:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Pannónia - új hozzászólás Összesen: 131 oldal
Ezt az óra szerinti sebességet melegebb időben hosszabb ideig is simán bírni szokta.
Brisk 17YC van benne.
Ezzel a benzinnel mentünk már kb. 250 km-t,olaj is van a benzinben
A gáztolattyút szétszedtük,úgy néz ki,hogy az normálisan működik.
Ha beindul,alapjáraton szépen elketyeg,de ha egy nagyobbat odarántunk,akkor addig bőg amígy benzin van a karburátorban. Amikor pörög,kékes füstje van...
Beizzott a koromlerakódás, meg még pár egyéb hiba is előfordulhat.
Pl, vagy elképesztően rosszul van beállítva a karburátorod, vagy fennakadt, vagy olajfelöli szimering átereszti az olajat, és rosszul van beállítva a karburátorod.
De szerintem az is egy jó tipp, hogy, 1:20-as keverékkel jársz hogy jó erős kenése legyen és olcsó olajjal? Netán nem is kétütemű olajjal.
Esetleg nem belevaló gyertya+ egyébb hibák.
Igazából a hibák lehetősége meglehetősen nagy. Amíg nem szeded szét és nézed meg mi történt mi sem fogunk okosabbakat mondani :)
2T motorokhoz elég azt tudni, hogy ahhoz hogy menjen, megfelelő üzemanyag-levegő keverék, és gyújtás kell. Innentől kezdve ha a motor működésének alapelvét ismered, józan paraszti logikával minden hiba megtalálható.
sorszám: 6490 (134898)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-08-15 07:47:06)
Felpörögni akkor szokott ha elszegényedik a keverék, vagy felakad a gáz.
Elszegényedés:
-Az alapjárati rendszerbe fúvóka vagy csatornák,bekerül valami kosz. Ilyenkor megállásnál el kezd bőgni a meleg motor.
Mivel becsületesen meghajtottad ez lehet.
Kulcs nélkül üzem a gyertya rossz hőértékére utal, de itt dugulás lesz szerintem. A Pannonia nem szereti ha meghajtják :-(
sorszám: 6489 (134897)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-08-15 07:47:06)
Szakik segítsetek!
Tegnap a Pancsi kb. 4 km motorozás (óra szerint kb. 90 km/h) után lassításkor felbőgött,de annyira,hogy majdnem elszállt...kulcsi ki...tovább ordít...gyertyapipa le..tovább ordít...benzincsap elzár...na,kb. 15 mp múlva leállt.
Nézegetés,újra indítás,nehezen de beindul,pörög mint a vadállat.
Futón haza,itthon indítás,alapjárat állítgatás kb. 10 percig,na megint rákezdte...
Mi lehet a baj?
A találkozón láttam egy érdekes csepelit, vki hallott már másik ilyenről?
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motoros_talalkozo/?dr=77105
Ma, kb. 17.10-kor álltam a pirosban a dorozsmai úton és kifordult a Jerney utcából egy oldalkocsis Pannónia.Egyes, meghúz, kettes kapcsol, nem sikerült, kettes még egyszer, és vígan dörmögött a gépesített fogat Szeged felé...
Szép motor volt, nem tudom, itt él-e a környéken a tulaja, vagy látogatóban volt.Talán valaki magára ismer...
üdv.: R
Szakik!
Meddig öntitek a blokkot olajjal?
A gépkönyv szerint a betöltőnyílás szélétől 1-1,5 cm.
De hallottunk olyan véleményt is,hogy a betöltő szélééig érjen a szint.
Pannóniával a londoni olimpiára:
http://www.turizmusonline.hu/aktualis/cikk/pannoniaval_az_olimpiara
A Pannónia MGTSZ 4. túrája június 30. lesz .
Mindenkit szeretettel várnak a szervezők.
Nem kizáró ok, ha nem Pannoniával jelensz meg. Mások is jönnek idegen típusú motorokkal, mert a szeretett Pannóniájuk, még nincs leműszakiztatva, vagy éppen még szervizelés alatt áll. Azért, mert nem Pannóniával jelenik meg valaki attól még ugyanúgy szeretheti a Pannóniát vagy más magyar motorkerékpárt.
Részletek :
www.pannoniamgtsz.hu
Pannoniánkra kéne egy 3,00 x 18"-as vagy 3,25 x 18"-as külső gumi! Hátha valakinél éppen fölösleges!
A legtöbb Pannónián nincs fesszabályzó gyárilag, hanem a töltőtekercset úgy méretezik eleve, hogy nem tölt túl sosem.
Az eredeti verzióban van egy megfelelő töltőtekercs, ezt egy szelénlappal egyenirányítják.Ennyi.
Más kérdés, hogy egy ilyen egyszerű rendszer nem tud gondoskodni maradéktalanul az akku jó állapotáról, de mivel a (mágnes-)gyújtás akkufüggetlen, átlagban elmegy.
Valójában, a töltőtekercs méretezésében benne van egyfajta fesszabályzás, vagy legalább feszkorlátozás.Valóban ilyenek voltak az egyhengeres Pannóniák töltésrendszerei.
Általánosságban igaz az elmélet, de itt Pannónia volt a kérdés, az pedig ilyen.
üdv.: R
Ha nem teszel feszszabályzót,akkor előfordulhat h túltöltöd az aksit,ami annak tönkremenését okozhatja.
Szakik!
Eltörött a P12-esen kormányrögzítőnk :(
Régi harc nyomát viselte,az előző tulaj ragasztgatta,eddig bírta. Szerencsére nem történt baleset.
Hol és kb. mennyért lehet ilyet beszerezni?
Kép: http://imgfrm.index.hu/imgfrm/9/4/9/3/BIG_0010159493.jpg
Köszönjük a precíz választ! Örülünk,hogy ezen a fórumon mindig segítetek! :)
Meglepő számunkra,hogy az Indexes Pannoniás fórumon szinte egyáltalán nem válaszolnak a feltett kérdéseinkre,elvannak saját magukkal. Azért ez nekünk,mint kezdő Pannoniásoknak nagyon fura.
A most érvényes jogszabályok szerint az akku azért kell, mert a féklámpának és a kürtnek álló motornál is működnie kell.
Menjünk a kérdések sorrendjében.
Az akku bekötéséhez fesszabályzó nem kell, amennyiben eredeti gyári az elektromos hálózat.
Ha eredeti a hálózat, akkor benne van a lámpafejben a szelén egyenirányító, amin keresztül az akksi töltődik.
Biztosítékot nem árt tenni az akku pozitívra, de "tábla" nincs, legfeljebb lengőbizti.
Minden motor trafós gyújtású, legyen az akkufüggetlen mágnesgyújtás, vagy akkus gyújtás, a Pannonia esetében (egyhengeresek) a gyújtáshoz akku nem kell, tehát az akku bekötése is gyújtástól független, az akku csak a fent említett fogyasztókat látja el.
jó munkát, üdv.: R
sorszám: 6477 (133566)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-05-26 21:53:58)
Szakik!
A Pannoniánkat eddig akkumulátor nélkül használtuk. Működött a világítás,féklámpa,stb...
Most viszont műszakira készítjük. Az akksi bekötéséhez kell-e:
- feszültségszabályzó
- egyenirányító szelén vagy dióda
- biztosítéktábla?
A motorunk trafós gyújtású,így hogyan köthető be az akksi,mi kell hozzá?
Köszönjük a választ!
2012. Május 26. Szombat Agárd
Pünkösdi Old Motors Fesztivál és
Pannónia P20-21 országos márkatalálkozó
Ha van kedved a velencei-tavat megkerülni akár kerékpárral akár motorkerékpárral, vagy kíváncsi vagy azokra akik megkerülik, akkor ott a helyed.
Részletek:
www.pannoniamgtsz.hu
Szerencsére engem ez nem érint. A pannónia nem az enyém,egyik ismerős vett egyet ő küszködik vele. :)
Kipufogócserénél bele se merek gondolni mekkora szívás a Pannónia egy 250es MZhez képest :D
Van valakinek jó állapotú P10 kipufogója könyökkel?
www.lomex.hu
6V/4,5Ah 70*48*100mm 1520Ft+áfa
sorszám: 6470 (133298)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-05-14 21:51:33)
Akkumulátor boltban vettem, vagy riasztósnál, esetleg elektronikai boltokban is szokott lenni, mert ezek elég kicsi akkuk.
sorszám: 6469 (133297)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-05-14 21:51:33)
Hol szerezhető be ilyen akksi?
Akár a 4Ah-s riasztóba való zselés akku is megteszi. Sőt még jobb is. Nem folyik ki a sav és 1-2 ezer forint. Nekem az MZ TS-ben ugyan annyit kibír mint a rendes savas, viszont 3-at veszek annak az árából. Indexet, álló helyzetben a lámpákat bőven elbírja, sőt kempingezésnél még a sátramat is a tompított fényénél vertem fel.
Természetesen ilyen kicsi akkut csak akkor javaslom ha a töltés rendszereddel megfelelően működik, mert töltés nélkül fél óra alatt lemerül, de arra elég hogy alapjáraton a lámpánál amikor nincs töltés kényelmesen világítsanak a lámpák.
11Ah-s akkuról már önindítót is üzemeltethetsz. Szerintem feleslegen sokba kerül egy berúgós motoron. Igaz 12V-osban de a Hondámon ami önindítós 12Ah-s akku van.
sorszám: 6466 (133218)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-05-10 22:17:32)
Nálam a 6V 11Ah vált be az MZ-hez, Pancsi se lehet sokkal rosszabb töltésileg...
sorszám: 6465 (133214)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-05-10 22:17:32)
Segítségeteket kérjük,hogy milyen akkumulátort vegyünk a P12-esbe? Olyan kell,ami az indexeket is elbírja. Mi az ami nálatok bevált,méret,teljesítmény,márka és kb ár érdekelne! Köszi!
Sziasztok.
Nem tudtok valakit aki javít Zala megyében Pannóniát?Kösz
Szeretném a figyelmetekbe ajánlani az egyik kedvenc (és motoros) műsoromat:
18:35, Szombat (március 3.), DUNA Televízió: Pannonia 3 keréken (P3K)!
Ezúttal Veszprém környékén motoroznak a fiúk a Pancsival, meglátogatják a gyógyító forrást Vászolyon, ahol mi is jártunk a 25. múlt augusztusi (alsóörsi) szocitúrán! ;-)
Helló pannóniások!
Eladóvá váltak pannónia t5h alkatrészek, amik felújításból visszamaradtak!
lámpafej, komplett, csak óra nincs
váz teleszkópokkal kiflivel, kitámasztóval
kipufógók könyökkel 1 hollanderrel
sárvédő első hátsó lámpával
kerekek dobfékkel első hátsó
komplett blokk karbival(zöld)
benzintank sapkával
kormány gázkarral
oldaldobozok
lánctakaró blokk felőli és hátsó félkör
0620 2084310
tozser02@hotmail.com
bármilyen kérdésre szívesen válaszolok.
máshol is hirdetem.
csere érdekelne krauzer oldaldoboztartóra első hátsó, vagy karosszériamunkára, de bármit meghallgatok.
Köszönöm!
sorszám: 6459 (130559)
( előzmény: Fejes Attila, 2011-11-22 18:25:47)
Szia, keresd Fóti Gyulát.A pannónia MGTSZ honlapján.
Üdv mindenkinek!
T5 höz keresek sárvédőgumit, karburátor dekni csavart világos színűt, sajnos az enyém félbetört..., gyujtáskulcsot, tankemblémát, esetleg extra gyári felszerelést. '68-as évjáratú a mocim. Illetve első-, hátsó gumi érdekel. Természetesen új.
Köszönöm!
Gyújtó elektronikák, P 20-21 típusokhoz. Részletek és megrendelés a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa oldalon.
Eladó veterán járművek:
https://picasaweb.google.com/bezilajos/DropBox?authkey=Gv1sRgCObY9c-K9eiY3AE
Érd: 06-20-589-7710
Állítólag akkor a kivonáskor csak be kellett mutatni a papírokat, tehát elvileg vannak, állapota sok helyen rozsdában rohadó, hiányosság hogy nem gyári a hengere. Kösz.
sorszám: 6454 (129221)
( előzmény: Fejes Attila, 2011-08-03 20:55:16)
Üdv,sok befolyásoló tényező van.Pl: papirozható? milyen állapotú? hiányosságok? 100 ezertöl felfelé, szerintem,állapot függő.
Üdv
Egy 20 éve rozsdásodó, P10H Pannonia oldalkocsival, T5hengerrel kb mennyit érhet? Rendszáma megvan. Csak kérdés, nem hidetés :D
Üdvözletem az Uraknak!
Tranzisztoros gyújtás a P20-21 típusokhoz is, bővebb infó a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa oldalon.
Széles utat, jó időt Gyula-bá
De börböl is vághatsz alá.
Szia,börzén tudsz venni eredeti tömitést, többen is árulnak.
Sziasztok.
A segítségeteket szeretném kérni van egy 1961-es Pannónia Tlf motorom és a karburátor alsó csavarjánál elszakadt,szétment a tömítés,szerintetek mivel lehetne pótolni ami jó és tartós........
A fogaskerék kapcsolókörmeit és a hozzátartozó ablakokat vizsgáld meg a hézagolás is fontos
Helló!
Van pár Pannónia blokkom az ürestől a majdnem teljesig (felújításra, alkatrésznek), illetve talán 5-6db hengerem. Akad még talán sárvédő, első teleszkóp, talán gyújtások is, meg még ki tudja micsoda.
Mennyit érhetnek ezek? Én nem igazán tudok/akarok velük foglalkozni, így ha valaki ad egy korrekt ajánlatot, akkor nem őrzöm tovább, hanem összeszedem a padláson felhalmozott alkatrészek közül a fent említetteket.
Összesen: 131 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|