:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Simson - új hozzászólás Összesen: 69 oldal
A motord jól néz ki, de kezdek fáradni... tessék, autentikus forrás (S51 javítási kézikönyv):
3 fokozatú sebességváltó
1. fokozat 4,40:1
2. fokozat 2,23:1
3. fokozat 1,55:1
4 fokozatú sebességváltó
1. fokozat 4,40:1
2. fokozat 2,44:1
3. fokozat 1,89:1
4. fokozat 1,55:1
Hogy is mondtad ? "Én alap motorra gondoltam." Én is. :D
Egyébként nem tudom, mi az a "hosszított végáttétel". Nagyjából értem a mondanivalódat, de szerintem fogalomzavaraid vannak...
Szóval, én a végáttételt az eredeti 2,42:1-ről 2,00:1-re módosítottam.
Igen.Valószínűleg unalmukba tették bele a 4.fokozatot,mert úgy se lesz jobb de elmondható legyen,hogy 4 sebességes.Nem megy jobban,próbálj ki egy 3 és egy 4 sebességes simsont :).Nem hiába cikkeztek anno a simson.hu oldalon (dicsőség halkan) a 3sebis simson 4sebissé alakításáról.Próbáld ki a hosszított végáttételt 3sebességes simsonba,ooo igen...
A képek a mociról:
http://www.kepfeltoltes.hu/view/070719/1042759198K_p_008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://www.kepfeltoltes.hu/view/070719/617364809K_p_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Csináltam hozzá sportlégszűrőt, ha majd sikerül a csörgést megszüntetni visszakerül rá, újból:
http://www.kepfeltoltes.hu/view/070719/609279194K_p_020_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Illetve a gyűrűtörés okozta sérülés, fúrás után!!!: (Azóta az új 60ccm hengerszett van már rajta)
http://www.kepfeltoltes.hu/view/070719/K_p_023_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Bocsi Hygy, de csak így tudtam az oldalra feltenni, mégegyszer sorry a linkezésről! Üdv: Esox
Ez így igaz. Attól, hogy 4 sebbéssg van egy simsonba nem fog gyorsabban menni, mint egy háromsebességes.
Bakker, megint ez a 3 vagy 4 sebesség... a háromsebességes 3. fokozatának áttétele ugyanakkora, mint a 4. fokozaté a négysebességesben. A végsebesség szempontjából tökmindegy, milyen váltó van benne.
Továbbra sem értem, mi közöm a 80-hoz...
Az eredeti hozzászólásomban írtam, amire reagáltál olvass vissza... én ahhoz tartom magam, egyébként... nah mindegy majd meglátod...
:) Holnap délután megosztom én is az enyémet ;). Majd látszik van még elvetemült aki képes mindenét simsonra áldozni ;) garantálom senki sem fog csalódni benne :)))... wow :) nekem is van 350-esem, ugyan ilyen csak metál fekete :) testvér ;)) milyen véletlen...
Továbbra is figyelek, akkor se megy 80at főleg nem 3 sebességgel... inkább nem vitázok, te tudod én nem mondom az enyém mennyit visz, csak felvetettem ezt a dolgot...
Ez még márciusban készült a gépről:
http://gylab.fw.hu/photos/motoros/simson_klub/20070315_parkany/matyi/100_4455.jpg
Tudom, tudom - nem látszik a belseje. Csak azért küldöm, mert figyelsz :D.
Milyen 75-80-ról beszélsz ? Szerintem mást is elnéztél, nemcsak a 2mm-t.
A hétvégén a Simsonálisra a saját lábán ment ez a motor, és az összes rendezvényen - beleértve a vonulásokat is - részt vett.
Egyébként nem mondta senki, hogy 50-es vagy 60-as lenne, ha visszaolvasod, a furatot adtam meg (elvből nem veszek semmiféle "szettet", minden átalakítást a saját számításaim alapján csinálok). A 17-es lánckerék valóban kidarált egy keveset a láncvédő gumiból, de a peremek nem sérültek meg.
De mint már mondtam: nem a levegőbe beszélek - eljöhetsz, megnézheted, és ha megígéred, hogy utána össze is szereled, a fúvókát is szemügyre veheted :D. Fogd fel talán úgy, hogy adtam egy olcsón kivitelezhető lehetőséget azokank, akik túrázni szeretnének.
Jó elnéztem 2mm :))),tök mindegy akkor se :)))))). Egy 125ös MZ megy kényelmesen 75-80at. Az azért dupla akkora...
17-es lánckerék??Az már durva, hogy fér el a láncvédő gumi??Nem darálja szét a lánckerék?Nem sok a 17 fog,sztem hídon nem nagyon mész fel ezzel?Nekem 16-os van és hát erőlködik egy jelentős emelkedőn... Ja és mint mondtam 50ccm.A 60as dugattyú pl. 41,9x mm.Hogy is van ez :)))) Nem csalunk, figyelek! ;)) Mert most 60as szettet tettem az enyémre is. Az már jó eséllyel megy "kényelmesen" 75-öt. 50es ha megfeszítesz sem megy annyit, hiába 72es főfúvóka (50ccm korába is az volt benne=intenzív gázadásra hörgött,többletfogyasztás,nehezen elérhető magas fordulatszám, valóban megéri magasabbat bele tenni :)). Ez van. Én alap motorra gondoltam. Most lehet itt mondani, hogy de Dell Orto porlasztóval, membránnal, könnyített hajtókarral meg magas váltóáttételekkel húvazze elérte a 80 at. De az már qrva messze van az alaptól. És egyébként is szélcsend, lejtő :)))) (na jó lejtő nem kell). Kiváncsi lennék a tuning simsonod mit kezdene emelkedőn szembeszélben, mert az enyém pl (nem egy rossz darab :)))) igencsak megküzd vele... Összehasonlításképp: A jawa 350-em meg se érzi egyáltalán, hogy emelkedőre megyek vele... ennyit a hengerűrtartalomról...
Hülyeség. Jól karbantartott Somson kivisz a világból. Simsonos időszakomban toltam neki rendesen, nem igényelt nagy törődést és 3-400 km-es túrákra is jártam vele. A Simson alapban jó gép.
sorszám: 1895 (79957)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-07-17 17:22:53)
no, sztem nincs igazad. Aztán neked nem tudom milyen simson-od volt, hogy azután a Dakar szerelőbrigádját kellett kötni :)
sorszám: 1894 (79951)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-07-17 17:22:53)
Helló! Én nem akarlak kiábrándítani, de a Staron elől hegesztve volt a lábtartó, amit csak visszahegeszteni lehet, cserélni nem. Szóval én a helyedben egy ilyen vastag csődarabbal helyettesíteném. Persze
sosem lesz már a régi, de több. mint a semmi. Ha nem ugrálsz rajta, akkor bírni fogja. A hátsó lábtartóért pedig csúnya büntetések járnak, ha megállít véletlenül valami rendőrforma...
Persze nem lebeszélni akartalak, csak megosztani veled a tapasztalatomat.
Tessék, egy konkrét tipp:
40,5 mm-es furat (B-s henger)
16N3-4 karburátor 72-es főfúvókával (fojtás nélkül)
Z=17 lánckerék
Az átalakítás - a gépmunkát leszámítva - nem tart tovább 1 óránál, viszont a tartós utazósebesség csomagok nélkül kb. 70-75 km/h lesz. Ha akarod, tudok ilyen motort mutatni.
szevasztok! starhoz keresek lábtartót előre, meg hátra is. Elöl leszakadt a súlyom alatt, hátul meg nincs!!! aki tud dobjon kérem egy e-mailt!! köszi!csá! rosz@freemail.hu
Basszus van benne valami... az utóbbi időben én is erre szavazok. Ugyan legutóbb mentem vele egyhuzamban összesen 100km-t egy nap, szembeszél itt ott bezavart (ekkor drasztikusan csökkent a sebesség xD), összességében azért ha igényesen és jól össze van rakva akkor azért nem ilyen vészes a helyzet. Már többször is mentem vele hosszabb útra. Egy baj van vele, az utazó 65km/h sebességet nagyon a gáz végén vitte szegény, remélem ez a mostani 60ccm szettel javul azért némileg. Nehogy itt azt írja valaki nekem h az 50ccm-ese simán megy 80at mert tökön szúrom magam... csak mert ez a jellemző nagyotmondás, amikor az alap hengerrel egy gyenge szembeszél is olyan mintha utánfutót húznál, pedig 60kg nál nem vagyok nehezebb 23éves létemre sem, amoci pedig több mint kifogástalan...
sorszám: 1890 (79928)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-07-17 17:22:53)
Nincs igazad... még Pusztaszentlászlóról is jöttek, pedig ha ránézel a térképre...
sorszám: 1889 (79904)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-07-17 17:22:53)
Egyikre sem. A Simson nem arra való, hogy túrázzanak vele, legfeljebb elmenni a sarki fűszeresig, azt is úgy, hogy kíséri az embert egy műhelykocsi 5 szerelővel, meg egy tréler. :-)
ELADÓ vacsi új 70-es henger-hengerfej ezenkivül 12voltos új aksi.
Kecskemét
Nekem anno a felömlőbe kapott bele a törött gyűrű, uuuuhhh azt a hangot senkinek se ajánlom, aztán beállt mint a szeg a deszkába...anno. Elég gáz. Tudok hengert mutatni róla... Még a fúrás se segített rajta, működött de nagyon belemart szegénykébe. Brutális dolgokat tud művelni. Ez is tipikusan az a példa, hogy hallgassuk meg... neeeeee inkább neee. Most lefestettem az új hengerfejet (az új hengeren :)) feketére hőálló szórófestékkel, nagyon cool :) Jaaaaj de kéne ide működő galéria.... :(((
Sziasztok!
Győr környékén keresnék jó műszaki állapotban lévő S51 vagy S51N vagy S51B típusú Simsont!
Üdv!
Ha ismét törnek a gyűrűk, akkor fenn áll annak a veszélye, hogy belekarmol a henger falába, s annak fűratás lesz a vége... :-(
Az pedig nem jó.
Nekem fúrni kellett anno a simsonom, s olyan szorosra maratta az esztergályos, hogy csak tolásra indult be a motor, pedig az előtt 1 rugásra indult.
Üdv.:
Szabbensz
Hát ez a sok siker nincs meg annyira. :(
Főleg saját megondolatlanságomból koccantunk ma a haverommal egy satufékezésem után.
Ja, és ha tudtok dobjatok mailt!
sorszám: 1882 (79781)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2007-07-15 19:29:22)
Sziasztok!Keresek Schwalbet, esetleg Start működőképesen, állapottól függően 35ezerig!lehetőleg visegrádtól nem messze!
Sok sikert hozzá :-)
3 évig volt simsonom, már kitanultam ezt azt...
Most 250 es MZ vel koptatom az asztfaltot :-)
uhh... Kösz a válszt. Még jó h rákérdeztem, én 50-60km után már nyeleztem volna neki.:)
A több keverék megvan, és most csak szépen nagypapás stílusban tolom.
CSumi
Üdv!
Igyis úgyis hasonló elvet kell tartanod, nem hajszolni a motort, mert ismét eltörnek a gyűrűk. viszont sűrűbb keverék ajánlott, legalább 1:40 be keverve, hadd kenje az új cumót. Ha jó kompressziót akarsz, akkor nem kell elkapkodni, ez esetben is érdemes minimum 500 km ig kímélni a motort.
Üdv.:
Szabbensz
Hello!
Ez nem egy komplett fúrásnál van?
Én csak a 2 gyűrűt cseréltem a dugattyún, mert eltörtek. amúgy minden a régi.
Üdv!
Az első 100 km-ig az egyes sebességfokozatokban csak kb harmad-, fél-gázig gyorsítsunk, majd kapcsoljunk fel, ill. a legnagyobb fokozatban se engedjük a fordulatot harmad-, fél-gáznál magasabbra. Éppilyen fontos, hogy a visszakapcsolások is mindig a kellő időben történjenek, úgy hogy a motor rángatásmentes, terhelés nélküli munkáját biztosítani tudjuk. Semmiképp se "vonszoltassuk" tartósan a motort, vagyis ebben az első időszakban lehetőleg kerüljük a gyakori motorfékezést, mert a gázelvételekkel a kenés hatékonysága is lecsökken.
500 km-ig félgáz, utánna már szabad kicsit jobban is terhelni, de az első 1000 km-en ne forgassuk ki teljes fordulatra, kerüljük a hirtelen terhelésváltásokat, felpörgetéseket.
Na az enyémmel ugyanez a helyzet, benne van szép kis pénzbe, pedig akkor sem volt rossz amikor megvettem, de hiába, max 2hónap, hogy minden tökéletes aztán mindig előjön vmi szarság. Igaz, sosem kiméltem, de nem hagyom lepusztulni. Megnéztem én is a Simsontuning progit, sztem jó, most pont jól jött kösz CRE, mert mostanában veszek egy Simót streetfighter célokkal, és nagy segitség volt a szinkombinációk kiválasztásánál.
Jaaaa. Azt hézagoló lemeznek hívják. Ezek ha nem megfelelő méretűek, akkor lehet probléma. A legkisebb az 50-esbe van, ugye 2db. Ha nagyobb dugattyú kerül fel és ez nem cserélődik bizony előfordulhat, hogy a hajtókarból kicsúszik picit a tűgörgő. Ilyenkor fogalmam sincs mi van, de biztos nem jó :))). Tip top állapot. Az enyém lassan a mágikus 200ezret közelíti összesen amennyit ráköltöttem. Ebbe beletartozik minden szerelési költség is. Ez nem vicc. Igen ennyiből már darabokból össze lehet rakni egyet. Na majdnem itt tartunk :)) Már a vázon a blokk külső részén kívül a szó szoros értelmében majd mindent kicseréltem újra, designos alkatrészekre stb stb. De egyszerűen egy helyben topogok akkor is. Hiába eszeveszett jól néz ki, igényesen, mindig előjön valami baj. Összerakom, erre csörög az istenadta... ezért rossz hogy nincs rendes galéria, milyen jó lenne felrakni mindenfélét ide... Jaaa creation, ezt a tuningwerkstadtot a www.simmipage.de oldalon fejlesztik, hirtelen azt hittem ez a végleges verzió! De sajnos nem az ez még csak a béta, blokk nincs még hozzá. Sőt igazából alig lehet vmit csinálni még, de baromi jó lesz ha készen lesz!!!
Hali!
Új gyűrűt meddig kell járatni?
CSak a 2 gyűrűt cseréltem törés miatt.S51E
Tegnap találtam egy haláli programot. Egyetlen hibája hogy német. Nagy nehezen felülkerekedtem a nyelvi nehézségen, most megosztanám veletek :)
http://jawababetta.atw.hu/simtuning.zip
Ezzel a kis progival 3D-ben forgatva sámsont lehet összerakni. Aki rájön hogyan lehet a blokkot is belerakni, illetve a blokkot is egyedileg összerakni az szóljon :D
CRE [-.-]
Sima bowdwnspirál. Belülről ugyanúgy néz ki mint a km mérő.
sorszám: 1869 (79662)
( előzmény: SIMSON ENDURO S51, 2007-07-12 17:22:47)
Sziasztok!Mechanikus Fordulatszámmérő óra hogy működik? A bowden meghajtja és ennyi vagy kell valami a gyújtáshoz is?
Nem a seegerekre gondoltam, hanem azokra az alátétekre, amik a dugattyúcsapszegen vannak, a dugattyú belső oldaláról nézve, a hajtókar két oldalánál. Remélem, hogy ezek, mert az még nem jelentene nagy gondot. Másra nem tudok gondolni, mert a motor tip-top állapotú, meg nem is megy rosszul :)
Közgyűrűk alatt a seeger gyűrűket érted? Ha az egyik kipattan vége a játéknak. A csapszeg rögtön a henger oldalához verődik, odaszorítja a seegert és végighúzza a henger oldalát jobb esetben. Máskülönben szorul. Ha a gyűrű törik akkor aztán tényleg hello van. Nekem felakadt az egyik felömlőbe és szétszakadt a dugattyú, plusz kapott egy szép nyolcast is a főtengely :(. De ez rég volt már... Nekem is csörög és lövésem nincs mi csinálja a blokkban. Akár kupplung is lehet akár akármi is lehet. Egy biztos ha csörög nem szabad beindítani, ez tapasztalat - na honnan is jön a csörgés hallgassuk csak meg :)))) reccssssss, neeeeeeee :)))))
Kösz, remélem sikerül, megtalálni a hibát. Engem azért zavar a csörgés, mert kelt bennem egy félelemérzetet, hogy valami széthullik a motorban és igy nem az igazi motorozni.
nahh látod még az is lehet, bár azt mi már kihagytuk az új koncepcióból.
Javaslatom az továbbra is az, hogy nézz át minden könnyen szerelhető részt. Még ide tartozik egy henger lehúzás is. Ha már végképp nem tudod mi lehet az ami a blokkban csörög, akkor viszont neki kell látni széthúzni. Összerakni, ha lehetőséged van meleg blokkal hideg csapágyakkal rakd, ha cserélsz csapágyat is.
CRE [-.-]
Nem, a súber sokáig csesztetett, aztán szereztem 1 jó karbit, na mindegy ez nem az. Biztos, hogy motorból jön, hasonló mint a súber hangja, de csak egy bizonyos fordulattartományban jön elő, gazelvételre nem. A kis közgyűrűk a dugattyúcsapszegnél nem adhatnak ki ilyet?
cccc sok minden lehet.
Lényeg nézd át, cccc hangot ad ki az endúrókon a hővédő rács a kipufogón is :)
Nézz át minden olyan alkatrészt ami könnyen szerelhető, és ha letisztáztad magadban hogy minden megvolt és még mindig hallod akkor jöhet a széthúzás.
CRE [-.-]
a cccccc az általában súber szok lenni.
Kösz. Ezek szerint nekem is ez lesz a gond...
Természetesen. Igen minden sebességnél hallható, és ez nagyobb fokozatokban erősödik. Még álló helyzetben is hallható. Ennek oka hogy ugyan a golyók nem kapcsolnak össze semmit (4 sebességes S51), de a fogaskerekek akkor is forognak. Hiszen azok kapcsolódva vannak. Nekünk olyan 1mm körül lógott már, de szerencse volt hogy nem esztergálta a tengelyt. Az új már passzentosan ment rá. Darabáron kapható, nálunk olyan 1200-1500HUF között mozog, függ attól hogy melyik sebességé kell, de a a 2-3-4 sebességhez tartozóakat csak párban javasolják. Meghát úgy is célszerű...
CRE [-.-]
HELLO Creationmz, furcsa hangok jönnek mostanában a Simsonomból. Irtad ,hogy neked az 1-es fogaskereke csörgött, bizonyos fordulaton. Ez előjön a többi sebességi fokozatban is? Nekem igen, Kb. 4-5 ezer rpm-perc-nél éles ciripelő hang, olyan cc ccccc ccc féle. A motorból jön az biztos, de a henger főtengely, csapágyak rendben. Azért erre gondoltam, mert mostanában gyakran egykerekezek vele és hát az 1-es már kapta a kiképzést.
Valahol asszem lehet conrad.hu-n láttam felső holtpont mérőt + nyomás mérő + stroboszkóp együtt volt... Az előbbiek gyertyanílásba csavarósak. De horribilis összeget kért érte conrad... elképzelhető van külön is...(?)
CRE [-.-]
Összesen: 69 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|