:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Hellasztok!
Tényleg elég friss élményeim vannak az oldalkocsis motorozásról. Az előttem szólókkal teljesen egyetértek.
Fizikai erő kell a vezetéshez és a kanyarodáshoz meg plussz erő. Jobb kanyarban nagyon veszélyes!!! Utas nélkül tízszeresen életveszélyes a jobbkanyar. Mindenki megbámul, mert ritkaság, mint a piros holló. Pakoláshoz van benne hely. Ha belemész egy lyukba rángat mint az állat, egy kormánylengéscsillapító jót tenne neki. Semmihez nem hasonlítható vezetni. Feeling ezerrel!
Hogy valami újat is mondjak, az első néhány kilométert mindenképpen teljesen forgalommentes helyen kell megtenni és utána is nagyon óvatosan, lassan kell közlekedni vele. Nagy tapasztalat kell a biztonságos vezetéshez. Kétszer akkora féktávat kell hagyni, mint szólóban!
Mikor vittem haza a mocit az első tíz kilométer után azt mondtam, hogy nem is kell nekem oldalkocsi, majd otthon leveszem. Fárasztó volt, lassú meg minden. Mire hazaértem, megtettem még száz kilométert és beleszerettem. :-)))
Igaz levettem, de csak felujítás céljából.
Azt viszon kevésbé éreztem, hogy gyorsuláskor az oldala le akar maradni, fékezéskor pedig előresiet. Pedig az oldalkocsi féke be sem volt kötve. Gyengének sem éreztem, simán húzott a motor. Itt azért meglátszik a lökettérfogat (350).
Üdv.: Pool
Igaz!
Széles, tehát nem tudsz vele az autók között szlalomozni, és nyitott, tehát megázol rajta. :)
Egyébként nehéz vezetni (fizikai erö kell hozzá), és megszokni sem rövid idő. Egyenesben, és ha gázt adsz jobbra húz, ha lassitasz akkor meg balra húz. kanyarban tépni kell a kormányt ezerrel, Jobbkanyarban nagyon könnyü megboritani. Könnyü vele borulni, és az útról lekerülni (amikor a borulást akarod elkerülni). Csúszós úton egy lendületesebben vett kanyarban megcsúszik az elsö kerék, és bármit csinálsz egyenesen fog menni. Ezenkivül (ha szociról beszélünk) erötlen is.
Viszont kényelmesen lehet rajta (benne) ülni, sok cuccot fel tudsz pakolni. Ezenkivül mindenki megbámul. És naggggyyyyyyon fíling vezetni!
Hali evribodri
Egyik ismerosom eladja a jawa-jat. Annyit tudok rola, hogy egy 638-as, csepptankkal, bika motorral. Ja, es megbizhato. Ez egy MZ-s szajabol nem semmi am ;-)
kepet talalhattok: http://gexxx.fw.hu/jawa.jpg
Iranyar: 75.000 jo magyar forint
Reszletek: gexxx@rette.net mailcimen!
Udv: Gexxx
Az eredeti oldalkocsi van fent neked?
Nekem egy oldalkocsis Jawa-m van. Azt nem mondom, hogy profi vagyok, de azért vannak tapasztalataim. Mivel az egész egy teljesen asszimetrikus szerkezet, nem olyan egyszerű vezetni. Hiába van beállítva jól a kerékössztartás, meg a moci dőlése, egyenesben tartani kell a kormányt. Az sem mindegy, hogy ül-e valaki az oldalkocsiban vagy sem. Ha ül benne valaki, akkor sokkal stabilabb, kevésbé hajlamos a pattogásra. Üresen meg vigyázni kell az éles jobbkanyarral, hamar fel tud emelkedni az oldalkocsi, de ez kiküszöbölhető a rádőlök. Az elején nagyon furcsa meg szokatlan volt vele menni, de már megszoktam. Túrázásnál is klassz, mert rengeteg mindent bele lehet pakolni.
Ezt neked kell eldöntened, Pool többet tudna mondani róla, neki elég frissek az élményei ezzel kapcsolatban.
Győző!
Csak lightosan először, mert soha nem ül föl mögéd, ha nem érzi biztonságban magát az első időkben. Nálam már van egy pozitivum, nem hagyott benne mély nyomot a BC!:))))))))))
Inkább csak vonuljatok ide-oda. Látogassatok meg ismerősöket, meg ilyenek, akkor benyomásokat szerez a baráti körről, ha ott jól érzi magát, akkor olyan nagy baj nem lehet.
A további tanácsadás már a 06-90-nel kezdődő emelt díjas számon érhető el, mert be kell lásd, valahogy utol kell érnem Czövi matrica bizniszét!:))))))
Téma: oldalkocsi
Van-e valakinek tapasztalata az oldalkocsis motorozásról ?
Kb. 25 éve motorozok, 20 éve autózok, de oldalkocsis motort még nem volt módom kipróbálni. Egy ismerősöm azt mondta, ez egyik járműhöz sem hasonlítható. Aztán volt aki azt mondta, hogy az oldalkocsis motor remekül egyesíti az autó és a motor hátrányait. Mi lehet az igazság ?
Megnyugtatásként közlöm, hogy nekem is megsérült egy februári balesetben a vállam, és azóta is fáj hol kevésbé, hol jobban. Inkább jobban. Mintha az alkatrészek rögzítése nem lenne tökéletes, recseg-ropog az egész, stb.
A doktorok szerint a röntgen nem mutat semmit. Írtak kenőcsöt, semmit nem ér.
Hajrá, orvostudomány !
Vidd fel az erdobe. :) Had tudja meg ki a legeny a gaton. :)
:)))
Nos nem tudom, egyenlore nem mondok semmit. Ha vasarnap este meg azt mondja, h latni akar, akkor megeshet...
Szertnem elvinni vmerre. Van otletetek. En egy korutra gondoltam Esztergom fele. Vagy Visegrad...
A koncertert nem volt oda 100%osan, de azt mondta kioltozik legkozelebb..:)
Gyozo
Győző!
Tikével megosztottam véleményemet a Blues Companyról, azóta sem változott, tehát nem járok a koncertjeire. A hozzászólásodban valami lányt emlegettél! Esetleg valami csomagtartó rendszer kialakítása lesz szükséges, mert a hátsó ülést elfoglalják?
Nos a Koncert jo volt, bar rovid, mert az elejet az eso meghiusitotta.
Nem hiszem, h Czovinek lett volna koze hozza, hisz o is bulit akart:)))
A lenyeg, h nem voltunk sokan, Czovi,Tike&Judika, 1 srac a haverjaval a listarol, Meg en 1 lannyal.
Jo szetszakadt a nep, ki erre,ki arra, de azert nem volt rossz.
Tobbiek?
Nem szereti senki|?
Van itt rakas pesti,meg kornyeki,nem?
Gyozo
Az am!!!
Ecsem! Talalkozon hallottam,mi van veled, mi volt, s itthon itam neked smst, de el sem kuldte.Aztan hivni probaltalak, s azt hallottam, h nem is el ez a szam..
Szal Orulok, h tulelted,meg minden, a valladat sajnalom, rem helyre rakjak...
Jobbulast!
Gyozo
Hy
Ha kártyás jogsid van akkor elvileg semmit mert kodba van benne hogyx a jogositvány kezdö.márha nagymotorrol beszélünk...Engem igazoltattak 2 személyel voltam és még egy 1év hátra van ahhoz hogy ne legyen kezdö vezetöi engedéj...de nem szoltak vrá semmit azok se tartanak fejbe mindent...De ha sikmotorral mentél 2 sduzemélklyel és elkaptak akkor ha tanulsdz nnicds büntetés,ha nem és feljelent akkor legalább 15000 forint....
Sziasztok,
tudja valaki, hogy milyen büntetéssel sújtanak, ha friss motoros jogsival elkapnak, hogy utast szállítok?
köszi,
kecel
Én meg nem kaptam meg, mert sz@raxik a netosta.
Ha még megvan pl az elküldött levelek között, akkor elküldhetnéd a vacziferi@freemail.hu-ra ;-)
Thnx: Gexxx
Jé! Nem halt meg!
A modern kor civilázációs eszközei közé tartozik a mobiltelefonos kommunikáció, ha esetleg elfelejtetted volna, néha fel kell tölteni az akkumulátort, és egy gombnyomással üzembe kell helyezni. Igy fel tudnak hívni olyanok, akik aggódnak érted, és információra szomjaznak állapotoddal kapcsolatban.
Sziasztok!
Én is megnéztem a Pet oldalát:),és nagyon tetszetek a kunani féle plexik.Gondolom ezt meglehet csinálni házilag is.A kérdésem az lenne ,hogy hol ,milyen tipusú boltokba lehet venni ilyen plexit,amiből kilehet faragni a saját motorra valót?(Jó lenne ha lenne valahol ilyen miskolcon az még nincs annyira messze)
Mivel lehet kifaragni szépen ezeket a plexiket?
Hy skacok érdeklödni szeretnék hogy Pet oldalán látható 500-s MZ tipus kereskedelmi forgalomba hol kapható,és menyit kostál egy ilyen verda?
Előre is köszi.
Tisztelettel Rétibogi
Na végre jelentkeztél,mert a telefont se veszed fe. Akivel ütköztél ,életben van de meg kórházban.Egy régi vasutas bakter,szeret piálni.
Jawa 250 (1970) jó állapotban szürke forgalmival eladó! 37.000.- Ft
Nem cikket kell írni, csak véleményt ;-)
Csak úgy ... (talán okkulásképpen)
Mint néhányan már tudjátok volt egy közúti balesetem. Lassan 3 hét eltelt és a vállam csak fáj és fáj. Elszaladtam gyógytornácshoz, hogy tegyen valamit, illetve tornáztassuk, nehogy az izmaim teljesen megfagyjanak.
Néhány mozdulat és nyomkodás után azt mondta: Ez el van törve!
Mondom neki nincs. Voltam kórházban, ahol röntgen meg miegymás történt.
Azt mondja, azért mutassam meg egy dokinak egy jó nevű kórházba, aztán ha ő azt mondja nincs baja, akkor folytatjuk a kezelést.
2004.08.20-án volt a balesetem
2004.09.13-án hétfőn újra röntgeneztek és kiderült a vállam el van törve (egyértelmű a röntgenből), de mivel már eltelt néhány hét nem gipszelik be...
2 hét múlva ultrahangal is megnézik, mert lehet izomszakadásom is van. Ha Isten is úgy akarja, akkor nem kell megműteni...
Ez a Magyar Orvostudomány? Menjenek a jó édes anyjukba. Az ember már egy kórházba sem bízhat!!!
Tehát ha valakinek balesete volt, akkor menjen legalább két dokihoz...
33
Megpróbálok írni valami, bár én nem nagyon tudok jól :-))
Üdv,
ZsT
Hygy!
Amit írtam nem véletlenül tettem, ha megakarod venni a motort, akkor tedd meg az idén, mert ezt bevezetik, a tervezeten nem fognak változtatni! A jövő évi bevételeket produkálni kell valamiből! Blazírozhatsz az alacsonyabb kamatra is, de az nekünk az idén nem jött be, mire leszálltak a kamatok Munyi motorjában már 2000 km volt. Azért az alacsonyabb rátát kihasználtuk, de az áremelést az év elején nem úsztuk meg, ez 50.000 Ft volt. Tehát eldöntendő a kérdés kivárod, hogy 2005-ös évjáratú legyen a motorod, és többet fizetsz érte a járulékok miatt, vagy megveszed az idén, viszont "csak" 2004-es lesz a gép.
Annyit azért elérulok, hogy 50.000 Ft emelésnél a törlesztőd kb. 1300-2000 Ft-tal emelkedik havonta.(A hitel összegtől és futamidőtől függően.)
VAAAAAAAAAAzeg ez egy rakas szar volt.
No, lement a riport, csak az a baj, hogy szerintem semmit sem ért.
Azt meg nem is említették, hogy a barmok összemurvázzák az utat.
Tehát mecsekiek: Vigyázzatok, mert murván durvább
(az a baj, hogy nálunk is rászoktak a 'murvázásra'. A kereszteződések meg tele vannak. Én meg csak csúszkálok rajta. )
Gexxx
HyGy!
Éppen ideje. Miért nem csinálnak külön rallyzos helyet valahol, ahol amúgy nem közlekednek mindennap járművekkel. Mondjuk valahol a Mecseken nekik külön kialakítani
egy rallyzásra alkalmas pályát, ahol ráadásul egész évben lehetne gyakorolni és nem veszélyeztetnének senkit(magukon kivül).
Amúgy tökéletesen egyetértek veled, épp itt az ideje, hogy mozduljon már valami ebben az ügyben.
Toria
Na irtam emailt a TV2-nek is, meg vasarnap. Es ennek hatasara irtak nekem vissza, hogy hivjam fel oket. Az elobb felhivtam, de mar keson hivtam vissza, mar csinaltak anyagot es eppen most vagjak ossze. :) Szoval interju nem lesz ;) szemely szerint velem, viszont lesz rola hir a TV2-ben, sikerult nekik olyan felvetelt csinalniuk amikor a raly-s stilusban beveszik a kanyart a szembe savban a versenyzok.
Szoval lehet, hogy a media hatasara mozdulni fog valami.
Hurra.
HyGy
Ja, és hanyas is volt a rajtszámod?
Írd emg mailben (bambi mester is) a gexxx@rette.net címre, hátha jó lesz valamire...
Gexxx
Szia Gexxx!
A végeredmény megtalálható itt: http://www.externet.hu/motor/mek/04/vegredmeny.htm. A vélemménnyel kapcsolatban, meg... hát, én megmondhatom a magamét :-)) Bambi Mester meg kiváltképp! :-))
Üdv,
Zsandi
Ha bevezetik a torvenyt, mert egyenlore meg tervezet csak ugy tudom.
Oks!
Ha jossz, csorogj..
70/2905227
Gyozo
Tobbiek?????
vkami!
Irásodból levonom a következtetést:
Aki motort akar vásárolni, az tegye meg az idén!
Valaki irta nekem, hogy csak nagyobb kondenzatorral es ellenallassal indult el neki az elektronikus index relay. Meg irna hogy mekkorak voltak az ertekek es melyik aramkori elemeket cserelte?
Mert masnak is elo fordult ilyen. Feltehetoleg mas fele lehet az IC benne.
HyGy
hali
Bambi, ZsT és egyéb illetékesek!
Kellene 1 kis segítség. Mivel Peetair-ék említették , hogy szeretnének látni egy cikket a madarasi versenyetekről, ezért úgy döntöttem, hogy összedobok valamit. De ehez kellene a végeredmény (legalább az eleje, versenyzői vélemények...) Megoldható valahogy?
Üdv: Gexxx
A jövő évtől motorkerékpárok után is kellene regisztrációs adót fizetni - legalábbis, ha a kormány és a parlament támogatja a pénzügyi tárca tervezetét. A miniszterek előreláthatólag szerdán tárgyalnak a javaslatról.
A Pénzügyminisztérium (PM) előzetes tervezete szerint 2005. január elsejétől a regisztrációs adó a kereskedők számára áfa-köteles lenne, hatályát kiterjesztenék a motorkerékpárokra, az adó mértékét 7-8 százalékkal emelnék meg. A PM előterjesztését a kormány várhatóan szerdai ülésén tárgyalja.
Az előterjesztés a regisztrációs adó újrakodifikálására tesz javaslatot. Erre a tervezet indoklása szerint azért van szükség, hogy megszűnhessen a gépjármű-forgalmazók által bonyolultnak tartott adóelőleg-fizetési rendszer, és a regisztrációs adó kötelezettség a lehető legszorosabban együtt mozogjon az áfa-kötelezettséggel. Az adóelőleg fizetésére vonatkozó szabályozási kényszer megszűnését az is indokolja, hogy az Európai Unió 2005 őszére az autóárak egységesítésére szólította fel a gyártókat.
Kilencszáz köbcenti felett 110 ezer forint
Az új törvénytervezet kiterjeszti az adóztatható kört a motorkerékpárokra. Ennek mértéke 80 köbcentiméterig 10 ezer forint, 125-ig 50 ezer forint, 500-ig 70 ezer, 900-ig 90 ezer, míg e felett 110 ezer forint lenne motorkerékpáronként.
A jelenleg hatályban lévő fix összegű adótételek valorizálására a szakmával egyeztetett módon került sor. Így egy benzinmotoros autó után 1 100 köbcentiméterig illetve egy dízelmotoros után 1 300 köbcentiméterig 130 ezer forintot kellene fizetni, ha az 5-ös vagy annál jobb környezetvédelmi besorolású, míg ha 5-nél rosszabb környezetvédelmi osztályú, akkor 195 ezer forintot kellene jövőre fizetni. Mindkettő 8,3 százalékos emelkedés, ami figyelembe véve a jövőre tervezett 4-5 százalékos inflációt, 3-4 százalékos reálérték-emelést jelent.
Ami változik, és ami marad a régiben
Új elem ugyanakkor, hogy a nagy összegű gépjárművek esetén, a mellékletben meghatározott adó összege felett, személygépkocsiknál a 6 millió forint, motorkerékpároknál pedig a 3 millió forint feletti rész további 5 százalékát kell fizetni.
Nem változik ugyanakkor az eljáró adóhatóság, azaz marad a Vám és Pénzügyőrség, és ugyancsak érintetlen az adóigazolás rendszere, vagyis a forgalomba helyezésnek változatlanul feltétele a regisztrációs adó megfizetésének igazolása.
Az előterjesztés szerint a szabályozás nem titkolt célja, hogy a regisztrációs adó áfa-alapot képezzen. Ezáltal a költségvetés áfa-bevételei 8-15 milliárd forinttal nőhetnek, bár kétségtelen, hogy ugyanilyen összegben az autós társadalom rosszul járhat.
Az új törvénytervezet sem tartalmaz avultatást, vagyis a használt autókra, az új autókhoz viszonyított alacsonyabb adómértéket. A tervezet szerint ennek oka az, hogy az unióból származó használt autók nem áfa-alanyok által történő behozatala esetén a költségvetés csak a regisztrációs adóra tarthat igényt, így az avultatás túlzott preferenciaként is értékelhető volna.
Tökéletesen igazad van a főoldalon írt cikkedben.Aki manapság Budapesten vagy az oda bevezető utakon közkekedik az nem pár napon ,ha nem rendszeresen ilyenekkel találkozik.Nem szabad megszokásból vezetni!
Hali
Visszatértem! Huráááá :-)
De ki vett kawát? Vagy ki akar? És milyet? (GPZ rulez)
Ha valami nagyon szar idő nem szól közbe,akkor megyek.
A Blues Company Király, csak az a nagy baj van velük (főleg itt Kalocsán) hogy elkezdenek játszani egy órát- aztán amikor már állat lenne a buli akkor elmennek sörözni és mire visszajönnelk már mindenki elunta az életét és elhúzott haza::: :((
Hogy minek kell nekik több mint egy órás szünetet tartaniuk???!!
Fisi
Hi All!
Ha meg nem tette volna meg senki, akkor szolok!
Jovo heten,15.en szerdan lesz az Orczy kertben a Blues Company zarobuli. A mostani is szuper volt, bar kisse rovid/az elejen nem voltunk ott/. Bloro megigerte, h a zarobuli jo lesz, meg hosszu, egesz ejjel jatszanak!
Szal Gyertek B.C. Koncertre!!!
Este sztem 7-8 korul mar leszunk paran...
Gyozo
Tegnap voltam vezetni. GPZ550 rutinpalya. A masik motor ER5, de csak varosban hasznaljak egyenlore. :)
Aztan, mikor vegeztunk jottunk volna el, de nem volt gyujtas. Mint kiderult rajta hagytam a lampat. Szoval el kellett tolni KissB-ig, ott kicsit tolteni, majd bebikazni es mar mentunk is tovabb.
Jo oreg ez a GPZ550, de menne mint a diszno.
HyGy
Csesszétrek meg, ez bejött:))))
Köszi:)
HyGy Zsandatara küldi levélben a számot és a nevet.Bocs de tökfejü vagyok,ráadásul költöznöm kell új műhely keresek és ez teljesen megzavar.üdv bambi
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|