:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Simson - új hozzászólás Összesen: 69 oldal
Hát te igen messze élhetsz (kb. a Holdon), mert a Szimó (legalábbis az, amit ezen a bolygón csináltak) teljesen fos.
Simsonnál ez nem ritka hanem teljesen megszokott jelenség!!!
Mármint az hogy jó!!!!
Fisi
Hát igen, ilyen is van, de igen ritka.
Egy barátom faterja vett egy működésképtelen Simsont 30-ért, az eladó nem akart vele már foglalkozni, mert az nem éri meg a törődést és amúgy is egy rakás szar. Költöttek rá kb. 5.000 Ft-ot, néhány napig dolgoztak rajta, és jelenleg olyan álapotban van, hogy nem adták el annak, aki 70-et ígért érte.
Mellesleg a fenti eset úgy 7 éve történt, azóta sem volt komolyabb gond a géppel.
Ja, tényleg. Amit én otthon csiáltam, azt is egy autószerelő-műhelyben, jó minőségű, jól beállított szerszámokkal. Csak sjna, van olyan motor, amin ez sem segít...
Én így álltam hozzá. Ha valami komolyabb kínja volt, elvittem szerelőhöz, aki célszerszámmal, gányolás nélkül tudta megcsinálni (aztán volt, aki ki is lopta a karbiból a pillangót), de azt sajna nem tudom, milyen alkatrészből. Amit én tettem bele (nem is keveset), az biztos, hogy nem a legszarabb volt, bár muszáj volt utángyártottat venni, mert nálunk nem igazán van túltengés gyári alkatrészekből...
Hát Flanker barátom szerintem meg teljesen el vagy tévedve!!!
A Simson a kismotorok körében (na nem éppen a mai high tech világban) igen előkelő helyen van ám!!!
Megbízható, kis szervízigényű, de a szervíz egy részét otthon is el bírod végezni!!!
Csak sajnos kis hazánkban sokan hajlanak a kókányra, és nem szakszerűen szervízelik a gépeket, és olyan munkákat is megpróbálnak otthoni "sufni" körülmények között végezni amihez már szakszerszám, és műhely kell!
És lám- éppen ezek az emberek azok akik vesznek a egy ócska ezer éves Honda vagy akármilyen kismotort anmmi teljesen szar- de ezzel már éredkes hogy egyből eltalálnak a szerelőhöz- ezt már nem kókányolják össze?!!!
De ha ezt a gondoskodást megadták volna egy Simonak az biztos vagyok benne hogy sokkal többet mibírt volna mint egy japó gép, de legalább annyit!
Tehát nem a flex a megoldás, hanem a szakszerű javítás és a jó alktrészek!
Egy japán robogóba érdekes senki nem próbál magyar utángyártot szar alkatrészt tenni, hanem megveszik a drága gyári alkatrészt??!
Na így kéne hozzállni a Simsonhoz is, és akkor nem írnál ilyeneket!!!
Fisi
Hát igen, a megszállott szimósok, akiknek a hosszú sorába még én is tartoztam egy pár napja. Azóta viszont világosá vált bennem valami: a Szimó teljesen szar. Két Szimó, több, mint egy évnyi kínlódás után tegnap vágtam szét flexszel a másodikat is. Elég baj annak, aki ezekkel foglalkozik!
Üdv!
Van egy s51 E simom és az az egyik problémám ha sokat ált nehezen indúl:
ha hagyom pöfen párat majd leál, ha gázt húzok tórgyogni kezd majd felpőrög, melegen és kb fél óránál ha nem áll többet ilyen gond nincs.Ha mind a két esetbe szivatót húzok egyből leáll.
A másik problémám 4.-ből 3.-ba nagyón nehezen túdok visszaváltani, külőnben a töbi sebeségbe a váltó nagyón finóman müködik.
A segítséget elöre is köszőnőm!
Köszi a válaszokat.Nem turbóhűtéses blokk volt benne,és a kipuffogó helyére már nem emlékszem.Üdv.
Az attól függ:
A régebbiekben turbóléghütéses blokk van, mint a star-ban, az csak 3 sebességes. Nem lehet átalakitani 4 sebességesre.
A simson sperber blokkja elsö ránézésre ugyan olyan mint a star-é, csak négy sebességes.De ez a blokk nagyon ritka, nem valószinü hogy valaki ilyet rakott volna bele.
Az újabbakban menetszélhütéses blokk van, mint az S51-ben, azok 3 illetve 4 sebességesek. Gyárilag 4 sebességesböl csak nagyon kevés van, az utolsó "full extrás" széria jött így ki.
A "star" blokkosnak baloldalt van a kipufogója, az S51 blokkosnak jobboldalt.
Ha tényleg 4 sebességes volt, akkor valószinüleg átalakították 4 sebességesre vagy kicserélték egy 4 sebességesre a blokkot...
Szerintem nem lehet abba 4. sebességet rakni de nem biztos!!!
Gyerekek van 4 sebességes schwalbe vagy nincs?82-es kiadású a gép,és a tulaj azt mondta,hogy 4 sebességes,de én mikor mentem vele csak 3-mat tudtam kapcsolni.Most hülyének akart nézni,vagy tényleg 4 sebességes volt,és csak én voltambéna?
Nekem Champion van benn.
Ezt csak ajánlani tudom mert igaz hogy drága de jobb mint az isolator.
Új tankot meg ne vegyél mert 7000-8000 Ft.
Hi!
Na ez az indítás nekem se megy tökéletesen. Hidegen pöccre indul (persze szivatóval), melegen pöccre indul, de annyira, hogy elég félig lenyomni a berúgókart és már megy is. A probléma nekem ott van, mikor áll a gép vagy 1-2 órát. Ekkor még se nem hideg, se nem meleg, és rohadt nehezen indul. Próbáltam már mindenhogy: szivatóval, anélkül, gázzal, gáz nélkül, szivató+gáz, stb, stb. És még nem bírtam rájönni, ilyenkor hogyan lehetne pöccre indítani. Múltkorába nekem is tolni kellett kétszer is.
Karbi, mint a patyolat, gyertyával is variáltam már, semmi ötlet.
Jól kikell mosni.
vízel feltöltve szokták,
Azthiszem kontakthiba kizárva. Ez olyan furcsa különben. Pont most jöttem haza amikor elindultam vele akkor 1rugásra indult, amikor hazafelé akartam jönni akkor meg vagy 5ször kelett rugni, már azt hittem, hogy tolni kell megint. Nemtudom elképzelni mi lehet a baj, Isolátor van benne, de lehet hogy holnap veszek 1 új gyertyát remélem azzal menni fog.
Mi történt még ma? áááá nem hiszem el. Délelött kijukadt a tankom. Az ülésnél a rögzítQ csavarnál folyt a benzin. Hát mondom nem hiszem el. Lehet ezt valahogyan heggeszteni vagy mittom én... Vagy venni kell 1 uj tankot?
Nekem nincs szerencsém a motorokkal... :(
Kontakt hiba kizárva?
A vezeték nincs kidörzsölődve?
Kisfürjesi
ÚJ ALKATRÉSZEK NAGYKERÁRON!!
Minden alkatrész MZ -hez JAWA hoz és
SIMSON hoz!!! és még sok más motorhoz, gyári és utángyártott alkatrészek, gumik akksik stb... (póstai utánvéttel is) BP. területén 5000 ft felett INGYENES kiszállítással!!! INFÓ:
tel: 0630 4096093 Mail: Streetes@freestart.hu
Üdv.: Péter
Heló nálam is volt ilyen probléma hogy nem indult csak betolásra, utánna kivettem a gyertyát és egy kicsit megpucoltam utánna pöccre indult.
Milyen gyertyád van?
Sziazstok!
Van egy s51-es 12V-os simom.
A probléma az vele, hogy ha akar indul ha nem akkornem. Karbi tiszta, gyertya jó. Mi lehet a gond?
ElQre is köszi..
Üdv!
Ezt írtad, közben kiválogattam:
"Ha izzó nélkül mérem a világítótekercset, akkor 40v-ig is felmegy a feszültség."
Ohm törvénye nagyrészt megmagyarázza, szerintem.
"Mikor például véletlenül nem tettem vissza a fényszóró izzójára a vezetéket, beindítottam és rövid úton kinyírta a hátsó 5W-os helyzetjelzőt. Gondolom azért következett be, mert a tekercs terhelése csökkent és egekbe szökött a feszültség."
Fogadjunk hogy aksi az nem volt a tekercsen!
Ha volt, és továbbra is jelentkezik ez a kiégés, dióda vagy előtét ellenállás
segíthet.
Üdv. Kisfürjesi
Én egy szóval semmondtam, hogy több feszültség fog esni a világításni, szt mondtam javulni fog, ezt főként a fesz ingadozásra és az izzók élettartamára értettem.
Ha izzó nélkül mérem a világítótekercset, akkor 40v-ig is felmegy a feszültség. Na most ha egy másik tekercs is rásegítene, akkor csökkenne a világítótekercs terhelése, így magasabbra menne a feszültség. Szerintem.
Mikor például véletlenül nem tettem vissza a fényszóró izzójára a vezetéket, beindítottam és rövid úton kinyírta a hátsó 5W-os helyzetjelzőt. Gondolom azért következett be, mert a tekercs terhelése csökkent és egekbe szökött a feszültség.
De feszültséget nem emelhet, csak a tekercsekre eső Ampert csökkentheti.
Szerintem.
Kisfürjesi
Hi!
Azért gondoltam, hogy javulna a világítás a feszszabályzó beépítésével, mert a kapcsolási rajz szerint a világításnak a tekercse is rácsatlakozik a szabályzóra. Tehát innen kaphat valami "kóbor" áramot rásegítésnek.
Mármint az alaplapon található tekercsre!
Szia!
Ezt írtad:
"A szabályzótól nem lesz nagyobb feszültséged, de a szimó szabályzókban van két tekercs, az egyik a töltésre hat, a másik a világításra, ha ez a tekercs be lesz kötve, javulnia kell a villanynak."
Nem mondod!
A régi típusokban azért volt a 2 tekercs hogy védje a fogyasztókat és valamilyen szinten csökkentse a feszültséget.
Hatását demonstrálhatod hegesztőtrafóval, 80-100 m hosszabbító kábellel + 1 kb 30 cm-es átmérőjű csődarabbal.
A kábel fel-le csévélésével változtatható a feszültség, kapcsolás nélkül hegeszthetsz vékonyabb pálcával.
Így értelemszerüen hiába teszi fel a tekercsre, inkább csökkenti a feszt.
Akkor inkább tekerni kellene a tekercsre még menetet!
Üdv. Kisfürjesi
A szabályzótól nem lesz nagyobb feszültséged, de a szimó szabályzókban van két tekercs, az egyik a töltésre hat, a másik a világításra, ha ez a tekercs be lesz kötve, javulnia kell a villanynak.
Szia!
Ezt írtad:
"Rámérve max 11V-ig megy fel."
Az indexrelé és a szabályzó NEM fogja Neked a feszültséget megemelni! Legfeljebb csökkenteni. :-((
Másik lendkerékkel sincs 12 V?
(Gondolom a tekercsek 12 Voltosak.)
Üdv Kisfürjesi
Sziasztok!
12V-os simson feszabályzójának és indexautomatájának az áramköri rajzát ha el tudná küldeni valaki az sirály lenne. A gépállatomból ugyanis hiányzik és így elég gyenge a világítás. Rámérve max 11V-ig megy fel.
Vagy feszszabályzóval sem lesz jobb?
A kettő együtt lenne vagy 10e boltban.
HIII!!!
Tragacs a szimszonom! :DD
A lényeg, hogy gyenge a motor, ha ráhúzom a szivatót lefullad, ha leveszem rángat, ha félig van rajta, akkor meg lassú és felpörög.
Karburátort kitisztítottam, nemtom mi lehet a gond.
HEEEEEELP!!!
Nos, az elmólt hétvégén volt Kaposszerdahelyen a második simsonális!
Én ott voltam, nagyon nagy élmény volt. A helszín jó, a programok jók voltak, bár egy kicsit kevés volt belőlük.
Tavaly még csak 40 szimó volt, idén már 130, jövőre reméljük még többen. További információ:
http://www.simson.hu
Hi emberek!
SÜRGŐSEN vennék egy S50 vagy S51-es 4 sebességes SIMSON ENDURO-t! Indexlámpák és sebességmérő fontosak! Ja és jó motorral (ezalatt nem a gyorsaságot értem)!
Érd: 30/8538602 vagy polgorseg@freemail.hu
Ha esetleg van infotok a lopott szimóról
szívesen várok leveleket ide kovboj@intermail.hu
Jah és még annyi, hogy ez a lopásos eset GÖDÖLLŐN történt.
Kovboj
Sziasztok!
Sajnos ma egy elég nagy megrázkódtatás ért!
!!!ELLOPTÁK A SIMÓMAT!!!
Tegnap este (2004 június 24) 10 óra körül lezártam a garázsba, és ma reggel a rendőrség ébresztett, hogy pont helyszínelnek a garázsomnál mert le van róla vágva a lakat. Elvitték a motort illetve 4 db auto acélfelnit gumival együtt. A kocsimhoz nem nyúltak.
A motorom adatai: S51 1B-H40 világoszöld 4 sebességes még nem elektronikus gyujtással. 1990-es gyártás MOTORSZÁM: 6047657. Az indexek le vannak szerelve, a hátuljára egy kis fekete műanyag szerszámosláda van
felszerelve az alsó (még gyári) króm csomagtartó 3 helyen meg van fúrva.
Hátul olyasmi kinézetű gumiabroncs van rajta mint a gyorsasági motortokon, elöl még az eredeti gyári gumi van rajta. A henger vadi új 60-as látszik is a hűtőbordákon, hogy túl tiszták. A kipufogóhoz egy plusz acél idom van hegesztve és ez a jobb oldali lábtartó mögött a vázhoz van erősítve. A jobb oldali alu öntvény oldaldekni a motoron javítva van, ahol belemegy a 2 db gumi lácvédő, közöttük 2 csavarral egy fémlap darabka van felszerelve mert régebben ki volt törve egy darab belőle.
A gyári simson tükör van rajta, illetve most lett felszerelve a kormányra fekete simson kézvédő (ez a képen még nincs rajta). A hátsó felni pont a szelepnél el van deformálódva egy kicsit. A kézifék és kuplung kar fémből van, fekete színű. Aksi nincs a motorban. Ennyi jut eszembe hirtelen, ha valakinek el akarják adni a gépet vagy esteleg alkatrészeit NE VEGYE MEG mert lopott,
a rendőrség a mai naptól körözi. Itt közlök egy fotót róla, ezt a képet a rendőrségen is leadtam.
http://www.rockblues.hu/simson/index.htm
Na! Közben látom hogy más fórumra is írtál, lehet hogy közben aktualitását vesztette kérdésed (fesszabis)?
Mindegy, közben csorog át hozzád 1 kapcs.rajz.
És nincs azon a szabályzón olyan írás hogy:EWR 8107.10 (esetleg a .10 hwelyett nagyobb szám? :-)))
Üdv. Kisfürjesi
Üdvözlök mindenkit!László vagyok és mivel új vagyok itt légyszi nézzétek el ha nem jó helyre irom a kérdésemet.A gondom a következő:Vásároltam egy S51 E 6Vos endurót 4 sebességeset 86-os kiadásut.A problémám az elektromos kötéseknél van.A tipushoz tartotó kapcsolási rajzot már letöltöttem és sokat segített ,de a feszültség szabályozomnál nekem 6 vezeték van mivel 2 tekercs van benne,a rajzon egy tekercses 4 vezetékkel,így a kötésnél megakadtam!Hová kellene kötni a másik tekercs 2 vezetékét????Ha bárkinek van ötlete legyenszives írja meg vagy küldjön egy olyan rajzot ahol a 6V-os feszültségszabályzó mind a 6 vezetékét értelmezhetően betudnám kötni!!Elképzelhetö,hogy ez miatt nincs rendes fényereje a lámpáknak?????E-mail:barabasl@mail.eol.hu Nagyon várom segítő válaszotokat!!!!
Hali mindenki!
S51N simóm van, tavaly lett előszedve tizenakárhány év állás után. Ment egy darabig, de nyár végére meghalt. Nemrég kapott új hengert és elég furcsán viselkedik. Lassú haladásnál pár perc alatt megbolondul, magas fordulaton elkezd kihagyni a gyújtás. Szerintem túlmelegszik. Ma lett újra kész, mentem vele elég sokat, de még mindig zavar egy probléma: ha hirtelen adok gázt neki vagy egyszerűen nagyon felpörög, megcsúszik a kuplung és csak pörög. Így csúszáshatár előtt 3.ban kb. 50et megy(MZvel lett mérve). Kerestem-kutattam, miután feldobtam rá egy speed kormányt, találtam egy zsír Champion gyertyát. Olyan szikrát nyom, hogy majd kisüti a szemem ha belenézek a fényébe :). Bedobom, pöccre indul, picit szórakoztam hogy alapjárat körüli fordulaton "haladtam" vele. Gyönyörűen ment, mint eddig soha (eddig kis fordulaton hamar beköpte a gyertyát és meghalt). De ha hirtelen odahúztam neki, elkezdett gyorsulni és ezzel együtt ki-kihagyott a gyújtás, néha teljesen leállt és le kellett lassítani hogy kis fordulaton menjek vele. De ha megálltam és picit alapjáraton járattam (ami elég magas mert a karbi gázkar-álító csavarja ki van csavarva h ne legyen holtjátéka a gázkarnak és ezzel együtt picit feljebb van a síber mint kellene), utána húzott mint ősszel a vadlibák délre :). De akkor is zavar. Miért van ez??
Tehát a probléma: kis fordulaton járás után szaggat(kihagy) magas fordulaton a gyújtás.
Előre is köszi a segítséget!
Ja és ha valaki Nyíregyháza körül tud alkatrészeket (bármit), írjon!
addyca@intermail.hu
Én 25-28-ig a Kaposvárira megyek el.
Minden ami MZ (ts, etz) hez, SIMSON hoz kell!!
ÚJ alkatrészek NAGYKERÁRON! Gyári és utángyártott alkatrészek! 5000 ft felett Bp.-en belűl ingyenes kiszállítás! Blokk és váz alkatrészek, gumik, akksik, tuningok, dobozok... stb.
Vidékre postai utánvéttel is!! Hívj infóért! 06/30 4096093 Péter
Szevasztok! Véletlenül a nyáron nem akartok szervezni egy simsonos találkozót nyíregyháza környékén?
Légyszíves válaszoljon valaki.
lacxmee@freeemail.hu
Szia!
Köszi, megnéztem.
De most annyi pénzmag nincs.
Olyan 100 000.- körül érdekelne, amit még restaurálni kell.
Vagy esetleg beszámolnának S51-es, vagy Yog motort értékegyeztetéssel.
Üdvözlettel. Kisfürjesi
Pontosabban írd be a keresbe,hogy simson,és ott van.
Kisfürjesi!
Ha érdekel simson 250,nézd meg ezt!
Lehet,hogy már nem
eladó.
http://www.mobile24.hu/mobile24.php
Winden
Hilfe!
Ich eladni akarni lentebb említett S50B-met.
Azóta kilátásba jönni Csepel 250, lenni álomnak NAGY.
Holnap tényleg feltenni kép Simsonról. És kérni mundoá meg, menyiéert és ki venné meg.
Nem csapni be emberfia, motort szeretni meglehetősen (ez láccani rajta megfele), de Csepel álomnak is régi.
Doni
Nekem nemrégen lett kész a 70-esem,most 1800km van benne,de kb.800km-ig nekem sem volt alapjárat.Azt mondták valószínű,hogy azért,mert csak ugye addigra kopott be eléggé a henger.
Összesen: 69 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|