:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Csak nálam néznek ki furcsán a dátumok a fórumban? :-)
goss
Bár keveset motorozom autópályán, egyszer engem is ellenőriztek matrica ügyileg. A pasi azt javasolta, hogy ragasszam fel a plexire. Mondtam, majd ha olyan lesz a matrica, hogy azt utána le lehet szedni úgy, hogy ne csikarjam össze a plexit, no majd akkor. Ennyiben maradtunk.
Hasonló képpen jártam énis régebben
Nekem azt mondta ragasszam a fényszóróra!
Erre megbüntet, mert nincs szélvédő a motoron. Biztos kitört... :D
Üdv!
Tfh megállít a rend éber őre az M7en. Kérdi hol a matrica. Erre te: Hol kellene lennie?
R: Hát a szélvédőn.
Te: Lát itt a motoron szélvédőt???
R: reboot :DDD
tike
Hova-hova... Hát a szélvédőre :D
Fel kell ragasztani, csak itt a kerdes, hogy hova?:D
Hellasztok!
Ma barátnőmmel motoroztunk egyet. Tetszett neki, de azért nem volt elájulva. Aztán Ő is kipróbálta, igaz csak egyesben. A kuplungot alig érte el és nem volt nagyon ereje behúzni. Lába sem ért le a földre teljesen. De ennek ellenére jól vezette, pedig még soha sem ült motoron.
Aztán két Győri motorossal is találkoztam és összehaverkodtam. Tök jó fejek. A szocimotoros oldalt is ismerik.
Pool
Legutóbb azt az infót kaptam, hogy mogyoródig nem kell matrica. Nem 100%!
Üdv!
Máskor figyeld a feliratot:D
Nem kell felragasztani sehova, csak nálad kell legyen a matrica(hátoldallal is meg a blokk is asszem.
tike
Sziasztok!
Mire számíthatok, ha véletlenül rákeveredtem egy autópályára matrica nélkül? Budapestről kifele menet keveredtem valahogy az M3-ra (eredeti uticél Dunakeszi-Göd lett volna) és az első kijáratnál (Mogyoród) jöttem le róla.
Amúgy motorra hova kellene ragasztani a matricát?
Üdv:
goss
Ahoj Mindnekinek!
Jelzem, élek még mindíg, annak ellenére, hogy rég írtam.
Üdv,
Pali
A forumok kozott ugy emlexem lehetett keresni, fent van egy kereses menu, viszont, hogy mennyire irtam reszletesre a keresest azt nem tudom.
A fórumokra gondoltam, de ha így kérdezed lehet, hogy nőne a látogatottság ingyenreklám sose rossz.
A forumok kozt kereses vagy mindenhol?
Sziasztok!
Szerinten elkéne egy kereső itt az oldalon.
Valaki valahol írta hogy a szlovákoknál 1000 Ft körűl van a full szint olaj. Valaki pedig azt hogy épp megy ki, kinek volna szüksége valamire.
Könnyebb lenne.
Tudom hogy nem kis meló, nem qrogatás:-)
Előre láthatólag mikortól müxik a lap megint?
Attila
Szia!
A hiba előjöhet még, ha a tank nincs min. félig. Csurig se jó, mert kilötykölődik. A buborékot kerüld.
Üdv:
Attila
Kösz az eligazítást a Rometre vonatkozólag, azóta pöccre indul!
Üdv,
Zsandi
Köszi :-)Úgy néz ki nincs benne spén,így hát holnap is a műhelyben vagyok 9h tól mert a hengert meg kell tunningolni estére,hogy vasármapra meglehessen fúrni.
Szia Bambi!
Még 8 napon belül vagyunk, szeretnék így utólag is boldog névnapot kívánni Neked!
Remélem a szemed rendbejött már mostanra, mikor e sorokat olvasod. :-)
A holnapi viszontlátásra:
Attila
Üdv!
Boldog Szülinapot Goss!!!!
:D
tike
Az előbbihez..volt trabim meg vartyogóm is.. ott egy trafóhiba nem csinált ilyet.. a másik henger dalolva ment tovább, csak a gázt kellett nyomni..viszont ez egy ősmotor, aminek azokhoz képest is parányi áramfejlesztése és akkuja van. Hiába tanultam autószerelést, ha motorkerékpárok hibáival, főleg azok elektronikájával szinte sosem foglalkoztam. Erre át kell állni.Másképp viselkedik, mint egy autó.
Én arra tippeltem,akkor.. hogy a hibás trafó -ha van olyanom- valamit úgy levitt zárlatra, amint melegedni kezdett és áthúzott, hogy a másik gyujtókört is átmenetileg blokkolta.Jön a jó idő, vissza fogom tenni a bűnösnek látszót, csak hogy megbizonyosodjak..
Mikor indul a műhelyed? Királyerdőből nekem útbaesik, megnéznélek..
Köszönöm a jó kívánságot,bízombenne,hogy sikerülnifog!
A mocidnak elöregedetta gy.trafója és megadta magát nekemis volt hasonló,de én+2 kondit raktambele,és most azt szereti.A műhelyem úgynézki, Csepelen lesz a Gubacsi hídnál! 06309811674 ezen a számon ellehetérni.
Hello mindenkinek!Jo ujra itt lenni:)
Letoltottem minden filmet az oldalrol es egy csomo kepet.Mind1 ez lenyegtelen.
Szabolcs minden elismeresem nagyon tetszik az mz-d!!!
Ha majusban eladod akkor engemet nagyon erdekel:))
Sziasztok!
Van egy jó kis trabantom. Nagyon kedvelem, nagyon megbízható nincs szivem eladni. Inkább valami normális emberkének kölcsönadnám jelképes összegért + ha átvállalod azt a kis rezsit. "B" kat jogsi persze feltétel, meg hogy min. tegnapi regisztrált legyél:-)
nevemen van, minden ok. (mozaikos vizsga)
Többit mail-ben
Attila
Sziasztok!
Nekem egy SUZUKI DR600-ashoz kellene valamiféle javítási kézikönyv vagy útmutató! minden megoldás érdekel!
benecz85@freemail.hu KÖSZI
tike
Bocs, hogy ma nem tudtam veled foglalkozni az iccékún, de pont az asszony mutogatott képeket a gépen, aztán... nemrég értem vissza... a mailcímedre, amit a honlapodon találtam, meg nem tudtam írni, visszadobta a levelet...
bocsesz...
(a válasz: gödöllő-hatvan-jászberény-újszász-szolnok... szerintem)
Üdv
Aztán miért is kell eladni azt a mptort?
Na Emberek!
FIGYELEM!
ÁPRILIS 30. SZOMBAT, MOTOROSTALÁLKOZÓ!
Hely: CSURGÓ
progam (előzetesben, ez még változhat)
Délután:
Jönnek a népek
Aztán terv szerint egy kis motorozás a környéken, Drávapart, ilyesmik
Este:
Hatalmas buli, sörsátor
élőzene: helyi rockegyüttesek (Dühkitörés, Robbanásveszély, Pulse, Arc-Light, Thief, és esély va egy Blues Companyra vagy Takács Tamás DBB-re)
ez megy egész éjjel, aztán május 1-én reggel Trial Bemutató, illetve lehet élvezni a város május elsejei programjait.
Ennyit előzetesben, valszeg jövő hétre összeáll minden, és akkor jön a többi infó, meg a pontosítás. Ha megvan minden, rakk fel róla infót a honlapomra is.
Remélem minél több jómotorosember el fog jönni!
Üdv!
Ádi - da egyik főszervező
Sziasztok Motorosok!
Elnézést mindenkitől, hogy sokáig nem jelentkeztem, de egy kicsit magam alatt voltam.
Buny: Köszi a cikket. Látom egy kicsit beleírtál. De talán így szebb...
A baleset tényleg megtörtént és hála Istennek túl éltem. Tényleg lassan mentem, csak rosszul estem. A székesfehérvári kórházat messziről kerüljétek. Röntgeneztek, megvizsgáltak és haza küldtek. Közben kiderült, hogy a vállam eltört, a váll izmaim elszakadtak.
De hát ez csak egy hónap múlva derült ki Pesten, amikor már nem bírtam a fájdalmat. De már nem gipszeltek, mert ugyebár eltelt egy hónap. És azt mondták az izmok újra épüléséhez idő kell. 1-1,5 év. Nekem ez gyorsabban ment. Plusz lámpáztatom (Biopron)
A vállam 97%-ban meggyógyult és az izmaim is rendeződtek. Azt mondhatnám minden okés. De ez a 6 hónap kegyetlen volt. Főleg az első 2 hónap. Szó szerint béna volt a mozgás kordinációm.
Rendbe vagyok és a motorom is készen van. Volt Casco-m és minden alkatrészt újra cseréltek, ami akár egy kicsit is sérült. :-D
Egy ideig nem tudok veletek gurulni, a mocimat is el fogom adni. Talán jövőre.
Addig is nagyon jó időt, sok túrát, jó motorozást kívánok és tényleg vigyázzatok magatokra!!!
doki!
Sok sikert kívánok! Remélem felvirágzik majd szervized!
Pool
Az árakkal ügyesen lehet manipulálni, mivel kevesen tudják, hogy a szerviz, és gyorsszolgálati óradíjak több szakmában szerelőpárra vonatkoznak.. a motor mondjuk szólós.. A tudást meg kell fizetni. Nyilván, a dolog csak úgy nem deficites, ha mindenkinek van értékesíthető tudásalapja.
Van valami véleményed a vizsgakörömről, mitől döglődött a motor?
Hol lesz a műhely?
üdvi..
Ne feledd a mai világban nemlehet különbséget teni, egy Jawa és egy Szuzuki között munkadíjban.Én 2500Ft/órában dolgozom és az legyen akár egy Riga v. Babetta!Máshol 3000-3500Ft/óra a munkadíj!Na ez a horror!
1000-ér fékbetétcsere az nemrossz!Énis
anyiért cserélem Ha nemkell szétbontani a fejidomot, mint egyes robogóknál!Hogy miért az már szakmai titok.A lényeg, közevan a fék befogással elkövetett pofáraeséshez!!!:)
Lajos, köszi a válszt, maximálisan megérthető .. a magam részéről szívesen olvasok akár hosszabbakat is, pláne ha használható ismeretek leledzenek benne, mint esetedben..
A multkori írásodból már kiemeltem magamnak, hogy bekapcsolt világításnál kell töltést ellenőrizni állítani , a jó pap is holtig tanul :-))
Mellesleg saját gépezetemtől kaptam hideglelést a közelmúltban.
Annak rendje és módja szerint elindultam vizsgára , az első 2 km után természetesen elkezdett dadogni a motor.Addig kiválóan ment, húzott, mint a barom.Húzom a gázt, csökken a fordulat..max gázon -megálltam, muszáj volt-alapjárat táján pötyögött..szivatót ráhúztam, semmi reakció.Aztán egyre lassúbb, majd leáll.Nézem a szűrőt, benyacsövet, van benya..rugdosom, nem indul..eltelik pár perc, beindul, 500 métert megy, dadog, leáll.Világítás van, duda üvölt, irányjelző szapora..aksi jó, töltés van..Megérkezek a Vas Gerebenbe Kispestre Csepelről, a vizsga állomás még 500 méter.. nem bírom tovább, megállt a moci, mindegy, szétkaptam a karbit, kipucoltam.. a benyacsőbe belefújtam, tank dugulás nincs... víz nincs a karbiba, dugulást nem leltem..
Sikerült összerakás után eljutni a vizsgahelyre, a gépezet miután sorrakerült, percek alatt levizsgázott.
Hazafelé dadogott végig, szinte alapjáraton küzdöttem vele kettesben , hármasban hazáig...A felüljárókat kikerültem, esélyem nem lett volna átjutni rajtuk..
Na, ez mi a fészkes fene lehetett?
Kíváncsiságképp átraktam a tarcsi karbimat, ugyanazt csinálta vele.. ledadogott..Rámértem a trafók áramkörére, egyenként, megvolt a fesz... Motorszerelő ismerősöm, telefonáltam neki, a labirint halálával ijesztgetett.. próbálgattam a gépet a ház körül..
Aztán csoda történt.. a legutóbbi leálláskor belőtt párat a kipufogóba.Reménysugár..csak nem a gyújtás?? De egyszerre 2 henger???Mindegy, elkezdtem a szoci rendszerben jól bevált, összes alkatrész cseréje című mutatványt, mely a hiba megszűnéséig szokott tartani..A biztonság kedvéért az összes sarut megfújkáltam wd 40-el, majd kicseréltem találomra az egyik trafót.
Itt vége a történetnek, azóta jó..
Sosem fogom megtudni, mi volt a baj.. a kiszedett trafót nem próbálom vissza átmenetileg elme és beteg lettem a dologtól....
üdv: Fullkopy
Kedves Fullkopy!
Elektronikus fesz.szab. állítása csak akkor lehetséges ha így készült.
Középállású A mérő önkagában a precíz beállításhoz kevés.
V mérővel kiegészítve tájékoztat az áramkapcsoló bekapcsolási fesz. értékéröl(kb 2.2V/cella).(Az a fesz. érték ahol az A mérő áram iránya átvált. Eddig az akku.-ból folyt kifelé az áram és éppen átvált az akku. felé.)
Az áramkapcsoló szétválásáról ad pontos értéket. Ez a mérés világítással látszik jól. Csökkenő fordulatszámkor csökken a töltő áram majd áttvált és kis áram érték után hirtelen a teljes fogyasztás az akkura szakad.
Az az áram értéket a visszáram ahol az akkumulátorból az áram a dinamó felé folyik és a fesz. szab. áram kapcsolója szétkapcsol. A visszáramot a névleges áram %-ában szokták megadni. Úgy emlékszem Jawanál 0.6-1A körül van.
Tekintettel arra, hogy motoros társaim többsége nem szed szét, nem rak össz darabokból fesz.szab.-ót az egyoszloposoknál bonyolultabb mechanikai állításokkal lehet csak változtatni az áramkapcsoló paraméterein, ezét azt tételezem fel hogy a szabályzók mechanikusan gyári állapotúak ezért elegandő a szabályzott feszültség beállítása VILÁGÍTÁSnál. Azért világításnál, mert a terhelő áram a szabályzott feszültség nagyságát befolyásolja akár az egyoszlopos akár a kétoszlopos szabályzóknál.
Az akku.-n átfolyó áram értéke elött egy gondolat kisérlet. Egy kicsit sántít.
Házi vízellátó rendszer kellően nagy hidrofórral,öszekötve visszacsapó szeleppel, csövel az utcai hálózattal.Hálozaton ingadozik a víznyomás, idönként szünetel. Házi rendszer ellátja feladatát fogy belöle a víz. Helyreáll a külső rendszer. Mitöl függ a házi rendszert feltöltő víz mennyisége időegységenként?
Külső rendszer nyomásától.
Belső rendszer nyomásától.
Összekötő vezeték műszaki állapotától(belső falra lerakődások, stb).
Ha feltöltődött a házi rendszer abból folyik-e víz ? Nem mert a külső rendszer szolgáltat.
Íme az akku. működésének megközelítő hasonlósága gépjárműben.
Az akku.n átfolyó töltőáram nagyságát az akku.-ra kényszerített külső feszültség a kapocsfeszültség határozza meg az akku. belső állapotának függvényében (töltöttség, kivezetések tísztasága, akku. szulfátosodása).
Egyszoval nem a töltő áramot kell az akku.-nál beállítani hanem feltöltött akku.-nál a helyes feszültsédet akár dinamós akár generátoros rendszerű a gép. Elnézést kérek, hogy egy kicsit hosszúra sikerült.
Üdvözlettel:Laci
Visszaolvasva,a hozzászólásokat, odáig jutottunk, hogy bekapcsolt tompítottnál be kéne állítanod 7 volt töltőáramot, méghozzá, ha jól értelmeztem a dolgokat, előzőleg rendesen feltöltött akku esetén. Ha az elektronikus fesszabot nem lehet állítani, nyilván tedd vissza a mechanikust.A többit meglátjuk. Próba cseresznye.Kíváncsi vagyok, mire jutsz.
A cella feszültség érdekes, én még azt tanultam, hogy full feltöltve 2,7 volt , ezzel szemben a 638 -as leírása ugyanezt 2,1 voltban határozza meg .A 353 -as leírása szerint mint már írtam , 2,63-2.7 volt.Ha jól emlékszem, a zsigáké 13,8 voltos töltve , tehát 2,3 v. cellánként.
Szerintem akku típustól függ.
Ennek függvényében kéne kitalálni, hogy az akkud mekkora töltőfeszültséget igényel. Ha ezt sikerül beállítani, akkor menet közben kiderül, hogy mekkora fordulaton képes a rendszered elegendő töltőárammal szolgálni.
Köszi mindent. Azóta nem nyúltam hozzá.
forgórész kb: 1000 km-rel ezelőtt lett felszabályozva, s azóta két tisztítást is kapott. A szénkefék optomechanikai vizsgálat után (ránézésre) jók. Nincs beszorúlva. a rugó inkább feszes.
tudtommal a cella fesz:2,2 V cellánként. Kapcsolási ellenállás után is 6,35 V körül kéne lennie.
A test 2*-esen biztosítva, igaz az 1.maga a váz, a 2. lehet, hogy vékony, holnap cserélem. Majd beszámolok mi történt az elektronikán
Lajos!
Légyszi kicsit bővebben, de olvasd el a régebbi hozzászólást is!
Üdv:
Attila
Ismerősömnek 44-es lába van:-)) Viszont a nyugati és keleti mocikhoz egyaránt nagyon ért. Rengeteg gyári dokumentációja van, nem lehetett egyszerű beszerezni a szerelési katalógushegyeket .Szinte mindent nyomatékkulccsal kell meghúzni.. Munkát 4 héten belül most se tud vállalni, full tele van.Az árak érdekesek, egy Jawa blokk ki-be szét-össze 25 !!! körül van,( oda nem vinném) agy japán csoda első fékbetét csere munkadíja viszont csak 1000 Ft. Az tény, hogy még nem halt éhen.Egy biztos, valaki vagy érti a dolgát, és megél, vagy ha nem, akkor mégse fog megélni, mert mindennek híre megy.
Az se mindegy, hogy saját, vagy bérelt helyen folyik a tavékenység..
Majd meglátjuk!Valahol elkell kezdeni!Én még soha nemláttam motorszerelőt éhendögleni!Csak olyat láttam aki igazán nagylábonél. :)
Úgy kb. egyetértek veled, annyi különbséggel, hogy régen sem tudtak rendes motort tervezni a japánok. Ma már tudnának, csak nem akarnak, mert akkor drága lenne és nehéz lenne eladni. A japánok találták ki azt a hülyeséget, hogy minden évben újítanak a motoron valamit. Aztán ugye visszajelzés még nincs, hogy mi az amin változtatni kellene, így aztán sokszor az éppen jó dolgokat rontják el, tervezik át. Ennek ellenére egyszer én is japán motort fogok venni, de olyan típust ami már legalább 8 éve fut ugyanazzal a motorral. Az már akkor kiforrot konstrukció. De újdonságot semmi esetre se vennék.
Az, hogy egy magasabb fordulatú motor többet bír egy alacsonyabb fordulatúnál, hol hallottad?Elolvasnám azt a szakirodalmat, mert biztos jókat röhögnék.De lehet, hogy bevágnám a sarokba, ha felhúzom magam rajta.
Most komolyan: ha egy főtengely forog mondjuk 8000et tartósan, vagy 12000et tartósan, az barátok között is másfélszeres terhelés a második esetben.Ki van zárva, hogy hosszabb ideig üzemel, mint az alacsonyabb fordulatszámon.
Hát, hogy jobb minőségű cuccokat, LÉNYEGESEN kisebb súllyal, ezt kétlem.A metallurgia persze, hogy fejlődött, de nem ez a gond, hanem, hogy annyira megtanulták, mit, hogyan kell méretezni, hogy szinte semmi ráhagyás nincs a gépekben, merethogy olcsóbb, stb...De ez csak az egyik indok.Ha nem méretezi túl egyáltalán, akkor hamarabb is fog tönkremenni, tehát neked hamarabb kell újat venni, ami ugye megintcsak a gyártókat gazdagítja.Mindenesetre ne mondja nekem senki, hogy büntetlenül lehet csökkenteni egy mechanikus cucc súlyát.Annak valahol megfizeti az ember az árát.Még akkor is, ha modernebb, jobb anyagok vannak benne.Persze NEM A GYÁRTÓ fog ráfizetni, elhiheted.
A 84 utáni motoron az az utáni tervezésűeket értem.Így a tied se az.Azt is hamarabb kezdték gyártani.Mellesleg szerintem a GPZ az egyik legjobban sikerült motor.Az enyémek után....:)))
GSX-R 750 K5 vagyis a mostani az 163kg szaraz tomeg, szal feltankolva meg minden 180 kilonal nem tobb.
Azert konnyebb a motor mert a hogy a vilag fejlodik, ugy fejlodnek az a nyagok. Manapsag jobb minosegu cuccokat tudnak eloallitani lenyegesebben kevesebb sujjal. Pl a vaz ami aluminium, kibirja ugyan azt a terhelest mint a regi csovazak, sott meg sokkal tobbet is. Valamint a blokk amin sokat tudnak konnyiteni, nekem gpz750 van aminek kb csak a motorja 60-70 kio, es majdnem rosszabb minosegi mint az ujjabb motoroke.Regen nem adtak annyira a sulycsokkentesre ezert van az, hogy 200 kilo alatt nem volt 20 eve motor.Persze nem mz meg jawa, mert azok mar akkor is pehely sulyu motorok voltak:D Valamint a nagyobb teljesitmeny nem jelent rovidebb elettartalmat. Sott nemileg sokkal tobbet bir egy nagyobb fordulatu motor mint egy kissebb fordulaton dolgozo motor. Nekem a GPZ 85-os ugyhogy 84 utani motor is motor:D
udv:)
A tartóssághoz még annyit, hogy ha másban nem, de a tömegeken le lehet mérni, hogy vajon miből is van a gép.
XJ650: 240kg teletankolva.
70 lóerő, tehát nincs nagyon kihegyezve, csak dinamikus.
Max fori:mechanikus letiltás/szelepek összeakadnak:))/ A gyár azt mondja, 9400-nál 70 ló.7200nél legnagyobb nyomaték.
Más:
Mondjuk legyen GSX-R750:
nagyobb lökettérfogat, tehát elvben kicsit nyomatékosabb motor, igaz?:
148lóerő, 12800 1/min
legnagyobb nyomaték:10800 1/min
tömeg:adatot nem nagyon találtam ,de nem több 200-210kg-nál, az tuti.
Na most nekem ne mondja senki, hogy ennyivel nagyobb teljesítményt, ugyanakkora ráhagyással / üzembiztonságot figyelembe véve/, ennyivel kisebb tömegből ki lehet hozni.Ki van zárva.
Lehet, hogy gyorsabb, meg erősebb motor új korában, meg esetleg kevesebb karbantartást igényel, de milyen lenne 20 évesen???Ezt nem fogjuk mnegtudni, mert SOHA nem éri meg a 20 évet.Széthullik 5-6, esetleg 8 év után.
Persze, erre lehet megint azt mondani, hogy de akkor meg majd veszek egy újat, de itt jön az ördögi kör, amiről beszéltem.......És ÉN ebből szeretnék KIMARADNI.Ameddig lehet.
Elhiszem én, hogy elég sokat elmennek az új motorok, de nekem akkor sem kel olyan motor ami gyári új korában eszi az olajat /négyütemű/, és ezt természetesnek veszi a gyártó.Gondolok itt a GSX-R1000-re.Illetve olyan se, aminek garanciaidőn belül elkezd berágódni a kukactengelye.Persze nem megy tönkre, amíg garanciális, ki van ez találva, hanem csak utána szorul cserére./GSX-1400/.Megtanultak motort tervezni a rohadékok.
Nekem az XJ650 /1982/ nem eszik egy egész deci olajat 1000-en, pedig már vagy kétszer-háromszor körbefutotta a Földet./Olyan 110Ezer van benne/.A váltója meg a mai napig olyan precíz, hogy annál jobb nem is kell.Eszik 100as túratempónál 4 litert két személlyel, autópályán lejjebb is volt./3.5liter kétszeméllyel, csomaggal 90nél, MZ is volt velünk, nem ment gyorsabban a dolog...:))/Igaz, olajcsere kicsit sűrűbben van, mint a fennt említett újakon.5000Km-enként.De az kibírható.7-8rongyból megvan.Igaz, hogy "csak" 70 lóerő, de untig elég elcirkálni vele itt Európában.Ja, és kardánhajtás.
Szóval akárki akármit mond, engem meggyőzött.1984utáni gép, csak végszükség esetén jöhet szóba, egy-két típust leszámítva.
Sajnos most nagyon nincs pénz kötelezőre, úgyhogy pihen szegény, már egy éve, de velem fog megöregedni.Az tuti.
A Jawa, az meg Jawa.Na.Annak az a dolga, hogy füstöljön.:))Viszont árokparton is motorgenerál, ha kell.
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|