:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Simson - új hozzászólás Összesen: 69 oldal
Egyébként a nagyotmondást én se szeretem, főleg mert értelmetlen és semmit se bizonyít magának vele senki, úgy se hiszik el...
Máskülönben az enyém jelenleg 60ccm, hosszított végáttételes és 16-os fogaskerekes, valamint még pár extra és így maximum, de tényleg (!) 80km/h a totális vége jelenleg és ezt sem ajánlatos tartani vele a hatalmas fordulatszám és rezonancia miatt. De szigorúan szélcsendben, szembeszélben meghal. És az eddigi átalakítások is elég sokban vannak benne, nem látom továbbá értelmét további átalakításoknak, mind anyagi, mind érdemi okokból nézve, főleg, hogy a további átalakítások még több meghibásodást eredményeznek. Kicseréltük a hengert, erre szétment a hajtókar (erősebbre kellett cserélni), majd a csapágyak is meghaltak. Így végül is mióta elkezdtem az egészet, a blokk gyakorlatilag teljesen át lett alakítva, jelenleg azt a nyamvadt s51 váltót próbálom valahogyan megerősíteni, egyszerűen botrányosan szar. Kívülről is megújult, ennek igazából több értelme van,tényleg nagyon jól néz ki. Egy simson az marad, ami valójában: olcsó népmotor. Van kivétel, olyan ez mint a tuning trabi. Amin nincs tuning, egy rakat szar, amin van, az kincs...
Egyébként több okból is érdemes egy adott szintig felhúzni a simsont, kényelmesebb lesz hosszú távon tartani vele a sebességet, jobban gyorsul, dinamikusabb lesz. De eltúlozni csak akkor, ha versenyez vele valaki. Mint a videón is láthatod, van akinek sok feleskleges pénze van ilyenekre...
Tessék megnézni:
http://www.myvideo.de/watch/1346048
Jó, ez már azért durva... de azért csak simson!
Üdv!
Kb mennyibe kerül egy simson fúratás + dugó, gyűrű együtt?
Én egy nagyon kételkedős alkat vagyok, azt sem hiszem el hogy létezik 90-95 km/h-val haladni tudó Simson.... legalábbis addig, míg sík úton egyszer nem suhan el mellettem egy, ilyen sebességgel. Ha ez eljő, akkor viszont meghajlok a teljesítmény előtt!
Na mindegy, elfogadom aki tuningol meg minden (sőőt napi használhatóságot kényelmesebbé tevő tuningokat kifejezetten támogatom pl 60ccm, hosszú negyedikkel)...de sokra nem tartom az ilyen brutáltuningokat...pláne manapság amikor jó alkatrész lassan fehér holló kategória...akkor meg ilyen célokra b_sszák szét a maradékot...
Olyan pont van, és nem csak az ETZ-t alázza, hanem az MZ 125SM-et is :D. Azt pont én írtam, olyan valóban van de az piszok drága (300ezer az átalakító szett 130ccm-re, új porlasztó, főtengely, váltó 5 sebis, stb...) van róla video is illetve akár online is megrendelheted a cucost. Na az tényleg van, habár már elég távol áll az S51-től :DDD, de becsületére legyen mondva, csak át van alakítva, ugyan az a blokk meg minden más. De az nem sufni tuning. És az se megy 150-et :)))))))))))))). Ez egy hatalmas álom, még a Big Bore is az, ugyan minek egy simsonra annyit költeni, amikor annyi pénzből (na jó kicsit több :D) már lehet venni aprilia rs50-t. Az egy kicsit jobb :D valljuk be ebben a kategóriában...
Én viszont mindent elhiszek, még az ETZ-t porig alázó Simsont is, csak már látnám...
Nem érdemes ezt felhozni, mert majd jönnek a szájtépők a 90ccm-ükkel 150-es végsebességükkel, meg a 30 paripájukkal :-)
Az, a mocskos gazember életbe! :-(
Tipikus az a 60ccm simson ami megy 150 (!!!) et :))). Hát igen :))) bárcsak, az egyébként az aprilia RS50-nek is a becsületére válna, vagy a Derbi GP1 is megirigyelné :DDD, csak mert az 50-es kategóriában azok a legjobbak. Dehát simson :))) nyilván az is van olyan jó, csak 20évvel öregebb de sebaj :P.
Megvolt a térdcsapkodós vihogóroham :-)
Immár nálad! :-)
sorszám: 2147 (84210)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-09-27 21:29:33)
Könyörgöm nézzetek be a Tuning fórumba megéri :DD. Csak nehogy leessetek a székről a röhögéstől.
Csá!
Hello kb hány cm átmérőjűnek kell lennie az enduró vázmerevitönek vagy mi az ideális?Aki csinált házi jészitésűt az szoljón hogy mit hogy kell köszönöm elöre is!!Sűrgős mert méég holnap meg akarjuk csinálni!!(szept29)
Üdv mindenkinek!
Van egy 70-es Star vázam,blokk,ülés,tank és első kerék nélkül amit eladnék :9000ft ha valakit érdekel:06703348296-os számon hyívjon.
szar ügy
sorszám: 2142 (84071)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-09-24 21:20:48)
Oksi, addig megnézem otthon miféle Loctite volt az...
sorszám: 2140 (84018)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-09-25 21:40:38)
Na, akkor megbeszélünk egy időpontot, oszt megekecsöljük. Majd szólok a bandériumnak is.
Hali Wendel!
Rakd be a szimmet rugalmas pillanatragival, akkor nem kön ki a disznaja. Nekem bevált...de vannak mindent álló paszták is (ezekkel nincs tapasztnyalatom)amik erre alkalmazhatók...
Üdv,
Zoli
sorszám: 2138 (83988)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-09-24 21:20:48)
Mármint a berugótengely cseréjéhez? Elírtad. ;) Nekem meg úgy beindult a kis dög, hogy alig lehet visszafogni... De megintcsak az a rossz érzés fogott el, hogy ez se fog örökké tartani...
sorszám: 2137 (83974)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-09-24 21:20:48)
Sziasztok én is szeretném tudni mennyi olaj kell az első lengéscsilapitóba
Erről megoszlanak a vélemények. Mondjuk, én is jobban szeretem az S50-es váltóját. Ritkán esik szét. Hátránya (qrva nagy hátránya) viszont, hogy pl. a berúgókar cseréjéhez szét kell húzni a blokkot, de a ftg. simmeringhez is. Ez utóbbival szívok most. 450 km után kezdhetem előről. Nem ütöget ám a guta! (ráadásul minőségi cuccos lett belerakva. :( :(
A Kromofág (Polifág) nem feltétlenül jó az ilyesmire. A sarkokban, hegesztési varratokban benne marad, nehéz vele dolgozni.
Keresek s51 vázat,lengövillát,tankot,oldaldekniket cserébe tudok adni,mzts 125 vázat,etz 125 vázat,tankot 16-os hátsokereket 325x16 Barum gumival Kaposvár közelében.
"Én azt nem értem, miért nem lehet turbós az S51"
Mert túl jó volt az a hűtés...de komolyan.
Kromofág!!! Én leöntöttem volna a helyedben a pörzsölő helyett :D:D, sztem egyszerűbb, illetve olcsóbb is mint egy palack gáz :)). Ha a tankon horpadás van azt levegővel szokták kiegyenlíteni, azt is meg lehet próbálni, de a rozsdára van rozsdamaró, ill. én drótkoronggal szoktam, barkácsgépre rakva, az simán leviszi.
Helló!!
Hát, nagy fába vágtad a fejszédet. Nos, én egy START élesztettem újra hamvaiból ( http://youtube.com/watch?v=79cpCQslBug ). Legelső lépésem az volt, hogy tudjam, hogy a motor beindul-e. De 30 év rohadás után ez elindult. Aztán jött a TOTÁLIS bontás(a blokkot hagyd egyben). Azt ugyan nem írtad, hogy milyen motorról van szó, de a szocimotorok 90%-hoz elég egy kulcskészlet 6-7estől 17-19-esig. Lapos és sima csavarhúzó, meg persze egy "valagnyi" rongy a rengeteg retek miatt. Bontásnál nagyon figyelj, hogy mi hol volt és később ugyanoda is kerüljön vissza . Ez főleg az elektronikára vonatkozik. Ha teheted, minden apró részletet fényképezz és/vagy rajzolj le! Egyik megoldás, hogy fogod a közönséges falusi disznóperzselőt (pörzsölőt XD ), és az alkatrészekről a festéket hólyagosra melegíted, majd egy drótkefével fémtisztára vakarászod. Nos, biztosíthatlak, hogy ez kínkeserves és hosszadalmas dolog . Nekem a 250-es Trophy térdvédőjének a leégetése tartott egy napig és került egy palacknyi gázba. A másik, hogy elviszed HOMOKFÚVÓShoz. Ez sokkal gyorsabb és tisztább megoldást eredményez, akár a rozsdával szemben is. Az ára sajnos cifrább, nekem a Start (csak a barna részt) kerek 5OOO ft-ért fújta fémtisztára. Na, ha ez megvan, akkor 2 lehetséges megoldás van: elviszed a fémtiszta alkatrészeket festő-szinterezőhöz, akir a kért színre pár napon belül elkészíti (pár millió színárnyalatból választhatsz ). Persze ha valami horpadás van, akkor azt előtte kalapáld ki, majd gletteld ki (kasztnilakatos megoldja). A másik, hogy elmész festékboltba és veszel zománcfestéket (a Staron az van és nem panaszkodok rá) . Valószínű kétkomponensűt kapsz, ami az autók festésével megegyező minőséget eredményez. Ebben az esetben is akármilyen színt ki tudnak keverni. A festékboltból tipli haza és kompresszorral lefújni az egészet. Amíg száradozik (akár 1-2-3 nap), ellenőrizd az apróbb alkatrészeket, hogy megfelenek-e. Ezalatt értem a lábtartókat, fogantyúkat, láncot, gumit, lámpákat, búrákat,csavarokat,teleszkópokat, stb.Ha szükséges, cseréld őket. A motor részt pedig mosd le higítóval vagy mosóbenzinnel kívülről, ha nagyon gány. Aztán mérd fel a kipufogó állapotát, mert ha eltömődött, akkor ki kell égetni. Aztán benzincsap és karburátor állapotfelmérés-tisztítás-csere.Aztán az üléshuzat esetleges újragyártása. Pár nap múlva neki lehet állni összerakni: A vázra visszapakolni a sárvédőket, teleszkópokat, kormányt, sztendert, kerekeket. Ha "megáll" már a gép, akkor lehet nekiállni az elektronikát és a motort visszapakolni, kényesen ügyelve az alkatrészek eredeti helyre rakására. Ez akár pár napig is eltarthat. Mikor úgy érzed, hogy kész, akkor jön az indítás és próbálgatás. Ha a motor furcsán működik, akkor... Nade ez már a jövő zenéje.
Namost ez az én esetemben így történt, de lehet, hogy valamit kihagytam. Mindenesetre hallgasd meg a kollegák javaslatait, és azok függvényében állj neki.
Én sok sikert kívánok hozzá!
Helló!!
(de tényleg szóljatok, ha valamit kihagytam!)
Hello!
Segítségeteket szeretném kérni mégpedig hogy 1 motor felújításához hogyan lássak neki azon belül is a festéshez hogyan kezdjek neki milyen szeszámokat kell beszerezni és milyen technikával kell dolgozni??
Ja és milyen festékeket csiszolópapírokat rozsdatalanítást kell alkalmazni???
Akinek van tapasztalata kérem írjon!
Előre is köszönöm!!
Én azt nem értem, miért nem lehet turbós az S51, minek kellett sima bordásra csinálni mikor van egy tök jó megoldás erre költséghatékonyságból lecserélik egy sokkal szarabbra. Egyébként az S50 henger, hengerfej jobb, és még jobban is néz ki :))) nem mintha számítana, de mondjuk a váltója is sokkal jobb az s50-nek. Utálom az 51-es váltóját, az a csúszós szar egy semmirevaló. Bárcsak lehetne az 50-esbe 4 sebességet tenni...
Egyébként kész a motor, kezd bejáratódni, már elég jól kezd húzni, csak a magas olajtartalom miatt rakoncátlankodik az NGK gyertya, meg a rezó is tele van, hosszú útra kell mennem vele. Te tudsz plexit valahonnan, olyan kicsi kéne mint a sport-túra motorokon, lehet a 350-es Jawamra is teszek, de a simsonra mindenképp akarok.
sorszám: 2127 (83817)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-09-19 22:11:37)
Tegyél rá 70ccm -es hengert, de akkor a főtengőt is ajánlott kicserélni.
a simok ugy jók ahogy vannak én most vettem egy s51est nem adnám egy robogóért jó kismocik ezek szerintetek csak egy kicsivel erősebb hogy lehet nem gyorsabb erősebb
Helló nekem van egy kitőnő, annyiért oda is adnám. 06706394780
szevasztok,s51simómhoz kéne egy hátsókerék 5000ft körül
No, az utolsó részéban mondandód kíván némi helyesbíteni valót. A turbós blokk hőleadási tényezője a kényszerhűtés miatt remek, mig az S50-esé ennek szöges ellentéte. Az 51-esé viszonylag jó, még erősen tuningolt változatban is.
Amit meg Zozy írt, arról csak annyit, hogy azok gazember Somogyi Betjárok (valami SKM tagjai) valami szélhámos Indy vezetésével a legnagyobb nyári melegben Kaposvárról Lakitelekre, meg vissza elmentek. Egyikük gépe sem melegedett.
Hali!
Hát nem oldódott meg teljesen.
Beállítottam a benzinszintet, de nem volt változás. De most pár napja azt veszem észre, h csak hidegen magas az alapjárat, melegn meg már túl alacsony.
Nem tom mi lehet a baj.
Szerintetek?
Ha olyan sokat számít neked a hűtés -
Van 1 eladó ventillátor hűtésű simson blokkom, ami még nem volt szétszedve.
3 gang, tirisztoros, S51.
Ha komolyan érdekelne, telefonon elérsz.
Hálón, mail-ben nem üzletelek.
Lehet hogy már megoldódott.
Nem akadt el a bowden?
Hali!
Hiba mindíg lehet, de "Kalányos Úrtól" kérdezd meg hogy a kis somogyi simsonos csapatka mennyit ment már túrázni együtt, és milyen távokra (és többé-kevésbé rendszeresen). A többség napi használatban hajtja a simsont, és nem mindenki kíméli...ja és nem is mind "alap" gép...
Szóval annyi hogy ez is csak egy gép amit egyszer kell rendbe vágni, "összeérlelni", aztán olyan nagy bajok nem lehetnek vele....váratlan dolgok persze előferdülhetnek, de a váratlan dolgok az életben sem ritkák :-)
Üdv,
Zoli
NAgyon drága szerintem. Max 300Eft, még talán oké. De ennyit egy ilyen motorért! :-))
Drága. Ha a leírásnak megfelelő dolgokat megcsinálod, akkor sem megy 200-ezer fölé a költséged.
Régi-új Simson - találkoztatok már vele? Vélemény?
A túl sok olaj is tud kárt okozni, honnan jött ez az 1:20 ?
(Egyébként nem gallyra megy, hanem gajra megy.)
A legdurvább a 2T-ben, hogy a benzinben lévő olaj ken szinte mindent. Ez egy akkora f*szság, hogy csak na. Emiatt a simsonom már 3. alkalommal lett szétszedve (nem rendeltetésszerű használat az, ha nyélgázon megyünk kb. 80-90km-t, mert élvezzük, hogy a kanyarokban így tökre le lehet tenni :DD, így igazából nem is lepődtem meg a dolgon...). Ez az én baromságom, de valahogy szeretném elérni, hogy ne csak olyan 500km-ig legyenek jók benne a dolgok... Pedig tényleg mindenből a legfaszább van benne, a legjobb, legtutibb cuccok (nehogy azt higgye valaki, hogy ilyen sok felesleges pénzzel rendelkezem, csupán teljesen tiszta életvitel kell hozzá és máris összespórolhatjuk a hőn áhított alkatrészt :))). Most 1:20-as benzinnel megyek - már majdnem benzines olaj - igaz tiszta mocsok a rezó dob vége, meg füstöl amíg be nem melegszik, de folyamatosan azon rágom magam, mikor fog csörögni, zörögni... Ez így nem állapot, sajnos be kell látni, nem arra való a kis simson, hogy így zúzzunk vele. Igaz erősebb mint a legtöbb hasonló hengerűrtartalmú robogó (mostmár) de meddig?? Azok bírják a magas fordulatot, a simson nagyon ellenkezik - simán kipörgi, de nem szereti ezt hosszú távon, legjobban azon gondolkodom, miként lehetne a turbóhűtést az s51 blokkra ráapplikálni valahogyan, szerintem az elégtelen olajbevitelen túl a hűtés katasztrófális megoldása miatt megy állandóan gallyra. Nézzétek meg milyen az s51 bordázata, és milyen a Star henger bordázata: A Star illetve az S50 sokkal jobb hőleadási értékekkel bír, az S51 henger egy rakat szar! Ez az én tapasztalatom. Sajnos az S50 lökete, furata nem egyezik meg az S51-el, különben már rég lecseréltem volna...
sorszám: 2112 (83422)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-09-15 23:08:33)
Van valami mondandódban. Hiába egyszerűbb a 2T, ha valójában egy állnok szivatógép. A 4T adja magát. Ha besz@rik, tudod, hogy hova kell nyúlni: karbi, gyújtás, vezérlés. Ennyi. Én már 3 napja küzdök egy szájbakúrt pedálos Komárral, és nem tudok rá megbízható gyújtást inyorálni, pedig 1971 óta eddig semmi baja nem volt.
Ugyanaz a baj vele, mint az új JAWA-kkal: semmi egyedi nincs benne.
a 125 RS Simson négyütemű és egész jól néz ki :)
http://www.eredetisimson.hu/125rs.htm
2002-ban ment csődbe: forrás www.eredetisimson.hu
Ha valami jó, azon nem kell változtatni. Ld. krokodilok, cápák stb.
Összesen: 69 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|