:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Azért a Mercedesből ne a "cigány" Mercedes jusson eszedbe. :-) Ott vannak elég szép számban a sportban is, és van azért elég rendesen utcai sportautójuk is. A Jaguar pedig azért tért rá a dízelre, mert sok családi nagy autót gyártanak, és hát akkor már mért ne lenne, ha van mindenki másnak is. Nehogy ebbe kössenek bele az emberek.
A Peugeot-ok meg már tényleg vannak mindenféle köbcentiben, HDCI meg mindenféle motorral. Legyen, de ezek egyáltalán nem sportosak. Pl. a 206-os 1.4-es HDCI olyan mint egy taliga. Jó ez egy picit erős kifejezés de a lényeg hogy elég gyenguska. Viszont keveset fogyaszt, és ez a legfőbb szempont. Mint a Die Hard nem tudom melyik részében a Yugo, "keveset eszik de nem megy". :-)
Azt elismerem, hogy fejlődnek a dízel autók, de amíg a Ferrarikba nem tesznek dízel motort, nálam szóba sem jöhet.:-))
Massino
Az Attila tankolt valami bio benzint és szerinte jó volt.Szerintem mindegy , hogy mi csak ne egye le a gatyámat és menjen.
Attila!
Azt a benzint,hol lehet venni?
Nem napraforgóból készül?
Ha igen, akkor az nem szotyi benzin?
Most ezt ahogy írom,jut eszembe ne csináltassak neked, egy SZOTYI MOTOROS matricát?
Moha!
Annak idején nem Ujpalotán laktál, és a Centire jártál ki a Jasperékhez?
A Kinizsiből én is rég eljöttem, nem tudom mi lett vele, ma kubon kivüliként nyomulok, mint annyian, de erről mailben többet, ha az vagy akire gondolok. Nem Jawad volt?
A Jaguar mindig a sportosságot képviselte, ellentétben a Mercedessel, ami "csak" egy luxusautó. Eddig nem csinált dízeles kocsikat. De már ők is úgy látják, hogy létjogosultsága van a gázolajos motoroknak, még egy ilyen tradicionálisan sportos palettán is. Egyébként a Peugot 406 Coupéból is a legtöbbet dízelmotorral adják el.
"Az a Mondeo vagy el van lustulva, vagy megérett a javításra."
Én nem mondtam, hogy nem gyorsul rendesen, meg lehet vele csinálni, hogy 160-170-nél föl-le jár a segge mikor nyomod le az elötted menőt. (Bár ez nagyon nem szép dolog, nem is szoktam ilyet csinálni :) )
Csak arra akartam célozni, hogy azonos hengerürtartalomnál az új dieselek jobbak, mint a benzinesek.
Egyébként nem vagyok fanatikus dieseles, csak egyszerüen meggyőztek.
Hello
Én is diesel ellenes ember vagyok, de egyszer ültem egy BMW tipusú autóba, amiről ha a gazdája nem mondja soha nem mondom meg hogy nem benzines. Igaz nem én vezettem, de ha én vezetek szerintem akkor se. Se nagy hang, se remegés, se fekete füst.
Szóval sokat fejlődött a dolog, és be kell vallani már egész jó olajkályhákat csinálnak.
Buny
Érdekes lenne ha benzin helyett valaki kerozint tankolna, a kerozin ugyanis tisztított petroleum, még a gázolajnál is nehezebben ég, gyufával is alig lehet meggyújtani nem hogy szikrával. A sugárhajtóművekben használják, mert ott minden szar elég, és ez a legolcsóbb üzemanyag.
Benzinmotorba sajnos használhatatlan.
De ha gondolod az esztergomi reptéren lehet kapni, veszek neked egy adagot próbáld ki, ha megy vele a gép érdemes ráállni mert árban fele sincs mint a benzín! :-)
Egyébként szerintem nem a kerozinra gondolsz, gyorsulás mániások szoktak használni valami aceton szerű anyagot, (de most nem ugrik be a neve), szerintem arról van szó.
Üdv Attila
Nem úgy állok hozzá, hogy kővel dobálom a dízel kocsikat. :-) Csak nekem jobban bejön a benzines. De mostmár hagyjuk az autókat, elvégre motorosok vagyunk!!! Nekem egyébként se nagyon kell autó, nem is hiányzik. :-) Csak ha vinni kell a motort. :-) Megrögzött kétkerék rajongó vagyok. :-)
Félrteértettél, vagy nem olvastál figyelmesen.
A kombinknak 170-nél nagy hangja van, de ez már a vége, én leginkább a 130-ról beszéltem. A Volvo jó példa volt arra, hogy még alapjáraton is olyan hangos hogy sírnak a dobhártyáim.
"Nagybátyámnak szintén Moneoja van, TDCi 2.0. 6 sebességes. Nem egyszer volt rá példa, hogy autópályán nem bírtuk követni."
Látod ez is 2.0-ás. Azt meg nem hiszem hogy a Ti benzines Mondeótok 160-ról egy istenes gázzal nem gyorsul mint az ökör. Mert akkor azzal van egy kis gubanc. Semi apósának van egy 1.6-os Renault Meganja és 210-el mentek le Olaszországba. 180 alá nem is engedték az autót. És ez "csak" 1.6-os, gyorsulásban meg röhögve állva hagyja lámpánál a 2.5-ös disel BMW-ket. Szóval az a Mondeo vagy el van lustulva, vagy megérett a javításra.
"Egy ilyen agyonpörgetett kis benzines nemigen megy 300000km-nél többet. Diesel mercivel meg mentek már 1000000km-t is."
Most nem azért de 2 kiló körül a diselek nem pörögnek? :-) Biztos ment már valaki valaha 1 millió km-t diesellel, de az tuti hogy közel sem ment úgy mint újabb korában. Ugyanúgy tönremennek a dieselek is. Egy biztos hogyha szállítani kell akkor jobban bírja, és tovább is, a benzines jóval többet pörögne, ezért is vannak a dízelek. :-)
Az lehet hogy az 1.3-as kombit agyon kell pörgetni hogy menjen 170-et. De ne ezt nézd, nem egy kategória a kétezres dieselekkel. Hanem mondjuk egy 2.0-ás benzines Mercedest, amit egyáltalán nem kell pörgetni.
Nem tudom, biztos beleteszi a Jaguár is a diesel motorokat az autóikba, de semmivel nem különb mondjuk a Mercedeseknél.Mitől mérce a Jaguár? :-) Ugyanolyan családi autókat csinálnak,és a Mercedes is használja a dieselt.
De úgysem fogjuk meggyőzni egymást, nincs sok értelme érvelni. Kinek a pap, kinek a papné. Kinek meg az anyja. :-)
Massino
Pedig nem rossz a diesel. Régebben én is ellene voltam, meg zavar is a hangja, de ha sokat mozog valaki, mindenképp számít a jobb fogyasztás.
Pl. Fiat Uno 1.4TD 75 lovas. Azonos kötelező, azonos erő. A maiak meg még erősebbek, a nyomaték pedig az egekben.
Persze nem kell mindenkinek ilyet venni, de nem is kell elítélni. :-)
Hát nemtom mennyire lehet halk az a szegény ford kombi 170-el az 1.3-as motorjával. :) Az a baj, hogy leragadtál a tíz évvel ezelőtti dízeleknél. Amikről beszélsz, lehet hogy új autó, de még a régi konstrukcióju motor. Mondok egy példát. Nekünk 2.0-ás Mondeonk van, '99-es ha jól emlékszem. Nem gyenge. 6000 fölé lehet pörgetni, húz, mint az ökör. Nagybátyámnak szintén Moneoja van, TDCi 2.0. 6 sebességes. Nem egyszer volt rá példa, hogy autópályán nem bírtuk követni. Megyünk mögötte 160-al, ő meg nyom egy erősebb gázt, és mint a vonat elkezd távolodni. Persze ilyenkor még megvan a vissza négyesbe lehetőség, de azzal sem lehet sokkal tovább gyorsulni.
Elég beszédes, hogy a Jaguar is beteszi a kocsijaiba ezt a dieselt. Egyébként az élettartam is a benzines ellen szól. Egy ilyen agyonpörgetett kis benzines nemigen megy 300000km-nél többet. Diesel mercivel meg mentek már 1000000km-t is.
Hi!
Diesel! Én diesel ellenes vagyok, családi használatban. Teherautó, meg olyan járművek amikkel sok nehéz cuccot kell szállítani, az legyen diesel. De nekem az otthoni családiautó soha nem lesz diesel. Azt meg végképp nem mondanám hogy a diesel mindenben jobb. Ha "cipekedni" kell akkor jobb, de ha megyek valahova esetleg kocsival, akkor nekem hamar érje el legalább a 130-as sebességet, és tartsa normálisan, és ne búgjon mint az ökör. Persze itt jönnek majd hogy a diesel autók is mennek vagy 2 kilóval. Hogyne mennének, mennek azok, csak legalább 2.0-ás vagy nagyobb motorral. Nekünk pl. 1.3 benzines kombi fordunk van, kevesebb adót kell rá fizetni, megy 170-et is, halk stb...
Pl. itt nálunk van egy V40-es kombi volvo, 2.0-ás diesel, és mikor a fószer beindítja olyan a hangja mint egy 30 éves transitnak. Egy zsír új volvoról van szó. Na hát ezt soha nem tudnám elviselni.
Meg volt itt szó gyorsulásról. A mi kis fordunk úgy ott hagyta a 2.0-ás diesel G Astrát hogy öröm volt nézni. Hiába nyomta neki, csak búgott meg pöfögött. Igaz Semi vezetett. :-))
Szóval puttonyos autókba, kisteherautókba stb kell a diesel. De senki ne akarja megmagyarázbni hogy családi autónak a legjobb egy diesel.
Elnézést ha kicsit túlreagáltam volna a dolgokat, de megrögzött ellenzője vagyok a gázolajnak. :-)
Bambi!
A gáz biztos jó, de motorkerékpárba az se kéne. :-))
Üdv,
Massino
En meg szakkozepben mikor forrasztottunk eccer benyomtam az orromba a pakat (meg akartam nezni, hogy mennyire meleg ugy, hogy kozel teszem az arcomhoz. csak tul kozel sikerult. :)
HyGy
"A dieselt ott kell alkalmazni, ahol jobban kihasználhatóak a paraméterei."
A Diesel motoroknak jobb a hatásfoka, mint a benzineseknek. Szerintem ez olyan paraméter, ami miatt mindenhol, ahol mód van rá, át kéne térni a használatára.
Ahoj!
Akkor egy kis diesel megint. Az nem csak füstöl, hanem az idö elörehaladtával, ahogy koszolódik benne minden (a frankó minöségü gázolajoktól) kormot köp ki (sok, apró, fekete, szilárd szmötyi). Mindenki létott már öreg diesel autót, vagy buszt... Ez kellö karbantarással (meg a legújabb autók kipufogó rendszerébe épített leválasztó és szüröberendezéssel) kiküszöbölhetö.
A dieselt ott kell alkalmazni, ahol jobban kihasználhatóak a paraméterei. Nagy nyomaték kell, akkor teherautó, traktor, ott elférnek a kiséröcuccok is. (A régi, harkovi gyárban készült hernyótalpas traktoroknak az indítómotorja egy kissebb benzines volt).
Szintén a Szovejtúnióban gyártottak benzin üzemü teherautót szibériai alkalmazásra. (-40 celsius fokos hidegben könnyebb beindítani, mint a dieselt. Arrafelé meg szoktak ilyen hidegek lenni).
Egyszerüen mondva, arra kell használni egy ezközt amire való. Az orrát se túrja senki forrasztópákával (vagy legalábbis gyözödjön meg róla az illetö, hogy nincs tápellátása, mielött megteszi...:))
Üdv,
Pali
Ahoj!
Nem elég felizzítani, meg is kell forgatni. Azt kézzel-lábbal nem fogod... az indítómotort meg a 60 Ah-ás akkut meg nem tudod hova rakni a motoron.
Üdv,
Pali
asszem 242 a keverék, és ezt emelik kb 15Ft-al
Valaki esetleg nem volt tagja, vagy nem tud valamit a KINIZSI TERMÉSZETBARÁT EGYESEÜLET Túramotoros Szakosztályáról.
Gondolom régen megszűnt.
Én '87-'88-ban jöttem el.Az azelőtti tagokhoz szólnék.
Köszi!
Nagyon megdöbbenve olvasom,emelik a benzint otthon.Mennyiröl mennyire?Még utoljára(január)226ért tankoltam,Miskolc Sajószigeti kúton.Mennyire számitsak ha hazamegyek?Emlékeztek,amikor 89'körül 17ft emelés miatt taxis sztrájk volt?Ha jól emlékszem,akkor emelték 66ft-ra az anyagot.Most meg..mindenki lenyeli az áremelést.Végülis,mit tehetnénk.:(
Az ólompótló adalék kétütemű motorba nem kell. Kétüteműbe simán tankolhatsz ólommentes benzint is.
Annak idején az ólmot azért keverték a benzinbe, hogy a négyütemű motorok szelepfészkei bírják a megterhelést. Az ólom puha filmet hozott létre a motorban, ami csökkentette a szelep mechanikai igénybevételét záráskor. Később a szelepfészek már nem a hengerfej saját anyagából (alumínium ötvözet) készült, hanem más erősebb anyagból préseltek be egy gyűrűt a szelepfészeknek. Így már nem kellett az ólom. Kétüteműben nincsenek szelepek, tehát semmiféle ólom és ólomadalék nem kell bele.
Az ugyan igaz, hogy az ólomnak volt olyan tulajdonsága is, hogy az égést lassította és nyugodtabb égést eredményezett. Hogy az ólompótlóadalékoknak szintén van ilyen tulajdonságuk azt nem tudom.
Pool
Dízel szerintem is csak traktorba és teherautóba való.
Szevasztok.Czövi voltam ma biatorbágyon a kúton,de nem értem vele semmit,ugyanis hideg vizet nyomott az a redves gép.Több kúton tapasztaltam már hasonlót,Pedig a lényeg a nagy nyomású forró víz.Mindegy.
A benzin áremelést hallottam én is a tv-ben ma.Odabasz.Egy hónapban két emelés,és a kettő mértéke majdnem egy liter benzin árának 10%-ka.Tetüházi banda.
Szemely szerint en is utalom a dizelt, foleg a hangja miatt, meg ahogy jar a motor olyan kicsit traktor feeling. :)
Klub petrolnal nyugodtan tankolj, en is tankoltam mar ott. :)
Buny: bevallom volt olyan regen hogy en is nitro higitot toltottem a kocsiba mert az volt itthon. :)) (meg etolajat kenesnek, de ez mar regen volt) :))
bye
HyGy
A gáz megoldás a robogóra nagyon jó!!!A futároknak biztos tetszene.A növényi üzemanyag az nem csak dieselbe jó?
Bambi!
Erre a gázra van példa, mert a kemping gáz palackot be lehet tenni a robógó sisaktartójába, mivel külön olajozású simán használható gázzal a motor.Persze ezt is az olaszok találták ki, azt hiszem a Lovato készítette hozzá a reduktort.De, ha kérdezed Attilát, ő szokott növényi üzemanyagot is tankolni!
Azt hiszem ebben az előttem szólónak igaza van. VW 1,9 TDI chip tuninggal I. Golf kaszniban annyira agyonverte annak idején a gyorsulási versenyen a BMW 325 C-t, hogy az ember szétszedette a benzinesét, mert szerinte valami baja van!:-)))))
A 99-es Mol benzinből például kihagyták a ként, mert az nem kell bele.
Nekem volt szerencsém egy olyan motorhoz, amiben versenyszeerűen kerozint használtak benzin helyett. Vajon miért? Ja, és Japánból jött a motor, és egy 2T RGV 250 Gamma volt, ami alaphelyzetben 60 ló körül mozgott, amikor lejött a szalagról.
Ja, és a Piaggio készít három kerekű áruszállítót mind a mai napig egy 640 cm3-es dízel motorral.
Esetleg gáz?Vagy egyéb alternativ energia hordozók?
Hello Massino,
Na most ne kezdjünk el vitázni arról, melyik jobb - a benzin vagy a dízel, mert sosem lenne vége. :)
Én azt mondom, jó a dízel is meg a benzin is, csak másra való. Pl.:
Tegnap volt két éve, hogy vettünk egy Skoda Fabia 1.4 MPI, 68 LE-s autót. Most van benne 22500 km.
A haverék Skoda Octavia 1.9 SDI-je pár napon belül betölti az első életévét, és van benne valamivel több mint 30000 km.
Na most, nekünk nem érte volna meg dízelt venni, mert drágább és nem térült volna meg az ára, csak nagyon hosszú távon. Viszont, ha a haverék benzines Octavia-t vesznek, amennyivel kevesebb lett volna az ára, annak a kétszeresét ráköltik benzinre. Így viszont megtérül, és megérte nekik dízelt venni.
Üdv!
Láttátok, hogy a MOL bácsi megint áremelést tervez? Szerintetek nagyon csúnyán néznének rám, ha Klub Petrolnál tankolnék motorral?
Hát szerintem a dízelekkel szembeni előítelteidnek lassan búcsút kell mondanod. Az újak a hangjukon kívül mindenben jobbak, mint a benzinesek. (Na meg az árukon) Nem véletlen, hogy Ausztriában pl. már az eladott új autók 60%-a dízel.
Most ez úgy hangzik hogy milyen jók a diesel autók. :-)
Egy motor pörög, megy, nincs vele semmi baj. Ha valaki nagy nyomatékot akar ott vannak a csopperek.
Autókban sem valami jók a dieselek, hamar bőgnek mint az ökör, nem is mennek gyorsan, füstölnek. Én nem akarnék diesel motort, hú még kimondani is rossz. :-) De egyéne válogatja. :-)
Massino
Indiában gyártanak.Az Enfield cég.350ccm-is, egyhengeres.Ha valakinek van kedve utánanézhet.
Talán valóban azért, mert a hátrányok és előnyök aránya nem olyan jó, mint az autóknál.
Pedig nekem is tetszene, pláne turboval. :-)
Itt van 2 oldal a témában:
http://homepage.ruhr-uni-bochum.de/Rafael.Haeusler/kserie.shtml
http://www.peace65.freeserve.co.uk/Pictures/mz.htm
Legalább 1000 köbcentis erőforrás kellene:)
Túl nagy súly..
Miért? a kocsiknál bevált. nagyobb nyomaték, kisebb fordulat, hosszabb életű csapágyak, nincs gyújtáshiba, megszakító, karburátor. Csak egy erős gép.
Na már csak az kéne, olyan hangja lenne mint egy dízelmozdonynak. :-)) Csak úgy zakatolnál az utakon. :-) Meg gondolj bele, minden indítás előtt ott ülnél a gépen, és izzítanál? :-))
Én már csak azt nem értem, hogy miért nem gyártanak DIESEL motorkerékpárokat. Nekem tetszene. (pl: diesel jawa 638)
Egy kicsit kiegészíteném, az oktánszám azt adja meg, hogy a mekkora arányban tartalmazná az izooktánt, ha tisztán a fenti két anyag alkotná a benzint.
(Mivel a különböző adalékok miatt már 100 feletti értékek is vannak.)
Szerintem tök jó, amit írtál.
Semmi szükség vegyészmérnökre, annyira senki nem szeretne belemenni a benzin adalékolásába (hacsak nem tud szerezni nagy mennyiségű vegyianyagot ingyért)
A lényeg a kompressziótűrés, de csak akkor, ha szűkítjük az égésteret, vagy a fordulatszámot akarjuk növelni/de ez más egy kicsit/ az üzemanyag elégésének a sebességét is lehet növelni. Főleg a tökéletesebb benzin levegő keveredéssel.
Ahoj!
Írtátok már helyesen, hogy mit is takar az oktánszám. Mivel tulajdonképpen csak a kompressziótűrésre van hatással, ha nem növeled meg a hengerben, akkor nem fog jobban menni a jármű. Viszont akik a shell csodanyálát köpködik a porlasztón át, azok mind teljesítmény növekedésről beszélnek. Ezt én csak úgy tudodm elképzelni, hogy valamilyen adalékanyagot is adnak a benyához amitől a hőértéke nő. (a 100-as oktánszám meg marketing fogás aazok részére, akik nincsenek tisztában az oktánszám, és a kompresszió fogalmakkal takart fizikai menyisségekkel).
Amióta nincs ólomadalék a benzinekben, azóta a kompressziótűrésüket aromás vegyületekből és toluolszármazékokból készített adalékokkal javítják. (A petrolkémia külön tudomány, és a különböző olajcégek nagyon üzleti titkolják, hogy miket raknak a benzinjikbe.) Azt meg indenki döntse el, hogy mi a rosszabb, a nehézfém mérgezés, vagy a rák (az aromás vegyületek igen csak rákkeltöek...)
Elméleti síkon gondol csak bele, hogy mi lenne, ha a motornak végtelen höelvezetési tényezője lenne, és mindíg üzemi hőfokot tartana. Akkor benzolt kéne tankolni (nitrohigító a másik neve), annak valami bazi nagy a hőértéke. Jó nagy energia szabadulna fel, kilőne a járgány, mint a puskagolyó. (Csak a hőelvezetés korlátai miatt olvadnának szét a hengerek.)
A fönt leírtakkal kapcsolatban javítsatok ki ha tévedek, nem akarok hülyeségeket írni. Legtisztább az lenne, ha a témáról megkérdeznék egy vegyészmérnököt.
Üdv,
Pali
Hello Bandi,
Itt egy rövid leírás arról, hogy hogyan növeli a teljesítmémyt az N2O. Angolul van.
Üdv!
Köszi az infot. Ezek szerint extra nagy baromságot mondtam, de most már legalább "értem" a nitro hatását.
A nitrotol azert mennek jobban a gepek mert ott 2x annyi oxigen van es 2x annyi benzint tud magahoz kotni. :)
HyGy
Hello
Ez a nitro hasonlat azért nem jó mert azt nem a benzin helyett, hanem a levegő helyett kapja. Vagyis nem csodaszer, csak egyszerűen több benne az oxigén mint a levegőben (N2O) és ezért gyorsabb az égés.
Maga a Nitralgin nem ég!
Szóval ez felfogható, de azt én sem értem, hogy a szimplán jobban összenyomható benzintől miért menne jobban a motor. Én soha nem próbáltam, de ha tényleg jobb akkor az szerintem nem az oktánszámtól van, hanem valami adalék.
Üdv Attila
Az oktánszám a normál heptán és izo oktán arányát adja meg, ami utal a benzin levegő keverék kompressziótűrésére, vagyis, hogy mennyire lehet öszzenyomni anélkül, hogy öngyulladna.
Hello mindenki!
Nem tud valaki tirisztoros gyujtást Simsonba. Nagyon sürgős lenne!
Írjatok vagy telefonáljatok:
e-mail: lacxmee@freemail.hu
tel: 06306491844
Sziasztok!
A Jawa fórumban megy a vita az ólompótló adalékról. MZ-be nem kell ilyen szerintetek?
Pedig voltál eszembe,de még nem ismerem eléggé a terepet.Majd legközelebb.Biára nem megyek.Akkor inkább lemosom a két kis kezemmel.Amúgy hány pacis az új géped?Üdv.
Látod rossz irányba mentél ,mert ha Telki felé jöttél okkor nálunk ki bekkelhettétek volna az esőt és még száraz ruhát is keritettünk volna.Gözborotva Biattorbágyon,a viadukt elötti kútnál van ,a mosóba és külön pénz dobálós is.
Szevasztok.Ma gurultam egyet a nőmmel itt a környéken.Gőzborotvát kerestünk volna a budakeszi benzinkutakon(Shell,Mol),mert eléggé szarul néz ki a mocim 120 km-nyi esős motorozás után.Nem volt egyik kúton sem.Kitalálta,hogy menjünk el zsámbék felé.Épp hogy kiértünk kesziről,elkezdett cseperegni az eső.Megálltam ahogy kell,és figyelemeztettem,hogy esni fog.Nem baj mondta menjünk csak.(előtte való nap mondta,hogy úgy kipróbálná a motorozást esőben).Én a felhők színéből és méretéből már akkor tudtam,hogy ennek csúnya elázás lesz a vége.Mire beértünk pátyra,már szarrá áztam,és nem éreztem a térdeim a hidegtől.Ráadásul egy kis jég is társult hozzá.Gyorsan beálltam egy buszmegállóba,és vártunk egy kicsit.Belémhasított a gondolat,hogy vissza is kell mennünk.Az a hideg csuromvizes ruha meg szinte rámtapadt.Mire visszaértünk a pecóra,komolyan mondom alig bírtam leszállni a mociról.Szinte meggémberedtek a térdeim a hidegtől.Kb.20-25 percig álltam a forró víz alatt,mire jobban éreztem magam.A nőm ennek ellenére élvezte.Igaz őt nem is verte annyira a hideg meg a víz.De többet akkor se fogok rá hallgatni,ilyen helyzetben.Üdv.
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|