:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Simson - új hozzászólás Összesen: 69 oldal
ismerős a helyzet :)) én is mondom nekik, hogy menjenek a p***ba a 99-essel és mindenki tankolja a saját Ferrarijába :)
Ezt viszont szntem rosszul tudod, mert 4 deci kell neki. :)
sorszám: 1805 (78475)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-06-25 09:31:46)
Hogy neked mennyire igazad van!!!!
Erre akkor jöttem rá amikor a 80w-140 es hykomol(MOL) hajtóműolajat lecseréltem ma 15w-40-re és lám jobban kipörög az s51es 4. ben. Vagy 6-7km/h több lkett a végsebessége sík úton.
A köcsög hubermotoros eladó meg mindenképp a 80w-90et akarta rám sózni hiába mondtam h én 15w-40et szeretnék kérni, és a végén kidobott és azt mondta jöjjünk vissza ha tudjuk mit akarunk.
sorszám: 1804 (78474)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-06-25 09:30:18)
Höjj, ez nekem kínai, de lehet hogy így van :-) Mindenesetre a kutast el szoktam küldeni diszkréten a sunyiba, amikor erőszakoskodik hogy a 99-es lónyálat tankoljam :-)
Azért lehet némi különbség, elvileg ezek az ún. "prémiumbenzinek" tartalmaznak izopropil-alkoholt is.
Jut eszembe, az ETZ-be egyszer tankoltam 98-asból (míg volt) 1:50-est...és hát...akár mintha visszafogták volna...
"Shell V power racingból keverem bele. De 95-ös keverékkel is viszi"
Nincs értelme az ilyen "tuningbenzinnek" egy alap sürítési viszonyú Simsonban, pláne star-ban, írod is hogy 95-össel is viszi, akkor meg csak annyi a változás, hogy többet fizetsz a kúton.... Sőt 95-ös oktánszáma is sok (okosok szerint az oktánszám növekedésével az égés lassul...(?)..) egy olyan gépbe amit 86..88-as ólmos benzinhez optimalizáltak....ezért pl. a Horváth Miki B.Szárszón szokott átalakítani Simsonokat, hogy optimális legyen az égés a 95-össel is.
Az enyémnél kis fordulaton van egy nagyon rövid "kávészünet" de aztán megindul mint a gőzmozdony. Most meg fogtok kövezni de az előgyula 3mm-en áll, eddig így lett a legjobb, de még kísérletezem...
ALKATRÉSZEK! Vadonat új SIMSON és MZ, JAWA illetve ROBOGÓ alaktrészek! Gyári és utángyártott illetve bontott alkatrészek OLCSÓN! Blokk és váz alkatrészek, tuningok, tuning-szettek, gumik, akksik, felszerelés! SISAKOK, RUHÁZAT stb...
MINDEN AMI KELL! Vidékre akár postai utánvéttel is!
HÍVJ BIZALOMMAL, MEGÉRI!
Budapest
0630 4096093
streetes@freestart.hu
Hát, mint említettem, a Starom (1966) 90 ig bírja, de ezt egyszer-kétszer néztem csak meg, mert utána, amikor leállítottam, csúnyán égett szaga volt. Egyszer előttem töketlenkedett egy Opel, megelégeltem, vissza2 és el mellette. Na, ott meglepődtem nagyon. Utána meg egy haver jött mellettem, ő is mérte a sebességet, hogy nem az órám csal-e. De nem , meg van az. De azóta sem húzom ki belőle, mert annál jobban becsülöm. Ha 90-et akarok menni, akkor inkább MZ-vel megyek. Ja, azt nem mondtam, hogy a Starban SEMMI tuningalkatrész nincs, csak meg lett fúrva és a keveréket Shell V power racingból keverem bele. De 95-ös keverékkel is viszi.Kicsit lassan gyorul ugyan, hiszen 50 ccm az 50 ccm, de az többi 50es elbújhat mögötte
Órája szerint az enyém is megy 72-t (3 gangos 51-es blokkos svalbi)igaz ezt komoly lejtőn lefelé nyélen mértem....de ez egyszeri szadizás volt, 45-50-nel járok vele, ennél többel csak rövid szakaszokon az időszakos "kikormolások" céljából...
Nos, ez is igaz. de mondjuk a Starom total felújított, az ereje pedig...Alázom a környéken vele a 4 sebis S51-eket. Én tudom, hogy bivalyerős a kis dög, de nem hajtom ki belőle.Nem húzatom, nem rugatom, hanem úgy megyek vele, ahogy a nagykönyvben meg van írva. A motorom idén 41 éves és remélem, hogy ezzel a módszerrel még legalább ennyit élni is fog. Elég, ha te tudod, milyen erős a motorod, nem kell úton-útfélen mindenkivel versenyezni, így ha netán tényleg szügséged lenne erőre, akkor nem hagy cserben, hanem meghálálja a kíméletet és a maximumot nyújtja. Lehet tuningolni, de a motor élettartalmára sem árt gondolni.Tuning motort is lehet ésszel vezetni.
Azt hiszem, ezzel a szent beszéddel le is zárhatjuk a mai napot.
Jó éjt mindenkinek!
Még mielőtt... (olvasta bocs)
Szerintem olvata valahol... Egyébként nem tudom mi értelme ennek a simson tuningolásnak. Elhiszem, mennyi mindent ki lehet hozni belőle, aztán persze szarrá megy az egész. Nekem sikerült összehozni egy tényleg gyönyörű simsont, de rá kell jönni, minnél jobban akarom, hogy erősebb legyen, annál hamarabb fog tönkremenni. Így marad a látvány, teljesítményből meg vissza, nagyon sokba került már így is.
Ja, és 0,5 lityi kell bele, nem 4 deci.
sorszám: 1792 (78334)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-06-25 09:30:18)
A kis tökömet! 350 ccm-e motor alatt hajtómű olajat betölteni TILOS! Annak olyan magas a viszkozítása, hogy úgy lefogja a motort, mint verebet a tornádó! Ráadásul a kuplung is csúszni fog. Bele ne tedd! Tegyél bele 15W-40-es mototolajat, lehet akár Tesco gazdaságos is. Ha minőséget akarsz (ezt egy átlag Simson nem igényli) akkor Repsol 2T Transmissiont.
Hát, megmondom őszintén, a sűrűséget még nem néztem. Itthon ezzel megy MZ, Simson, Jawa és eddig még nem volt panaszom. De sokan mondják, hogy a MOL minden sz*rt belekever, amit nem kellene.Azt meg nem tudom, hogy a Shell, meg a többiek mit gyártanak ezen a téren
Én is azt használok, 80w-140. Halottam róla jót is rosszat is. De szntem túl sűrű simoba, ugyhogy a nyár végén lecserélem motorolajra (10w-40), mert hidegben naon lassan lágyul meg szntem.
Bocs! utána rájöttem én is a hibára! :)
Üdv mindenkinek! Érdekelne simson 12 voltos tilisztoros lendkerék! ha van valakinek kérem jelezze! Előre is kössz
Én nemtom mennyi kell bele, én mindig addig öntöm, hogy a beötőnyílás szájánál legyen vízszintes helyzetben. Én a MOL hykomol nevű termékét használom, de sokan szidják.
Starba 0,4L hajtomú olaj kell ugye?
És milyen tipusú?
Hát, nem hiszem.Mert neki MINIMUM 3 kereke van, mer amúgysem ér ke róla a lába! XD
Viszont tényleg durva dolgokat lehet kihozni Simóbol, pl a Starom 90nél engem is meglepett(ez sem vicc), de nem tanácsos így hajtani őket, mert előbb-utóbb kiég a lekük. Persze ez Wendelre nem vonatkozik, mivel neki alapjáraton döcög 120-at.
A másik változat, hogy az ő motorja tényleg rohadt gyorsan ment. Egy autó után.130-cal. csak nem említette meg, hogy a motor az autó mögött az utánfutón volt!! :-)
Sziasztok!
Van vkinek komar1 -hez 2db fehér oldallemez csavarja.Légyszi írjatok.Köszi ,gabe
matesz144@freemail.hu
A szezonnyitó Simson-túrán történt (nem vicc): megyegetek fölfelé a domboldalon egy 350-es Jawaval, kb. 70-nel. Egyszercsak megelőz egy Simson, a sofőr kb. 100 kg.
Lehet, hogy Wendel volt ???
Hát igen, ez az egyik lehetséges megoldás.De szerintem ő olyan kemény gyerek, hogy a "gyári" muzulmán gyártmányú Simójában csak ékszíj és kardán meghajtás van, és nem áll le ilyen gagyi láncokkal.Ezt akkor gondoltam ki, amikor 260-nál beelőzött egy Hayabusát.De ez sem biztos...
Most, hogy így mondod, igazad lehet. Ezek szerint végtelenített láncot használ a dinamóhoz.
Te is félreértetted!
Épp a hegyre igyekezett vele, ami 38 fokos emelkedő és 30 km-re van tőle. Mindeközben kiúzatta 5-ödikig, de vigyázott, nehogy felkapja a hátsó két kerékre 120-nál.
de nem biztos...
Nem jól értetted. 38 fokos szögben szerelte be a blokkot.
Bírta a 38fokot? Nem mondod... és 30km-t? Az már nem semmi :)) És toltad vagy mentél vele :))))))) ???
sorszám: 1776 (78184)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-06-21 22:26:55)
Olyan Simsont csináltam egy 51 Enduróból! Nagy tank, Star blokk, bírja a felújított blokk a mai 38 fokot, simán, megállás nélkül, 30 km-en át!
És jókor van a szikra?
Másik gyertyával sem működik?
Tuti hogy nyomás alatt leadja a szikrát?
Nem szív falsot?
hello nem jó a 72 fuvókával se de szikra az nagyon van és benzint is kap de amikor tolnám be nem pöfög már sokan mondják hogy vegyem le a 60as henger lehet hogy az lesz!majd megpróbálom ugy ha valakinek van ötlete az légyszives irjon mert nem birom ki hogy ne motorozhassak!
Szóval...
Apósnak van egy simsonja amit teljesen felújítottunk, és immár kapott egy 60-as hengert is. A problémánk közvetlenül főtengely csere után kezdődött... Összerakás után ugyanis csúszott a kuplung, nehéz volt üresbe rakni, és egy bizonyos fordulatszámon folyamatos kerepelést lehetett hallani a blokkból.
Először csak bemelegedett motornál jött a hang, és nem volt teljesen biztos az hogy a blokkból. Így első körben laza láncra tippeltünk, ami igaz is volt. Húztunk rajta, majd megelégedtünk, ugyanis csendesedett a zaj, de aztán már hidegen, álló helyzetben gázt ráhúzva is előjött.
Hang forrása: Kuplung szerkezet
Ok: Mikor vettük a motort igen lelakott állípotban volt. Első dolgunk az elektromos rendszer átalakítása után a blokk teljes generálja volt. Ezzel együtt járt az összes csapágy cseréje. Összerakásnál nem figyeltük a kopásokat a váltóban, és későőbiekben csörgő hang jött belőle, és dobálta az 1-est. Ennek oka a kopott 1-es nagy fogaskerék volt. Ezt cserélve vettük észre a dugattyú egyirányú égését. Ezt furatással javítottuk, majd bejáratás után leszedtük a hengert hogy megnézzük ennek hogy égett a fala, és sajnálkozva vettük észre hogy ez is féloldalasan égett, így főtengely hibára gyanakodtunk. És ez is beigazolódott, ugyanis lógott a hajtókar csapágy a sonkáknál. Főtengely cserével együtt vettünk egy 60-as hengert, majd ezt feltéve örültönk, ekkor jött a hiba. Melynek okozója a kuplungnál elhelyezkedő lapos alátét volt. Ennek van egy körme ami a kuplungszerkezetbe csatlakozik. És van egy válla ami elvileg nem ér hozzá a szerkezet falához. Amit nem vettem figyelembe, az az voplt hogy a miénk hozzáért, és így nem tudtam teljesen lehúzni az anyát. Ezért az a kis köröm leszakadt az alátétről, és az anya korlátozottan ugyan de le tudott forogni. Ennek folyománya, hogy a kuplung bizonyos mértékben adott fordulatszámon le tudott járni a tengelyről.
Tanuljatok hibámból. Nézzétek meg mindig az alátétet nem támaszt e fel a szerkezet falán.
CRE [-.-]
Hali!SimsonS51-hez keresek jó állapotú horpadásmentes benzintankot.A szín nem számít.Emailcímeme a következő:mankey@citromail.hu
Alapjáratod van? Milyen fúvóka van benne?
Nekünk 50-es hengerrel és 70-es fuvókával 2. furatás után lehörgött, és rúgásra nehezen indult. Aztán cseréltük a fúvókát 72-es méretre. Utána könnyebben indult és nem hörgött le. Most 60-as henger került fel a sámsonunkra, 72-es fúvókával 2. rúgásra akármikor indul.
Javaslom, ezt nézd meg és ha teheted cseréld. (100HUF-os tétel)
Ha szikrád szép, akkor kondi és kalapács csere felesleges. Nézd meg a karbid beállításait is, nem biztos hogy ami 50ccm-hez jó volt az 60-hoz is jó :) állíts a levegőn. Illetve, ha beindult a motor, állítsd úgy a karbit, hogy minnél alacsonyabb legyen az alapjárat. Majd állítsd le és próbáld meg berúgni. Több ötletem nincs :)
CRE [-.-]
Hellosztok!!Olyan problémám van hogy a motort nem lehet berugni de betolni be lehet és azonal be is indul de ha leálitom (és meleg a motor)akkor se lehet berugni.Szikra győnyőrü!Nem lehet hogy befolyásolja a 60 henger????Mert 3 napja még 51es volt és akkor be lehetett rugni.Ma veszek megszakitót meg kondenzátort és megpróbálom ugy hátha siker.Vagy ha valaki tudna mást akkor szóljon.Elöre is köszi!!!!üdv:hanga
Hello!
Most néztem ki magamnak egy 250-es simsont,de az a baj, hogy a megbízhatóságáról és karbantartásáról nem tudok szinte semmit.
Ebben kérném valakinek a segítségét, akinek van/volt ilyen paripája!
A választ előre is köszönöm!
Mindenestre a videon jól megy :))
mzzzz
Hát...Nos...Én igazán nem akarok beleszólni a nagyok dolgába, de...Szerintem itt súlyos hiányosságok vannak. Vagy ennyire képben lenni?? :S
A Velorex tényleg 3 kerekű (elől 2, hátúl 1). Közönséges Csehszlovák gyártmány, ami a Jawa gyárból gutult ki sima Jawa 350 blokkal (http://youtube.com/watch?v=M8TLFtMakcA).
A Simson Duo-t meglepő módon a Simson gyár nyomta az NDK-ban.Azért tűnt bádognak, mert olyan dupla-Schwalbe alapokra készült (http://youtube.com/watch?v=PrZRC8Ry6vU). Mindezt azok számára mondtam, akiket netán még komolyan érdekli a téma. És szerintem ezzel le is lehetne zárni ezt az idióta kitérőt és visszazökkenni a normális (Simson)kerékvágásba.
sorszám: 1765 (77567)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-06-12 22:14:22)
ALKATRÉSZEK! Vadonat új SIMSON és MZ, JAWA illetve ROBOGÓ alaktrészek! Gyári és utángyártott illetve bontott alkatrészek OLCSÓN! Blokk és váz alkatrészek, tuningok, tuning-szettek, gumik, akksik, felszerelés! SISAKOK, RUHÁZAT stb...
MINDEN AMI KELL! Vidékre akár postai utánvéttel is!
HÍVJ BIZALOMMAL, MEGÉRI!
Budapest
0630 4096093
streetes@freestart.hu
A kirgiz az én dumám :))) de lehet h az a kazah konszern volt... Sztem nem az a lényeg h hány kereke van... neked is gondot okoz 250km/h környékén amikor döntöd a simsont, h leér a lábtartó? Sőt a tükrök kezdenek visszafordulni meg izzik a dobfék betétje amikor a hihetetlenül rövid féktávot nyomod... Akkor nyilván nálad is kerékre ugrik 4.-be enyhe gázhúzásra... ez tipikusan szériahibája ezeknek a horvát-szlovák-japán-üzbég fejlesztéseknek... bárcsak a németek csinálták volna, akkor csak 60-nal tudnának menni és csak két kerekük lenne hmm hmmmmm... ;)
sorszám: 1763 (77520)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-06-12 22:14:22)
Szerintem te egy oldalkocsis denevért láttál.
sorszám: 1762 (77445)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-06-12 22:14:22)
Mondom, hogy 3 kerék! Kettőt is láttam már! Az egyikre valami Velorex volt írva, az bőrből volt, a másikra meg "Duo" vagy mi. Az meg bádog. Azt mondták a szakemberek, hogy Kirgizisztánban készúlt mindkettő, de Bulgáriában hozták forgalomba. Moldovában láttam a bőröset, a Duót meg Drezdában. Az asszem valahol Svédországban, vagy Lengyelországban van.
Hány kereke volt ?
sorszám: 1760 (77371)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-06-10 22:53:19)
Köszike a segítséget! Ha hazaértem meg is próbálom mert a 60-assal fulladt.
Ki mondta, hogy hülyéskedem. 12 éves vagyok, és hallottam már a Simsonról. Fényképen már láttam is.
Megnéztétek a biztosítékokat a gyújtáskapcsoló alatt? Én ezzel kezdeném,fogadni mernék, hogy itt lesz a baj.Üdv!
Összesen: 69 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|