:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Simson - új hozzászólás Összesen: 69 oldal
Akkor én szólok, nekem van pár darab az SR-2E is.
Sőt, az alkatrész jegyzéke is megvan.
Meg az SR-1, SR-2, Awo Sport, S-51 típusoknak is...
Érdekes hogy Magyarországon szinte kizárólag 1963.-as évjárattal találkozok, Szlovéniában meg csak 1961-essel.
2 dolgot tudok elképzelni:
1. el van kopva a fékkulcs és átfordul
2. el van kopva a fékferrodor, esetleg a fékdob, vagy mindkettő.
Én teljes fékfelújitást javasolok, akkor egy darabig biztos nem lesz gond vele.
A tengely nem nyom szét semmit. Te a fékkulcsról beszélsz.
A dobfék tengelyét cserélted?Mármint azt ami szétnyomja a fékpofákat.Ha igen,a téglalap alakú rész belemart a fékpofák oldalaiba,le kell gömbölyíteni az éleit,ha új.Ha jól tudom ugyan olyan mint az első fék,ugyan olyan sz*r.
Hogyhogy, elfogyott talán a pénzed? Tudsz segíteni a hátsófékkel kapcsolatban? Beragad, ha lenyomom a pedált, csak kézzel tudom visszatolni hogy újra guruljon a kerék. Ha nem a dobféknél levő visszahúzórugó rossz, akkor mit tudok vele kezdeni?
sorszám: 1952 (80488)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-07-29 22:41:38)
Tényleg, többen is vették a versenyt. Nem tudod, hol vannak a felvételek ?
sorszám: 1951 (80475)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-07-29 22:36:26)
Nincs különbség az enduró berugó tengelye, meg a másik közt.A berugókar más. De nem lényeges az sem.
sorszám: 1950 (80471)
( előzmény: SIMSON ENDURO S51, 2007-07-25 17:53:57)
Ja. Pl. nekem van. Szintén 63-as évjárat. 2006. március elejétől van a fényezőnél a váz, a blokk 2005. decemberétől kész és ott áll a polcon. :(
Hehehe!!! :) Hát a pojén, az pojén. Nem érti mindenki, szerencsére mi tudjuk! Meg az az Indy nevezetű, aki hajtotta a pedálos Komart, ami valóban gyorsul 9 sec alatt. Csak 15 km/h-ra. :-) :-) :-)
Az mijenmessze van?:D csakmer ijen ultraszuper kipuvéget szeretnék faragni, és ha elcseszem, akkor legyen meg az eredeti:D
Visegrádhoz közel...hmmm Békéscsaba relatív közel van :))) Nekem van felesleges kipufogó végem.
sorszám: 1946 (80433)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2007-07-28 16:01:27)
Sziasztok!Aki visegrádhoz közel lakik max 20km-re, és van Simsonhoz egy fölösleges kipufogóvégje, az dobjon meg egy mailal lécci!
SR2E, ez az a kis gömbölyű tankú pedálos téma.Sztem nagyon vigyázz rá, ez már tényleg veterán kis gép.
Megvan a gép: SR2E - Baujahr: 1963 :) Szert tettem egy üzemeltetési útmutatóra is magyar nyelven.
Van itt még valaki a fórumon, aki ilyen mopedet birtokol?
Sziasztok nincs valakinek egy simson enduro s51 es berugótengelye +berugókarja a berugókar nem lényeges csak a tengely!Szóljon már akinek van egy felesleges és már nem kell neki.
Értem, nagyon kössz a választ.
Ja, az más. Mivel Neked nem volt pedálod, ezért esélyed sem volt. Így már mindent értek :)
Hell!Lehet nem ugyan olyan,nekem is cserélni kellett azt a kis tengelyt.Arra mindenképp oda kell figyelni,hogy mennyire éles a belső pereme (az a téglalap alakú rész),mert nekem először amikor összeraktam,mindíg szorult.Szétszedtem,erre látom,belemart abba a részbe,ahol szétfeszíti a fékpofákat,elég durván.Érdemes ezt az éles részt egy kicsit legömbölyíteni,óvatosan,tényleg csak kicsit,nehogy belemarjon.Az olaj,kenőzsír elfelejtve!!!!Csak gondoltam hozzáteszem ezt is,remélem segítettünk!
Tengelycsere: vedd ki a kereket, aztán kiveszed belőle a fékdobban található cuccot, amin a fékbetétek vannak, azon van
ez a tengely, rajta a fékkulcs. Ezt asszem
egy seeger tartja kiesés ellen. Leveszed a seegergyűrűt, kitolod a fékkulcsot, csere. Összerakásnál szét kell húzni a fékpofákat, mert rúgók feszitik őket. A fékbowdent úgy tudod könnyen beakasztani, ha a fékkarnál nem veszed ki csak a keréknél, fékkarnál a feszitőcsavart teljesen becsavarod, keréknél beakasztod, aztán kereket be, és aztán a fékkarnál beállitod.
Sziasztok!
Simson S51 dobféken elöl elvan kopva a ricnis tengely ahová a vowden is akasztva van azt lehet cserélni, ha igen , hogy?
Illetve a fékbowdent , hogy lehet egyszerűen beakasztani?
Úgy emlékszem, rásegített a pedállal...
Te voltál ott, biztosan neked van igazad, de hogy a francba? Szinyómmal szembe se volna a komárnak fikarcnyi esélye sem, a Simónak meg a Jawa-val szemben. ÁÁÁ nem értem, biztos valami brutttális tuning volt a komárban...:)
...most mit csináljak... ha egyszer ő volt a jobb :D
Egyébként is, nem olyan egyszerű egy Komar után menni, főleg az elején.
Akkor hogy is volt? Engedted nyerni a komáros fickót? Mert igen akkor az nem verseny volt, igy bicikli is elhagyhatja a top fuel bike-ot :)))
A futam így nézett ki: Pannonia T5, Jawa 634, Komar Moped :D
Nem volt pofám nyerni... illetve nyertem, szereztem egy új barátot :D
Na, akkor ezt hogy csináltad?
Tudom. Én vezettem a JAWA-t...
sorszám: 1930 (80216)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-07-23 23:10:17)
Bizzzztossss!!!! Mindenesetre jó vicc, de azért Jawásnak(mint pl.én) ne mondjad, mert berág. Én személy szerint nem tudom elképzelni a komár 9 másodperces gyorsulását 100km/h-ra, meg a 140-es végsebességét.
sorszám: 1929 (80212)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-07-23 23:10:17)
Lakiteleken, a Simsonálison, a gyorsulási verseny díj nélküli előfutamában, egy pedálos Komar hagyott ott egy 350-es Jawát.
Na, akkor eddig, és ne tovább, mert közétek ülök!! Hát micsoda példát mutattok a vendégeknek? Elveszitek a motorozós kedvüket is :) Szóval valaki kérdezzen már valamit és terelje el a témát...
Én már régen lezártam. Csak emlékeztetőül: te próbáltál mindenáron meghazudtolni engem (és rajtam keresztül kb. 240 embert), és amikor kezdtél magadból hülyét csinálni, elvitted a témát egy egész más irányba.
Egyébként megint csúsztatsz. Nem minősítettem ("kényelmesen", "pörög, mint a bolond", "gány" stb.), hanem egy megvalósított átalakítás műszaki paramétereit, valamint a tapasztalt eredményt írtam le. Ezek tények, és azok bizony makacs dolgok...
Hiába... Látod nem tudja megérteni... "Nem vagyok képes elmenni megnézni,hogy a kék simsonja megy kényelmesen 70et" mert igazából mostmár nem izgat kinek mennyit megy "kényelmesen", "kényelmetlenül" hihetetlen egy ekkora baromságból micsoda vita kerekedik ki... Én tudom, hogy az ÉN S51B/4-em hiába 60ccm mostmár akkor se kényelmes a 70-75km/h nekem, hiába tök új az egész majdnem... Olyan 60-65km/h nagyjából tartósan megfelel,e felett pörög mint a bolond,és az nem használ neki hosszabb távon.Ettől eltekintve R.A. kék simsonja nyilván sokkal komolyabb technikai háttérrel rendelkezik, mint az én "gány" piros simsonom :). Figyelj R.A. hiszek neked.Most ezt nehogy kétségbe vond.Zárjuk le ezt az értelmetlen vitát,inkább normális dolgokkal foglalkozzunk...
Üdv: Esox
Nem. Esox eredetileg nem hitte el, hogy azt tudja a kék Simson, amit írtam. A többi csak porhintés és mellébeszélés.
Mondanom sem kell, nem jött el megnézni...
Jójembeeerek....
Olvassatok!!!
Esox az összehasonlítással a térfogatbeli különbségekből adódó és kicsit kialakításból is adódó különbségek miatt domborította ki pont ezt a kettőt. Hozhatta volna példának a gyorsaságit is, DE M.o-on nem a 130 az amit falvak között nyugodtan használhatsz!
És a 90-et valszeg a gsxr még hamarabb eléri mint az MZ, de nem gyorsasági motorosok vagyunk, hanem szocimotorosok(K)! Ki az a hülye aki 130-al túrázik?!
PLZ. Olvassatok! És csak azután szólni, ha már átgondoltátok.
CRE [-.-]
Nem, nem én ezt nem értem :((((... ezta csak azért írtam, hogy látni lehessen a lökettérfogat különbséget, én kiszálltam....
Azért a 125-ös mz-t és a 350-es Jawa-t ne állítsuk már egymás mellé, még csak "összehasonlítás" céljából se. Még jóhogy a 350-es Jawa könnyebben éri el a 90-et mint a 125-ös Mz. Ezzel az erővel egy gsxr-1000-es is lehetne állítani a Jawa mellé, mert az meg könnyebben éri el a 130-at mint a Jawa.....
Sziasztok!
Sajnos a kiszemelt Babettát elvitték előlem, úgyhogy úgy néz ki inkább egy Simsont újítok be munkábajárni.
SR2 a típusjele, ez az az ősrégi moped amit sokan Suhl néven ismernek. Itt a fórumban volt már szó róla korábban?
Hol találok infót (szerelési kézikönyv, stb.) ehhez a típushoz?
Ma voltam megnézni, kipróbálni. Működőképes, de nincs a toppon, az lenne a terv, hogy most egy pár hónapig még nyüstölöm, aztán télen lebontom.
Üdv: Miki
Kedves RA!
Fogadd elismerésem,jól bírod a vitatható értékű véleményeket.
Tuning, fejlesztés fórum, Big Bore tuning, miért is nem jó az alap felszereltség. Thx. Részemről befejezve, biztos nagyon alulképzett vagyok ehhez...
Miért nem volt nekem jó: A kipufogó alulméretezett, a légszűrő kicsi és hihetetlenül olajosodik (nincs ugye membrán). Először is,én ezt a simsont mindenképpen a lehető legjobban teljesítményre építem át, hogy hosszabb távon is kényelmesen lehessen vele haladni. És most nekem senki se mondja, akármilyen hihetetlenül okos is, hogy nálla a 70 kényelmes sebesség alap dolgokkal, mert NEM AZ. Ha nincs kellő lökettérfogat, márpedig ez az alapfeltétele annak, hogy a közlekedés nagyobb sebességnél kényelmes legyen (példaként említem, ha megyünk valahová, nekem a 350es JAWAn a 90km/h kényelmes sebesség míg a haver a 125ös MZ-én igencsak megszenved vele. Elérheti de korántsem kényelmesen...) Ezért ha nagyobb a lökettérfogat, nem jó hozzá az alap kipufogó (főleg ugye ha további felömlők is vannak esztergálva a hengerbe - ill. megnagyobbítva a pl. Tábori-sablon szerint a nyílások. Na ezért nem jó, ha valaki segít ezt összehozni rendesen megköszönném!
SZevv: Esox
A-ha... És mondd, miért nem volt jó az eredeti légszűrő-kipufogó ?
Sziasztok! Még 4 ütemnél is lényeges, hogy a szívó-kipufogó rendszer össze legyen hangolva, 2 ütemnél viszont ez hatványozottan igaz! A rezót egy megadott rendszerhez méretezték, ha azon változtatsz, akár légszűrővel, akár karburátor-beállításokkal, az egész nem ér semmit. Legalábbis nagyon sokat kell kísérletezned a helyes beállításhoz, mindent újra kell hangolnod, akár gyújtást is. Én most emelem a súbertűimet !4!üteműn, mert valamelyik tulaj lepakolta a hangtompítót és ezzel megváltozott az öblítés, erőtlen lett a motor. De "legalább" hangos...
A rezó az jó neki, ki van az találva, a légszűrővel lesz valami, sok sok kisérletezés lesz még úgy látom. Sokszor láttam olyat, hogy a műanyag légszűrőházba félig be volt nyomva a sportlégszűrő vége. Brutális, és okádék is ahogy kinéz. Ezért csináltam kivezetést oldalra, nem nagyon akarom megbontani a műanyag házat :(( az már kókányová... Hülye németek, nemhogy a jawa-hoz hasonlóan csinálták volna meg, ott mennyivel könnyebb ilyet csinálni!
A kétütemű motoroknál a szívó és a kipufogórendszert mindig együtt kell méretezni. Nagyon frankó segédletet rendelhetsz a MAMI-tól, sőt, ingyen és bérmentve le is modellezik a rendszeredet. Ha nincs kedved ezzel foglalkozni, akkor jöhet a kísérletezés...
Az ominózus kék Simsonon egy darabig ugyanilyen rezonátor volt, és pontosan az általad is tapasztalt nyomatékgörbe-változás miatt szereltük le. Nagyon jól ment vele, de állandóan a felső tartományban kellett járatni a motort.
Kicsit visszakanyarodva a korábbi témához: az ilyen nyomatékgörbét produkáló motorokhoz olyan sebességváltót szoktak illeszteni, ami egy hosszú egyes után igen kis lépésekben oszt tovább. Ez egyrészt drága, másrészt az állandó pörgetés nem igazán használ a motornak (a városi forgalom kényelmetlenségéről nem is beszélve). A kék Simson blokkja '81 óta bontatlan, csak akkor fogunk hozzányúlni, ha feltétlenül muszáj lesz.
Más: Szerinted miért van az,hogy a sportlégszűrőtől megnő a fordulatszám tartomány (magasabb lett), de sokkal nehezebben gyorsul... egyszerűen nem tudom megérteni,már minden szart megnéztem, túl keveset enged e át avagy túl sokat (?!),de nem sikerült rájönnöm a miértjére. Lehet, hogy az "L" alakban történő megtörés miatt van? Nem akarom szétfúrni meg semmi ilyesmi... A hangja brutális lesz (tényleg kegyetlen, kb olyan mintha 250-es MZ lenne rezóval :))) és igazából jobb is lesz csak ez a gyorsulás... egyszerűen szánalmas, aztán meg mintha puskából lőtték volna ki. Visszarakom a kis gumi csövet - minden visszatér a normálisba...
Ne ragozzuk sztem... maradjunk annyiban, hogy hülye vagyok hozzá és kész :)).Amikor a motorosboltban veszek valamit (pl. súbertűt) akkor is lerajzolom az eladónak,mert annyira gyökér módon fogalmazom meg,hogy egyszerűen nem tudja mit akarok :D... Így aztán a "negyedik sebességi fokozat fogaskerekét egy nagyobbra szeretném kicserélni" mondatomra főbe lőtte magát, majd utolsó erejével még bevett egy ciánkapszulát és felakasztotta magát. A kezében égő gyufa erre leesett és (mivel korábban látta, hogy jövök, és fogom fárasztani a hülye kérdéseimmel - leöntötte magát benzinnel - biztos ami biztos) teste lángba borult, még idejében ki tudtam menekülni a lángoló épületből... Más boltot tudtok esetleg :DDDDD
Ez az autentikus forrás megvan, de nekem triviális, így aztán ezen szürreálisan megfogalmazott hozzászólásomból is meglátszik, teljesen beleőrültem ebbe a simson dologba, és ebből nincs kiszállás...
Összesen: 69 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|