:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ilyen szempontból előnyösebb az autók nem szekvenciális váltója, azt könnyen ki lehet dobni üresbe.
Lejtő előtt a láncot leszedve még kevésbá fékez :-)
Plusz nem melegszik a váltó olaj és nem kopik a kinyomó csapágy.
Ilyen nagy fordulatszám különbségnél csak kerreg de nem lehet betenni, csak gázfröccsel, vagy ha lelassult a motor.
Volt Jawam, és szerelés közben párszor gondoltam arra hogy ezek miért nem tudtak szétszedni valami normális motort mielőtt nekiálltak váltót tervezni ;-)
Ilyen vacak az MZ? A Jawán három üres is van! Gyárilag! X)))
Ügyeljetek rá, hogy be ne ugorjon menet közben sebességbe, mert akkor RECCCS!!
Valamelyik nap én is kipróbáltam. Gond nélkül be tudom tenni üresbe a 3-4 között én is a TS-t. Tényleg jó, de nem vettem észre különbséget a sima behúzott kuplunghoz képest. Persze hosszabb leejtőnél jobb, mert nem kell tartani.
Keri!
Köszönöm a biztatást, a segítséget, a múlt héten széthúztam a blokkot és beraktam az üreset a 4.-5. közé.
Valamivel kisebb bevágást ejtettem, így nem olyan egyszerű fentről kapcsolni, mint a sima üreset, de 4.-ből már oké, ha túlszaladt.
Hátrányát nem tapasztaltam, a 4->5, 5->4 váltás ugyanolyan sima maradt.
Még nem használtam sokat, csak városban párszor, de akkor jól vizsgázott!
Nem olyan kényelmes, mint a körváltó, mert kigurulva 20 körül ideje átmenni a normál üreshez N->4->3->2->N.
Elvileg hamarosan komolyabb teszt következik országúti szakaszokon és Horvátországban, igazi leállított, majd -remények szerint- könnyedén újra beugrasztott motoros vitorlázással.
Igaz. :-)
Emellett érdemes abból is kihozni a lehető legtöbbet, ami van.
Jó és egészséges is, az , hogy megmozgatod a kreatív fantáziádat. Én is szoktam. Csak nálam a végeredmény a fogyasztáscsökkentésre mindíg egy 125 4T lesz.
És egy szabadonfutó a hátsó kerékbe, guruláshoz.
Mármint a porlasztó előtt, aporlasztó és a légszűrő közt. A fals a porlasztó után van. :-)
Gondolkoztam azon is. Gázbevezetés a szívócsőbe. De lehet veszélyes, ha lecsökken a beáramló kenőolaj mennyisége.
Közelállandó terhelésre fordulatra be lehetne állítani. Fokozatosan csökkenteni az olajmennyiséget, és mikor tönkremegy, akkor tudjuk, hogy ennél több kellett volna neki :-)
Ilyet is szokott csinálni a motor ha falsot szív :)
Még egy ötlet a fogyasztáscsökkentő világbajnokság dobogós helyezéséhez: ugyanazon fúvókák esetén a keverék szegényíthető, ha a porlasztó előtt beépített ventillátorral plusz levegőt juttatunk a motorba.
Hoppá! A Ladába is gyárilag beépítették eme csalafinta és elmés eszközt :-)
Semmi gond, épp ezt mondom ha az ember nem tudja a kulcsszót amivel keressen akkor hiába a google.
Nekem a Hondában gyárilag van ilyen...szívatónak hívják :D
Kis fogyasztáshoz egy elméleti ötlet, hogy ne kelljen sokat fúvókákat cserélgetni:
az eleve kisebb méretű fúvókákhoz a légszűrő és karbi közé egy fojtószelepet felszerelni, vagy mint a Pannoniák légszűrőjén található forgatható szűkítő.
Ha más üzemanyag,E85, vagy hidegebb időben sűrűbb 2T olaj miatt kevesebb nafta jut a motorba, a levegőbeáramlás csökkentésével orvosolhatjuk a problémát a használható motorállapot eléréséig.
Lehet nálad valami vezérlési, kipu probléma is. Illetve túl hosszú áttétel a gépnek.
Én örülnék neki, ha pici fúvókával is túl sokat kapna a gépem. Tennék bele még kisebbet. :-)
35-ös fúvókákkal nem enne sokat a szerkezet, de az olajat 1:20-ra kellene keverni. :-D
Egyszer valami gyér olaj került a motorba. 25-30-nál jobban nem ment, szívatóval kínlódtam hazáig. A benzinből kiváló olaj szépen beült a karbi poharának legaljába, és elzárta a főfúvókát.
4 liter?
Atyaisten! Szúró fájdalmat érzek a mellkasomban... :-)
Hello!
Jelentem sikerült megcsinálnom a kuplungot! ;) Kicseréltem a tárcsákat valami elvileg német minőségűre :) és most már jól működök, ki is emel! Abszolút semmi ördögi nem volt vele, még a kiegyenlítő 3szögű alátétet is ugyan azt tettem fel, mert egy szerelő mondta, hogy valószínű azzal működnie kell. Beletettem a Castrol ep 80w90-et, olyan a váltom mint a vaj! :D A 10w40 a közelébe sincs és nem is ugrik egyesbe! Ráadásul még szerencsém is volt, mert egyenesek voltak a tárcsák és nem szaggat a kuplung! :D Viszont az első lánckerék mögötti szimeringgel jól megszo...... magam! Nem tudtam, hogy amibe fekszik, azt le kell csavarozni és úgy hátulról kell beletenni! :)))) Szét is basztam egy szimeringet mire rájöttem! :D De a végére sikerült!
Kössz még egyszer az eddigi segítséget!
Üdv!
Bakker :D Köszi! Mi szégyen... Pláne hogy IT-ban dolgozok, csak kicsit másnapos vagyok :D
Amúgy googleval: "féktárcsakészítő" címszóval első találat, a szocimotoros a harmadik :))) ha nem tudod mit keresel akkor a legjobb kereső is hiába :)
Szőke Károly, féktárcsakészítő, Budapest, Mogyoródi út Tel.: 1/221-2583
Szia Keri! Le tudnád írni még egyszer annak a Zuglói, fékkel foglalkozó szakinak a címét/elérhetőségét akiről egy pár hónapja írtál? Ha lehetne keresni rendesen itt, akkor nem botorkodnék ilyen kérdéssel...
Üdv: Gábor
Konkrétan zárlattól, azaz nagy áramtól tud leolvadni a szigetelés. Ha megtörik akkor nincs semmi extra csak nem működik.
IDe nem írtam ki, de sikerült hazahoznom a /1est :D Kérdésem az lenne hogy attól gyulladhat ki egy vezeték hogy megtörik valahol, vagy ahhoz csak nagy áram képes?
Jó neked. Én a tizedét megyek. De az ötödénél biztosan nem mentem többet az elmult négy évben egy évben sem.. :( :( :(
Szokták is kérdezni a parkolóban hogyha dísznek vannak a motorjaim, miért nem a szobámban tartom őket.
Én évente megyek annyit. Szép is lenne, ha ilyen gyakran cserélni kéne. :))
Bambi rendelkezésemre bocsátott néhány garantáltan gyári tűt. Azok mindegyike egyenes volt. Persze nem volt meg az összes típus.
http://www.szocimotoros.hu/download/mz_bvf_reszterhelestu.gif
Ha valaki rendelkezik a hiányzó darabokkal vagy tudja a méretét kérem tegye közkincsé!
Esetleg ha gyári méret adatokkal rendelkezik az lenne a legjobb.
Apropó. Az első ETZmben lévő tű görbesége rámutat arra, miért is kell néha a főfúvóka tartót cserélni.
Nem sima kopásról van szó. A rázkódás miatt idővel kiveri a tű a tartó falát.Nem gyorsan. Pár tízezer kilométer alatt. Csak saccolni tudom, ha más nem jön közbe, talán 20 ezer kilométerenként.
Talán azért nem voltál vele elégedett, mert a gyári is domború volt valaha. :)
Az elsőmben még gyári tű volt, csak kopott és enyhén görbült. De nem volt egyenes.pontosabban valami exponenciális görbére hasonlított, azaz olyan volt mint egy kondi valamilyen ellenálláson való feltöltésének a görbéje. Azt hogy miért volt gyárilag ilyen, csak sejtem. Arra gyanakszom hogy minél gyorsabban áramlik a levegő,annál nagyobb ellenállásba ütközik(pl a szűrőn, tudod a légellenállás is négyzetesen nő). Tehát százalékosan egyre nagyobb nyitás kell a karbi dugattyújánál ugyanakkora növekedéshez.Azaz a levegő nem egyenletesen változik a nyitásra. A benzin viszont egyenletesebben nő ahogy növeljük a cső kereszt metszetét. Tehát a tű nem lehet egyenes.
De az is lehet hogy egész mástól van ez az egész. :)
Hát én nem finomkodtam ennyire :)
3 részt néztem. Alapjáratot, félgázt, teljesgázt. Mindegyiknek megvan a maga helye a tűn, a köztes részt pedig csak interpoláltam.
Elsőre egyeneset reszeltem mint a gyári, de azzal nem voltam elégedett.
Én úgy csináltam, hogy fogtam egy sárgaréz keményforrasztó pálcát, levágtam egy darabot befogtam a fúrógépbe és tűreszelővel kb, megcsináltam a kúposságát. Kipróbáltam és azokban a tartományokban ahol keveset kapott még levettem kicsit. Párszor persze túlcsiszoltam, de a pálca olcsó, szóval kezdtem elölről. kb. a 4. nekifutásra lett jó. Az eredetinél, vastagabb, rövidebb és domború kellet nekem. Persze a motorom nem gyári. 150-esre fúrt 125-ös TS, TZ karburátorral.
Én vettem pár darabot.
A karbit beállítottam a gyári értékekre.Utána kiválasztottam egy olyan tűt ami egyértelműen csak felül volt szar.
Aztán egy kerámia lapcskábal kezelésbe vettem a tűtközéptől felfele vékony csikokban fínoman vékonyítottam, Közben igyeltem a motor viselkedését amikor jü let közétől egy kicsit felfele is, akkor tovább haladtam felfelé a tű csiszolásával.Aztán elrontottam. Majd újra. Amikor végre végig jó lett, kiderült, mégse jó teljesen, alul picit többet kapott a kelleténél. Akkor lejjebb vettem a benzinszintet és még csiszoltam, akkor már a közepet is, egyenletesen végig. Így már jó lett annyira hogy műszerek nélkül egyenletesnek tűnt a viselkedés.
De ha megtalálod valahol a gyári adatokat, csiszolhatod egyből olyanra. Persze olyan tűt kell szerezni amelyik sehol sem kissebb az eredeti gyárinál. Vagy ha igen, akkor lent, azt lehet a benzinszinttel korrigálni szerintem. Nekem nem sikerült méreteket szerezni.
De más is csiszolta már be a tűt, gondolom ő is leírja hogy csinálta, hátha az ő módszere egyszerűbb és gyorsabb.
És a tű becsiszolásának mi a menete? Már kissé belefáradtam, hogy költöttem a gépre elég sokat és még mindig nem akar ugy menni ahogy azt elvárnám.
Van még itthon 3 Simson, az egyikböl kiszedtem már a szivató dugóját próbaképpen, de semmi változás, szóval ezt a hibát kizártam. Alapjárati alapbol 45-ös. Direkt 40-eset raktam bele aminek tuti jó a mérete mert gyári bvf.
Én igen. De tudod, én már mindent láttam.:) Immádnak szivatni a motorok is, az imerősök is. :D
Adalék: Az első főfúkatartó amit életemben cseréltem, rögtön 1.5 miliel volt hosszabb. Majd megőszültem mire rájöttem hogy miért csinálja azt a motor hogy nem akar indul, de ha elindul nagy nehezen és eléri a 3500as fordulatot, ugrik akkorát mint az állat.Annál a fordulatnál tudta átszívni a vákum a benyát a főfúvókánál. Addig csak az alapjáratival kínlódott.
Még egy érdekesség. Szép meleg nyári napokban lőttem be a karbit. Sikerült elérnem olyan állapotot hogy leállíthatatlan volt a motor. Akár kapott szikrát, akár nem, a motor durrogott. Csak a benzincsap elzárása után állt meg, jó sokára.:D
De végén egész jó lett. Azon a napon amikor kiérve a horgászhelyre, belenézve a tankba azt mondtam, ez igen, ez tökéletes, este már motor nélkül mentem haza. Ellopták a hátam mögül.:(
Annyira ki lenne kopva a kehely?
Lehet végül is, de én hála az égnek még nem láttam olyat.
Majd elfelejtettem. Mielőtt bármit csinálnál, cserélj szivató gumit.Nagyon elcseszi alacsony fordulaton a dolgot ha picit nyitva marad a szivató. Ha ílyen állapotban akarod belőni a karbit, valahol mindig lesz hiba.Vagy alul kap sokat, vagy felül keveset.
Ha nem tudsz karbit szerezni, nekiállhatsz becsiszolni a tűt. Még véletlenül sem lehet eredetivel megeggyező méretűt, formájút kapni. Ha az nem elég, akkor kopott lehet a főfúkatartó is. Nos, abból se biztos hogy kapsz tökéleteset. Ha szerencséd van, túl hosszú, abból le lehet szedni.
Az első ETZmnél egy hónap volt mire megfelelő lett ez a két alkatrész. Csak akkor ment le 5 literre a városi fogyasztás. 6.5 literről indult. :D
A mostanival nem szórakoztam, visszafogtam rendesen. Jelenlegi beállítással elmegy 4.5 literrel, de nem megy 90nél gyorsabban. Az utóbbi időben úgyse megyek gyorsabban, így nem tökölödöm a beállítással.
A jawám csak 4-4.5öt eszik, mentek már vele 125el, úgy emlékszem még én is. Talán tudna többet is. Ez a különbség ha szereti valaki az adott motort, vagy nem. :)
Nem semmi. Jöhetnél beállítani a TS-emet mert hosszú idő után megcsináltam a km órát és (szrobert most ne néz ide mert sokkoló adat jön) 4 liter fölötti fogyasztást mértem :))))))
Persze lehet hogy lopják a benzinem, mert kifejezetten el van szegényítve minden tartományban és a gyertyakép is jó...bár az is igaz hogy nagyon megy a kis dög, amit én ki is használok.
Bocsi, nem tudom kinek mit mondtam :)
Furcsa hogy nem tudod alsó terhelésen elszegényíteni. Alapjárati fúvóka nincs túl nagyra fúrva véletlenül? Szívató szelep elzár rendesen? Rossz minőségű tűvel is el kéne tudni szegényíteni.
5000nél elvileg 110et kell mennie mert gyári az áttétel. Elöl 19-es hátul pedig 48as a lánckerék. Az a baj hogy a 100 tartásához is, ami 4500nál van, sík út szélcsend és egy személy kell. Legvégső esetben egy 18as lánckerék cserére gondoltam, de előtte valahonnan egy normális, nem szétkopott karbit kellene keritenem mert 6liter körül jövök ki vele városban, és még nem is megy úgy ahogy szeretném..
Már 135-ös van benne, mert a multkor mondtad. Sajnos gyári c6-os tűt nem tudok szerezni, így be kell érnem az utángyári motorosboltival... Az a baj, hogy a tű legalul, benzinszint is alacsonyabb mint eddig, melléklevegőcsavar is kitekerve 2 fordulatnyira, de egyszerűen iszonyat sokat kap lentre. 4ezer alatt csak dadog ha nem gyorsitok. 50nél fel kell raknom 5ödikbe, hogy ne tudjun gyorsitani és igy halad egyenletesen.
Így van!Az enyém is pont ezt a jelenséget produkálta, de Kerivel összeállítottunk egy jó karbit a leírtak alapján, és megszűnt a lyuk.Bár soha nem lesznek számítógép vezérelt lineáris nyomaték diagrammos versenygépek, de ezért szeretjük őket mert szeszélyesek, és mindíg marad rajtuk lyuk:)
Keri városban a fogyim 4l lett gagyi kipuffal.Hihetetlen de szuper lett!Katonaival evett, ezért kipróbáltam után gyártott gagyit.Lehet el is a dom a katonait, ha kell valakinek gyárira is cserélem.
Nekem az 5000res fordulat a gyanús. Hányas fogaskerék van fent?
Előfordul hogy az az 5000res fordulat 115 vagy nagyobb sebességet jelent. Annál sokkal többet pedig ne nagyon várjunk egy 250es ETZ-től. Én személy szerint nem láttam 120 felett vágtázó ETZ-t. Hivatalosan 125öt tudott. Optimális beállításokkal, bejáraással, gyári új alkatrészekkel, pályán.
Az teljesen normális hogy 5.ben már nem gyorsul tovább. Az ETZn az 5. csak benzin kímélés céljára van inkább. A szerepe jobbára csak annyi hogy az utazó sebességnél kellemes legyen a fordulat.
135-ös főfúvókát tegyél az eredetibe, pucold ki a melléklevegő és alapjárati fúvóka járatait, állítsad be az úszószintet, tegyél bele rendes fúvókatűt, mert arra iszonyat érzékeny.
Henger nem sokat számít abban hogy megy a motor, ha falsot szív valahol pl. szimmering hibás az viszont sokat számíthat
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|