:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Pannónia - új hozzászólás Összesen: 131 oldal
Szia ad4890!
Azt a Spektrum sorozatot én is láttam:)
Hály MAXXXIS!
Engem érdekelne a dolog, bár a fémig történő csutakolás tilalmát nem igazán értem.
Ha nagyon jó alapanyagokat veszel alapul, akkor mennyiér' számolod a következőket?
Csepel 250-es: tank, oldaldobozok, lámpafej, sárvédők?
És mennyi lenne külön a váz?
Ja, igen: hőkamrás festést tucc vállalni, vagy ez vmi más?
És 'hon' lakozol?
Ha nem akarsz publiciti árajánlatot, akkor a yahoo-mra küdl el légyszi.
Kössz szépen!
Doni
Szia Kálmán!
Bár nem értek ezekhez a dolgokhoz, de ott biztos, hogy ólmot használnak, mert azokat az átalakított böhöm amerikai autókat ('50-es évekbeliek) "ólomszánkóknak" is hívják.
Ettől függetlenül pesze az ón ilyen területen történő használhatóságát sem zárom ki.
Üdv,
Doni
Valószínű hogy ólmot akart írni.
Egyszer régen láttam egy dokumentumfilmet a spektrumon egy régi jaguár restaurálásáról, és ha jól emlékszem ott is ólmot használtak...
andris!
haza értél szépen?
nem volt semmi gond?
a képeket a diósgyőri motoros találkozóról hamarosan kiteszem a kep.tar.hu/vaughan oldalra.
minden jót!
Szasztok. Mint autófényező szólok,ha szépet akartok alkotni keressetek egy JÓ fényezőt aki nem dozgozik horror áron(olyat mint én kb).Az anyagárak húzósak,mármint a jó anyagok.A gittől nem kell megilyedni,mert az csak akkor szárad össze ha a fényező kapkod.KOPÁSÁLLÓSÁGRÓL annyit,hogy LÁGYÍTÓ kell a festékbe,ezt alkalmazzák lökhárítókra motortetőre,kavicsfelverődés ellen.A srpay ill,1k festékeket nitró szórót el kell felejteni,az jó volt a 70-80" években.Én vízpapírból is inkább 800-1000 körülit használok.Nem reklám de ha érdekel valakit fényezés irjon.Ja és a fémig csiszolást én sem minden esetben ajánlanám. Na halihó!
Szerintem ónt akartál írni, nem ólmot. Ólom az puskagolyó.
Kálmán
Üdv mindenkinek!
Szeretném nektek ajánlani hogy látogassátok meg a www.regimotoros.hu honlapot ahol a fotóalbumban kb 300 fotót találhattok a Szelestei veteránmotoros Találkozóról.Ez egy kis izelitő a találkozó hangulatából. Tisztelettel Győrvári András
Szia Andris!
Gondolom, hogy a gittre célzol, de az valahogy nem szimpi, illetve nem bízok az időtállóságában.
1szer láttam, 1 filmet az amerikai lowrider-ekről, ott ólom segítségével játszadoztak a formákkal.
Jó 7végét!
Doni
Doni szaktárs.Sajnos az idő most engem is nagyon szorít.Épp csak elolvasni jöttem be meló után a hozzászólásokat.Van még egy pár ötletem és javaslatom,de ezt most nincs időm leírni.Bírd ki jövő hétig.Annyit azért elmondok,hogy a lakatoson kívűl máshogy is meg lehet csinálni a horpadásokat.Üdv.Jövő héten válaszolok.
Heló Andris!
Kössz szépen a kimerítő leírást és a gyors segítségnyújtást, megfogadom őket, bár vannak még kérdéseim, amiket részben a válaszaid generáltak:
1. Várj, inkább előszőr leírom, hogy mennyiért mit és mikorra szeretnék.
/Szóval felejtsd el az előző "1."-est:)/
Első lépésben rögtön profira akartam bízni a dolgot, mert láttam 1 szépen felújított 250-est, melynek a festése nagyon szép volt, persze szakember keze munkáját dicsérte. A tulaj elmondása szerint 3 éve 40.000Ft-t kóstált a meló, ami megböcsült pízünk már-már nullához konvergáló értékállóságát tekintve ez mára 60-65 Matias Rex-et jelent:)
Ehhez a momentumhoz társul még az is, hogy a korábban vett Pannóniám felújítása során nem sokk’ mindent csináltam én, na jó, a letörölgettem a blokkott, felpolíroztam a csíkokat és a kerékagyakat. Tudni illik nem éppen műszaki a végzettségem, de lelkes vagyok /és szerszám nélküli, azaz 1 van, de azzal verhetném a tankot, a rozsda nem igazán menne el tőle:))) / meg hát, ha visszagondolok, már a gimiben áhítoztam 1 olyan régi motorról, amit én rakok össze, tudom, hogy minden oké Vele, mert minden egyes darabkája járt a kezemben. Szóval annyit konyítok a műszaki dolgokhoz, mint Makó Jeruzsálemhez…
És akkor jöjjenek a kérdések-válaszok:
1. Tanácsoltad, hogy ne marjam/súroljam le fémig. De akkor mi legyen? A meglévő festéket felcsiszolom, a rozsdás részeket meg fémig? Akkor már nem 1ségesebb az alap, ha mindenütt a fémet látom?
2. Ha fényezni viszem, akkor is ez a teendő, vagy akkor fémtiszta alapot kell a festőhöz vinni?
3. Ja ,igen. Neked milyen infód (esetleg neved) van a fényezési árakról?
4. Érdekel a saját festés is, ha van rá valós esély, hogy én is meg tudom szépen csinálni. A kézügyességgel nincs gond (a barátnőm se panaszkodik:) ), mert balkezes és kreatív vagyok és persze szerény.
5. Idő, igen az idő. 1ik fő gyengeségem a türelmetlenség, de szerencsére a Pannónia lehetővé teszi az idei örömmotorozást, a Csepelt rendesen, lelkiismeretesen és a lehető legkevesebb idegenkezűséggel szeretném régi fényébe emelni. Megyek 1 PZS-ért, ez annyira szép volt!!!
6. Már itt is vagyok. Pénz dolgába’ szerencsére (és mostanában) nem állok rosszul, de nálam is igaz a mondás, hogy „addig nyújtózkodj, amíg a te KARÓD ér!”, még nyaralni is kék, meg egyebek, meg hát a sárga T5H is reményt vesztve vár a szabadban:((( Szóval, ha már úgysem fogom elkapkodni, lesz rá annyi, amennyi kell, persze akkor ha én nem tudok megfelelő minőségben ’mázolni’.
7. Kromofág. Tapasztalatom e téren van, melynek megszerzése előtt bőr is volt a kezemen:) 1 Pancsi tankot marattam le és bár nem akartam hozzányúlni a tankhoz, a kromofág + drótkefe nekem nem működött együtt. Lehet hogy én vagyok kawa- helyett mega-szaki, de amikor drótkefével nekiálltam a marásban lévő festékréteghez, még a hátamat is csípte a tovarepülő festék-kromofág atomok tömege. Ja, végül már kínomban odáig süllyedtem, hogy puszta kézzel szedegettem le – néha tenyérrel - a hólyagos festékréteget. Az ezt követő 4 napban kellemesen melegnek éreztem a kezemet és – kis túlzással élve – A4-es méretekben jött le a bőr a tenyeremről, ujjaimról. Viszont bátram ajánlom ezt a kidolgozott technikát annak, aki bőrfiatalításon gondolkodik, mert azóta a baba popsi dinoszaurusz bőr a kezemhez képest. Szenvedve úgy is mondhatnám, hogy értékelve van a barátnőm által, hogy csak na.
8. Horpadás: Jobb elöl, várj, nem bal elöl van megnyomva a kormány áldásos határolása miatt és a jobb oldalon is van egy sokkal lágyabb benyomódás a beömlőnyílástól dél-keletre. Ezekről azt hallottam, hogy vmi technikával 1 lakatos ki tudja javítani.
Ha több időd lesz örömmel veszem további iránymutatásaidat is.
Most nem írok többet, mert sietek:)))
Köszi mégeccer és kellemes motorozást!
Doni
Ez a gép meggajdult.Mégis elküldte a levelem.Nem értem?Így már majdnem mindent leírtam,ahogy visszaolvastam az egészet.Tényleg horpadás(ok )nincsenek rajta?
Üdv.
Szevasztok.
Doni kolléga először is gratulálok.A kérdésem az,hogy miért akarod fémtisztára leszedni a mocit?Ebből kifolyólag van 1-2 tanácsom illetve tapasztalatom.
Én már jópár gépet csináltam és festettem.Mindig fémtisztára leszedve a felületet.A fújós bolti festékkel soha nem fogsz elérni olyan kopás-karcállóságot,mint az eredeti gyári.Egy nagy szar az egész.Kompresszort soha nem tudtam szerezni,de azzal is csak a felületi szépségét tudod jobban megadni a cuccnak.Ezt azért mondom,mert tapasztaltuk,hogy ugyanaz a festék más felületet ad flakonból és kompriból.(persze a kompresszort a felújítás után vette a haver)Ez mondjuk evidens,mert nagyobb nyomással jön ki az anyag.(dehát ezt kezdőként akkor nem tudtam)A gyárban hőkamrával rakják fel a festéket.Ez a legjobb megoldás,na de ugye a közalkalmazotti fizuból nekem erre nem telik.Szóval az én tanácsom,hogy csak csiszold fel a gyári festést(de ne teljesen fémig),vedd meg a legjobb nitroszórót(ebből több réteg,és minden réteg után 600-as vizes csiszoló,mire "tükörfelületet" ad).Annyi réteget rakjál fel amennyi elfedi a karcrokat.Ezután nyomasd rá a legjobb festéket(ez is több rétegben).Persze a nitrót is meg a festéket is kompresszorral nyomassad.Ne sajnáld a lóvét a jó festékre,mert meghozza a gyümölcsét.Ha még ettől is több pénzed van,akkor vidd el egy fényezőműhelybe,ahol hőkezeléssel dolgoznak.Ez biztos sokba fog kerülni,de ennyit megérdemel egy ilyen jószág.Nem?Ez időben biztos nem pár nap,de a jó munkához idő kell.Gondolom nem akarod gyorsan összerakni,és ezzel elnagyolni a dolgokat,csak azért,hogy még idén motorozhass vele?
A fémig való tisztítást én tapasztalatból nem ajánlom.Bár ez csak akkor érvényes,ha nem kimondottan drága és erre a célra kifejlesztett festéket veszel.(pl.: SIKKENS-ez nagyon tuti).A gyárban fasza cuccost raktak fel.Ma hőkamrában csinálják a jobb helyeken,de azt nem tudom,hogy akkoriban volt-e már ilyen?!Azt viszont tudom,hogy az olcsóbb festékekkel még olyan kopás-karcállóságot sem fogsz elérni,mint az akkori gyári festéssel.Szóval írd le a koncepciót(mennyit szánsz a festésre,te csinálod-e,avagy viszed a fényezőműhelybe,ahol a te általad vásárolt első osztályú anyaggal nyomják le a mocit,és hogy időben mennyit szánsz erre a festésre?)Persze ez esetben az idő a pénz függvényében rövidül.Amennyiben a saját kezeddel akarod a dolgot elvégezni,tudok még 1-2 okosat mondani.De ez már csak a jövő héten lesz.Annyit azért még mondanék,hogy ne kapkodd el a dolgot.Tudod?Hamar munka sose jó.
Üdv.
Gratula a vételhez.
Nem értem miért akarod fémig leszedni a festést?A tanácsaimat és atapasztalotokat leírom több hozzászólásban,mert ez a kurva számítógép az előbb milépett,mikor már egy rohadt hosszú mondókáat leírtam neked.
Szóval először kezdem a negatív példával(ami szerintem az,de lehet,hogy másnak ez nem az).Ez a fémig való letisztítás szerintem nem egy okos dolog.De ha mégis így döntesz akkor fogj egy hőlégfúvót azt hevítsed a cuccost.Egy kifaragott kis léccel(fa) meg lekaparhatod a leégetett festéket.A fém nem jó,mert megsértheti a felületet.Tökéletesen leszedi a festéket.Ha türelmetlen vagy akkor használj drótkefét,de csak óvatosan.
A kromofághoz meg minek kesztyű?Nem a körmeid fogod vele lekenni.Ehhez is jó a léc vagy a drótkefe.Ezt a műveletet csak jól szellőző helyen végezd,és vigyázz,mert rohadt gyúlékony.
d:)
Asszem ma se fogunk mi ketten berekedni:)
Azért teszek 1 próbát:
- Ha van 1 rozsdás tankod, hogyan teszed fémtisztává a legkisebb erő és idő ráfordításával?
Ja, és kromofág ellen mivel védhető a kéz? A gumikesztyű elolvad, a szövet meg átázik...
Doni
Csaó Csaba!
Tanákoszhatunk' hát!
Szombat a szűkebb keresztmetszet, úgy 18:00-ig be vagyok táblázva.
Vasárnap viszont - előreláthatólag - egész nap oké, de gondolom úgyis megcsörgetsz előtte.
A CSEPELT most jól írtad, bár a hozzá kapcsolt toldalékok a magyarban 1 magasabb szintet képviselnek, így azokat is nagybetűvel kell írni:)))
böl-Cső!
Doni
Csá'
Már összeraktam a pancsit,pár apróság hiányzik, de már lehet vele menni! Ellemben az ocsmányirodában valami dilettáns azt mondta, amig nincs rendszám vigyem el müszakira utvonalengedéllyel!! Rendszám nélkül!?!
Széthullott régi forgalmival? Na ne má!!!!!!
Csá
Doni!
A telefonszámodat küld el légyszives a címemre matecsaba@netposta.net
Csaba
Hello Doni!
Hétvégén meglátogathatnálak? Még mindig kiváncsi lennék a CSEPELedre. Remélem most jól írtam :)
Csaba
Magyarok vagyunk, meg műveltek :)
Tudunk mi idegenül is.
Kálmán
Kraven, ha van kedved szombaton egy jó (nagyot) motorozni, hívjál fel.
Hály KRAVEN!
Úgy látom mi meg egy időben gépeltünk:)
Ma már összeszerelem a 250-est!!!
Doni
Mi az, hogy "marker"?
Semmi jótanács?:)
smile-mosoly
marker-jel, jelzés
Csak ha má' magyarok vagyunk, vagy mifene...
Bocs nem kötekedésként...
Kraven
:-) ez egy marker.
andris! megkaptad az emileket?
Áhoi Vaughan!
Veled meg még nem is beszéltem, azaz írtam:)
Igen, megvan a mocim, van pár hiánya, de az összkép brutálisan lehengerlő!!!
3 év áhítozása nyert jutalmat ezzel.
Annyi a változás, hogy sokáig az ezüsttankos volt a kedvencem, de úgy 12 napja:) a dupla fehér csíkozású korai 250-es festés jön be nagyon.
A 7végém csiszolással kromofágozással fog telni, ha tucc' tanácsot adni, hogy milyen cselek vannak etéren, én meg jól meg fogom, mármint köszönni:)
Ja, a mai (1.) rutin vezetésem utáni eufórikus hangolatom csak tovább tetézi, hogy tegnap meglátogattam Zákány Lajost Berettyóújfaluban (neki is 250-ese van) és kiderült, hogy az Ő motorja mindössze 5 Csepel 250-essel gurult le korábban a futószalagról!!!!
Az enyém 53'-as és a 7299-ik.
Tudom, hogy az enyém ezüsttankos volt, de a másik valahogy ódonabb nekem, főleg a fekete abroncsokkal.
Ma csak ennyi.
Üdv,
Doni
Vaughan, igen vigyorgós kedvedben vagy, minden topicban vigyorogsz :)))
Kálmán
MINDENKI!
HAZA HOZTAM!!!!:)))
Doni
Nem tudom miért dobja vissza a mailedet, a következő a hibaüzenet, talán te (jobban) érted:
Child process of cyrus_delivery transport returned 75 (could mean
temporary error) from command:
/usr/cyrus/bin/deliver: retry timeout exceeded
Küldhetsz a voros.kalman@drotposta.hu-ra is.
Kálmán
Szia Andris,
A new york-i Pannóniát a német pannóniás oldal vendégkönyvében hirdette a német amerikai tulajdonosa. Úgy tűnik valamelyik kereskedő raktárában maradt meg nem tudta eladni, szerintem restaurálatlan. Sajnos én nem tudtam megvenni, azt írta, hogy van rá magyarországi vevője, arról nincs hírem eladta-e.
A Retromobilnak eddig néhány száma jelent meg.
A krómos-fényes Pancsi tényleg nagyon szép. tisztességes munka. A 650000 Ft irányár, nem kell tőle hasra esni. Meglesz rá a vevő, ahogy szoktam volt mondani, amíg lószr van, veréb is akad.
Kálmán
Szevasz Kálmán.Sajnos a mailcímedre nem küldi el valamiért a gép a levelem,ezért itt kérdezlek.
Most volt igazán időm véginézni a motorokat ami a képtáradban van.A new-yorki pancsi az exportra készült ugye?Vagy mitől is new-yorki?Nagyon szép.Hogy is szerezted meg?
Ez a Retromobil mióta létezik?Én a múltkor kerestem a Veteránt,és akkor akadtam rá erre a lapra és blepillantottam egy kicsit.Van olyan színvonalas,mint a Veterán(szerintem),de sajna mindkettőt nem engedhetem meg magamnak.
Jaj és még annyit,hogy azt a 650.000 ft-ba kerülő pancsit is láttam a képtárban a Zalaapáti(?) börzén készült képek közt.Szóval nem mondtam neked újat.Amúgy nem tudom ki adna annyit érte?Üdv.
Szia Vaughan,
Sajna a Zalatour szénája nem áll jól. Én azt szoktam mondani, hogy az embernek arra van ideje amire szakít, de most nincs miből szakítani, ráadásul úgy néz ki, akkor éppen nem is leszek itthon.
Szlovéniában nem tudom hol lesz verseny, nem gondoltam menni, de nincs kizárva.
Jövő heti programom vasárnap Zalaapátiban Jimmy barátom csinálja a talit, börzét, kiállítást, meg fizet nekem egy Bambit, mert itt csinálom neki a reklámot.
Rá egy hétre Tapolca-Diszel veteránmotortalálkozó.
A bodrogkeresztúri túrát is prolongálnom kell 2005-re, mert kaptam egy visszautasíthatatlan meghívást egy szlovén tíznapos túrára, ami bár anyagilag húzós, de a 45 éves TLF-em 1700 méter magasan még gondolom nem járt. Mutatunk neki egy kis alpesi ájert.
Hát ez a helyzet.
Kálmán
Szevasztok.Vaughan kolléga.Az emil cím amit megadtál él még?Vagy meg sem kaptad az üzenetemet?Légyszíves válaszolni.Üdv.
Ma voltam a camponában,veteránbörzén.Volt ott egy T5-ös,de fullosan megcsinálva,és úgy nézett ki,mint egy Harley.Taposólemezek,bőrtáskák meg minden.Mennyi volt szerintetek????
650.000 Ft
Odabasz mi???
Adjon az Úristen!
Doni szaki! gratula a CSEPEL-hez! leld benne örömöd!
Kálmán bátyám!
zalatour? vagy hadjalak már békén? kéthét mulva szlovéniában salakmotor verseny lesz. jössz-e?
minden jót!
Szia Doni,
Sajnos szombaton túlórázom, így nem tudunk találkozni.
Sok sikert a hajtogatáshoz.
Kálmán
Szia TLT-s!
A megbeszélteknek megfelelően szombat reggel 7:30-ra ott leszek.
Holnap felhívlak pontosítás végett, illetve elmogyorózod, hogy Sárváron belül merre és hol.
Mégis csak az Opel maradt, valahogy csak behajtogatjuk.
Jó hír, hogy ahogy számolom, a kormányt nem kell levenni:)
Üdv,
Doni
Hi Csaba!
Megnézheted hát!!!
De légyszi máskor ne írd csupa kisbetűvel a CSEPELEMET:)))
Doni
Szevasztok.Ez roppant dícséretes és bátor dolog.Hányan lesztek a gépen,2-en vagy 3-man?Vigyetek magatokkal mindenféleképpen minden olyan szerszámot,amivel meg lehet szerelni a mocit,ha valami baja lenne.Vigyél vagy 10 darab pótgyertyát(lehetőleg ISOLATOR),tartalék fék-kuplung-gáz-szívatóbowdent,izzókat,gumifoltozó készletet(ki tudja?),tartalék berúgókart(ha eltörne akkor nehéz lesz betologatni-nekem most tört el),pár méter vezetéket,szigetelőszalagot,gem kapcsot,pillanatragasztót,fogpiszkálót,gyorszárat(egy nagyobb,és egy kisebb méretet),kis elemlámpát,tartalék visszapillantó tükröt,csiszolóvászont,drótkefét,gumiámpasztát(vagy FBS),legalább két flaska AROL2T-t.Hirtelen ennyi jutott eszembe.Lehet 1-2 dolog neked nagyon furcsán hangzik,de hidd el a tárgyak nagy része húzott ki aszarból ha baj volt,pedig én csak a városban motoroztam vele és nem görögbe.Természetesen te döntöd el,hogy mi a fontos,de én a saját tapasztalataimból okulva írtam ezeket a dolgokat.Ha valami még eszembe jut majd leírom.A külföldi tankolásnál nagyon nézd meg milyen naftát raksz bele(ezért írtam az olajat),mert ha ott kint beáll a dugó akkor aztán szevasz.Üdv.
Sziasztok!
06.12-13-án lesz egy Pannónia motoros találkozó Csepelen a Fő téren. Leírok néhány programot, remélem megnyeri a tetszéseteket és elmentek rá. Sok szeretettel várnak mindenkit!
Szombat: 8.45-kor lesz a találkozás az I. gyárkapunál, 9-kor emléktábla avató és gyárlátogatás, utána pedig a Budafoki borpince látogatása, majd a Farkasréti vitorlázó reptér megtekintése. Vasárnap pedig a Campona előtt 6-13 vagy 14 óráig motoros börze.
Érdeklődni lehet: Geiger Jenő 30-211-5929
Én csak sok sikert kívánok a vállalkozáshoz, biztos nagyon cool túra lesz. nekem ez minden álmom. Csak még hiányzik a jogsi, meg motor :))
Éljenek a pannóniák!!!
Szia Kálmán!
Persze, hogy találkozhatunk, sőt a motoraidat is szívesen megnézném, de nem tudom, hogy belefér-e a 60km-s kitérő, még megálmodom:)))
Tegnap tettem le a motoros kresz vizsgát: nulla hiba 15 perc alatt!!!:)
Már nehezen tudom kivárni a hátralévő 45,6 órát, ami a Csepelem vizuális befogadásától választ el!!!!!!
Mégis az Opellel megyek, más megoldást nem találtam.
Legyetek jók!
"Éjjenek" a motorok!
Olajos kezeket a gázkar felé!:))
Doni
Sziasztok!
Oldalkocsis T5-ösünkkel Görögországba készülünk (megnézzük az olimpiai cirkuszt). Ha valakinek van hasznos tanácsa a felkészüléssel és az útvonallal kapcsolatosan, akkor szívesen venném, ha megosztaná velünk.Előre is köszönöm, kövér gázt!
Tud vki tuti veterán fényezőt, illetve krómozó műhelyt? Elsősorban olyan érdekelne, ami már ki lett próbálva és bevált. :) Köszi
A www.vmm.hu-n fent van a műhelykönyv.
Kálmán
Hello!
Azt szeretném megkérdezni, hogy valaki tudja-e, hogy a P20-as pannónia karburátorában a benzinszintnek hol kell állnia?
Először még haza kell vinni!
Doni, ha jössz a gépért én Sárvártól 60 km-re lakom. Ha gondolod, találkozhatunk vagy nálam, ha teszel egy kis kerülőt, vagy Sárváron.
Mikor jössz érte?
Kálmán
Összesen: 131 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|