hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Pannónia - új hozzászólás

Összesen: 131 oldal

szacsa
válasz erre | email2003-12-21 23:52:12
Hali,

Nem akarlak elkeseríteni, de a Hogyan tovább MZ szerint ha beszitál az eleje, akkor rá kell húzni a gázt.
:-)

Csaó
sorszám: 91 (4065)
(előzmény: vkami, 2003-12-21 23:26:00)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-12-21 23:26:00
A 125-ösnek alattomosan beszitált az eleje.

Kálmán
sorszám: 90 (4064)
(előzmény: vaughan, 2003-12-21 20:01:44)

 
 
vaughan
válasz erre | email2003-12-21 20:01:44
igen a pannoniákat mindenki le téötösözi. az enyém TL, de rengetegszer modták, hogy téöt. és miért nem szeretted a trophy-dat? én nagyon birom. kilencvennél kapcsolok egy négyest és nyélgáz...
minden jót!
sorszám: 89 (4061)
(előzmény: vkami, 2003-12-21 19:08:58)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-12-21 19:08:58
ES-ből nekem 125-ös volt, nem szerettem.
A Perákra kiváncsi vagyok, alig várom már, hogy lábraálljon.
A Pannónia az valóban más. A TLF csak megy, csak megy, mindenkiben nosztalgiát ébreszt, meg mindenli letéötösözi.
A huszonegyes hercegkisasszony, ha jól bánsz vele, hihetetlen dolgokra is képes.
Szóval mindegyiknek meg van a maga egyénisége

Kálmán
sorszám: 88 (4060)
(előzmény: vaughan, 2003-12-21 17:58:31)

 
 
elmi
válasz erre | email2003-12-21 18:57:16
Na,jol bejawazunk itt a Pancsis oldalon.A Pannonia a legjobb.
sorszám: 87 (4059)

 
 
vaughan
válasz erre | email2003-12-21 18:16:32
Ja! és a perák nekem is nagy kedvencem! addig nem megyek nyugdijba mig egyet be nem szerzek! :-))
minden jót!
sorszám: 86 (4058)
(előzmény: vaughan, 2003-12-21 17:58:31)

 
 
vaughan
válasz erre | email2003-12-21 17:58:31
semmi bajom se a jawa-val se az mz-vel. nekem is van egy '68-as ES 250/2. becenevén a disznó. most újjitottam fel teljesen a motort és a futóművet meg az elektromosságot. most van egy teljesen új disznóm. piszok kényelmes egy jószág. a nyáron az asszonykámmal nagyon sokat mentünk vele és mig a pancsival óránként meg kellett állni mert nem birta az asszony feneke, addig a trophy-val több száz kilómétert megtettünk egyvégtében. de azért az igazi "filing" az a pancsi!
minden jót!
sorszám: 85 (4057)
(előzmény: vkami, 2003-12-21 16:19:51)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-12-21 16:19:51
Hát igen, én nem pannóniafüggő vagyok, hanem azokat a gépeket szeretem és gyűjtöm, amik gyerekkoromban meghatározták az utcaképet.
Az utcánkban volt két munkásszálló 150 jól fizetett olajipari munkással, gondolhatod mi állt ott a ház előtt!

Kálmán
sorszám: 84 (4056)
(előzmény: elmi, 2003-12-21 13:38:07)

 
 
elmi
válasz erre | email2003-12-21 13:38:07
Kösz az infot.Ramentem a Jawamaniara egy kis tanulmanyozasra,sajat gepek?A Perak nagyon kiraly.
sorszám: 83 (4055)
(előzmény: vkami, 2003-12-21 10:12:25)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-12-21 10:12:25
A Jawa ezt a három csepptankos típust gyártotta a háború után.
Perak - rúgó(zott), bakteleszkópos
Kyvacka - hinta, lengővillás
Panel - a lámpafej formája után.

A Perak most épül, 1949-es 250-es. A Kyvacka szintén 250-es, 1961-ből, restaurálni tilos állapotú. A Panel 350-es, felújítandó, 1971-ből.

Kálmán
sorszám: 82 (4054)
(előzmény: elmi, 2003-12-21 07:42:42)

 
 
elmi
válasz erre | email2003-12-21 07:42:42
Mi az a Kyvacka?
sorszám: 81 (4053)

 
 
elmi
válasz erre | email2003-12-21 07:39:16
Lehet,hogy megdelejezem a huszas dinamojat.Hahaha
sorszám: 80 (4052)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-12-21 03:47:33
Én teliraktam a lendkereket mágnesekkel, nem tudom mit használ neki.

A kullogásról meg annyit, rajtam, meg rajtad nem múlik, majd minden levelet mi ketten írunk, ahogy a múltkor volt szerencsém megjegyezni. Meg tudod a Jawákkal meg az MZ-kel annyi baj van... Én csak tudom nekem van ez is, meg az is :)

Kálmán
(TLF, P21R, Perak, Kyvacka, Panel, 2xTS125, Motorkuli)
sorszám: 79 (4051)
(előzmény: vaughan, 2003-12-20 13:15:16)

 
 
vaughan
válasz erre | email2003-12-20 13:15:16
Hi! egy piszoknagy teljesitményű elektromágnes közelébe teszik a lendkereket és ennek hatására a mágnesben lévő részecskék újra rendeződnek. körvonalakban ennyi. bár én nem vagyok hive az ilyen bizonytalan kimenetelű dolgoknak. inkább teszek fel egy másik lendkereket a régit meg kioplirozva aműhely falára akasztom. de ezzel nem kell mindenkinek egyet értenie.

rá kellene startolni az irásra mert igencsak a többi fórum után kullogunk...
minden jót!
sorszám: 78 (4046)
(előzmény: vkami, 2003-12-20 06:29:45)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-12-20 06:29:45
Hol és hogyan csinálják a delejezést?

Kálmán
sorszám: 77 (4045)
(előzmény: nagyfékdobos, 2003-12-19 21:47:29)

 
 
nagyfékdobos
válasz erre | email2003-12-19 21:47:29
Mi a gondotok a pancsi gyujtással? Mindkét gépem mágnese fel lett delejeztve, így tuti az elektromosság. Jól indul, a 12V-os égőkkel király a világítás. A refivel le lehet parancsolni az autósok lámpáit.
sorszám: 76 (4041)
(előzmény: vaughan, 2003-12-18 21:26:43)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-12-19 04:51:12
Szevasz vaughan,

én azt hiszem csak gazdasági okai voltak. Nem volt olyan egyszerű még szocialista országból sem beszerezni dolgokat, előre éves kontingenseket kellett lekötni és akkor még mindig nem lehetett tudni, hogy betartja-e a gyártó, amit ígért. Ez így volt még az NDK esetében is.
A nyolcvanas évek vége felé, amikor nálunk már két hét várakozással is lehetett Trabantot kapni, találkoztam NDK-sokkal, kérdezik mennyit kell várni a Trabira nálunk. Mondom két hét, szörnyűlködve mondja, nálunk meg 13 év!. És, miért nem gyártatok többet? Mert ennyi a terv!
Szóval az akkori gazdaság abszurditását akkor sem lehetett megérteni.
A bezárás előtt álló Csepelen ilyen pitiáner ügyekkel nem foglakoztak. Fontosabb volt prototípusokat fejleszteni (P125, P350, P24), meg gondolom mindenki azzal foglalkozott, mi lesz a saját sorsa. Így gondolták túlélni ezt a korszakot. Nem sikerült.

Kálmán
sorszám: 75 (4036)
(előzmény: vaughan, 2003-12-18 21:26:43)

 
 
elmi
válasz erre | email2003-12-18 23:15:15
En ugy tudom,hogy a prototipus Mitsubitsi gyujtasal csinaltak,tudok ilyen gyujtasu huszasrol.Sorozatba nem volt kifizetodo.
sorszám: 74 (4033)
(előzmény: vaughan, 2003-12-18 21:26:43)

 
 
vaughan
válasz erre | email2003-12-18 21:26:43
szervusztok kollegák! egyet áruljatok el nekem! ha már az új motorkerékpár épitésénél kiderült a gyárban, hogy szar a gyújtás, akkor miért nem gyártották egyből mondjuk mz gyujtással? a világ motor gyárai sem szégyelik ha például brembó fékeket épitenek be. persze tudom, hogy hiány gazdálkodás volt az idő tájt de mégis...
pont ezen okból kifolyólag nálam nem számit szentségtörésnek ha egy nagyon megbizható motort épit valaki és az nem lesz tipustiszta. a jawasok is 12V-os hálózatot épitenek be útólag a motorokba. és teljesen jól motorozható és megbizható. szóval zárszóként: ha valami nem jó és át lehet épiteni megbizhatóvá akkor azt át kell épiteni!
minden jót!
sorszám: 73 (4020)
(előzmény: vkami, 2003-12-18 09:59:46)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-12-18 09:59:46
Hajnalban gyorsan letöltöttem, látom virít rajt az MZ fesszabályzó :)
Mail talán ma megy.

Kálmán

sorszám: 72 (3997)
(előzmény: elmi, 2003-12-17 18:48:23)

 
 
elmi
válasz erre | email2003-12-17 18:48:23
Csak munkaidös netezö vagyok es van hogy napokig nem jutok hozza.Amocim a VMM Majus 1 gyöngyszemes fenykepekközt van lekapva par oldalrol,kek 21 lux.
sorszám: 71 (3977)
(előzmény: vkami, 2003-12-17 15:03:26)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-12-17 15:03:26
No ez érdekelne, mert végülis én is "nagyobb" túrákra gondoltam (ne tessék röhögni!). Tudsz bővebbet írni, esetleg mailben?
Képed van a gépről?

Kálmán
sorszám: 70 (3975)
(előzmény: elmi, 2003-12-17 14:21:16)

 
 
elmi
válasz erre | email2003-12-17 14:21:16
Dinamot is csereltem a forgoresz kupjat hozza kell illeszteni,a teljesitmeny fika de üzembiztos, voltam vele Becsbe ket szemelyel.Meresz mi?Ezenkivül minden eredeti 21 lux.Lehet hogy vissza allitom az eredeti gyujtast ha mar nem jarok vele annyit.
sorszám: 69 (3973)
(előzmény: vkami, 2003-12-17 10:12:27)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-12-17 10:12:27
Csak a fesszabályzót cserélted, vagy a dinamót is,
Mert úgy nézem az állórész egy az egybe fel megy, a forgórészt meg biztos fel lehet fúrni. De az is csak 60 watt, ha jól emlékszem.
Sok variációt végignéztem már, a legjobban az tetszik, ami a www.mz-b.de oldalon van, állandó mágneses generátor, elektronikus gyújtással, de
1. drága
2. P20-ra nincs
3. nem eredeti

Kálmán
sorszám: 68 (3971)
(előzmény: elmi, 2003-12-17 09:45:47)

 
 
elmi
válasz erre | email2003-12-17 09:45:47
En a 21-es töltest 5 ev szivas utan atalakitottam MZ-re es azota (13 ev)nincs vele gondom.Pedig mindent bemertem kicsereltem de valahogy egy honapnal többet sosem birt.Ezzel ellentetben volt olyan huszasom amiteredeti gyujtassal raktam össze es ket evig mentem vele gond nelkül,sajnos eladtam.
sorszám: 67 (3968)
(előzmény: vkami, 2003-12-17 09:07:04)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-12-17 09:07:04
Hol vannak ilyen okos emberek?

Kálmán
sorszám: 66 (3966)
(előzmény: axo., 2003-12-15 21:14:07)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-12-17 09:04:34
Kékfény lesz, szirénán gondolkodom, de csak ilyen "műanyag" mostanin gondolkodom, inkább a buli kedvéért, nem az eredetiség miatt. Villogót sem tudtam még eldönteni, igazából van a fióknban MZ Trophy villogóm, de a gyengécske 45 Wattos dinamót két akkumulátorral tuningolták annak idején.
Gondot okoz az is, hogy a kis széria miatt nem igazán lehet megmondani, hogy is nézett ki eredetileg. Gondolkodtam azon is, hogy felgerjesztem 12 voltra a dinamóját, akkor közel duplájára nő a teljesítménye.
Először totál üzembiztosra kell csinálnom, aztán jöhet a hab (a tortára). Ugyanis most úgy állok vele, hogy szeptemberre elértem, egy taposásra (nem rúgásra) indul, a forgórészt újratekertettem, de töltése még nincs, gondolom a fesszabályzó érintkezői kicsit mohásak. Ez tavasszal korrigálva lesz, műszaki és akkor nekiállok motorozni vele. Aztán jönnek elő a hibák. Nyár végére talán motor lesz belőle.

Kálmán
sorszám: 65 (3965)
(előzmény: elmi, 2003-12-15 06:59:43)

 
 
axo.
válasz erre | email2003-12-15 21:14:07
Üdv mindenkinek
látom mostanában nem tolonganak itt.
pedig jó lenne motoros haverokkal megosztani a gondolatokat.Remélem itt nincsenek olyanok akik mindig okosabbak mint a másik.Általában róluk derül ki hogy még életükben alig láttak motort.Ezt el is árulják az írásaik.
sorszám: 64 (3934)

 
 
elmi
válasz erre | email2003-12-15 06:59:43
Tetszik a gep.Szirena es villogog nem voltak rajta?Vagy ez fönöki moci volt?
sorszám: 63 (3924)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-12-15 06:00:18
Új képek a képtáramban: http:/kep.tar.hu/vkami
sorszám: 62 (3923)

 
 
vaughan
válasz erre | email2003-12-10 11:06:44
Hi! most irt be egy csomó hirdetést egy kollega az inexen. a wild magazinból és az ott szereplő pannoniák egy része épitett. lowrider meg "csopper". tudom ezek nem gyáriak és te sem erre az épitésre gondoltál, de ilyen módon is ujjá tud születni egy motor ill. egy mitosz!

ha azt a bizonyos öt számot én találtam volna el... lehet, hogy újra lenne pannonia gyártás magyarországon!
minden jót!
sorszám: 61 (3882)
(előzmény: tesho, 2003-12-08 22:00:46)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-12-08 22:00:46
Mikor fognak újra motorokat építeni Pannónia márkanévvel?? Vagy csak elcs*sznék a mítoszt?:)
sorszám: 60 (3851)
(előzmény: Gexxx, 2003-12-08 18:43:01)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2003-12-08 18:43:01
Egéssssségödre
sorszám: 59 (3847)
(előzmény: vaughan, 2003-12-08 16:19:26)

 
 
vaughan
válasz erre | email2003-12-08 16:19:26
böff...
sorszám: 58 (3846)
(előzmény: vkami, 2003-12-07 18:21:54)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-12-07 18:21:54
Szeva nagyfékdobos!

Végre valami új pofa!

Az indexen is olvasol bennünket? Mert itt az utóbbi időben csak mi ketten a vaughannal böfögünk néha egyet.

Kálmán
(TLF,P21R,Motorkuli)
sorszám: 57 (3830)
(előzmény: nagyfékdobos, 2003-12-07 17:53:17)

 
 
nagyfékdobos
válasz erre | email2003-12-07 17:53:17
Szevasztok veterános KOLLEGÁK!
Többször beleolvastam már írásaitokba, most rászántam magam a regisztrációra. MIÉRT? Mert úgy érzem tudok nektek segíteni.
Az én motorom egy oldalkocsis TLF. A családban nem ez az egyetlen motor, hiszen feleségemnek saját gépe van, Ő T1-el járja az utakat s vontatja a motorkulit. Biztos, hogy közöttetek is van, akit személyesen ismerek, de hozzászólásaitok alapján nehéz benneteket beazonosítani. A múlt télen építettem meg a kulis T1-et, minden procedúrát végigjártam. Ha tudok valamiben segíteni, írjatok a fórumba, vagy akár a ringis@axelero.hu-ra! csááá!!
sorszám: 56 (3829)

 
 
vaughan
válasz erre | email2003-12-03 22:47:09
sok sikert kivánok hozzá! és remélem a juniusi találkozóra hozod! ha kész lesz egy fotót eressz meg róla kérlek!
minden jót!
sorszám: 55 (3751)
(előzmény: vkami, 2003-12-02 15:54:37)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-12-02 15:54:37
Szia vaughan,

tegnap este tettem egymeglepetés és támadásszerű látogatást Ajkán a Rasztabalázsnál Tatran-blokk vásárlás ürügyén, no ott aztán mindent lehet tanulmányozni, a rükverces Pannónia blokktól a leszakadt Robur-platóig.
Végülis két műanyagperselybe van beágyazva a tengely, ami miután a kalapácsnak nem engedett, bizonyára a forrasztólámpának engedni fog.

Kálmán
sorszám: 54 (3743)
(előzmény: vaughan, 2003-11-30 13:02:46)

 
 
vaughan
válasz erre | email2003-11-30 13:02:46
Szervusz Kálmán bátyám! a zoli_t5h szakit kérd meg, hogy készitsen egy fotót a felforditott kuliról. neki áll egy a garázsban. hivatkozz rám nyugodtan!
minden jót!
sorszám: 53 (3728)
(előzmény: vkami, 2003-11-29 01:23:03)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-11-29 01:23:03
Én is magam csinálom a dolgokat, de van amihez nincs felszerelésem sem, meg tapasztalatom sem. Például ilyen a lakkozás.
Visszatérve a Kulihoz, nem tudod a lengővilla tengelye hogyan van betéve? Eddig minden kísérletemnek ellenállt.

Kálmán
sorszám: 52 (3719)
(előzmény: vaughan, 2003-11-27 10:04:36)

 
 
vaughan
válasz erre | email2003-11-27 10:04:36
mint a veterán motorokkal álltalában... sok munka van vele. de én sokkal jobban szeretem ezeket a saját kezemmel elvégezni mert akkor tudom, hogy milyen anyagokat alkatrészeket teszek bele. ha festeni kell akkor tuti, hogy egy rozsda foltot sem hagyok sehol és biztos, hogy nem döglött festékkel van lefestve! sajnos saját tapasztalat,hogy ha nem te csinálod, hanem csináltatod akkor az biz hagy maga után kivánnivalót! csak azt nem értem, hogy a mester emberek miért nem igényesek a saját munkájukra? (persze tisztelet a kivételnek, de ez elhanyagolható...)
de ha egyszer elkészül akkor majd gyönyörködhetsz benne és tuti, hogy még egyszer ennyi időt ki fog állni!
minden jót!
sorszám: 51 (3705)
(előzmény: vkami, 2003-11-27 02:02:45)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-11-27 02:02:45
Meg van ígérve!
Különben nem gondoltam, hogy egy ilyen kis szarral is ennyi probléma van, vagy csak én vagyok maximalista.
1. A lengővillát helyre kell rántani
2. Csapágyakat cserélni
3. Festeni, polírozni
4. Hátsólámpát gyártani
5. Fölös festéket levakarni
6. Bélést szabni-varrni
.
.
.
18. Vizsgáztatni, ocsmányirodázni

Kálmán
sorszám: 50 (3704)
(előzmény: vaughan, 2003-11-26 18:09:41)

 
 
vaughan
válasz erre | email2003-11-26 18:09:41
Kálmán! egyet igérj meg! Szilárdra soha nem hallgatsz! engem mindig átvert... :-))
minden jót!
sorszám: 49 (3703)
(előzmény: vkami, 2003-11-26 09:39:58)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-11-26 09:39:58
A találkozóra menés nekem attól függ van-e kedvem (értsd pénzem) meg mit mondott a Szilárd :)
Tervben van különben egy Adria vagy egy Ausztria, hogy teszteljem a gépet, meg magamat is.

Kálmán
sorszám: 48 (3700)
(előzmény: vaughan, 2003-11-24 10:16:20)

 
 
vaughan
válasz erre | email2003-11-24 10:16:20
Szervusz Kálmán! a futót én nem csak találkozókra húznám. idén voltam Bodrogkeresztúron pestről pannoniával. ketten mentünk az asszonnyal meg a csomagok. (sátor, ruhák,hálózsák...) annyi cucc volt a motoron, hogy még a tankra is került hátizsák tanktáska gyanánt. a hátulja is meg volt pakolva annyira, hogy a sárvédőmön a nikkel fel is pattogzott. igy én gyakrabban tervezem használni, kirándulásokhoz is. tavaj 4-5.000 Km-t mentem a motorral és főleg kétszeméllyel és mivel az én motorom még '55-ös igy ez még 10 lóerős ami nem sok tehát könnyebben venné az akadályokat egy futóval mint megpakolva.
minden jót!
sorszám: 47 (3669)
(előzmény: vkami, 2003-11-24 05:28:58)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-11-24 05:28:58
Majd próbálok valami lájtos megoldást. Pl. a polgármester elengedi a súlyadót. A forgalombahelyezésen én is gondolkodom, mert harmincat adni azért, hogy évente 3 találkozóra elhúzzam, kicsit durva

Kálmán
sorszám: 46 (3667)
(előzmény: vaughan, 2003-11-23 11:21:04)

 
 
vaughan
válasz erre | email2003-11-23 11:21:04
nem csináltam végig, először körbe járom a témát, hogy ne legyen pofára esés! mert a magyar államhatóságnál bürökratább banda a földön nincs!
minden jót!
sorszám: 45 (3658)
(előzmény: vkami, 2003-11-23 06:41:09)

 
 
elmi
válasz erre | email2003-11-23 07:37:05
Hali! Nekem motorkulim van,es olyan a vonoresz mintha gyarilag lenne csinalva T5-re.Azt mondtak az önkormanyzatnal,hogy 5ezer a sulyadoja evente hiaba 30kg.Tenyleg az autoutanfuto az alap.
sorszám: 44 (3657)
(elözmény: vaughan, 2003-11-22 12:32:39)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-11-23 06:41:09
Kösz vaughan,

8-ra megyek pillét nézni, mert a kisöreg el akar menni a tízes misére. Remélem istenes árat mond majd.
Te végig csináltad a forgalomba helyezést?

Kálmán
sorszám: 43 (3656)
(elözmény: vaughan, 2003-11-22 12:32:39)

 
 
vaughan
válasz erre | email2003-11-22 12:33:55
bocsánat! ha megvannak a papirjai akkor 30.000Ft a forgalomba helyezés!
sorszám: 42 (3654)
(elözmény: vaughan, 2003-11-22 12:32:39)

 
  Összesen: 131 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu