:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
HyGy meg úúúgy leszólta a túrán a Brisket,hogy majdnem gutaütést kaptam:)) Pedig nagyon jó gyertya az!!
Cseh sportgyertya,teccik tudni...
Fisi,akkor majd nézz utána!! És ha már ott kitárgyaltátok,leír6nád ide,ami neked megmaradt belőle,mint tanulság!:)
Hali!!!
Na ezt a témát már jól kitárgyaltuk a totalbike-os Mz fórumon..
Tehát az Etz- be az Ngk a B8HS jelűt ajánlja, de ettől nagyon teű lett a motorom, biztonságos nagyon megbízható gyertya, de nem igazán pörög ki tőle a motor!!! Legalább is nekem ilyen tapasztalataim voltak vele!
Ekkor az egyik haver ajánlotta a Brisket, és lőn csoda!!!! Úgy pörög tőle a gép mint állat!!!
Nekem az N5C vagy mi a fene (majd megézem) van benne de tényleg faja!!!:))
Fisi
Jaaa,az én "kisebb" hőértékű gyertyám Brisk N15YC.
Ami most benne van a gépben,az is Brisk,de még nem hasonlítotam össze...
AC? Nem ismerem...
Kaptam az egyik barátomtól egy NGK B7HS típusú gyertyát,régebben ezt használta az ETZ-jében (már eladta).
Neki ment vele,de jó ez bele?
Összehasonlítottam egy gyertyával,amit én használtam korábban (kevés sikerrel) és az övé sokkkkkal magasabb hőértékű (tehát az NGK)!!
Tesho a téma nagyon jó.
Nekem AC 45f-es gyertyával ment a legjobban az ETZ (mielőtt elkaptak). Amúgy az AC gyárt(vagy gyártott) kimondottan motorkerékpárba gyergyát. Ez a Z jelzést kapta. Ha valakit érdekel írhatok neki e-mailt arról, hogy melyik gyertyánál mi mit jelent (valami autós könyvből).
Feldobnék egy témát...
Ki milyen gyertyára esküszik az MZ-jében? Márkák,típusok,tapasztalatok?
Az összes ETZ-hez a következők a gyári adatok: -eredetileg Isolator ZM14-260
14=menetátmérő(fix)
260=hőérték
elektródatávolság 0,6mm
(persze ez változ6,hiszen köztudott,hogy pl a szegényebb keverékkel üzemelő motor nagyobb hézagot kíván)
Hát sok helyen ilyen f@szok az eladók,volt,hogy azt mondták,hogy nincs,aztán betoppant a főnök,aki mondta,hogy van és máris lett belőle kb 30 db... Na mind1. Várpalota passz,én régebben Győrben vásároltam Vp-en kívül.
MZ-s oldalak gyűjteménye (német):
http://www.mz-b.de/ifo/dmlinks.htm
köszi a tippeket ... majd megpróbálom! Üdv minden Szocimotorosnak!
tesho
Bevittem a pályaudvari boltba a tömítést, elmondtam a faszinak, hogy a motorban hol lehet ilyet találni, de csak pislogott. Amúgy ha az öreg bentvan tényleg gyorsabban mennek a dolgok, de eddig 3x volt benn, mikor vásároltam (pedig oda járok főleg lassan 3 éve). A kopasz meg a másik nem nagyon akaróznak rendelni, mindenre azt mondják, hogy Pesten a nyagykerben sincs úgyse. Várpalotára érdemes bemenni a sportcsarnok alá(azt mondják, hogy ott is van valami)?
Nekem jelenleg 24ezer kilóméter van a magyar berta dugóban, es ez mind az en gumifüstölős stílusomba került bele (250-etz) Az utolsó útjánál már elég jól csörgicélt a kicsit, ugyhogy a télen valszeg felújítom. A főtengelyben 12ezer körül van, a hajtókaron "CKR" jelzéssel és ugynaolyan szép hőtöl származtatható elszíneződés látható az alsó és a felső hajtórúdszemnél. A főtengely még bírná sztem sokáig, de msot megkapja egyben az újítást.
Gyöször.
Dino!
Hát én nem tudom,én eddig mindig kaptam mindent abban a 2 boltban (kivéve könyökcső-kip.dob összefogató bilincset),tehét nem igazán értem...
Személyesen és konkrétkéréssel kell bemenni:)
Ha bent van a főnök is,tuti kapsz mindent vagy max gyorsan meghozzák:)))
tesho
A Jutasi útnál az eladófaszi azt mondta, hogy ne is kérdezzek tőle apróbb tömítéseket(meg nagyobbak se nagyon vannak, csak ami tényleg gyakrannan kell).A Diófa utcában (Arallal szemben) meg az eladó igaz, hogy segítőkészebb, de neki sincsen.
Az SKF boltban (a Munkácsy úton van egy viszonylag nagy) lehet valami spec. papírt, gumit, stb-t kapni, amiből másnem csinálok? Most a blokk közepén rajzlap van gumi tömítőpasztával. Ugyan csak minimálisan csöpög, de engem ez is zavar.
Hello
Maci
Tényleg tetszik, de most nem aktuális a dolog, ha az lesz írok.
Tesho
Tanusíthatom a magyar dugó tényleg 5000 Km-t bír az enyémbe az volt, és kb annyit ment vele.
Egyébként fasza zacskóban itt figyel a felújított főtengely mellettem.
A kimonghatatlan nevű tajvani hajtókarral. Szemre nagyon szép, elég sima felületű, és a 2 vége szép lilás az edzéstől.
Én ezt a felújítást olcsón megúszom
A hajtókar 7500 Ft volt a főtengely centíroztatása 1000.
Van otthon műhely így minden mást én csinálok. Kell még vennem tömítéseket + simmeringeket + 1-2 csapágyat, és ennyi, dobom össze a szerkezetet.
Üdv Attila
Valamint a TL-en, a TLB-n és a TLF-en... :-) Ha szeretnél ilyet, én holnap viszek ki egy TL tankot a börzére Szigetsztmiklósra.
Az index fórumon olvastam dugattyú árakat ETZ-be:
1. magyar,hulla gagyi,nehéz, állítólag 5000km-t bír, 2500Ft;
2. 5000Ft spécibb és könnyebb
3. 12000Ft német utángyártott,túlméretekben is,a legkönnyebb,bordázott, full extra:)
Dino!
Én Veszprémben a köv. boltban szoktam cuccokat venni:
Autós-motoros bolt, Jutasi út 17. (Széchenyi u. sarok - Buszpályaudvar!)
Tel.: 88/326-436
Nyitva: H-P 8-17; Sz.: 8-12
És hogy ne legyek részrehajló:
Innen nem messze van 1 másik bolt,az Aral qttal szemben (robogókereskedés)
A pontos címet nem találom,de a telszámuk: 88/326-436
SKF szimmeringeket árusító bolt sincs messze innen!
Van,aki arra a boltra esküszik,van aki erre:) Én inkább az elsőre,de ha ott nincs vmi,irány a másik. Persze mindkét helyen alacsonyan kvalifikáltak az eladók,pl "MZ-hez kell vagy ETZ-hez?":))
Az én motorindítási módszerem teljesen megegyezik a Peet álltal leírtakkal és indul is,ahogy kell!
Leállítani úgy szoktam,ahogy Atilla említette,azzal a különbséggel,hogy adok 1 kis gázfröccsöt,ráhúzom a szivatót és miközben lehörög,lekapcsolom a gyújtást,tehát nem a szivatóval fullasztom le. Ha minden jól be van állítva (gyertyaházagtól a gyújtáson keresztül a karburátorig), akkor úgy indul,mint az anyós rúgásra!! Pöcc-röff:)
Hali!
Valaki nem tudja, hogy hol lehet ETz 125-höz mindenféle tömítést kapni? Pl blokk közepére, légszűrőházhoz stb.(Főleg veszprém környékén érdekelne.)
szolnolon = Szolnokon
Bocs, de késő van
1 haver fúratta a hengert szolnolon
Bocs
Még egy vélemény azokról a bizonyos dugókról
1 szolnoki ipsénél fúratta 2 hónappal ezelőtt az ő paripájának a hengerét (egy TS150 a békeidőkből). Mikor kérdeztük az árakat, a MAGYAR és NÉMET dugó ára között 1000 forintocska volt. Láttuk mind a két típusú dugót, a külömbség egyértelmű volt (az egyik sötétebb volt, a tetején a méret beleütve, nem éredes oldalfallal. A másik volt a magyar)
Szerintem meg kell nézni, látszik rajta, hogy gagyi-e vagy sem. Egyébként is: honnan tudjátok, hogy honnan szerzik a cuccot. Ha minden legálisan kerülne be az országba, akkor nem itt álnának az árak. De egy dolgot megígérek. Megnézem azt a dugattyút (ha otthon leszek) és beszámolok az eredményről. Mégegyszer: A ceglédi dugóról csak mondták, hogy német, de a szolnoki cuccot én is láttam.
De azért kösz, hogy aggódtok értem (vagy a motoromért :) )
Hali skocok!!!
Gexxx!!!
Ne sértődj meg de ha ennyi a cucc akkor az nagy átbaszás, igaza van teshonak!!!!
A főtengely felújításom anyagszükséglete:
-tajwani (állítólag jobb mint a török Huber& Tsa. szerint)hajtókar 8000 FT!!!!
-két db SKF főtemgely csapágy 10500 FT!!
-1l Castrol sebváltóolaj 2000 FT.
Ez eddig 20500 FT!!!! Ehhez még a munkadíj 9000 FT- ebben benne van a blokkszétrántás 2x(!!!) centírozás, faszverdézés (:)))) etc...
Igaz a motorja azóta puhábban fut egy fokkal mint a gyári összerakással...
Szal ennyi- ha utánaszámolsz akkor ez biza 30 ruppó...
Fisi
Köszi a válaszokat!
A Szimmering a blokkban, a gyujtás, a hézag stb......
Mindet megpróbálom megnézni(javitani) és meglátjuk mi sül ki belőle!
Mégegyszer köszi!
Üdv:Dawe
szeva...
én elöször a megzsakitohézagra néznék rá a helyebe,azt ha nem avval van a gonddd,akkor az elögyujtást nézném meg..
Kedves tesho
Én a ceglédi dugóról ezt az infót kaptam, ha valakit érdekel, felhívja az üzletet és megkérdezi.
Egy telefonba senki sem halt még bele.
Hello
Na ez az a módszer ami mindíg bejön.
Én is így szoktam, mert máshogy nem szereti.
Van egy ismerősöm aki ha megáll, és aznap már nem megy sehova akkor úgy áll le hogy ráhúzza a szivatót és megvárja hogy lefulladjon tőle a moci. Másnap meg szivató nélkül, esetleg kis gázzal pöccre indul.
A dolog hátulütője az ha mégis menni kell aznap...... :-)
Ha így indítod, és nem indul az sok dologtól lehet.
Nekem pl nyár elején produkált hasonlókat, és kiderült hogy teljes elektronikus elgaengülése van. :-)
Át kellett kötni, ettől a szikra még soha nem látott hatalmas nyári villámcsapás méretű lett, és azóta indul. :-)
Hab a tortán, hogy látni az indexeket, meg működik minden stabilan.
Szóval ha van szikra (szemre) az még nem jelenti azt hogy az a szikra jó is.
Ráadásul ha kicsit kevés vagy sok benzint kap a gyenge szikrának már annyi is.
HyGy-t láttam az egyik túrán üveggyertyával állítgatni, az hasznos dolog. Ő ebben a témában biztos jobban otthon van.
Üdv Attila
Öröm egy Jawa-st látni az MZ topicban,főleg úgy,hogy az Ő hozzászólásával előztük le a Jawa topicot:))
Szimeringek is elszarodhattak a blokkodban, lehet gyujtas, karbi....
Centurion!
A méret 35*47*7 -es.
Szimmeringet lehetőleg SKF boltban vagyél, duplaélűt (ha eredeti, darabonkénti csomagolt,akkor KOK felirat lesz rajta)!!! Én is azt használom és sokkal strapabíróbb!!
280Ft/db.
Ha görbült a villa,akkor ez így önmagában viszont nem fog segíteni persze:)
A gyárilag ajánlott olajmennyiség normál terheléshez 230cm3, nagyobb terheléshez 250.
Sokan (én is) a 240-re esküsznek:))
Szevasztok!
Egy kérdésem lenne hozzátok: Nem tudjátok véletlenül, hogy milyen szimering kell a 125 ETZ első teleszkópjába? Mert egy kicsit borultam a vizes füvön, és megszorult. Már amúgy is szar volt, mert az 1ikben nem volt olaj, de ez így már nagyon rossz. Na nem baj, mire való a tél? :D
Mint már ezt tárgyaltuk,a magyar dugó ára kb 2500 Ft. Tehát erős kételyeim vannak,hogy neked 3600-ban minden benne van. Inkább 2500 + munkaköltség,azaz magyar dugó nem??
Tudtommal az eredeti német kb 11 ezer..
Hogy szoktad inditani hidegen?
Az en modszerem:
gyujtas le.
szivato ra.
rarug 2x, 3x
szivato vissza
gyujtas ra
rarug, elsore indul
ha hidegen nem igy csinalom nekem sem szokott indulni. melegen meg mindig.
persze ka mar probaltad igy akkor mas vmi beallitas lehet.
Sziasztok Szakik!
Lenne egy kérdésem!
Szóval:
Az ETZ-m egy "kissé" nehezen indul! És nem tudom miért! Gyujtás? Karbi? Vagy mi a szar?
Tolásra megy de berugásra nem!
Először azt próbáltam megnézni hogy nem-e azért mert a sokat kap és beköpi a gyertyát, de nem mert az miután faján beállítottam szép őszbarna!?
Bezzeg ha már meleg a motor akkor pöccre indul, de ha áll 1-2 órát és lehül utána megint nem müxik!
Már-már azon vagyok hogy elviszem egy szakihoz és vele nézetem át az egészet!
Na kb. ennyi!
Légyszi irjatok véleményt +ilyesmi! Köszi!!!
Üdv:Dawe
Helló mindenki
GyozoETZ!
Szerintem ne elégedj meg minden szar utángyártott termékkel. Lehet hogy jó a török dugó is, de nagy az seélye, hogy kifogsz 1 szar szériát. Egyébként a gyári dugók sem olyan túl drágák. Fúrással együtt az enyémet 3600-ért csinálják meg Cegléden. Német dugó+gyűrűk. A főtengelyfelújítás német hajtókarral 9000 jó magyar forintba kerül. Ha kell telefonszám/cím, akkor szólj, asszem postáznak is.
Hello
A magyar onnan ismerhető meg, hogy dupla olyan nehéz mint a többi, és egész világos fém színe van. (mint a sima alu lemeznek) Kívül barázdált, mintha frissen esztergálták volna. Esetleg belül enyhén sorjás. Onnan ismered meg, hogy belül bele szokták írni a gyártmányt. (de nem mindíg) Elvileg a szoknyákon belül, (öntve) van a típus jelzése, a tetején (ütve) a mérete, és a beszerelés iránya.
Ha nem találsz típus jelzést akkor szemre kell megállapítani. A jó dugó színe az ötvözés miatt sötétebb, sokkal könnyebb az anyagvastagság mindenhol kevesebb, és az oldala sima. (Nem látszanak rajta az esztergakés nyomai:-))
Kb ennyi, a török cuccokra azt mondják jó. Nekem most valami kimondhatatlan nevű tajvani lesz benne, de még nem tudok mondani róla semmit mert még nem hozták meg.
Üdv Attila
Hi All!
Eloszor is cak azert irok, h bovuljon az mz forum, s lehagyjuk a jawasokat. Masodreszt pedig azert, h kerdezzek: Hamarosan furatom a hengeremet. Ugy olvastam, h a magyar dugo szar. A nemeten kivul mi johet szoba, s honnet ismerem meg, h melyik milyen gyartmany?
Gyozo
Hello
Nekem a szerszámtartós pancsi tank tetszik.
Nem vagyok pannónia szaki, de ha jól emléxem a TLT-n volt olyan.
üdv
attila
Ennyire nem kell komolyan venni. Azert szedtem igy szet, mert ha keresel valami informaciot sok "felesleges" dolgot at kell olvasnod, talan igy atlathatobb. De majd meg akarok kereses menut csinalni.
Szia Maci!
Nem tudom majd a Szombati Börzén megdumáljuk
Üdv:Dawe
Télleg, nem sok ennyi topic egy kicsit? egy-egy gondolatnál télleg filózni kell hova írja az ember... ezt se ide kellett volna, hanem a csevegőbe, nem?
sano
Majd csinalunk egy MZ-átépítés topicot:)
Én egyedi tankot szerettem volna a gépre,de...
jajjj,ez már az átépítés topicba valóóóó
:-))))
Hat nemtom. sztem eg es fold a ketto. De ez egyeni. Meretre kb. ugyan akkora.
És csak Pancsitank jó? Van cseppebb is, ha érdekel.
Hello
És mennyivel nagyobb a pancsi tank?
Érdemes rárakni? Szebb nem lesz tőle (Bocs Peet):-) de ha sokkal (min 4-5 liter) nagyobb én is elgondolkodnék a dolgon.
Üdv Attila
Valahogy igy. Nekem a ket hatso tartofulet le kellett vagni rola mert ugy nem ment ra a vazra. Amugy passzentos. Ami meg hatranya, hogy hosszabb kicsit mint a TZ-e es kevesbe tudod elforditani a kormanyt. Ez egyedul akkor zavaro ha kis helyen akarsz megfordulni mert akkor jon az Y.
Hello!
Fogod es rarakod, semmit nem kell vele csinalni!:)
MZ RULEZ!!!
Nem tudjátok hogy az ETZ250-re a pancsi tank hogy megy rá? (Peet?)
Csak mert akarok rá valami jobb formát!
Üdv:Dawe
Ha mar van Jawa legyen MZ is. ;)
HyGy
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|