hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 21. szombat 
Tamás

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Pannónia - új hozzászólás

Összesen: 131 oldal

nagyfékdobos
válasz erre | email2004-04-25 21:39:34
FELHÍVÁS!!!!!!!

Kedves VETERÁN motoros kollegák, kolleginák!
Motoros túrát szervezünk

2004.08.05-08.09-re. Útvonal: Tapolca-Bodrogkeresztúr-Tapolca

Picit részletesebben:
A jelenlegi tervek szerint csütörtökön reggel indulnánk tömött sorokban Tapolcáról.
Veszprémen keresztülhaladva, Dunaföldvárnál kelnénk át a Dunán, ezután több a Tisza mellett található motorgyűjteményt, illetve látnivalót tekintenénk meg.
Este az előre eltervezett táborhelyen (kempingben, ahol meleg babgulyással várnak bennünket) sátorverés, dumcsi és szunya, hiszen kb. 300km lesz a talpunkban.

A reggeli ébresztő, tisztálkodás és kaja után, hasonlóan a csütörtöki naphoz, látnivalók megtekintése mellett megtesszük a visszamaradt kb. 200km-t, majd megérkezünk
Bodrogkeresztúrra.
Ott szeretettel fogadnak bennünket az előttünk megérkezett lelkes veteránosok, akik remélhetőleg hideg sör és meleg kaja felderítésében is segédkeznek majd, hiszen mindannyian a „MAGYAR MOTOROK RANDEVÚJA „ elnevezésű rendezvényre érkeztünk.
A fórumokban olvasottak szerint az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy tartalmas hétvége következik ezután.
Vasárnap délután indulás haza. Természetesen éjszaka sátorban alvás, majd hétfőn holtfáradtan, boldogan, élményekkel teli hazaérkezés.
A menetrend részletesen ki lesz dolgozva azért, hogy bárki, bárhol csatlakozhasson a flottához.
Két dologra hívnám fel a figyelmet!
1. Mivel magyar motorok randevújáról szól a buli, főként a hazai gyártású vasakra számítunk, de TERMÉSZETESEN minden veteránost ÖRÖMMEL LÁTUNK!!!!!!
2. A szervezés csak úgy lehetséges, ha tudjuk, milyen létszámra számíthatunk, ezért legyetek szívesek mielőbb reagálni a felhívásra.

Már most elnézést kérek mindenkitől, hogy rendszeresen feltűnik felhivásom a fórumokban,
Megérthetitek, hogy máshogy nem megy a buli szervezése.


Még egy fontos dátum:

június 26-27. Tapolca-Diszel veterán motoros találkozó.
Ajánlom mindenkinek szíves figyelmébe, hisz jó buli szokott lenni.
sorszám: 391 (8871)

 
 
andris
válasz erre | email2004-04-25 19:26:14
Hogy is van ez az olajleeresztős dolog.Ugyanis nekem sincs ilyen M4-es csavar a teló alján.A héten szedtem szét mert egy az egybe kifolyt belőle alul ahogy betöltöttem felül.

Kálmán rajzold le akkor és én megköszönöm.De hogyan jut el hozzám?

Csaba én pesten dolgozok,de barcikán lakom.Te merre vagy?Jó lenne addig amíg a kálmántól meg nem kapom a rajzot.

emilem:dcsepel@freemail.hu
tel.:06-30 357-4618

Köszönöm előre is nektek.

Vaughan.29.-étől otthon vagyok.Nem találkozunk.1-jén biztos jó idő lesz.Lehet majd felhívlak.Üdv.
sorszám: 390 (8868)
(előzmény: Csaba, 2004-04-21 22:24:43)

 
 
vaughan
válasz erre | email2004-04-25 11:49:17
jól gondolod P.S. !
a szine még nem az eredeti de a télen visszakapja az eredeti zöld szinét. meg kap egy teljes motor generált.
szép időnk van. nem de? szombaton elindultam mezőtúrról vissza miskolcra de törökszentmiklósnál nem jutottam messzebb ugyanisz sz@rrá áztam. igy visszafordultam és ma megpróbálok újból haza jutni. :-))
sorszám: 389 (8846)
(előzmény: Pici Scoot, 2004-04-20 16:10:45)

 
 
Csaba
válasz erre | email2004-04-24 19:27:28
Pici Scoot
Ha P10 akkor rajta lennie. Az enyémen rajta van. ELküdöm e-mailben a képet, hogy hol található. A te fotódat sajnos nem tudtam megnézni mert csak munkahelyi internet van azon pedig ez az oldal blokkolt.
sorszám: 388 (8818)

 
 
Pici Scoot
válasz erre | email2004-04-23 16:46:49
Csaba! '72-es P10H-m van, de azon sehol sem láttam ilyet! kep.tar.hu/piciscoot
sorszám: 387 (8776)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-04-23 06:08:47
Pedig ott van! A villa alján 1-1 db sülyesztett M4-es olajleeeresztő csavar.

Kálmán
sorszám: 386 (8750)
(előzmény: Pici Scoot, 2004-04-22 15:22:11)

 
 
szabgab
válasz erre | email2004-04-22 16:35:11
http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=685966

Hátha valakit érdekel.
sorszám: 385 (8711)

 
 
Pici Scoot
válasz erre | email2004-04-22 15:22:11
Csaba! Milyen M4-es csavarokról beszélsz? Én nem látok sehol ilyet. A villa alsó száran egy deka sincs. Hogyisvanez?
sorszám: 384 (8709)

 
 
Csaba
válasz erre | email2004-04-21 22:24:43
Wohlmuth Emil Pannónia motorkerékpárok kezelése és javítása c. könyv szerint.
Az alsó villaszárak belsejében egyenként 0,5 dl motorolaj biztosítja a perselyek kenését.

Szente Gyula: Így gondozd a Pannóniádat c. könyv szerint.
Olajcsere esetén egy-egy villaszárba 215cm3 olajat kell tölteni. A gyár által előírt olajminőség a MM40 motorolaj (SAE 20W).A villában levő olajmennyiséget az olajcserén kívül is ellenőrizni kell. A teleszkóp felső zárócsavarját csavarjuk ki, és dugjunk a felső villaszárba egy 3 mm átmérőjű, egyenes, tiszta fémhuzalt. A huzal legalább 1m hosszú legyen. Állványra állított motornál, a villa teljesen kirugózott helyzetében vizsgáljuk az olajszint magasságát. Ez legfeljebb 250 és 215 mm között mozoghat. A huzalt a villa legmélyebb pontjáig toljuk le. Ennél a műveletnél ügyelni kell, mert az alsó villaszárvégből kúpos tüske emelkedik felfelé, ami esetleg megakadályozhatja a fenék elérését. Az olajat a karbantartási és kenési táblázat szerinti időközökben kell cserélni. Az olaj leeresztésére alul a villaszárvégeken M4 hengeres, hasított fejű csavarok szolgálnak. A betöltéshez a felső zárócsavart kell eltávolítani.
Remélem tudtam segíteni.
sorszám: 383 (8675)

 
 
Csaba
válasz erre | email2004-04-20 21:15:11
Szia vaughan!
Köszi az infót, de sajnos 30.-án dolgozom, így nem tudok elmenni pedig jó lenne körülnézni.
sorszám: 382 (8602)

 
 
Pici Scoot
válasz erre | email2004-04-20 16:10:45
Vaughan!
Most láttam először képet a Pannidról. Kipufogóról, benzintankról, motorblokk oldaláról ítélve TLT. Jól gondolom?
sorszám: 381 (8583)

 
 
tlbmarci
válasz erre | email2004-04-20 15:23:41
Csá Doni!
Van már, most már "csak össze kell pakolni" a felújított+újrakrómozott/fényezett alkatrészeket, már új rendzsáma volt a gépnek, már 10 éve apámé (meg van pár donor blokkom). Majd értesíts a Csepel vételről! Csá!
sorszám: 380 (8577)
(előzmény: Doni, 2004-04-16 15:31:36)

 
 
P10-es
válasz erre | email2004-04-19 23:29:15
Szia Sky-Kissb!

Hány megyénkbeli Pancsis van?
Most tartok az utolsó fázisoknál a felújításban:). Kéne valahonnan szeretnem egy csomatartót. Tudsz erről valamit mondani nekem?
Sokan mondják hogy felesleges ilyen, de valahova fel kéne rakni majd a cuccokat, motorkulit meg nem akarok húzni
sorszám: 379 (8558)
(előzmény: Sly-Kissb, 2004-04-08 14:14:24)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-04-19 23:05:20
Szia Vaughan,

a Trophynál tipikusan a gyertya környéke érzékeny a nedvességre. Mielőtt leveszed a deknit, nézd meg van-e szikra. Esőben nincs vele tapasztalatom, de mosás után nem szokott indulni.
Egykori barátom is megmosta a motorját, majd tolással igyekezett életet lehelni bele. Miután ez kettóben nem sikeredett, visszadobta egybe. Mielőtt még felpattanhatott volna rá, a motor beindult, a gazdit maga után vonszolva. Persze barátom minél jobban kapaszkodott, annál jobban húzta a gázt De térden csúszva elég nehéz volt felvenni a motor sebességét, annyi lélekjelenlét nem volt, hogy behúzza a kuplungot, ezért ijedtében elengedte a motort, aztán fejjel landolt az utca szegélyén.
Azóta én toláshoz is felteszem és a gyerekeimmel is feltetetem a sisakot.

Ha szabadna volna egy kicsit dicsekedni is: www.retromobil.hu/önarcgép. Azt hiszem nem sikerült rosszul. Úgy néz ki lesz írásos változata is.

Kálmán
sorszám: 378 (8557)
(előzmény: vaughan, 2004-04-19 22:52:24)

 
 
vaughan
válasz erre | email2004-04-19 22:52:24
sziasztok!
csaba! 30.-án mátészalkán lesz börze. gyere el és ott biztosan találsz ami még kell.
andris!
hát biz a trophyval egy kicsit befürödtem. húsvétkor három napig szakadt az eső. igy akkora sárban és dzsuvában még nem motoroztam a trophyval mint most. bár ha jobban meggondolom még a schwalbe-s korszakomban egy párszor szarrá áztam pecázáskor és akkor is dagasztottam a jó kis mezőtúri vendég marasztaló sarat.
na a lényeg, hogy az én drágám valahol felkapta a vizet a gyújtásnál és megmakacsolva magát ott is maradt. igy kocsival hoztak vissza miskolcra, de a hétvégén megyek haza érte és remélem kiszáradt már...
a pancsival meg tegnap motoroztam egy jó izűt. összeraktam végre és bár a lelke egy kicsit kivan de mégis úgy húz és úgy megy mint a ménykű! a jól felázott útpatkát csak úgy szántottam...
nekem ez jár mostanság, esőben sárban motorozni...
ha minden jól megy és vasárnap jó idő lesz akkor mehetnénk szerencsre motorozni!
de ezt még később konkretizálni kell!
és ha valami mégis közbe jön akkor: 06304096018 !!!
minden jót!

Kálmán bátyám!
örülök, hogy még "publikálsz" !
sorszám: 377 (8556)
(előzmény: Csaba, 2004-04-19 19:44:12)

 
 
Csaba
válasz erre | email2004-04-19 19:44:12
Andris!
Ha megírod a címed, akkor én kölcsönözni tudok neked egy lehúzót, bár még meg kell keresnem. Nekem van egy P-10-esem annak a tankjára kellene oldalra az a gumi. Hol lehet szerezni olyat?
sorszám: 376 (8543)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-04-18 19:10:08
Hogy pontosítsak a T-modellek lengéscsillapító nélkül, a P-modellek lengéscsillapítóval készültek.
Ha valaki megesztergálja neked a lendkeréklehúzót, lerajzolom. De körmös lehúzóval is le lehet ügyeskedni.

Kálmán
sorszám: 375 (8502)
(előzmény: andris, 2004-04-18 11:59:52)

 
 
andris
válasz erre | email2004-04-18 11:59:52
Üdvözletem emberek ebben az esős időben.Klmán találtam egy-két gyári adatot.A blokkba 1,5 liter olajat ír a könyv(P10),és a teleszkóp olajtartalmára is az 1 méteres huzal beengedését írja.Ezen lehet megnézni az olajszintet.Ha jól emlékszem akkor 225 mm a jó.De majd inkább megnézem mégegyszer.Azt viszont nem tudtam,hogy nem csillapítás céljából kell bele olaj,hanem csak a kenés miatt.Tettem a blokkba 0,5 liter fáradt olajat amelyet összekevertem 0,5 liter mosóbenzinnel.Mentem vele pár km-tert majd(melegen)leeresztettem a szutykot és tettem bele úgy 1,2 liternyi olajat.Így megtettem vele vagy 15 km-tert és a sebességet nem dobálja már ki,de párszor még berecseg egy keveset.Sokkal jobb lett a hangja a betöltés után.Amúgy kb.4 deci olaj volt benne.
Más.Szerezzen már nekem valaki egy lendkerék lehúzót,mert nem tudom addig kicserélni a szimmeringet.Kölcsönbe is jó lenne.Mihamarabbi napsütéses időt mindenkinek.Üdv.

Ui.:vaughan mi volt a mezőtúri úton?Nem volt semmi gond?
sorszám: 374 (8479)
(előzmény: vkami, 2004-04-11 00:37:50)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-04-16 15:31:36
Köszi TLBMarci!

Szerencsémre már több szálon (is) futnak az események: van 1 moci 150-ért, működőképes és elvileg jó állapotban, még nem láttam. A másik vonalat a körzetben praktizáló orvos ismerősöm jelenti, aki felkutatja a környező falvak rejtekeit. Te hogy állsz? Van TLB-d, vagy még csak álom?

Üdv,

Jó 7végét!

Doni
sorszám: 373 (8406)
(előzmény: tlbmarci, 2004-04-15 22:03:41)

 
 
tlbmarci
válasz erre | email2004-04-15 22:03:41
Hello Doni!
Hát működő Csepel 250-t találni tényleg nagy szerencse, de nem lehetetlen ráakadni. Két hónappal ezelőtt láttam egy hirdetést a Veterán Autó és Motorban, bár eléggé drágák. Viszont szerencséd hogy egydugósat akarsz, ikerből még sehol sem láttam. Teljesen felújítottat hirdettek múltkorában, 420 és 650 ezer között, a romosabbak is 200 körül vannak. Ennek ellenére szerintem lehet találni ha elég kitartó vagy!
sorszám: 372 (8371)
(előzmény: Doni, 2004-04-13 22:00:35)

 
 
winden
válasz erre | email2004-04-15 17:29:02
Köszi,csak most tájékozódtam,hogy simsonhoz át kell alakítani.sajnos.
De azért kössz
sorszám: 371 (8363)
(előzmény: elmi, 2004-04-15 08:54:56)

 
 
elmi
válasz erre | email2004-04-15 08:54:56
En tudok van plusszom.
sorszám: 370 (8333)
(előzmény: winden, 2004-04-14 23:24:50)

 
 
winden
válasz erre | email2004-04-14 23:24:50
Hello
Nem tud véletlen valaki P20-as kerbit?
sorszám: 369 (8320)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-04-14 22:19:16
Tudod az elég ritka kincs. Akinek van az is dugva tartja.

Kálmán
sorszám: 368 (8314)
(előzmény: Doni, 2004-04-14 20:06:25)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-04-14 20:06:25
Áhoi Kálmán!

Szívesen fogadok tippeket, hogy hol lehetne nagyobb sikerrel keresgélnem. Itt a témák között még ezt találtam a legközelebbinek, lévén, hogy a Csepelből lett a Pannónia. Lehet hogy létrehozok 1 új témát, hátha valaki ráharap.

Köszi!

Doni
sorszám: 367 (8312)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-04-14 00:16:13
Lehet, hogy rossz helyen keresel?

Kálmán
sorszám: 366 (8278)
(előzmény: Doni, 2004-04-13 22:00:35)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-04-13 22:00:35
Hahó! "Jöjjön valaki, szökik a gáz!"
Mindenki másnapos a locsolástól???:)

Azért üdv Mindenkinek!

Doni
sorszám: 365 (8273)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-04-12 23:23:53
Sziasztok Emberek!

Most kezdem a veterán motorozás rögös útjait járni. Már régóta keresek egy műkösőképes Csepel 250-est, abból is az egydugattyúsat. Ha valaki tud ebben segíteni, jelezzen, és imába foglalom a nevét. Köszi
sorszám: 364 (8252)

 
 
vaughan
válasz erre | email2004-04-12 18:30:10
adjon isten!
hát biz igen sok rémhir terjeng az utángyártott dugokkal kapcsolatosan. minden esetre próbálj meg szerezni egy használt jó állapotú eredetit aminek stimmel a mérete. de ha nincs nyugodtan használj utángyártott dugót csak nagyon figyelj rá oda bejáratáskor!!!
állitólag az eredeti pannonia dugattyút készitő gépek kecskeméten vannak a Nagy gépműhelyben. próbálj meg tőlük beszerezni egy dugót.
minden jót!
sorszám: 363 (8248)
(előzmény: vkami, 2004-04-12 13:11:22)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-04-12 13:11:22
Miért kell bele új dugó?
Én a régit raktam vissza, új gyűrűkkel.
De ha mindenképpen újat akarsz, illeszd lazára. Gyűrűt mindig lehet cserélni nem egy nagy kaland.

Kálmán
sorszám: 362 (8236)
(előzmény: tlbmarci, 2004-04-12 12:40:33)

 
 
tlbmarci
válasz erre | email2004-04-12 12:40:33
Hello Pancsisok!
Csináltattatok már új dugót a Pancsiba, vagy vannak tapasztalataitok utángyártott dugóval? Azt az ovál formát tényleg meg el lehet érni a könyv szerinti "rugalmas szétfeszítő betéttel"? Eddig csupa rémtörténetet halottam ezekről a kisipari cuccokról ( 6 km-enként ragadó dugó, stb.). Köszi!
sorszám: 361 (8235)

 
 
madman
válasz erre | email2004-04-11 23:35:58
Kösz vkami a gyors választ! Az évet elírtam 65-ös a gép, biztosan kisfékdobos, a tábla T5-t ír, persze ki tudja. A akadozó sebváltóval megnyugtattál, tulajdonképpen nem nagyon zavar a dolog (ha a fordulatszám stimmel, általában beveszi a sebességet) csak azt hittem valami nagyobb baj lehet. Kösz a tippet az indexes fórumra, megpróbálom ott is. A karburatort át fogom pucolni nézni, aztán jöhet a jó idő. MM
sorszám: 360 (8214)
(előzmény: vkami, 2004-04-11 23:07:17)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-04-11 23:07:17
Vártam egy kicsit, hátha nem nekem kell megírni a frankót.

madman welcome on board!

Ha 64-es évjárat, akkor lehet, hogy nem T5-ös, hanem T1-es, akkoriban volt a típusváltás. A váz és motorszámból meg lehet állapítani, de ha megnézed a fékdobokat abból is kiderül, a T1-é 200 mm, a T5-é 160 mm átmérőjű.
Az alapjárat gondon alapesetben egy porlasztó takarítás és beállítás segíthet. A sebváltó bizony elég nehézkes, az által leírt hibajelenség teljesen "normális".
Az üléskárpitot majdnem minden kárpitos tud csinálni, vigyázzál, hogy a fehér kédert ne felejtse ki belőle.
A csíkozás már gyárilag olyan volt, két fejkendős tojásfestő asszony kézzel ecsettel húzta meg a legenda szerint. Gondolj bele, hogy nézne ki egy Pannónia szabályosan kihúzott csíkokkal :)
Én zalai vagyok, de keresd meg az indexen a pannóniás fórumot, olyan 8500 hozzászólás körül tart, ott vannak pestiek is, akik megszagértik a gépedet és ellátnak jó tanáccsal. Persze itt is szívesen látunk.

Kálmán
sorszám: 359 (8212)
(előzmény: madman, 2004-04-11 15:59:15)

 
 
madman
válasz erre | email2004-04-11 15:59:15
Üdvözlet mindenkinek! Végre ráaláltam erre a fórumra, régóa keresek ilyesmit Pannónia témában. Nemrég vettem egy 64-es T5-öst, viszonylag jó állapotban. Sajnos van egy-két problémám a géppel, talán tudtok segíteni.
1. Át szeretném nézetni a motort valami szakemberrel, mert bár működik, alapjárat nem nagyon van+ a sebességeket nehezn veszi, néha elakad 1-2 között.
2. Esztétikailag is rendbe kéne hozni, egy üléskárpit-csere és tankfestés ráférne ( a jelenlegi csíkozást vszinű nagyon részegen, remegő kézzel csinálhatták, közelről nagyon gagyninak néz ki)
Ha valaki tud címeket Bp-en a fenti problémákra, kérem írja meg. Köszönettel MM
sorszám: 358 (8205)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-04-11 00:37:50
A Botond MOL termék, minden MOL benzinkúton lehet kapni.
A 150 köbcenti sok lesz :)
Az első teleszkópba 2xfél deci motorolaj kell, itt nincs csillapítás, csak a rugót kell kenni, meg a szárakat. A hátsó rugóstagba 2x0,08 liter lengéscsillapítóolaj kell, mert ott van csillapítás is.
Különben valamelyik Pannónia könyv nyomdahibás, mert nem fél decit, hanem fél litert írt, én meg töltöttem bele, aztán a fél liter csak nem akart beleférni :-)

Kálmán
sorszám: 357 (8181)
(előzmény: andris, 2004-04-10 11:48:35)

 
 
andris
válasz erre | email2004-04-10 11:48:35
Köszönöm a választ kálmán bátyám.Az olajos(olajozott)légszűrő működési elvével tisztában vagyok,csak az nem volt a világos,hogy kell-e olajozni.Ezt a botond olajat melyik kúton lehet kapni?Hallottam már ugyan róla,de még nem láttam.Az olajleeresztő akkor az lesz amit te is említettél.Szerintem egy csepp sincs benne,mert az ovális ablakot lecsavaroztam,de olajnak nyoma sem volt.A füstölésről meg csak annyit,hogy addig amíg be nem járatódik(alapjáratig) eregeti rendesen.Utána már nem.Ez egy olyan durva egy perc.A jobb oldali szimmeringet mindenképp kicserélem,ha ez sem válik be akkor szét kellesz kapnom a blokkot.Sajna.A telószárakba mennyi olaj kell vajon?150 köbcenti olaj biztos bele megy nem?

A sztoridon jót nevettem.De a szándék a fontos nem?Üdv.
sorszám: 356 (8154)
(előzmény: vkami, 2004-04-09 22:41:34)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-04-09 22:41:34
1. Így már teljesen egyértelmű, hogy szimeringet kell cserélni, mert a motorod falsot szív, ha nem füstöl nagyon, akkor a jobboldalit, ha füstöl és eszi a sebváltóolajat, akkor baloldalit is.
2. Az olajleeresztő csavar nem függőlegesen, hanem vízszintesen van. Ha az ovális ablak alatt csúsztatod lefelé a kezed, majd a másik oldalon felfelé megtalálod ... vagy a csavart vagy az öntvényen a helyét. Mert láttam már olyan blokkot, amelyikben nem volt. Úgy, hogy azt hiszem az az a csavar. Ilyenkor a dekni legalsó pontján lévő csavart csavard ki, jönni fog rajt az olaj. Kb 1 l olaj kell bele (Botond), addig kell tölteni, hogy az ovális ablakon ne folyjon ki. Azért Botondot, mert anno motorolajat ajánlottak hozzá és szvsz a Botond közelíti meg legjobban az akkori "olajminőséget". A hézagokat meg ahhoz találták ki. Ha másnak tapasztalatai alapján más a véleménye, írja meg bátran!
3. A légszűrő nem olajos, hanem olajozott. Fémgyapot van benne, ha karban akarod tartani, benzinben ki kell mosni és kissé meg kell olajozni. Ha töltöttél bele olajat, nem tettél semmi károsat. Az olaj a legritkább esetben okoz kárt (a motorban). (Az olajos légszűrőnél a beérkező levegő olajfelületnek ütközik és azon a porszemcsék "kicsapódnak". Általában rendkívül poros környezetben alkalmazták, pl. traktorokon.)
4. Nem csak kidobálhatja, hanem ki is dobálja. Ha van benn olaj, akkor is kidobálja, mert ritka az olyan váltó, ami rendesen van hézagolva. Olaj nélkül, maximum rövid próbaútra (pár száz méter) megyek.
5. Akksi nélkül csak a helyzetjelző világít. Az akkumulátornak itt annyi szerepe van, hogy nagyobb igénybevételnél a világítótekercset tehermentesítse. Akksiról csak a kürt és a féklámpa működik, illetve álló helyzetben a helyzetjelző (városi).
6. Szerintem akad a mutató, de szét kellene szedni, megnézni. Ezt nem tudom távgyógyítani.

Pannóniával motorozni mindig élmény. A legjobb sztorim az volt, amikor érkezésemre kiszaladt a kocsma egész közönsége és megszólalt az egyik pógár: Na a sógoromnak meg pont illen Jávája vót.

Kellemes ünnepeket!

Kálmán
sorszám: 355 (8137)
(előzmény: andris, 2004-04-09 17:54:42)

 
 
andris
válasz erre | email2004-04-09 22:19:14
Jaj és még azt is szeretném megtudni,hogy kitekerés után miért nem engedi magát visszacsavarni az elsőteleszkóp rugózata az utolsó előtti tekeréstől,illetve azt,hogy mennyi olaj kell a telószárba?Köszi.Üdv.
sorszám: 354 (8136)
(előzmény: andris, 2004-04-09 17:54:42)

 
 
andris
válasz erre | email2004-04-09 17:54:42
Üdv.Vaughan barátom úgy érzem,hogy kommunikációs zavar van köztünk.Vagy én nem magyaráztam jól ,vagy te értetted félre amit mondtam.A bajom az,hogy a hátsó kerék és a sárvédő jobb oldala alá nem fér be az ujjam,míg a hátsó kerék és a sárvédő bal oldala alá simán.Mellesleg valahol mindketten igazat mondtunk,mert én valóban az excenterről beszéltem(csak nem tudtam),neked meg azért volt igazad,mert ezt a hibát sem lehet orvosolni.Egy idősebb szakinak mutattam meg a gépet a héten(ő mondta).Egyébként sikerült úgy beüzemelnem a gépet,hogy tudjak vele menni egy jó pár kört a városban.Ezzel kapcsolatos tapasztalataim illetve kérdéseim1:amíg nem melegszik be a gép rendesen lefulladna ha nem tartanám a gázzal,illetve amíg melegítem csak a gázkar teljes elfordításának végén válaszol a gázadásra,pedig a súbert egy rovátkával följebb emeltem ahogy mondtátok.Ez miért van?2:A T5-ösön hol a francba van az olajleeresztő és hány deci olaj kell bele?Találtam egy csavart,a főtengely kiszelőztetőn kívűl,de ez a csavar nem a földre néz hanem a hátsófékpedál oldala felé.Ez az a csavar?3:A T5-ösnek olajos a légszűrője vagy nem?Lehet azért fulladozik a gépem mert beolajoztam a légszűrőt?4:Kidobálhatja-e illetve recseghetnek-e a fogaskerekek attól,hogy nincs olaj a váltóban?5:Akksi nélkül működik-e a világítás vagy sem?6:Miért nem megy a kilóméter órám 60 km/h fölé?Ennél a pontnál ugyanis megáll.Egyébként egy hatalmas élmény volt a pannóniával motorozni.Mindenki csak nézett már amikor tudott,mert néha igencsak odaverettem neki.A hátsó lámpám letört mert nem volt normálisan rögzítve,de már meg is van hegesztve.Szóval várom a válaszokat a fulladás ügyében.Vaughan amint látod sikerült életre keltenem a gépet és ha már nem lesz itt a tz-ém,amikor találkozunk,akkor simán bevállalom a találkozót a pancsival is.És jó széles utat a mezőturi utazáshoz.Kellemes húsvétot mindenkinek.


Ui.:megvettem a börzén az oldalsztendert,azt nincs is kiképezve neki hely a vázon.Már megint a saját "káromon" kell tanulnom.Üdv.
sorszám: 353 (8126)
(előzmény: vaughan, 2004-04-06 19:35:40)

 
 
Sly-Kissb
válasz erre | email2004-04-08 14:18:50
lucaska javaslom böngészd a bazár című újságot, ha minden kötél szakad, akkor www.oldmotors.hu -ra nézz be, ott tudsz általában rendelni mindenfélét (igaz baromi drága). Pécsett a Kiki motorosbolt is jó :)
sorszám: 352 (8091)
(előzmény: lucaska, 2004-04-06 19:22:29)

 
 
Sly-Kissb
válasz erre | email2004-04-08 14:14:24
P10-es!

Mi voltunk tavaly pannonia weekenden, nem tudjuk idén miért nem rendezik meg a bács-kiskunbeli pancsisok :( Esetleg írj, mi ópusztaszerre szeretnénk menni idén nyáron.
sorszám: 351 (8089)
(előzmény: P10-es, 2004-04-06 17:51:57)

 
 
vaughan
válasz erre | email2004-04-06 19:35:40
andris komám!
amiről te beszélsz az az excenter csavar. és azzal valóban tudod állitani a kereket. de csak előrre ill. hátra láncfeszesség ügyileg. viszont ha ferdén áll a kerék és bele ér a sárvédőbe... hát biz azzal a csavarral ki nem szedeb belőle!
de hátha!!!

húsvétkor meg megyünk haza mezőtúrra anyámhoz a párommal. és mivel még mindig nem tudtam megcsinálni a pancsit igy a trophyval megyünk.
minden jót!
sorszám: 350 (7998)
(előzmény: andris, 2004-04-06 12:56:07)

 
 
lucaska
válasz erre | email2004-04-06 19:22:29
szijasztok

van egy haveromnak egy pannoniája, 250-s asszem vmi TF vagy mi, a legoregebb egyike, 47-50 koruli..
kuplung lamellákat keresek hozzá..
keszthely és kornyéke johet szoba

lécci segiccsetek
sorszám: 349 (7997)

 
 
P10-es
válasz erre | email2004-04-06 17:51:57
Sziasztok!

Bács-Kiskunban vannak P10-es motorosok, írhatnának nekem, szervezhetnénk valami kirándulást
sorszám: 348 (7992)

 
 
andris
válasz erre | email2004-04-06 12:56:07
Vaughan komám.Nem tudom milyen jó időt akartok,hisz beköszöntött a tavasz!Vagy ti csak 35 fokos nyári melegről beszéltek?Mert az még tényleg odébb van?
A pancsit valóban oldalkocsis üzemben használták anno,de ezt a dolgot te tudod rosszul!Nekem a(gyári)gépkönyvben írja,hogy valami menesztőcsap tekerésével lehet szabályozni a kerék állását.Erre tisztán emlékszem.De ma megyek haza,és meg is nézem a könyvet.Majd leírom pontosan,hogy mit írt.
Voltam a hétvégén a börzén,és szinte majdnem mindent tudtam venni.Oldalsztendert(pipec állapotút)1000ft-ért,furulyapárt(krómozott utángyártott,Elmi ezt említettem már ha emlékszel?)4000-ért,utángyártot sárvédő gumit Pannónia felirattal 800-ért,utángyártott tetején fekete oldalán piros színű üléshuzatot 1000-ért.Kormányzárat nem láttam,de igazán nem volt kedvem bogarászni éjszakai 12 órás műszak után.De ami késik nem múlik.

Szóval örülnék ha húsvétkor taliznánk,mert hozom fel a gépet nemsokára.És a pancsi nem tudom mikor lesz kész.Na csá.
sorszám: 347 (7976)
(előzmény: vaughan, 2004-04-04 23:41:09)

 
 
vaughan
válasz erre | email2004-04-04 23:41:09
andriskám!
a janek és köztem az a megállapodás jött létre, hogy megvárjuk a jóidőt. és eddig tudtommal konkrét időpont nincs megbeszélve.
a hátsó lengővilládra vissza térve: azt nem lehet ferdén beállitani. ha mégis ferde akkor vagy a lengővillád vagy a vázad van elcsavarodva! használták azt a motort valaha oldalkocsival? vagy pereceltek vele egy-két keményet?
minden jót!
sorszám: 346 (7893)
(előzmény: andris, 2004-04-03 23:28:29)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-04-04 21:08:23
Barátomnak P21 első villát keresek.

Kálmán
sorszám: 345 (7883)

 
 
andris
válasz erre | email2004-04-03 23:28:29
Szerintem ha elmész egy SKF boltba,akkor ott biztos tudnak neked adni valami jót.Bár ez sem törvényszerű,mert egyszer pont a 125-ös csepelembe kellettek volna szimmeringek,és az SKF-ben pont nem tudtak adni.És álítólag olyan méret nem is szokott lenni náluk.Jött a válasz.Erre egy kisváros eldugott kis,"motoros-kapás" boltjában kaptam meg a cuccot.
Néznem kell majd akkor lehúzót is.

Ui.:ja és még azt szeretném tudni,hogy hogyan lehet a hátsó kereket középre beigazítani,mert az előző tulaj nem jól állította be,és majdnem beleér a jobboldalon a sárvédőbe?Üdv.
sorszám: 344 (7838)
(előzmény: ad4890, 2004-04-03 16:04:07)

 
 
ad4890
válasz erre | email2004-04-03 16:04:07
Ez egy vicc, mi ketten tudjuk mi van mögötte... :)

Amúgy az én gépemben mindenütt (fötengely, kimenötengely, telók elöl-hátul) FOS-TC szimmering van, és eddig semmi panasz nincs, már 5 éve benne vannak.

Amúgy ti milyen márkájú szimmeringeket ajánlanátok?
sorszám: 343 (7812)
(elözmény: andris, 2004-04-01 23:28:03)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-04-03 07:20:59
A csepel lehúzója nem jó hozzá. Ha van esztergályos ismerősöd, akkor el lehet készíteni, de szerintem börzén is kapsz.

Kálmán
sorszám: 342 (7782)
(elözmény: andris, 2004-04-03 00:00:15)

 
  Összesen: 131 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu