:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hoppá! A Ladába is gyárilag beépítették eme csalafinta és elmés eszközt :-)
Semmi gond, épp ezt mondom ha az ember nem tudja a kulcsszót amivel keressen akkor hiába a google.
Nekem a Hondában gyárilag van ilyen...szívatónak hívják :D
Kis fogyasztáshoz egy elméleti ötlet, hogy ne kelljen sokat fúvókákat cserélgetni:
az eleve kisebb méretű fúvókákhoz a légszűrő és karbi közé egy fojtószelepet felszerelni, vagy mint a Pannoniák légszűrőjén található forgatható szűkítő.
Ha más üzemanyag,E85, vagy hidegebb időben sűrűbb 2T olaj miatt kevesebb nafta jut a motorba, a levegőbeáramlás csökkentésével orvosolhatjuk a problémát a használható motorállapot eléréséig.
Lehet nálad valami vezérlési, kipu probléma is. Illetve túl hosszú áttétel a gépnek.
Én örülnék neki, ha pici fúvókával is túl sokat kapna a gépem. Tennék bele még kisebbet. :-)
35-ös fúvókákkal nem enne sokat a szerkezet, de az olajat 1:20-ra kellene keverni. :-D
Egyszer valami gyér olaj került a motorba. 25-30-nál jobban nem ment, szívatóval kínlódtam hazáig. A benzinből kiváló olaj szépen beült a karbi poharának legaljába, és elzárta a főfúvókát.
4 liter?
Atyaisten! Szúró fájdalmat érzek a mellkasomban... :-)
Hello!
Jelentem sikerült megcsinálnom a kuplungot! ;) Kicseréltem a tárcsákat valami elvileg német minőségűre :) és most már jól működök, ki is emel! Abszolút semmi ördögi nem volt vele, még a kiegyenlítő 3szögű alátétet is ugyan azt tettem fel, mert egy szerelő mondta, hogy valószínű azzal működnie kell. Beletettem a Castrol ep 80w90-et, olyan a váltom mint a vaj! :D A 10w40 a közelébe sincs és nem is ugrik egyesbe! Ráadásul még szerencsém is volt, mert egyenesek voltak a tárcsák és nem szaggat a kuplung! :D Viszont az első lánckerék mögötti szimeringgel jól megszo...... magam! Nem tudtam, hogy amibe fekszik, azt le kell csavarozni és úgy hátulról kell beletenni! :)))) Szét is basztam egy szimeringet mire rájöttem! :D De a végére sikerült!
Kössz még egyszer az eddigi segítséget!
Üdv!
Bakker :D Köszi! Mi szégyen... Pláne hogy IT-ban dolgozok, csak kicsit másnapos vagyok :D
Amúgy googleval: "féktárcsakészítő" címszóval első találat, a szocimotoros a harmadik :))) ha nem tudod mit keresel akkor a legjobb kereső is hiába :)
Szőke Károly, féktárcsakészítő, Budapest, Mogyoródi út Tel.: 1/221-2583
Szia Keri! Le tudnád írni még egyszer annak a Zuglói, fékkel foglalkozó szakinak a címét/elérhetőségét akiről egy pár hónapja írtál? Ha lehetne keresni rendesen itt, akkor nem botorkodnék ilyen kérdéssel...
Üdv: Gábor
Konkrétan zárlattól, azaz nagy áramtól tud leolvadni a szigetelés. Ha megtörik akkor nincs semmi extra csak nem működik.
IDe nem írtam ki, de sikerült hazahoznom a /1est :D Kérdésem az lenne hogy attól gyulladhat ki egy vezeték hogy megtörik valahol, vagy ahhoz csak nagy áram képes?
Jó neked. Én a tizedét megyek. De az ötödénél biztosan nem mentem többet az elmult négy évben egy évben sem.. :( :( :(
Szokták is kérdezni a parkolóban hogyha dísznek vannak a motorjaim, miért nem a szobámban tartom őket.
Én évente megyek annyit. Szép is lenne, ha ilyen gyakran cserélni kéne. :))
Bambi rendelkezésemre bocsátott néhány garantáltan gyári tűt. Azok mindegyike egyenes volt. Persze nem volt meg az összes típus.
http://www.szocimotoros.hu/download/mz_bvf_reszterhelestu.gif
Ha valaki rendelkezik a hiányzó darabokkal vagy tudja a méretét kérem tegye közkincsé!
Esetleg ha gyári méret adatokkal rendelkezik az lenne a legjobb.
Apropó. Az első ETZmben lévő tű görbesége rámutat arra, miért is kell néha a főfúvóka tartót cserélni.
Nem sima kopásról van szó. A rázkódás miatt idővel kiveri a tű a tartó falát.Nem gyorsan. Pár tízezer kilométer alatt. Csak saccolni tudom, ha más nem jön közbe, talán 20 ezer kilométerenként.
Talán azért nem voltál vele elégedett, mert a gyári is domború volt valaha. :)
Az elsőmben még gyári tű volt, csak kopott és enyhén görbült. De nem volt egyenes.pontosabban valami exponenciális görbére hasonlított, azaz olyan volt mint egy kondi valamilyen ellenálláson való feltöltésének a görbéje. Azt hogy miért volt gyárilag ilyen, csak sejtem. Arra gyanakszom hogy minél gyorsabban áramlik a levegő,annál nagyobb ellenállásba ütközik(pl a szűrőn, tudod a légellenállás is négyzetesen nő). Tehát százalékosan egyre nagyobb nyitás kell a karbi dugattyújánál ugyanakkora növekedéshez.Azaz a levegő nem egyenletesen változik a nyitásra. A benzin viszont egyenletesebben nő ahogy növeljük a cső kereszt metszetét. Tehát a tű nem lehet egyenes.
De az is lehet hogy egész mástól van ez az egész. :)
Hát én nem finomkodtam ennyire :)
3 részt néztem. Alapjáratot, félgázt, teljesgázt. Mindegyiknek megvan a maga helye a tűn, a köztes részt pedig csak interpoláltam.
Elsőre egyeneset reszeltem mint a gyári, de azzal nem voltam elégedett.
Én úgy csináltam, hogy fogtam egy sárgaréz keményforrasztó pálcát, levágtam egy darabot befogtam a fúrógépbe és tűreszelővel kb, megcsináltam a kúposságát. Kipróbáltam és azokban a tartományokban ahol keveset kapott még levettem kicsit. Párszor persze túlcsiszoltam, de a pálca olcsó, szóval kezdtem elölről. kb. a 4. nekifutásra lett jó. Az eredetinél, vastagabb, rövidebb és domború kellet nekem. Persze a motorom nem gyári. 150-esre fúrt 125-ös TS, TZ karburátorral.
Én vettem pár darabot.
A karbit beállítottam a gyári értékekre.Utána kiválasztottam egy olyan tűt ami egyértelműen csak felül volt szar.
Aztán egy kerámia lapcskábal kezelésbe vettem a tűtközéptől felfele vékony csikokban fínoman vékonyítottam, Közben igyeltem a motor viselkedését amikor jü let közétől egy kicsit felfele is, akkor tovább haladtam felfelé a tű csiszolásával.Aztán elrontottam. Majd újra. Amikor végre végig jó lett, kiderült, mégse jó teljesen, alul picit többet kapott a kelleténél. Akkor lejjebb vettem a benzinszintet és még csiszoltam, akkor már a közepet is, egyenletesen végig. Így már jó lett annyira hogy műszerek nélkül egyenletesnek tűnt a viselkedés.
De ha megtalálod valahol a gyári adatokat, csiszolhatod egyből olyanra. Persze olyan tűt kell szerezni amelyik sehol sem kissebb az eredeti gyárinál. Vagy ha igen, akkor lent, azt lehet a benzinszinttel korrigálni szerintem. Nekem nem sikerült méreteket szerezni.
De más is csiszolta már be a tűt, gondolom ő is leírja hogy csinálta, hátha az ő módszere egyszerűbb és gyorsabb.
És a tű becsiszolásának mi a menete? Már kissé belefáradtam, hogy költöttem a gépre elég sokat és még mindig nem akar ugy menni ahogy azt elvárnám.
Van még itthon 3 Simson, az egyikböl kiszedtem már a szivató dugóját próbaképpen, de semmi változás, szóval ezt a hibát kizártam. Alapjárati alapbol 45-ös. Direkt 40-eset raktam bele aminek tuti jó a mérete mert gyári bvf.
Én igen. De tudod, én már mindent láttam.:) Immádnak szivatni a motorok is, az imerősök is. :D
Adalék: Az első főfúkatartó amit életemben cseréltem, rögtön 1.5 miliel volt hosszabb. Majd megőszültem mire rájöttem hogy miért csinálja azt a motor hogy nem akar indul, de ha elindul nagy nehezen és eléri a 3500as fordulatot, ugrik akkorát mint az állat.Annál a fordulatnál tudta átszívni a vákum a benyát a főfúvókánál. Addig csak az alapjáratival kínlódott.
Még egy érdekesség. Szép meleg nyári napokban lőttem be a karbit. Sikerült elérnem olyan állapotot hogy leállíthatatlan volt a motor. Akár kapott szikrát, akár nem, a motor durrogott. Csak a benzincsap elzárása után állt meg, jó sokára.:D
De végén egész jó lett. Azon a napon amikor kiérve a horgászhelyre, belenézve a tankba azt mondtam, ez igen, ez tökéletes, este már motor nélkül mentem haza. Ellopták a hátam mögül.:(
Annyira ki lenne kopva a kehely?
Lehet végül is, de én hála az égnek még nem láttam olyat.
Majd elfelejtettem. Mielőtt bármit csinálnál, cserélj szivató gumit.Nagyon elcseszi alacsony fordulaton a dolgot ha picit nyitva marad a szivató. Ha ílyen állapotban akarod belőni a karbit, valahol mindig lesz hiba.Vagy alul kap sokat, vagy felül keveset.
Ha nem tudsz karbit szerezni, nekiállhatsz becsiszolni a tűt. Még véletlenül sem lehet eredetivel megeggyező méretűt, formájút kapni. Ha az nem elég, akkor kopott lehet a főfúkatartó is. Nos, abból se biztos hogy kapsz tökéleteset. Ha szerencséd van, túl hosszú, abból le lehet szedni.
Az első ETZmnél egy hónap volt mire megfelelő lett ez a két alkatrész. Csak akkor ment le 5 literre a városi fogyasztás. 6.5 literről indult. :D
A mostanival nem szórakoztam, visszafogtam rendesen. Jelenlegi beállítással elmegy 4.5 literrel, de nem megy 90nél gyorsabban. Az utóbbi időben úgyse megyek gyorsabban, így nem tökölödöm a beállítással.
A jawám csak 4-4.5öt eszik, mentek már vele 125el, úgy emlékszem még én is. Talán tudna többet is. Ez a különbség ha szereti valaki az adott motort, vagy nem. :)
Nem semmi. Jöhetnél beállítani a TS-emet mert hosszú idő után megcsináltam a km órát és (szrobert most ne néz ide mert sokkoló adat jön) 4 liter fölötti fogyasztást mértem :))))))
Persze lehet hogy lopják a benzinem, mert kifejezetten el van szegényítve minden tartományban és a gyertyakép is jó...bár az is igaz hogy nagyon megy a kis dög, amit én ki is használok.
Bocsi, nem tudom kinek mit mondtam :)
Furcsa hogy nem tudod alsó terhelésen elszegényíteni. Alapjárati fúvóka nincs túl nagyra fúrva véletlenül? Szívató szelep elzár rendesen? Rossz minőségű tűvel is el kéne tudni szegényíteni.
5000nél elvileg 110et kell mennie mert gyári az áttétel. Elöl 19-es hátul pedig 48as a lánckerék. Az a baj hogy a 100 tartásához is, ami 4500nál van, sík út szélcsend és egy személy kell. Legvégső esetben egy 18as lánckerék cserére gondoltam, de előtte valahonnan egy normális, nem szétkopott karbit kellene keritenem mert 6liter körül jövök ki vele városban, és még nem is megy úgy ahogy szeretném..
Már 135-ös van benne, mert a multkor mondtad. Sajnos gyári c6-os tűt nem tudok szerezni, így be kell érnem az utángyári motorosboltival... Az a baj, hogy a tű legalul, benzinszint is alacsonyabb mint eddig, melléklevegőcsavar is kitekerve 2 fordulatnyira, de egyszerűen iszonyat sokat kap lentre. 4ezer alatt csak dadog ha nem gyorsitok. 50nél fel kell raknom 5ödikbe, hogy ne tudjun gyorsitani és igy halad egyenletesen.
Így van!Az enyém is pont ezt a jelenséget produkálta, de Kerivel összeállítottunk egy jó karbit a leírtak alapján, és megszűnt a lyuk.Bár soha nem lesznek számítógép vezérelt lineáris nyomaték diagrammos versenygépek, de ezért szeretjük őket mert szeszélyesek, és mindíg marad rajtuk lyuk:)
Keri városban a fogyim 4l lett gagyi kipuffal.Hihetetlen de szuper lett!Katonaival evett, ezért kipróbáltam után gyártott gagyit.Lehet el is a dom a katonait, ha kell valakinek gyárira is cserélem.
Nekem az 5000res fordulat a gyanús. Hányas fogaskerék van fent?
Előfordul hogy az az 5000res fordulat 115 vagy nagyobb sebességet jelent. Annál sokkal többet pedig ne nagyon várjunk egy 250es ETZ-től. Én személy szerint nem láttam 120 felett vágtázó ETZ-t. Hivatalosan 125öt tudott. Optimális beállításokkal, bejáraással, gyári új alkatrészekkel, pályán.
Az teljesen normális hogy 5.ben már nem gyorsul tovább. Az ETZn az 5. csak benzin kímélés céljára van inkább. A szerepe jobbára csak annyi hogy az utazó sebességnél kellemes legyen a fordulat.
135-ös főfúvókát tegyél az eredetibe, pucold ki a melléklevegő és alapjárati fúvóka járatait, állítsad be az úszószintet, tegyél bele rendes fúvókatűt, mert arra iszonyat érzékeny.
Henger nem sokat számít abban hogy megy a motor, ha falsot szív valahol pl. szimmering hibás az viszont sokat számíthat
Hosszú kipufogó témája 3500-4500 közé:
http://2ttuning.freeblog.hu/
Hello éppen egy 250es Deluxe-t újítok fel és olyan kérdésem lenne, hogy ha a teleszkóp szárat teszem vissza, és ugye az aljába kell a rögzítő anya, és, mi van akkor ha elforog a menet,(nem tudom meghúzni a csavart?!
Szépjóreggelt!
Van egy 250es ETZ-m. Írtam korábban, hogy 3000-alatt igencsak gyengécske, főleg olyan 2300-2600 között érezhető lyuk van benne. Állítottam a karbiján, le is cseréltem egy 28-as mikunira, de a jelenség megmaradt. A gyári BVF-el érezhetően sokat kap alulra, mivel egyenletes sebességnél rángat 4000alatt. A Mikuni-val már kevésbé, de még mindig érezhető lyuk van alul. Ez annyira nem is lenne nagy probléma, de a gép nem nagyon érzi magát elemében 5ödik sebességben. 5000fölé nem akar pörögni igazán, de még 4edikben is el lehet pörgetni 6000ig. 5-ösben csutkán jóformán csak a sebességet tartja. Kipuff új, karbicsere nem segített, ha a légszürőfedelet lekaptam is ugyanúgy ment a gép. Még arra gondoltam, hogy a hengerrel lenne bibi de ez egy első tulméretes nemrég fúrt henger amiben kb 1500km van. Esetleg ha valakinek van csatos karbija elfekvőben az szóljon!:)
Töröld tisztára és menj el motorozni, ha már összeállt. Ha csak akkor csöpög ha mész vele akkor szinte 100% h a kuplungpálca mellett jön. Vagy még nem menetképes akkor töröld le, és figyeld, ha nem mozgatod akkkor nem szabadna csöppnek lennie alatta.
Hello!
Adtak egy méret tippet és a német alkatrész katalógusban is megtaláltam! :)
Ha érdekelem majd később esetleg valakit az első lánckerék mögött ilyen szimering van: 25x35x7
Hát mondjuk nincs kizárva, hogy ott enged, mert elvileg áprilisba ki lett cserélve az a szimering, csak azt hittem hogy elb.....k, azért ereszt... :/
Nem a kuplungpálca mellett ereszt? Mert azt letömíteni majdhogy lehetetlen, Keriék mondtak pár jót, de még nem próbáltam ki...
nem tudom, számokat nem jegyzek meg, szemezgess innen:
http://www.szocimotoros.hu/hu/szakirodalom
Jó estét!
Na döntöttem az olaj témában és meg is rendeltem.... Mivel páran írták, hogy nekik a 10w40-el előfordul, hogy meg-meg csúszik a kuplung, viszont meg a 80-as hajtóműolajjal kicsit ugrik hidegben a motor, én az ugrást kisebb "problémának" gondoltam és maradtam a Castrol EP 80-as ásványi olajnál. Ráadásul esetleg ha kicsit jobban "kilövök" indulásnál vagy nagyobb fordulattal indulok el, a hajtóműolajjal valószínű akkor sem fog megcsúszni, míg a motorolajjal nincs kizárva! És az sem mellékes, hogy sűrűbb olaj kisebb mértékben tud "megszökni" itt-ott! :D
És ebből kiindulva természetesen egy kérdésem most is akadna! :) Kicsit enged a szimering az első lánckerekem alatt és nem akarom, hogy ez a jó kis olaj megszökjön ezért ki kéne cserélni a szimeringet.... Nem tudod annak a szimeringnek esetleg a méreteit vagy nincs esetleg valahol leírva?
Köszi!
Üdv! ;)
Az olaj kérdése mindig hatalmas hitvitáknak ad alapot. Ez olyan kérdés hogy melyik a jobb Jawa vagy MZ, Fradi vagy Újpest :)
Soha nem fogsz egybehangzó választ kapni.
Ebből látszik hogy nincs jelentősége ;-)
Gyárilag a 80W90 hajtómű olaj van előírva. 15W40-es négyüteműhöz való motorolaj viszkozitása kb. megegyezik ezzel. Nekem hajtómű olaj van benne most, de szoktam motorolajat is tölteni a váltóba. Ahogy előttem írták hideg időben a hajtómű olaj jóval sűrűbb és kicsit furcsa, de engem nem szokott zavarni mert kb. az első utcasarokig probléma ez, odáig felmelegszik és megfelelő lesz a viszkozitása.
Az olcsó Tescos 15W40 pont jó az MZ-hez, annyi hogy ezt évente kell cserélni mert kb. annyit bír, egy normális hajtómű olaj pedig csak akkor kell lecserélni ha szétszeded a motort.
Másik, hogy túl drága, spéci olajat ne akarj belerakni, mert olyan adalék van a jobb olajakban amitől csúszni fog a kuplung.
Motorkerékpárokhoz való olajaknál erre mindig ügyelnek, és ezért lehet többet elkérni egy ilyen olajért :)
Én Repsol 10W40et használok, kisTSnél, (ami sokban azonos a kisETZvel). A kuplung bakelit lamellái ugye nem bordásak mint az ETZnél, valószínű ezért 80w90nel hidegen mindig mászott a gép behúzott kuplungnál is. 10w40 óta ez szinte alig észrevehető. Más különbséget nem tudok felhozni.
Ismét köszönöm a segítséget! ;)
Amúgy tán elvileg 3.3mm-esek lesznek a tácsák.
...és ismét lenne egy kérdésem, emivel hozzád, hozzátok fordulnák!
Fórumokon már utána olvastam, de nagyon megoszló válaszok vannak, ezért szeretnék most egy összegző véleményt kéni, szerintetek
Castrol 10w40-es
http://www.olaj24.hu/T/castrol-magnatec ... laj-1l/820
vagy
Castrol 80w90-es hajtóműolaj lenne jobb?
http://www.olaj24.hu/T/castrol-manual-e ... laj-1l/839
Köszi!!! ;)
Lamella vastagságra, meg mondom, csak annyi hogy belepakolod az összeset, és ha túllóg akkor mehet a leírt trükközés.
Csiszolásnál persze nem kézbe fogott papírral, mert akkor jó hullámos lesz és jó esetben csúszni fog a kuplung. Vastag üveglapra vagy szép sima márványlapra rásimítasz olyan 200-400-as vizes csiszolópapírt és azon teli tenyérrel egyenletes nyomással apró körkörös mozdulatokkal meghúzod mindegyiket, mindkét oldalán. Közben tolómérővel gyakran nézegeted hogy elérted e a kívánt vastagságot.
Lehetséges hogy összesültek, bár olyat sem láttam még, ahogy letört füles lamellát sem. Attól viszont simán be is feszülhetett.
Azt kérdezted ,hogy van egy tárcsa aminek kúpos az egyik fele. Na annak a kúpnak a sima fele kell érintkezzen a lamellával. Ha be vannak recézve a többi fém lamella az nem baj, segíti a hűtést és kenést. Nekem simák vannak.
Köszi a részletes választ!
Remélem már elboldogulok vele!
Amúgy készletben veszem én is tárcsákat, csak megemlítettem, hogy van olyan opció is, hogy darabra...természetesen jóval drágább! :D
A házagolás alatt igazából ezt értettem:
"....beszerelés előtt meg kell határoznunk a kiegyenlítő tárcsák helyes számát, vastagságát...."
Ezzel voltam, vagyok gondban!
Amúgy igen, nem biztos vagy biztos hogy nem azért nem emelt ki a kuplung mert kopott, viszont már tényleg el van kopva ezért is cserélem, ráadásul pár darabról la van törve az a kis külső fog, ami a kosárban rögzíti... :/ és így remélem megszűnik a gond. De majd megvizsgálom a kosarat is, hogy nincs e valahol bemaródás. Mondjuk az érdekes volt, hogy amikor leszedett oldaldeklinél behúztam a kuplungot csak néhány legkülső tárcsa mozgott, és hiába állítottam a tolópálca állítócsavarján nem javult a helyzet. Még esetleg arra gondolok, hogy megéghettek és összeéghettek, de különösebb jelét nem láttam a tárcsákon....
Na mind1, ez csak érdekességként írtam.
"Mindig a sima felülettel kell érintkeznie a fém lamellának a kopó réteggel." Ezt még megszeretném kérdezni, ezt hogy érted? Ugyebár a fémnek az egyik oldalán apró kis barázdák futnak tán... a bakelitlamellának meg emlékeim szerint mind a két oldala egyforma nem?
Na mind1, vannak itt még számomra ismeretlen dolgok, remélem szerelés közben majd adja magát! ;)
Amúgy tényleg első ETZ, előtte egy Mustangot nyúztam jó pár ezer km-en át! :)Ott már nem volt ismeretlen dolog! :D
Köszi még egyszer!
Üdv!
Mondtam én azt hogy baj? :)
Én is így kezdtem.
Tudod amikor az ember megveszi élete első MZ-jét vagy Simóját és elkezdi szétszedni, lefesteni, felújítani pedig semmi baja :)
Az egy dolog de vannak olyan barmok is akik elkezdik tépni tudatlanul a technikát; "p*csáér nem jön le az a kuplunganya, eltöri, aztán jön rá hogy balmenetes, 250re rásavazott heggesztett kuplung... stb. Én inkább az alaposabbakat támogatom. :)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|