hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 22. vasárnap 
Zénó

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Simson - új hozzászólás

Összesen: 69 oldal

Kisfurjesi
válasz erre | email2007-07-30 20:02:17
Akkor én szólok, nekem van pár darab az SR-2E is.
Sőt, az alkatrész jegyzéke is megvan.
Meg az SR-1, SR-2, Awo Sport, S-51 típusoknak is...
Érdekes hogy Magyarországon szinte kizárólag 1963.-as évjárattal találkozok, Szlovéniában meg csak 1961-essel.
sorszám: 1956 (80507)
(előzmény: rebel56, 2007-07-25 18:09:42)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2007-07-30 18:54:51
2 dolgot tudok elképzelni:
1. el van kopva a fékkulcs és átfordul
2. el van kopva a fékferrodor, esetleg a fékdob, vagy mindkettő.
Én teljes fékfelújitást javasolok, akkor egy darabig biztos nem lesz gond vele.
sorszám: 1955 (80500)
(előzmény: rebel56, 2007-07-30 12:16:54)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-07-30 17:40:06
A tengely nem nyom szét semmit. Te a fékkulcsról beszélsz.
sorszám: 1954 (80497)
(előzmény: Esox, 2007-07-30 17:21:07)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-07-30 17:21:07
A dobfék tengelyét cserélted?Mármint azt ami szétnyomja a fékpofákat.Ha igen,a téglalap alakú rész belemart a fékpofák oldalaiba,le kell gömbölyíteni az éleit,ha új.Ha jól tudom ugyan olyan mint az első fék,ugyan olyan sz*r.
sorszám: 1953 (80495)
(előzmény: rebel56, 2007-07-30 12:16:54)

 
 
rebel56
válasz erre | email2007-07-30 12:16:54
Hogyhogy, elfogyott talán a pénzed? Tudsz segíteni a hátsófékkel kapcsolatban? Beragad, ha lenyomom a pedált, csak kézzel tudom visszatolni hogy újra guruljon a kerék. Ha nem a dobféknél levő visszahúzórugó rossz, akkor mit tudok vele kezdeni?
sorszám: 1952 (80488)
(előzmény: Kalányos Wendel, 2007-07-29 22:41:38)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-07-30 00:33:34
Tényleg, többen is vették a versenyt. Nem tudod, hol vannak a felvételek ?
sorszám: 1951 (80475)
(előzmény: Kalányos Wendel, 2007-07-29 22:36:26)

 
 
Kalányos Wendel
válasz erre | email2007-07-29 22:45:51
Nincs különbség az enduró berugó tengelye, meg a másik közt.A berugókar más. De nem lényeges az sem.
sorszám: 1950 (80471)
(előzmény: SIMSON ENDURO S51, 2007-07-25 17:53:57)

 
 
Kalányos Wendel
válasz erre | email2007-07-29 22:41:38
Ja. Pl. nekem van. Szintén 63-as évjárat. 2006. március elejétől van a fényezőnél a váz, a blokk 2005. decemberétől kész és ott áll a polcon. :(
sorszám: 1949 (80470)
(előzmény: rebel56, 2007-07-25 18:09:42)

 
 
Kalányos Wendel
válasz erre | email2007-07-29 22:36:26
Hehehe!!! :) Hát a pojén, az pojén. Nem érti mindenki, szerencsére mi tudjuk! Meg az az Indy nevezetű, aki hajtotta a pedálos Komart, ami valóban gyorsul 9 sec alatt. Csak 15 km/h-ra. :-) :-) :-)
sorszám: 1948 (80468)
(előzmény: R.A., 2007-07-24 09:19:44)

 
 
VisegrádiMotoros
válasz erre | email2007-07-29 13:18:54
Az mijenmessze van?:D csakmer ijen ultraszuper kipuvéget szeretnék faragni, és ha elcseszem, akkor legyen meg az eredeti:D
sorszám: 1947 (80442)
(előzmény: Esox, 2007-07-29 10:28:57)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-07-29 10:28:57
Visegrádhoz közel...hmmm Békéscsaba relatív közel van :))) Nekem van felesleges kipufogó végem.
sorszám: 1946 (80433)
(előzmény: VisegrádiMotoros, 2007-07-28 16:01:27)

 
 
VisegrádiMotoros
válasz erre | email2007-07-28 16:01:27
Sziasztok!Aki visegrádhoz közel lakik max 20km-re, és van Simsonhoz egy fölösleges kipufogóvégje, az dobjon meg egy mailal lécci!
sorszám: 1945 (80398)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-07-26 17:23:22
SR2E, ez az a kis gömbölyű tankú pedálos téma.Sztem nagyon vigyázz rá, ez már tényleg veterán kis gép.
sorszám: 1944 (80347)
(előzmény: rebel56, 2007-07-25 18:09:42)

 
 
rebel56
válasz erre | email2007-07-25 18:09:42
Megvan a gép: SR2E - Baujahr: 1963 :) Szert tettem egy üzemeltetési útmutatóra is magyar nyelven.
Van itt még valaki a fórumon, aki ilyen mopedet birtokol?
sorszám: 1943 (80302)
(előzmény: rebel56, 2007-07-20 21:29:06)

 
 
SIMSON ENDURO S51
válasz erre | email2007-07-25 17:53:57
Sziasztok nincs valakinek egy simson enduro s51 es berugótengelye +berugókarja a berugókar nem lényeges csak a tengely!Szóljon már akinek van egy felesleges és már nem kell neki.
sorszám: 1942 (80301)

 
 
wolfblind
válasz erre | email2007-07-24 13:54:36
Értem, nagyon kössz a választ.
sorszám: 1941 (80247)
(előzmény: Tibi2T, 2007-07-24 13:09:01)

 
 
ZsoZol
válasz erre | email2007-07-24 13:35:25
Ja, az más. Mivel Neked nem volt pedálod, ezért esélyed sem volt. Így már mindent értek :)
sorszám: 1940 (80243)
(előzmény: R.A., 2007-07-24 10:42:43)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-07-24 13:27:36
Hell!Lehet nem ugyan olyan,nekem is cserélni kellett azt a kis tengelyt.Arra mindenképp oda kell figyelni,hogy mennyire éles a belső pereme (az a téglalap alakú rész),mert nekem először amikor összeraktam,mindíg szorult.Szétszedtem,erre látom,belemart abba a részbe,ahol szétfeszíti a fékpofákat,elég durván.Érdemes ezt az éles részt egy kicsit legömbölyíteni,óvatosan,tényleg csak kicsit,nehogy belemarjon.Az olaj,kenőzsír elfelejtve!!!!Csak gondoltam hozzáteszem ezt is,remélem segítettünk!
sorszám: 1939 (80241)
(előzmény: Tibi2T, 2007-07-24 13:09:01)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2007-07-24 13:09:01
Tengelycsere: vedd ki a kereket, aztán kiveszed belőle a fékdobban található cuccot, amin a fékbetétek vannak, azon van
ez a tengely, rajta a fékkulcs. Ezt asszem
egy seeger tartja kiesés ellen. Leveszed a seegergyűrűt, kitolod a fékkulcsot, csere. Összerakásnál szét kell húzni a fékpofákat, mert rúgók feszitik őket. A fékbowdent úgy tudod könnyen beakasztani, ha a fékkarnál nem veszed ki csak a keréknél, fékkarnál a feszitőcsavart teljesen becsavarod, keréknél beakasztod, aztán kereket be, és aztán a fékkarnál beállitod.
sorszám: 1938 (80239)
(előzmény: wolfblind, 2007-07-24 10:55:31)

 
 
wolfblind
válasz erre | email2007-07-24 10:55:31
Sziasztok!
Simson S51 dobféken elöl elvan kopva a ricnis tengely ahová a vowden is akasztva van azt lehet cserélni, ha igen , hogy?

Illetve a fékbowdent , hogy lehet egyszerűen beakasztani?
sorszám: 1937 (80232)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-07-24 10:42:43
Úgy emlékszem, rásegített a pedállal...
sorszám: 1936 (80231)
(előzmény: Tibi2T, 2007-07-24 10:17:33)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2007-07-24 10:17:33
Te voltál ott, biztosan neked van igazad, de hogy a francba? Szinyómmal szembe se volna a komárnak fikarcnyi esélye sem, a Simónak meg a Jawa-val szemben. ÁÁÁ nem értem, biztos valami brutttális tuning volt a komárban...:)
sorszám: 1935 (80230)
(előzmény: R.A., 2007-07-24 10:01:47)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-07-24 10:01:47
...most mit csináljak... ha egyszer ő volt a jobb :D

Egyébként is, nem olyan egyszerű egy Komar után menni, főleg az elején.
sorszám: 1934 (80228)
(előzmény: Tibi2T, 2007-07-24 09:59:34)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2007-07-24 09:59:34
Akkor hogy is volt? Engedted nyerni a komáros fickót? Mert igen akkor az nem verseny volt, igy bicikli is elhagyhatja a top fuel bike-ot :)))
sorszám: 1933 (80227)
(előzmény: R.A., 2007-07-24 09:19:44)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-07-24 09:19:44
A futam így nézett ki: Pannonia T5, Jawa 634, Komar Moped :D

Nem volt pofám nyerni... illetve nyertem, szereztem egy új barátot :D
sorszám: 1932 (80225)
(előzmény: ZsoZol, 2007-07-24 09:06:35)

 
 
ZsoZol
válasz erre | email2007-07-24 09:06:35
Na, akkor ezt hogy csináltad?
sorszám: 1931 (80223)
(előzmény: R.A., 2007-07-24 00:24:37)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-07-24 00:24:37
Tudom. Én vezettem a JAWA-t...
sorszám: 1930 (80216)
(előzmény: Kalányos Wendel, 2007-07-23 23:10:17)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2007-07-23 23:20:29
Bizzzztossss!!!! Mindenesetre jó vicc, de azért Jawásnak(mint pl.én) ne mondjad, mert berág. Én személy szerint nem tudom elképzelni a komár 9 másodperces gyorsulását 100km/h-ra, meg a 140-es végsebességét.
sorszám: 1929 (80212)
(előzmény: Kalányos Wendel, 2007-07-23 23:10:17)

 
 
Kalányos Wendel
válasz erre | email2007-07-23 23:10:17
Lakiteleken, a Simsonálison, a gyorsulási verseny díj nélküli előfutamában, egy pedálos Komar hagyott ott egy 350-es Jawát.
sorszám: 1928 (80210)

 
 
ZsoZol
válasz erre | email2007-07-23 17:20:16
Na, akkor eddig, és ne tovább, mert közétek ülök!! Hát micsoda példát mutattok a vendégeknek? Elveszitek a motorozós kedvüket is :) Szóval valaki kérdezzen már valamit és terelje el a témát...
sorszám: 1927 (80185)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-07-23 14:15:02
Isteneeeeem...........
sorszám: 1926 (80177)
(előzmény: R.A., 2007-07-23 11:26:02)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-07-23 11:26:02
Én már régen lezártam. Csak emlékeztetőül: te próbáltál mindenáron meghazudtolni engem (és rajtam keresztül kb. 240 embert), és amikor kezdtél magadból hülyét csinálni, elvitted a témát egy egész más irányba.

Egyébként megint csúsztatsz. Nem minősítettem ("kényelmesen", "pörög, mint a bolond", "gány" stb.), hanem egy megvalósított átalakítás műszaki paramétereit, valamint a tapasztalt eredményt írtam le. Ezek tények, és azok bizony makacs dolgok...
sorszám: 1925 (80158)
(előzmény: Esox, 2007-07-23 09:37:42)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-07-23 09:37:42
Hiába... Látod nem tudja megérteni... "Nem vagyok képes elmenni megnézni,hogy a kék simsonja megy kényelmesen 70et" mert igazából mostmár nem izgat kinek mennyit megy "kényelmesen", "kényelmetlenül" hihetetlen egy ekkora baromságból micsoda vita kerekedik ki... Én tudom, hogy az ÉN S51B/4-em hiába 60ccm mostmár akkor se kényelmes a 70-75km/h nekem, hiába tök új az egész majdnem... Olyan 60-65km/h nagyjából tartósan megfelel,e felett pörög mint a bolond,és az nem használ neki hosszabb távon.Ettől eltekintve R.A. kék simsonja nyilván sokkal komolyabb technikai háttérrel rendelkezik, mint az én "gány" piros simsonom :). Figyelj R.A. hiszek neked.Most ezt nehogy kétségbe vond.Zárjuk le ezt az értelmetlen vitát,inkább normális dolgokkal foglalkozzunk...

Üdv: Esox
sorszám: 1924 (80151)
(előzmény: creationmz, 2007-07-22 19:31:05)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-07-23 08:32:22
Nem. Esox eredetileg nem hitte el, hogy azt tudja a kék Simson, amit írtam. A többi csak porhintés és mellébeszélés.

Mondanom sem kell, nem jött el megnézni...
sorszám: 1923 (80145)
(előzmény: creationmz, 2007-07-22 19:31:05)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-07-22 19:31:05
Jójembeeerek....

Olvassatok!!!

Esox az összehasonlítással a térfogatbeli különbségekből adódó és kicsit kialakításból is adódó különbségek miatt domborította ki pont ezt a kettőt. Hozhatta volna példának a gyorsaságit is, DE M.o-on nem a 130 az amit falvak között nyugodtan használhatsz!
És a 90-et valszeg a gsxr még hamarabb eléri mint az MZ, de nem gyorsasági motorosok vagyunk, hanem szocimotorosok(K)! Ki az a hülye aki 130-al túrázik?!

PLZ. Olvassatok! És csak azután szólni, ha már átgondoltátok.

CRE [-.-]
sorszám: 1922 (80135)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-07-21 19:42:57
Nem, nem én ezt nem értem :((((... ezta csak azért írtam, hogy látni lehessen a lökettérfogat különbséget, én kiszálltam....
sorszám: 1921 (80110)

 
 
válasz erre | email2007-07-21 16:15:05
Azért a 125-ös mz-t és a 350-es Jawa-t ne állítsuk már egymás mellé, még csak "összehasonlítás" céljából se. Még jóhogy a 350-es Jawa könnyebben éri el a 90-et mint a 125-ös Mz. Ezzel az erővel egy gsxr-1000-es is lehetne állítani a Jawa mellé, mert az meg könnyebben éri el a 130-at mint a Jawa.....
sorszám: 1920 (80105)
(előzmény: Esox, 2007-07-20 10:47:48)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-07-20 22:13:14
Köszönöm.
sorszám: 1919 (80096)
(előzmény: Bohumil250, 2007-07-20 21:02:26)

 
 
rebel56
válasz erre | email2007-07-20 21:29:06
Sziasztok!
Sajnos a kiszemelt Babettát elvitték előlem, úgyhogy úgy néz ki inkább egy Simsont újítok be munkábajárni.
SR2 a típusjele, ez az az ősrégi moped amit sokan Suhl néven ismernek. Itt a fórumban volt már szó róla korábban?
Hol találok infót (szerelési kézikönyv, stb.) ehhez a típushoz?
Ma voltam megnézni, kipróbálni. Működőképes, de nincs a toppon, az lenne a terv, hogy most egy pár hónapig még nyüstölöm, aztán télen lebontom.
Üdv: Miki
sorszám: 1918 (80094)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2007-07-20 21:02:26
Kedves RA!
Fogadd elismerésem,jól bírod a vitatható értékű véleményeket.
sorszám: 1917 (80093)
(előzmény: R.A., 2007-07-20 11:01:12)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-07-20 11:33:14
Tuning, fejlesztés fórum, Big Bore tuning, miért is nem jó az alap felszereltség. Thx. Részemről befejezve, biztos nagyon alulképzett vagyok ehhez...
sorszám: 1916 (80079)
(előzmény: Esox, 2007-07-20 11:27:01)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-07-20 11:27:01
jobb is
sorszám: 1915 (80078)
(előzmény: R.A., 2007-07-20 11:01:12)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-07-20 11:01:12
...feladom...
sorszám: 1914 (80076)
(előzmény: Esox, 2007-07-20 10:47:48)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-07-20 10:47:48
Miért nem volt nekem jó: A kipufogó alulméretezett, a légszűrő kicsi és hihetetlenül olajosodik (nincs ugye membrán). Először is,én ezt a simsont mindenképpen a lehető legjobban teljesítményre építem át, hogy hosszabb távon is kényelmesen lehessen vele haladni. És most nekem senki se mondja, akármilyen hihetetlenül okos is, hogy nálla a 70 kényelmes sebesség alap dolgokkal, mert NEM AZ. Ha nincs kellő lökettérfogat, márpedig ez az alapfeltétele annak, hogy a közlekedés nagyobb sebességnél kényelmes legyen (példaként említem, ha megyünk valahová, nekem a 350es JAWAn a 90km/h kényelmes sebesség míg a haver a 125ös MZ-én igencsak megszenved vele. Elérheti de korántsem kényelmesen...) Ezért ha nagyobb a lökettérfogat, nem jó hozzá az alap kipufogó (főleg ugye ha további felömlők is vannak esztergálva a hengerbe - ill. megnagyobbítva a pl. Tábori-sablon szerint a nyílások. Na ezért nem jó, ha valaki segít ezt összehozni rendesen megköszönném!
SZevv: Esox
sorszám: 1913 (80075)
(előzmény: R.A., 2007-07-20 09:15:27)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-07-20 09:15:27
A-ha... És mondd, miért nem volt jó az eredeti légszűrő-kipufogó ?
sorszám: 1912 (80072)
(előzmény: Esox, 2007-07-19 16:01:19)

 
 
hajaj
válasz erre | email2007-07-19 16:44:45
Sziasztok! Még 4 ütemnél is lényeges, hogy a szívó-kipufogó rendszer össze legyen hangolva, 2 ütemnél viszont ez hatványozottan igaz! A rezót egy megadott rendszerhez méretezték, ha azon változtatsz, akár légszűrővel, akár karburátor-beállításokkal, az egész nem ér semmit. Legalábbis nagyon sokat kell kísérletezned a helyes beállításhoz, mindent újra kell hangolnod, akár gyújtást is. Én most emelem a súbertűimet !4!üteműn, mert valamelyik tulaj lepakolta a hangtompítót és ezzel megváltozott az öblítés, erőtlen lett a motor. De "legalább" hangos...
sorszám: 1911 (80048)
(előzmény: Esox, 2007-07-19 16:01:19)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-07-19 16:01:19
A rezó az jó neki, ki van az találva, a légszűrővel lesz valami, sok sok kisérletezés lesz még úgy látom. Sokszor láttam olyat, hogy a műanyag légszűrőházba félig be volt nyomva a sportlégszűrő vége. Brutális, és okádék is ahogy kinéz. Ezért csináltam kivezetést oldalra, nem nagyon akarom megbontani a műanyag házat :(( az már kókányová... Hülye németek, nemhogy a jawa-hoz hasonlóan csinálták volna meg, ott mennyivel könnyebb ilyet csinálni!
sorszám: 1910 (80043)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-07-19 15:39:11
A kétütemű motoroknál a szívó és a kipufogórendszert mindig együtt kell méretezni. Nagyon frankó segédletet rendelhetsz a MAMI-tól, sőt, ingyen és bérmentve le is modellezik a rendszeredet. Ha nincs kedved ezzel foglalkozni, akkor jöhet a kísérletezés...

Az ominózus kék Simsonon egy darabig ugyanilyen rezonátor volt, és pontosan az általad is tapasztalt nyomatékgörbe-változás miatt szereltük le. Nagyon jól ment vele, de állandóan a felső tartományban kellett járatni a motort.

Kicsit visszakanyarodva a korábbi témához: az ilyen nyomatékgörbét produkáló motorokhoz olyan sebességváltót szoktak illeszteni, ami egy hosszú egyes után igen kis lépésekben oszt tovább. Ez egyrészt drága, másrészt az állandó pörgetés nem igazán használ a motornak (a városi forgalom kényelmetlenségéről nem is beszélve). A kék Simson blokkja '81 óta bontatlan, csak akkor fogunk hozzányúlni, ha feltétlenül muszáj lesz.
sorszám: 1909 (80042)
(előzmény: Esox, 2007-07-19 15:05:49)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-07-19 15:05:49
Más: Szerinted miért van az,hogy a sportlégszűrőtől megnő a fordulatszám tartomány (magasabb lett), de sokkal nehezebben gyorsul... egyszerűen nem tudom megérteni,már minden szart megnéztem, túl keveset enged e át avagy túl sokat (?!),de nem sikerült rájönnöm a miértjére. Lehet, hogy az "L" alakban történő megtörés miatt van? Nem akarom szétfúrni meg semmi ilyesmi... A hangja brutális lesz (tényleg kegyetlen, kb olyan mintha 250-es MZ lenne rezóval :))) és igazából jobb is lesz csak ez a gyorsulás... egyszerűen szánalmas, aztán meg mintha puskából lőtték volna ki. Visszarakom a kis gumi csövet - minden visszatér a normálisba...
sorszám: 1908 (80040)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-07-19 14:58:40
Ne ragozzuk sztem... maradjunk annyiban, hogy hülye vagyok hozzá és kész :)).Amikor a motorosboltban veszek valamit (pl. súbertűt) akkor is lerajzolom az eladónak,mert annyira gyökér módon fogalmazom meg,hogy egyszerűen nem tudja mit akarok :D... Így aztán a "negyedik sebességi fokozat fogaskerekét egy nagyobbra szeretném kicserélni" mondatomra főbe lőtte magát, majd utolsó erejével még bevett egy ciánkapszulát és felakasztotta magát. A kezében égő gyufa erre leesett és (mivel korábban látta, hogy jövök, és fogom fárasztani a hülye kérdéseimmel - leöntötte magát benzinnel - biztos ami biztos) teste lángba borult, még idejében ki tudtam menekülni a lángoló épületből... Más boltot tudtok esetleg :DDDDD

Ez az autentikus forrás megvan, de nekem triviális, így aztán ezen szürreálisan megfogalmazott hozzászólásomból is meglátszik, teljesen beleőrültem ebbe a simson dologba, és ebből nincs kiszállás...
sorszám: 1907 (80039)
(elözmény: R.A., 2007-07-19 14:22:53)

 
  Összesen: 69 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu