:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Pannónia - új hozzászólás Összesen: 131 oldal
Srácok!
Ez innentől Flame. Szerintem ezt ignorálni célszerű. És hogy továbbra is szép magyarul beszéljek: Kálmán neked csak maxi nagy respect!!! részemről that's all!
Már elnézést, hogy beleugatok, de mi személyesen is ismerjük Kálmánt, te meg nem... És alig hiszem, hogy jó lesz az neked, ha egy társaságban olyan embert kezdesz el sértegetni, akit tisztelünk és elismerünk. Szóval mindenkinek (főleg neked) a legjobb lenne, ha visszavennél egy kicsit, és nem írnál hülyeségeket. Ha meg feltétlenül poénkodni akarsz, akkor javaslom, hogy tegyél utána egy szmájlit (tudod, ilyen: :) ), és akkor mindenki levágja, hogy valaki tréfarépát evett reggelire és csak azért akar V12-es pannóniát csinálni nitróval meg kompresszorral...
Nos,
1. A kor nem érdem, hanem állapot. Nem azért van igazam, mert vén vagyok, jógépek is bőven a fiam lehetne, sok mindenben nem is értünk egyet mégis meg van a közös hang és én tudom, hogy ő miben jobb nálam és ő is tudja mivel fordulhat hozzám.
2. Unom, de a remény hal meg utoljára.
3. Úgy nézem sikerült némi közutálatot kivívnod. Ez elég kellemetlen.
4. Ezért azt ajánlom neked, mielőtt leírsz valamit pihentesd a gondolataidat egy órát, lehet, hogy egy óra múlva vélt és valós sérelmeidnek már nem is lesz olyan nagy súlya. Ha érzelemmentesen tudsz írni, konkrét kérdéseidre megfelelő válaszokat fogsz kapni, tőlem is meg mástól is. Nehéz megemészteni, de neked kell alkalmazkodni ehhez a közösséghez, akik jórészt személyesen is ismerjük egymást.
5. Peace
Te most asszem pont azt tetted amiröl beszélsz, megmutattad mi az az arrogancia köszi...
Én szerintem nem hiszem hogy mindent tudok, csupán válaszolok néhány nem nekem méretezett geciségre ....
Na ennyit erről de ha már itt tartunk nem tom neked mi közöd ehhez te vagy a minden lében kanál ? Vagy csak nem tudod kimondani máshol a csodálatos szövegedet ...
Ismerem én a fajtádat te gyökér. Azt hiszitek, mindent tudtok, mert olvassátokc a motorrevüt. Mélyedj el te is kicsit a témában, mielőtt ugatsz, és egyből rájössz, mennyire tudatlan vagy. Ez önmagában nem bűn, beletanul az ember, de ez az arrogancia viszont sértő.
Már elkéstem úgyhogy mindegy! Nem unod még vazze ? És még te mondod nekem ....
Vén fejeddel még mindig nem tanultad meg ...
Na mindegy tudodmit biztos igazad van :D
Menj aludni, mert elkésel az oviból!
Esetleg fényképeket nem akartok mutogatni az olyan meghitt?! Persze ezt a legmélyebb tisztelettel kérdezem... Pici paca pocakja a napon, és panna nyaral a havasokban címmel!!
Meg ők a tiszteletet is megtanulták...
Köszönöm az ajánlást .. most vettem észre, kicsit elterelte a figyelmem ez a negatív diszkrimináció :D
mindenképpen megszerzem valahonnan ...
Lehetnék én is az apád, de az én gyerekeim nem tanultak trágárságokat tőlem.
Azt viszont tudják, hogy amit ide leírnak, az elég sokáig olvasható.
Háát előre is köszönöm asszem illedelmes kiscserkész módjára jelentem meg a fórumon, ha visszaolvasol akkor meglátod . háát ki így ki úgy de asszem ezt már kifejtettem hogy nem kell mindenre maradandó választ adni max annyit hogy na bazzeg hülyegyerek ez faszság.. (persze lehet finpmabban is de így is megértem) én eddig azt hittem, hogy azért fórum a fórum hogy megbeszéljük a dolgokat és hogy le lehessen írni hogy mi is a problémám !! Hát bocs bazze, hogy nem te voltál a faterom és köszi, hogy segítesz ha baj van :D:D
Hát igen asszem, hogy te mondtad ki a legfontosabbat, hogy kb nem is kellett volna rá reagálni mert annyi értelme volt mint amennyit akartam adni neki, de úgy látom naggyából azt is értem el amit akartam egy olyan ellenreakciót vkamitól amit meg is kaptam.. haha dagad a májam :D
Ez kb egy értelmetlen zagyva volt de már az elején elárultam a többi csak édesség volt, hab a tortán, hogy legyen min röhögni ... hát ez van, mert lehet hülye vagyok a műszaki ismeretekhez de azé annyit levágok talán hogy jéé nincs ezen index? ja :P
Én mielőtt írok egy fórumra, először is végigolvasom a fórumot, hogy képben legyek. Utána meg bemutatkozom, egy ilyen fórumon elmondom, hogy milyen motorom van.
Ha visszaolvasol egy kicsit meggyőződhetsz róla, hogy közel sem vagyok olyan bunkó, mint amilyennek te gondolsz, mindenkinek nagyon szívesen segítek, aki nem vetíteni jön ide, hanem valóban tanácsra van szüksége. De itt nem igazán akarjuk energiáinkat a te légből kapott megalapozatlan ötleteid megvalósítására pazarolni.
Ha bármilyen konkrét műszaki problémád van neked is szívesen állok rendelkezésedre, ugyanúgy, mint bárkinek.
Te biztos nagyon fasza gyerek vagy vkami, sőt a fiad sem lehet semmi! csak mondjuk valószínű, hogy ott ült melletted és megnézte hogyan kell csinálni... Az index háát gratulálok tök jó, hogy egyesek így megpöccennek, te tényleg igazi fabunkó szerelőarc lehetsz :D mit csinálsz ha esetleg kiesik a kezedből a villáskulcs anyázol mi ? Ráadásul láttam már utólag rászerelt indexet pannónián ;) na ennyit erről....
4 hengeres pancsi??? Az durva... Bár nem is rossz 5let, megyek csinálok V8-ast az S51-emből:D:D
Semmi gond, annyira nem húztam fel magamat, sőt egész délelőtt türtőztettem magam. Csávó azt sem tudja, hol van az üres, még nem is látott Pannóniát. Legalábbis olyan Riga színvonalon adja elő.
A fiam ennyi idős korában már háromszor megfőtengelyezte az ETZ-t. Most átment a csávó a tuningra, gondolhatod a sok jawás meg emzés mit néznek a kérdésre, hogyan kell 4H Pannóniát építeni.
kami. nyugodj meg :) mi tisztában vagyunk hogy mire képes egy pannonia.. mit szereltek rá, (nagyjából) mit lehet kihozni belőle. mások véleményén.. "badarság"ain pedig nem kell idegelned magad.. én speciel egy jót nevettem az index és az üres közti összefüggésen (mellesleg lehet én vagyok a balfasz.. de eddig nem sikerült ürest fognom két sebesség között.. nahjó.. 1szer, mikor már annyira el volt baszódva a váltóm hogy a kettest még bevenni sem volt hajlandó..)
namind1. én ilyen hozzászólásokra nem adok. szerintem te is tégy így, az lesz a legjobb :)
üdv mac
Látom ezt a fórumot a faragó mesterek találják meg....
:-(
Szia.
Nagyon szívesen.Örülök,hogy segíthettem.Szereztem szép állapotú blokk dekniket.Ha gondolod akkor elbizniszelhetjük?Faszául fel lehetne polírozni őket.Ha érdekel,akkor hívj,vagy írj mélt.
Mcgyver.
Nem válaszoltál a kérdésemre!Ha fúratni akarom a pancsit,hova vigyem?
Üdv.
És az tudod, hogy melyik Pannóniára szereltek gyárilag indexet?
Mi köze van a motorfelbőgésnek az indexhez?
Tudod azt, hogy minden Pannóniát oldalsztenderrel szereltek, hogy könnyen kitámasztható legyen?
Hova akarod helyezni a kipufogót?
Öreg te kevered valamivel a Pannóniát! Képben vagy egyáltalán? Láttál már ilyen motort?
Apró badarságok? Amiket írsz, azok a badarságok!
Hogy egészen pontosan megfogalmazzam, fogalmam sincs :D
Na de ha még pontosabb akarok lenni esetleg gyújtás csere, netán indexkapcsolócsere hogy ne villogjon rendszertelenül ha üreset találok és felbőg a motor és hasonló apró badarságok ...
Na jó mégegy példa jobb abroncs a tapadás végett és stander a könnyebb kitámaszthatóságért valamint a kanyarokban tanusított menetstabilitás javítására (mert az eredeti mindig leér...
Gondokoztam még a kipufogó valahogy feljebb helyezésén de nem is tudom lehet hogy az már sok lenne nem gondolod ? További javaslatokat persze mindenképpen nagy örömmel fogadok ..
Köszi, de nyilván nem fogok 60 km-t tépni 90%-os fordulaton... országút egyébként volna a környéken jókedvvel, bőséggel.
Ha senkinek nincs tapasztalata a szigetelős módszerrel, lehet hogy hamarosan lesz nekem és akkor beszámolok róla, hogy bukás vagy siker.
Több motort szedtünk szét és kis kivétellel össze is raktuk őket, de nem eleve azzal a szándékkal, hogy számottevően változtassunk rajta. Némi öniróniával azt szoktam mondani, hogy én ragaszkodom az eredetihez, mert nincs fantáziám.
Természetesen nem, vagy nehezen felismerhető, az eredetiséget megőrző, műszaki jobbításokat megengedünk magunknak és a motorunknak, de alapvető konstrukciós változtatásokhoz én személy szerint kevés vagyok :)
Az azért érdekelne, hogy hogyan lehet egy pannóniát motorozhatóbbá tenni a mai technika vívmányait kihasználva.
Szerintem nézd meg Ternai Zoltán: A Motorkerékpár című könyvét. Jobb könyvtárakban megvan. Biztos vagyok benne, hogy érdekesnek fogod talákni! :-)
Meg egyébként ajánlom a régebbi, nívósabb gépjármű gépészeti könyveket. Nagyon sok kérdésedre választ fognak adni. Még olyanokra is amiket fel sem tettél. :-)
Köszönöm az építő jellegű kritikát! Annyit mondhatok hogy folyamatosan mélyülök el a témában, legalábbis igyekszem minél mélyebbre ásni magamat... Nem is diplomát várok csupán némi műszaki tanácsot- olyanoktól akik már több motort raktak össze és szedtek szét nálam- annak érdekében, hogy ne kövessem el azokat az esetleges bakikat amiket esetleg ti már megtettetek, vagy esetleg ama igen egyszerü indokkal, hogy terveimnek megfelelő konstrukciót találjak és egyben ne hajlítsak olyan vasat ami sehova sem alkalmas !! De köszönöm az eddigi segítséget és tanácsokat is, remélem hasonlókat kapok még a jövőben is mert ahogy elnézem jelenleg a pannoniámat az biztos, hogy nem igazán fogom átalakítani (nem is volt nagyon tervben ) maximum motorozhatóbbá és cseppet fényesebbé varázsolom a mai technicka vívmányait kihasználva, de azért egy egyedibb gép megteremtéséről sem mondok le, de ahhoz mindenképpen valami nagyobb motort kéne szerezni ráadásul arra mindenképp ügyelnék, hogy egy típusból vagy ha ez nem megy egy márkakategóriából rakjam össze mint mondottam minimális átalakításokkal kicsit korszerűbb felszereléssel de korhű megjelenését megőrizvén !!
Jelenleg ezt a motort még nem találtam meg de nem adom fel majdcsak meglesz ....... :D CSOKIT mindenkinek
Hát hogy simán, azt megkérdőjelezném, hogy lehet, azt nem.
A kéthengeres blokkot összerakni sem egyszerű tudomány.
Azt tanácsolom, ha mindenképpen 500-as motort akarsz, nézzél körül, a japánok egész ügyesen csinálták ezt a kategóriát. Pannóniából egyre kevesebb van faragnivaló állapotban, ha lehet, hajlamaid kiélésének tárgyául keressél valami más márkát. Mi, akik ezen a fórumon írogatunk, nagyon tudunk annak is örülni, ha valamit eredeti állapotba hozunk, esetleg apró finomitgatásokkal.
Terveidhez egyébként meglehetősen komoly műhelyre, gépi háttérre, szaktudásra, elmélyülésre van szükség.
Szerintem egy kicsit mélyedj el a gépészeti tudományokban, hogy átlásd azt a témakört amiről most kérdezgetsz. Ne haragudj, de úgy gondolom, hogy nemigazán foglalkoztál még a témával. Így elég nehéz érdemben társalogni. Az alapokat mindenki könyvből tanulta meg. Nem várhatod el egy ilyen jellegű fórumtól, hogy "diplomát" djon a kezedbe.
Huhú srácok most olvastam hogy a p20 ast simán lehet tunningolni négyhengeressé!! Valaki tudja hogy mivel jár ez ?? Mert én nekem foggalmam sincs ezt nem írta a cikk..
Ja igen ki jön szigetszentmiklósra a börzére ?
Bocseszka de hol is van a Közlekedési Múzeum?
Na meg a köv kérdés nem tudjátok hogy hol lehet kapni eggyel szélesebb abroncsot hátra vagy esetleg még felnit is egy két mérettel szélesebbet? mert ez nem lenne feltűnő átalakítás de növelné a megjelenését a motornak sztem..
Ezt mifelénk úgy hívják, hogy cigánykróm.
Talán kérdezd meg a Közlekedési Múzeumot. Most úgyis új igazgató van, akinek a nagybátyja ott konstruált a Motorkerékpárgyárban.
nahja van aki így van ezzel hogy jó arra a kályhaezüst.. de SZERENCSÉRE a pannoniások többsége nem. hogy néz már ki egy pannonia kályhaezüsttel? hát eléggé förmedvény.. bár ha a fényeztése is megfelel ennek a színvonalnak. akkor nincs mit rontania :)
(nameg van akik kényszerűségből festik le a dobokat.. és nem azért mert "áá úgyis pár év múlva ki kell égetnem megint, akkor meg minek a króm?!")
Hát igen ezt gondolta hogy nem egyszerű csak nem gondoltam arra hogy mindent meg kell változtatni hozzá ...
Az lenne a legjobb ha lenne a gyárból egy mechanikai rajz az 500 -rol és akkor minden számítás meglenne és már csak le kéne gyártani az alkatrészeket nem lenne hercehhurca vele ....
A vázról csak annyit hogyigazándiból azt a legkönnyebb átalakítani sztem ahhoz elég az otthoni lánghegesztő meg egy tapasztaltt hegesztó mester némi hajlító és még adhatok neki új formát is vagyis ívet amit nem igazán szeretné persze de lehetséges lenne !!
Szóval nem tud valaki róla hogy monnan lehetne lenyúlni a műszaki terveit ennnek a csodagépnek ?
Háá ne vicceljete 50 paci az azé má nem mindegy :D
Hello mindenkinek már rég véstem a fórumba.
Andris köszi a kormányszorítót f@asza lett.
El. De há feltételeztem, hogy ez amúgy sem az erőssége egy olyan kipunak, amiben ujjnyi vastag lerakódás keletkezett a sok használattól. Meg aztán el lehet azon is gondolkozni, hogy mi ér többet
a) krómozott legyen
b) jól működjön
c) a és b pontok teljesülése esetén két napig kotorászni a csulában és utána ultra dermmel fürödni.
Szerintem tűzre vele, utána kapjon egy réteg kályhaezüstöt vagy hőálló feketét a következő kiégetésig, és tsüss!
Sok idő és sok pénz kell hozzá. A képeken egy gyári 500-as kéthengeres blokk kereng a neten. Külön készült el a forgattyúház rész, rajta spéci hengerek, hengerfejek. Ehhez hozzá volt csavarozva a többé-kevésbé széria T5 váltóház valamilyen módon. A kuplunglánc két soros volt, a kuplung egy lamellapárral vastagabb és eggyel több rugó volt benne. A gyújtásban az alaplap volt más, két megszakító volt benne.
A lényege az egésznek az volt, hogy széria vázba, széria kipufogókhoz szépen passzolt az 500-as.
Ha te mindezt magad akarod elkövetni, szilárd ipari háttér (öntés, forgácsolás), szilárd műszaki ismeretek (konstrukció, ellenőrző számítások) és szilárd idegek kellenek. Ha elkészül, garantáltan nem fogsz hasznot látni belőle a dicsőségen kívül.
nah ezaz.. ezzel is pont úgy jársz mintha pörzsölővel égetnéd ki.. a króm elszineződik.. netán le is ég a felületről.. ezt elkerülendő szeretnénk már valami módszert találni.
(viszont krómozás előtt kiégetni.. tökéletes módszer)
nah látom hogy eddig érdemben senki nem válaszolt a feltett kérdésedre.
akkor kezdjük a legelején. ha alapossan utánanéztél, azon a motoron a forgatyusház külön volt a váltóháztól.eleve egy valag pénz mire ezt kivitelezed. 2 blokk összeillesztése macerás, a váz vágását is maga után vonja. nem nyerő.
aztán ugyebár a főtengelyt is valahogy meg kell munkálni hogy össze lehessen kötni a hengert
ekkor jönnek a komolyabb mechanikai gondok.
például a kuplung. a lánmcos hajtás ekkora teljesítménynél már nem nyerő, mellesleg a lamellák sem bírnának el ekkora nyomatékot.
és a leggyengébb pont. a váltó. egyszerűen ekkora teljesítménynél már (véleményem szerint) használhatatlanná válik. ésakkor még nem beszéltünk a gyenge futóműről a fékrendszerről, és a többi dologról amit maga után von.
álomnak nagyon szép.. nagyon jó, csak szinte kivitelezhetetlen, vagyis nem sok értelme van....
Ha milliomos vagy akkor csinálhatsz...
Amugy sem T5-böl kell ezt csinálni.
Sokmindenki dédelget ilyen ötleteket, de csak az 1% jut is valamire.
Sziasztok!!
Lenne egy építő jellegű kérdésem ami gondolom itt nem is oly meglepő...
Szóval épp egy pannóni t5 felújítással küszködöm és tervezgetem mit hogyan is kell csinálnom. Szerencsére már darabokban van de találtam egy oldalt ahol láttam egy 500-as pannoniát és hogy őszinte legyek úgymond megfogott az ötlet...(gyári volt)
Gondolom sokan látták már, szóval a kérdés az lenne hogy mien korabeli 500 as blokkal, és hengerrel tudnám megoldani hogy ez működőképes legyen! Netán elég lenne egy 500 as henger is mondjuk Jawa (nem tudom hogy mennyire illeszkedne de mindegy) ami mondjuk nem 500 de 250 de mindegy..
Esetleg találjak egy öntőt aki kiönt nekem egy kétütemű hengert 2x250cc ürtartalommal és azt szereljem át valahogyaqn és mellé oldogassam meg az áttételezést, meg....? Meg lehet ezt egyáltalán csinálni ? :D
Kösz szépen mindenkinek előre is hogy segít....
Nagy tüzet raksz, rádobod, a végébe meg egy kompresszorból vagy egy porszívóból adod levegőt. Lassú, és nagyon büdös, de szépen kiég, az olajos kokszból hamu lesz, amit ki lehet rázni.
Nem hiszem,hogy az én esetemben ezt a több éves vastag és kemény kokszot,ez a fajta módszer orvosolná!Valami olysmimire gondoltam én is,mint amit a kálmán emlegetett.Valami kémiai,vagy mechanikai beavatkozáson járt az eszem.Mint amikor a henger leömlő csatornáit,illetve a porlasztó szívócsonkot polírozzák.Öreg szakik meséltek ilyenről.Állítólag "jelentős"(10-15 km/h)sebesség növekedést lehetett ezzel a módszerrel elérni!
Azért köszönöm az ötleteket.
Üdv.
Minden benne van forgó állórész főtengely.
Beteszed 3-asba, és addig húzod neki amíg vastagon füstöl a gép. Amikor a kipuff vége szép barnás-feketés és porszáraz, akkor a könyök is garantáltan tiszta. Legfeljebb kissé kékes színt kap. Ha már hármasban nem füstöl, lehet négyesben adni neki 80-90%-os gáz állásnál. 50-60 km húzatás alatt kiég a nagyja. Ha nem, lehet ismételni. Persze ehhez országút kell.
Kiégetés-témához.
Támadt egy olyan ötletem, hogy esetleg leszerelés meg minden bütykölés nélkül, menetben is ki lehetne égetni a könyököt, dobot, ha hőszigeteléssel borítja be az ember. Szerintetek ez működőképes megoldás, vagy simán besütöm a motrot, a koksz meg marad ?
Bocsánat, de ha valaki itt akar eladni valamit, legyen szíves adjon tisztességes állapotleírást, helyet, árat, ne darabokban kelljen harapófogóval kihúzni belőle. Ez egy kicsit olyan, mint a hajógépész esete a kapitánnyal: Mennyi? 67. Mi 67?
Összesen: 131 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|