:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Simson - új hozzászólás Összesen: 69 oldal
Tivadar barátommal Győrből hazafelé Pest előtt 90-nel alig tudtunk egy Szimot a Jawammal megelőzni. Nem azért mert gyenge a gépem, hanem azért mert iszonyú szembeszél volt és nem akartam a gépet kínozni.
Igen. 70 köbcentivel a 80 reális.Bár erről eszembe jut valami. Talán egy olyan súlyú mocival mint a simson az bőven elég is. Már ahhoz is igencsak érdemes a rugózást, lengés csillapítást is utána javítani, mert különben a magyar utakon érdekes lessz a száguldás.vannak olyan utak, ahol a néhai TZmel is többet voltam a levegőben, mint az úton már hetvennél is, pedig a TZ volt vagy 160 kiló...
"okozhat ilyet pl a helytelen gyújtás beállítás (ne kérdezd, milyen gyújtás van benne"
Marhaságot írsz:-))
De vidám vagyok
Most akkor mennyi a könyökcső hossza?!!!!!!!! Mire méretezted, vagy csak vágtál?
Nincs a hengerben a kipufogó nyílásban 5-6 mm falacska a perselyből?
A Simson gyárilag 3 vagy 4 sebességes.
Ha 5. fokozata van, az már komoly beruházást kapott.
Tévedés!
Mehetne az többet is 50 ccm-ben(akár 75-80 km)! Sőt, vannak akik foglalkoznak ilyen tuningokkal (Papp Miklós, Tábori, Kondrák Péter...)
De ez mind úgy hogy keményen módosítani kell néhány dolgot.
Pl 4 felömlő, égéstér alakja, kipufogó-szívónyílás módosítása, kompresszió növelése, Tuji kipufogó cserével...
(Bár magam is azt vallom hogy legyen nyomatékos a gép. Szeretek alacsony fordulaton motorozni.
Amit most építgetek:
70 ccm,
váltó 11/44, 17/38, 22/34, 26/30
lánckerék bejáratás alatt 14 utána 15
várható végsebesség cirka 80 km/óra
1-3 fokozatban nyomaték tapasztalatom alapján megfelelő.:-)))
Üdv Kisfürjesi
kösz a hozzászólásokat, végül is tényleg neki kéne állni áttakarítanom, mert az utolsó 6 évben kb 10 métert ment a motor és most újraindításnál, csak a tank lett rendesen kaviccsal átmosnva, viszont a motor olyan, ahogy a gyárból kijött (nincs fogaskerék variálva rajta), de az első pillanattól kezdve csinálja ezt a 3-as 4-es sebesség közti hülyéskedést, előbb elnagyoltam, most leírom pontosan: ha elindulsz vele és szépen váltogatsz felfelé, akkor kb 44-45-ig gyorsul fel, na ekkor egy 3-asba visszaváltás segít kb 52-53-ig de akkor ha újra felváltasz 4.dik-be nem tartja meg ezt a sebességet, hanem finoman lassul vissza, zsír új állapotához képest csak annyi átalakítás vana motoron, hogy a könyökből egy kb 10 cm-t visszavágtam anno, de nem annyit amennyit max vissza lehetett volna,
okozhat ilyet pl a helytelen gyújtás beállítás (ne kérdezd, milyen gyújtás van benne, 90-ben lett véve és robogó, meg rózsaszín)
rendezek egy nagytakarítást és még asszem jövök vissza a kérdéseimmel
Nem akatok kötöszködni, de lehet, hogy az a 70 csak 60, a többit az óra adja.Több srác is volt a parkolóban, akinek a robogója 70 ment. Nem hittem el a dolgot, mentem mellettük. Nem tudtak 60-65nél többet kihozni.Amikor megáltunk, azt mondták, no ugye hogy hetvenet ment?!! Nem hitték el, hogy ekkorát csal az órájuk...Ha nagyon spécin megbütykölöd, talán hozni fogja a 70et, de az már rendesen az élettartam, a fogyasztás rovására fog menni.Legtöbben örülnek, ha a gyári adatot kihozzák a jószágból.Én továbbra is a hetvenes hengert ajánlanám spéci hajtókarral.
Futár motoros boltban ezeket mind megtalálod viszonylag emberbaráti áron.
Ha már simsonról van szó. Az enyém gond nélkül megy 70et, kis dombbal 80at is :) igaz elég sokat szivtam vele, de megy. Ami szerintem a megoldás, az nem olcsó, és szakértelmet mindenképpen igényel. Alaposan át kell nézni a blokkot, kicsit reszelni a hengeren, megnézni a karbit, a fékeket hogy ne szoruljanak, kipucolni a kipufogót, és szerintem egy furást elbirna már a gép. megy az 50es 60nál többet, bár nekem is átalakitott váltóval...
Igen, az hogy négyesben eléri a tőle elvárható max sebességet, 5. ben nem gyorsul tovább, az valóban fogaskeréktől van. Az is igaz, hogy lényeges javulást csak egy 70es hengerrel lehet elérni.Csodák nincsenek. 60nál többel nem fog menni egy 50es moci.
Túl nagy a hajtó-lánckerék.
Tegyed vissza a 15-öst (ha 51/2-es)
Kisfürjesi
Ha villogni akar, akkor az pénzbe kerül.
A hengert, fejet kell módosítani.
Legolcsóbb talán az lenne ha kitisztitanád a karbit, levegő szűrőt, olajat cserélnél, láncot megnézni. Ha vagizni akarna vele akkor nemárt a féket is megvizsgálni. Olcsó teljesitményjavító, ha kap egy új dugót gyürűvel. Kipufogó, ha nagyon kell akkor vegyél sport változatot, de nem a régit monyákold.
Hello kellene pár dolos az S51-es Simsonomhoz:üléslemez, üléshuzat, benzincsap,kilóméteróra kihajtás(a blokkban lévő része)
Aki tud írjon!
tb99@freemail.hu
sziasztok
van régóta egy sismson robogom, amit régen nem használok, most hogy öcsém motoros korba ért, ő örökölte meg (a gépsárkány kb 60-as tempora képes 3-asban, a 4-es csak szinten tart 50 felett) hogy tudnám kicsit javítani a teljesítményét, hogy tudjon villantani a haverok előtt? pl: otthon van talonban egy 3 sebességes simson motor, aannak a karbija, lehet, hogy még nem volt lefújtva? jó rá? kipufogó rendszeren milyen átalakítást lehet végezni? esetleg valahová egy másik fogaskerék?
-egy amatör hozzászóló-
köszi
sziasztok
Raktam a simoba 4.sebességet . Nem tudom ugy beállitani hogy jo legyen, mert ha balra tekerm az állito csavart akkor a egyesbol dobja ki ha jobbra akkor meg az negyedikböl.
Most ugy sikerült beállitani hogy egyesböl is meg a négyesböl is kidobja de nem mindig. Mit lehet tenni?
Remélem valamikor lesz idöm megcsinálni,most az etz-n a féket csinálom.Nekem volt egy simom,egy évig hajtottam aztán full fel lett újitva az utsó csavarig,akkor nagyon jó volt:)) De eladtam,mert vettem helyette egy 150-es etz-t,közbe meg apám visszavásárolta magának a simsont:))most meg 251-esem van teljesen gyári állapot kivétel a festése a tanknak,sárvédőknek,azok most metál feketék.Most ezen van a sor ez lessz teljesen felújitva mellette párhuzamosan a simo is(csak időm legyen rá)Köszi a felém nyújtott segitségedet is:)gondolom a haveroknak is sokat számít:)
Nah száraz utat, csáó
KOMPLETT ETZ !!!
Tegnap jött megvan még rajta minden fúllra!!
Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész!!!
MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT!!!
(Még megy a motor!!)
Hívj!!!
0630 4096093
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093
A miranol az tényleg :) azt töltögetik bele. Én viszont szivem szerint nem javaslom, mert ugyis olajos benzin van benne, és ha használod az nem igazán rozsdásodik meg. Szürőm nekem is van :) a tankban és a csap és karbi között. Ami rozsdát a tankból nem szedett ki a kavics, azt kb két hét alatt kihozta a benzin(apró maradék) és benne volt a szürőben. Azóta nincs ilyen problémám :)A festésre szintén a miranolt javasolja a simsonklub, annyi benzint biztosan kibir. A festékekben annyira én sem vagyok otthon, én is sprayjel csináltam, de lekaptam fémig az előző rétegeket, lecsiszoltam, szórógitt és ugy kapott valami szintén teszkós motorfestéket. A festékboltok többségében ugyanis (még autósboltokban sem ahol festéket árultak) tudták megmondani, hogy melyik festékük benzinálló és melyik nem. Igy megvettem és kicsit lilás lett a motor de legalább nem rozsdás :) raktam rá lakkot is. Rá volt irva milyet tegyek hozzá és jó is lett.azóta nem foglalkoztam a festéssel. Hát őszinte leszek, két motorom van, az egyiket most próbálom eladni de nem kell senkinek..sokat kókányolt rajta az előző tulaj és hiába az uj csapágyak, a négysebességre átalakitás, uj főtengely stb azért ugy néz ki, ahogy...a másik egyelőre darabokban, egy kis enduro. Szintén 4 sebességes, most kap 70es hengert. Meg még a haveroknak van ez meg az, meg egy másik motoros honlapon elég sokat segitek az emberkéknek :)
Minarol vagy Minorol, nem a falfesték
Kisfürjesi
Ne aggódj a festéket csak viccből irtam,ha fizetnének,akkor sem öntenék bele.Amúgy lesz a csap,és a karbi között egy szürő,de lehet a csapon is lesz,meg eleve a tankba a gyári helyen. Festéken én is gondolkodtam már,aszem valami autózománc,vagy sima zománc lesz.Az első simom festését egy sprayvel oldottam meg hát elég puha lett a festés,és szinte minden karcolta:D Úgy látom te azért nagy simos vagy:) hány gépet raktál össze?:)
Hy.
Simson hoz öninditóhoz nagyfogaskereket és szabadon futot keresek.
Festéket ne tölts bele...a legtöbbet azért egy idő után megeszi a benya és rosszabb lesz mint a rozsda. Tegyél rá azért majd egy benzinszürőt a csőre, és a maradék kis vakrozsdaszerü valami is megül abban és onnan nem kap szutykot a géped. De könyörgöm festéket neee!A simsonklubosok javasolnak egyébként valami festéket, most nem jut eszembe a neve, állitólag az birja a benzint...de az előtt is rozsdátlanitani kell. Ha egyébként elolvasol egy hammerite dobozt, akkor láthatod hogy a teljes kötés ideje kicsit sok :) nekem kb 1 honap után ugy tünt a hammeritettal lekent váz, mintha fujtam volna...önterülés forever:) pedig "teszkó gazdaságos" ecsettel toltam :)
A magyarországi képviselete nem ajánlja,
nem benzinálló...
Csak saját felelősségedre öntsd bele!
Kisfürjesi
Köszi Maszat:) Megcsinálom,remélem még a héten,aztán ha nem sikerül beleöntök két doboz "hemörájtot":DDDDD
Bakker mire felújitom ezt a gépet addigra már öreg leszek:) De megcsinálom mert ezzel a géppel mentem életemben elöször.:)
csáó
igen, egy kivezetéses. De ez biztos jó így? Mert a 15-ös az a + az 1-es a negatív. Ha - -ot szaggatom meg a megszakítóval, akkor akkor fog szikrázni, amikor összeér. Eddig úgy volt, hogy a amikor nyitott akkor adott gyújtást. (mivel a belső trafót addig földelte amíg zárva volt.)
Ha csörög akkor tűgörgő. Ha nem nagyon húz alacsonyabb fordulaton (csutkagázra kihúzod csak akkor tudsz normálisan váltani) akkor a kuplunglamellákat kéne kicserélni, vagy/és csúszik a kuplung.
Tűgörgőt a fölsőt ki tudod te is cserélni (henger le dugó le csapszeg ki tűgörgő csere...) bár az alsót nehezebb mert ahoz szét kell szedni a főtengelyt is (bár én ezt házilag faszán megcsináltam ;) ) Fúratsd a hengert is fel. Ezt mióta csinálja? Ha mostanság lett előszedve több év állás után akkor javaslom: simmering csere, hengerfúrás, gyertyacsere karbi pucolás, kondicsere)
Akkor vegyél két liter rozsdamarót, és egy sékeléshez csak egyet önts bele :) a másodikból meg hagyj egy kicsit hogy ki tudd "öbliteni". Én igy csináltam és azóta nincs rozsda:) a felujitási munka ismerős az enyémben most nincs olyan rész ami össze lenne rakva:) ja de, az első villa, mert azt már tavaly megcsináltam :) kellemes szerelgetést!
Köszi a tanácsokat.ma megint megnéztem,és full rozsda,most egy kicsit kiraktam száradni,aztán megsékelem:) Amúgy még sok meló lesz vele,mert a full gépet fel akarom újítani,de csak apránkén(idő hiányában,merhát van egy 251 etz-m is,és azt is "bütykölni" kell:)))
Nincs mit:) de azért vigyázz mit töltesz a kavics mellé :) mert utána nehogy elkezdje enni a rozsda az egészet mert akkor főni fog a fejed, az egyszer biztos:) javaslom hogy egy kis benzint tegyél bele, ha abból ült le a kosz, akkor valószinüleg az is fogja oldani, legalább egy kissé :)
holnap szétbontom kicsit, mert a váltóból folyik az olaj, de rendesen. akkor megnézem az adattáblát is.
jaa, hogy Te írod??? :-))) akkor megvárom!
Köszi Maszat,akkor majd nyomok bele egy kis dunai kavicsot,aztán sékelek:)))
Üdv mindenkinek.
Hali!
Simson S50N eladó
Ár: 50000
érd: 70/3698050
Somogy megye
Üdv!
Ádi
A legegyszerübb módja ha apró kavicsot teszel bele, én azzal vakartam ki a rozsdát belőle. Természetesen célszerü tenni mellé valami folyadékot, nekem rozsdamaró volt. De ha ugy rázod akkor felvakarja a koszt mint egy kefe.
Sziasztok.Tudtok valami tanácsot adni hogy mivel ,vagy hogyan lehetne kimosni,kipucolni egy 51-es tankját? Éléggé be volt rohadva bele a benzin,mert kb 5 éve ált.Töbször átmostam tri(tiri)sóval-de egyelőre nem segített.
Valakinek valami ötlete,tippje van kérem irja meg.
Köszi, Koko
Most pénteken, vagy szombaton megy 1 kisgyerek Bajára!
Ha megtudod beszélni vele az időt és helyet, hívd Őt a 06 30 5894401 vagy 06 702043846
számon.
Kisfürjesi
??
200000-al indult 62-ben
Ha ez a számsor az eleje, akkor 1978-as gyártású.
Viszont a blokk valamivel öregebb, úgy 10 évvel...
A blokk mellett a vázon kell lenni az adattáblázatnak
Tél? Még megkell írni:-))
huh, Ajka kicsit kiesik... posta?
motor:1049912
váz: 9012 (?) mondjuk ez elég karcsúnak tűnik, de én ezt találtam a vázon (ülés alatt)
zzz
Ajka
Mennyi a váz és a motorszámod?
Kisfürjesi
Hát nem annyira sürgős, de mondjuk a tél kicsit még odébb van... idén nyáron már szeretnék vele közlekedni. Hova menjek érte? Lefénymásolom, visszaviszem sértetlenül. Becsszó!:-)
Üdv
Zzz
Ha nem sürgős, télen, papíron megoldható.
Kisfürjesi
Sziasztok! Friss Simson tulajdonos vagyok. A múlt héten vettem egy KR51-1-et. Tudna valaki nekem egy szerelési útmutatót küldeni? Papíron, vagy digitális formában, bárhogy jó. Köszönöm
Eladnám nagyon szeretett 125-ös ETZ-met. Most lett felfúratva 150-esre, új tükröket vettem rá nagyon faca karbon mintás. A blokk is fel lett készítve egy horvátországi túrára csak nem ezzel megyünk.lánc és lánckerekek kicserélve német dugattyú szimmeringek cserélve elektronikus gyújtás (gyári). Hátul túraboxal, csomagtartóval, a moci fekete színű, újrakrómozott kipufogóval, hátul valami nyugati index. Tényleg nagyon jó állapotba van, nagyon nehezen válok meg tőle. Még bejáratós 100 km van benne a felújítás óta. Egyébként azért kell megválnom tőle mert közbejött egy alkalmi vétel 250-re és a két motort felesleges fentartani. Ja és hátul 18-as kerék van benne.130.000 ft-ra tartom igaz sokak szerint többet is érne de egy 125(150)-esért nem várhatok többet főleg ha sűrgősen kell a pénz. Naggyából ennyi. További infó e-mailen: ttot61@axelero.hu
Szia!
Oda nincs közvetlen járat:-(
Veszprémben nincs ismerősöd? Csak onnét van közvetlen járat.
Vagy Kaposváron?
Legrosszabb esetben ha sürgős, elküldhetem postán.
De fizettem narancs méretű alkatrészért 900.- Ft. És csak a szállítás volt...
KOMPLETT ÚJ ETZ!!!
Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész!!!
MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT!!!
(Még megy a motor!!)
Hívj!!!
0630 4096093
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093
Tolna megyek, Szekszárd. Hogyan fizessek, és mennyit? És mikor érhet ide?
Szia!
Egyébként nem kell más alkatrész?
Fékkar, sárvédő, szoknya, II. V. SS katona, fékfedél, fékhez porvédő fedél, henger, berúgókar, hátsó kitámasztó, szivató szektor...
Persze kellene tudni milyen típus a blokk, turbós vagy 51-es.
ELADÓ TÖBBEK KÖZÖTT:
1991-ES SIMSON robogó, kék.
Berva
A tulajdonos: 30/276-4769 vagy 88/215-603, Farkas Balázs, Ajka
Csepel, Danuvia, Pannonia alkatrészeket nála érdemes keresni!
Kisfürjesi
Merre vagy pontosan?
Ha lenne közvetlen buszjárat, sofőrök 1 sörért szoktak szállítani. (Isten bizony ott várja a gazdája a megállóban!!!)
Kisfürjesi
Valaki pofátlanul eltolta Gyálon az udvaromból s-51-es, 4 sebességes szimómat.
A motor színe szürke, fehér nolan N-34-es bukómnak is nyoma veszett (pedig még plexi sem volt rajta..)
Kérek mindenkit, ha látja, értesítsen. A nyomravezetőnek is komoly jutalmat adnék. (valószinűleg itt a környéken próbálják eladni, tehát Felsőpakonyon, Vecsésen, Ecseren, Pestszentimrén tűnhet fel).
Ismertetőjelek: karambolos volt, ez meglátszik a vázon a villanyaknál, és picit meredekebben is áll a villa. Az első sárvédőből le is kellett vágnom, hogy ne érjen hozzá a hengerfejhez. Nincs rajta index, sem sebmérő. A világítása elég halvány, nem volt már alkalmam megjavítani. Hátul új gumi van rajta, és most kapott NGK gyertyapipát, hatalmas fehér NGK felirattal. Vázszám: 54162015 Blokkszám:5585353
Munkába jártam vele, és most nem tudok másikat venni.. szóval maradt a bkv meg az anyázás, (meg a remény.)
Minden infót köszönök: Kertész Tibor
e-mail: tiber_24@yahoo.co.uk
tel.: 70 3878140
Az kicsit messzevan. Hogyan gondoltad a szállítást, és az mennyi pénzembe kerülne???
Összesen: 69 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|