:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Simson - új hozzászólás Összesen: 69 oldal
Nem én voltam. Én az vagyok akivel leveleztél a napokban Sopronból. Szal az egész ugy indult h. vki az index Babettás fórumán állította: 12V 35/35 ös izzót rakott bele és bivaly. Először azt mondtam ez lehetetlen. Aztán csak piszkált a dolog, gondoltam megnézem mit csainál a Simson 12V és nagyobb teljesítményű izzóval. Első a 35/35-ös vot. Úgy virított azt hittem rögtön kiég. 15-16 V között volt a fesz ha jól emlékszem. Aztán jött a 40/45W-os , még ott is kissé magasnak itéltem. Aztán maradt az 55/60W-os halogén. Fény és fesz mint az előző mélemben irtam, tehát maradt a lámpában ez az izzó. Csak épp azt nem értem hogy lehet az hogy működik. Majd csinálok egy videót aztán valahova felteszem. Mivel fordulatszámmérő nincs a mocin , 4-ben a km-óra mellé teszem a feszmérőt abból vissza lehet számolni , hogy mekkora fordulatszámnál milyen feszültséget adott le a tekercs.
Helló!
Én erre kapásból azt mondanám, hogy képtelenség! Talán 1-2 hete telefonált valaki nekem, akinek ugyanilyet tudott a motorja, sőt még talán ki is égette a gyári világítótekercs a 60W-os izzót. Véletlenül nem Te voltál? 30/457-xxxx a számom.
Na most ha máshogy közelítjük meg a dolgot, akkor ugye a 25W-os világítótekercs 6V-on 4.16A-t produkál. Egy 60W-os izzónak 5A kell. 1A ide vagy oda, elképzelhető, hogy nem terheli be annyira a tekercset, és ezért tud beállni a 13V, és nem kevesebb. Más ésszerű dolgot nem igazán tudok erre mondani, csak azt, hogy jó lenne látni.
Egyébként használtam már én is ilyen teljesítményű izzót, de 2db világítótekercs (házilag 1mm átmérőjű huzalból teletekert) párhuzamos kötésével tudtam csak ellátni megfelelő energiával az izzót.
Üdv
Krisz
Szasztok , van egy számomra műszakilag nem világos ügy amit tán az elektro guruk meg tudnak magyarázni. A fiam S51B-je eredetileg 6V 25/25W izzóval van szerelve. Hogy viszi el a vílágítótekercse a 12V 55/60W-os halogént. Jó alapjáraton elég gyenge ,de normál üzemi fordulattól kiváló fényt produkál. Rámértem voltmérővel is, kb 2500 fordulattól meg van úgy 13 V. Mielőtt megróttok, hogy a Szimó nem 50Hz-et produkál és a műszer 50Hz-nél mér jól: tudom. De egy tény: a fényerő bivaly menet közben, tehát olyan nagyon sokkal kevesebb nem lehet mint ami az izzónak kell. Szal nem igazán értem hogyan ad le az a tekercs ilyen teljesítményt , de leadja. Ja a motor garantátlan gyári, nincs benne semmi buherálás (az izzón kívül)
Motorelektronikák készítése. ELBA, EWR, tirisztoros egység, alacsony fogyasztású akkumulátoros gyújtás, nagy áramú feszültségszabályozó, ... http://sites.google.com/site/kkrisz03/
A cikk vége felé a "beállítás" címszó után kell neked.
Kiindulási értéknek: 2 fordulat ki.
De a szerviz rovatban található karbi beállítás ide vonatkozó része alapján jobban be tudod állítani.
Sziasztok!
Karbi beállításban szeretnék segítséget kérni. 16 3N4-es karbinak a gyárilag levakolt CO csavar beállítási értékére lenne szükségem. Legalább egy kiindulási értékre.
Köszi
Gabi
Az ilyen hirdetésekkel én nem is szoktam foglalkozni, csak röhögök rajta egyet, és lapozok. Főleg mikor még valaki bele is írja, hogy csak 200Ft-ot kell rákölteni, és működőképes is lesz a gép. Felőlem költsön rá inkább 2000Ft-ot, és adja annyival drágában az adott dolgot, de engem ne hitegessen ilyenekkel. Nem hiszem, hogy az eladónak nem érne meg ennyit, hogy működőképesen tudja eladni a gépet. Persze tudom, ez csak hitegetés, mert nagyobb baja van annak a gépek, mint ami 200 vagy 2000Ft-ből javítható...
Nagy hozzáértésről teszel tanúbizonyságot:
"csak kell hozzá valami súbertű vagy mi."
Aztán azt ki mondta, hogy: "Ez a motor 120.000ft-ot ér működőképes állapotban" ??? Annál is inkább, mert egy 120 ezer forintos SR 2-nek úgy kell kinézni, és működni mint az újnak!
Elég nevetségessé teszed magad az ilyen beköpésekkel!
sorszám: 2997 (115872)
( előzmény: NagyMagyar SR2, 2009-07-15 07:44:02)
Nem értetted meg, amit az előbb írtam. 21W-os a töltőtekercs, és ezt is minimum 4-5000-es fordulaton tudja. Gondolom 35W-os izzót használnál előre, és 5W-ot hátra. Még állandó magas fordulaton is 19W "hiányzik". Hamar le fog merülni az akku, és a vége az lesz, hogy a sok mélykisüléstől tönkremegy.
Vegyél inkább 12V/35W-os világítástekercset, köss rá egy 35/35W-os HS1 halogént, és még a helyzetjelzőt is el fogja bírni ez a kisipari tekercs!
sorszám: 2996 (115818)
( előzmény: Black Dragon, 2009-08-04 21:01:23)
De most nincs benne akksi és a fényerő a fordulattól függ, ami nem a legjobb, alacsony fordulatnál kb semmit nem látok az útból.
Akkuról esélyed nincs a fényszórót működtetni a Simsonban, mert a generátornak nincs elég teljesítménye, hogy pótolja az energiát.
sorszám: 2994 (115814)
( előzmény: Black Dragon, 2009-08-04 20:48:43)
Szevasztok! 12V 4Ah-ás akksi elég a simsonba, ha csak első hátsó lámpa működik róla, index nincs?
Sziasztok! A problémámat 3 perc üresjárat alapfordulaton megoldotta. Ettől függetlenül köszönöm a segítséget, de egymásba harapni emiatt igazán nem kellett volna!:)
Az elején rosszul fogalmaztam, motorolajat írtam hajtóműolaj helyett, ez lehet, hogy megtévesztő volt. Hajtóműolajat fél év után valóban semmiben nem cserélnek le, hacsak nem ment bele az előírt kilométer/fordulat/üzemóra.
Szép időt, olcsó benzint!
Simson S51 kézikönyv 3000 km-enként ir elő olajszint ellenőrzést, és 10 000 km-enként, vagy 2 évente olajcserét.
Meggyőzhető vagyok, de az "illiknél" konkrétabb adatokkal.
Megnéztem, a Simson S51 szervízkönyv nem tartalmaz ezzel kapcsolatban semmit.
Na, csak hogy tényleg belémköthess, félreolvastam véletlenül a típust. SR50-et olvastam S50 helyett. Ott tényleg csak a szellőzőn folyhat ki, de akkor is...
Áhh, hagyjuk a fenébe!
Simsonról volt szó nem? Akkor minek kevered ide a 4T gépeket, és főleg az autókat?
Nincs nagy igénybevételnek kitéve az olaj a Simson váltójában, de akkor is illik évente cserélni.
És nem keverek semmit...
Kevered a motor olajat a hajtómű olajjal. Motorolajat valóban évente vagy az előírt távon kell cserélni, amelyik előbb bekövetkezik.
Ellenben a hajtómű olajat a legtöbb jármű élettartama alatt nem is kell cserélni.
De hogy ne érje a ház elejét fellapoztam az Opel Astra szervízkönyvét.
Évente kell ellenőrizni a váltó olajszintet.
60ezer kmnél az automata váltóban olajat kell cserélni. Kézi kapcsolásúnál ellenőrizni és ha szükséges után tölteni. (így van ideírva) 120ezernél vezérműszíj meg egyéb ilyesmi csere, váltóban csak szintet ellenőrizni.
Cserélgetheted évente, de kidobott pénz.
Egy Simsonnak a gyári könyv szerint 20ezer km-t ki kell birnia két szakszerű nagyjavitás között - és ki is bir annyit.
Na jó, lehet, hogy az a 10e km picit túlzás volt, de akkor sem a generálások alkalmával kell olajat cserélni.
Jó, hát nekem mindegy. Én el bírom viselni az a 2-3 percet, amíg kifolyik az olaj. Egyébként, mivel a kihajtás tengelye üreges, azon ki fog folyni az olaj, ha megdönti a motort.
Olajat meg inkább évente vagy adott km-enként kellene cserélni, és nem megvárni a motorgenerált. Azért egy generállal illik min 10e km-t elmenni, és ilyenkor az az olaj már nem sokat ken, szóval sűrűbben kellene cserélni.
Mert sokkal gyorsabb ha az ember nem engedi le az olajat, és fél éves váltó olaj az még frissnek számít.
Elegendő motorgenerállal együtt cserélni az olajat, mivel a 4T motorokkal ellentétben itt nincs olyan nagy termikus igénybevételnek kitéve.
MZ esetében megoldható, de teljesen nem lehet eldönteni, mert akkor a levegőzőn jön ki.
Miért nem akarod leengedni az olajat? Így semmi értelme szerelni. Egyébként is érdemes lenne ilyen hosszú állás után egy olajcsere. Ennyit már csak megér a motor, nem?
Vagy csak én szeretek szakszerűen szerelni (de sok "sz" betűs szó :-))?
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni tőletek!
A héten elővettem jó ideje (kb. fél év) nem használt Simson s50-esemet és szomorúan kellett tapasztalnom, hogy a kuplungja bizony "összeállt", a kar teljes behúzására sem old ki.
Ilyenkor mit lehet tenni, ha nem akarom leengedni az olajat? A motor oldalra döntésével megoldható, hogy leszerelt kuplungfedél mellett se folyjon ki a motorolaj? Segítségeteket előre is köszönöm!
Szia.Neked akkor a gyújtás része van meg akkor!Nekem első sorban a átalakítás kéne jobban.Erre tusz irni. pokolcsaba@freemail.hu
Hello!
Éppen a hozzászólásod alatt található a hirdetésem, miszerint Babetta gyújtóelektronikával tudnék szolgálni, amely sokkal megbízhatóbban üzemel, mint a gyári, és a fordulatot is jobban bírja. Komplett gyújtással bár nem tudok szolgálni, de remélem az említett eszköz azért elnyeri tetszésedet.
Üdv
Krisz
Ui: Írtam e-mail-t is...
Simson Stárra babetta gyújtás keresek sügősen a péz nem probléma!!!
Simsonhoz vállalom a következő egységek készítését:
- ELBA: Tartalmaz az akkumulátor számára feszültségszabályzót, és az indexek részére villogóautomatát. 6 és 12V-os rendszerekhez is. http://picasaweb.google.hu/k.krisz03/ModernizaltELBA#
- EWR: Fényszóró-védő áramkör, megvédi a túlfeszültségtől az izzót, növeli az élettartamát. 6 és 12V-os változatban is. http://picasaweb.google.hu/k.krisz03/FenyszorovedoEWR02#
- Tirisztoros gyújtásegység: Megszakító nélküli motorhoz gyújtáselektronika a stabilabb, erősebb szikraképzéshez. http://picasaweb.google.hu/k.krisz03/TirisztorosGyujtasegyseg#
- Babetta gyújtóelektronika: Babetta gyújtással rendelkező motorokhoz, az előbbi termék tulajdonságaival. http://picasaweb.google.hu/k.krisz03/BabettaGyujtoelektronika#
Mindegyik áramkört az elkészítése után tesztelek egy erre a célra állványba épített tesztblokkon, hogy a lehető legvalósabb körülményeket szimulálhassam, és kiszűrhessem a hibás alkatrészeket.
Az áramkörök ára egységesen 4000Ft/db, mely tartalmazza a dobozolást és a postaköltséget is. Több áramkör egyidejű rendelése esetén kedvezmény.
Érdeklődni a hozzászólás fejlécén lévő e-mail címen lehet.
hello ha valakit érdekel van egy frissen festett simson vázam, amibe simson, és ts 125ös mz blokkot is be lehet tenni, akit érdekel az írjon a koncz.d(kukac)freemail.hu-ra
szervusztok.ezuton szeretnék eladni egy simson robogot.nagyon jo állapotban van mind szerkezetileg mind motorikusan. motorja csendes,semmilyen zavaro zőrej .kettő honapja vettem a fiamnak ballagási ajándéknak de aztán rákellett jőnőm,hogy még teljesen éretlen hozzá.irányára 55000ft.kőszi,hello
Simson Schwalbe kr51/1 1977-es,kék szép és jó állapotu.eladó:40eft alku nélkül.vagy cserélném Simson Star-ra,s50-re.(kom-eszt megye,Tata) 06(30)4433-549 motoros79@freemail.hu
Jó napot! Keresnék gyári állapotú S 51B tipusu simson motorkerékpárt, bontatlan blokkal, gyári festéssel,max: 5000-8000 km ,korrekt áron. Tel: 06309509383 vagy képeket e-mailon.
Eladó egy Simson SR2-es motor.Ez a motor 120.000ft-ot ér működőképes állapotban. Megy meg minden, csak kell hozzá valami súbertű vagy mi. Vagy elcserélhető egy 250-es MZ-re. Itt lehet érdeklődni: rockadi17@gmail.com vagy 0670/501-79-16 Kecskemét és környéke. Csak az írjon/hívjon akit érdekel!!!
Részletek és képek emailben.
Üdv!
Eladó egy komplett Simson 250 blokk.
Eladó egy SIMSON SCHWALBE kismotor .
A gép működőképes , kék színű ,
befizetett biztosítással rendelkezik .
Az ára 30.000 HUF.
Megtekinthető Győrtől 15 km-re .
Érdeklődés :
0670/4162444
nerbi@t-online .hu
Eladó simson gyújtás oldali dekni 2000 ft+postaköltség. Érdeklődni a 06-30-932-91-33 telefonszámon ,vagy emailban slayersexmurderart@gmail.com címen. Képeket kérésre küldök !
Üdv!
Egy kicsit kezdő kérdésem lenne..
Elektronikailag teljesen felújítottunk egy Simson S51N-et.
Ami a lényeg:
12V-os, megszakítós gyújtás.
Viszont még életemben nem állítottam előgyújtást motoron, ebben kérnék egy kis segítséget.
Én valahogy így képzelem:
Mivel a gyári jelölések nincsenek meg már a motoron, ami úgy tudom a holt ponttól számított 1,6 mm-t jelezné, ezért ezt nekem kéne "megmérnem".
Az ehez szükséges "órával" rendelkezek, illetve kölcsönbe van nálam egy.
Belecsavarom az órát a "gyertya" helyére, és ha a dugattyú teljesen fent van, onnan számolok vissza 1,6 mm-t?
És ezután az alaplapot miként illesszem a helyére? Illetve ott minek kell passzolnia?
Ezután csak simán rátenném a lendkereket, bekötöm a gyújtótekercset a trafóba, és már van is szikrám?
Elméletben én így képzeltem el, valaki felvilágosíthanta azzal kapcsolatban hogy pontosan az alaplapon minek is kell egyeznie miután beállítottam a 1,6 mm-t?
Az alaplap teljesen új. (Mofaker-es)
Elnézést a kezdő kérdésért, de a környéken szakember híján, nem tudok kihez fordulni.
Lehetséges, hogy a léptetővilla nem húz eleget. Egy kis reszeléssel orvosolható talán.
Persze, néztem. A tűszelep működik rendesen.
Szia! nézted már az usszó fellet lévö szelepet amelyet az úszó zár le hogy neme ragad fennt! vagy hogy zár e rendesen?
sorszám: 2963 (114720)
( előzmény: Black Dragon, 2009-06-27 11:21:24)
Sziasztok!
Van egy 6 V-os Simsonunk, aminek nagyon gyéren lehet látni az indexét.
Szeretném lecserélni valami láthatóbbra.
Van valakinek ötlete, esetleg létezik 6 V-os ledes index?
Simson alkatrészek eladók! Lista itt:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=fejesbence
üdv
Sziasztok!
S51,s50,schwalbe alkatrészek eladók. Írj e-mailt és küldök listát. fejesmiklos@citromail.hu
Üdv Miklós
Ötleteket várok a következő probléma kiküszöbölésére: S51-es simomon van egy vastagsuberes karburátor, minden fain alapjárat van stb... ,de mégis mikor elindulok vele motorozni akkor azonnal elkezd csöpögni belőle a benzin és a karbi alatt áll a benzin. Próbáltam már különböző parafa és gumi tömítéseket is benzinszintet is álligattam és mégis. És ez csak menet közben jön elő álló helyzetben nem igazán. Szerintetek?
Igen, az övé volt. Köszönöm az elismerést, bár inkább őt illeti, ő tartotta karban és szervizelte.
Sziasztok!Érdeklődni szeretnék,hogy egy 51-s simónál ha nem veszi az egyest,akkor mi lehet a bibi?????Ja és 3 sebességes!
Összesen: 69 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|