:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Pannónia - új hozzászólás Összesen: 131 oldal
Oké akkor holnap találkozunk.
A fémcsiszoló elérhetősége amit igértem:
Légrádi János
Dunaharaszti Zrínyi u.
Tel:06-30-397-22-76
az biztos. egy berohadt TLFen én 3 napig kalapáltam az anyát mire szétjött.. mikor kezdett elborulni az agyam(ilyenkor lennék képes énis fúrógépet a kezembe venni :D), otthagytam.. egy jó adag csavarlazító, meg egy jó erős kis laposvas segítségével azért csak-csak sikerült szétszednni :) (sajna az aluból a rögzítóanyával nem tudtam mit kezdeni. ki kellett fúrjam. de olyan jól sikerült, hogy a menet alig sérült :))
Nagy az isten állatkertje...
hehe. te egész "kultúrált" módon oldottad meg ezt a kérdést. az mén motorom úgy szedték le hogy fűrésszel szétnyesték a felső villahidat. levágták azokat a furatokat amibe a telószár megy be, aztán szépen egy határozott flex mozdulattal kettévágták az egész villahidít, így a csavart is ami könnyedén leesett.. majdnem sírva fakadtam mikor megláttam.
(kosárban vettem a motort. nem én barbárkodtam :))
Tegnap este beszéltem Kutácsal, mert a tankot ő küldi neke, s megemlítette, hogy van két első telója és az általam szétbarmolt alsórésze is: azonnal lecsaptam rájuk :)
Pedig épp fel akartam ajánlani egyet :)
Igazat kell adjak neked, de hidd el, nem volt más választásom. ..
Próbálkoztam egész délelött. Először csavarlazítóval, majd WD40-el, s végül már fékolajjal is, de semmi eredmény. Be volt rohadva rendesen. Meg se mozdult. Sem a körmös kulccsal, sem a véső-kalapács párossal nem tudtam meglazítani.
Ahhoz, hogy a többi részt fel tudjam polirozni és fényeztetni, le kellett valahogy szednem. Meghoztam egy döntést -még ha ez szerinted rossz is- és hála Kutácsnak, azóta sikerült pótoli a tönkretett alkatrészt.
Hát igen. Én mindig elszomorodok, amikor ilyen nehezen minősíthető munkát látok.
Azt hiszem többekben tudatosodott már, nem csak bennem, hogy egy motorkerékpár restaurálása ugyanolyan vállalkozás, mint bármely pékség. Erőforrásokra van szükség hozzá, emberi és anyagi erőforrásokra.
A teljesség igénye nélkül emberi erőforrásnak tekintem a te tudásodat, felkészültségedet, anyaginak a szerszámaidat, az alkatrészeidet, a gépeidet és nem utolsósorban a pénztárcádat is. Az erőforrások közé kell sorolni ezt a fórumot is, hisz sokat segít(het)ünk egymásnak, a barátokat, a "neppereket", akik ellátnak bennünket alkatrésszel és mindazokat a szakikat, akik megcsinálják azt amit mi (erőforrás hiányában) nem tudunk.
Ha ezek hiányoznak vagy nem elégségesek, akkor kockázatos dolog belefogni, általában egy idő után érdektelenné válik a dolog, kosárban marad a gép.
Köszi!
Nemtudtam, mert nekem mindig P10 volt.
egyik T5ös első telóját sem szerelték olajcsillapítással.
Sziasztok,
van egy garnitura felujitott audi gyari felnim (5 lyukas, 200-rol) amit pannonia alkatreszekre cserelnek.
Ha valakit erdekel, az dobjon egy email-t.
Ha tudsz hívj fel!
30-229-5212
Cső!
Most csomagoltam össze a tankodat, de úgy látom, hogy elsőrúgók is kellenek!
Van egy jó hírem! Régi T5 rúgóim vannak, csak nemtudom, hogy azok jók e a te gépedbe! Ezek olyan elsőrúgók amihez még nemvolt olaj! Ha tudja valaki, hogy jó e photosniper-nek akkor szóljon, mert azt is elküldöm neki!
Az előbb elcsesztem a képet :) Pótolom:
Sziasztok,
sikerült apró darabokra szedni a pannóniát. Végül is nekem lett igazam, s az öreg nézte el a dátumot. Nem '60-as, hanem '66-os a gép és T5-ös.
Alkatrészek, amik kellenének így elsőre:
1.- egy első teló rugó (törött)
2.- kormány izé (nrem tudom mi a pontos neve, de itt van a kép:
>
Csak úgy tudtam leszedni, hogy megfúrtam és kikalapáltam... :(
3.- Egy kipufogócsonk-rögzítő (le kellett kalapálnom, s egy csomó
kitört belőle.
Egyéb kérdés: A telókat kinél szoktátok felújítatni? Eléggé le vannak harcolva kinézetileg, de még működőképesek.
A szétszedés részleteit: > itt olvashatjátok.
Komplett leírással még nem találkoztam, de kapcsolási rajz van több is, ha jól rémlik, mindjárt itt balra a szakirodalomban.
Miért akarod tudni az ellenállásértékeket?
Sziasztok, olyan kérdésem lenne most, hogy nem tud-e valaki olyan oldalt ahol le van irva részletesen a pannónia gyujtásának minden részlete. mekkora ellenállásúnak kell lennie a tekercseknek, mit hova kell kötni...stb... köszi
Szerdán 16.30-ra kint leszek.Ott ahol a múltkor találkoztunk.Számod megvan,meg gondolom neked is az enyém?!Ha nem találnánk egymást csörgetlek.
Üdv.
Szerdán 16-17.30 között tudnák kimenni a Moszkvára,vagy 19.30 után.
Köszi előre is.
Gyuszi nekem szerda lenne a jó?Nem kivitelezhető részedről?
Üdv.
Rendben andris, ha készítettek akkor itt szólni fogok hogy kelle, esetleg képet is küldök róla. van már pár képem, de nem igazán jó minőségűek. meg az az igazság hogy az igazi pannónia embléma még mindig nincs meg :(. majd igyekszem
Sziasztok!
Akit érdekel egy nagyon jól fizető, otthon, internetezéssel elvégezhető munka, írjon e-mail-t a silence16@freemail.hu címre!
Van még villa és beszámítok egy bowdent.Jövőhéten találékozhatnánk is,csütörtök délután lenne a legjobb.
Várom.Villaügyben hogy állunk?Van még?Ha igen akkor nem számítasz be egy hátsó fék bovdent?Rajtam maradt egy pár darab,néhány kedves illető miatt,aki megrendelte,aztán baszott eljönni érte.Na mindegy.
Üdv.
Jó majd akkor hétfőn beírom a krómozó számát.
Sziasztok. Szeretném felvenni a kapcsolatot TLTs emberekkel. Egy pár dolgot igazítani kéne a motoron, éy szeretném megtudni mi az eredeti, és mit hogy kéne csinálni. ezenkívül alkatrészek is érdekelnének(hacsak nem a tejúton szállnak pénzügyileg:). köszönöm előre is.
Hello.
Engem érdekelne az inas száma!
Üdv.
Szerintem ez lesz az én verzióm: homokfúvás -> ezüstfesték -> lakk.
Remélem nem lesz túl sz@r, s majd később vadászok rá új, krómozott kerekeket.
A blokk elvileg működőképes, de még meg sem forgattam: elképzelhető, hogy beállt a sok állásban. Az akkor megint egy kissebb vagyon: hengerfej fúrás, túlméretes dugók, stb... grrr...
Bár csak ne ragaszkodnék annyira ehez a Pannóniáhóz. :)
ÁVE!
Bocsi, hogy közbevágok, csak érdeklődöm!
Nem tud valaki olcsón P10-hez hengert? Az enyémből 3 hűtőborda kitört!!
8 euró. Az osztrák takarítónőnek feketén.
Én az enyémet lehomokoztattam, kapott egy horganysprét, arra pedig színtelen lakkot. Mert krómosra még nekem sem futotta. De ez így nincs rendjén.
Ahogy már írtam, a kompromisszumok számával fordítottan arányos a restaurálás minősége.
"Gondolj hozzá egy óradíjat." Nem gondolok... Mondj egy óradíjat :D
Amúgy eléggé egybe vannak a kerekei, csak látszanak rajtuk az eltelt évek. Gumicsere az kell, de szerintem a kerekek és a csapágyok rendben vannak.
Lehet, hogy érdemesebb lenne simán lefényeztetni azokat is?
Én is sokallom. De ennyi. Egy kereket 2 óra alatt fűzök centírozok. Gondolj hozzá egy óradíjat.
Csak amikor apránként veszi meg az ember, nem veszi annyira észre, hogy már 200 ezer fölött jár.
Egyre inkább az a vélemény, hogy érdemesebb egy működőképes, rendszámos, műszakis Pannóniát megvenni 200000+x ezerért , mint a szomszéd padlásáról lehozni a 20 éve ott rozsdásodó t5-öst.
Ez így kb. ugyanannyira jön ki... Igazából nem hiszem, hogy bármi is megmenthető a régi kerekekből, csak hát hogy es mondjam: sokaltam egy kicsit :)
Megköszönném a srác telefonszámát. Nincs is messze tőlem Haraszti.
Két fékpofát még kihagytam, az 1500.
Én nem tudom mit látsz, de lehet, hogy a te exceledet kellene átállítani.
Egy kerék nagyjából:
- fékdob polírozás, szabályozás 3-4000
- két csapágy 2000
- 36 db küllő anyával 10000
- felni 10000
- fűzés, centírozás 3000
- védőszalag 500
- belső 1200
- külső 6500
- gumiszerelés 1000
Add össze és vond le belőle, amit magad meg tudsz csinálni.
A krómozáshoz csak annyit szereték hozzászolni hogy a nagyobb bőrzékre(Februárba Szolnokon és Márciusba Sz.miklóson is láttam) kiszokott járni egy magas hosszúhajú csávó egy csomó krómozott cuccal.Ő egy galvanizálóba dolgozik fémcsiszolóként és az árú magájért beszél,abba is beleszokott menni hogy pl. viszel neki egy (krómozható) kormányt és ha van nála kész akkor el is cseréli veled és csak a krómozás árát kell kifizetned,és látod,hogy mit veszel meg.
Ha érdekel megtudom adni a számát,Dunaharasztin lakik.Kérdeztem tőle kipufogódobot és 10-est mondott rá,találtam már olyan helyet is ahol 8-ér megcsinálnák de legalább ő szépen dolgozik.
Most krómoztattam a soroksári úton talán ők a fémépitők,én poliroztam fel,ennek ellenére szinte olzan áron dolgoztak mintha ők lettek volna a fémcsizolók is, és ráadásúl minta "homok szemcsék" lannének a krómba,némikép rücskös szóval szerinte drágák és nem dolgoznak szépen.
Megjött...olvasom. Az árak tényleg USD-ben vannak vagy csak BugOs az excell?! :D
A két komplett kerékre 50-70 eFt közötti árat mondott a 'gumisember'. Ennél óccsobb nincs?
Visszaolvastam, de nem látom... :(
Nézem az emileket és köszi :)
Hát csak néhány hozzászólást kellene visszaolvasnod, de küldöm a címeket mailben.
Akkor, ha nem gond odaadnám én is a két kipuffogót és amit még kellene krómoztatni.
A kerekeket máris elfelejtettem, csak még annyit áruljatok el: hol is lehet ujakat venni?
A képeket a tankról megkaptam, válaszoltam is az emilre... Kérdés: csereszabatos a TLF-es tankal, vagy kell vele bütykölni?
Tömítések, stb: Ki az a "gumis ember" és hogy érhetem el?
Van egy ismerősöm a pénzverdében.Nemsoká viszek neki én is kipuff könyököt..Ha gondolod adhatsz te is valamit,azt meglátjuk milyen minőségben dolgoznak.A srác azt mondta,hogy szépen megcsinálja nekem a cucokat,ha viszek valamit.Eddig még nem volt érkezésem a dologhoz,de lassan megejtem.Ha érdekel akkor írj vagy üzenj vagy valami.
Miklóson is szokott lenni börze.A kék tó campingben.Asszem 2 havonta van?!
üdv.
Macgyverhez hasonló válaszokat tudok neked adni én is, inkább csak kiegészíteném.
1. Krómozást ha lehet mellőzzük, ismerőseim, Pesten a Fémépítőt emlegetik, van aki a kecskemétit dícséri, Pécsen is vannak jó tapasztalatok. Én személy szerint megveszem a krómos alkatrészeket, többnyire Fóti Gyulától. Felnit, ahogy macgyver írja, nem érdemes krómoztatni, venni kell. Hogy egy barátomat idézem: "A gyengébbik is jobb, mint anno a gyári volt" Ha belegondolsz, mennyit padkáztak a régivel, meg milyen rossz utakon jártak, igazat adsz. A hatvanas években még azzal mérték a közlekedési tárca teljesítményét, hogy mennyi utat portalanítottak, azaz aszfaltoztak.
2. Blokkhoz tömítéskészlet (papír)400 Ft. A főtengely szimeringek drágák, de legalább nem kell évente cserélni. Ugyanis a szimeringnek talán többet árt, ha nem működik, egy Pannóniát meg nem minden nap használ az ember. O-gyűrűket csapágyboltban meg tudod venni.
3. Mcgyver megválaszolta. A veteran.hu oldalon talán kissé teljesebb a lista, mint a vmm-en.
Köszi.
Akkor majd megyek egy börzére.
macgyver:
Hol lehet olyan csúcsminőségű felnit venni?
Én jelenleg T5-öst készülök felújítani.
Kérdezzél bátran. Legfőbb szabály minél több a kompromisszum, annál csekélyebb az eredmény. Légy maximalista.
T. ADDI!
Részemről, tippet adni nem tudok.
Azt viszont elmondom, hogy a pannesz nyujtása kiváló. Ha a holtpont előtt 2mm-el szakít a megszakító -pontosan- akkor annak tökéletesnek kell lennie /a gyergya hézagját a hézagmérővel be lehet állítani/. Vannak viszont zavaró tényezők!!!!
Pl. háklis arra a gyújtótekercs, hogy a lendkerék menyire mágneses még. Ezt csak egy másik lendkerék próbájával tudod meg!!
Ha elég erősen mágneses, akkor a kompresszióval is gondod lehet. Ezt megnézni úgy lehet, -szoktam és bevált-, hogy hosszúmenetes gyertyát hajtasz be. Így a kompresszió megnő, és ha ez a baja könnyebben fog indúlni.
A következő probléma, ha a lendkerék a főtengejen nem a megfelelő helyen van. Ezt a lendkerék ékjének a kopása okozza. Csak úgy tudod ezt kiküszöbölni, ha új pomtos éket reszelsz úgy, hogy a lendkerék oldalirányú mozgása teljesen megszünjön, ha mozog akkor előbb-utóbb elnyírja az éket!!!!!!!!!
Ha ez a 3 dolog pontos a pannesz nem fog cserbenhagyni! EZ TUTI!!!!
Összesen: 131 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|