:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Pannónia - új hozzászólás Összesen: 131 oldal
Hali!
Szerintem a Pannóniák jó gépek, akárki akármit mond, pedig én MZ-s vagyok, van egy 150es Trophym, meg most akarok venni egy TS 250/1et, de he lenne kicsit több pénzem vennék egy Pannóniát is. Egyszerű, megbízható és nem utolsó sorban nagyon szép motorok. Persze egy T5nek vagy egy P10nek bármikor odaverek gyorsulásban vagy sebességben a 150essel is, de a Pancsit nem erre találták ki. Illetve aki gyorsan akar menni az vegyen P20-at, vagy 21et. Azok is nagyon szép motorok, és egy 21-es meg egy MZ-nek basz oda bármikor. És azt én sem hiszem el hogy egy normálisan összerakott és bejáratott Pancsi 5-5,5nél többet egyen. Haverom MZjének is csináltunk már 8 litetes fogyasztást, de csak füstölt mint az állat, beköpte a gyertyát meg nem akart menni. Amúgy az én MZ-m sem eszik se többet, se kevesebbet mint 4,5 liter. De a 250es se fog. És szerintem egy Pancsi se.
Mégegyszer: ha tehetném én is vennék egy T5öt. A világ egyik legjobb formájú motorja...
Üdv!
Ádi-MZ Klub
meg kihúzza a folytást a kipuffogójából,
Szia!
Aki ért egy picit is a kétütemű motorokhoz az ilyen hülyeséget nem mond.
Zabkörte. Ni lenne, ha simán elhúznál az MZ-s fórumba innen. Csak amíg szépen reagálnak a Pannoniások.Aztán ott is maradhatnál a hátralévő idődben. Köszi.
Szevasz!
Mennyi is az a bowden? Ha olyan jó mint a hátsó akkor nekem kellene.
Apropó fogyasztás. Bervával voltam 220 km-es túrán. Sík út, hegy, város vegyesen. Gyári fogyasztás adata 2l/100km Annyit fogyasztott, pedig házi dugó és antik gyertya van benne. És húztam neki, higgyétek el.
Egyhengeres Pannónia szintén annyit fogyaszt, amennyit a könyvek írnak: 4 liter körül. Több ismerősömnek is.
6-7 litert a P20 fogyaszt 100 km/h felett, az Ural 80 km/h-nál, meg a Suzuki T500 90-100 km/h-nál.
és sz.tem itt hagyjuk abba ezt a beszélgetést.. te is elmondtad a srácnka hogy te mit javasolsz, mi is.. és kész..
felőlem ehetne 100-on 20 litert is, én akkor sem mondanék le róla.. ennyit erről..
pesti forgalommal kapcsolatban nincs tapasztalatom, nem is szeretnék.. én csak azt tudom mondani amit nekem mondtak..
neked van igazad, nyilván azok a buta mérnökök a gyárban nem tudták jól beállítani, de ha kovács józsi a sufnijában belerakja a török subertűt meg a brisk gyertyát meg kihúzza a folytást a kipuffogójából, akkor lemegy a felére a gyári fogyasztási érték, és mellesleg még az ereje is megnő. :-) Milyen kár, hogy én ebben már így a hatodik járművem gyűrve nem tudok hinni. Pedig volt köztük japán, olasz, lengyel, cseh; volt használt, új, általam sk. felújított is... de a gyári normáját mindegyik megette, akármit is csináltam velük. Sőt, általában még többet is.
Én a pannóniának 4l-t max valami nyeles faluban tudok elképzelni, ahol nulla a forgalom.
De tudod mit, fogadjunk! Gyere el egy tetszőleges hétköznap reggelen, teletankoljuk a pancsidat, és mászkálunk egy kicsit a budapesti forgalomban. Szép kényelmes tempóban, decensebb szabálytalanságokkal, de semmi különösebb bevállalás. 4-7km-enként megállunk öt-tíz percre, kicsit hülni hagyjuk a motorokat, aztán megyünk tovább. Este, 100-120km után ismét szinültig töltjük a tankodat, és lesz egy reális, hiteles adatunk a pannóniád városi fogyasztásáról. Ha 5,5 liter alatt lesz 100km-ra, fizetek neked 10e Ft-t. Ha fölötte, te fizetsz. Na mit szólsz? Bárki más is jelentkezhet, aki úgy érzi, hogy 4 litert fogyaszt százon a pannóniája városban!
Ettől még a pannónia lehet szép, a mi kutyánk kölyke, vagy éppen a szívünknek kedves, de én úgy látom, itt némelyek rózsaszín szemüvegen keresztül nézik a dolgot. Vazze, ha 4 litert fogyasztana városban, az összes futár pannóniákkal járna, nem gondolod??? ;-)
nagyobb túrákra is jó :))
most is csak azt tudom mondani ha jó a motorja kimegy a világból veled..
sorszám: 1983 (31199)
( előzmény: 2Takt-taktik, 2005-06-11 20:12:28)
khmm.. egyaz.. ha a motor szarul van összerakva simán kijön a 7 literes fogyasztás, de ha egy jól összekopott jó motorról van szó én erősen kétlem hogy ennyi lenne a fogyasztása..
egyébként nem hazudok..
na mind1 nem akarok senkivel sem vitatkozni.. ezt jónéhány ember alátámasztja hogy ha jól be van állítva a motor, akkor igen is jó a fogyasztása és nem 7 literes..
mondjuk az sem szép hogy egy pannoniás fórumot szanaszét off-olunk egy másik márkával..
egy biztos
PANNONIA FOREVER! és a szépsége pótolhatatlan!
Most találtam.
Motorrevü 1999/7. használtmotor-teszt:
T5 "Ez a gép még akkor készült, amikor a motorkerékpár a mindennapok közlekedési eszköze volt. Alkotói szeme előtt épp ezért egy egyszerű és strapabíró gép lebegett"
Fogyasztásra 4,1 lityit írnak, de ezt ti tudjátok pannóniások...
khm-khm... ehhez képest a http://pannoniamotor.freeweb.hu/ oldalon a gyári adatok közt 4l/100km áll, bejáratás után, 60kmh állandó sebességgel. De hát tudjuk: semmi sem csökkenti olyan hatékonyan a fogyasztást, mint a tulajdonos. ;-)
Igazad van, mindenkinek szíve joga olyan motort venni, amilyet akar. Azt viszont aljasságnak tartom, ha a tapasztalatlannak, aki döntés előtt áll és tanácsot kér, önigazolásból vagy rosszindulatból össze-vissza hazudoznak.
A pannónia gyári adat szerint 4 litert fogyaszt a nagy büdös Alföldön, öregbácsis 60kmh-val pöfögve, vadiúj, épp csak bejáratott állapotban, mégpedig 1:25-ös keverékből. Ez városi szorzóval növelve minimum 6,5-7 liter, aki mást állít, az vagy hülye, vagy hazudik, vagy nem tud mérni.
Hali!
Látványnak biztosan szebb egy pancsi ez nem kérdés.Két emberrel kisebb túrákra jó a pannonia is nem?
Akkor ezennel enyém az 1978. hozzászólás.Passzol a születési évemmel.
Közületek ki jön a bodrogkeresztúri mulatságra.Én tavaly voltam először de nagyon király volt.Érdemes eljönni.Komolyan mondom a felvonuláson volt vagy 250 motor.Emberek készülődni lelkileg és motorikusan aztán ott legyen mindenki.Üdv.
nem hinném hogy a közderab lenne a gond..
nem kap sok benzint, vagy talán túl keveset??? vagy a gyertya hőértéke nem megfelelő és azért pusztul meg..
ZAPKORTE!
az a nyolc liter kamu! most mondta az egyik srác, hogy a 10-ese pesten!
" az en 10-esem napi varosi hasznalatban 4,5-5 literrel beeri" tehát ha 8 litert eszik, akkor ott már gond van..
persze mindenkinek szabad joga eldöntteni hogy milyen motort vesz, de sz.tem a pannonia nagyon jó motor!!
Elmondanám,hogy a 250-es tz-ém eszik 4,5-5 lityi között.Míg a P10-esem eddig sehogyan sem akart 3,5 fölé menni:-)))
Elsőfék bovden nem kell semkinek sem akkor?
Doni!!A múltkor voltam otthon azt jól meghajtottam az én kicsikémet.Eleinte füstölgött egy kicsit a drágám,de mikor már belejött olyan volt az egész,mintha egy versenygépen ültem volna.3-asba szépen húztam neki 80-90-ig(mivel a 4-esből nem tudok visszaváltani),majd a gázelvétel után csodás hangja lett a kincsemnek a motorfékkel.Szinte már könnybe lábad a szemem,annyira elérzékenyültem:-))))Hüpp-hüpp.Persze mindenki jól megnézett engem meg a kincsemet.Na jól van elég az önajnározásból.
Még egy kérdés az okosabbaktól.Miért van az,hogy a motor kb.80 km megtétele után egyszerűen megeszi a zsír új gyertyát?Nem indul melegen.ha kicserélem,akkor pöcc-röff akármilyen forró is legyen.Egy darabig jó aztán vége.Azt hozzá kell tennem,hogy hosszúmenetes LP jelzésű gyertya van benne,mert a hengerfejben a gyertya menete el lett nyalva,és egy közdarab lett bele esztergálva.Lehet ez a gond?Üdv.
Nekem még nem volt pannóniám, de itt ezen a fórumon már egyszer kérdezősködtem felőle, és azt mondtátok, hogy a 8 litert a T5-ös is simán bekapja városban. És ehhez képest kapsz tőle max 15LE-t, nem egy nagy vezetési élmény. A TS-250 ennél azért hatékonyabb. Persze igaz, azt "nem nézik meg".
a pannonia is nagyon jól megfelel városban is... nem is egy ember használja pesten mindennapi közlekedésre, és SEMMI gond nincs vele... mellesleg akárhogyis.. egy pannoniát sokkal többen néznek meg mint egy MZ-t..
szerintem egy pannonia jól összerakva nagyon megfelel a célnak...
P20 as sebességváltójához keresek: 14183 (olajtálca), 14184 (kiemelőlemez), 395375 (záró tárcsa).
namég 1 bár ez már nem olyan olcsó..
http://www.motor.hu/motor_vpage.jsp?id=10207
na ez az igazi hozzáállás :)))
jófej gyerek aki árulja, én is tőle vettem a másik pannoniám..
sorszám: 1971 (31155)
( előzmény: 2Takt-taktik, 2005-06-11 00:22:11)
tényleg megérné csak nagyon messze van tőlem.
azért felhívom!
Kösz
tessék.. ha megvan még, és a papírjai télleg rendben vannak, sz.tem akkor ez megéri az árát..
http://www2.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=165159&command=ugras&screenwidth=1024
Nem tudom! Azért is érdeklődtem az árakról, mert nem voltam teljesen tisztában velük. Sok mindentől függ...
oké danuviáról ennyit.. ha pannonia lenne mennyit szánnál rá???
mennyi az az összeg amit max adnál érte?
vegyé magyar motort :)))
sorszám: 1966 (31146)
( előzmény: 2Takt-taktik, 2005-06-10 23:43:47)
Barom vagyok. Zapkorte! Bocs!
Hali!
Szóval azt mondjátok vágjak bele.Segítség az elkel majd szerintem bőven!Bár a pancsik is tetszenek de még nem találtam itt Vas Megyében egyenlőre, igaz nem is keresem régóta.
Ha valaki tud eladót errefelé szívesen venném a segítséget!
Zapkorpa!
Nagyon szépen köszi de nem szeretnék pestig elkalézolni, bár lenne megoldás vannak kamionos ismerőseim...
ebben teljesen egyet értek..
sz.tem ha megvannak a papírjai akkor nyugodtan vedd meg és hasalj neki.. segítséget azt itt a neten lehet találni bőven.. szóval ha megakadnál nem lenne gond..
Szerintem ha mindenképpen veterán szoci 2T-re vágysz, vegyél egy 125/150-es TS MZ-t (városba), vagy egy TS250-t (interurbán forgalomba). Olcsó, használható, alkatrészellátása többé-kevésbé megoldott, és megfelelőképp veterán jellegű.
Egyébként egy TS250-et tudok egy ismerősömnél, ha érdekel. Túl sokat nem kell rajta barkácsolni, de nyugi, ha használod, akkor úgyis fognak "termelődni" problémák. ;-) Ha érdekel, gyere át mailbe, és összehozlak vele. Eladás oka: másik motor. Bp, de hát az mindegy, én is Székesfehérvárról vettem motort, az a kis utiköltség már nem számít.
sorszám: 1962 (31136)
( előzmény: 2Takt-taktik, 2005-06-10 22:14:45)
Hali!
A danuvia 30-40 körül reális, persz ha a papirja is megvan.A pénz nagyobb része ugyis a felújitás lessz.
sorszám: 1961 (31135)
( előzmény: 2Takt-taktik, 2005-06-10 22:14:45)
Szevasz!
A danuviát is meglehet csinalni faszán, van egy pesti srác az kétszeméllyel túrázik vele gond nélkül.
A papirok fontossak ,még ha megvannak is meg kell küzdeni a szemét ocsmányirodával.
Az hogy nem megy 100-al az egy dolog ezek a veterán dolgok nem a száguldásról szólnak szerintem.
sorszám: 1960 (31134)
( előzmény: 2Takt-taktik, 2005-06-10 22:14:45)
Na a papírokról nem beszéltünk, nem tudom vannak-e egyeltalán. Rákérdezek majd.Száraz helyen tárolta, de az egerek áldásos tevékenységéről még meg kell győződni, csak még egyenlőre nem igazán lehet hozzáférni a paripához.Köszönöm a tanácsokat,és az alkatrész felajánlást!
Zapkorte!
Lehet, hogy le tudsz beszélni róla mert tök újonc vagyok még a témában, és igazából nem ismerem egyik tipust sem.Melyiket ajánljátok egy kezdőnek ami nem veszi el a kedvét?Nekem egyenlőre nem annyira a motorozás élményi része vonz, inkább az, hogy egy rakás ócskavasból lehetőleg a legtöbb barkácsmelót sajátkezüleg végezve, nem eszemett pénzért életrekelteni egy ilyen gépet. Valószínű egyébként, ha már kész használni akarom és 60 - al pöförögni nem élmény és előbb-utóbb megunom. Ebben igazad lehet.
Esetleg ha tudtok valami nem öszvér gépről amit érdemes "kikukázni", szóljatok légyszives, érdekelne!
Vas megyei vagyok.Köszi! Üdv!
látatlanban semmit, meg kell nézni, nem ázott-e be a blokkja, nem rágták-e ki az egerek az ülését, nem karcolódott-e össze a vadiúj fényezés "hömbölgés" közben, és úgyis lesz egy marék apró alkatrész, ami végleg "elhömbölgött", aztán járhatod a börzéket. Amúgy elég rosszhírű motor, és lassú is. Nekem is tetszik formára, de hármasban hatvannal pörkölni miközben a kocsik dudálva kerülgetnek... hát ezt elég gyorsan meg fogod unni! Vegyél inkább egy MZ-t vagy CZ-t ebből a kategóriából, jobban jársz.
De ha nem tudlak lebeszélni róla, hát szerintem max 10-15e Ft.
sorszám: 1958 (31120)
( előzmény: 2Takt-taktik, 2005-06-10 20:07:57)
Az első ami döntő legyen az a papírjai.Ha nincsen akkor ne is vedd meg.Esetleg alkatrésznek.Nem ajánlom az utánajárkálást,meg a sok bosszúságot amit ez az egész procedúra okoz.Egyszer én majdnem megjártam.Na de most ezt hagyjuk.
Ha vannak papírjai,és tényleg olyan állapotban van amilyennek leírtad akkor kb. olyan 30-35 max.40 amit el lehet kérni érte.Szerintem!!!Száraz,fedett helyen tárolta legalább a haverod?Mert akkor sok baja nem lehet.Van is 1-2 alkatrészem danúviához.ha kell neked adom,csak vidd el.
Ami jó az az,hogy a motorja a henger és a hengerfej kivételével teljesen kompatibilis a dcsepelével.Tehát va alkatrész bőven a motorikus problémákhoz.Jó szerelgetést.És a forgalmit ne feledd.Üdv.
sorszám: 1957 (31117)
( előzmény: 2Takt-taktik, 2005-06-10 20:07:57)
Ma délután voltam egyik haveromnál, van neki egy danuviája kosárban, még a nagyapjáé volt, 18 éves korában kapta meg tőle, a marha szétszedte darabokra, hogy lefújassa feketére, ami meg is történt (hibátlan gyári fényezése volt) azóta is ott hömbölög a sufniban.Amikor megkapta nagyon jó állapotú volt, még hajkurásztuk is egy hónapig aztán neki állt "restaurálni"
Emlékeim szerint motorikusan tökéletes esetleg az évek alatt ez- az elöregedett szétrepedt rajta, nagyjából meg van hozzá minden "csak" össze kéne rakni.
Látatlanban szerintetek mennyit érhet?
Vedd meg a tz-met.125-ért viheted.Ha drága akkor leszedem róla a dobozt meg a krausert.Így 110 az ára.Új lánc,új gumik,új légszűrő,új üléshuzat stb.stb.Ja és két év műszaki.
Egyébként meg én vitatkoznék azzal,hogy 100-on felül ne adj ki pénzt szocira.Ez teljesen állapotfüggő.És nézd csak meg az etz-ket mennyibe kerülnek.Jó ha találsz 100 alatt ilyen motort.Üdv.
Más.Úgy néz ki,hogy lesz egy nagyobb mennyiségű pannónia első fék bovden.Ez a jó hír.A rossz(már akinek),hogy ez biza 500 pénz lesz.Szerintem ez nem sok érte.Akinek kell az szóljon.Hasonló minőségű lesz,mint a hátsó fék bovdenek amiket vittetek tőlem.Üdv.
sorszám: 1955 (31099)
( előzmény: 2Takt-taktik, 2005-06-10 11:49:02)
Kívánok neked sok kitartást... mert az kell, ugyanis a legtöbb hirdető nyerészkedő nepper, átnézhetsz vagy 100-200 hirdetést, mire találsz egy normális árút, odamész, és kiderül, hogy romhalmaz vagy meghalt a tulaj vagy ilyesmi, és kezdheted előlrőla hirdetéseknél.
Ja, és óvakodj a "papírok nélkül" hirdetésektől. Az nem baj, ha le van adva a rendszám, de az érvénytelenített forgalmi könyvet adják oda hozzá! Ha nincs meg, adj neki előleget és igényelje ki a BM-ből, ha erre nem hajlandó, akkor biztos lehetsz benne, hogy valamelyik környező országból becsempészett motorra alkudsz, amit nem lehet forgalomba helyezni, még akkor sem, ha száz másik ugyanolyan szaladgál magyar rendszámmal. (Illetve igényes restaurálás, veteránminősítő vizsga valamint regisztrációs díj megfizetése után forgalomba helyezheted, de ezt a dolgot én neked nem ajánlom.)
sorszám: 1954 (31074)
( előzmény: 2Takt-taktik, 2005-06-10 11:49:02)
Köszöi Zapkorte a választ, most már legalább van miből kiindulnom, nem leszek hót hülye vásárláskor!
Jawa 350-638 (régi fajta 12V-os) 85e-ért hirdettem, három érdeklődő volt rá, három hét alatt, 80e-ért adtam el. És tényleg rendes állapotban volt, jó telókkal, gumikkal, trabi gyújtással, másfél év műszakival stb. Azt hiszem, ez a tipus maximum ennyit ér, aki ennél többet kér, az nem is akarja igazán eladni.
Szvsz. 100e-n fölül egyetlen szocialista kétüteműért sem szabad fizetni. Legfeljebb a kéthengeres pannóniákért ritkaságukra való tekintettel, de minden más olcsóbb legyen. De legalábbis a jawa 350 az tuti, mert friss tapasztalatom, hogy 85 irányáron sem verekednek érte a vevők.
sorszám: 1952 (31054)
( előzmény: 2Takt-taktik, 2005-06-09 22:47:10)
A PROX-tól olyan lesz a P20, hogy el sem hiszed.06-70-949-22-56.
Sziasztok!
Több szempontból is kopasz vagyok.Ma jártam először ezen az oldan, meg kell mondanom nagyon tetszett.Szoci motorom volt már több is berva,riga,romet,simson,verhovina több is,de még igazi "valamirevaló" bütykölni,restaurálni való még egy sem volt.Mivel szeretek bütykölni,alkotni,szeretnék egy lepukkant szocimotort.
Csak 1 gondom van, nem tudom mi mennyibe kerül pl Pancsi,Danuvia,MZ stb.tudnátok néhány körülbeli árat kérni tőletek.
Köszi
fuhhuuuhuu de rég írtam ide is :))
(mostanában szarakodik a netem, azért nem írogatok..)
Előd! sz.tem a 21-el idén nem naon fogsz motorozni :( mire a papírjait meg mindent elintézel..
tesód 10-esével mi a helyzet??
pff a bowdenek.. megbeszéljük, hogy mikor, hogyan :)))
Szia Lecsó.
Elkérhetném a telefonszámod,vagy valamék szoborparki,szigetszentmiklosi börzén tudnánk találkozni.
A prox dugattyúval és hajtókarral kapcsolatba.Továbra is utcai használat,és prox dug. és hajtókar után strapa bíróbb lesz-e?Megragadásra hajlamos-e,meg ilyen kérdések,jobb lenne személyesen.
Előre is köszi.
Email: Bigyula@írj.hu
P10-es. Nem akarlak elkeseríteni,de sztem azzal a 21-essel még nagyon sokat fogsz szívni. Elmondásodból arra következtetek, hogy szétlazult a két főtengely összerögzítő kötés. Nem a kis retesz a hibás, mert az csak tájol. Ha ti szereltétek össze, akkor ott hibáztátok el, hogy nem húztátok össze rendesen nyomatékkal. Soha nem szokott egyébként szétlazulni. Az öreg Sági azt jól kitalálta,
Szia!
Na azt igérték, hogy holnapra lessz rendszámon, persze csak akkor hiszem ha már rakom a mocira.
Jó kis gép lessz az a 21- es, tényleg hagyd fehéren jo szin az is.
Dezső
Sziasztok!
Ezerrel keresek P-10 hátsó /és jó/ teleszkópot.
Szia Dezső!
Régen hallattál magadról, de gondolom sok a meló is, mígre gépközelbe kerülsz lefáradsz:)
P21-es kezd kicsit aggasztani, pedig jó kis gép lenne. Ugy gondolom meghagyom a fehér színét, ilyen ugy sincs a környéken:)
Lehet majd valaki olyannal kell szóbaállnom aki mindennap használja 21-esét, ha az öreg nem tudja megcsinálni.
A papírmunka, na igen, kiváncsi leszek az enyémre lehet itt is lesznek gubancok, de remélem nem.
De azért ne add fel, remélem kitartasz:)
Előd
Szia!
Persze, hogy megcsinálod, és meg is lehet csinálni csak egy kicsit több türelem kell hozzá mint a többi tipushoz. Vannak olyan forum tagok akik naponta használják a 20-st, 21-est
tehát meg lehet azt jol csinálni.
Én meg próbálom a mocimat le papirozni, de a bürökrácia , hogy ebbe az országban mi van az téboly.Ennyi szemét ingyen élő embert mint ami az ocsmányirodában van, hát ez valami csucs.Egymillió papirt kellett eddig kitőlteni, de még nincs vége, szerintem ma a nyomdászok szakmája a legbiztossabb.
Dezső
nem számítok ara, hogy fillérekből kijön, de azért egy jawa california árából csak össze tudok egyet hozni... remélem
Összesen: 131 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|