:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Pannónia - új hozzászólás Összesen: 131 oldal
Doni!
Gratulálok az álmod megvalósulásához. Nem tudom vajon megoldható lenne-e,hogy megnézzem a csepelt?
Csaba
Doni,
irigyellek, de talán az én Csepelem is lekerül lassan az ismerősöm padlásáról. Aztán húzhatjuk együtt a gázt, legalábbis virtuálisan. Mert Debrecen nekem 420 km. Már jártam ott. Kétszer.
Kálmán
Doni kolléga nagyon jól tetted,hogy megvetted.Gratulálok.
Miért lenne akármi baja is a gépnek?Leraksz vagy két ócska pokrócot,leszorítod vagy 2-3 spaniferrel azt hadd szóljon.Az első sárvédőt viszont szereld le,nehogymegsérüljön.A rögzítésről pedig gondoskodj megfelelően.Ez a spanifer tényleg jó.
Közben eszembe jutott,hogy a P20-ast vagy a P20-est fényezték sárga színben,és a váz az tényleg nem volt sárga színű.De talán még a sárvédő sem.
Kálmán neked írtam mailt.Kösz a képet.Üdv.,
Ha nem fér be kicsit leflexelünk belőle elöl hátul.
Csak vicc volt. Örülök hogy jó helye lesz és nem nepper kezébe kerül.Munka az azért lesz vele de azért ez kifizetődő hiszen 250-es Csepel azért nincs minden utcában.
Andris, Kálmán!
Kálmán, Andris!
...és ezek tetszöleges permutációja!:)
Annyira örülök, hogy majd' kiugrok a bőrömből!!!!!!!!!!!
A Csepelt már le is előlegeztem, a sárgára, pedig becsület szót kaptam, hogy legkésőbb júli elején az is védőszárnyam alá kerül:)))
A sárga T5H-ról annyit, hogy bár ilyen színű tankfestést és csíkozást láttam már könyvben (persze a Pannonia felirat szerintem se eredeti, de pofás), de a váz a könyvekben - sárga motorok esetében - mindenütt fekete. Így, hogy az "enyémen":) az is sárga, számomra még ódonabb az összképe!
Még valami:
Sárvárról a 250-est lépcsőshátú Astrával szándékozom elhozni, leszerelt kerekekkel, kipuff rendszerrel és kormánnyal. A hátsó ülés helyén keresztben szeretném elhelyezni. Lemértem centivel a belső szélességét, ez 135cm, a motor tengelytávja pedig 132, tehát gyakorlatilag befér:)
A kérdés az, hogy nem ártok-e ezzel a motornak, ha az alja és az első villa felfekszik az autó padlólemezére?
Szerintem nem, de másnak a véleményére is kíváncsi vagyok.
Köszönet Nektek még egyszer!
Üdv,
Doni
Ne szomorodj el. Küldtem egy képet, el tudod dönteni, hogy igazam van-e.
Kálmán
Most elszomorodtam egy kicsit.Te,mivel idősebb vagy,mint én valószínűleg jobban tudod ezeket a dolgokat,habár ez nem törvényszerű.Én mindenesetre megcsinálom magamnak,és felrakom.Képet is küldök majd róla(ha lesz egy digitális gépem).Az oldalán van egy szintén fehér színű műanyag élvédő,ami lefut a plexi aljáig,és ott összekapcsolódik.Talán így könnyebb beazonosítani a dolgot.
Doni köszi a képeket.A cif tényleg faszául dolgozott.A 250-es csepelt gyorsan vedd meg,mert meghjaragszom,ha nem így teszel.Ez valóban egy korrekt ár.Nme kell azt neked rögtön megcsinálni.Majd szép lassan.És lesz egy valóban ritka motorod.(tényleg ritka).Gyönyörű a sárga pannóniád.Vkami jól emlékszik a gyári sárga pannóniákra,ezeket külföldre vitték.Magyarországon tudomásom szerint nem adtak el sárga gápeket.Nekem csak a felirat a gyanús.Az mintha házi lenne,de ettől függetlenül szép.Üdv.
Míg el nem felejtem, tudom, hogy off, de magunkfajta Pannóniásoknak sok minden van elfekvőben és van másfajta motorunk is, hogy bebizonyíthassuk magunknak és másoknak, hogy a Pannónia a legjobb, ezért keresek IZS-49-hez következőket:
Komplett blokk porlasztóval, kapcsolódobozzal, tanksapka, benzincsap, kipufogócsövek és hangtompítók, kormányszerelvények, gáz, kuplung, dekompresszor és fékbowdenek, váz hátsórész jobb és baloldali, hátsó teleszkópok ,motorállvány (sztender), első-hátsó lábtartók, első-hátsó kerekek, komplett fékekkel, tengelyekkel, kormányszerelvények (gáz, fék, kuplungkarok, szivató), lábfékkar, hátsó lámpa.
Kálmán
Szia Kraven,
mondtam én azt is a barátnődnek, hogy a férfiak olyanok, mint a gyerekek. Megvannak a maguk játékaik...
Kálmán
Üdv!
Kálmán! Ezt a különleges társaságról szóló leírást ugye nem véded le jogilag. Néha nagyon szükségem lenne rá a családom felé megmagyarázni, mit is reszelgetek olyan nagy hévvel...
Szóval felhasználhatom??? Csakis tiszta szándékkal tennén, családom belém vetett hitének megőrzése szándékából...:-))
Szia TLT-s!
Még rágódom 9-ig, de ERŐSEN úgy néz ki, hogy áll az alku.
Beszéltem Veled telefonon, a debreceni ficek vagyok.
A szállítással kapcsolatban van 1 őrült ötletem /és 1 lépcsőshátú Astrám:)) /
Üdv,
Doni
Szia Kálmán!
Köszi a bátorító szavakat, csak erősítetted elszántságomat.
HA NEM VISZIK EL ELŐLEM, MEGVESZEM!!!
persze ez nem jelenti azt, hogy le tudok mondani a sárgáról, aki ott vár a szabad ég alatt, hogy megmentsem:)))
Na tényleg öregszem, ha már te is lebácsizol!
A szelestei találkozót nem csak tervbe vettem, hanem fontos előkészületeket is tettem! Felszereltem a szomszéd falu kéményseprőjének P10-eséről származó krőmacél oldalcsomagtartókat. Valődi népművészeti remekmú.
Ma pedig lehalászom a padlásról a teljesen autentikus hátizsákomat. Lehet, hogy a hétvégéig hegesztek rá matyóhímzéseket is.
De ha esik akkor mentsem meg az isten az én haragomtól!
Kálmán
Üdv Kamibácsi!
Örülök hogy úgy hallom tervbe vetted a Szelestei találkozót.Reméljük az isten is velünk lesz és jó időt ád.Amúgy az ebéd Makkoshetyén lesz ,ha valakit még érdekelne és nem volt még látogató a honlapon annak mégegyszer ajánlanám egy látagatásra a www.regimotoros.hu információs honlapot. A Csepelre visszatérve én is úgy gondolom hogy az ajánlat korrekt .Én is elég régen vadászom a 250-es Csepel piacot és tisztában vagyok vele hogy ennyi pénzért mi jár,és máshol mit adnak.Alkudni pontosan 1000ft-ot lehet.Bár azt is jól meg kell indokolni.
Nincs ám semmi baj azzal szélvédővel!
Pannónián én sosem láttam szélvédőt, képen igen. Jawához viszont sokat hoztak Csehszlovákiából, volt aki csak azért fizetett be egy pozsonyi hajóútra, mert a hajót kevésbé ellenőrizték a vámosok.
Képen amit láttam a Pannónia szélvédő alsó fele lemezből készült, ezzel szemben a Jawáé plexi teljes egészében.
Kálmán
Sziasztok, szia Doni,
ha most megköpködöm a TLT-s Csepeljét, akkor hétvégén Szelestén nem kapok ebédet :)
No, én úgy gondolom, hogy egy korrekt ajánlat, talán egy kicsit alkudni is lehet, de nem biztos, hogy érdemes.
A sárga Pannónia lehetett ám gyárilag sárga, valahol láttam egy képet, ahol sorakozott belőle egy jó csomó.
A kollégáidra ne hallgass, te egy különleges társaság tagja vagy, az, ha valaki rozsdás vasakba szerelmes, attól még nem szorul ápolásra. Csak van egy másik énje. Vagy ez az egy van neki.
Kálmán
Kálmán bátyám utánajárok ennek a dolognak megígérem.Az öreg nem volt annak idején egy kókányolós fajta(most sem az),csupán ebből következtettem az eredetiségre.de ha mégsem ez lenne az eredeti szín,akkor mi?A fekete?Azért én így is örülök neki.Üdv.
Szia Kálmán!
Mit szólsz TLT-s Csepeljéhez?
Te már jól ismered a "kórképemet",
mit javalasz???
Ma reggel beszéletem le a sárga Pannóniát, utána olvastam ezt.
A kollégáim pszichiáterhez akarnak küldeni:)
Doni
Üdv urak!
A http://kep.tar.hu/tlt-s/index.phtml?aid=27651085 oldalon látható 250-es Csepel eladó sorba került .Üzemképes,új kipuff rendszer van rajta ,forgalmija sajnos nincs ,220 ezer Ft az ára.Érdeklődni a 0630 3768964 en vagy gyorvari@airplanet.hu-n.
sorszám: 112
A fehér színű csavarokból arra bátorkodom következtetni, hogy ez egy Jawáé. Tévedek?
Kálmán
Szevasztok.Tudjátok mire tettem szert,és mennyiért?Egy gyári szélterelő plexit szereztem tartókonzollal,és eredeti gyári műanyag fehér színű csavarokkal együtt mindössze egy ezresért.Igaz az aljából(nem tudom milyen megfontolásból) levágtak egy csíkot,de ez orvosolható.Az öreg még 82-ben felrakta a padlásra,és egy hete vette le onnan nekem.Jó mi?
Blaci!Ha alkatrészkatalógus vagy robantott ábra kell valamilyen pannóniáról,írj és utánajárok a havernál.Igaz már vagy 1 éve nem beszéltem vele,de akkor még volt mindenfajta motorról műszaki leírásról fénymásolata.Üdv.
Sziasztok ,
En teljesen uj vagyok a motoros temaban , egyelore meg nics is A-s jogsim , de a nyaron szeretnem beuttetni a B melle .
Regen meg altalnos iskolas kromban egy baratomnal voltunk a nyaralojukban es ott szorakoztunk egy Pannoniaval ami akkor nagyon meg is tetszett . Most valahogy feleledt az emlek egy ismeros kapcsan igy elkezdtem nezelodni ebben a temaban 8-)
A kerdesem/keresem az lenne , hogy nem tudtok-e letoltheto rovid videot / hangot a kovetkezo tipusok valamelyikerol/tol T5 , P10 es P20 .
Elore is koszonok minden segitseget , infot 8-)
Fijjuk,
keressetek rá az ebay.de-n a Pannoniára, vannak érdekes dolgok.
Kálmán
Igen,sztem nála voltam:-)
Hát vagy 30 motorra való alkatrésze volt:-))
Pannóniát akartam venni,de amelyik kellett volna,azt nem adta,amelyiket adta volna,az nem kellett:-)
De nem távoztunk üres kézzel,pl blokkfedél,használt dugattyú és hasonló cuccokkal felpakolva jöttünk el tőle,hóviharban:-)
A hetvenes években szereltek műanyag sárvédőket, az teljesen gyári.
Az ajkai alkatrészforrás Farkas Balázs, mi csak Raszta Balázsnak hívjuk, ő meg nemes egyszerűséggel Pannóniafüggőnek becézi magát. Ha nála jártok vigyázzatok, mert Karate nevű kutyája csak nyakra támad, úgy idomította.
Kálmán
Én voltam egyszer egy ajkai Pannónia "alkatrészbázison":-)
Hello,
vmint Ajkán is van egy jó Pannónia alkatrész forrás.
Más:
van egy 73/8-as T5H-m. Érdekessége (nekem), hogy az első sárvédője műanyag. Állítólag gyári. Mit szóltok hozzá? Az utolsó darabokat már müa. sárvédővel szerelték?
Borsodi
Üdv Laci.Az a kérdés hogy hol laksz.Ugyanis,ha Bács-Kiskun környékén,akkor én is tudok segíteni.
Várj, ide másolom néked.
Tel: 06 (30) 384-0994
tső
Szia Laci!
Ha Debrecenhez közeli vagy, én tudok 1 emberkét, aki akár új alkatrészekkel is szolgál Neked.
Vasadi Mihály a neve, a telefonszámot 1 pár hozzászólással lejjebb találod.
Sokk szerencsét!
Doni
Sziasztok!
Kezdő Pannoniás vagyok, darabokból próbálom össerakni a motorom, de sajna alkatrészhiánnyal(motorblok) és szakirodalom éhségben szenvedek!Segítsetek kellene egy jó könyv vagy fénymásolat és egy jó alkatrészforrás tipp sem ártana.Köszi Pannonia mindenkivel
Ha valakit érdekel, van egy 65-ös T5-ös vázam eladó, esetleg IZS49-es alkatrészcsere érdekel.
Esetleg pepec SR2e-től is megválok (ha valaki nem Pannóniával akar a sarki csemegébe járni).
Kálmán
Véleményem rövid: majdnem egyetértek.
Bár a sárga festés valószínűleg nem eredeti, de mindenképpen érdekes. Próbáld meg kideríteni mi volt az eredeti színe. Hetvenkettőben lehetett sárga is.
Kipufogó húzós lesz, kormány tíz alatt megáll.
Műszaki szerintem nem gond.
Azt döntsd el, hogy motorozni akarsz vagy kiállítani.
Kálmán
Szia KRAVEN!
Van némi valóságalapja amit mondasz:)
De lehet találtam rá megoldást:), találtam egy szakembert hozzá
Ott ahol lakom Baján, van egy öreg szaki 76 éves aki a Csepel gyárban dolgozott ő segíteni tud azt mondta. Remélem meg lesz oldva a gondom:)
Kösz mindent azért:)
Szia Kálmán!
Kezdek 1 kicsit túlpörögni.
Holnapra áll talpra a múlthéten vett mocim és tegnap láttam egy sárga 1972-es, fekete csíkozású T5H-t.
Mit ne mondjak beleszerettem, mint állat. Újrendszámos, műszaki nincs, 3 éve áll (garázs mellett), festés tökéletes, kormány kipufogó rozsdás.
60ezerért...
Érdemes várni a Csepel 250-esre???
1. hallásra hülye kérdés, de azt hallottam, hogy ha azt 150-ért megveszem (valaha) akkor is rá kell költeni még minimum 250-et, olyanok a Csepel alkatrészárak.
Kíváncsi vagyok a "véredényedre":)
Doni
Sziasztok!
Nincs Valakinek egy felesleges pannónia gyújtáskulcsa?
Az enyém megállt valahol én meg továbbmentem..:D
Ha lenne esetleg akkor dobjatok már egy e-mailt...:)
Be szoktam nézni, de az e-mail a biztos!
Köszi!
L.
Üdv!
„ két henger alakú fém van rajta, a felső részen. Az egyik (a felső) füllel ellátott ez tartja a lámpabúrát, alatt helyezkedik el még egy cső ami felül oldalról nyitott”: Szerintem ezek a teló burkolatok
„a két villát összetartó kormányszerkezet” : Kormány-kiflik (alsó, felső)
„. Ebben a csőben”: Ez a belső teleszkóp szár
„réz gyűrűk” : ezek valójában perselyek
Az elmondottak alapján arra következtetek, hogy fel van bakolva a motor és nem a lábain áll. Ha így van, akkor már meg is oldódott a probléma, mert terhelés nélkül nem „ülnek össze” az alkatrészek, próbáld ki a lábán. Ha van a telón terhelés, akkor egy kicsit összenyomódik a rogó. Igazából ez az alphelyzet, mert tudnia kel kirugózni is ( a „nagyon leütöm” kezdetű mondatot nem is merem értelmezni) A két teló burkolat között van egy gumigyűrű, ami egy krómozott „tányérral” van kapcsolatban, ami ami a felső burkolat alján van. Ha ez bent van, akkor nem lehet se le se fel mozdítani a burkolatokat. (a felső burkolatban is va egy gumi a felső kormány-kiflinél)
Ha nem így van, akkor gyanús még a bakelit gyűrű. Azt írtad, ezek szerinted a kilökés ellen vannak. Ha nem csalódok, akkor ott kell lennie egy csavarnak, ami a belső szár belső menetébe kapaszkodva, a felső kormány-kiflihez rögzít. A csavar és a rugó között van a bakelit-gyűrű??
Ha ennek jelentős a vastagsága, akkor lehet, hogy ez egy házi barkács előfeszítés. Nem biztos, hogy kell oda.
„négylyukú menetes kupos hengerrel”: Ennek a felső részén kívülről van egy műanyag gyűrű, ami megvezeti az alsó bukolatot, hogy ne a krómot karistolja. Az alsó burkolat igazából csak addig kell, hogy leérjen, hogy ezt eltakarja.
Na ez lett csak igazán kaotikus beírás. Ha ezt tudod értelmezni akkor: „le a sapkával”!!
Mentségemre legyen mondva, tényleg segíteni akartam, nem pedig összekavarni.
Szia KRAVEN!
Lehet hogy kicsit érthetetlen, de nem ismerem a pontos elnevezését minden alkatrésznek. Megpróbálom mégegyszer leírni. Tehát biztos ismered a villa főbb részeit, két henger alakú fém van rajta, a felső részen. Az egyik (a felső) füllel ellátott ez tartja a lámpabúrát, alatt helyezkedik el még egy cső ami felül oldalról nyitott és ide vezetődik be a két villát összetartó kormányszerkezet. Ebben a csőben található a rugó, ami felett van egy bakelit gyűrű, gondolom hogy ne lökje ki. Ez volt eddig a felső villaszár részei.
Az alsó villaszár ami krómos egy négylyukú menetes kupos hengerrel van biztosítva a felső részhez. Ebben van a kenéshez szükséges olaj és réz gyűrűk.
Az a próblémám ha vissza illesztem a kormányszerkezetet, akkor az alső cső ami ráfut a krómozott részre nem takarja el teljesen. De ha nagyon leütöm akkor meg túl sok rész marad felső villarészen és azzal mit kezdjek?
Ami még érdekelne hogy a alsó villaszárban lévő rézgyűrűnek mozognia kell-e? Gondolom igen, mert az szabályozza a olajáramlást, de ha leverem nagyon akkor nem tud mozogni.Ennyi csak az én próblémám, lehet megint nem értelmes de jobban nem tudom elmondani:)
Üdv!
Nagyon szívesen segítenék, komolyan, de ebből egy szót sem értek! Próbáld meg egy kicsit jobban körülírni...
Köszi az infót. Azthiszem várok a jövő hétig akkor hízik egy keveset a pénztárcám és így talán jobban körül tudok nézni mire is van szügségem.
Csaba
Sziasztok!
Van egy kis gondom az első villával, most akarom összerakni és nem ugy megy mint ahogy gondoltam:)
A rugónál nem tudom hogy kell beleilleszteni, mert ha ráerőltetem a perselyben nem tud mozogni a rézgyűrű, ennek igy kell lennie? Ja és kormánytartó fülescső alatti cső sem fut rá teljesen a krómos részre. Valaki okosítson ki:)
Megnéztem reggel: Cimbalom utca 28 (kb)
Inkább hívd fel előtte, mert börzékre és szemlékre szokott járni.
Tel: 06 (30) 384-0994
Pannónia tső-váz!
Szia Csaba!
Meg hát!:) Debreceni vagyok. Most rohanok.
A cím: Cimbalom utca. A házszámot nem tudom, de nehéz nem észrevenni a kerítés túloldalán felgyülemlett motor és vázhalmazt.
Ahogy jössz a Kishegyesi úton és elhagyot a National Instrument-et (NI), jobbra lesz egy kis utca, az elején 1 kukoricatároló góréval. Ja van egy nagy hirdetőtábla a góré felett, az újfajta "rágógumit" reklámozza.
A Cimballom utcán ahogy lekanyarodtál úgy 200 méterre lesz balra a MESTER.
1 Ford Tranzit szokott az udvaron állni.
A kapu talán zöld, a Tranzit fehér:)))
Sokk szerencsét és vaskos pénztárcát!
Szia!
Doni
Szia Doni!
Ha jól sejtem akkor Derecenben laktok vagy legalábbis a környéken. Szeretnék én is venni néhány új alkatrészt és ezért szeretném megkérdezni pontosan hol lehet megtalálni Vasadi Mihályt.
Csaba
Bocsánat, nem festékről beszéltem, hanem bevonatról!
Nálam áll 13 motor, többé-kevésbé használható állapotban, ha mind telitankolom az is kb. 130 liter benzin. Meg nem is sokáig maradna benne, mert a gyerekeim is motoroznak, a párolgásról nem is beszélve :)
Német oldtimer újságban olvastam ilyenről, de nálunk még nem találkoztam vele és nem tudom csak én vagyok vak vagy tényleg nincs ilyen. Persze a hirdetésből nem derül ki a löttyről, hogy festék, bevonat vagy valami kémiai felületkezelés.
Kálmán
Meglepődtem ezen a kérdéseden,mert szerintem ez egy nagy hülyeség.Szerintem nincs semmi értelem a tank belülrőli kifestésének.Vágd tele benzinnel(miután alaposan kitisztítottad)azt jólvan.Anno a rigások honlapján olvastam ezt először de akkor is röhögtem.Ott egy MIRANOL nevű anyagot,pontosabban festéket írtak,ha jól emlékszem.De én nem hiszem,hogy létezne olyan FESTÉK!! amit ne marna a benzin.Még ha csak néha érné,na de hogy egész végig ott ázik a benzinben a festék,és semi baja?Ezt ne mesélje be senki.Lehet nem így kéne hozzállnom,de én az a hiszem ha látom típus vagyok.Üdv.
Sziasztok!
Tegnap sikerült begyűjtenem egy t5 és egy IZS-49 vázat, a hét elején meg egy Simson SR2e-t.
Megnézve a tankokat, mind a háromnál elegendő rozsda van legalább is belülről. A rozsdaeltávolításra több fajta módszert is ismerek, legjobb talán a betonkeverős, de mi a véleményetek, mivel lehet bevonni belülről, hogy ne rozsdásodjon többet?
Kálmán
Hát ámberek!
Ma kerek esztendeje, hogy e fórom leledz.
Hát nyergbe fel!
Doni
Szia Sipi!
Ja igen, most láttam, hogy abban különbözik a 2 moci, hogy a Tiéden van szívászajtompító.
Jó lenne tényleg összefutni és megskubizni a motorokat, de az mostanában nem kivitelezhető:
1. Némileg immobilitásomat erősíti, hogy 1 hete kezdtem el a kresz tanfolyamot ("B" és kismotor van).
2. Ma reggel, még a kakasok előtt vittem el a Cimballom utcára Vasadi Mihályhoz a verdát. Nála veszek "1-2" új alkatrészt hozzá (pl: vadi új felni, tankgumi, lábtartó, stb.)
Még szerencse hogy az 50ezres vétálár ellenére a motor és a blokk szinte tökéletesre van felújítva, így "nem sokat" kell ráköltenem. Bár szívesen tenném ide is a pénzt, de a nagy fogásra, a Csepel 250-re tartalékolok.
Ja, mi a véleményed a nyeregcseréről? Én Dnyepper nyerget szeretnék rá, küldök 1-2 képet egy ilyen motorról:
http://kep.tar.hu/doni99/index.phtml?aid=27649563
Jó motorozást!
Doni
ja, pár kép az enyémről a 15 perces tisztítás előtt és után:
http://kep.tar.hu/doni99/index.phtml?aid=27648797
Sziasztok!
A nyeregben lévő szivacsom erősen porlik. Mire lehetne kicserélni?
Csaba
Összesen: 131 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|