:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Pannónia - új hozzászólás Összesen: 131 oldal
Üdv Doni!
Rossz a kép, a kipuffom ramaty. Egyrészt a könyök ütődött, kráteres és a derűs csillogása csak a hőálló ezüstnek köszönhető (most épp új fújásra vár, mert most lett fúrva, s més le sem volt rendesen tömítve, s csupa trutymó lett a felső része). A dobok pedig szintén kopott krómúak, az egyikben ráadásul zörög is az egyik kamreelválasztó vagy mi. Mindenesetre mivel Debrecenben vetted a géped, majd meg is vizsgálhatjuk egymásét (az enyém is a hétvégén kerül vissza Debrecenbe).
"1964. szeptember és az éven belül a 2016. T5-ös
Vázszám: T5 409 2016
Motorszám: 4/092016"
A 2016 a hónapon belűli sorszámot jelöli. Az enyém pl. T5 8010076, ami január és 76-ik (0001 szebb lenne:)), bár esetemben mindegy, hogy az éven belűli v. hónapon belűli a sorszám...
A váztáblád jelentését viszont én sem értem.
Szia Sipi!
Tök állat a motorod, pont ilyet vettem kedden. A képet nézegetve úgy látom, hogy a kipufogód (mármint a motoron:) ) Neked sem ramaty, nem igényel újrakrómoztatást.
Én ma rohantam neki 1 ronggyal + CIF főrdőszoba varázzsal és brutálisan fényes lett. Ha túlozni akarok, úgy "fest" mintha most krómozták vón!
1 kérdésem lenne:
A motorom minél pontosabb keletkezési idejét szeretném megtudni.
Az Ocskay könyv iránymutatása alapján:
1964. szeptember és az éven belül a 2016. T5-ös
Vázszám: T5 409 2016
Motorszám: 4/092016
és amit nem értek:
A váznyakon lévő biléta: T5/192016!!
Mi ez a 19 a 2016 előtt?
Van jelentése, vagy nem?
Holnap teszek fel pár képet a mociról.
Doni
Az aranyat Trinát lakkba kevert aranyporral csináltam (keverési arány: érzésre), húzás után fél-egy órával lakkbenzines javítás ott, ahol kellett. Később jól teletankolt gép a tanksapka alól nyomott ki rá egy kis anyagot, de az nem bántotta se a pirosat, se az aranyat.
Jó munkát!
Csá!
A csikozást utána lelakkozzátok hogy birja a benzint? Nekem aranyszinü kellene, az kis kiszerelésben modellfestékben kaphato, ami nem benzinállo, igy valami lakkot igényel.
Szia Siposp!
Jó a géped, csak hiányzik róla a króm ugy még jobb lenne:)
Majd megpróbálom amit javasoltál, kösz a tippet.
szia
Kedves Csaba!225-ös gyertyát tegyél bele.(Isolatort ajánlom)
Urak !
Szeretném nektek ajánlani a www.regimotoros.hu honlapot.Olvassátok el hátha valaki kedvet kap.Mindenkit szeretettel várunk.
Üdv!
A piros csíkot én piros Trináttal húztam, az indexes fórumon javasolták, s nekem is elnyerte tetszésem. Így sikerült:
http://kep.tar.hu/siposp/index.phtml?aid=27639321
Sipi
Nekem csíkozásra fóliát ajánlott az egyik barátom. Nem az eredeti de állítólag szép. Mit gondoltok róla?
A 383-as hozzászólásban leírtak második felét nézd meg. Szerintem annyi olaj kell a P10 villába.
Milyen gyertya kell a Pannóniába
T5H?
Sziasztok!
Van szétszedve egy első villám(P10-es) és szeretném tudnám, hogy mennyi olajat kell beletölteni az összerakásnál.A motor piros csikjainak festésére mit ajánlotok?
Sziasztok
Szevasztok.A hétvégén gurultam egyet pár haverral.3 db LS 650-es Suzuki,egy ETZ 125 no meg persze az én kis szerelmem a Pancsi.Kimentünk a lázbérci víztározóhoz,onnan meg át dédesbe.Ott megittunk egy alkoholmentes sört,aztán uzsgyi haza.Jó volt ilyen konvojban haladni.A suzukikat a hangjuk miatt nézték meg,na de a Pannóniát mindenki megcsodálta.Láttam a felismerést az arcukon"Hú azt nézd egy öreg Pannónia".Nekem meg hízott a májam.Nem volt vele semmi gond,bár a gyertyát azt ki kell majd cserélnem,az emelkedő nem tetszett neki két személlyel,de ha lassabban is,akkor is felmászott rá.Odaverettem neki,és 80-ig húzta.Úgy éreztem még menne többet is de inkább nem hívtam ki a sorsot magam ellen.Rendben hazaérkeztünk,és már a következő,hosszabb,többnapos,hétvégés dolgon törjük a buksinkat.Üdv mindenkinek.
Kálmán bátyám!
nem kellene a fórum is megszellőztetni egy kicsit ezt a zalatour kirándulást?
kérdezem ezt azért mert elég sok új arc él azon a környéken.
ugyibár ha leszen ilyen tour...
minden jót!
Pedig már vehetnél magadnak egy tisztességes (magyar) motort :)
Kálmán
Hu gyerekek a pannonia topicot nem nagyon olvasom mostanaban mert rengeteget ir mindenki es nem gyozom, lekorlatoztam magam a csevego, motoros tura, jawa forumra (meg neha motorszerviz) a tobbit nem nagyon gyozom mar.
De igyexem majd vissza olvasni itt is.
HyGy
Amíg lószar van, veréb is akad.
Kálmán
szakik!
amit irtok azzal semmi gond. az enyém is veri már a 200.000Ft-ot. de egy csöves P10-esért akkor égbe kiáltó butaság 400.000Ft-ot kérni!!! vagy legalábbis halmozott kapzsiság vagy elme betegség vagy nemtom...
minden jót!
Teljesen egyet értek!
Engem ennek ellenére meglepett amikor a szétrohadt Pannák mustrálása után találkoztam az első 250.000-es hírdetéssel.
Ha belegondolok nem is olyan nagy ár ez... Mármint jelenleg nagyon nehéz lenne nekem annyit ajánlani amiért megválnék a gépemtől, de ennyit tutti nem adnék egy Pannoniáért. Inkább maradok a rozsdaboglyáknál (5 ezeré') 'oszt csinálok belőle jó motort 200 ezerbő'!!!
Költői a kérdésed.
Persze, hogy a TLB értékesebb, minél öregebb valami, annál többet ér, legalább is ebben a korban. (Én is többet érek, csak ezt a húsz éves csajok nem akceptálják valahogy.)
De azért ha megnézed az ebay-n azt a TLB-t, vannak annak hiányosságai, szerintem, ha 800-ért eladja, örülhet.
Én úgy gondolom, ma egy jól fejlett nagyfékdobos 200-250000 Ft körül lehet, a TLB +30%, kisfékdobos -30%, Csepel 250 esetleg + 50%. Ez tuti eredeti állapotú, jól működő gépekre vonatkozik.
Persze én sem tudok ennyit adni érte, de ha valaki el akarná vinni az enyémet, itt kezdenék el gondolkozni, eladó-e.
Mielőtt még valaki megkövezne, ne felejtsük el, van még egy faktor, az idő. Ha gyorsan akarsz eladni valamit, sokat engedsz, ha gyorsan akarsz venni, megadod a dupláját is.
Nekem van időm.
Kálmán
Kálmán bátyám és mindenki!
most olvastam a sartlap aprón, hogy P10-es pannonia eladó 400.000FT-ért. hát tegye oda azt a P10-est ahova gondolom... eleve égbe kiáltó marhaság ennyit kérni egy P10-esért nem, hogy még TLB-t lehet ennyi pénzért kapni. megkérdezném: melyiknek van nagyob eszmei ill. anyagi értéke szerintetek? egy csöves P10-nek vagy egy TLB-nek?
asszem mi eu-val is pont olyan hülyék vagyunk mint eu nélkül...
minden jót!
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2477973670&ssPageName=ADME:B:SS:DE:1
TLB 1600 euróért Németországban.
Kálmán
Nem is mondtam,hogy mi volt a kuplungkosárral.Szóval olyan daráló hangra lettem figyelmes menet közben.Szerencsére még lábon haza tudtam menni a géppel a garázsig,majd egy hét múlva volt időm szétszedni.Hát a 4 db lamellaleszorító rugóból egyet eltekert,és a 4 db hozzájuk tartozó csavarból 3-mat kiszedett a helyérőll és teljesen összegyűrte őket.Szerencsére megállt a dekli alján mind.Még aznap beszereztem a szükséges darabokat és összeszereltem.Közben rájöttem és elmondták idősebb szakik,hogy a csavarok feje nem véletlen van átfúrva.Én egy rugalmas erős acél drótdarabbal pótoltam és ezzel kötöttem össze a 4 csavar fejét.Ha ez benne lett volna nem engedte volna így szétesni a darabokat.Gumiámpasztával összeraktam,és azóta is szépen megy.Üdv.
Na szevasztok motorosok.Ma sikerült feljönnöm pestre a tz-vel,bár úgy szarrá áztam,mint még soha.Mezőkövesdtől egészen aszódig esett az a redves eső.A motort összeraktam úgy ahogy.
Otthon maradt a pannónia meg a csepel.Legalább lesz már időm normálisan foglalkozni velük.
Vaughan köszi a segítséget.Ha kell valami akkor szólok.Mellesleg gondolkodóba ejtettél a csepel el nem adásával kapcsolatban.Még átgondolom.
Mekkora meló egy pancsi blokkot széthúzni meg összerakni?Komolyabb,mint egy 125-ös csepelé?Ugyanis a télen szeretném generálozni a blokkját(csapágy és szimmeringcserék)Na meg persze az első sebesség fogaskereke.Ez ugyanis még mindig rosszalkodik.
Üdv mindenkinek.
de nincs lefújva ugye?
mert én számitok rád!
minden jót!
de nincs lefújva ugye?
mert én számitok rád!
minden jót!
Szia Vaughan!
Mostanában kijutott a jóból, elég későn érek haza minden nap, így nem tudok vele foglalkozni.
Remélem hamarosan vége lesz az órületnek, talán akkor.
Kálmán
Kálmán bátyám!
oszt ugyan hogy áll a program szervezése?
minden jót!
Ilyet tud még produkálni a hidrós első teló is. Egy cimbimnek, mikor kiment a tömítése komoly szorítókötést tettünk fel, hogy használható maradjon a bőrgatyója...:-))
Ki kellene próbálni úgy, hogy teljesen kitekered :)
Szerkesztesz rá egy slagot, amivel visszavezeted a tankba a benyát és a nadrágod sem lesz olajos.
Kálmán
hát biz igen nagy mákotok volt andrissal együtt!!!
fogadjunk andris, hogy magasra raktad a csomagot! akkor aztán billen és nem kanyarodik...
nekem eu-s sztorim talán annyi, hogy mire miskolcról felsőnyárádra hazaértem olajos lett a cipőm. de mitől? kérdem... hát a gyertyám félig volt csak betekerve és nyomta a jóféle huszas keveréket a gyertya mellett. hát ez biz a ti sztoritoktól messze áll...
vasárnap reggel anyával lemotoroztunk bodrogkeresztúrba börzére. bár én csak a társaság végett mentem. igen családias volt a hangulat. aztán tokajon keresztül le nyagykállóba és vissza miskolcra.
minden jót!
andris! ha a motorral kapcsolatosan tudok valamit segiteni szólj!
57-s 250-s pancsit ujitottunk fel,
még bejáratos, nem huztam jobban 80 nál, nagyon megy, kép és video van rola
http://lucaska2.fw.hu/P1.JPG
http://lucaska2.fw.hu/P2.JPG
http://lucaska2.fw.hu/P3.JPG
http://lucaska2.fw.hu/P4.JPG
http://lucaska2.fw.hu/P5.JPG
http://lucaska2.fw.hu/51.JPG
http://lucaska2.fw.hu/52.JPG
MZ-ETZ 150:
http://lucaska2.fw.hu/8.JPG
jo sok video készult a pancsirol meg az ETZ ről, ford méro amikor eléri a 0-t...
meg egy TSrol
HyGy találj ki vmit, hogy hova nyomjam fel
lécci mélt irj
lucaska@vipmail.hu
http://www.danuvia.hu/hagyoman/pannoniamania/pannoniamania.html
Szerencséd volt, de csak ilyen közhelyeket tudnék mondani. Inkább vond le a tanulságokat.
Nekem is kalandos volt a hétvégém.
Szombaton elindultam Szlovéniába, hogy megnyissuk a határt. Nemesnépnél mentem át és rájöttem, hogy a motor papírjai nincsenek nálam. Gondoltam, akkor irány vissza.
Az egyik egyenesben húztam neki olyan 90-95 körül, amikor beblokkolt a hátsó kerék. Kuplung, megállok, nyomom a berúgókart - amire máskor rá kellett állnom - kompresszió semmi. Rögtön kértem a telefonos segítséget és amíg mentésre vártam, megállapítottam, hogy lelazult a porlasztó bilincse, így falsot tudott szívni a TLF, ezért a felhígult keverék nem hűtött eléggé.
Hazaérve henger le, felső gyűrű megszabadítva a rákenődött alumíniumtól, visszarak, de már nem volt kedvem határt járni.
Másnap aztán bepótoltam, motoroztam vagy 200 km-t, hol Magyarországon, hol Szlovéniában. Dobronakon Józsi barátomnál megebédeltem, ebéd után ittunk egy kávét és még résztvettünk egy új borozó megnyitásán is. Ettünk, de nem ittunk, csak vizet, mert a Radenska sem utolsó.
Józsinak 56-os TLT-je van, Duna oldalkocsival, kissé megspékelve BMW alkatrészekkel, de ő hobbimotoros, nem veterános, inkább a showt szereti. (Fűztem is már neki elég hátsókereket.)
Mindenesetre úgy tűnik a TLF nem igen akar az unióba menni.
Kálmán
Szevasztok.Vaughan örülök,hogy találkoztunk.Fajintos a géped.Sajnos hollóstetőre nem tudok menni,mert dolgoznom kell.Bassza meg!De ami késik nem múlik.
Képzeljétek vasárnap nekiindultam a tz-vel barcikáról pestnek.Vagy 40 kilónyi cuccal.Egy ismerősöm tanácsára miskolc után harsány felé vettem az irányt.Balszerencsémre.Ugyanis egy éles bal kanyart már nem bírtam bevenni,és beszáguldottam az árokba.A motor úgy esett rám,hogy a bal lábamat nem tudtam kiszabadítani,a motort meg nem tudtam megmozdítani sem.Közben észrevettem,hogy a tanksapka szellőzőfuratán folyik ki a benzin.Egyből mégjobban pánikba estem,de ennek elenére sem tudtam kiszabadulni a motor alól.Rögtön megállt az első autós(és még kettő)és leemelték a mocit rólam.Majd már velem együtt 4-en kitoltuk az árokból.Fortuna velem volt,mert semi bajom(még egy karcolás sem)nem lett.A motor egy kicsit meghajolt itt-ott,de a fordulatszámmérő tartójának törésén kívűl nem lett semmi baja.Rádöbbentett ez a malőr egy-két dologra,amiről azt hittem,hogy velem nem történhet meg,mert én tudok motorozni.A lényeg,hogy nem lett semmi komoly baj.Természetesen ezután viszafordultam és beevickéltem barcikára.Mostmár megnyugodtam,de ezt soha nem fogom elfelejteni.
Ui.:védőcuccot mindenki vegyen fel(a lehető legtöbbet)és óvatosan a tempóval.Szevasztok.
andris!
most indulok barcikán keresztül nyárádra. telefonod ki van kapcsolva igy visszafele jövet megcsörgetlek megint, hátha tudunk találkozni!
ha az idő engedi én mindenképpen megyek keresztúrra!!!
de ez a szilárd...?
nem kecsegtet valami jó hirekkel.
egy a lényeg! holnap reggel felkelek és kinézek az ablakon. ha jó az idő és nem esik akkor uccu neki és keresztúron találkozunk!
egy fekete shoei sisakot fogot lóbálni...
minden jót!
Hali!
Jobb későn,mint soha,ahogy ígértem,töltöttem fel képeket a képtáramba:
http://tesho.kepeim.hu
"Pannónia P-10" könyvtár.
Helyesbitenek, ez a topic lesz annyi.
HyGy
Gratulálok a fórum féléves születésnapja alkalmából!
A börzére megpróbálok odaérni még nyolc előtt. Én Hajdúböszörményből indulok de sajnos csak kocsival azzal is csak akkor ha sikerül kölcsönkérnem.
A hétvégen vettem egy Danuviát. Azóta rájöttem,hogy lehet nem is Danuvia, de legalábbis a váz az valószínűleg nem mivel a blokk távtartóval van rögzítve benne. Akkor lelkesen megvettem de azóta nézegetem és egyre több minden hiányzik róla.
Mellesleg holnap lesz a fórum féléves.
Kálmán
Gratulálni akartam a négyszázadiknak. Aztán rájöttem, hogy én követtem el...
Kálmán
Tömény forró szódaoldat.
Hogy utána mivel kell festeni, azt nem tudom, de van valami bevonat.
Különben a legkényelmesebb megoldás, ha kipárnázva beteszed egy betonkeverőbe, aminek időnként változtatod a pozícióját
Kálmán
A bodrogkeresztúri börze vasárnap május 2-án lesz.Érdemes lenne egyeztteni egymás között,és közösen lemenni,vagy legalább ott találkozni.Mennék akkor én is.Az ilyen börzékre(legalábbis a pestiekre érdemes már kora reggel-8 óra ott lenni)mert akkor még sokmindent ki lehet fogni.A Magyar Motorok Múzeumát írja helyszínként és a telefonszám:06-47 369-123.Itt adnak neked felvilágosítást ha hívod.Szevasztok.
Az olajmennyiség is a P8-10 és a P20 tipushoz van. A korábbi tipusoknál csak kenés miatt kellett olaj vagy zsír.
Sziasztok!
A tankot hogyan lehet rozsdátlanitani eredményesen? Tudom kell hozzá kavics és még valami vegyszer, de mi az?:)
Próbálkoztam pár dologgal de mindig visszarozsdált.
Elnézést kérek mindenkitől akinek kellemetlenséget okoztam, az olajleeresztő csavar csak a P8-10 és a P20 típusokon található meg. A bodrogkeresztúri börze engem is érdekelne. Közelebbit lehetne tudni róla? Pontosabban hol lessz, hány órára érdemes odaérni?
Csaba
Oké.Akkor majd felhívlak azt megdumáljuk.Meg ha már úgyis lejössz barcikára,akkor legalább segítesz megcsinálni a mocit.Valami ugyanis szerintem eltörött a kuplungkosárnál.Üdv.
én benne vagyok! de most én megyek át barcikára!!! 2.-án meg átmehetnénk bodrogkeresztúrra! börze lesz. én minden képp megyek, onnan meg tovább nagykállóba nagyapámhoz.
ma találoztam Emődön egy csecse ki T5-el. pestnek tartott és volt rajt egy bőr nyeregtáska. talán csak nem innen valaki?
minden jót!
Nagyfékdobos,
ha munkahelyi elfoglaltságaim engedik, akkor veletek tartok!
Kálmán
U.i.: Diszel tuti.
Uraim,
szórom az hamut fejeimre, legalább is részben.
Elővettem összes robbantott ábrás katalógusomat és nem találtam egyetlen helyen sem a kis csavart.
Kaptam a tükröt és leszaladtam a garázsba. Meg kellett állapítanom, hogy a TLF-en ilyen csavar nincs!
De a P21-en ott van, tehát a csillapított teleszkópok olaja leereszthető. Talán azért nem találjátok, mert kis tömítetlenség esetén elkoszolódik, porréteg ül rá és nem látszik. Csináltam egy skiccet, megkérem HyGy-t, szúrja be ide, mert ilyen html izékben nem vagyok otthon.
Ma reggel korán útra keltünk, hogy időben ott legyünk Körmenden a börzén. Aztán némileg csalódnunk kellett, mert 7-kor TLT-s András volt az egyetlen árus. Aztán 9-re már összejöttek néhányan, de akkor mi tovább mentümk Zalaapátiba, ahol az árusok száma nem volt sokkal több, de sok szép motor volt kiállítva, néhányat felteszek a kep.tar.hu/vkami oldalra.
Jó volt találkozni viszont azokkal, akikkel már régen láttuk egymást és azokkal akikkel eddig csak itt az interneten vagy itt sem találkoztam.
Összeismerkedtem pl. egy svájci úriemberrel, aki Kehidakustányban lakik és ő helyezett először Pannóniát forgalomba Svájcban. Most is egy T5-össel jött.
Kálmán
Összesen: 131 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|