:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Pannónia - új hozzászólás Összesen: 131 oldal
Üdv.Az oké,hogy ti ledumáltátok a szerencsi találkát,de nem arról volt szó,hogy ez holnap lesz.Vagy rám nem vagytok kíváncsiak?Én ugyanis csak 7-8-án,vagy húsvét vasárnap-hétfő-kedd tunák menni.Ezt írtam a janeknak is,de lehet,hogy elfelejtette,mert ma küldött mailt,hogy holnap talizunk.Én pesten dolgozom,ezért nem jó így nekem.Ettől függetlenül találkozhattok,de én is szeretnék ott lenni.Írtam mailt a janeknek,de beszélj te is vele vaughan.OKÉ?
Kraven kolléga te biztos profi vagy.Mi is gondoltunk már a forgórész felőli szimmeringre.Ez tényleg nem nagy kunszt,ha van lehúzód.És nem tudom,hogy a 125-ös csepelemé jó-e hozzá.De először is megnézem a karbit tényleg.Vasárnap lesz a börze,és remélem kapok hozzá furulyapárt.Majd beszámolok róla,csak érjek már haza egyszer végre.Üdv.
én a FOS szimmeringet nem ajánlanám, olyan mint a neve.Megéri valami drágábbat venni.
Bár ti tudjátok.
Hát elmész az SKF csapágyboltba az Üllöi úton és veszel bele FOS szimmeringet :)))
Köszi a tippet a láncra, még eszembe jutott hogy az első telóban a "szimmeringet" is ki kéne cserélni, az mivel pótolható (nem reménykedek benne hogy szabványos, de még nem kérdeztem).
Persze, persze, csak kétüteműnél keresési sorrend: gyújtás, karburátor, mechanika. Négyüteműnél: karburátor, gyújtás, mechanika.
Nem kell tőle félni, nem harap a ...Pannónia.
Az első motoromat (ES 125) jó huszonöt éve még nekem is a szomszéd bácsi javította. Legfeljebb gyertyát tudtam volna cserélni, azt meg nem kellett, jó kis Isolator volt benne (14 Ft/db).
Viszont a szomszéd bácsi sírjához mindig elmegyek, ha a temetőben járok, kis Csepelje, aztán TLF-je volt. Amikor az enyém kész lett, oda mentem először és húztam az öregnek egy kövér gázt.
Van egy eladó 1970-es Pannonia T5H-m, új forgalmival, kitünő állapotban.
ár:75.000 Ft
Érd.: 06-20-531-45-64
Van egy eladó 1970-es Pannonia T5H-m, új forgalmival, kitünő állapotban.
ár:75.000 Ft
Oksa, oksa!
Rendben igazad van csak azért írtam le, hogy a kartács tudjon továbblépni, ha nem a porlasztó a gáz, illetve mire kell figyelnie.
Egy jobb oldali simmer-ring csere az utánna következő gyújtásállítással együtt is cirka 19 perc 38 másodperc alatt megvan :-)))
Nem kell hozzá más, csak egy villáskulcs, egy új simm., egy csavarhúzó meg egy lendkerék-lehúzó. So nem kell tőle félni...
Először kísérletezzél a benzinszinttel és a síbertűvel.
Ha nem jársz sikerrel, ráérsz akkor is simmeringet cserélni, ahogy vaughan írta, nem egy nagy kaland.
Jó szerszám, sok odafigyelés kell hozzá. Csak az a veszélye a dolognak, hogy egyéb rendellenességeket is felfedezel :)
Kálmán
ne félj a főtengely szimeringtől! nem harap... :-))
igen emlitette janek, hogy van egy barcikai srác is akit hivott. rád gondoltam. de akkor ő is. beszéltük, hogy szerencsen találkozunk de várjuk a jó időt!
minden jót!
Köszi a tanácsokat.Az első lesz amint hazaértem,hogy a súbert megnézem.De basszátok meg ne ijesztgessetek a főtengelyszimmeringgel!!!Az már nagyon húzós lenne.Nemhinném egyébként,hogy azzal lenne a gond.Kipp-kopp.Ha pancsival mentek valahova túrázni,akkor értesítsetek engem is.Üdv mindenkinek.
Ui.:vaughan egyébként tudsz a húsvéti találkozóról?Az mz-és oldalon a janek mondta,hogy beszélt veled erről,illetve említett téged is.
Kotyogj bele komám. Csak hát először a porlasztót kell le tesztelni. Utána jöhet a mechanika.
Kálmán
2000-3000 Ft között volt valahol, amikor vettem. Érdemes kicserélni.
Normál motoros boltban lehet kapni, ha a bótos nem ismeri a Pannóniát, mongyál neki méretet. Szokott lenni.
Kálmán
Sziasztok Pancsisok!
Nem tudjátok hogy mennyibe kerülhet egy primer lánc tlb (tlf)-hez, vagy mivel lehetne pótolni (az eredetin kívül), mert az enyém már a dekli alját mardosta. Köszi!
Már csak írni kell megtanulnom...
Ha belekotyoghatok...
Ha a súber emelés nemhasznál, akkor meg kell egy kicsit járatni, akár így szivató nélkül is, amíg egy kicsit bemelegszik. Ha egy idő után nem "fullad" bele a benyába, akkor annak nagyon főtengelysimering szaga van...
A benzint a kúton veszem, de mivel fűnyíróba is kell, csak tisztát. Egy műanyagpohár be van kalibrálva, azzal mérjük az olajat hozzá, sokkal egyszerúbb kiszámolni.
A keverékkút ki fog menni a divatból, kis kutaknál, ahol csak egy-két oszlop van, már találkoztam olyannal, hogy adnak olaj kimérve.
Hiába fogynak a Trabantok.
Kálmán
Hi!
az interwheel elég jó volt szerintem. találkoztam az egész szoci.motoros/motorostúra csapattal! ezért volt tök jó. meg tudtam vásárolni egy-két okosságot és kaptam egy-két cimet jó motoros boltokhoz.
azért nem készitettem sok fotót mert zömmel ugyanazok voltak mint tavaly.
a veterános szekciót egy velorex és egy danóbia képviselte. nem egészen veterános de nagyon jó volt látni az "új" ural-okat is. a képeket megtekintheted: kep.tar.hu/vaughan oldalon.
nagy kő esett le a szivemről, hogy meglett a forgalmid mert lelkiösméret furdalást okozott, hogy én csesztem ki veled!
minden jót!
Kálmán bátyám! mi van a zalatúrsszal?
Amit elfelejtettem.Nyárra szervezek egy többnapos erdélyi túrát.Már megvan a részletes útiterv,és nagyjából a programok is.Többen ígérték már,hogy betársulnak,és elküldtem nekik a az egész koncepciót,de mindezidáig egyikőjük sem írt vissza választ.Én etz 250-essel megyek a nőmmel.Szóval ha valakit érdekel várom a jelentkezést.
A benzint te is a kúton tankolod nem?Persze,hogy én is otthon keverem össze egy kannában,de előtte le kell menni érte.Vagy te 95-öset kevertél a pancsiba?Mert én nem .Én az eddig árusított keverékhez tettem még arol 2T-t.Egyébként meg csak azért írtam ezt le,mert a múltkor mentem egy jó kört a tz-vel és igencsak meglepődtem amikor nem találtam keveréket.Kérdésemre(hogy mi van helyette-SHELL)a kutas kisköcsög flegmán odavettete,hogy semmi.Lesz helyette egy másfajta(ezt már a MOL-nál mondta egy inas),de annak más lesz az oktánszáma.Tehát jó lesz ezztán mégjobban odafigyelni,mert ha beáll a dugattyú akkor aztán szevasz.
No, akkor ketten írtuk ugyanazt. Összefoglalva: síbertű feljebb egy fokkal, aztán ha nem jó, mégeggyel. Ha akkor sem megy, írjál, megkérdezzük a hozzáértőket is:)
Kálmán
Ha a szivato szerkezetet kiveszed, akkor az olyan hatasu, mindta teljesen rahuztad volna a szivatot. Szerintem a te problemad hogy a siber nincs elegge font, esetleg a benzinszint az uszohazban alacsony.
Azt hiszem rossz irányba indultál el.
A te motorod kevés üzemanyagot kap, tedd vissza a szívatót és emeld feljebb a síbert egy osztással.
Miért kell a keveréket kúton tankolni? 1:25-ös keverék úgy sincs, amit a kúton adnak, az meg bizonytalan. Mi mindig otthon keverjük. Tudom macerásabb, de tuti.
Kálmán
Na akkor várom a tanácsokat pannóniások.A hétvégén beüzemeltük a T5-öt.Ráraktam a miklósi börzén vásárolt első fék bowdent,meg a légszűrőt.Tökéletesen ahogy kell be is indult,viszont a szívatóval kellett tartani az alpjáratot,mert különben leállt.Menetközben is.A szívatónak túl nagy holtjátéka volt,gondoltuk ha ezt kiküszöböljük akkor talán nem kell tartani menet közben.Nos a dolog nem javult,sőt még szívatni se lehetett ezzel a megoldással.Ekkor jött valahonnan az az ötlet,hogy vegyük ki a szívatót.Ez megtörtént de közben a lyukat ahova a karbiba becsatlakozik ugyebár be kellett fogni.A motor tökéletesen járt.Tehát a kérdésem:mi van akkor ha a szívatót kiveszem a helyéről és oda vissza nem rakok semmit,csupán betömöm valahhogy?Gondolom az első válasz az lesz hogy nem fogom tudni beindítani első alkalomkor.Nade ha beindul szívató nélkül akkor nincs is rá szükség,ugye?Várom a tanácsokat.Más.
Írtam egy jó pár sort az uniós csatlakozásról meg a hozzá kapcsolódó néhány privát véleményemről.A kétütemű járművekhez fűződő benzinmegszüntetéses észrevételemre sem kell már 2005-ig várni,mert már a múlt hétvégén sem volt keverék csak egy-két helyen elvétve.Állítólag lesz helyette másfajta keverék,de annak az oktánszámával már mi sm tudunk variálni semmit az olajos betöltögetéssel.Nos csak ennyit az unióról.....Inkább nem is folytatom.
Vaughan amúgy milyen volt az interwheel?
Szevasztok.Vaughan a telszámod biz jól jön.Köszi a közbanjárást a kúton,de közben megkerült a forgalmi.Vannak még jó emberek.Egy fószer vitte vissza muteromnak.Azt mondta valami bohócos bolt mellett találta meg az esso kúttól nem messze.Valószínű akkor esett ki a zsebemből,amikor többször is elő vettem a telefont,miközben vártalak téged meg a haverod.Na mindegy a lényeg,hogy minden jól végződött.Azóta beszéltem az inassal,de pénzt nem fogadott el,így legközelebb viszek neki egy üveg pezsgőt ha hazamegyek.Üdv.
andris!
ha legközelebb bár mi történik: 0630 4096018
ezen mindig elérsz!
andris!
most voltam lent az esso kúton de nem találtak forgalmit. biztos, hogy itt hagytad el?
hát biz sajnálom a dolgot!
még egyszer elnézést kérek tőled! tudom ez nem segit a forgalmidon.
vaughan
Nem az a gond,hogy akkor szóltál,hanem az,hogy én otthon nem tudok netezni ezért be is mentem és álltam ott,mint fasz a lagziban.Ráadásul valószínűleg ott hagytam el miskoolcon a forgalmiját is a gépnek.Mindegy nem volt összehangolva a dolog.(Nem haragszom rád,csak a forgalmi miatt vagyok ideges).Legközelebb jobban megbeszéljük.Üdv.
Vaughan sajnálom, de valamiért nem jött át.
Elküldenéd a voros.kalman@drotposta.hu-ra is?
Kösz
Kálmán
andris szaki!
hát ezt biz el kell halsztanunk mert most találtuk ki a párommal, hogy holnap felmegyünk az interweelre.
ne haragudj, hogy csak most szólok!
minden jót!
Hát sajnálom a melót.10-30-kor ott leszek egy piros etz-vel.Ha mégis elkerülnénk egymást akkor 10-40-kor csörgess meg.A számom:06-30 357-4618.Üdv.
tegnap felmondtam a benzinkúton.
igy ha jössz akkor a szinvapark melletti esso kúton tudunk találkozni. nem itt dolgozom de ez van közel.
hány óra körül jössz?
hogy a kollegát is időben értesitsem!
minden jót!
Kálmán! neked a voros.kalman@index.hu cimre irtam.
vagy ezt már nem használod?
minden jót!
Szevasztok.Vaughan megnéztem ám a mocijaidat a képtárban.Hát formás kis jószágok.Mit kell a pancsin csinálnod?Szombat reggel akkor ott leszek.Üdv.
Vaughan: melyik címemre írtál, mert nem találom a mail-edet sehol.
Kálmán
Ceva!
én sem szeretnék neked csalódást okozni, de jelenleg amig kész nem lesz a pancsim addig én is a trophy-val járok. igaz szezon kezdés előtt mindegy milyen lovad van (bár utána is...).
sőt! a harmadik kollegának sincs még kész a pancsija :-))
gyere amivel tudsz!
Szevasztok.Vaughan lehet,hogy nem írtam,de én a tz-vel megyek,ugyanis a T5-össel még mindig megvannak azok a gondok amiket már korábban írtam.Ezeket most hétvégén orvosoljuk,és legközeleb már tényleg a pancsival tépek miskolcra.Csak azért írtam,hogy ne csalódjatok a haveroddal,ha nem a fekete lovammal megyek.Minden jót szombatig.Szevasztok.
P20 henger van-e alapméretes?
Andris!
Jó rég tudtam ránézni az oldalra, de kösz, hogy Te is kifejtetted a véleményed. Teljesen egyet értek veled, de én sem akarok itten politizálni. Az a hozzászólásom is csak egy rossz nap utáni morcogás volt, és ha sörözöm, akkor (hangosabban) szidom a rendszert :-) Valahogy ezzel a sok szabályozással úgy érzem, mintha a szabadságunkból vennének el fokozatosan, és még csak nem is lehet panaszkodni, mert elvileg ezt mi akartuk, meg olyan emberek a kik demokratikusan megszavazzák ezeket a szabályokat, tehát elvileg csak magunkat okolhatnánk, de valahogy mégse. Én közvetlenül a rendszerváltás után éltem egy ideig az USA-ban, ahol remekül elegem lett a szabályozásokból, azután haza jöttem és hallottam, hogy megyünk az EU-ba. Na, mondom, akkor én meg megyek keletebbre, mondjuk Ukrajnába, talán ott még van élet. Meg is néztem, de azután családom lett, most már maradok, de azért sokszor van mehetnékem.
Üdv,
Zsandatara
bocs ez lemaradt:
szombaton dolgozom. vasárnap viszont megyünk vidékre.
Szervusz Andris!
gyere bátran várlak!
itt miskolcon most van egy veterán motor kiállitás és egyúttal azt is megnézheted. mivel én dolgozom :-((
megpróbálom egy másik pannoniás barátomat is oda csalni aki szintén miskolci!
minden jót!
Új a fötengely?Mi az ára?
P20 tűgörgös főtengely és egyébb P20 alkatrész eladó.
Én már régóta magam keverem a benzint. Amig kútnál tankoltam, mindig füstölt a gép és büdös volt, csupa szutyok volt a kipu vége, a hengerfej és a gyertya kokszosodott,a karbiban és a benzincsapban meg lerakódott valami dzsuva. Azóta magam keverek mindig, Castrol TT-t kb 2000 Ft egy liter, de megéri. Sima ásványolaj, de jó minöségü. Nem füstöl, nem rakódik le, egyszóval jó. Másrészt olyan arányban kevered, ahogy neked tetszik, és nem ahogy a kút gondolja. Nekem bevált.
Vaughan a hétvégén dolgozol?Otthon leszek,és mivel össze van rakva a gépem megkereslek.Valószínű szombaton megyek.Csumi.
Látom szívedre vetted ezt a Duna dolgot.Na de én nem akartalak megsérteni.
A gumi nem érdekel senkit?
Bármikor találkozhatunk,majd egyeztetünk.Megdumáljuk merre folyik a duna.
Szia Andris,
ne háborogjál.
Annak, hogy a gyárat bezárták, nemcsak politikai, hanem gazdasági okai voltak. Bármennyire szocializmus volt, a piac igenis fontos szerpet játszott, most amikor újra elolvasok néhány akkori nyilatkozatot, ez tisztán látszik.
Az egyhengeres Pannóniákon akkoriban darabonként 400 Ft veszteség volt. Hogy arányaiban lásd a dolgot, nekem 1800 Ft volt a fizetésem. A két hengeres - akkor már nyolc éve gyártották egyre gyengébb minőségben - nem forrta ki magát, az oroszoknak annyi pénzért, amennyiért megérte volna, nem kellett. Nyugaton meg nem tudtak egy tisztességes vevőszolgálatot felállítani az igencsak javításigényes gépeknek.
Nézzük a piac többi résztvevőit.
Jawa 250-350: az egyhengeres Pannóniákhoz hasonlóan meglehetősen elavultnak tűntek, viszont nagyon megbízható szerkezetnek bizonyultak. Kiforrott, a többiektől eltérő megoldásokkal operáltak.
MZ ES 250: Kétségbe vonni csak az Earls-villát lehetett, különben akkori szemmel meglehetősen modern megoldásokkal párosult a híres német precizitás.
Midehhez jött az, hogy egyre inkább autót vettek az emberek, a motorok bekerültek a garázs mélyére.
Múltkor megkérdeztem német barátomat, mennyire kedvelték az NDK-ban, ahová kb. 1961-ig exportáltuk a nagyfékdobosokat, azt mondta, semennyire, nem volt kedvelt. Persze ennek okait is lehetne boncolgatni.
Ehhez hozzájött a KGST szakosítás, ami az NDK-nak és Csehszlovákiának ítélte a motorkerékpárgyártást. Hogy ez mennyire volt megalapozott, lehet vitatni. Viszont az MZ és a Jawa még ma is motorkerékpárt gyárt, akkor is, ha most ők vannak hasonlóan vergődő helyzetben, mint anno a Pannónia volt.
Természetesen én is nagyon sajnálom, hogy akkor bezárták a gyárat, de ez nem érzelmi kérdés. Ha most azt mondjuk, hogy elsorvasztották a Pannóniát, a Csepel teherautót, a Dutrát, azt is látni kell, hogy ugyanakkor ennek a szakosításnak nyertese volt az Ikarusz.
A Rába pedig azt bizonyítja, hogy értelmes üzletpolitikával a szakosítás hátrányai alól is ki lehetett bújni. Ha az Ede motort akart volna gyártani ...
De erről lekéstünk.
Kálmán
Persze,hogy háborgom,mert tönkrevágják ezt az országot,és nem sokat tudok ellene tenni.
De most beszéljünk másról,legalább itt ne legyen politika a téma.Volt valaki közületek a motorshown a hungexpon?Én voltam de hiányoltam a tavalyi veteránstandot.Akkor jó pár gép ki volt állítva.Bár tudom,hogy ez a rendezvény nem a veterángépekről szól,de szerintem mindenki szívesen megnézte volna őket.De amit mondani akartam.Láttátok azt a gyönyörű P24-est.Én például nem is tudtam,hogy van ill. volt ilyen is.Bár írták a típusismertetőben,hogy ez az egyetlen prototípus létezik,és talán ez lehetett az oka.Korát messzemenően megelőzte ez a konstrukció.Küllemre ma is megállná a helyét,pedig ne feledjük,hogy 1974-ről van szó.Fatális hiba volt ezt a gyárat annak idején bezárni.Biztos vagyok benne,hogyha nem álítják le a magyar motorkerékpáripart annak idején,akkor most világhírűek lennénk a motorjainkról.És szerintem ez nem túlzás.Kár,hogy nincs letöltőkábelem,mert felraknám a képeket,hogy ti is láthassátok.
Mellesleg telki tényleg itt van a számban.Ha ilyen idő lesz 2 hét múlva akkor felhozom a tz-ét és összefuthatunk egy jó kis teára(a bort meg majd máskor).Ha gondolod?
Üdv mindenkinek.
Látom ANDRIS nagyon háborogsz.Nem tudom hogy most hol tartozkodol deén TELKIBEN lakom az Budakeszitől tíz km.
Összesen: 131 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|