:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Simson - új hozzászólás Összesen: 69 oldal
Hát igazából olyan kéne ami egy jó darabig megy a saját lábán. A külseje mindegy, azon még viszonylag olcsón lehet változtani. A lényeg elsősorban az lenne hogy guruljon. :)
Hm... az igaz:) Én tudok neked 30ért is!! én is annyiért vettem de ráköltöttem megint 30at! Eladom 50-60ért.. mert van pár moci itthon:)
Ja ha érdekelnek a 30-40 ezres simsonok amik már az utolsó km-eket járják adok telszámot! de ez is olyan hogy nehéz találni aki eladja, kb 1 hónap alatt tok szerezni.
Hát szezon elejére mindenféleképpen kellene, de valamivel előtte lenne a legjobb, azért fel kell készíteni saját igény szerint. :)
De arra figyelj hogy 60 fölött Mz-t lehet kapni, én 50-ért vettem az enyémet. Igaz hogy azóta kb. 120-nál járok, meg vizsgázni kell rá de mégiscsak komolyabb.
Láttam olyan hirdetésket ahol 85-ért árultak simsont és nem volt arannyal befuttatva, csak egy sima simo volt.
Azért az szerintem túlzás...
Hát nemtom... lehet hogy 60ért eladom! még tesómmal megbeszélem milegyen a sorsa.
Mennyire sürgős neked?
Hát olyan 50-60 körül. De ha ennyit csináltál rajta akkor biztos többért adod.
Nekem pont akad egy:) Csak index nincs rajta egyedül.. a blokk frissen felújítva főtengely fúrás stb. elöl új gumi. meg sokminden...
mennyit költenél rá?
Simson!
Javaslom, hogy látogass el a www.simson.hu -ra, vagy pedig az index SIMSON tuningilás c. fórumára (http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9018778)
Üdv: Dreamer
sziasztok segítség!!van egy maganimportbol behozott sr simom.a gond hogy kva ritka.tiszta elektromos a motorja is elektromos kb 3.2LE.kivulről total úgy néz ki mint egy normal SR50kipp.nelkul.tudtok róla vmit?HA NEM ELADÓ!!!!1993AS 06305611197 EMAIL:KV-VILAG@AXELERO.HU
Hello!
Érdekelne hogy van-e eladó simsona valakinek?
És mennyért?
Ha lehet forgalomképes, kisebb-nagyobb javításokat elvégzek.
Köszi.
Mindenféle Simson alkatrész,így a keresett váltó fogaskerékpár is kapható üzletünkben.
TÁBORI TUNING MOTORSZERVÍZ,ALKATRÉSZBOLT,GÉPMŰHELY
1041 Bp.Újpest Templom u. 3
Tel:06-1-369-2915
Dino, ezt írtad!
"A kapcsoló új, a motor 6v-os Simson s51b. A kapcsoló 8626-os. Multiméterrel megnézve-mérve mindegyik tekercs termel áramot. A fesszabályzónál nemtom, hogy mit hova pontosan. 5 kábel jön ki, az egyik csak simán lóg, le van szigetelve, a rajzon meg csak 4 kábel jön ki belőle."
Brrrrrrrr, de nem szeretek színeket mondani kábelezésre látatlanban! De azért lássuk:
- Valószínűleg van 1 piros:
Az előtt 1 dióda található! (Így biztos ami biztos alapon betudod azonosítani)
Ez megy a bal oldali 8 A biztosíték felső tüskéjére, az alsó tüske pedig az akkumulátorra.
- Zöld, ez lesz a leszigetelt.
- Szürke/piros, a jobb oldali biztosíték felső kapcsára csatlakozik. (Alsó kapocsra töltőtekercs piros/sárga? vezetéke.)
- Szürke/fekete, ebből kellene 2 db-nak lenni. 1 megy a kapcsoló 3 ágú tüskéjére.
(Itt összeköttetésben van a töltőtekercs szürke/piros vezetékével.)
A másik szürke/fekete fel a kapcsoló 59b tüskéjére. Innét megy át az 58-as tüskén keresztül a hátsó lámpához.
Különben megegyeznek a színek?
Sok sikert!
Winden, ezt írtad!
"S51 electronik,1988,49,8cm3,2ütem,6volt gy.kapcs ua.,mint dinonak."
Ja, ekkor kezdtek variálni az elektromos rendszerrel.:-((
Induljunk ki abból, hogy még a régi szerint van vezetékezve, és a bekötés megegyezik a korábban leírtakkal. Amit ezen kívül ellenőrizhetsz:
- A tekercsből ugye kijön az áram, magasabb fordulaton megvan a feszültség?
- Nincsen elszakadva, nem zárlatos vezeték, forrasztás?
- Nem oxidálódott el valahol? (vezeték, foglalat)
(Ha nincs multimétered, próbalámpával ellenőrizheted)
Remélem tudtam segíteni.
Üdvözlettel: Kisfürjesi
Hi
S51 electronik,1988,49,8cm3,2ütem,6volt gy.kapcs ua.,mint dinonak.
Kisfurjesi!
A kapcsoló új, a motor 6v-os Simson s51b. Nem 250-es, eladni sem akarom. A kapcsoló 8626-os. Multiméterrel megnézvemérve mindegyik tekercs termel áramot. A fesszabályzónál nemtom, hogy mit hova pontosan. 5 kábel jön ki, az egyik csak simán lóg, le van szigetelve, a rajzon meg csak 4 kábel jön ki belőle.
Dino, Ezt írtad!
"Hali!
Simson gyújtkapcs. bekötéssel kínlódok. Minden a rajz szerint, de csak a hátsó lámpa ég. Lehet hogy a kapcsoló rossz (amúgy új)? Segítsetek. "
Simson, az elég sokféle van, (Ha 250 cm3, négyütemű, és elakarod adni szólj, lehet hogy érdekel)! A Tiéd milyen típus, évjárat, 6-12 Volt?
Mi a gyújtáskapcsoló száma? A gyújtáskapcsoló hibáját ellenállásmérővel vagy próbalámpával is megállapíthatod (ha akkumulátort/transzformátort rátudsz csíptetni a kapcsoló tüskéjére). Ha CSAK a hátsó ég akkor legalább az 1.-ik tekercs jó!:-))
A tekercseket szintén megvizsgálhatod így.
Korábban az 1-ik típusú gyújtáskapcsoló záró állásait már leírtam.
Ez az S 51 6V-os bekötésére vonatkozik. A 12 voltos bekötése más!
Winden, ezt írtad!
"Hello
a Simsonomba hátra (fék,hátsó lámpa)abszolút nem megy áram. Mi lehet a baja? Előre is kösz."
Most szintén ugyanazok a kérdésekre kellene válaszolni, mint az előző problémánál!
Üdv. Kisfürjesi
Hello
a simsonomba hátra (fék,hátsó lámpa)abszolút nem megy áram.mi lehet a baja?előre is kössz
Hali!
Simson gyújtkapcs. bekötéssle kínlódok. Minden a rajs szerint, de csak a hátsó lámpa ég. Lehet hogy a kapcsoló rossz (amúgy új)? Segítsetek.
mba2!
Kresszen azt tanultuk, hogy várakozni tilos tábla alól (vagy ox tábla alól) nem vihetik el a kocsit. Meg smk-nál mire kiderítik, hogy knek küldjenek levelet. Szerintem csak egy piros zacsit csesznének rá az ülésedre.
Hello Mindenki,
Simson S51-hez keresek kibelezett karburátort, a lényeg, hogy a váza és az illesztés a hengerhez rendben legyen.
Írjatok mailt!
üdv,
M.
Hello Mindenki,
Simson S51-hez keresek kibelezett karburátort, a lényeg, hogy a váza és az illesztés a hengerhez rendben legyen.
Írjatok mailt!
üdv,
M.
Embörök! Ha rendszám nélküli segédmotorral tilosban parkolok, és az oszlophoz láncolom, akkor mit csinálnak? Cédulát az ablaktörlő mögé, vagy elfűrészelik a láncot és elviszik?
Csak érdeklődöm.
Sziasztok! Szükségem lenne egy SR4-3 "Sperber" nevű Simson-ra ill. blokkra!
Ez egy erősebb kiadása a Star blokknak!!
Kérlek segítsetek!
címem:
zeze@mailbox.hu
Egyben felhivnam a figyelmet arra, hogy Simsont vennek, lehetoleg jo allapotban mert nemigen ertek hozza, meg nem lattam motort kozelrol.
Minel olcsobban mert igazabol csak a bicajomat potolnam vele rosszabb idokben.
Udv, LaccPacc - Budapest
Csa Janek
milyen allapotban van es mennyi? es foleg hol vagy?
csövi!
Piros S51-es, frissen generálozott blokkal, 4 sebességes (gyorsító negyedik),1 új első gumival, szép festéssel eladó. Ha érdekel dobj egy emailt.
A SIMSON 51 motorkerékpár 8626-as gyújtáskapcsolója és ami rajta fityeg.
A kapcsolónak 4 állásán és 3 áramkörén 12 csatlakozótüske található.
A kapcsoló a kulcs felöli oldalról nézve,
1. áramkörén az alábbi tüskék találhatók:
- 57
- 58
- 59b
2. áramkörön:
- 2
- 31
- 56
- 59
- 86
3. áramkörön:
- 57a
- 3-as elosztó
- 30
- 15/51
Méréseim szerint az alábbi kulcsállásokban vannak zárva a kapcsolótüskék:
0. ------
1.
30-15/51 (Az akkuról az index/kürt relére)
31-2 (A testről a 31-es tüskén és a 2-es (rövidzár) tüskén keresztül a tirisztor 2-es kapcsára.
2.
30-15/51 (Az akkuról az index/kürt relére)
59-56 (A 35 W-os világítástekercsről az 59-es tüskén és az 56-oson keresztül a kormányon lévő fényszórókapcsolóra.)
59b-58 (A világító/töltőtekercs középső leágazásáról 3,15 Amperos biztosítékon keresztül a szabályzóban lévő fojtótekercsen át (Aminek az a feladata hogy védje az áramlökéstől a kisfogyasztókat.) az 59b tüskén, majd az 58-as tüskén
át a műszervilágításra illetve a hátsó helyzetlámpához.)
3.
30-15/51 (Az akkuról az index/kürt relére)
59b-58 (A világító/töltőtekercs középső leágazásáról 3,15 Amperos biztosítékon keresztül a szabályzóban lévő fojtótekercsen át az 59b tüskén, majd az 58-as tüskén
át a műszervilágításra illetve a hátsó helyzetlámpához.)
Persze itt számomra van 1 kis káosz, ugyanis ebben az állásban a kapcsolási rajz szerint az akkuról a 30-as tüskén keresztül az 57a tüskén kellene megjelenni a feszültségnek. Ami tovább haladna az 1. helyzetjelző lámpához. Valamint innét átkellene kötni az 57-es tüskére, ami elmenne az 58-ason a hátsólámpára, de nálam NEM megy.
És amiről nem esett szó:
A féklámpa!
A világító/töltőtekercs szélső leágazása felmegy a 3. körön lévő 3 tüskés elosztóra.
Mivel a féklámpának folyamatosan feszültség alatt kell lennie (a lámpát a hátsóagyban lévő "fékgomba" és fékkulcs összeérintésével lehet bekapcsolni, ekkor van a test zárva), ezért erről az elosztóról rögtön tovább is megy a féklámpára. Valamint hogy meglegyen az elegendő
Amper, ezért az elosztó 3. tüskéje összevan kötve a fesszabályzóval.
Nos, ennyi. Aki kitudja egészíteni, javítani az itt leírtakat, kérem NE tartsa magában!
Üdvözlettel: Kisfürjesi
Hy zoli.
Nem volt rossz döntés a tirisztoros gyujás..
de tudni kell rola hogy csak 1X csinélhacc benne zárlatot,és vége van neki..
utána megint vehecc egy uj tirisztort..Ha nem enged át áramot,valoszinü hogy elnyomtad....
Nézesdd meg egy auto villamosági szakemberrel..DE egy JO szakemberrel..
és ha rossz akkor veygél egy másikat
Páá
Simsonhoz ha van valakinek egy 12 lábú gyújtáskapcsolója, akkor írjon!
Sziasztok ! Sajnálom ,hogy csak most találtam ide , de remélem , hogy itt megtalálom a gyógyszert a mocimhoz ! Van ugyanis egy S51N -es motorom és tavaj nyáron raktak bele egy tirisztoros gyujtást de ősszel besz..rt ! Vettem már egy új vezérlőt de úgy eltünt a szikra mint valaha az ellenörzőm ! Csak annyi energia van benne , hogy az újjamat éppen csak megcsípi !!! Aki tud aki nem segítsen ! Előrre is köszi..
Hali!
Légyszi valaki segitsen, aki ért egy 12 v-os simson elektromos bekötéséhez!
THX
Szevasztok!
Találtam egy jó honlapot:
www.tar.hu/daruszigeti-motorosok
Hello Streetes
Jobb oldali (simson s51 enduro-ra)való horpasztott dekni(benne van a kipufogó helye)nincs véletlenül?
ÚJ ALKATRÉSZEK NAGYKERÁRON!!
Minden alkatrész MZ -hez és
SIMSON hoz!!! és még sok más motorhoz, gyári és utángyártott alkatrészek, gumik akksik stb... (póstai utánvéttel is) BP. területén 5000 ft felett INGYENES kiszállítással!!! INFÓ:
tel.: 0630 4096093 e-mail: streetes@freestart.hu
Üdv.:Péter
Kedves urak!!Segítségeteket kérném pár bontott Simson alkatrész beszerzéséhez.Érdekelne ....Ínkább azt írom,hogy mim van:váz,motorblokk,kipuffogó,hátsókerék,h.sárvédő,légszűrőház.köszi.
hello!
Nem tudja valaki,hogy lehet a gáz oldalra a kézvédőt alulra felfogatni?
kössz.
nem tud valaki s51 alkatrészkatalógust?
hello!
Kössz,de már megoldódott,a te leírásoddal,+a simson.hu linkeivel.
winden
Hello winden,
Én az enyémet úgy '87 körül vettem egy NDK-s magyar egyetemista sráctól. De benne van a Simson alkatrészkatalógusban is, hogy mi a különbség. Először is kell egy új bal oldali dekli, amin a főtengely végénél van egy olyan csiga-kihajtás, mint a sebességmérőé. Maga a hajtóanya pedig egy új kisfogaskerék-anya, mai egyben az említett csigahajtás meghajtója is. Azaz kb 30 mm hosszó és az egyik vége az M10x1-es anya, míg a másik a hajtás. Eddig tehát két cucc kell. A harmadik pedig maga a fordszámmérő, ami ugyanakkora, ugyanolyan óraházban van, mint a sebességmérő. A negyedik dolog a spirál, ami megegyezik a kilométerspirállal.
Ha ma szeretnék venni ilyesmit, akkor először is kinéznék börzékre, felhívnám a Huber és Társát a Nagykőrösi úton, vagy bemennék a Zichy Jenő utcába a Molnár Petihez. (Most nem találom a számokat. de ha kell szólj és megkeresem)
Vagy megnézném a neten (ide is van néhány linkem, de persze nem itt és most:-) )
Bár attól félek, hogy mindegyik verzió rohadt drága lenne. Drága alatt olyasmit értek, minthogy egyszer úgy három éve egy csepeli börzén találtam egy koplett önöndítós szettet. Na és a fószer ötven ropiért kínálta. És ugya ha leenged akár egy tizest is az attól még negyven, azaz nem igazán passzolt sem az elképzeléseimmel, sem a pénztárcámmal. Sajna.
Akkor ha kell bármilyen cím meg ilyesmi szólj.
Hello: szacsa
Üdv!
(Nem szeretném az észt osztani, csupán az információt megosztani. Ha valamelyikőtöket zavar, szóljon nyugodtan, eldugulok.)
Pedig haverében is ugyanaz az 1. és utolsó áttétel gyárilag.
4 sebességes 3 sebeséges
11/44 0,25 I. 11/44 0,25
16/40 0,4 II. 17/38 0,45
19/36 0,53 III. 22/34 0,65
22/34 0,65 IV.
Gyors 4. 24/32 0,75
Gyors 4. 70ccm 25/31 0,81
Gyors 4. 70ccm 26/30 0,87
Lánckerék szorzó 16 fogas 1,07
17 fogas 1,13
Mielött szétrántod a blokkot, próbálj ki 1 17-es lánckereket. A végeredmény ugyanaz. Csak a próba alatt nem lessz olyan nyomatékos. Még az is lehet hogy csökken a sebességed!
Üdv. Kisfürjesi
Helló!
Örülj neki hogy legalább annyit megy! Az enyém 16-os lánckerékkel megy max 60-at (lejtőn hátszélben) :). A haverom 3 sebességes simsonja simán odaver :(. Ez a fogaskerékcsere lehet hogy engem is érdekelne, csak annyira még nem érzem a motorszerelési tudásomat kielégítőnek hogy nekiálljak szerelni.Meg hideg is van ilyenkor már kinnt szerelni,a fűtött kamráról csak álmodozom!
Minden jobb motorosboltban. Még nálunk is 1 helyen!
10354 S51 Váltókerék Z 24 db 1 500.-
10365 S51 Váltókerék Z 32 db 1 500.-
Persze, csak kb
Rosszul tudod.
70-85 ccm-től, vagy vezérlőszög módosítás, tágitott felömlők, hibás óra, vagy...
És ki tudna 25/31-es vagy 26/30-as áttételt Veszprém megyében?
"Csak" Lécci! Azért az enyémet nehogy lealázd!:-))) (Akkor visszateszek 1 50-est)
Üdv. Kisfürjesi
Hat mivel a megszakitorol kapja a jelet ezert befojasolja annak a mukodese. Szal ha ossze vissza jelet kap akkor valoszinuleg nem fog jol merni es ezt valoszinuleg eszre veszed. De garancia nincs ra. :)
bye
HyGy
hy winden...
Szerintem nézdd meg hogy mekkora a modulja meg a tipusa a fogaskeréknek,azt egy ügyes maszekkal gyártasdd le..sokkal locsobban kijössz..csak nehogy zsar anyagbol legyen,mert akkszéjjelvágja az egész belsejét..
Hello!
Nem tudja valaki,hogy s51-esbe (4-sebességes) hol lehet a 22/34-es 4.fokozat-áttételt felváltó nagyobb áttételt venni?
Ha jól tudom a gyári endurokba is nagyobb volt az áttétel,vagy azok mitől mennek 80-85-öt,az én s51 electronikom meg "csak" 70 körül?
Lécci segítsen valaki.
Kössz
Winden
Hello
Nekem régen volt egy 1300-as ladám, és abban volt valami orosz ledes fordulatszámmérő, Az olyan volt, hogy elkezdett össze-vissza villogni, és akkor tudtam, hogy itt az ideje gyertyát, vagy elosztó fedelet, vagy kábeleket, vagy stb... cserélni. Az autón még nem vettem észre semmit. A dolog érdekessége, hogy a ledek ívben voltak beépítve, és a közepén egy óra volt, (digitális) ami olyankor teljesen összekeverte az időt.
Szóval az órát nem igazán értem (Ha csak nem a megszakítóról vette az órajelet) :-)(Az oroszokból kinézem!:-) de a fordulatszámmérőt biztos, hogy befolyásolja a gyújtórendszer állapota.
Üdv Attila
Ahoy!
Ami a szocimotorson van ford.merő azt akár 6V, akár 12 V-hoz megépítheted. (csak egy tranya és egy ellenállás a különbség). Az áramkörnek egy zenr diódás áteresztő tranyós stabáramköre van, ugyhogy csak arra kell figyelned, hogy minimum 6 V-od legyen üzem közben betápon. A gyújtókör nem lesz tőle instabil, mivel kellően nagy a bemeneti ellenállása a kütyünek (nagyságrendekkel nagyobb, mint a gyújtás áramkörének), így elhanyagolható a beterhelése.
Nekem csak a szakikhoz az lenne a kérdésem, hogy a gyújtóáramkör miként viselkedik, ha gyertya vagy egyéb probléma van? Tehát kap-e impulzust a ford.mérő? Ha nem, vagy falsot kap, akkor megépítem két példányban a jawa-mhoz, és akkor lehet látni, ha gond van a gyújtással, és azt is, hogy a jobb vagy a bal hengerrel :)))
Üdv,
Pali
Helló!
Nekem van egy 12 led-es fordulatmérőm és minden csak nem pontos.Alacsony fordulaton (alapjárat) kb 2-3 lednek kellene világítania és világít 8-9.Magasabb fordulaton viszont elég jól mér.Csak az a baj vele hogy az egész skálából 5 vagy 6 Ledet használ.Az ára sacc/kb 1000 pénz körül van.(12*40 ft a led, 400 forint körül van a legdrágább IC benne( UAA180))a többi alkatrészt és a NYÁK-ot a suliból kaptam.Az egészet pedig bele lehet építeni egy audiókazetta tokjába.Ja és 12V-os
Üdv:Norbi
Rétibogi!
Melyiket nézted? Amelyik a szoci.motoroson van vagy amelyik a simson.hu-n? A simsonos jobban néz ki, és ahogy elnézem pont belefér egy standard fordszámmérőházba, alakra is olyan, és körbe vannak rajta szépen a ledek...
azt akarom megcsinálni, meg az való 6V-hoz. Kár hogy lúzer vagyok az elektronyikához... valahogy majd összekupacolom azé:)
sano
sorszám: 12 (3148)
( előzmény: rétiboglárka, 2003-11-04 12:59:08)
skacok nézegettem én is azt a fordulatszámméröt...kajak jo dolog..
én is meg fogom épiteni..
Haverral kalkuláltuk,hogy az anyagkőltség a ledek nélkül lazán megáll 1000ft-bol.és az bennt a jo hogy a potival be lehet löni hogy az ora ne 10ezres fordulatszámig mérjen...
csak az bent a gáz,hogy nincs hely hova raknom..Az ülés alatt elférne,de ott nem tom leolvasni:))
Kellneki tákolni valami helyet,amibe berakom..
ffuuu
HyGy:
itt vagyog, csak pár napig nem voltam gépnél
a munka nem gond:)
ráérek:)
a téli napok...
szóval érdemes asszonodod?
OOOO hogy mekkora allat vagyok.
Igazad van en km orat olvastam a fordmero helyett.
Egy ilyen ledes fordulatszam merot kb 1000-2000 forint anyagkoltsegen fel lehet epiteni. Meg egy csomo munka.
Hello HyGy!
De ha jól tudom a bicikli km óra nem mér fordulatot,vagy igen?
Mert nekem a fő cél ford.szám mérés lenne.
Írd vissza lécci!
Winden
Sano mivel kapcsolatban is kerdezel?
Összesen: 69 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|