:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Mert szerelme tárgyát szereti megfogdosni, igaz hamar "kijózanodik" és túlad rajta!
Érzelmi kölcsön hatás esetén miért pont a kezéhez tapad a réz?
Bocs elütés, kételyesedni = kiteljesedni
"... miért vonza a cigányt a réz?" - megint nem látod a fától az erdőt, nem mágneses hanem "érzelmi" kölcsönhatásról van szó. :DD)
"... A végén mindet bevitteék a rendőrök. ..." - nagy hiba volt közbe lépni, kellett volna hagyni kételyesedni az eltérő kultúrát! :DD)
Most is zenélnekmég. Alternatív zenét. Vasfűrésszel adják elő , különféle fém tárgyakon.
Egy dolgot nem értek. Eddig úgy tudtam, csak vas és a nikkel mágnesezhető.
Akkor miért vonza a cigányt a réz?
:-DDDDDDDDDD
Régen legalább zenéltek.
Most hallom a rádióban, tömegverekedés.
X Y családból egy nőt hajánál fogva húzott a földön. Y nő gyerekei seprűnyéllel ütötték, megrugdosták. Erre X szülei fahusángokkal szaladtak oda, Y-ék kővel dobálták őket. A végén mindet bevitteék a rendőrök.
Mi a fene jó nekik ebben?
Ilyet nem ismerek, csak nem a cigánypecsenyére gondoltál?
Vendég az étlapot bámulva:
"Cigánypecsenye van?
Pincér:
"Megoldható Uram, de akkor nem lesz zene ...
:-DDDDDDDDDDDDD
Romapecsenye? :-)
A 3000 V másik nagy előnye, hogy a "leltár" után a "szomjas gazdasági ellenőr" nem tesz feljelentést téves könyvelés okán. :DD)
Csak nem egy pohár vizet akartak kérni, miközben már a pincében/padláson/szekrényben leltároztak?
2-3000V is megfelel, és az (áramvezetési)veszteségek is kicsik lesznek. :-)
A környékre én sem panaszkodhatok, bár néha akadnak nem napon barnult "eltévedt kirándulók".
Szerencsére jó környék, ismerjük egymást az utcában.
De a sima szirénás riasztó az tényleg nem ér semmit. Engem simán csak idegesít ha felébredek egyre, de soha nem tudom honnan jön. Egyszer kimentem és körülnéztem, alig találtam meg így is melyik háznál szólt. Persze fals riasztás volt.
Szóval ezért nem ér semmit, nem azért mert az emberek bunkók.
Írd le nyugodtan: a cigányok! A riasztó csak addig ér valamit amíg otthon vagy, a szomszédok nagy ívben leszarják.
Az biztos.
Külön riasztót kell majd rá szerelnem, hogy a színesfém gyűjtők ne akarják leszedni :D
Pedig már az is q. drága. :D)
Pontosan nem tudom, hogy milyen hosszú a vezeték de a Keri által kiszámolt hossz. kb fedi a helyzetet (sacc. 11-14 m).
Vezetékeknek megvan adva a fajlagos ellenállása, könnyű kiszámolni. Gyulabá 1V-ja 10A esetén, 0,1ohm ellenállást jelent, ami kb 13.8méter 2.5mm^2 keresztmetszetű drót ellenállás értéke.
Tehát általában egy kicsi hétvégi házban, LED-eknél, vagy autó/motornál nem probléma mert azok kevés árammal beérik vagy kicsi távolságon működnek, de a nagyobb fogyasztók, pl egy alap szivattyú kényelmesen fel tudnak szipkázni 10A-t vagy többet.
12V-on mert ez ugye még mindig csak 120W
12V-os önindítóra meg elég izmos és rövid kábeleket szoktak használni mivel az felránthat 100A-ert is.
Ennél nagyobb teljesítményre meg már nagyobb feszültséget érdemes használni, de nekem azért jó a 12V mert a fogyasztók 90%-a jellemzően 10-40W körüli. A maradéknak, mint a vasaló, villanytűzhely, mikró, hajszárító, kompresszor, esztergapad, marógép, flex, meg még mindig ott a 230-as, illetve a három fázisú 400V-os hálózat. Ezek a gépek jellemzően eleve direkt használják a hálózatot.
Tudom.
Nem is 2,5mm-s drót lesz a gerinc.
Gyula bá ez hány méteren esik?
Mert én is azon volnék, hogy 12V-os világítást építek ki, meg pár kissebb fogyasztónak szivargyújtós csatlakozást. :)
Választási lehetőségek:
-100-300V AC/DC, minden kütyünek külön tápegység
-12V-os hálózat kiépítése, vastagabb vezetékek(nincs tápegység,a kis veszteségű vezeték a költség).
"... jobb is a kisfeszültségű egyenáram, mert elkerülhető a kettős átalakítás ami a veszteségeket okozza. ..." - a kettős átalakítás valóban veszteséggel jár, viszont a kisfeszültségű hálózatnak is megvannak a maga veszteségei, számolni kell. Segítségül nálam 10A terhelés mellett a vezetékeken kb. 1V fesz. esik (2,5 mm2 réz vezeték forrasztott kötésekkel).
Az újabbak már BLDC, akár 230-as akár 12V-os, mivel intelligensen vezérlik a fordulatszámát, és így egyszerűbb, és hatékonyabb.
Első körön 12V, mert szintem minden egyenáramú dolgot arra méreteznek, de a ház konstrukciója miatt nincs akadálya tetszőleges számú vezeték kihúzásának, mivel a pince plafonján lesz elvezetve minden, és csak a felhasználás helyén megy át a födémen.
Hány V-os rendszert tervezel?
DC keringető? Eddig csak AC-vel találkoztam.
Egyébként pont ezért lesz kiépítve nálam egyenáramú hálózat is. A LED világítás, riasztó, TV, számítógép, kapunyitó, fűtés keringetőszivattyúinak jobb is a kisfeszültségű egyenáram, mert elkerülhető a kettős átalakítás ami a veszteségeket okozza.
Ezek mivel nem nagy fogyasztók, pedig már akkut is lehet tenni. Nem a gazdaságosság miatt, hanem szünetmentesség miatt.
5W-nál másik inverter szükséges.
A jó hatásfokhoz nagy fesz, és kis áram.
Rögtön gondoltam :)
De ez csak a névleges teljesítményen ennyi, azt már nem reklámozzák.
Szerencsére visszatáplálos inverternél nincs gond, mert a napelemek általában maximális teljesítmény közelében dolgoznak, vagy lekapcsolnak, az átmeneti időszak nem túl sok.
Sziget üzemű inverternél probléma, hogy 5W és 3kW teljesítményen is jó hatásfokú legyen. Persze vannak jók, de azok nem is olcsóak.
Nem, csak egy órát tesznek fel.
Ráadásul már nem mechanikus, hanem digitális óra.
Fronius inverter.
http://www.fronius.com/cps/rde/xchg/SID-166C6F26-EE55A3CD/fronius_international/hs.xsl/83_16684_ENG_HTML.htm
Visszaforgós óra lenne a legjobb. Máshol azt írták, két külön órát tesznek fel. Az inverter milyen rendszerű? Kondis, trafós?
Nekem is ilyen gondolatom volt, de jobb, ha kitárgyaljuk a dolgot.
Mondjuk, erre céloztam, hogy a járműgyártásban, használatban nem minden műszaki kérdés, ez például nagyon nem.
Majd jövök, most kis dolgom van még.
Üdv.: R
Ja amúgy úgy néz ki a rendszer, hogy
Napelem, túlfeszvédő, visszatáplálós inverter, biztosíték, visszafelé forgó óra. Meg ki kell építeni földelést a napelem fémvázára, ha belecsapna a villám.
Szóval nem bonyolult.
Elmű felé ingyen van az engedélyeztetés.
Ez a törvény.
Általában a villanyóra helyébe szoktak belekötni, mert az cserélni kell és változtak a szabványok. Az költség, illetve ugye maga a rendszer kiépítése a te dolgod, illetve azt valami szerződött ürgének kell terveket leadni róla, de lényegében csak a biztosítékokat rakta be a kollégámnak, mert mindent megcsinált magának.
Hát, szar helyen laksz. Felénk agyonverik az ilyet.
Mind tudják.
A marketingesek pedig megmondják a mérnököknek, mit kíván a profittermelés.
"napelemről, illetve a hálózatba visszatáplált villanyról fog menni."
Mivel táplálsz vissza, mennyibe kerül az engedélyeztetés?
"Az olcsó akkut régen várom, alacsony ár, örök álom."
A tanyával tovább életben maradsz, mint a yacht-tal. Bár ki tudja, Noé azzal járt jobban. :-)
Ezért nem vettem ingatlant árvízképes helyen.
Autót sem több milláért, 100000Ft-os autó belefér(Lada).
Előnyös, ha nem látszik a napelem. Elárulom , házat elbontanak, tetőt elhordanak, fél tonnás tömegű feszültség alatt álló vonat/villamos felsővezetéket lopnak lakott területen belül.
jó terv. :)
itt a geotermikus cucc annyira nem megy, meg a pici házakra bukok. :) Olyan házat szeretnék, aho nem jön sárga csekk, meg levelek, hogy "Józsi, ezt nem fizetted be a múltkor, de most be kéne..." a gázpalack a főzésre kell, de úgy terveztem a kandallót, hogy a hátuljan legyen egy külön pici égéstér afféle sparhelt-szerűen. Mosogép mosogatógép melegvízről, amit vagy a tűz vagy a nap melegít. így csak kb 1.5 kW-ra kell terveznem a napelemes rendszert, ami már egész olcsó. Azért kelleni fog egy aggregátor, ha az asszony meghülyül és 2 órán át vasalni akar! :D
"az, hogy a szűrőt kiszedhetőre alakítjuk..."
De miért nem tudja ezt egyetlen autó-motorgyár szerkesztőgárdája?
Szerintem várnak rád, ne késlekedj!
De tényleg, miért nem tudják a lényeget?
üdv.: R
Targonca alkatrész olcsó, de azért amit én kinéztem ott sem a motor drága, hanem az akku, és tudása jóval több mint a régi kefés targoncamotoroknak.
Házam, 130nm lesz erős hőszigeteléssel, hővisszanyerős szellőzéssel, 5kw-al befűthető, az energetikai számítások szerint, de max 9kw kell.
Gáz, kémény nem lesz. Csak a víz, villany, csatorna lesz bekötve, hogy csökkentsem a függést.
Fúrt kút nekem is lesz, fűtés/hűtés hőszivattyúval, napelemről, illetve a hálózatba visszatáplált villanyról fog menni. Rezsó is elektromos lesz, ennyit megér hogy ne kelljen bekötni a gázt.
Fatüzelésű tartalékfűtésem lesz, szigorúan házon kívül, egy télikertben, sima csőkéménnyel, hogy ne kell engedély hozzá. Vízkör erre lesz rákötve szükség esetén, ha elmenne a villany.
Szóval optimális esetben csak a csatornadíj lesz a rezsiköltsége a háznak.
Ha olcsóbb lesz az akku, és eleget tudok pakolni a pincébe, akkor a hálózati villanyról is lekötöm magam. A többi sajnos kötelező, de a szenyvíz tisztítás is megoldható lenne.
Nyugdíjas éveimben szeretnék egy tanyát, nagy kerttel, vagy pedig egy vitorlás jactot az adrián :) ezt még nem döntöttem el :)
"Eza 20 év élettartam jól hangzik. De addig ellophatják, összetörhet(akár jégeső). Az orális szex, és veszteség."
A házad is leéghet, elmoshatja az árvíz, mégis azért általában hosszabb távra szoktak tervezni vele.
Kocsit is TK-ra lehet törni bármikor, azt az is több milla.
Jeget, szelet bírja, lopni elég nehéz, nem egy felkapom és viszem kategória, főleg hogy nagyfeszültségű egyenáram van benne.
Szándékos rongálás sem jellemző, főleg nekem illetve kollégámnak sem látszik az utcáról.
Ezért akarok Aixamot, mert az mopedautó.
4kw-ig bármilyen motort rakhatsz bele, csak az a lényeg, hogy a féket, futóművet, kormányművet ne módosítsad.
Magyarországon jelenleg magas költség az engedélyeztetés. Csökkentsük a költséget, ne engedélyeztessük. :-)
Önellátás: a kis ház, fatüzelés, palackos gáz, napelemek egy része megvan, csak a kút, a sok olcsó napelem és a napkollektor hiányzik.
Önellátóan termelném a fát, a palackos gázt önellátóan tölteném, ha lenne miből, napelemet önállóan gyártanék, ha tudnék. Vagy ha önellátóan nem , akár csoportosan is ;-)
Tökéletesen független nem lehetsz.
Kevésbé függő akkor lehetnél, ha lenne elegendően nagy földterületed, és saját orvosaid, tanáraid. "Étel, ital, energia, gyógyító".
Gondoltál már rá, hogy a rosszindulatú szürke emberek adót vetnek ki a napelemre is,és/vagy leszerelik/elviszik, ha nem fizetsz?
Eza 20 év élettartam jól hangzik. De addig ellophatják, összetörhet(akár jégeső). Az orális szex, és veszteség.
Tech-mobilon nézem én is. Kedvezőbb árak, sajna nem alacsony(neki is élni és fizetni kell a járulékokat).
Az 1kW-os kefés motor szimpatikus.
"Tehát gazdasági szempontból nézve, pillanatnyilag jobban megéri napelemeket feltenni a házadra, mint a bankban lekötni."
Most bármit érdemesebb, mint bankban lekötni. :-)
"Pár éve még érdemesebb volt lekötni."
Pár éve sem volt jó üzlet a a banki kamat. Te kapsz X%-ot, a bank kiadja 5X-ért. Ez jó üzlet. A banknak.
Keri, egy csóka kanadában egy kiszuperált Geo Metróból meg egy olcsón szerzett villanytargonca alkatrészeiből épített elektromos autót városi futkosónak. Asszem metrompg.com vagy mi. Olvass utána. A villanytargonca alkatrészeinek kiárusítása után a teljes project bagatell öszeggé zsugorodott.
Önellátóság: ez egyre több embernek a vágya álma. :) Én is közéjük tartozom. Az alapötletem: kis ház (30-35nm), fatüzelés, palackos gáz, fúrt kút, napelem, napkollektor.
"Nem is tudtam, hogy ekkora villanyspan vagy. :-)"
Bár nem igazán érdekel a spórolás, de gyűlölöm ha más emberektől függök.
Álmom a tökéletes függetlenség, és önellátás, hogy ne legyek kiszolgáltatva a rosszindulatú, alulfizetett hatósági szürke embereknek. Ha napelemről biztosítani tudom minden energia igényemet, beleértve a közlekedést is, akkor nem kell attól félnem, hogy a nyugdíjam értéktelen lesz, ha egyáltalán nem emelik fel 80 évre mire én nyugdíjas leszek.
"Woodoo az indexen frekiváltóval 3F AC motorral építette át fillérekből." Ismerem őt, már beszéltünk. Ő is Aixamot alakított át, de ő ólmos akut használ, mert azt tud szerezni olcsón, de mondja hogy elég magas az amortizációs költsége. LiIon akku bár drágább, de jóval kisebb az amortizációja, és nem utolsó sorban jóval könnyebb is.
"Az akkuamortizációt ne felejtsd el beleszámolni a Ft/km költségbe. "
Az autó árába beleszámoltam. közelítőleg ugyan annyi, mint a belső égésű autó esetén, viszont az alacsonyabb üzemanyag költség miatt megtérül az autó ára, szóval olyan mintha lenne egy belső égésű autód, ami ingyen volt, és az üzemanyag költség felét előre kifizetnéd.
"Nem ingyen van, előre kifizeted az árát."
Olyan mintha 7 évig fizetnéd a villanyszámlát, majd még 13évig ingyen kapnád a villanyt (20év napelem élettartam esetén, de igazából tovább is működnek) vagy mondhatjuk azt is hogy előre fizettél, de harmad annyiba kerül.
"Hol vannak az alacsony napelem/villmotor/akku árak? Érdekel."
Tech-mobilon néztem.
Tudom, 1,6millió még mindig sok pénz ha zsebedből kell előhúzni, de jelentősen csökkent mindennek az ára már tavalyhoz képest is, és ezzel már megtérülő beruházássá váltak ezek.
Tehát gazdasági szempontból nézve, pillanatnyilag jobban megéri napelemeket feltenni a házadra, mint a bankban lekötni. Pár éve még érdemesebb volt lekötni.
"Öreg, "gazdaságtalan" szoci gépekkel szerencsétlenkedik, amikor egy modern 125-ös alapból tudja azt amit MZ-vel soha nem ér el, csak ugye a modern gép meg drága neki :)"
De abban nincs benne a kísérletezés, és a siker öröme. És valóban drága.
Valóban pár deci benzin, kedvező ár, a 140 sajnos álom(jó futómű, jó fék->magasabb költség). Gumikopás szintén, szerinted egészséges a gumipor?
Viccnek szántad, de él az igény ilyen gépre, Ázsiában ezeket hsználják.
Nem is tudtam, hogy ekkora villanyspan vagy. :-)
"1,2millióért válogattam össze a techmobilnál akkut, motort, szükséges vezérlőket 5kw teljesítménnyel, fékenergia visszatáplálással, ~300ezer km akku élettartammal. Ez ~100km-et megy el egy töltéssel."
Woodoo az indexen frekiváltóval 3F AC motorral építette át fillérekből.
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9073728
"Azonban az elektromos autó karbantartása zéró. Nincs olaj, nincs víz, nincs váltó. Az én kiépítésemben csak egy differenciálmű kell, kerék, és motor csapágyak."
Ezért is tetszik nekem is.
"szrobert szerint az álmai kisautója 3liter gázolajat fogyaszt. Budapesten 410literje szóval 1230forint/100km, mellesleg az Aixam a saját diesel motorjával is ~3 liter körül fogyaszt.
Villany a bevett becslés alapján 10kWh kell 100km-re, ami kb 520forint, a villanyszámlámat alapul véve.
"
Egy 800kg-os autó fogyaszt 90-nél 3 litert. Az Aixam pedig 45-nél 400kg-mal...
Az akkuamortizációt ne felejtsd el beleszámolni a Ft/km költségbe.
"ráadásul mivel túltermelése van, a fűtését is elektromosra állítja át, mert a villamos művek rossz áron veszi át a pluszt, tehát a gázszámlája is csökkenni fog."
Hőszivattyúval még jobb.
"Utána meg ingyen van a villany, a fűtés, hűtés és a városi közlekedés."
Nem ingyen van, előre kifizeted az árát.
"Mára azonban annyira leestek a napelem, villanymotor, vezérlő, akku árak, és a banki kamatok, hogy befektetésnek is bőven megéri. Annyira, hogy félek erre is kitalálnak valami büntető adót :)"
Hol vannak az alacsony napelem/villmotor/akku árak? Érdekel.
Banki kamat zéró, 25000Ft nettóért kia ad oda egy évre 1 millát?
Büntető adót kitalálták, csak még nem hirdették ki. :-(
Nem veszek autót 5 millióért. Nem lenne jó befektetés.
"A dízel, a mostani legújabbak is, nagy pácban van, idézhetek egy embert a motorfejlesztésből: zsákutca!Nem engedjük ki a koszt, tároljuk, próbáljuk (nem sikerül!) elégetni a DPF-ben, aztán egy regenerációval, egy rövid szakaszon kifüstöljük az egész szennyet, ez a megoldás?"
Nem. Az, hogy a szűrőt kiszedhetőre alakítjuk, és nem a gázolajjal égetjük ki menet közben a babakocsik melett.
"Vagy: vacak mopedautó, amelyhez felvezetés kéne, olyan lassú és balesetveszélyes"
50-60-nal biztonságos lenne, ha a szabályok engednék... változtatni kell a szabályokon.
"kígyózó sorok vannak mindig mögötte, akik szeretnének a megengedett tempóban menni, de nem tudnak..."
Mert az emeberek nagy része mindig 10km/h-val gyorsabban akar közlekedni a megengedett sebességnél, hogy az így nyert 2 perc időnyereséget valai hülyeséggel töltse. Arra nem gondol sietőském, mennyivel többet tankolt a magasabb sebesség miatt..
(Mz 50km/h 2,5 liter, 100km/h 5-6l)
"Szomszédom: Vespa Ape Car, eszméletlenül sok keveréket fogyaszt, szennyez és 25-30-al megy.
Ezek nem megoldások, sajnos, mást kell kitalálni."
Hány liter az eszméletlen sok?
Egy robogó alapban eszik 2-4 litert, itt egy teherautót hajt.
A motort kellene benne kicserélni, és kész a kis utcákban is használható kisteherautó. Ezért építették az olaszok: a sikátorba.
"Elektromos autókról nem szóltam, de minek, egy átlagos is kb. kétszer drágább egy benzinesnél és még a km. költségét nem is tudjuk..."
Tényleg csak a bolban megvásárolom alapján tudtok gondolkodni?
"Ilyen ideális gépet építeni lehetne, tudnánk is azt hiszem, de szerinted mennyi lenne a végösszeg, amíg az rendszámmal utcára kerülne?"
Szerintem rendszámozni egy 50-60km/h-s gépet felesleges költség.
Az engedélyeztetés miatt jelenleg a jármű árának többszöröse lenne a hatósági költség, a valóságban a nagy büdös semmiért kifizetve. Változtatni kell a szabályokon, vagy befejezni a bömbölésüket az olvadó jégsapkák miatt.
Szerintem nem kell Szrobertnek magyaráznod.
Öreg, "gazdaságtalan" szoci gépekkel szerencsétlenkedik, amikor egy modern 125-ös alapból tudja azt amit MZ-vel soha nem ér el, csak ugye a modern gép meg drága neki :)
Szóval leginkább olyan motor kéne neki ami pár deci benzinnel beéri, de lehetőleg azt is a levegőből desztillálja le magának, ingyen hozzávágják ezt a gépet, és tudjon azért kényelmes 140-et :D
És persze örökéletű legyen, a gumi se kopjon rajta :)
Moped autó városban nagyon jó. Oda bőven jó a sebessége, mivel gyorsulása elég nem szokott gond lenni. Országúton persze már kellemetlen a 60-as végsebesség, amit a limiter kiiktatásával fel lehet vinni 80-ra de azért ott már életveszélyesek ezek a dodzsemek.
Elektromos autó.
Országútra nem érdemes, ezt gyorsan le is szögezem, mivel országúton a belső égésű motorok is közel optimális hatákonysággal tudnak üzemelni, az akkuknak viszont kihívás a nagy teljesítmény így kb. el is tűnik a villany előnye 80 felett.
A villanyautó, gazdaságossága városban mutatja meg magát. 60-as tempó, de nem ritkán 20km/h-s átlagsebességnél, gyorsítások fékezéseknél, dugóban, sok üresjárattal.
Én egy Aixamból tervezem az építést.
Egy jó állapotú ~400ezer Ft, igaz a motor váltó kijön, azt jó pénzért el lehet adni, de azzal más terveim vannak, szóval nem adom el.
1,2millióért válogattam össze a techmobilnál akkut, motort, szükséges vezérlőket 5kw teljesítménnyel, fékenergia visszatáplálással, ~300ezer km akku élettartammal. Ez ~100km-et megy el egy töltéssel. Városi autónak tökéletes.
Tehát durván 1,6milláért van egy, városi elektromos autóm. Benzinesből is ennyiért kapnék újonnan, igaz azzal ki lehet menni autópályára is, és attól is elvárható a 2-300ezer Km élettartam.
Azonban az elektromos autó karbantartása zéró. Nincs olaj, nincs víz, nincs váltó. Az én kiépítésemben csak egy differenciálmű kell, kerék, és motor csapágyak.
De nincs tapasztalat a villanyautó üzemeltetéssel, szóval mondjuk azt hogy ugyan az az avulási költsége.
Nézzük az üzemanyag költségeket.
szrobert szerint az álmai kisautója 3liter gázolajat fogyaszt. Budapesten 410literje szóval 1230forint/100km, mellesleg az Aixam a saját diesel motorjával is ~3 liter körül fogyaszt.
Villany a bevett becslés alapján 10kWh kell 100km-re, ami kb 520forint, a villanyszámlámat alapul véve.
Ne feledd, hogy mindenből a rosszabbik feltételeket vettem alapul.
Aztán én napelemek beszerzését is tervezem. kb. 3,6kw-nyit. Ez 1,5millió teljes költségen, visszatáplálós rendszerrel. Kollégámnak egy ilyen rendszer annyival csökkentette a villanyszámláját, hogy 6-7év alatt vissza is hozza az árát, ráadásul mivel túltermelése van, a fűtését is elektromosra állítja át, mert a villamos művek rossz áron veszi át a pluszt, tehát a gázszámlája is csökkenni fog.
Én az elektromos autómat akarom tölteni a felesleggel, így 3 milliónyi befektetésem összességében kevesebb mint 5 év alatt hozza vissza az árát. Utána meg ingyen van a villany, a fűtés, hűtés és a városi közlekedés.
PErsze megmarad a benzines autó is a hosszabb utakra, és ha rakodótér kell, de mivel a közlekedésem nagyrésze a városra korlátozódik, ennek az amortizációs költségét csökkenti a villanyautó.
Még tavaly is azt mondtam, hogy jobb esetben is ugyan ott van az ember a napelemmel, és villanyautóval mint a hagyományos rendszerekkel, szóval csak elborult embereknek javasolt a magas kezdő költségek miatt.
Mára azonban annyira leestek a napelem, villanymotor, vezérlő, akku árak, és a banki kamatok, hogy befektetésnek is bőven megéri. Annyira, hogy félek erre is kitalálnak valami büntető adót :)
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|