:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Simson - új hozzászólás Összesen: 69 oldal
Az 1961-es évjárattól van lámpám.
A sörre jobban vágyok (lehet hogy mégis jó lett volna a haza úton...)
sorszám: 2006 (80947)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-07-30 23:39:47)
Hali!
Köszia gyors választ. Igazság szerint megszívja magát álló helyzetben, és csak elzárt benzincsappal, nagy nehezen indul be. Innen az ötlet, hogy túl magas a benzinszint.
Ja. A 16N-1,2 stb. porlasztó beállítása:
A levegőcsavart (nagy) teljesen becsavarni majd másfél fordulatra kicsavarni.A dúsítócsavart (kicsi) majdnem teljesen becsavarni,úgy hogy azért még lehessen befele kb egy fordulatot csavarni,simán,szorulás nélkül.Ha jó a gyújtás,beindítani,beindul és üvöltenie kell a magas ford.szám miatt (mert a dúsító majd teljesen be van csavarva).Most meg kell keresni azt a ford.számot - fordulatszámmérő hiányában hangra figyelve - ahol a legmagasabb és stabilan jár a motor (magyarul nem tövig becsavarva és majd széthullik,hanem egy stabil magas fordulatszámot).Ezután nincs más dolgunk,mint a levegőcsavart kifele csavarni,lassan,ekkor csökken a for.szám (már ha nincs eltömődve semmi),és meg kell keresni az alapjárati fordulatszámot.Ha minden oké akkor ezután lehet finomítani a dúsítóval,de nagyon kis mértékben!Ajánlatos a művelet előtt kitakarítani a porlasztót!!!Én a pumpa szelepét leveszem és a benzincső-csatlakozásra teszem,majd jó nagyot belefújok a porlasztóba,ilyenkor kijön MINDEN belőle,főleg ha leeresztőcsavaros a porlasztó (hasznos)Ezt a pumpás dolgot leszerelt porlasztónál kell végezni különben minden szenny a hengerbe megy.Egyébként a bedadogás az lehet eltömődött fúvóka miatt is,de ezt biztos tudod.Sok sikert,üdv!
üdv!
A kezembe nyomtak minap egy simsont (s51-es), hogy én motorozom, és kezdjek vele valamit. Annyit megállapítottam, hogy belefullad a benzinbe, de hát a jawan más karbi van. MEg behorkol, ledadog 2-3-ban.
Valaki Tudna segíteni, hogy hogy is kell beállítania karbit????
Kulio
Sziasztok lenne valakinek Schwalbe Kr 51/1-hez szerelési utasítása?
Bármilyen anyag.... hmmm benzin kell? :D
CRE [-.-]
Hi. Nincs vkinek esetleg rollerhez használati utasítása vagy bármilyen anyaga?
hehe! nem akar venni valaki 2db darabokban lévő,(fel akartam újítani őket de már belefáradtam!!!) teljes, hiánytalan turbós schwalbe-t? mondjuk egyben 30ért?
Sziasztok!
Nem akar valaki Simson SR2E alkatrészeket venni? Találtam egy eladó motort, de nekem igazából csak egy része kellene. E-mailt kérnék.
Üdv: Miki
Ugyan má'... pont most láttam egy plakátor, ahol a Jevgenyij úgy volt kiírva, hogy Evgeny.
Asszem visszamegyek általánosba.... pfejj *vajon
CRE [-.-]
Azért megnézném azt a rést ahol az olajat kapja a lendkerék felöli oldalon. Valyon mennyi kosz kell hogy az eltömődjön és a csapágy széthulljon :)
CRE [-.-]
Akkor jól képzeltem :D
Tehát akkor 2 szimering van a lendkerék felöl... Ahogy sejtettem :)
CRE [-.-]
http://www.simson.hu/letoltes/ROB3gTurbo.jpg
a kép!
forrás: simson.hu
Mutasd azt az ábrát!
A másik oldalon (lendkerék) nem kenhet a váltó olaja, hiszen akkor:
1: a lendkerék olajban forogna :D
2: ha mégis az ken akkor 2 szimering kéne, 1 ami a forgattyúsházat zárja el a csapágytól, és 1 ami a lendkerék felől tömít.
Szóóóval... konzekvenciákat levonva, ha neked STAR blokkod van akkor a helyes összeszerelés attól függ hogy a váltó felöli blokkfeledben a csapágy helyének kiképzésénél hol van bemarva a zégernek a helye. Amennyiben viszont újabb (kocka hengeresed) blokkod van, akkor a helyes sorrend forgattyúsháztól kifele haladva: csapágy zéger szimering
CRE [-.-]
nekem turbós és assszema z olaj kenős.. de a lendkerekes oldalt elbasztam, ábra után szabadon...
akkor ahol van az a kis "ér", ahol be tud menni az olaj a csapágyhoz, ott szimering- csapágy a sor, a másikon meg a keverék ken így fordítva!!! amúgy a gyári ábrán mind a 2 fordítva van.... most néztem!!! de tényleg...
Nem biztos, hogy elbaszta, annak idején kísérleteztek a németek a csapágy hajtóműolajas kenésével. A korai Trophyk is ilyenek. Amit küldtem neked ábrákat, az S51-esre vonatkozik.
Nem nem. Nem cseszte el! A STAR-ok némelyike, de lehet hogy mindegyik? a váltó felöli résznél fordítottan van pakolva. Ugyanis ott tényleg a váltóban levő olaj kent. De a lendkerék felöli résznél mindenképp a szimering van kint!
Neked milyen blokkod van?!
CRE [-.-]
igen, turbós... meg 2 db szétbombázott schwalbem/azokat is össze kell majd raknom/... az etz-m simán összeraktam és nagyon fasza lett ezzel a szimóval kínlódok évek óta!!! ;)
Mondjuk erre nem gondoltunk, ami részben a mi részben az ő hibája... Ugyanis a Star-nál volt egy változat ahol tényleg a váltóban levő olaj kente a csapágyat, és abban az esetben valós az ő általa mutatott kép.
De a másik oldalon (lendkerék felől) a sorrend az amit mi írtunk :)
Srácok, köszi az infót; akkor szegény csávó, a tip-top starjaval igen elcseszte... amúgy a robbantott ábrát ismeritek, mert az is gyanús...
[b]http://www.simson.hu/letoltes/ROB3gTurbo.jpg[/b]
sőt!!! ottan is fordítva van!!!
És neked STAR blokkod van?
javasolt irodalom: http://www.freeweb.hu/sr4-2/galery/2006_motogeneral/2006_motorgeneral.htm
itt találtam aképeket....
Talán inkább úgy fogalmaznék, ezt elkövette valaki...
Itt egy ábra a sorrendről:
http://www.ocskavas.hu/nyomatek.jpg
És kb. ezt kell látnod, ha kész:
http://www.ocskavas.hu/motorhaz.jpg
Nahhh alapoktól kezdjük.
Adott a blokkfeled. Ahol a sonkák vannak ott van azon az oldalon a csapágy. Ez után ha jól emlékszem van egy zéger meg lehet hogy volt nálam egy alátét is, de az is lehet hogy ez csak az egyik oldalt, vagy ez MZ volt :)
Szo sorrend sonkák felől: csapágy - zéger - szimering
A szimeringet a rúgós felével a csapágy felé tedd, tehát ha a blokkfeledet nézed akkor a (lendkerék vagy primer fogaskerék) másik oldalt a sima felének kell lennie. Valamint a ZÖLD szimeringet javasoltuk, már 2-en :)
CRE [-.-]
akkor ez rosszul van???: http://www.freeweb.hu/sr4-2/galery/2006_motogeneral/100_1832.JPG
ez az a rész ahol az elősűrítés van... akkor ide a csapágy, először utána a szimering, befelé a szoknyával ,majd a rugó???????
...húb'meg...
Belülről, a főtengelytől kifelé haladva: először csapágy, utána szimering, "rugó" befelé (a szimering sima oldala van kifelé).
szevasztok!ez a fülekkel kifelé ez azt jelenti, hogy a sima fele van a főtengelyhez legközelebb, utána a "rugó" és azután a csapágy??? és akkor zöld vagy piros!!!! ja 16 os lánckerék van a gépen ;( előtte 14 es vót, de 12est is próbáltam...
Sejtettem.. Nincs valakinek esetleg eladó SR2 km-óra spirál? Írjon már ide vagy a rebel56 kukac freemail pont hu címre!
sorszám: 1975 (80639)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-07-31 22:44:07)
Szimeringből csak a zöldet (esetleg pirosat), mert az olajálló. Sajnos nekem ezt senki sem mondta amikor a Simsonom fel lett újitva, ezért 2 hónapig nem jöttem rá, mi baja van. A fekete szimeringem megpuhult, szoritórugó leesett róla, egyszóval az alsó kompresszió teljesen elment. Ez elég veszélyes lehet bejáratáskor, mert olaj hiányában a motor könnyen megszorulhat.
Szerintem lényeg az hogy ne pörgesd és ne erőltesd. A pörgetést nem engedi a 17-es kerék, erőltetés ellen meg vissza kell váltani :)
Nekem a főtengelynél zöld szimeringek vannak. És sima felükkel kifelé.
CRE [-.-]
oké, kösz! azt hiszem szét kapom az egészet, indulok a kálykától, átnézem a leg apróbb darabokig... sajnos a kiput néztem már, a gyujtást is; Apropó! egy-két nagy kérdés: a zöld vagy a fekete szimering a jó? vagy mind 1? a szimeringnek, ugye mindig a peremes részével álljon kifele??? (megint szétszedem és összerakom...) ha lesz rá idegem; bejáratásnál dimbes-dombos helyen nem jobb mondjuk 13-as kerék? na nem kérdezek több ilyen "okossatt"; köszi a segítséget!
Esküszöm, egyszer megtanulok fogalmazni... pfff
Nohh, mi nem rég újítottuk fel az S51-es simsonunkat, 60-as hengert kapott, 2 felömlőset. Após, aki munkába jáűrásra használja a gépet elmúlt 110kg! Most tart a motor kb a 600. megtett km-nél. Nálunk is teljes generál volt. Beleértve egy főtengely cserét is.
Eleinte a bejáratós keverék lerakódott olajsara szivatott meg minket a kipufogóban, tegnap a gyertyába került valami koszmó az új hengerfej tömítésből. Biztosan holnap is lesz valami nyűgje.
De a lényeg, az az, hogy ésszerű bejáratással, szinte súlytól függetlenül jó mocit lehet összehozni. Most a simson 17-es lánckerékkel 60-as hengerrel 4-ben is kényelmesen viszi az 50-60-at! És hangsúlyoznám, MÉG BEJÁRATÓS! (fúvóka 72).
Még egyszer, az én véleményem, az az, hogy első körben, ha te is gondos gazda vagy, akkor nézd át a kipufogó dobot. Tisztítsd ki. cserélj fúvókát 72-re, pucold át a karbit, cserélj gyertyát. Ha ezek után sem kel életre a motor, akkor kezdhetsz gondolkodni olyanokon, hogy biztos jól raktad e be a szimeringeket, jól van e beállítva a gyújtásod, elég erős e a szikra, és nem utolsó sorban, biztosan jól járattad e be...
Amugy a nagyobb gáznál fullad jelenség nálunk is jelentkezett, megoldása a szivatóban levő gumi cseréje, és a 72-es főfuvóka jelentette. :)
CRE [-.-]
Járasd be, és ne akarj tőle eleinte sokat! Ne játsz vele tőgázon, minimum az első 500km-ben legyél vele kíméletes. Utána is csak fokozatosan hajtsd.
CRE [-.-]
Olyan spirálnak nevezett bowden szerű izékéről. Az SR-2-nél bizony a bal oldali foglalatból, az első kerékről. Ugyan úgy, ahogy a Komar, vagy a Danuvia. Bizony, bizony. A mutatód azért ugrál, mert nincs bekötve az óra, oszt szabadon himbálózik. Tessék megcsinálni!
Kérdezném még, hogy a km-óra számlálója honnan kapja a jelet? A képeken mintha úgy láttam, volna, hogy az első kerék bal oldalán lenne valami meghajtás, na ott nekem nincs semmi.
Nem is működik persze. A mutató is érdekes, olyat már láttam hogy oszcillál, de olyat még nem, hogy fals értékeket mutatva, a sebességtől látszólag teljes mértékben függetlenül ugrabugrál. Lesz ezzel még munka bőven.. :)
Köszi mindenkinek az ötleteket. Ma már nagyon viszketett a tenyerem, úgyhogy egyszerűen leszedtem a fékpálcát, így tudtam menni motorozni, nem ragadt be. ;) Vettem hozzá egy "minden simsonhoz ilyen kell" típusú fékkulcsot 760-ért, persze nem is hasonlított arra amit az SR2-ben találtam.
A ferrodol réteg szemre kb 2-3 mm vastag, eredetileg mennyi?
szevasztok! van egy starom! felfurattam, összes csapágy,szimering, tömítés új, összeraktam, nagyon fasza(mondjuk, ...), de ahogy bemelegszik(10-20km) utána teljesen el megy az ereje(egyesbe is alig tudok vele menni emelkedőn nagyobb gáznál egyből fullad()50%-tól))!! Amúgy is full gáznál befullad amit nem értek (60-70-80 ezeket a fúvókákat próbáltam, légszűrővel, annélkül, cseréltem porlasztót, játszottam a benzinszintel, tömitéssel, stb... de semmi)... nem bánnék egy-két jó tanácsot, elég dimbes-dombos részen lakom, és 90kg is elmúltam így szegény mocsiból ki kell hoznom a maxuimumot, ha haladni akarok :). Ti mit szóltok, a négy felömlős dolognak van értelme, mivel tudnék egy kis pluszt rakni a vasba??? köszi!! rgy
A fényképeket sem találom sehol...
sorszám: 1964 (80536)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-07-30 23:29:55)
Mert akkor importáltunk belőle a legtöbbet.
Jut eszembe, azt mát Lakitelken akartam Tőled kérdezni, hogy SR hátsó mlámpa búrád van-e? Kéne.
Ja, és most sört küldjek, vagy lendkerék éket? Képzeld aztán meglett ám mind a 10 db. A farzsebemben volt! :-) :-)
Ja, elfogyott. Hátsó fék? + visszahúzó rugó van? Ha igen, akkor fékkulcs kiüt. 300-as vízpapír Brigéciollal leitatva, oszt adj neki, leppolt felületet adván. Varrógépolajjal átken, oszt 5 évig jó. Ennyi.
Nagyon szeretném én is tudni, mert annak a tróger Indynek igen csak kéne a beszámolójához. Valami Somogyi Betjárok már emiatt föl akarják kötni. :-)
Amikor a felújítást csinálod, egy pár dologra figyelj oda:
- ha szétszedted a féket, takarítsd le az összes alkatrészt (pl. az alumíniumot Brigéciollal, az acélt petróleummal)
- takarítsd ki alaposan a dobot
- ha berágódást találsz valamelyik alkatrészen, azt finoman tüntesd el róla (ha nem megy, cseréld ki az alkatrészt)
- a súrlódó felületeket kend meg (de csak azokat, és csak vékonyan), ha a fékkulcs tengelye rozsdás, finom csiszolópapírral szedd le a rozsdát, majd tisztítsd le a port
- ne hiányozzon alkatrész (ha nem vagy biztos a dolgodban, vagy először csinálod, nézz meg egy alkatrészjegyzéket vagy robbantott ábrát)
Mivel felújításról van szó, cseréld ki a fékbetéteket. Ha mindent jól csinálsz, bűvészkedés nélkül is kiváló féked lesz.
Köszi a tippeket! Első körben (teljes felújítás előtt) megpróbálkozom a fékkulcs cseréjével, feltéve hogy kapható még boltban. Megegyezik esetleg valamely újabb típuséval?
Az.Tengely alakja van,a vége téglalap alakú izé,tudod mire gondolok.
Lehet hogy hézagolás a pofa homlokfelületén még segítene.
Persze ehhez tudnia kellene milyen vastag a papucs...
Összesen: 69 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|