:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Pannónia - új hozzászólás Összesen: 131 oldal
Bocs, tényleg hülyeséget írtam, 96-os benzin sose volt.
A koksznál tteljes mértékben igaza lehet elmi-nek.
Az oldalkocsis gépem jobban kokszolódik, mint a kulis. Ugyan olyan helyes beállítással, ugyan azon az útvonalon, ugyan akkor, azonos keverékkel. Egyetlen különbség van, én az oldalkocsist nem tudom kihuzatni kellőképpen, a MAMA (mármint kedves nejem ) pedig többször megtudja rántani gépe bajszát, hogy egy kicsit kiégjen. Tuti, hogy ez sokat számít.
Szoktam javitgatni ketütemüket es szerintem annak kokszosodik a kipufogolya akinek nincs jol bealitva a gyujtas,karbi,kis tavokat mennek (nem egetik ki neha teljes gazon)de tenyleg az olaj sem mindeggy.En a környeken simsonnal jarok a Pancsival hosszabb tavokra megyek.
Adjon az Úristen! egyik ismerősöm szerint az arol olaj kokszosodást eredményez a kipufogóban. vastag koksz lerakodást. ti tapasztaltatok ilyet?
En kb. 10 eve ket even keresztul tudtam mosobenzint szerezni, es 8 ezer km-t mentem kb. vele arol 2T-vel keverve, a hengerfej tömitest vastagabbra kellett cserelni,hogy ne csörögjön,sajnaltam a pancsit,de mivel sok potalkatreszem volt nem nagyon erdekelt.A lenyeg,mikor mar nem tudtam nyalat szerezni visszaltam rendes benzinre hengerfejtöm visszacsere es irany tovabb gond egy szalse.
Nag a te igazságod! De azt hiszem 76-ost akartál írni. Mindenesetre 96-osból is be tudja csókolni a 6 litert!
Kálmán
sorszám: 137 (4194)
( előzmény: nagyfékdobos, 2004-01-02 22:40:52)
Üdv mindenkinek a 2004-es esztendőben.
egyetértek vaughannal abban, hogy nem érdemes számolgatni a fogyasztást. Mondom ezt azért, mert tapasztalatom szerint a gépek életbentartása és kötelező költségeiknek finanszírozása megközelíti az 5000 km út alatt elfogyasztott üzemanyagköltségét.
mellesleg az olajról annyit mondanék csak, amit bölcs öreg szervízmester ismerősom jelentett ki:
- A pannónia (főként 1955-1965-ig) 96-os benzinhez gyártódott, arol olajjal keverve. No mivel köztudott, hogy a mai olajak sokkal jobbak (még a gyengébb minőségűek is), mint az 50-es években gyártott anyagok, ezért nem érdemes drága csiganyállal itatni a gépeket.
Ezen okosságon felbuzdulva én mindkét motoromba arol 2T olajat töltök. A gépekkel megtett közel 20 000 km azt bizonyítja, hogy a kijelentésnek van létjogosultsága.
Természetesen nem állítom, hogy ez így helyes és követendő példa, egy biztos:
NEKEM BEJÖTT.
Tudok kollegákról, márkatársakról akik másképpen vélekednek. Nekik is igazuk van, mindenki kedve és pénztárcája szerint cselekedjen!
No csáááááááááá!
olaj. mivel most egy shell kúton dolgozom kiokositottam magam olajokból. létezik a shellnél 2T olaj ami megegyezik a mol arol-jával. viszont a molnál van sprint 2T olaj ami már elő oldott olaj és finomabb is. én ezt a sprint 2T-t használom. a shelnél lehet kapni szintetikus olajat 2400 Ft-ért mig a molnál asszem 1200Ft a sprint. tehát 95-ös benzinnel, sprint olajjal és 25-ös keveréket számolva nekem egy liter benya 280Ft-ba kerül. ebből 100KM-re kell ugye cirka 6 liter az: 1680Ft-ba kerül. éves szinten 5000KM: 84000Ft amit elosztunk mondjuk hattal mert egy fél évig van motorozásra való idő akkor havi 14000Ft-ot kapunk. HŰŰŰ! az annyát....
szintetikus olajjal már ki sem merem számolni. de már emlitettem itt megszünik a racionalitás.
apósommal történő beszélgetésünk során megemlitette az öreg, hogy nehogy 98-as benzint tankoljak a pancsiba mert a nagy oktánszámú benzinnek nagyobb a hőterhelése a dugattyúra mérve.
viszont úgy megyen mint akit seggbe lőttek. no hát most mi legyen?
vélemény?
Igazag van, de azért a legfontosabb tavaszi teendőm az lesz - legalább is a TLF-nél - hogy ideálissá tegyem a fogyasztását.
Tényleg a szokásos gond, ki milyen olajat használ? Tavaly kiszámoltam, ha 2000 Forintos olajat használok, 300 ft körüli összeger jön ki egy liter keverék ára.
Én úgy gondolom ez nem éri meg, mert még mindig olcsóbb egy főtengely felújítás.
Vélemeény?
Kálmán
Hi! nemrég beszélgettünk a gumik méretezéséről. s akkor felvetődött a fogyasztás mint befolyásoló tényező. szerintem egy negyven éves motornál tök mindegy , hogy öt litert eszik vagy hatot. mert egy ilyen technikánál már nem lehet gazdaságosságról beszélni. itt megszünik a racionalitás és átmegy érzelembe! valamint én a sajátomtól nem sajnálom! egy-egy túrán ha több kell neki... hát egye csak menjen szépen. huszas keveréket használok. hosszabb állás alatt a kipufogóból kifolyik az összegyült olaj. én meg feltörlöm és ezzel el van intézve. nem szabad sajnálni sem a benzint sem az olajat, igy tehát olyan gumit kell felszerelni aminek a minősége, az ára megfelelő és amivel jól néz ki a motorcsoda!
minden jót!
tényleg mindjárt megelőzzük a jawasokat!!!
Ha már a századik hozzászólásról lemaradtam, hadd legyek az első 2004-ben, aki valamennyiőtöknek boldog, motorozásban gazdag, defektekben szegény új évet kíván!
Kálmán
hát akkor itt is szeretnék egy boldogabb új esztendőt kivánni mindenkinek jó egészségben, benzingőzben!
minden jót!
Szerintem nincsen ezzel semmi baj, a gyárban csak költségkímélés miatt szereltek elől vékonyabbat. Különben is felcserélhető a két kerék.
Kálmán
sorszám: 130 (4177)
( előzmény: nagyfékdobos, 2003-12-31 21:01:21)
Én elöl hátul 3.5-ös gumikat használok mindkét gépen. szerintem így tök jó.
Hogy a fogyasztásban számít-e, arról fogalmam sincs, hisz másképpen nem próbáltam.
Szervusz Kálmán! a véleményedet szerettem volna kikérni!
minden jót!
Rákapcsolunk! Csak egy kicsit visszafogtam magam, mert azt hittem már sok vagyok.
Az , hogy index vagy szoci mindegy, olvassuk mind a kettőt.
Az előző hozzászólásodban mit akartál kérdezni?
Kálmán (bátyád)
Hat ja en is elore akarom rakni a 3.5-ost es hatra egy szelesebbet venni. :)
De elvileg ettol nol a fogyasztas nem?
bye
HyGy
Húúú! a gumi téma nem is itt volt hanem az indexen. bocs!
kapcsoljunk rá kollegák mert a jawa-sokat mindjárt megelőzzük hozzászólás ügyileg!!!
:-))
Hi! a gumi méretezéssel kapcsolatosan: nekem elől 3,25-ös van , hátul pedig 3,5-ös. de piszokul jól néz ki ha elől is 3,5-ös van. (ha elfér) a trophymat is nemrég generáloztam beleértve a kerék teljes szétfűzését, küllő cseréjét, ráf polirozását stb. és persze a gumik cseréjét. a gyári elől 3.0 hátul 3.5 ezzel szemben előre 3.25-ös került és annyit lehet észre venni, hogy sokkal mutatósabb mint a virsli gumival.
Kálmán bátyám?
minden jót!
Üdv!
Nekem is delejezve vagyon a lendkerekem, nagyon szuper. Néhány ismerősömnek viszont rosszabb lett a gyújtása tőle. A szaki azt magyarázta, hogy nem mindegy a mágnessorrend... Csak 3. 4. delejre jött rendbe némelyik.
Ehez nem igazán nem értek, de nekem maradt a 6 voltos világítás. Az viszont nagyon kajfer!!!
A gyújtásomat én teljesen átformáltam 12 voltosra (csak a gyújtást), így most egy Bosch trafóval akkora szikrát ad, hogy Kijevben is elvakítja a jómunkásembereket, ha itthon gyertyatesztet végzek.
Kraven
sorszám: 123 (4139)
( előzmény: nagyfékdobos, 2003-12-23 22:20:38)
Műanyagban nem igazán bízok, a fülek lemezből fognak készülni, hasonlók vannak az autóm csomagtartójában is.
A rögzítő lehet gumipók is, de gondoltam szíjra is.
Kálmán
Ha fixen berendezed a kuli belsejét, gondolj arra, hogy csak az előre eltervezett motyó szállítható vele.A delejezés POSTA-i úton is működik.
Hi! rögzitésnek jó-e ha kis füleket eszkábálsz a futó belsejébe ami lehet műanyag is és egyszerűen gumipókkal rögzited a benne levő dolgokat?
Holnap elmegyek valami méteráruboltba, megnézem mit lehet kapni motorkuli bélésnek. A teknőbe én is valami padlószőnyeg szerűséget gondoltam, a tetőbe meg valószínűleg ezt a táskaanyagot, aztán lehet varrni ezerrel.
Jó, hogy írtad a kuli pattogását, valami rögzítési módot így alulra is kitalálok, hasonlót mint ami a böröndökben is van. Plusz még egy palacktartó, mert a tavalyi varazsdi találkozón ketten megittunk vagy hat liter ásványvizet.
A delejezős ember címe érdekel, bár nekem egy kicsit messze van, 100 km :)
Különben túrafekszerelésről találtam egy oldalt: www.possi.de , nézzétek meg nagyon érdekes figura, végigmotorozta már az egész világot, persze nem szocival.
Kálmán
sorszám: 119 (4126)
( előzmény: nagyfékdobos, 2003-12-23 22:20:38)
drága testvérem és motoros hittársam! (by:Buny) nem ellenkezni akartam veled, csak az erre a témára irányuló gondolataim osztottam meg veletek. és ha mindenki egyféle képpen gondolkodna... hát igen unalmas lenne tyúkszaros kis életünk!
minden jót kivánok és kellemes ünnepeket!
sorszám: 116 (4114)
( előzmény: nagyfékdobos, 2003-12-23 22:20:38)
Boldog karácsonyt mindenkinek!!!!!
sorszám: 115 (4107)
( előzmény: nagyfékdobos, 2003-12-23 22:20:38)
Lehet egyetérteni illetve ellenkezni a delejezés hasznosságát illetően. tény, hogy több mint 4000 km-t gurultam a felspécizett lendkerékkel, észrevehetően jobb a gép. Véleményem szerint kár lett volna kipolírozni és a falra tenni. A motorkuli bélésére volna gyakorlati tanácsom. A legjobb lengéscsillapítással rendelkező kuli is úgy pattog az útn. munt a gumilabda. Bármilyen belső bélése van, ha nincs tömörre töltve a belseje, összevissza kalimpál benne a motyó, tehát surlódik a béléssel, következésképpen megkopik. Én rendszeresítettem egy puha plédet a kuliba, amit bármikor kivehetek. Ez azért jó, mert nyáron személyes cucc az üdítős üveg is, ami sajna ereszthet. Ez velem megtörtént. Ha fix bélésem lett volna az szívás, mert nehéz kitakarítani. Ja és a delejezést siófokon csinálta egy tisztes iparos, aki mellesleg LELKES(!!!!!) veterános. Ha érdekel a címe, lőjj egy emilt. Nyilvánosan nem írom meg, hisz nem hatalmazott fel az adat közlésére. Na cső mindenkinek, Aktív motorszereléssel teli kellemes ünnepeket mindenkinek!! CCCCCCCCCCCCCCCCSSSSSSSSSSSÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!
Vircsaft? A vircsaft az vircsaft.
Német eredetű szó, mint a subler, a kirner, a hébli meg a cangli.
Eredetileg talán társaságot jelent.
Kálmán
P.S. Csatáriéktól megérkeztek a küllőim. Szenteste forraltboros kerékküllőzést rendezek karácsonyfadíszités helyett.
Kálmán bátyám! mi az a vircsaft?
szerintem használj farmert. a gyerekek "már nem divatos" farmer nadrágjait vagy neked is van otthon biztos amit nem használsz.
a munkásőr harmadik élete egy a fegyverével. az én fegyverem a motorom. az asszony biz féltékeny is rá. de majd csak megbarátkoznak...
Komolyra fordítva a szót, a Kuli belsejét tényleg fullosra akarom csinálni. Mi a véleményetek, mivel lehetne kibélelni úgy, hogy nagyon szép legyen, megvédje a beletett sisakokat, jól takarítható legyen porszívóval és persze ne kerüljön túl sokba.
A tetőt is valami olyan anyaggal szeretném kárpitozni, ami tartósabb, mint az eredeti munkáskabátvászon.
Ötlet?
Kálmán
És melyik tetszik jobban?
Kálmán
munkásőrnek egy baja igy van ez. miért nincs három élete, élete...
egyiket a pártnak adja ,másikat a párja kapja...
harmadikkal egy a fegyvere!
egy kicsit meredek ötletek...
de kiváncsi vagyok!
A Kulin a futóművet kell újra faragni, tengelyek, perselyek, meg egy kis villa igazítás. De az ünnepek miatt minden mester elküldött a ....
Januárban ráhajtok, aztán ha kijön a jóidő lehomokoztatom és lefújjuk.
Összerakni meg max. egy vasárnap. Addigra megvarom a bélését, gondolkodom azon is, hogy belül valami fullosra csinálom, mégis csak sisakok lesznek benn, meg személyes holmik. Búzaszállítást én nem vállalok. Meg kellene bele valami jó geg. CD-lejátszó vagy valami ilyen. Vagy nyitásra eljátsza a Munkásőrindulót. Kék leddel is meg lehetne spécizni :)))
Kálmán
apropó Kálmán bátyám! hogy áll a kuli? mi van vele? a legutóbbi camponás börzén voltak kisméretű kereker. felni gumival de nem tudom, hogy milyen méretűek voltak. viszont volt olyan is amelyik fékes volt. az indexen már volt róla szó, hogy mi lenne ha a futó kerekét is lehetne fékezni? vélemény?
minden jót!
Bocsesz. Segítene rajtatok ha megadnám a címemet és cserébe százszor leüthetitek a SzaCsát?
sebaj! tied lesz a kétszázadik. csak pörögjünk pörögjünk....!
minden jót!
Hát nem leütötte a SzaCsa :(((
Na mindjárt lekörözzük a tuningot...
Na még gyorsan írok kettőt, hogy enyém legyen a századik.
Na nem köpködöm tovább szegény ES-t, annyira nem haragszom rá.
Meg én különben is NDK párti voltam akkoriban, legalábbis jármű és háztartásigép ügyben mindenképp. Trabant, Wartburg, AKA Electric...
Kálmán
Hát erről beszéltem, a 125-ös ES menetstabilitására minden káros. Legfőképpen az, ha a manusz beindítja és felül rá.
De, fent van a szakirodalmak között, csak hát 156M.
De megéri olvasgatni, jó poénok vannak benne!
Üdv
OnOff
és hol lehetne beszerezni ezt a könyvet? nem tette fel valaki a netre?
minden jót!
Sziasztok!
Hello Vkami!
Hogyan tovább MZ c. könyvből:
2.13.2. Csomagszállítás hátul
..."a hátsó tengely mögött elhelyezett minden kg tömeg káros a menetstabilitásra, ezért nem ajánljuk a hagyományos hátsó csomagtartót"...
Hali
Onoff
Szerintem a 125-ös egy rosz súlyelosztású motor. Elég volt egy kicsi aktatáskát feltenni a hátsó csomagtartóra és már ment mindenfele.
Olyant is hallottam, hogy az elejét kiöntötték ólommal.
Nem véletlen, hogy visszatértek a teleszkóphoz az ETS, TS sorozatnál.
Különben városban jó kis moped volt.
Az ES 250-eshez nem volt szerencsém, a 125-ös rossz tapasztalatok miatt nem is nagyon vágyom rá, esetleg egy régi (Trophy előtti, kerek lámpafejes) ES250-t megvennék, de az nálunk nem volt forgalomban.
Kálmán
Hi! amikor hozzám került a én kis drágám ( a disznó ) akkor biz ez is rázta a kormányt. mint kiderült százezer éves orosz gumi volt a felnin ami pedig tojás volt. a lengéscsillapitóból pedig az évek folyamán elpárolgott az olaj. ekkor jöttem én. kormány csapágy golyó csere, kerék csapágy csere, a kereket újra fűzettem egy új ráffal, került rá egy új gumi, a lengés csillapitóban pedig ki lettek cserélve a szimeringek az O gyűrűk és fel lett töltve olajjal. most olyan mint ha madzagon húznák.
jól elkanyarodtunk a pannoniától...
minden jót!
Összesen: 131 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|