:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Simson - új hozzászólás Összesen: 69 oldal
lenne egy kérdésem srácok rezonátor tervező program...az oldalon nézegettem de én nem 3 részeset akarok hanem jóval többet..tud valaki ajánani valamit ami bevált? előre is köszi
hamár itt tartunk másik hasonló ötlet a 60 as henger + dugó ami ugy müxik hogy leveszed a gyárit ezt felteszed és mikor visza alakitod viszacseréled és ebbe a hangerbe a vezérlésbe is bele lehet nyukálni akár..de ha tul bonyolultnak tünik megteszi a sima 60 as henger is én DDR re szavazok de aztmondják a srácok a lengyel utángyártott is jó (tény hogy a fogaskerékcsere egyszerübb :) )
Ennél könnyedebbet nem találsz.
Csak kitudsz cserélni egy dugó!
Ez megfelel annak, mintha a szívónyílást módosítanád 1 mm-rel...
Illetve van még egy lehetőség:
A hengertalp tömítést napilapból készíted...
Köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat!Nagyon nem piszkálom,gyári lesz.Csak olyasmin töröm a fejem,ami könnyedén visszaalakítható eredetire.
Ha mégis úgy dönt, hogy belenyúl akkor az időkeresztmetszet növelés is segít, persze csak akkor, ha jól kiforgatott motorral szeret közlekedni. Alacsony főtengely fordulaton (pl, 3000 f/p alatt) vissza dolgozza az üzemanyagot a karburátorba. A következő szívásnál persze visszaszívja de a tűfúvóka által adagolt üzemanyaggal együtt. Ennek következnénye, hogy túl dús keverék jut a robbanótérbe.
Tehát ha nagyon sokszor mész 3000 f/p felett akkor jó a Kisfurjesi által javasolt megoldás.
Üdv Gallion
Ha még nem módosították a dugattyú szoknyáját, levehetsz belőle 2 mm-t...
Szia!
Köszi a tippet!Gondolom,az első cseréjére gondoltál:)
Nem akarom átvariálni nagyon,ez így szép,eredetiben:)
Szia,
Fogaskerék- gondolom lánckerék- cserével csak cafe racert tudsz kialakítani.
Minél kisebb lánckerék annál jobban gyorsul.
Amennyiben nem akarsz belenyúlni a hengerbe nincs más választásod. A jelenleginél 1 foggal kevesebb és máris jobban gyorsul, a végsebesség pedig szinte semmivel nem csökken, mert magasabb fordulatot tudsz elérni így 3. fokozatbanban.
Üdv, Gallion
Sziasztok!
Tudtok egy kis tuningtippet Starra?:)
Eredeti lesz,ezért nem akarom nagyon átfaragni...csak kis tuningra gondoltam...pl fogaskerék csere...
hali
5000Ft ért van eladó 2 felnim egyik etalon állapotban a másik kicsit sérült
képet tudok küldeni
ocsipal@freemail.hu
Szia, A 60 ccm-nél csak akkor fontos ezt az átalakítást elkészíteni, ha nem gyári dugattyút alkalmazol. (Gyárin az S50-es dugattyűját értem, én azt alakítotam át az S51-hez.)
Amennyiben utángyártott a dugattyú és az alapszett tömegének eléri vagy meghaladja a +5%-át akkor ajánlatos kiegyensúlyozni a főtengelyt.
A dugattyúk utánöntésénél az alapméretnek megfelelő dugattyú belsőt használják. A külső méretet alakítják ki méretpontosra, ezért minél nagyobb az átmérő anál vastagabb a dugattyú fala (mindenhol!!!) és természetesen ezáltal a tömege is jelentősen növekszik.
Üdv, Gallion
értem mondjuk én még nem csináltam 60 köb nél nagyobb simsont de épp most erre készülök szoval jóljött a tanács (lassacskám már boldog ujj évet)
Szia,
megpróbálom felvázolni:
Alapból a simson főtengelyek az 50ccm-s géphez vannak kiegyensúlyozva. Amennyiben megnöveled a ccm-et akkor nagyobb dugattyú, nagyobb csapszeg, nagyobb gyűrű kerül a régi helyére. Ez súlytöbbletet jelent melyet ki kell venni a főtengely sonka azon feléből amelyen a súlyt ezzel megnövelted. Erre azért van szükség, mert a főtengely egy egységet képez a hajtókarral, dugattyúval és az ezek összekapcsolására felfasznált összes egyébb alkatrésszel (hajtókar alsó csapszeg,tűgürgők,stb). Természetesen különbséget kell tenni forgómozgást és egyenes vonalú mozgást és a kettő közötti átmeneti mozgást végző alkatrészek között.
-Forgómozgást végez értelemszerűen a főtengely és a hajtókar alsó csap a kosárral.
-Forgó és egyenesvonalú mozgásnak (átmeneti)tekinthetjük magát a hajtókart mivel egy része a főtengellyel együtt forgómozgást végez de egy része egyenesvonalúan mozog.
-Egyenesvonalú mozgásnak tekinthetjük a hajtókar felső tűgőrgőkosarától mindent ami a dugattyúban vagy azon van.
Mivel a ccm növeléssel csak az egyenesvonalú mozgást végző alkatrészek tömegét növeljük meg ezért az alap 50 ccm-s motor és a 60-70 vagy akár a 90 ccm-es motor alkatrész tömegkülönbségének az 50%-val (ezt az értéket nem én számoltamki, ez szabály) kkönnyíteni kell a főtengely azon oldalát ahol a tömeget megnövelted (sonka hajtókar oldala)
Otthon is elvégezhető egykis barkácsolással, főtengely felújítás előtt. Konhai grammos mérleg untig elég, mivel így is sokkal tartósabb lesz a gép mintha semmit nem tettél volna.
Remélem érthető voltam, visszaolvasni nem volt időm.
Békés Boldog Karácsonyt mindenkinek!!
Üdv, Gallion
hmm hát igen az egy inyencség lehet :D voltaképpen igazadvan hogy a köbcenti tuning a legjobb tuning..ismerek ojat akinek ugyan ez volt a problémája hogy 1. esben motorozhatatlan a motor kis lánckerék végett...deee ezt az egyensujozós dolgot nemigazán értem...segiccs lécci magyarázd el előre is köszi
Magam nem hasonlítgatnék egy jól és rosszul beállított motort. Annak nincs értelme. A köbcenti sokat számít. Nekem az épített legnagyobb köbcentis simsonom 90 ccm-volt.Üllőre építettem egy srácnak, jó régen volt. Leesztergáltattam a hüvelyt, kiablakoltam (osztott kipufogó) készítettem hozzá egy rávaló rezót és nagyon jó lett a gép. Itt kellett a kislánckereket nagyobbra cserélni, mert 1-es fokozatban nem volt motorozható a gép. Állandóan hanyatt akart fordulni.
Apropó, csak tanácsolni szeretném, hogy amennyiben köbcentit növeltek a motoron ki kell újra egyensúlyozni a főtengelyt, mert különben szétveri a csapágyakat a nagyobb dugattyú, gyűrű, csapszeg tömeg.
Üdv, Gallion
Anno a Zichybe 3x vittem vissza egy hengert mert friss fúrás után úgy csörömpölt mint egy kolomp. Egy gyakornok fúrta mint kiderült és vége az lett cserélték a hengert mertmár nem lehetett hozzá dugót kapni. (50 ccm-ről 60 ccm-re vittem fúratni)
Üdv, Gallion
Sziasztok.
Az utángyártott hengerekkel nekem nincs tapasztalatom, abban az időben csak DDR volt:)))
Üdv, Gallion
a gyári hengereket én többre tartom mint az utángyártottat és még anyit mondanék hogy a pontos dugó...vanak félre méretezett félig ovál dugók (gagyi utángyártott) ezt tolomérővel elenörizni lehet de a pontos henger furással is sok erőt hozhatunk a motoron nem mindegy hogy hol furatjuk ...ám teljesen igazadvan a lengyel hengerekkel kapcsolatban de én jobbszeretem a DDR-t
A DDR-nek annyiból van jelentősége hogy csak abból lehet kiemelni a perselyt, a lengyelek ráöntik - a németek meg még ezt is megfejelik, a persely körbe esztergálásakor hagynak egy gyűrűt rajta és így öntik rá az alut...
Így minden évben látok letört szoknyájú hengert, mert csak veri a sok kis gyerek...
Viszont nagyon jó tapasztalataim vannak minőségre az utóbbi időben a lengyel hengerekkel, amíg nem 70 ccm-es, annak kicsit szűkek a rései, amit tágítani kell.
Igen, egy jól beállított karburátor és egy méretezett kipufogó a lelke az egésznek. Csak már nem nagyon találkozni ezekkel a kéményekkel. Pedig szerintem nem sok embert zavarna hogy hőálló ezüsttel voltak lekenve...
Milyen gumi? Engem érdekelne aszfaltra való.
Üdv!
Érdekel valakit egy bontatlan csomagolású 16x3-as gumi + belső 3200 forintért
a nap vicce!
megvágot a rendőr gyorshajtásért egy simsonal!!!!
Sziasztok! Segitségre lenne szükségem. S51B simson gyujtáskapcsolójának a bekötési rajza kellene ugy, hogy egy laikus is megértse./melyik vezeték honnan hová/ Előre is köszi!
persze a legjobb tuning a köbcenti tuning de ne feledjük el hogy egy 50 es motor jó alkatrészekböl jól beálitja jobblehet egy 70 es roszul beálitott vagy éppen gagyi alkatrészekböl álló motornál
szerintem a legfontosabb a karburátor és kipufogó...lehet a henger 50 es is csak lehetöleg ddr és a dugó se legyen gagyi egy jó kipufogó és egy nagyobb karbi megold mindent (azaz nekem megoldott) vagy hátra kell dölni a motoron :D
Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy a schwalbemmal ha megyek, akkor elsőben ki tudom húzatni, de ha kapcsolok másodikba, akkor elmegy az erő és olyan mintha csúszna a kuplung. Egy idő után viszont elkapja. Hol állítsak a kuplungon és mennyit? Vagy mi lehet a hiba? A harmadiknál is ugyanez van. Egészen addig nincs gond, amíg elsőből nem kapcsolok másodikba. De azért elsőben nem közlekedhetek.
Van egy ETZ-elsőlámpám, elcserélném egy S50-es lámpájára (a tökre).
Igen és nagyon kiváló eredményeket hozott!
Ja Ja, csak mi arról beszélünk hogyan megy kuplung nélkül. Mert ugye kuplunggal minden hülye gyereknek megy...
emelgetni alap én a 76os púpos tankosom kajak megrángatom ráhajítom a kuplungot és már kapjamint az állat fölfele !!!
Persze kisebb lánckerékkel 2 felömlős sima henerrel is sikeresen lehet emelgetni - mikor éppen nem kellene...
Annyi lemaradt az előzőekből, hogy az elsőkerék emelgetéshez kicsit bele kell nyúlni a vezérlésbe+rezo, nem elég a 70-es henger felhelyezése.
Szia,
Biztos igazad van, és az általad leírtakat a saját tapasztalatodból kiindulva tetted.
Nekem más tapasztalataim vannak az elérhető maximális sebességgel kapcsolatban.
Éveken keresztül S51-es teljesítmény növeléssel foglalkoztam, igaz már vagy 18 éve ezt abbahagytam.
Hidd el elég nagy erőtartalékok vannak a motorban. Ami számodra még hihetetlennek tünhet, de a 70-es 4 felömlővel képes 1-es fokozatban guruló állapotból kuplung nélkül csak gázra felemelni az elsőkereket 5 méteres úthosszon.
Nem szeretnék Veled vagy bárkivel vitatkozni, csak ide tévedtem, nosztalgiázom egy kicsit és a tapasztalataimmal segíteni benneteket. Hozzáteszem már nem foglakozom teljesítmény növeléssel, tehát nem üzleti érdekből teszem.
Üdv, Gallion
Szia,
Méresd ki egy hengerfúrással foglalkozó műhelyben, hogy mekkora túlméretes dugó veszi ki a vállat.
Igen nagy lehet a furat és a dugattyú között az eltérés ha csörömpöl, lehet a következő dugattyúméret sem lenne elég a váll eltüntetéséhez.
Üdv, Gallion
sorszám: 2821 (104987)
( előzmény: Black Dragon, 2008-12-01 21:02:00)
Küldtem kétfélét is. Ez kellett ?
ez ám az indok:D:D
"Ha 70 ccm, akkor megy 90-et" jó igazából nem érdekel. 90et a kis S50N-es is ment.. kisebb szakadékba:D a simson km óra magában egy tréfa. ha van valami normális hiteles eszköz, annak lehet hinni. amúgy meg sík úton 80 is nagyon jó eredmény, legyen bármilyen is az a blokk
Hello!
Én újítottam fel a blokkot, de a hengerhez nem nyúltam, azt még az előző tulaj okozta vele én csak reménykedve, hogy megszűnik a csörgés vettem bele új dugót+gyűrűt.
Szia.
Ha 70 ccm, akkor megy 90-et. Az enyém 105-öt ment, igaz 4 felömlő és 5-ös váltó. (a 4. egyezett a szériával, az 5. hosszú volt)
Üdv, Gallion
Szia,
Amit írsz, az egy kicsit ellentmondásos és így nem biztos, hogy lehet orvosolni. Most lett felújítva a motor a henger is fel lett fűrva de már válla van???
Egyébként már nekem is rontottak el hengert, azaz jó pár századdal nagyobbra fúrták a hengert a dugó illesztési méreténél. Ez a motor is hasonló hangokat adott mint amit írtál. Csörgött, sőt nevezhetném csörömpölésnek.
Amennyiben válla van a hengernek és a hengerfűrás nem évekkel ezelőtt volt akkor meg merem reszkírozni, hogy a fúrás elmaradt és csak egy új dugattyút kapott a gép. vállas hengert minden képpen meg kell fúratni, mivel a hüvely oválissá válik a kopástól. Ezt meg kell szümtetni. pusztán dugattyú cserével nem lehet ezen javítani!!
Üdv, Gallion
Üdv,simson sr2-eshez keresek gyári pumpát!!!
sziasztok. Schwalbe hoz kellene nekem elektronyos bekötési rajz. Tudna nekem valaki küldeni a kelsanyi@citromail.hu ra. Köszi előre is.
sziasztok ! star blokk eladó faszán felújjítva német henger stb 15 ért ha kell postán elküldöm! ugyanitt endúró motorkormány nem simó 4000 ért eladó
Van egy Honda mt 50 croos motorom aminek elcsavarodott a fötengelye de javitható. A lenkerék és az állórész is kapott. amugy bika volt a gép. A hátsó gumi madnem új. De mád blokkot is bele lehet rakni. És van 1998 suzuki swift gls alkatrészem. föleg amik kopnak. renngereg cucc van. Ha valakit érdekel simson 51cc töl fölfele cserébe óda adom öket.persze külön-külön. Emailom. harti7272@freemail.hu udv. JOE
Trafó megszakitó és egy test. Igy probáld meg. Bár már 15 éve csináltam utoljára.
csöö
Mi van rajta pöckölve hoggggy ennyit megy???
üdv segitsetek gyári simson matrica kellene olvastam hogy lehet venni
Eladó simson S51!
Kitünő szép állapotban!
Nagyon jó a motorja!
Szép blokk!
90km/h végsebeséggel,4 sebesség!
e-mail.:ka-csa-7@freemail.hu
tel.szám.:20-315-0-159
Összesen: 69 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|