:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Simson - új hozzászólás Összesen: 69 oldal
Szerintem pucold ki a karbit, és állitsd be ujra. Szerintem!!!
Sziasztok!
Szerintetek mi a baja a Simsonomnak??? Azt csinálja, hogy berúgom, szívatóval van alapjárat, de ha visszaengedem a szivatót(akkor én is +szívom),mert még pöfög 2-3-at és leáll! Eddig nem bírtam kitalálna mi a gond, ezért kérném a segítségeteket!!!
E-mail:simsons51n@gmail.com
Előre is köszönöm!!!
Üdv:Áki
S51-es blokk kics hiányosággal(karbi-gyujtás-berugotengely) eladó.8ezer
100-as kilométerórát beszámolok
06702912829
Számítógéppel programozható CDI (Capacitive Discharge Ignition) gyújtás, minden tartozékával, szoftverrel, adatkábellel. Ár: 9000Ft
Bővebb tájékoztató a:
http://cdiignition.atw.hu/ címen
Akit érdekel, írjon mailt a müller_szabolcs@citromail.hu címre.
Számítógéppel programozható CDI gyújtás. Two Stroke CDI (Capacitive Discharge Ignition) Bővebb leírás a: http://cdiignition.uw.hu/ címen. Ár 8000Ft Akit érdekel, írjon mailt, a muller_szabolcs@citromail.hu címre A weblap még fejlesztés alatt!
Hali! Remélem mindenki jól van. Készülget az én S51N-esem is!!!
Bővebb infó: www.ramk.iweb.hu
Mindenkinek jó motorozást kívánok!
Üdv.: SIMSONFIGHTER /Áki/
sziasztok, van egy simson blokkom 70ccm-es 3 sebbeséges, gyujtással,karbival,trafoval,vezetékköteggel. eladó. Az ára 15 000ft.
Most egy darabig eltűnök, úgyhogy mindenkinek Kellemes Karácsonyi Ünnepeket, és Boldog Új Évet kívánok!!! :)
Ezvolna kérem, a hobbi lényege, sokba kerül, és a kívülálló számára semmi értelme!
Cső, van egy eladó 70-es simson blokkom kompletten. /3sebbeséges, karbival,gyujtással,vezetékkötegel,trafóval/. üzemképessen. Az ára 15 000ft.
Azokból lesznek a szakbarbárok, emezekből padig lehetnek a hobbival rendelkező boldog emberek.
Csak a kérdés az, hogy ha mindazt az időt, fáradságot és utánjárást, amit a "tuningba" fecolsz, inkább valami olyan dologban hasznosítod, amihez valóban értesz (mondjuk tanult szakmád, vagy olyan semmi különösebb szaktudást nem igénylő dolog, mint mondjuk a mobiltelefon-üzérkedés), akkor hova jutsz.
Aztán ha valakinek az a hobbija, hogy tuning, és a kísérletezés maga ami szórakoztatja, és semmi különösebb eredményt nem vár tőle, az egy másik eset. De akkor nem árt, ha van mellé egy járó autója/motorja/biciklije is, hogy ha balul üt ki a kísérlet, azért ne kelljen gyalog járnia.
Nekem se ártott volna átolvasnom az előbbi kinyilatkoztatásomat! Temészetesen "purpose built".
Szerintem mindenkinek be kell járnia egy életutat. Aki mindíg csak "purpose bilt" azaz célorientált vagy hogyismondjam a célnak megfelelő motort használ / tud használni, az vagy bunkó és k*va gazdag, vagy okos és k*va gazdag. Van ezen kívül a köztes állapot:aki okos szeretne lenni és ezért tanulékony, hogy gazdag lehessen.
Az alábbi próbálkozások az utóbbi kategóriába sorolandók. Nem megvetendő!
Mint az előzményekben olvashatod, a 4 felömlősről nincs tapasztalatom első kézből.
Az, hogy 5,5 litert fogyaszt olyan szájából esett ki, akinek van!
Az átalakítst ifjú gépészmérnök titán készítette. Nem amatőr szinten.
Hogy milyen karakterisztikával rendelkezik nem tudom. Hogy őszinte legyek különösebben nem is érdekel.
Hisz hosszú távan, enyhe ereszkedő úton a 2 felömlős képes elérni a 80-85 km-es sebességet (Pl. Márkó-Veszprém).
Ami számomra már túl nagy sebesség, ilyen könnyű motornak.
Üdv. Kisfürjesi
Amikor a cuculista motorokat tervezték, még híre hamva nem volt a számítógépes modellezésnek. Azoknak a szabályoknak egy jó része, amit kőbevésett ökölszabályként(képzavar) használtak,nos ezek egy jelentős részéről kiderült hogy teljesen tévesek.Ha egymás mellé rakod azoknak a motoroknak a hengereit amiket évente-kétévente fejlesztettek, világosan látszik a műszaki evolució, a szocialista gyártmányok viszont megmaradtak a 60-as évek műszaki színvonalán, tervezésben, és kivitelezésben is.Ekkor még a szocialistának nevezett tábor által gyártott gépek közel álltak a nemzetközi élvonalhoz. 68" körül már jöttek szériában a tárcsafékes modellek igaz egyelőre még csak japánból, de ahamarosan a talponmaradt európai gyártók is felvették a fordulatot, mifelénk ehez még jó 12 év kellett...
Ezek szerint se az MZ-nél, se a jawanal nem értettek hozzá, mert mindkettőből többet fogyasztanak a négyfelömlős modellek. Igaz, többet is teljesítenek valamennyivel... de hát ez (azonos vagy jobb hatásfokot feltételezve) törvényszerű.
Egyébként a Ternai Gépkocsi c. könyv 86. ábráján látható egy gépkocsi energiadiagramja. A tüzelőszer energiájának 36%-a távozik az égéstermékekkel, 33% a hengerfalnak átadott melegenergia, 7% a motorsúrlódás (sugárzás formájában távozik), 6%-a különböző erőátviteli és segédberendezések surlódásával, 14%-a a gördülő- és légellenállással, és a fennmaradó 4% a gyorsításra, emelkedésre jutó hasznos munka. Ilyesztő...
"2 felömlővel kb. 3,5 liter.
4 felömlővel kb. 5,5 liter.
Most döntsd el TE, jó-e neked..."Ez egyszerűen tévedés! Egy helyesen méretezet 4 felömlős hengernek KUTyA KÖTELESSÉGE kevesebbet fogyasztania azonos terhelés mellett,(nagyobb terhelésre meg jobban menni és kevésbé melegedni) hiszen az öblítés hatásfoka javul! Na persze, ha találomra, hasrapacsi befaragódik még két felömlő az eredetiek mellé, az más tészta.Ha a tisztelt amatőr hengerfaragó elég ügyes, akkor elérheti, hogy többet egyen, rosszabul menjen és még melegedjen is, azonban(ismétlem) egy rendesen megcsinált4 felömlős jobb mint a kettes minden szempontból.
Az tény, hogy a nagyobb köbcenti pótolhatatlan, de vannak olyan emberek, akik született mehanikus buzerátorok, és amék némileg utánajár a dolgoknak annak azért elég jó portéka kerül ki a kezei közül. A megfelelő szaktudás nélküli motor (nemmondom hogy tuningolás, mert az nem az,) elbaltázás valóban fölösleges pénzkidobás, akkor már tényleg venni kell inkáb valami nagyobbat.Viszont amit PÉNZÉRT NEM TUDSZ MEGVENNI az az a sikerélmény amit egy jó motorátalakítás után jogosan érez az ember.
Ezt miért nekem címezted ? Elvi síkon folytatok vitát :)
Nem ártott volna nyelvtanilag és helyes-írás szerint átnéznem az előző hozzászólásomat...
Mert a kérdezőnek mik az igénye?
Simsont annyan használunk, faragtunk hogy elég ha kérdezel.
Az 50 ccm es 51 ből max kihozol 65-öt.
A 70 ccm 2 felömlős alap hengerből 70-75-öt. Ha betudsz álni nagy autó után, 75-80 km/h. A fogyasztás cirka 3,5 liter.
A 70-es 4 felömlős még nem volt, viszont 1. kézből származó infó szerint 5,5 l a fogyasztása...
Annyi féle motort csináltak már az elmúlt száz évben, hogy az első lehetőséget nyugodtan ki is zárhatjuk, aki azok közt nem talál a kedvére valót, az reménytelen eset.
A másodikkal kapcsolatban meg már megmondtam: egy sokat fogyasztó, rendkívül rövid élettartamú használhatatlan gnómot. Az összes tuningnak ez a végkifejlete. Legalábbis amiket végigbábáskodtam.
OK, de mi van, ha nincs az igényeidnek megfelelő motor ? Vagy eleve azért veszed, mert kíváncsi vagy rá, mit lehet belőle csinálni ?
Sziasztok
s50 vázba passzol az 51-es blokk?
köszi
Bah, szerintem mindjárt egy, az igényeinknek megfelelő motort venni, s hozzá venni egy 200 oldalas szervízkönyvet az ebayról, és annak útmutatásai alapján összerakni, beállítani pontosan ugyanolyan tanulságos, viszont sokkal eredményesebb. A legó meg gyerekeknek való.
A legóból sem lesz lakható ház, mégis tanul vele, aki összerakja :)
Ha még sikerül is használható motort építeni - na ez az, ami nem szokott sikerülni. Adott esetben: könnyen belátható, hogy kis hengerűrtartalmú motorból csak nagy fordulaton lehet nagyobb erőt kivenni. A nagy fordulatszámhoz viszont rövid löket kell, tehát a "tuning" máris egy új, egyedi gyártású főtengellyel, nagyobb hengerrel és hozzá való hengerfejjel indít - és beláthatatlan messzeségekbe vezet. Én nem hiszek abban, hogy egy jószándékú amatőr a sufnijában jobban újra tudna tervezni egy gépet, amit komoly, gyakorlott gépészmérnökök egész csapata alkotott és több prototípuson kísérletezett ki. Ehhez azért kva sok babot kellene enni, pénzről s időről nem is beszélve. A felkészültség nélküli "tuning" mindig zsákutca, elpocsékolt pénz és idő.
Na tessék, elkerülte a figyelmemet: "Vezethető, csak a rendőrt kell elkerülni. ;-)"
Már megint szegény Fullkopyt provokálod...
Igen, de ha szétszeded, összerakod, olvasol, fórumozol, miegymás, akkor meg is tanulod az alapokat. Ha még sikerül is használható motort építeni, dupla haszon.
Vezethető, csak a rendőrt kell elkerülni. ;-)
De komolyan: nekem már sok barátom és néhány családtagom is beleveszett a "tuning" nevű betegségbe, kurva sokat dolgoztak, irtózatos pénzeket beleöltek szirszar járművekbe, és a végeredmény egy sokat fogyasztó, rendkívül rövid élettartamú használhatatlan gnóm lett, amit egy idő után kib*sztak az ócskavasba.
Arra kell használni a járműveket, amire valók, simsonnal jól el lehet járkálni a faluban, aki meg sebesség-élményt akar, kis utánjárással másfél-két simson áráért lőhet egy pukkantabb NSR-t, RS-50-et vagy máseffélét, ami alatt van a nagyobb sebességhez való fék és futómű is. De mégjobb, ha az illető leteszi a jogsit, a helyett, hogy félmegoldásokra költené a pénzét. Mert 50cc-ből nem lehet csodákat tenni, és mert úgyis evés közben jön meg az étvágy.
Természetesen az is vezethető M kategóriás vezetői engedéllyel :)
Na látod, ezért kell 750-es hondát venni az időrabló és kétes eredményű "tuning" helyett.
5,5 literrel már a 750-es Hondám is elmegy autópályán 130-al! :):):)De a 180-hoz sem kell több 7 liternél.
Elvihető 2db használt simo kipufogó!
ára 2sör /kipuff! komoly!
vagy ts csomagtartó csere érdekel!
üdv.
kapcsolási rajz SR2-höz emitt:
http://www.ddrmoped.de/typ/simson/sr2/schaltplaene
sorszám: 1419 (66859)
( elözmény: lakatosturbo, 2006-10-02 20:38:54)
Ha fűtött helyen hagyod, lehet üresen is. Ha kint tartod a hátsó udvarban, akkor a pára lecsapódik, megrozsdál, és ez később különböző karburátor-problémákkal jár. Én azt javaslom, hogy ereszdd le teljesen ami benne van egy kannába, és tankold meg egy másik kannából tiszta benzinnel. Abból nem fog kiülepedni semmi. Aztán tavasszal önts hozzá megfelelő mennyiségű olajat, és mehet.
Ja, ne felejtsd el a karburátor uszóházát is leereszteni, mert különben tavasszal puccolhatod. :-(
2 felömlővel kb. 3,5 liter.
4 felömlővel kb. 5,5 liter.
Most döntsd el TE, jó-e neked...
Hali
Érdekelne,hogy a schwalbe hátso lengövilla jo-e az s51-hez?
Nekem a réz alkatrészek két motorom karburátorában is tönkrementek a rohadék agyonadalékolt benzinjük miatt. Ha nincs rendszerváltás előtti benzined, ne is gondolkodj ilyesmin...
Helló. Mi a véleményetek arról hogy jó e az ha megcsinálnak egy 70-es hengert 4 felömlősre?
Nos, hát igen.Eljött a december, előbb utóbb a hodeg is.Sajnos le kell tenni az "öreg" Simót téli álmot aludni.De: a nagykönyv szerint eöbbek közt tele kell tankolni, hogy a teankot ne egye meg a rozsda.A gond az, hogy most vettem egy Schwalbet, ami így lett letéve, de...
Olyan volt a tank, mint amibe iszapot pakoltak :( Úgyhogy nemtudom, hogy mi van ilyenkor.Mi történik, ha üres tankkal tesszük le?
Sziasztok nem érdekel valakit simson csere egy törött etz 250-re?
Sziasztok nem érdekel valakit simson csere egy törött etz 250-re?
Ja, a vezetékköteg is rajta van és 15 000 Jó Magyar forint az ára.
Sziasztok, van egy elado, 3 sebességes 70-es szimó blokkom, kompletten/ gyujtással, karbival, trafóval,/ alkatrésznek-vagy felujitásra .
Most akkor kell, vagy nem???
sorszám: 1407 (66521)
( elözmény: lakatosturbo, 2006-11-20 19:16:01)
Összesen: 69 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|