nézte a karbantartási utasítást, és ha ott az volt, hogy 10 méterenként át kell zsírozni valamit akkor át is zsírozta 10 méterenként :-)
Ennek az lett az eredménye, hogy rengeteget motorozott (és kb 6 évesen adta el) de soha semmit nem kellett javítani rajta!
Hát apám ilyen, ezzel szemben én ősszel kihajtom az oldalsztendert, rátámasztom a gépet, ha télen jó idő van simán járok vele, (sólé + miegymás), néha az akku is lemerül akkor feltöltöm, ráadásul marha ritkán pucolom. :-)
Szét is szokott hullani szegénykém.
Ebből már rég arra következtettem, hogy ritka a rossz motor, csak mindenki szarik a karbantartásrara.
Szóval az sem biztos, hogy jó volt az a szivattyú, de apám gépén működött!
Üdv Attila
"Igazad van,de utólag mindig okosabb az ember."
Hát ez biztos. :-)
Én is mentem tegnap éjszaka, hideg volt esett is, de volt még 1-2 motoros talpon a vidéken, gondolkodás nélkül integettek. :-)
Egyébként sztem nem kell foglalkozni azokkal akik nagyképűen leszarják az öreg gépeket, basznak integetni is. Saját dolga, le van szarva. Én azért szoktam mindig inteni vagy legalább bólintok ha nagyon elfoglalt mindkét kezem. :-))
Üdv,
Massino
Attila!
Az igaz, hogy a nettó ár után állapítják meg az adókat, de jelenleg nagyon drága a benzin alapanyag, és ezt rád fogják hárítani vevőre, mint a számítógépalkatrész árainak emelkedését te is ráhárítod a vevőidre.A MOL is ugyanezt csinálja. A benzinárát nem fogja leengedni, mert így is megveszik tőle. Előbb-utóbb Szlovákiában is közel annyi lesz a benzin ára, mint nálunk és akkor még többet fog eladni itthon.
A CZ-nál az a kísérlet helyén való volt, csak a szivattyúval voltak problémák azt hiszem(vagy az olajjal?), ezért többen átálltak a keverék tankolására.
Én inkább ugy veszem észre,hogy azok az emberek köszönnek,akik nem "neszefiamittegymotora14.szülinapodra" lettek motorosok.Elszomoritott,hogy Szolnok melett elment a villamosságom,elhaladt melettem egy új valami,a tulaja lelasitott,majd és gunyosan mondta:'Dobd ki azt a sz'..t a szemétre!-majd elviharzott..1részt volt köztünk vagy15év az én javamra,(30)másrészt nem szoktam meg hogy vki igy fikázza az MZ-t,amikor a kora alapján magázhatná a motoromat.Nem vagyok rosszindulatú,de remélem már kilépett a motorosok családjábol az a suhanc.1ébként ez eset kivételével eddig mindig segitséget kaptam az uton ha kellett,tipustol függetlenül.És integetést is.
Azert en ebben a Vpower dologban nem annyira hiszek. Az oktanszam azt mondja meg hogy mennyire nyomhato ossze a benzin. Az osszenyomas meg csak akkor nol ha noveled a kompressziot. Amugy valamivel biztos konnyebben nyomja ossze azt ami jobban osszenyomhato de nem hiszem, hogy az lenyeges valtozas lenne. Ha telleg tobbet megy tole a motor akkor nem lehet, hogy valami adalekot nyomnak hozza?
én úgy tudom, hogy csak a SHELL V POWER RACING üzemanyagot hozzák külföldről,(de a többi benzin nem Shell) a többi kút a moltól kapja az anyagot. Ez a különbség viszont érződik is.(sajnos árban is) A 250-es Honda Hornetnek (1997-es) 160 volt a végsebessége, a V POWER anyaggal 170 !!!
Érdekes módon nekem csak a nyugati és a japán gépek tulajdonosai köszönnek.
jawa találkozó! érd:06-30/259-5709
Hello
Tesho
Ezzel a máshol tankolokkal az a baj, hogy a legtöbb benzinkút nem külföldről szállít, hanem aa MOL-tól veszi az üzemanyagot.
Magyarul mind1 hol veszed, ők keresnek rajta!
Buny
Az igaz, hogy a benya árának nagy része az adó, de az adót százalékosan állapítják meg, és pont ezért a nettó ár kis változása jó nagy árcsökkenést jelentene.
Egyébként azon gondolkodtam, hogy gyerekkoromba (70-es évek eleje) apámnak volt egy CZ-je (ha jól emléxem 175 sport volt a márkája) abban külön olaj tartáj volt. Közbe visszatértek a keverékre?
Üdv Attila
A csemői bulin én is ott leszek.A veterán újságban benne van a telszám,ahol infót kaphatsz.Ha érdekel és bírsz várni holnapig,akkor megkérdezem neked.Üdv.
Igazad van,de utólag mindig okosabb az ember.Egyébként egy rohadt éles bal kanyar volt.A tag akitől elkértem a telefonját egy hívásra(nekik van ott a telkük)azt mondta,hogy a kocsit nem is meri kinthagyni,mert már volt olyan nem egyszer,hogy lebontották az egész kerítését autóval.Ez is mutatja,hogy tényleg egy veszélyes kanyar volt.De a fő,hogy tényleg tanultam belőle,és nem lett semmi komolyabb gáz.
Tegnap motoroztam vagy 260 km-tert,mire felértem pestre,és érdekes,hogy az eső mennyire összehozza a különböző gépek tulajait köszönés terén.Egy shell kútón az 1300-as suzukis inas már messziről köszönt.Pesten meg egy 800-as intruder állt be mellém,azt együtt lavíroztunk az autók között egy darabig.Keszin meg egy cbr hondás gyerek emelte olyan magasra a kezét,hogy majd leesett a motorról.Gondolták magukban legalább van még egy állat rajtam kívűl aki ilyen időben motorozik.Kár,hogy ehhez esnie kell.Üdv.
Az MZ 1000S tesztje nemsokára az RTL-en!!
Hello! Június 5-6-án,Csemőn Jawa Fesztivál lesz. Nem tudja valaki,hogy ki szervezi és mennyi a beugró?
Tudom én hogy nem csak esőben lehet elesni. DE ha tényleg nem azon rágódsz hogy nem ég hátul a lámpa, és ki tudja mikor szaladnak beléd, akkor nem lett volna semmi gáz! Nem tudom mekkora kanyar volt az, de ha ott vagy agyilag akkor 60-ról szépen bele tudtál volna lassítani, vagy legalább nem az árokban kötöttél volna ki. Persze ez már csak feltételezés, máskor légy óvatosabb!!!
üdv,
Massino
Ui: még jó hogy nem lett semmi bajod!
Jahh, full-full infók a MOL-ról:
http://www.figyelo.hu/index.php?id= 5&kulcs=644586877&design=ceg
A link közepén van egy szünet:)
Hát ha ezeket a szocikat nem különolajozással építeték meg,hát ezzel nem lehet mit csinálni!
Ha csak ezen múlik,én szívesen pancsolok..
A MOL pedig monopolhelyzetben van és akkor sem fogom sajnálni szerencsétlent,miközben fél Európa olajtáraságát igyexik felvásárolni..
:-)
Vajon miből? (költői kérdés volt)
Tény,hogy az olaj ára jelenleg 40,05 USD (14 éve a legmagasabb),csak éppen egyedül a MOL rendelkezik lepárlási engedéllyel és a magyar munkások 5-ödannyiért dolgoznak,mint a külföldiek (ez elhangzott a műsorban).
Hiába vesztette el a próbapert a MOL,nem történt semmi.
Persze megint az a gondolatom,hogy mindenki döntsön belátása szerint,de én lehetőség szerint többet nem fogok MOL qton tankolni.
Csak azt sajnálom,hogy tőlem eléggé messze kb 70 km-re találtunk egy non-stop benzinqtat,ahol 235Ft volt a 95-ös (LS-Laci tankolt is) pont egy hete.
Szevasztok.Nem nagy a sztorim,de azért leírom,hogy meglegyen a ma esti tanulság.A múlt hét vasárnap nekiindultam a gépemmel barcikáról budakeszire.Felmálháztam a cuccot gumipókkkal az ülésre meg a krauserre.Mikor indultam volna(már be voltam öltözve)nem működött se a féklámpa,se a hátsó világítás.Nem akartam már szétszedni a dolgokat,mert előtte egy nappal ellenőriztem az izzókat.Gondoltam gyorsan feljövök még világosban,azt majd megnézem.De már du. 4 óra volt.Tehát világosban semmiképp sem tudtam volna felérni.Ez volt az egyik összetevője a dolognak,ami az egész út alatt idegesített és elvonta a figyelmemet a vezetésről.Folyton azon aggódtam,hogy ki fog belém jönni hátulról.A másik része pedig az volt,hogy miskolc után harsánynak mentem és nem emődnek.Márpedig ez egy dimbes-dombos erdőd része borsodnak.Pontosan nem emlékszem,hogy mi is történt valójában,de azt tudom,hogy a kilóméteróra 60-at mutatott,és mikor felnéztem róla,már egy kurva éles bal kanyart láttam magam előtt.Tudtam,hogy nem fogom tudni bevenni,ezért azt néztem,hogy hol eshetnék kisebbet.Fékezni sem volt értelme azon a kavicsos útszélen,mert lehet dobott volna rajtam egyet.Kb, 60-nal beleszaladtam egy vízelvezető árokba,ami nem volt kibetonozva.(hála az égnek)Ekkor a moci hirtelen megállt és a bal oldalára dőlt velem együtt.Olyan szerencsétlenül estem,hogy beszorult a bal lábam alá,és nem tudtam magam kiszabadítani.Nem esett a lábamra,de nem tudtam kihúzni alóla.Közben észrevettem,hogy a tanksapka szellőzőfuratán kis sugárban folyik a benzin egyenesen a forró henger felé.Ettől mégjobban pánikba estem és még vadabbul kezdtem rángatni a lábam,perszer eredmény nélkül.Ekkor már három autós is megálltm,akik együttes erővel emelték le rólam azt a kb.200 kilós mocit(rakománnyal együtt).Majd már 4-en kitoltuk az árokból.Mondtam jól vagyok és elmentek.A motor meg nem akart indulni.Nem tudtam mi a baj,hisz zsír akksi volt benne.Na akkor mondom hazatelefonálok.Közben rájöttem,hogy nincs pénz a telefonomon.Gondoltam is rögtön,hogy ekkora f@SZ is csak én lehetek.Pont volt ott egy telek,ahol szalcsit sütöttek.Tőlük kértem segítséget,hogy hazatelefonálhassak.A fószer segített beindítani a mocit.Régi motoros volt ő is.Azt mondta csak megszívta magát.Anyámékkal 3 várossal odébb találkoztam,és onnan bekísértek hazáig.Az eredmény:letört a fordulatszámmérő tartó konzolja,egy elhajlott hátsó index,elhajlott bal lábtartó,elhajlott bal kormányszarv,és karcolások a frissen festett tankon.A kormány visszahajlításán kívűl mindent megcsináltam,de olyan konzolt még szereznem kell.
Tanulság:
1:ne indulj el hosszabbb útra feltöltött(anyagilag és fizikailag)mobil nélkül
2:ne fújd túl keményre a kerekeket(ez is egy probléma volt)
3:vigyél magaddal pótizzókat,és működjön minden faszányosan
4:tartsd be a sebbeséget
Ui.:ma azért sikerűlt feljönnöm a géppel,bár szakadt az eső,és szarrá áztam,de nem volt semmi gikszer.Látod massino nem kell eső ahhoz,hogy eless.Ja és diósjenőn ott leszek a csajommal.Üdv.
"Ha utána néznétek annak, hogy Oroszországból mennyiért érkezik hozzánk az olaj, akkor rájönnétek, hogy ők is a világpiaci áron adják az alapanyagot"
Nem feltétlenül Oroszországról volt szó.
"Az árait úgy képzi, ahogy akarja, mert van más is a piacon, ha nem tetszik menj oda."
Most már így van, én menni is fogok máshova. Remélem az OMV kutakhoz egyenesen Schwechatból hozzák majd a benzint. Vagy inkább átmegyek szlovákiába. Fél óra alatt megfordulok. És forinttal is lehet fizetni.
Lehet, hogy most elindítom az ujabb lavinát, de néhány dolgot azért érdemes tisztázni, mielőtt véleményt formálunk a dolgokról:
1.,Nyugaton nincs keverék a kutaknál, mert nincs rá szükség. Az 1976-os évjáratú Yamaha RD 250 tipusú motorom külön olajozású volt,amilyet ma robogókon láttok, azaz egy külön olaj tartály az ülés alatt, és egy olaj szivattyú a fordulatszám függvényében szórja az olajat a megfelelő helyre. Tehát nincs flakon a hátizsákban, nem foglalja a helyet.
2.,Ha utána néznétek annak, hogy Oroszországból mennyiért érkezik hozzánk az olaj, akkor rájönnétek, hogy ők is a világpiaci áron adják az alapanyagot, úgy mint más. Ezt támasztja alá az orosz gazdaság fellendülése (olaj export függő nagyon a gazdasága), nemzetközi szakértők figyelmeztették is őket már, hogy lassan el kéne kezdeni a gazdaság többi lábát is növeszteni, mert egy lábon hamar fel lehet borulni.Ha érdeklődő valaki, akkor tudja, hogy az OPEC (olajtermelő országok szövetsége) 28 USD körül szerette volna, ha marad az olaj ára(Brent olaj hordója), de a USd gyengülése miatt Euro bevezetésekor 1 USD=0,98 Euro körül volt, ma ez a szám 1 USD=1,3.. Euro, és az olajat USD-ben számolják, tehát a kereskedő, hogy veszteség ne érje a "gyenge" USD-ből többet kér egy hordóért, így ma 35 USD körül van a nyers olaj ára, ez amit kifizettetnek velünk, ja és azt, hogy olaj nélkül megáll minden a fejlett államokban.
3., A Mol árképzését lehet vizsgálni, el lehet marasztalni, azonban semmit nem lehet vele kezdeni. Megpróbáltak már mások is benzint hozni hajóval, meg minden mással, a Shell benzinek ára nem véletlen olyan magas. A multik ellen nagyon nehéz hadakozni, főleg ha belegondoltok, hogy a MOL már megvette az ÖMV elől a Slovnaftot, és az INÁ-t is, akkor jöttök rá igazán, hogy mekkora befolyással bír kelet-közép Európában már ez a cég( a fimomítók miatt volt szüksége mindkét cégre). Az árait úgy képzi, ahogy akarja, mert van más is a piacon, ha nem tetszik menj oda.(A benzinben a legtöbb az adó, amit kifizetsz, nem az előállítás, és a forgalmazás!)Az is lehet, hogy az a cég is tőle veszi az anyagot, mégis van különbség az árak között.
4. Az olyan erős lobbik, mint az autógyárak előbb-utóbb úgyis el fogják érni, hogy az érdekeiknek megfelelően alakuljon a szabályozás. (Lásd roncsautó beszámítási akciók, katalizátoros autó kedvezménye, emissziós érték a forgalomba helyezésnél,közeltéri zajszint mérés stb.)A finanszírozás is beleszól ebbe a kérdésbe, mert ha valakinek van bejelentett munkája, minimálbér felett keres, az már kaphat autót részletre, és nem kell pancsolnia a Trabantba, hát ilyen egyszerű. Az emberek lustaságára és hülyeségére(pl.: nekem egy méterrel magasabb ház kell, mint a szomszédé) építve nagyon nagy pénzt lehet keresni. Előbb-utóbb mindenki vesz egy ilyen autót, és mindegy, hogy Skodának, Opelnek, Hondának vagy Suzukinak hívják. Ez már innen kezdve az autóhoz nyújtott szolgáltatásoktól függ, hogy ki, melyik tipust választja.
Volt egy másik téma is, ami érintheti a fórum látogatóit. Egy család vett márkakereskedésben(!) egy használt Opel Vectrát készpénzért. (1800000Ft körül) Átiratták, kapott új törzskönyvet, forgalmit, használták szépen a kocsit, majd kaptak egy levelet, hogy az autót kivonták a forgalomból, hamarosan érkezik a végrehajtó, hogy lefoglalja a kocsit, mivel az előző tulajnak tartozása volt a biztosító felé. Közölték, hogy indíthatnak eljárást az autójukért, az ár az autó értékének 6%-a. Az idős házaspár férfitagja rokkant, a neje az eset óta pszichiátriai kezelésre szorul. A biztosító részéről nyilatkozó srác annyit mondott, hogy lehet perelni a végrehajtót, amennyiben jogtalannak érzik.
Mindenkinek csak azt tudom tanácsolni, jól nézzen utána a motornak, amit venni akar.
A manusz, aki a versenyhivatalt képviselte, nagyon gyenge volt. A kőolajfinomítás melléktermékeiről, meg mindenféle módszertanokról pampogott, közben idióta pofákat vágott.
Az autóklubos ügyvéd nagyjából ezeket az érveket hozta föl.:
-A MOL nyugati tőzsdei kőolajárakkal magyarázza az állandó áremelést, holott ő azt vagy valamelyik volt szovjet tagköztársaságból veszi, vagy itthon termeli ki.
-Nyugati bérköltséggel számolnak.
-Vasúti(!!!) szállítási költséggel számolnak, pedig az olaj csővezetéken érkezik.
A kis kopasz azzal védekezett, hogy külföldön sehol sem alkalmaznak költségalapú árképzést, hanem a piac szabályozza, meg a magyar benzin olyan drága a többi országhoz képest.(Komolyan, mintha valami MOL szóvivő lett volna.)
Az autóklubbos végszava az volt, hogy egy ilyen rugalmatlan keresletü piacnál, ahol ráadásul monopólium van, tisztességtelen a valós költségek figyelmen kívül hagyásával árat meghatározni. (Ergo a versenytörvénybe ütközik.) A kopasz meg csak vigyorgott.
Ja, még egy érdekes adat. Ausztriában egy órai átlagbérből 250, Szlovéniában 150, Magyarországon 50km-t lehet autózni. Szerintem ez mindent elmond.
Most nagyon gonosz, és előítéletekkel teli leszek: Vajon mennyiért mondja ezt a gazdasági versenyhivatal??
Hello!
Nekem is OMV olaj van benne. Láttam a TV ügyvédjét is, a MOLról volt szó, meg az árképzésről, ami a versenyhivatal szerint teljesen normális.
Hello tesho,
Én Castrol SuperTT-t használok. Szted az jó olaj? Az ára alapján nagyonis az! :)
Amúgy mi volt a "TV ügyvédje" c. műsorban? Csak nem valami a motorosokról?
Üdv!
Én is örülnék,ha eltörölnék azt a sz@rt,amit keverék néven forgalmaznak. Ill. ne töröljék el,mert aki nem akar pancsolni,az tankolja csak azt,az ő dolga..
De ha vkinek számít a gép amin ül,bizony ne tankoljon keveréket!!!
Ha magad kevered,legalább az és annyi van benne,amit beleraksz.
Comprende??
Amúgy én az OMV qton vettem "OMV City Star 2T" fullszint olajat,szóval nem értelek Peet.. (2600 Ft)
Kirítóan világoszöld flakonban:-)
Ez a pancsolás sem egy nagy dolog,nem kell ettől idegenkedni,egy 2-3 dl-es üvegcse pedig bárki zsebében elfér (vagy hátizsák,akksi fölött......)
Benzincsap elzár,fél olaj bele,95-ös bele izomból félig, maradék olaj bele majd a benya második fele. Ha izomból nyomtad a benzint,jól összekeveredik és különben is vannak benne keveredés segítő adalékok. Én a Qmmadarasi túrán is így kevertem és a fullszint olajnak hála semmi füstölés,korom vagy egyéb nem volt.
Érdemes spórolni?? Majd ha ti is úgy toljátok haza a gépet,mert a szutyok olaj megöli a csapágyakat & állíndóan csöpög az el nem égett olaj a kipuffból,meg füstöl és összeretkeli az utast,meggondoljátok....
Bocsi,kicsit rossz a hangulatom a tegnapi "TV ügyvédje" műsor után..
HyGy!
Az én mocimat is felrakod valamikor a galériába? 904,949,1010,1150,1154-es hozzászólások :)
Nyugaton is árulnak keveréket. Legalábbis a volt NDKban. Ezt onnan tudom, hogy nagybátyám egyszer beállt a kúthoz, leemelte a fekete pisztolyt, teletankolta a TDCi Mondeot, fizetett, majd nem indult. Kiderült, hogy 45l 2T benyát sikerült tankolnia :)
Augy, ha en ketutemu motor lennek, orulnek, hogy eltoroltek azt a lottyot amit keverekkent arultak a kutakon es folyton valami kekes fekete fustszeru csikor eregettem tole:)
HyGy gepen amugy jol latszott a kulonbseg a "gyari" keverek es a jo minosegu olaj+benya osszeallitas kozott.
kutas kevereknel vagy 1mm-es koromreteg rakodott a dugora. normalis keverek olajjal meg teljesen tiszta volt a dugo mikor szetszedtuk.
szal a motorunk csak jol jar ezzel a dologgal. a penztarcank mar egy masik kerdes. foleg, hogy multkor omw-nel kifogytam keverek olajbol es a polcon csak 3500-ft-os racing cucc figyelt. na ilyenkor en is a 91K-hoz nyultam:)
Ahoj!
Egyszer már eljátszották ezt a trab-warbisokkal, amikor kivonták a forgalomból a 86-ost. Ez a két jármű ngyon frankón elment velük.
Aztán lehet, hogy európába értünk, nekem nem rémlik, hogy tölünk nyugatabbra adnának kútból keveréket, de javítsatok ki, ha tévednek. Kiváncsi lennék, hogy a régi és új tagállamokban aki kétütemű hangszeren játszik, az pancsolni szokott, vagy mi. Mert akkor nálunk is bevezették az EU konform keveréktankolási módszert...
Üdv,
Pali
Természetesen számitottam erre,ugyhogy énse a valódi cimem irtam,hanem a szomszédomét.Ugyis áthozza a motorhoz kapcsolódó dolgokat..talán még imponál is neki,ha csajok irnak a cimére.Ja,ne hagyd ki az internetes társkeresőt se..:-)))
Szia Homz!
Nem ismersz még minket??? Én most adtam fel egy hirdetést az Express-ben a nevedben, hogy képeslapokat gyűjtesz és küldjenek neked.
Holnap a társ keresőbe is beírok. Tényleg az alacsony molett hölgyeket szereted? Na mindegy mennek a teljes alakú fényképek :-DDD
Gexxx
Te nem érted a szóviccet! :-)
Meg is HALL-hatsz! Érteeeeed? :-)
ciao
Gábor
Kösz Czövi,ember vagy.Az otthoni cimem leirom ide,a motoroskollégák ugysem olyanok,hogy idiótaságokat tegyenek vele.Tehát:N.László Alsózsolca Bem József u 3 3571 fekete betüs kellene,2db.A cimed ne felejsd el csatolni. kösz.
Hello pdaranyi!
Hát ezekben van igazság, mármint amiket írtál.Csakhogy!A magyar ember /mármint aki itt él/ megszokta, hogy csak bemegy a kútra, és tankol.Keveréket is.Ez az egyik.
A másik, csak annyi, hogy ezzel a 249 forintos benzinből majdnem 270Ft lesz.Na ezért már nyasgem.De legyen, elfogadom, hogy környezetvédelem, stb. stb.Végülis én is környezettechnikus leszek.Meg ezzel megoldották, hogy ha már közlekedhetnek a szerencsétlen Trabisok-Warbisok 2007 végéig, azért nehezítenek egy kicsit.
Az amit nem akarok szó nélkül elfogadni az az, ahogy ezt csinálják.Csak úgy egyik napról a másikra uk-mukk-fukk beszüntetik majdnem mindenhol, csak az a cég árulja, akik a kezükben tartják amúgy is szinte az egész ország olajiparát, meg másokét is.De szerintem ők is csak szívességből szerintem. Ja, és legyek érte hálás.Nem azért, én is cipelni fogom azt a rohadt olajat, de plussz helyet foglal, meg pancsolni kell.Azért az eljárás nem egészen európai, még akkor sem, ha állítólag oda is értünk.
És ez még így lesz nagyon sokáig......
Hello Matya,
Nem tudom, miért olyan nagy baj az, ha nincs keverék a kúton. Itt, Szlovákiában, még SOHA nem láttam ilyet. Attól persze lehet, hogy van.
A lényeg az, hogy én mindig magam kevertem. A 2T olajokon általában van skála. Vagy arány szerint vagy minden 100 ml-nél. Én hordok magammal két kis 2 decis flaskát olajjal, az 2x10 liter 1:50 arányban. Simán befér a Jawa-n az ülés alá, a hátsólámpa elé. Ha meg hosszabb útra megyek, úgyis van nálam hátizsák.
Én egyébként nem bíznék a kúti keverékben, mert (legalábbis itt) hallottam már, hogy vizezik a benzint. És ha kispórolják (vagy csökkentik) az olajmennyiséget a keverékben, azzal több pénzt spórolnak meg, mint a benzin vizezésével, mert 1 liter olaj jóval drágább, mint 1 liter benzin. De az is elég ha szar olajjal keverik.
Üdv!
Hát úgy legyen!Bízni még lehet, bár néha elég kicsi az esély.Jó lenne, ha egyszer nem hátra, hanem előre lépnénk.
Szia!
Nemrég tankoltam olyan MOL kutnál, ahol kb. fél éve már nem volt keverék, de most 95K néven újra beüzemelték a kútfejet. M5 bevezető rész.
Czövi!
Annyi szépet és jót írtam már rólad, hogy lassan megérdemelnék egy grátisz matricát, már vettünk kettőt, de az egyiket nem vagy hajlandó gariba cserélni feketére. Ha így folytatod a fogyasztó védelemhez fordulok!:-)))))
Most már tényleg keresek valakit, aki csinál rendszámtartó keretet!
Mondjuk én már most is keverem. Van egy fasza kis mércés kis flakonom. Azt otthon teletöltöm, és ha útközben tankolok, megnézem, hogy hány littyó, és annyi rovátkányit öntök bele. Van rajta 1:25/33/40/50-es skála, és pont befér az akksi fölé
Gexxx
De csak és kizárólag MOL-nál van, és ott is csak 2005 végéig.Legalábbis előreláthatólag.Ők mondták.
Küld el a címedet és ha megint lesz majd eljuttatom póstán .Az ára 100Ft+póstaköltség.Ezüst vagy fekete betűs kell?A pénzt majd elküldöd ha meg érkezik a matrica.
Buny!
Látod a biznisz betört a nemzetközi piacra!!!!
Hello Zsati!
Most olvastam csak az írásod, nem volt időm netezni, állandóan önképzőn vagyok. :-)) Ma is valamikor hajnalban értem haza Bambitól. :-) Holnap is megyek reggel, és elvileg, de remélem már gyakorlatilag is készen lesz a gépállat. :-)) Bár még nem lesz működőképes, mert a tank festése lehet hogy a jövő hétre csúszik. :-(
De sebaj, legalább hasznos dologgal ütöm el az időt. Meg Bambi is. :-))
Ja, most délután is voltam, Téged várt a nagymester, de nem jöttél, mondtuk is "Biztos az eső miatt". :-))
Üdv,
Massino
Tudja vki véletlenül,vagy akarva,hogy kitől,és hogyan rendelhetnék,vehetnék,kérhetnék,stb..szocmotoros matricát?Esetleg elő-v utávéttel,mert még mindig nem vagyok Magyarországon.Help me,please..
HAHAHAHAHAHA
Idézet HyGy elektronikus gyújtásról szóló cikkéből:
"Vigyázz mert az áramkör tartalmaz nagyfeszültésgû részeket (a trafó) amitõl meg is hallhatsz."
HyGy! Mit hallhatok meg? Azt, hogy mikor gyújt a trafó? :-)))
Ha arra gondolsz, hogy elpatkolhatok, ha béna vagyok, akkor légyszivas 1 db L betűt használj az utolsó szóban!
Gexxx da álljunk meg egy szóra! :-))
még jó hogy évek óta magam keverem. he-he. így nem ért váratlanul.tiszta szerencse , hogy a kerti kisgépek tulnyomó része kétütemű! emiatt nem tilthatják be a 2t árusítását.
Nem kell!!!
Én már több mol kúton láttam 95K-t
Gexxx
Azt hiszem kezdhetünk lázadozni.VÉGLEG megszűnt a keverék.Nem is lesz.Se 95-ösből, se semmiből.Szóval kevergethet mindenki a kúton.Nagy kib..szás!!!
Kinek is kellett az EU?
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|