:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Pannónia - új hozzászólás Összesen: 131 oldal
Hívatkozzál a papírra, papír nélkül bonyolultabb, bár nem reménytelen a dolog, csak többe kerül és több az utánjárás. Pl. igyom na Bugyimpesta.
Kálmán
Hívatkozzál a papírra, papír nélkül bonyolultabb, bár nem reménytelen a dolog, csak többe kerül és több az utánjárás. Pl. igyom na Bugyimpesta.
Kálmán
hell!
ha tényleg 7000Km van benne amit igen nehéz ellenőrizni akkor szerintem még a hatvanat is megéri!
de ezt mindig neked kell eldöntened, hogy neked mi mennyit ér.
minden jót!
Szia Kálmán!
Egy bökkenő van, hogy a srác gondolkodik rajta, ez már rosszat sejtet:),szerintem nem akar megválni tőle. Azt mondta minimum 60ezret kér érte, lehet is benne valami, mivel az ő állítása szerint a gyári gumik vannak még rajta és 7000km futott!
Nem tudom mit tegyek, hagyam pihenni a dolgokat? Azt mondta hétvégén gondolkodik rajta, de rossz előérzetem van, pedig jó lenne ha megszerezhetném:)
Szia
Előd
Szerintem vedd meg. Hol vannak a papírjai?
Kálmán
Hello !
A fóti felfutóverseny után másnap láttam a TLB burkolatán két kisebb horpadást, mindkét oldalon. Először nem esett le hogy mi okozta, aztán jöttem rá hogy a teló terhelésállító kis füle ütüttö meg a burkolatot, ami mindkét oldalon kifelé volt állítva (elvileg eredeti a rugóstag, lehet hogy annyira felütött, két személlyel voltam, elég silány utakon). Most már késő bánat, de befelé állítottam a cuccot, ezt sajnos eddig nem vettem figyelembe. Amúgy a verseny elég jó volt, láttunk egy pár tuti gépet.
Üdvözlettel:Szökő Márton
Sziasztok srácok!
Látom sikerült kirobbantanom egy szép kis vitát:). Legalább van élet a forumon:). Szerintetek mennyit ér meg egy P20-as papírok nélkül? 30eFt sok?
Ajánlottak nekem egyet, de az elég messze van tőlünk csoporttársam bátyának az anyósáé volt a motor, tehát nő vezette, előre látom milyen szupernagyi lehetett 140-nel az utakon:)
Várom válaszotok:)
Sziasztok!
Előd
Barátom! Visszább az agyarakkal!!!!
Azonos cél, azonos lehetőségek és források mellett, azonos megoldást eredményez. Én már nem tudom az autókat megkülönböztetni, mert mindegyik ua a csepp alakú kasztnis. Egy Opel, megegy VW között nagyjából annyi a különbség, mint a rizsrakéta Yama. meg a Pannonia között. Ezekszrint (a Te nézetedben) A két autó ugyanaz. Akkor most ki koppint kiről?? Hogyisvanez???
Mellesleg kivel beszéltél?? Ugye nem '70 után dolgozott a gyárban?? Mert ha igen, akkor neki sem sok köze volt ezekhez a dolgokhoz...
csá!!
valaki tudna nekem segíteni abban hogy honnan tudok pannonia hátsó lámpabúrát szerezni???? (P12 re lesz)
vagyyy ha valaki eladna az lécci írjon a macgyver@c2.hu-ra KÖSZI
A vaz-futomu felepitese meglehetosen egyforma, ez teny. Azonban a motorblokk felepitese es megoldasai (fotengely, valto, osztatlan blokkhaz)egyertelmuen magyar konstrukciok. Ez is teny. Sot, a "kazettas" valtomegoldast a japan mernokok atvettek, es azota is nagy szeretettel alkalmazzak.
Azt hiszem ez meddő vita. Zárjuk le.
Kálmán
A komplett motor felépítésben.Tudod nem csak a 60-as évek párt politikai kiadványát kellene olvasnod,hanem megkérdezned azokat akik tervezték,vagy olyat aki ezt gyártották azok megmodják mi volt előbb a tyúk vagy a tojás
koszi soraidat, ennek fényében fogok dönteni a nemrég felajánlott padlásszökevény romkupacról. (Még nem is láttam, hehe.)
G.
Nézd meg a yamaha főtengelyét, teljesen más konstrukció, ami ugyanaz, az a főtengely végén a kúp. Hiába Mitsubishi dinamó volt az első példányokon, ugyanaz, mint az YDS-en. Szabadon vásárolható volt bárki számára. A sebességváltó teljesen más sokkal jobb konstrukció. Mikuni porlasztó? Azt koppintották, mert nem volt deviza megvenni. Henger azonos? legfeljebb hasonló. Hajtókar? Adott lökethez és csapméretekhez csak azonos hajtókart lehet csinálni. A méreteket meg az optimum határozza meg.
Hasonló a hátsó sárhányó? Igen, ez volt a trend.
Hol találsz még azonosságot?
Kálmán
Meg írták az autó motor veteránba,és beszéltem egy két akkori mérnökkel.Mit gondolsz mitől csere szavatos sok alkatrész?
Nem!
Mire alapozod ezt a kijelentésedet?
Kálmán
A P20-T az YDS-ről másoták némi eltéréssel!
Maradjunk inkább az egyhengeres-kéthengeres megjelölésnél.
Ugyanis az egyhengeres blokkja 1950-től 1975-ig, míg a kéthengeres 1965-től 1975-ig funkcionált. (aki belémköt, hogy 65-ben nem volt P20, annak megmutatom az Autó-Motort!)
Az egyhengeres ennek megfelelően ma már több mint ötven éves konstrukció, új fejlesztés volt annak idején, a kor színvonalán. A konstrukciót sok minden befolyásolta, a tervezők kettős szorításban voltak, egyrészt politikai nyomás nehezedett rájuk, más részt pedig az állandó anyaghiány és a beszállítói háttér, megfelelő technológia hiánya. Ezért Németországból vásárolták, amíg volt valuta az elektromos felszerelést. A csapágyak ugyancsak ún. szigorú gazdálkodás alá vont termékek voltak, bár ez inkább a gyártás során okozott problémát. Maga a motor mindehhez képest nem sikerült rosszul ennek, meg a stabilan vásárló szovjet piacnak volt köszönhető, hogy kisebb módosításokkal 25 évig gyártásban volt. Egy viszonylag egyszerűen szerelhető, megbízható szerkezet volt. Hátránya azonban a magas fogyasztás, hisz egy kopottabb motor a 7-8 litert is megette, legfőképpen ezért kerültek ezek a motorok a garázsok mélyére a hetvenes években, amikor bejöttek a Zsigulik.
A váz erősen hasonlít az olasz Mondial vázára, alapjában véve akkoriban nagyon modern volt a hátsó lengővilla állítható teleszkópokkal, bár elől csak P10-esnél kapott lengéscsillapítást.
A motor terhelhetőségéről, megbízhatóságáról legendák keringenek.
A kéthengeres egy sokkal modernebb konstrukció, hisz fejlesztésének kezdete a hatvanas évek eljén kezdődött, amikor a japánok már pozicíókat foglaltak el Nyugat-Európában. Sokak szerint Yamaha koppintás csak rosszul sikerült. Én mindig megvédem az akkori fejlesztőket, mert figyelemmel kísérték a konkurrenciát és igyekeztek mindenhonnan a legjobb megoldásokat ellesni, az még nem jelenti azt, hogy koppintottak. A blokkot egész biztos nem, lévén, hogy a Yamahának vízszintes osztású a blokkja (mint a Trabanté). Főtengelye szétszerelhető, nagyon ötletes, hogy a csapágyház kivétele után a főtengely kiszerelhető, anélkül, hogy a blokkot ki kellene venni a vázból. A 22-24 lóerő és a 10(!) mp alatti gyorsulás nemzetközi viszonylatban is figyelemre méltó volt. A kuplung gyengécskére sikeredett, az ötgangos sebességváltója viszont szenzációs, kuplungolás nélkül lehet le-fel váltani. A fékek, amiket a T5-östől örökölt, ehhez a gyors motorhoz gyengék, a váz és a futómű sokak szerint nincs eltalálva, én jónak tartom. Legtöbb gond a dinamóval van, tíz forgórészből egyet kettőt lehet találni, ami működőképes. A gyújtása képes arra, hogy akár néhány kilométer után elmásszon. Nagy türelmet, szakértelmet és odafigyelést igényel úgy a gyújtásállítás, mint a karburátorok belövése.
Amire vásárlásnál ügyelni kell:
1. A krómos alkatrészek krómosak legyenek! A krómozott alkatrészek sajnos nagyon drágák, leginkább a kipufogóra igaz ez.
2. A motor különösebb zaj nélkül menjen alapjáraton és fordulaton is. A motor felújítása is már jó néhány lepedőbe kerül, csak a három főtengelycsapágy 3000 Ft és akkor még nem a legjobbat vettük.
3. Lehetőleg eredeti állapotú motort vegyünk, még akkor is, ha nem néz ki olyan jól. A frissen restaurált motorokat piacra "gyártják", hiányzik belőle az a szív, amit csak mi magunk rakhatunk bele. Láttam már olyant, hogy a frissen restaurált T1-es első villájából néhány száz kilométer megtétele után hullani kezdett a rozsda.
4. Ha kéthengerest veszünk, az az igazi zsákbamacska, itt fokozottan fontos a blokk működőképessége. Sz@r motorból igen nehéz jót faragni.
A teljesség igénye nélkül ennyi, biztos lesz másnak is véleménye.
Kálmán
Sziasztok, van valaki, aki sokat megy T5-ösön? Valaki azt mondta, hogy nagyon megbízható, viszont a p20-ast elég sokan fikázzák, tényleg ekkora visszalépés volt, vagy annak összes típushibája megtalálható a korábbi modellekben is? Úgy egyáltalán, mire kell ügyelni vásárláskor, mi az, ami mindegyiken kampec, és épp ezért beszerezhetetlen? (A szétfúrt lámpaházas tréfát már ismerem. :))
G.
Szia Doni!
Kösz a címet, megnéztem. Valóban szép látvány ez a P21 Lux. De nekem jobban tetszik az eredeti P20-as jobban hasonlít a P10-esre, ez már kicsit Mz-s beütésű. Na további jó ácsingozást:)
Előd
Szia Előd!
A motorjairól már én is faggattam Kálmán mestert. Talán előolvasménynak megteszi az alábbi címen fellelhető cikk:)))
http://www.retromobil.hu/cikk_details.php?cikk_id=53&cikk_type_id=10
Amúgy én egy P21 Lux-ra ácsingózok ezerrel, persze egy P21 is megtenné:)
Doni
Szia KÁlmán!
Kösz a jótanácsokat, próbálom megfogadni:). Te merrefelé laksz?Milyen motorod is van? Szoktatok járni találkozokra? Egy pár kérdés hogy legyen mit írnod:)
Előd
Hadd ne mongyak semmit!
Szóval a P20-21 egy igazi kihívás. Mindennek rendben kell lenni, máskép nem 2-3 ezer, hanem 2-3 kilométerenként állíthatod a gyújtást, meg szedheted szét a blokkot. Különben szétszedni nem nehéz, hanem összerakni...
Na nem köpködök rá, mert megharagszik és nem indul el.
Balatonfüreden 12 kéthengerest tereltünk össze egy kis fotózásra, mind működött és senki nem panaszkodott, hogy nagy sz@r az egész.
Remélem sikerült jól összekavarnom.
Kálmán
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, szerintetek megéri foglalkozni egy P20-assal, 1970 évek előtti. Sok rosszat hallottam róla, pl hogy nem megfelelő anyagból készültek és a gyújtásnál is vannak gondok hogy 2-3 ezer km után állítgatni kell. Azt tudom hogy pörögtek mint az atom, de ennek ára is van:).
Nekem van egy 1966-os P10-esem most lett kész 2 hónapja, nincs vele gond szépen megy, de kéne egy új kihívás, csak nem szeretném hogy idegileg tönkretegyen:)
Várom a reakcióitokat
A lendkereket szétberhelni egy nagyon csúnya mutatvány, nem ajánlom senkinek! Ha egyszer kivetted a mágneseket, a visszarakás után, szinte biztosan nem fog "futni" a lendkerék. Szabályozni csak látszatra lehet kívűlről, szolid eszterga fogásokkal, de az ütését, ha van az nem lehet kiszeni.
a http://www.euromagnet.hu/-t egyszer faggattam, nem zárkóztak el a dolog elől, de azt mondták, szedjem ki a mágneseket a lendkerékből, és csak azokat vigyem nekik, ehhez meg nem volt kedvem, úgyhogy inkább tekertem még pár tucat menetet a világítótekercsre, és csóközön.
szerk.: szemcsés = szerencsés
D
A tekercset nem tudod delejezni, hiszen nem mágneses, csak a lendkereket. Régi műhelyeket, szakmunkásképzőket éri meg végigkérdezni a környékeden.
Sziasztok!
Nem tud valaki olyan embert, aki pancsi világító-tekercset tud delejezni? Vagy esetleg ez megolható házilag is? Sajnos már alig világít a lámpám. Köszönöm.
Örök hálám, Kálmán!
Megnéztem a képet, bal oldali blokképet küldtél, gondolom ennek a hátsó részén lenne akkor a sebességmérő spirál bevezetése, ha nem luxról lenne szó.
Ebben nem - akarom mondani SEM:) - voltam biztos, hogy jobb, vagy bal oldalon van.
Minden tőlem telhetőt megteszek, hogy szerncsés legyek:
"Hopp, itt 1 kutyagumi, ebbe most jól belelépek!!!":))))
Doni
Doni,
küldtem képet.
Jó lesz ha nézegeted a kéthengereseket, mert amilyen mázlid neked van, kifogsz egy Lux-oz. Persze ez nem mázli igazán, csak te mint újonc, ha megmozgatod a saját köreidet, azokat még nem mozgatta meg senki.
Kálmán
Köszi a képes összefoglalót, így már minden világos!:)
Ha van képed róla, küldenél 1 olyat, ahol a ki nem fúrt sebességmérő becsatlakozás van. Még P20-at se láttam igazán, illetve a pár héttel korábban a zindexre feltett piros mocin nem figyeltem meg.
Köszi!
Doni
Köszi Kálmán!
És jogos a 2 pont!:)))
Megnézem a mailt.
Doni
Szia Doni,
te nem olvasol elég figyelmesen.
Egyik helyen fordulatszámmérő, a másik helyen sebességmérő kihajtásról van szó!
Fordulatszámmérő kihajtás a baloldali dekniben volt és egyenesen a főtengelyről vette a "jelet".
Kilométeróra kihajtás pedig normálisan a blokk hátsó részéből jött ki, de a Lux-nál ezt nem fúrták ki, mert a duplakulcsos első fékdob adta a meghajtását. Küldtem mailt is képekkel.
Kálmán
Szia Kálmán!
Dánke a teljeskörű válaszodat!:)
Ha jól értelmezem leveled, akkor a P21 Luxon volt csak fordulatszámmérő, a sima P21-en nem volt.
Kivülről a bal oldali motorfedelen látszik a hajtás helye (a fedél elején), csak nincs kifúrva.
1. Márcsak 1-et nem értek: Ha csak a P21 Lux-nak volt fordulatszámmérője, akkor miért van a blokkfedelen a hajtás helye (mégha nincs is kifúrva)? Az export típusok oda voltak "bekötve"?
2. Még 1 P21 Lux csak 1975-ben készült?
3. Ja, és csak júliusig gyártottak Pannóniát?
Bocsesz az értetlenkedésemet és köszi!
Doni
Szia Doni,
a Lux-ot a fordulatszámmérőről lehet megkülönböztetni. Csak a LUX-okon volt fordulatszámmérő és csak mechanikus. (Német export típusokra szereltek VDO elektronikus fordulatszámmérőket is.) Abban nem vagyok biztos, hogy csak metálkék létezett, mert amitől én könnyedén megszabadultam az sem kék volt, de fordulatszámmérős.
Motorszám (alvázszám) alapján semmit nem lehet megmondani, legfeljebb a gyártási időt, mert
a. nem volt nyilvántartás
b. megsemmisült a nyilvántartás (ki gondolta 75-ben, hogy valaki 30 év múlva ezután fog kutakodni)
c. valaki ügyesen rejtegeti
A sebességmérőkihajtás helye az én rendőrségi 21-esemen sincs kifúrva, mert az első kerék fékdobjából kapja a hajtást, a kétkulcsos fékdobokba beépítették a kihajtást.
Kálmán
Szia Kálmán!
P21-el kapcsolatban lenne 1-2 kérdésem, azaz a Lux-szal kapcsolatban.
Olvastam én is a Retro Mobilon az idevágó cikket.
A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudok egyértelműen beazonosítani 1 LUX változatot? Motorszám alapján belehet?
A cikkben ezt a fordulatszám mérős dolgot sem értem, a sima P21-nél nincs ilyen, vagy más a bekötése?
"A kék Luxus legfontosabb többletszolgáltatása a bal oldali motorfedélből kihajtott mechanikus fordulatszámmérő volt, ugyanakkor a láncbura kizárólag zárt lehetett, a hátsó fék pedig csak egyetlen kulccsal működött."
"...eleve Luxként hagyta el a gyárat 1974 októberében, hiszen a már említett sebességmérő kihajtás helyét ezeken a gépeken nem fúrták ki (???) a váltó házán, így a sértetlen öntvény egyértelmű jel."
Ha nem fúrták ki, hogyan vezették be, és mi az hogy "...motorfedélből kihajtott mechanikus fordulatszámmérő"?
Előre is köszi!
Doni
Ó vazz! Hát persze, célszerszám. Köszi a segítséget!
Kösz a gratulációt.
Kálmán
Köszi, így már mindjárt látom.
Anno egy darab csőből csináltam hozzá egy célszerszámot, amit úgy reszeletem ki, hogy passzoljon a furatokba. Hegesztettem rá egy 30 centis laposvasat hajtókarnak és, hogy ki ne ugorjon a helyéről asztalos szorítóval befogtam a helyére.
Kálmán
Csá! A hétvégén beleraktam 400 kilométert e gépbe és tök jól bírta (egyszer egy nagyobb hajtás után kicsit "megcsörrent a dugó" de sebaj), egész jó átlagot jöttünk, a fogyasztás olyan 4 liter körül adódott.Műszaki vizsgára beleraktam az eredeti blokkot (az "ütöttben" nem volt elöl meg a T31 tipusjelzés és elég gány volt az egész, mellesleg azzal már kétszer átment a vizsgán 8 éve), és nem hitték el, ott sasolta az egész gödöllői KPM.Így ha valaki szeretné átütni, nehogy szabályosra csinálja mert azt hiszik hogy hamis, inkább legyen össze-vissza, úgy a jó!
Csá!
Bocsi! Kicsit elfelejtettem, hogy még vannak modemen élők. Tehát kisebb méretben ismét a képek: http://www.schmoll.webzona.hu/help.html
Az anyát amikor elkezdem püfölni, összekenődik a két anyag. Meg sem mozdul. Előttem is rendesen ütötte valaki, úgyhogy már k@ki az egész.
VKami!
Gratula a motorjaidhoz, a retro oldalon láttam.
A garázs mérete nálam is egy a szűk keresztmetszetek között:(
Doni
Vedd már le a képek méretét, mert modemmel leszedni egy örökkévalóság.
Kálmán
Gondolom azért pang a topic, mert mindenki feszült figyelemmel várja, hogy feltegyem a lecsupaszított pancsis képeket. :) Igen elérkezett az idő!
Azé’ lenne kérdésem is. Az első villát nem sikerült leszednem. Elkezdtem az általam vélt kötést oldani, de csak nyíródik az anyag, úgyhogy feladtam, mielőtt még teljesen szétbarmoltam volta. Próbálkozások helyett inkább kérdezek. Lefotóztam a kényes területet, képek a linken:
http://www.schmoll.webzona.hu/help.html
köszi minden hozzászólást!
Ha nem találsz, próbálkozzál börzéken, ott mindíd szokott lenni!
Sziasztok!Véletlenül nincs valakinek egy T5,vagy hasonló forgalmija?Esetleg rendszámmal,nem baj ha régi.Nagyon kellene.Köszi 06703173647 v email.
szétszedés előtt. így hoztuk el saját lábán! igaz kalandos volt a hazaút. :) csepelről újpestre, a barátom fedezett kocsival, mivel világítás, műszaki, stb. nem volt (persze este mentünk). közben elhagytam pár alkatrészt. szóval egy élmény volt. képek a folyamatról egyelőrea fényképezőben, mivel nincs nálam az adatkábel. minden nem mehet simán.
Összesen: 131 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|