:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Pannónia - új hozzászólás Összesen: 131 oldal
Jók ezek a dolgok:)
Szerintem az én km órám csal egy kicsit kb 10km/h felfelé, mert bemértük, pedig zsír újan kaptam 0km-es volt.
Igy kb 110 a vége, nem tudom lehet érdemes lenne megfuratni,de félek hogy nem sikerül jóra, meg a dugattyúk, lehet oda keni, meg sok kedvem nincs most a járatáshoz:)
Ti mit javasoltok?Tudtok olyan helyet ahol jól megcsinálják a furást?
Mi a gyári, vagy jó kompresszió? Az enyémben balban 12, jobban 10.
A mostani eredeti gyújtásommal nincs nagyon gond, de tényleg azért szükséges szerintem némi alakítás hogy megbizhatobb legyen és ne ő uraljon engem:)
Egyetértek azzal, hogy nem kell folyton állítgatni a gépet. Csak addig kell, amíg össze nem áll. Ha eléri a megfelelő végsebességet és tart megfelelő utazósebességet, akkor a gyertya és megszakító hézagállításon kívül nem érdemes a blokkhoz nyúlni.
mikor a haverjai kihozták a boltból,már szedték is szét,és csináltak neki elektronikus gyújtást meg ilyen hülyeségeket,és a motorjuk lépten nyomon meg is állt.
Hehe, apád ráérzett egy nagy igazságra: aki uralja a gépet, azt szolgálja, aki viszont szolgájává szegődik, azt uralja. :-)
Donika, mit teccik vigyorogni?
Félig-meddig műszaki ember lévén szeretem az egzakt dolgokat. A "jobban megy" nálam nem egzakt kategória, ezt akartam kifejezni.
Mivel a kérdőjel után rosszul néz ki, ide teszem :))))))
Nekem még nincs ilyen tapasztalatom. Mint írtam, bejáratós a gép és a számított sebessége 133 km/h 7500-as fordulaton. Elvileg itt adja le a max. teljesítményt, de pöröghet többet is.
Azt is meg kell azonban gondolni, hogy mivel mérték azt a 160-as tempót, mert aPannónia km-óra, hát mai szóval sohasem volt a top-on. Természetesen ezzel nem akarom édesapád hitelességét kétségbe vonni, csak én ha megmosom az autómat, attól is jobban megy.
Gondolom,hogy nem ma kezdtétek ezeknek a motoroknak a javítását,de egy p20-as vagy 21-es pannónia a 130-140-es utazót tudta fénykorában,édesapámnak volt egy,ő hozta ki a boltból,semmi különös nem volt rajta,csak azt tudom,hogy az volt az utolsó darab,amit még eladtak miskolcon!Ő a fent említett tempóban használta a motort,a balatonon is volt vele,és végig ilyen tempót diktált.A végsebességéről azt mondta,hogy a 160-as órát kipörgette neki, és mivel 160-nál nem tudott többet mérni az óra, a mutató megakadt egy kis pöcökben,ami azt eredményezte hogy elszakadt a spirál.
Azt mondta,hogy a titok,mindössze abban van,hogy nem kell állandóan piszkálni,meg állítgani ezeket a motorokat(unalomból pl.),a papám beletette azt a 3000 -4000 km-t télen a -20 fokban,(de nem a boltba járt vele,hanem ha ráült akkor minimum ment vele 30-40 km-t egyhuzamban).Aztán eljött a tavasz, kiszedte a karburátorból a gyári folytásokat,odaverte neki a gázt és még 3.-ban is ugrott egykerékre.
Több barátjának is volt ilyen motorja,de azt mondta,hogy a tiszta új p21 luxust, mikor a haverjai kihozták a boltból,már szedték is szét,és csináltak neki elektronikus gyújtást meg ilyen hülyeségeket,és a motorjuk lépten nyomon meg is állt.
Nagyjából ezért terjedt el róla,hogy ilyen meg olyan megbízhatatlan volt,meg hogy szétpörögte magát!
Mind1 a lényeg az az,hogy egy gyári állapotó p20-as,amit az ember rendesen beállít,majd bejárat az nem annyit tud,mint amiről ti beszéltek.
Ha eljön a tavasz,és szerveztek valamiféle találkát,akkor a fent említett dolgokat be is tudom bizonyítani...
Ha nem fogom tudni megépíteni így a motorom,akkor ott valami nagy hiba van,mert a t5-ös pannóniám tudja a 110-es végsebességet,és nem hiszem,hogy ilyen kevés különbség van a két tipus között.
Köszöntem a türelmet!
Az enyém még bejáratós, de a számított végsebessége 7500 fordulaton 133 km/h.
Doni!
350-es 12W-os generátor kéne,meg fesszab.
Előd!
A 634-es Jawa dinamós, gondolom az nem jó Neked:(
130-at megy a gép,nekem ez a max.Az unokatesóm 1977-ben vett egy huszast egy egyszerű embertől-semmi cicoma ,semmi tuning-az ment 140-et bár mikor.1969-es volt elöl műanyag sárvédővel!Sajna már se tesó,se motor...
Köszi a segítséget!
Ezek után,csak egy kérdésem lenne,mennyit meg neked ez motor ezzel a gyújtással?!?
Bye...
na.. elég rég írtam ide.. mivel a téma nem igazán áll közel hozzám :)) de majd.. egyszer.. talán :))
Azon leszek, csak minden dolognak kell teljesülnie, nem kis pénz az sem.
Gyere velünk Németországba.
Szia!
Akkor majd szervezhetünk egy túrát a jövő nyárra akkor majd én is a P21-esmmel mehetek ha kész lesz minden rajta.
Fűzér vár szép hely, egyszer már voltam ott, jó lenne megnézni mégegyszer.
Jawa generátoros gyújtásra akarom átalakítani csak nehezen találni 350-es generátort, de csak meglesz az is.
Hey Joe!
Eredeti megszakító forrást nem tudok ,az én gépemet már kezdetben átszereltem MZ/TRABI-ra (ICET),sokkal precízebb,és ma is kapható.Le kell fúrni az alaplapról a tengelyt,egy réz fékcső darabbal beperselyezni(ha nem akarsz hegeszteni vagy forrasztani)a megszakító tengelynek megfelelő furattal ellátni.Kell még egy menetes furat a rögzítéshez egy új helyre,amit beméretezve elküldhetek.A fentiek szerint elkészítve problémamentes,lehet állítani jól az előgyújtást!És ez a megszakító "beégésmentes"!
A P21-es komplett kész eredetire restaurálva,amivel eddig kb.3700 km-t mentem ,Nyíregyházáról Fűzéri vár,Kunmadaras,Budapest,Debrecen,stb.A blokk nagyon jó el merek vele indulni akár meddig.Huszon éves koromra tehetők a hosszú távú túrák, amikor voltam a bulgár tengerparton,az adrián ,Prága,Bruno,Pozsony ,a soproni egyetemi évek alatt bejártam egy barátommal az egész dunántúlt-természetesen a saját 21-essel.A moci sosem hagyott cserben,de gondozva is volt kellő képpen.De még is,egyszer 60 km-re az otthontól leégett a forgórész,azért kibírta töltés nélkül hazáig.Komolyan bele merek vági !
Hi!
Lenne egy kérédsem; p20-asra való megszakítókat kitől tudnék keríteni,ha tudtok több lehetőséget,akkor írjátok meg légyszi!
Előre is köszi!
Bye...
Szia Plé!
Neked hogy is áll a motorod? Túrázgatás? Mi volt eddig a leghosszabb?
Sziasztok!
Na meg volt hétvégén a túránk, kicsit elrontotta a hangulatot a vasárnapi őszi eső, de különben jó volt.
Dezső!
A hátsó kerek izgett mozgott,de kibirta hál istennek.
Képzeld Bátaszéken találkoztam egy sráccal aki Hódmezővásárhelyről jött, Szekszárdig ment csak el valami haverjaihoz,de tegnap volt Pécsen is. Pont jó hogy összefutottam vele mert útközben a gyertyapipája szétment és csak a drót tartotta a gyertyához a vezetéket. Hazamentünk és adtam neki egy eredeti pancsira való pipát, örült neki:)
Vkami!
Kiokosítottak gyújtásügyben is 21-essel kapcsolatban, egy szanki srácnak is ez van beleépítve.
Ugy érzem ez a Jawa generátoros megoldás lesz a legcélszerűbb választás.
Ahogy látom van még egy jelentkező a túrára, 3 p21-es az már valami:)
De persze, ha üzembiztos lesz a 21-es. Ha nem, akkor még mindig ott a jó öreg TLF.
Ha egy Vipperow nevű helységet keresel, akkor az kb. jó. A németek még nem döntötték el pontosan hol és mikor.
A német túrára valószínüleg 14 fogas lánckereket tennék előre a jelenlegi 15- ös helyett,ami kedvezőbb az alacsonyabb utazó sebességhez és a domborzati viszonykhoz-bár nem tudom hol a végcél,azonnal megkeresem.Te nem a 21-essel tervezed az utat?
Szevasztok.Keresek a P10-esemre hátsó féklámpa kapcsolót,mert az enyém eltörött.Ha van valakinek jelezze kérem.Üdv.
Jó szerencsét!
A német túra lesz neked vagy 1300 km oda, meg annyi vissza. Bírja a géped 80-90-es tempóval a hosszú autópálya meneteket, tekintettel az egyhengeresekre?
Jó szerencsét mindenkinek Nyíregyházáról,most léptem közétek P21-gyel és egy restaurálás alatt álló P20-szal.A hosszú túrákat nagyon kedvelem,szívesen társulnék a német útra.Majd egy börzén összefutunk/ holnap Debrecen/
Azok a megszakítók nagyon érdekelnének,tudsz mondani valami elérhetőséget,ahol ezt megdumálhatnánk?!?
Sürgős!!!!!!!!!!!!!!!
TLT-s Andrisnál kapsz vadonatúj kuplungtárcsát. Olyan 790 pénz darabja.
Nekem is házilag ragasztott van, az a speckó ragasztó nem más, mint egy kétkomponensű ragasztó. Mindkétoldal megken, parafa rá, beteszem prés alá (két bútorlap+asztalos szorító).Utána parafa körbevág. Sajnos a parafa őrleményből van préselve, olyan is.
Megszakírót viszont ötezerért tudok, szintén újat.
Hi!
A kuplungomban 4db tárcsa van,ha ez volt a kérdésed.
Sok motort újítottam már fel,de egyiket sem fényképeztem le ,mert nem szeretem nézegetni,hogy milyen csúnyák voltak!Általában akkor készül róluk kép, ha már tudok bennük gyönyörködni! :)
Írtátok azt is,hogy van akinek gyári gyújtással megy a motorja mint nekem!Tudtok szerezni rá valahonnan új megszakítókat vagy nektek is a régi kopottak vannak?!Mert ha valaki tud intézni azt nagyon megköszönném!
A kuplungom is elkezdett csúszni,az egyik ismerősöm azt mondta,hogy ő vett parafát,és simán felragasztotta valami speckó ragasztóval az előzőleg megpucolt karikákra!Egyébként lehet még kapni ilyesmit készen?!
Bye...
Szia!
Most hétvégén sajnos nem érek rá mert Pécsre megyünk veterántúrára, majd legközelebb, megbeszéljük
Zalai vagyok, gellénházi, Keszthelytől 45 km, ha nem Egerszeg felé jösz.
Gyere bármikor, legjobb lenne most szombaton, mert éppen veterántalálkozót tartunk. Igz én elfoglalt leszek, de előzetes számításaim szerint 8 kéthengeres fog feltűnni lankáinkon. füreden láttam 12-t két évvel ezelőtt.
A meghívás talákozóra természetesen minden lista olvasónak és írónak szól, sőt nem csak Pannóniásoknak.
Szia!
Gondolkodtam már én is ilyen hosszabb túrán, pont erre gondoltam Pannónia találkozóra. Benne lennék ebben a túrában , a 21-essel, csak az anyagi fedezetet kéne rá megteremtsem:)
Meg még tőkéletesíteni kell rajta pár dolgot. Te zalai vagy ugye? Egyszer meg lehetne nézni a 21-esedet? Itt tanulok Keszthelyen milyen messze laksz tőle?
Igen az enyém a rendőr P21. Hét év után végre egyben, műszaki, rendszám, meg amit akarsz. Most van a teszt korszak, aztán újra szét, majd jobban össze, talán nyáron már túrázni is lehet vele.
Jövő évi cél a német Pannónia találkozó. Az idén voltam, de a motort vittem és egy centit sem mentem vele, a 0 km-es blokk biztos nem szerette volna a 24%-os emelkedőt.
Jövőre a müritzi tavaknál lesz, kb. 1000 km, valamikor augusztusban. Örülnék, ha társakat találnék, a zindexen is propagálom, de nem akar senki sem jönni. ja és oda lábon megyek. Olyan 40e Ft költséggel lehet számolni.
Sokan félnek 2x1000km úgye még mindig 2000, ez soknak tűnik sokaknak. Anno az NDK-s gyerekek egy seggel lejöttek Drezdából a Balatonra, felpakolva minden cuccal. Mi tavaly Szlovéniában mentünk kétezret egy hét alatt 7 motorral, köztük 3 nagyfékdobos. Ami probléma volt, azt nem a motor okozta, hanem a felkészítés. De mindent megoldottunk és mindenki lábon jött haza. Szal gondoljátok végig.
Szia!
Nekem is volt valami hasonló tapasztalatom a 21-esel, igaz én 65km/h val mentem vele 400km nem volt gond vele utána, a trafó megadta magát, most új van benne megint, csak műszaki hiján nem nagyon tudom tesztelni a gyújtást.
NGK gyertya rendes szikrát ad, de Isolátor is jó szerintem. Szokták mondani hogy a rossz keverék is tönkreteheti a gyertyát, szerintem elég neki az 1:33-as keverék vagy még higabb is, csak jó legyen az olaj.
Neked van a rendőrség 20-asod ugye?
A kéthengereseknek tényleg lelke van :-)
Az enyim anno pöccre indult, húzott mint állat, de nem bírtam rá alapjáratot varázsolni. Ki-be jártam a karbukban, a gyújtásban, de nem ment. Valószínűleg a labirint lehetett a ludas, de addig már nem terjedt a szaktudásom és a pénztárcám. El is adtama vasat. Amúgy szerethető, szerelhető motorok.
Ezeregy oka lehet, gyertyától a karburátorig.
Én az enyémet kétszer raktam össze, végül szakemberre bíztam. Kapott egy Yamaha RD 12 voltos generátort megszakítókkal, még így sem ment az egyik henger. A vadonatúj NGK gyertya volt az oka. Csere után no problem. Most kifogástalanul működik, csak néha megszorul, de egyre ritkábban. Még csak 200 km-t motoroztam vele, max. 60 km/órás sebességgel.
Ez egy szívatós motor, nem tűr kompromisszumot.
ha esetleg dobnál pár fényképet a "fellelési állapotról" akkor azt megköszönném :) sok sikert a felújításhoz :)
Ok akkor itt vagy a közelben:)
Hallottam már én is erről a trabant megszakítos sufnituningról, de nem tudok konkrétabbat mondani. Nekem is az eredeti gyújtás van rajta. Megy vele, igaz nem sokat mentem vele csak 600km-t
Hány tárcsás a kuplunglamellád?
Hi!
Miskolc mellett lakom egy kis faluban (a neve Kistokaj).Nyár elején vettem egy p20-ast,nagyon rosz állapotban,amit elkezdtem felújjítani!Csináltattam bele új dugattyúkat csepelen,meg a henger is meg lett fúrva,az összes szimeringet kicseréltem,azok a csillagok,amik a főtengelyt tartják,meg kellett heggeztetni,mert el voltak töredezve,meg még egy csomó mindent csináltam vele.Valami szedett vetett tarbant megszakítók voltak rajta,én szereztem rá eredetit,amivel beállítottam értékre a gyújtást!Az egyik henger ,mégsem akarja tudni ugyanazt mint a másik,elég erőtlennek érzem.Üresben szépen veszi a fordulatot meg pörög,de ha sebességbe teszem,és kap egy kis terhelést,akkor egyből elszáll az ereje!
Mondjatok rá valami okosat légyszi!?
Köszöntem a figyelmet... :)
Joe!
Te hova valósi vagy?
Nekem van egy P21-esem. Két benzincsap szerintem is a luxuskiviteleken volt, az enyémen is egy van, bőven elég rá egy is, csak a T elosztod jó legyen, egyformán kapja az anyagot.
A síbereket (tükörrel) beállítod egyformára, majd elindítod az egyik hengerrel és levegőcsavarral beállítod. Utána pedig a másikat.
Ha van vákuummérőd, azzal is csinálhatod.
Na átjött nekem is a kép.Több,mint valószínű,hogy házi fetegetésről lehet itt szó.Nem láttam ilyen színösszeállítást sehol.Egyébként a papírok megvannak?Vagy már ezt írtad?Legalább lesz mit csinálnod az unalmas téli napok alatt.Üdv.
Ok,akkor a következő kérdésem;nekem megvan a p20-ashoz a gyári könyvem,le van benne írva sok okosság,csak sajnos a karburátorok beállításáról hallgatnak benne!
Ha van erről valakinek információja akkor azt szivesen foganám!
Leginkább talán a Lux-okra volt jellemző.
Hi!
Lenne egy kérdésem, a p20-as vagy 21-es pannóniák 2db benzincsappal lettek kiadva,vagy elég neki egy is és csak egy két kiadás volt amin 2 csap volt?!?
A válaszokat előre is köszönöm!
Bye!
Doni!
Igen lassan alakulnak a dolgok.
Majd kéne szervezni jövőre egy túrát ha mindenki ugy áll majd anyagilag és idővel is hogy jó:)
Mi is ez a jawa szörnyeteg?
Felejtös ez a katonai dolog.
Nem volt ilyen.Ez sima suftni tuning fényezés,azaz ez csak festés.
De mint Mekkmester mondta nem ér ettöl se kevesebbet se többet mert ha valaki megvesz akkor ugyis uj fényezést kap.
És igen.Minden attol függ hogy vannak-e papirjai.
megkaptam természetesen.. hát szerintem (ill sokak szerint ez házi festés) ezentúl viszont az értékét igazából az határozza meg hogy a papírjai rendben vannak-e..
tán meg szeretnél tőle "válni"??
A pcpont történetesen nem saját, hanem egy barát címe, de valóban onnan küldtük utoljára a képet. Szóval saram van? Elküldöm nektek is, most már mást sem csinálok, mint a Pancsit rakom fel órabérben. Macgyver a szöveg átment? Erre nem feleltél. Aki tud arról, hogy létezik-e valamilyen testületnek rendszeresített kék és khakizöldre festett motorja az jelentkezzen!!! :)))Még akkor is, ha a fényképen a zöld részek vad mustársárgának látszanak.
Összesen: 131 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|