:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Peetair!
Érdeklődnék, hogy mi lesz a cikkünkkel?
Ez a trabi kézikönyvből van kimásolva:) Mit tegyünk ha trabantunk van!
Találtam egy okos oldalt , érdemes elolvasni.
http://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/trabi-hana.htm#mhiba
Hygy!
Nem tudtam, hogy a Ti jawaitokon 2 hall jeladóval megoldott gyújtás van. Nekem az tűnt egyértelműnek, ami nekem vagy pl. Andrássy Gábor alias aranykezű motorjábasn van: 1 hall IC, fölötte egy trabi jeladó mágnessel.
Ha jobban utánagondolok, akkor két egymástól független hall ic-s fokozat esetén tényleg beindítható visszafelé, mert az ic hasznos jele (mondjuk a felfutóél) visszafelé forgatva ellentétes lesz (lefutóél), ami nem ad szikrát, de 180 fokkal arébb meg pont hasznol jel lesz, ami ad szikrát.
Épp annyi a lényeg, hogyha előre forgatva mindkét henger a mágnes egy adott pontját használja, pl. az É-D pólusváltást, akkor visszafelé forgatva is az É-D pólusváltás ad szikrát, csak éppen 180 fokkal arrébb, pont ami a visszafelé forgatott motornak kell.
Akkor most jövök egy sörrel vagy nem?
Peti74
Bocs hogy én is bele ugatok, de szerény véleményem szerint az elégtelen kenéshez több olaj kell, a kopogásos égéshez meg több nafta. A benzinben szegény keverék hajlamosabb a kopogásra. De ha gyári beállítások mellet kopog a motor akkor ne benzint adjunk vagy olajat hanem keressük meg az okát.
Igen amikor az Tz-re olyan biztosítékot tettek és oda ahol van, akkor dorongal kellett volna kergetni a tervező gárdát. Ez az elektromos rendszer achilles-ina. Nekem más gondom (sajátomon) még nem volt!
Az előzményeket is olvasd el, 3362 3365. Arról volt szó, ha a kenést kevesli valaki, akkor nem több anyag kellene, hanem csak több olaj .
Azt tudjuk, hogy a Jawa 1:40-es keveréket igényel a bejáratás után. Az oktánszám kompenzációba ne menjünk bele mélyen, mert kevesen tudják mit jelent az oktánszám ( kompressziótűrés ) vagy hogy a sűrítési végnyomást hogyan és mivel lehet korrigálni. Lényegileg minél magasabb oktánszámú a benzin, annál inkább össze lehet nyomni az öngyulladás veszélye nélkül.
Az oktánszámhoz valóban a gyújtást kell hozzáállítani, nem az olaj mennyiséget.
Tehát az előírtnál kisebb oktánszám esetén meg kell előzni az öngyulladást,
nagyobb előgyújtás , vagy hengerfejemelés kell,(ha csak gyújtást állítunk, sajna csörögni fog ) nagyobb oktánszámnál csökkenteni lehet az előgyújtást, vagy -és csökkenteni lehet az égéstér nagyságát.
Szia Karcsi50. A 12V-os twinsportot annyire nem ismerem, csak feltélezem, hogy a gyújtásoldalon az a jelfogó a megszakító lesz, akkor viszont kettő van belőle. Ha a világító berendezések működnek, és az akksi nem szokott lemerülni üzem közben, akkor alapvetően nem a töltéssel lehet gond (generátor-diódasor-fesszabályzó). Ha a gépezet 6 éves és még nem volt bontva sehol (az elektromos hálózat sem), akkor mindenképpen érdemes a teljes gyújtásrendszert átnézni.
Elsőként beállítani a gyújtást. Megszakítókat ellenőrizni beégés, elgörbülés miatt. Aztán ellenőrizni a primer kőr kábeleit (1 pontok, 15-ös pontok). A trafó(k) 15-ös pontján elég feszültséget mérni, ha max 1 tized Volttal kisebb, mint az akksi, akkor nincs komoly veszteségük. Amikor méred a trafón a 12V-ot, kapcsolgasd többször a gyújtáskapcsolót esetleg moszgasd meg a kulcsot is, hogy nem veszti-e el a trafó a 12V-ot, pl. kontakthiba miatt.
Utána jönnek a gyertyakábelek. A kábeleket húzd(csavard) ki a trafókból, és ha korrozió van (réz kábel esetén szép zöld színű az oxidréteg), akkor a kábelekből le kell vágni, ahol már fémtiszta belül és úgy visszadugni(csavarni). De előtte nézd meg a trafó tüskéit is, mert a vas és réz oxidációja (pn átmenet) nagyon tud melegedni és a tüske esetleg teljesen elrohad (olyankor trafócsere). Ha itt ok, akkor utána a gyertyapipákat is tekerd le a kábelekről és ott is ellenőrizd, hogy nincs-e korrozió. Végül nézd meg, hogy a pipák stabilan csatlakoznak-e a gyertyákra.
6 év alatt ilyen dolgokat mindenképpen ellenőrizni kell.
A gyertyákra azért nem gyanakodnék, mert akkor nem indulna újra.
Amennyiben valamilyen elektronikus gyújtás van benne, akkor : a gyújtás időpontot azért lehet ellenőrizni (de ha ez nem jó helyen van, az nem okozhat hibát, max fogyasztás és teljesítményváltozást).
Mindenképpen ellenőrizni kell a kábeleket, főként a jeladó és maga a gyújtáselektronika tápfeszültéségét.
A gyertyakábelek ellenőrzése itt is érvényes.
Ja, és ha van a gépezetben biztosíték, akkor azok érintkezését, a az érintkezők tisztaságát is ellenőrizni kell.
Csak érdekességképpen én az ETZ überfasza biztosítéktábláját évente egyszer leszerelem aztán elő benzinben elmosom, majd háztartási sósavba mártott fülpiszkálóval "kifényesítem" az összes réz érintkezőt végül tiszta vízzel jól lemosom és megszárítom. Mondom, évente. Muszály.
Hirtelen ennyi.
Peti74
Szreintem nincs teljesen így. A szükséges olaj mennyisége nem annyira oktán függő. Az adott tipushoz egy fordulathoz az adott fordulatszámon mindig ugyan annyi olaj kel.Ha a hengerfejet, gyújtást utána állítjuk a magassabb oktánnak, akkor lesz valamivel magasabb a hőfok és a nyomás,az elérhető max fordulatszám, azt talán lehetne egy kis plusz olajjal kompenzálni,. de sokkal nem, hiszen a különbség se lesz sok, csak pár százalék.Ha túlzásba visszük az olajozást, az nem fog használni a gyertyáknak, a kipuffoknak.
Osztom a véleményemet Fullkopy-val a Jawás hozzászólásaiban.
Megint nem vagyunk 1 hullámhosszon..
Szegény motorunkat még 86-os oktánszámra tervezték, ráadásul ehez asszem gyárilag van előírva az olajdúsabb keverék.(Bejáratáskor )
Eszerint viszont mivel minimum 92-est tankolunk, tehetünk olajat vadul.
Végülis az előzményben nem akartam másra kilyukadni, csak arra, hogy nem hiszem, hogy a Jawamnak is annyit kéne ennie, mint az 1600-as Peugeotomnak, ami 1,2 tonnás üresen..
szia Peti74.a problémám akövetkező,350-es twinsportom van.még nem volt megbontva a gyujtásoldal feszültség szabályzót már cseréltem rajta.Ha elmegyek ithonról,simán indul,pl tesco, mikor indulnék haza beindul de leáll.szikra nincs,gyujtás lámpa ég egy csomó rugdosás után elindul,de volt olyan hogy 100méter után leállt ha rárugtam nem indult,szikra nem volt, várakozás után beindult és akkor elvitt hazáig.Eddig ezt nem csinálta,üzembiztos volt.A gyujtás oldalon csak a generátor van meg egy jelfogó,nekem 15 évig 6 voltosom volt,dinamós,annál egyszerű volt minden,Ez 6 éves,9000km.futott.Újonan üzletbe lett véve,ezért nem volt meg bontva.nem tudom hol keressem a hibát. Az aksi jó.lehetséges hogy a fesszabályzó,vagy a diódasor,nincs tippem aszikra hiányra.1db.bakelit trafóm van, onnankap mind két henger áramot.de mint mondtam ez gyálilag igy van.nemtudom van e ötletetek, előre is kőszi.Karcsi50
Hja, de ket hengeresnel ehhez olyan hallos gyujtas kellene, ha jol gondolom, amiben csak 1 hall erzekelo van.
Nekem is es a davidnak is ugy van, hogy 1-1 hall erzekelo van mind a ket hengerhez.
HyGy
peti: A Davidot kerdezd meg errol. Neki van, hogy idonkent hatrafele indul be a moci (a hangjan hallani), olyankor leallitja es ujra berugja es mar megy is elore. Bar magam se mertem mitol lehet, az egyik motorojan.
Sztem kb mar tobb mint 1 eve nem allitotta be a gyujtast, mert a hallos nem allitodik el. :)
Szia Karcsi50! Nem értem miről beszélsz de van egy tippem ;) Az a gond hogy kipufogódob-csapágy grünspann-os lett, ezért belever a karterbe. De az is lehet hogy a vezérműtárcsára ráhurkolódott a vezérműszíjfeszítő hébli és ezért a düzni balra forog. Ez úgy lehet megoldani ha síbert megtámasztod egy olajleeresztő létrával majd egy balkezes kalapács és egy derékszögű kanyarfuróval helyre kell koppintod. De aztán ne feledd bekenni reszelő zsirral! :)))
Bocs a helyes írásért be vagyok ba..va egy kicsit nagyon na csáááá! Jóóccakát!%
szia karcsi50 mi lenne ha használnál vesszőt meg pontot meg mindenféle írásjelet mert akkor tudnank hogy melyik alanyhoz melyik allítmány tartozik és mert akkor könnyebben tudnánk értelmezni hogy mit is akarsz valójaban az igazság az hogy én nem egészen értettem üdv peti74 :))
Valami nagyon elvan ba...va magyerul
!!!
hygy.
Persze. A hallos gyújtást is lehet úgy pozicionálni, hogy egy kis trükkel hátrafelé forgatva adjon olyan gyújtást, amivel jár a motor. De ha utána ugyanilyen gyújtással előre is beindul (akár tolásra, hogy biztosan előre forogjon), akkor fizetek egy sört. Nem is, kettőt !
Ja, és a gyertyapipákat persze nem ér cserélgetni, mert ezzel a trükkel persze beindítható a hallod kéthengeres fordítva. Vagy tévedek ?
megoldás : hallos gyújtás esetén azért nem elég a hátrafelé beindításhoz az a feltétel, hogy a szikra pont a felső holtpontos következzen be, mert a jeladó mágnes forgásiránya is meghatározza hogy épp melyik henger szikrázik (lefutó él / felfutó él). Ha viszont a még a gyertyapipákat is felcseréljük akkor már éppen hátrafelé forgatva lesz jó.
Peti74
1:40 szigorúan!!!Ha több az olaj akkor abenzin oktánszámát csökkented és kopogásos égés keletkezik a mi tönkreteszi a motort úgy ahogy van! Hiába 1:40 a kevcerék ha a levegő keverési arányával nemstimmel!Kevés a benzin,kevés az olaj,magas a fordulatszám,így kevesebbaz olaj.Tehát nagys terhelés kevés olajjal vagyis szárazon, az =halál a csapágynak főtengelynek,hengernek!!!4 üteműnél se szabad visszavenni a benzin levegő keverését mert akkor túlmelegszik,és mégtöbbet kajál mint azelőtt de nem áll be mert midig kap olajat 2 ütemünél rosszabb a helyzet mert ott az olajat is elveszed, és azonnal besűl!!!!4,5L alá nemtudom a fogyasztás rakni mert akkar már zörögnek a gyűrűk és morog afőtengely csapágy!Ez a minimum!Ha jó fogyasztást akarsz,tegyél bele 100-as benzint keverdbe 1:40-re, majd tegyél bele 1 deci ACETONT DE CSAK GYÓGYSZERTÁRITÉS3-4Között fogenni és megy min álat!!! Ne nyírd ki ha nem mustzály!!!
Erröl hallottam egy jo sztorit: Mikor haverom vezetni tanult és a mindentudó oktató megakarta mutatni hogyis kell a rutinpályán menni mer nehezen értette meg a társaság. Cimborám finoman megrugta a gépet a gyujtás a felső holtpontra volt állitva szépen beindult mikor meg az oktató felpattant a gépre oszt egyesbe kövér gáz akkor a 25ös TZ tankja jol tökön vágta:)))
Asse menőzik ilyesmivel többet asszem.Bár ugy emlékszem megérdemelte mer paraszt volt.
sziasztok jawasok van egy1999es 350 es twin sportom eddig nem volt semmi problémám fesszabájzót kelett cserélnem mert ki forralta az aksit utánna semmiprobléma most8000km van benne ha elmegyek valahova pihenés után nincs szikra utánna elindul de van hogy menetkőzbe leáll világitást leveszem az irányjelző gyorsan villog levettem agyujtás oldalt előszőr csak a generátor jelolvaso üllő kalapács nincs mitől lehet ilyen megbizhatatlan köszi Karcsi /karcsi50@freemail.hu/karcsi50
Peti: en el birom allitani a jawamon ugy a hallos gyujtast, hogy hatrafele induljon be.... Ez kb akkor kovetkezhet be ha a felso holtponton gyujt...
tényleg megszakítós a kecske ! a nyitási-zárási idõpontokban igazad van .
olyan szuper megszakítóbütyköt vettem , hogy egy fordulat alatt kétszer is gyújtott .(lógó fõtengely meg ilyesmik kizárva)ezért némiképp átszabtam így elõfordulhat , hogy az idõpontok úgy alakultak ahogy azt kifejtetted .
hogy mitõl volt nem firtattam . viszont az tény , hogy hátra volt öt fokozatom elõre meg egysem :-)) . az elõgyújtás beállítása után úgy mûködöt ahogy azt a német mérnökök elképzelték .
hygy, tomóka !
Hogy hátrafelé indul be, az csak megszakítósnál fordulhat elő és az is csak akkor, ha a megszakító hozzávetőlegesen akkor zár holtpont után, mint amennyivel nyit holtpont előtt. Ez azt jelenti, hogy visszafelé forgatott főtengely esetén is lesz a motornak megfelelő előgyújtás.
Nem önmagában a túl nagy vagy túl kicsi előgyújtás az oka, hiszen a szikra mindig akkor képződik, amikor a megszakító nyit. Hátrafelé forgatott főtengelynél ez a pozició pont a megszakító zárását jelenti, tehát akkor nem szikrázhat. Szerintem.
A bőregérnél (velorex) például hátremenetben is megvolt mind a négy sebességfokozat, ami a gyakorlatban azt jelentte, hogy a hátremenetet egyszerűen visszafelé elindított motorral oldották meg (a velorexet indítómotoros 350-es jawa blokkal szerelték). Ennél a járgánynál éppenhogy úgy kellett beállítani a megszakítókat, hogy a gyújtás nem csak az előírt értéken legyen, de a nyitás és zárás a felső holtpontra szimmerikus is legyen, azért hogy előre és hátrafelé beindítva is szépen járjon a motor.
Peti74
Ha a kistézé hátrafelé is képes beindulni az azért van, mert a megszakító a felső holpont után nem sokkal újra zár ( mondjuk holtpont után olyan 2-5 mm között), tehát a főtengelyt visszafelé forgatva is olyan előgyújtást ad, amivel jár a motor. Megoldása, hogy nagyobbra kell venni a megszakítóhézagot és utána újra beállítani a gyújtást. Ha holtpont után legalább negyed fordulattal zár újra, akkor már nem tud beindulni visszafelé.
Másik megoldás, hogy teszel bele egy gyári elektronikus gyújtást, az visszafelé forgatott főtengellyel alsó holtpont környékén ad szikrát, és azzal meg főleg nem indul be visszafelé.
Aztán lehet, hogy azért indul be hátrafelé, mert fodítva raktad bele a főtengelyt :))))
Peti74
ferri24: allitsd be az elo gyujtast.
egyszer akkora volt az elõgyújtásom , hogy a detonáció "pofáncsapta" a dugót és hátrafelé járt a motor .elég mókás volt amikor betettem sebességbe és vadul tolatni kezdtem :-)) !
halli.vki tudna nekem segiteni hogy az
etz125/150-nél ha be van inditva elindulásnál nem előre indul hanem hátra???? mi a hiba
a blokk szétt lett szedve nem az egész darabokra inkább csak szét lett huzva
1 stifft miatt utána összerakva.
ua.az alkatrészekkel. aki tud segitsen
Kicsit sántít a dolog..azért adjak tőbb benyát, hogy ne legyen olajszegény a keverék ? Nem egyszerűbb lenne és takarékosabb a kevesebb benyához picit több olaj?
Ural ügyben sokat segíthetnek ötletekkel, tanácsokkal, tapasztalatokkal az Ural.hu törzsolvasói. (köztük jómagam is!)
Ott érdemes tájékozódni!
Én az újra gondoltam és nem a régiekre.Azokról én is sok rosszat hallottam.Sokat kell javítani őket,mert állandóan valami baj van velük.Addig úgyse galok meg amíg egy olan szép WOLF vagy RETRO-1 példány az enyém nem lesz.Volt a wolfról egy cikk a motor revüben azt hiszem.Jó kis nyúzópróbának vetették alá.Találtak egy két konstrukciós hibát,de más gond nem volt vele.(szép is lenne új motornál)Én anno fel is vettem a kapcsolatot a Venesz György úrral,aki a székesfehérvári képviselet igazgatója.Nagyon barátságosan és készségesen fogadott.Lelkesedésem akkor szállt el,amikor megküldte nekem a hitelkonstrukciós lehetőséget.Ahhoz,hogy viszonlyag jól gyere ki a boltból valami 400-ezret le kell perkálj,és még így is elég magas a havi törlesztő(szerintem).Szóval lehetnének egy kicsit vevőbarátabbak a ruszki kollégák.Pl. használtmotor beszámítással vagy mit tudom én.!!??Nem baj.A gyűjtést már megkezdtem a gépre.Üdv.
Régen az én 350-em 8-9lityit zabált így ment 148-at mondhatni 150 aztán egyre kevesebbet meg gyengéblett aztán vólt hogy 1nap négyszer bált a hajtókar de azért hazavitt.Soha nem vittem lejjebb a fogyasztást,mert akkor a hengerek besülnek ugyanis ha benzin szegényítjül akkor kevesebb olajatkap és azt a csapágyaksem szeretik!Én aztmondom inkább kajáljon egy kicsit többet és meghálálja!
Ural?Gondold meg de nagyon szép meg jó hangja van meg minden de többet fogod javitani,mint motorozni vele,erre mérget vehetsz eggyik havernak vólt kettőis ez első szakadt volt de még ment,a másik gyönyörűen restaurált,de nem ment vagyis holment holnem 1 év alatt idegileg kikészült a kölyök teljesen és eladta mindkettőt és vett egy mégnagyobb szar 400-as Kawát.
Ja, csak lett rá kereslet "merhogy ez majdnem bmw", kialakult a hiány, és felmentek az árak. Persze most már telitődött a piac, és lasszóval kell fogni a palimadarakat az ukrán-román gubizott cuccokra, na de itt lép be a nepper-mentalitás: "ilyen egyszer már ért valakinek 400e-t, akkor én sem adom oda olcsóbban", és kétségbeesetten árulják a neppelményüket, ami tulképp nekik is több mint 100e-be van, ha csak a szállítást meg nyüglődést veszed figyelembe. De hát a vásárlót nem igazán az érdekli, hogy az előző tulajnak mennyibe van a cucc, hanem hogy neki mennyit kell még ráköltenie, és ahhoz képest mennyiért lehet majd eladni. És a vásárló azt látja, hogy 300-400e Ft-ért NEM lehet eladni, mert dömping van, épp ezért nem is akarja megvenni annyiért! És a végén mindenki boldogtalan: aki uralra vágyik, annak sosem lesz, a nepper sosem látja viszont a befektetett pénzét (sem!), a motor meg szép lassan újra lepukkad.
Baszkikám az előbb meg olyat írt ki,hogy a NAGY ÉRDEKLŐDÉS MIATT AZ OLDAL NEM ELÉRHETŐ:-)))))Üdv.
Igen észre vettem amint böngészgettem, még a lepukkadt is 150-ért megy... hihetelen! Két éve is nézegettem akkor még látam negyvenért hiánytalanul, papírokkal!
Na megnoveltuk a maximalis egy ideju kapcsolatok szamat. Remelhetoleg egy ideig megint jo lesz. :)
Sajnos arról már lekéstél. Az összes pukkant papirozható urált évekkel ezelőtt összevásárolták a nepperek, mert Ukrajnából vagy Romániából 100-200 euróért lehet hozni egyben lévőt, amit ugye Mo-n nem lehet forgalomba helyezni, így aztán sufnikákban átépítették a pukkant vázra, átiratták a motorszámot, és most ezeket látod árulni 300+++ ezer forintokért, sőt, ezeket látod hirdetni az "Ural papirok nélkül" hirdetésekben is. Ha kapsz 150..200e-ért valamit, akkor már rohadt szerencsésnek mondhatod magad. :-(
A forum nem valtozott az uj oldalban (egyenlore), csak a megjelenitesi resznel de annak sincs koze a hozzaszolasokhoz, szoval valoszinu a szerverrel lehetett valami.
HyGy
A szerelés nem gond, éppen ezért szeretnék olyat ami le van pukkadva, hiszen úgy is szétszedném. Átalakítást csak végső esetben, nem szeretem a Macgiver tuningokat. Tud valaki pukkadt Uralt oké papírokkal?
Igen a veteránok ára máraz egeket verdesi, még akkor is ha éppen csak egy kiégett csontváz van belőlük. Aztán mivel nem mennek el így, ott rohadnak a tulaj portáján, míg végül a rosszvasban nem végzik. Haverom az ecserin látott meg egy 500-as királytengelyes NSU-t oldalkicsival, kocsiszekrény nélkül, rozsdásan néhol patkolva. Akkor 30-at kértek érte. Két hónap múlva tért észre a haver hogy inkább hazatolja Miskolcra de kell neki. Arra már kereskedőt cserélt a cucc és már 200-ért árulták... Ennyit erről. Én a szemétből mentettem ki egy kevés kilométeres trophy blokkot. Az ex tulaj meg még pénzt akart érte kérni így is. Lebeszéltem róla:)
Van eladó M 61-es az ural hu-n,ott nincs ár . Ha tényleg érdekel a márka , vedd fel a kapcsolatot az Old Motor-ral, nem egyet restauráltak már, értenek is hozzá, biztos segítenek. T : 06 1 425 01 45
Nekem is veterán kelene, de tényleg ijesztő árakat írnak ki rá.Utánna ott lenne az alkatrészek kérdése. Az se két fillér lenne, a legtöbbet úgy kelene legyártatni.De azért kipróbálnám a dolgot....
Akkor szerintem fogsz szerelni, hacsak nem kezded úgy,mint a Tz-vel. De itt egy kicsit még átalakítani is kell!
Én is uralt akarok de nem újat hanem régit. Egy veteránnak örülnék ha találnék rendes papírokkal. Van valakinek? Meg lesz becsülve ígérem!
Kár hasonlítgatni a modern japó cuccokat ezzel a technikával. Nem is azért él ebben az ember mert olyan jó. Aki meg csak motorozni akar az inkább sóroljon! Már jó lenne ha az Tz is kinőné végre a kispénzüek is gyilkolhatják míg szemét nem lesz belőle feelinget. Sok jó állapotú futhatna az utakon ha nem mindeki ezen tanult volna szerelni, meg tuningolni fillérekből... :(
Hát, az Uralnak megvan a varázsa.Bár alkatrészt nem tudom lehet e szerezni hozzá. Ráadásul elég drágák. Egyet azért én is elfogadnék.
18.000 km-tert.És nemigazán kímélem a gépet.Főleg ebbe a szaros pesti forgalomba nem .Túrákra járunk vele két személlyel,megpakolva.Ráadásul tavaly kétszer is megragadt(de ez a bemzin miatt volt),azóta kezd visszajönni a teljesítménye.Tudom nem lesz a régi de az utazója most visszatért 100 km/h-ra.
Jó lehet te többet használod,de én nem is motorozok mindennap.
Ez a motorváltási téma erősen foglalkoztatott a túra idején.Én egy új URAL-on gondolkoztam de többen is lebeszéltek róla.Végülis kilyukadtam egy 5-600-as suzukinál.A túra után két nappal elszállt a lelkesedésem,mert jobban végig gondoltam.Nem veszek ilyen japán csodát.Maradok a tz-nél,és ha majd lesz pénzem AKKOR IS URALT FOGOK VENNI:-))))))))))))))))Üdv.
Hygy mi a lófasz van az új oldallal?????,Egyfolytában szarakodik.Írtam egy kurva hosszú hozzászólást a pannónia rovatba azt jól kitörölte az egészet.Meg ilyen baromságokat írkált ki ez a buzi gép:-(((((((
Nagyjából osztom a véleményedet, pont nem is méricskéltem a fogyasztását, amíg csak kedélyes hétvégi kirándulásokra használtam. Most viszont hogy sorsom úgy hozta, hogy a motorból kell élnem, most azért csak bassza a csőrömet, hogy ha csupán 4litert fogyasztana, akkor már havi 15-20e-t spórolnék a benzinen, és az már azért számít! Márpedig egy kisköbcentis egyhengeres négyütemű nem fogyaszt sokkal többet. Szóval bármennyire is szeretem a masinát, mert azért lehet szeretni, de lehet, hogy mégis elcsencselem ráfizetéssel valami másra, ami két-három hónap alatt behozza a benzinen az árkülönbözetet, és utána elkezd termelni.
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|